PDA

View Full Version : Sectie voor de fotografen onder ons?


Neo-242
30-07-2006, 22:14
Op de racecircuits en op dit forum zie ik heel wat mensen die geïnteresseerd zijn in fotografie van racewagens, maar ik vind er geen sectie van terug op de paddock. Nochtans lijkt me dit wel interessant? Technische tips, shooting spots, aankopen, photoshop-bewerkingen, afdrukken, enz...:applaus:

Zou leuk zijn als we op de Paddock zo'n forumsectie zouden hebben. Zijn er nog mensen die m'n mening delen?:bye:

Brecht
30-07-2006, 22:44
Ik vindt het wel een goed idee

Mark
30-07-2006, 22:54
Een forum is een levend iets. Veranderingen zijn altijd mogelijk. Moeten de fotothreads van de diverse evenementen dan ook in deze sectie?

Zou je als fotograaf in dat subforum bepaalde privileges willen hebben? Attachements? Grootte van de foto?

sledge
30-07-2006, 23:07
Als beginnend fotograaf kan ik zoiets alleen maar toejuichen. Indien dit zou doorgaan, zou het volgens mij nodig moeten zijn om de foto's in de originele groote te laten zijn, om dingen duidelijk te makeb.

Neo-242
31-07-2006, 21:06
Een forum is een levend iets. Veranderingen zijn altijd mogelijk. Moeten de fotothreads van de diverse evenementen dan ook in deze sectie?

Zou je als fotograaf in dat subforum bepaalde privileges willen hebben? Attachements? Grootte van de foto?

Hey dat is fijn van je!:worship: Moeilijke vraag ivm de fotothreads... Ik zou ze eerlijk gezegd laten staan in de verschillende categorieën, omdat het anders moeilijk gaat worden voor de fans (niet-fotografen) van een bepaalde raceklasse om foto's terug te vinden denk ik. Maar dat is mijn mening, misschien zijn er mensen met andere ideeën?

Attachements zouden wel handig kunnen zijn ivm kleurprofielen, enz..., maar ik weet niet in hoeverre dit mogelijk is met de forumsoftware & webspace natuurlijk;)

Als beginnend fotograaf kan ik zoiets alleen maar toejuichen. Indien dit zou doorgaan, zou het volgens mij nodig moeten zijn om de foto's in de originele groote te laten zijn, om dingen duidelijk te maken.

Wat betreft de grootte van de foto's, misschien kan je in die sectie grotere foto's toelaten dan 800x 600, maar ik zou ze niet in ware grootte als image laten, dan krijg je het fenomeen dat een pagina begint te laden, en vijf minuten later nog bezig is als je meerdere full-size shots op dezelfde forumpagina hebt staan. Bovendien moet je dan telkens dat aantal megabytes (toch al gauw 5MB) binnentrekken als je eenzelfde topic achteraf nog eens bezoekt. Full-size foto's zou ik enkel als externe link toelaten...

My 2 cents:D

Guido
31-07-2006, 22:08
De vraag om een apart foto forum is, denk ik, al enkele keren eerder aan bod gekomen. De boot is toen steeds afgehouden geweest omdat DePaddock in principe niet echt een fotoforum is en dat er daarvoor - zeker ivm de technische tips & trics er andere en veel betere fora reeds bestaan. (www.belgiumdigital.com, www.zoom.nl en noem maar op.)

Vragen die specifiek betrekking hebben op de technieken enz. hebben steeds een plekje gevonden onder "Informatica" vermits digitaal enz.

Als je nu zelf aangeeft dat de fotothreads er niet in thuishoren en in de desbetreffende categoriëen dienen te blijven, denk ik dat het antwoord al gegeven is... Indien er een subforum "Fotografie" aangemaakt zou worden, waar enkel vragen mogen gesteld worden en ervaringen kunnen gedeeld worden - zonder dat de fotothreads er in thuis horen - denk ik niet dat het een onverdeeld succes zal worden. Dan denk ik dat je je vragen gewoon in Informatica beter kan stellen. Er zijn daar overigens in het verleden al enkele aardige topics ivm fotografie geweest - je moet er maar eens in gaan grasduinen. Gelezen worden die dingen altijd en antwoord krijg je ook gegarandeerd.

Een forum bijmaken om bij te maken, terwijl er al een werkbare oplossing is, lijkt me geen goed idee. Dan kunnen we wellicht - net zoals bij de US-Series forum (ahum benaming?) indertijd - het zaakje weer sluiten na een jaartje of zo, vermits weinig écht verkeer.

my 2 cents. ;)

Yvonne
31-07-2006, 22:09
Moeten de fotothreads van de diverse evenementen dan ook in deze sectie?

Zou je als fotograaf in dat subforum bepaalde privileges willen hebben? Attachements? Grootte van de foto?

Hi,

Ik ben zelf niet echt een fotograaf. Ik heb een simpel digitaal dingetje en wil ook niet meer. Maar als ik inderdaad hier eens kijk, zijn hier veel hobby fotografen en voor hen lijkt het me een leuk initiatief...net als het modelbouw - hoekje.

Gewoon raad enz aan elkaar vragen, kan geen kwaad. Ook als niet fotograaf, heb je dan een hoekje waar je met je vragen heen kan...daar is dan wel iemand die een tip heeft.

Zelf zou ik die foto-treads in het item van het evenement houden. Anders wordt het wat overzichtelijk. Maar een een "vraagbaak" hoekje, lijkt me best leuk en handig

En voor de "leden" daarvan, is het wel handig dat zij een privelege hebben (misschien volgens voorbeeld van de "werkbank"). Het is handig als je iets te vragen hebt, kunt verduidelijken met een fotootje...

Oh ja, de Paddock is één van de weinige forums waar zoveel foto's bijeen te vinden zijn van verscheidene Belgische autosport evenementen. Een voorbeeld voor de rest van de wereld...

Raceboy
31-07-2006, 22:11
Ik denk dat misschien huudo's idee een goed is. Het Informatica forum ernoemen naar iets als "PC en Fotografie"?

Guido
31-07-2006, 22:15
Hi,

Ik ben zelf niet echt een fotograaf. Ik heb een simpel digitaal dingetje en wil ook niet meer. Maar als ik inderdaad hier eens kijk, zijn hier veel hobby fotografen en voor hen lijkt het me een leuk initiatief...net als het modelbouw - hoekje.

Gewoon raad enz aan elkaar vragen, kan geen kwaad. Ook als niet fotograaf, heb je dan een hoekje waar je met je vragen heen kan...daar is dan wel iemand die een tip heeft.

Zelf zou ik die foto-treads in het item van het evenement houden. Anders wordt het wat overzichtelijk. Maar een een "vraagbaak" hoekje, lijkt me best leuk en handig

En voor de "leden" daarvan, is het wel handig dat zij een privelege hebben (misschien volgens voorbeeld van de "werkbank"). Het is handig als je iets te vragen hebt, kunt verduidelijken met een fotootje...

Oh ja, de Paddock is één van de weinige forums waar zoveel foto's bijeen te vinden zijn van verscheidene Belgische autosport evenementen. Een voorbeeld voor de rest van de wereld...

Zoals gezegd. Als het een vraagbaak wordt, dan is er al een oplossing -> zie ook reply van raceboy "PC + Fotografie".

De "leden" v/d modelbouw die over attachment privileges beschikken, betalen allen daarvoor een bijdrage, lees, ze zijn allemaal in orde met hun lidgeld (15 euro/jaar). Indien de fotografen diezelfde privileges willen, lijkt het me logisch dat ook zij dan in orde zijn met hun lidgeld. ;) Wat natuurlijk niet wegneemt dat diegene die verkiezen van dit niet te doen, uiteraard ook kunnen deelnemen aan de discussies - net zoals bij de modelbouwers trouwens - maar dan zonder het "gemak" v/d uploads.

Yvonne
31-07-2006, 22:22
Zoals gezegd. Als het een vraagbaak wordt, dan is er al een oplossing -> zie ook reply van raceboy "PC + Fotografie".



Dat vind ik wel een goed idee, een forum "PC + Fotografie". En ik had je eerdere reply nog niet gelezen, wegens het schrijven van mijn eigen reply ;)

Guido
31-07-2006, 22:24
Dat vind ik wel een goed idee, een forum "PC + Fotografie". En ik had je eerdere reply nog niet gelezen, wegens het schrijven van mijn eigen reply ;)

Dat had ik in de gaten. :D Synchroon typen/posten gebeurd wel vaker, ik moet dan ook altijd even terug die vorige gemiste posts weer gaan herlezen en opvissen. ;)

Neo-242
31-07-2006, 22:28
- zeker ivm de technische tips & trics er andere en veel betere fora reeds bestaan. (www.belgiumdigital.com, www.zoom.nl en noem maar op.)

Vind je? Meestal post je daar iets, krijg je geen antwoord, vraag je of het goed is, antwoordt iemand dat het niet goed is, maar weet niemand waaraan het ligt.:D

Ottooke
31-07-2006, 22:41
Op vraag van jullie zal het forumonderdeel Informatica voortaan ook over Fotografie gaan. De titel is al aangepast. Vragen, tips, ... over fotografie kunnen vanaf nu dus daar komen.

Een direct linkje:
Informatica en Fotografie (http://forum.depaddock.eu/forumdisplay.php?f=10)

Guido
31-07-2006, 23:19
Vind je? Meestal post je daar iets, krijg je geen antwoord, vraag je of het goed is, antwoordt iemand dat het niet goed is, maar weet niemand waaraan het ligt.:D

En dan hoop je het hier wel te vinden, of wat? :D :D

Neo-242
01-08-2006, 20:48
En dan hoop je het hier wel te vinden, of wat? :D :D
Ja, mits hier alle fotografen zich met het specifieke zelfde onderwerp bezig houden.:bye:

Guido
01-08-2006, 21:22
Ja, mits hier alle fotografen zich met het specifieke zelfde onderwerp bezig houden.:bye:

Er zitten er ook tussen die toch wat 'breder' werken. Ga alvast maar eens kijken (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=13621). ;)

Neo-242
01-08-2006, 21:33
Er zitten er ook tussen die toch wat 'breder' werken. Ga alvast maar eens kijken (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=13621). ;)

Haha, dat is snel! Fast moving objects op wielen = +/- zelfde onderwerp hé:applaus: