PDA

View Full Version : DTM 2007 nieuwtjes


gwyllion
04-08-2006, 09:05
Het is officieel. Alesi stopt na dit jaar met DTM.

bron: http://www.endurance-info.com/article.php?sid=2426

smiley
04-08-2006, 09:53
oei ik las eerst AUDI stopt na dit jaar met dtm.. ik dacht al :eek:
tja alesi is ok niet meer van de jongste, en ik denk ook dat hij is beginnen inzien dat hij niet echt meer voor de dtm titel kan gaan.. meschien een keertje winnen in hockenheim of donington.. maar meer zit er ook niet in !

het dtm begint steeds meer een klasse te worden met sterren uit de formule 1 of oude dtm, wat zich nog wat willen amuseren en nieuwe talenten ! wie weet krijgen we ooit nog alfa terug te zien met schumi achter het stuur.. :D

smiley
10-08-2006, 12:05
wie weet klien naar dtm in een redbull gesponsorde wagen

Marko zei tegen de Oostenrijkse krant Salzburger Nachrichten: "We hebben Christian een aanbod voor de Champ Cars gedaan. De DTM zou ook een optie kunnen zijn. Hij heeft hiervoor hooguit veertien dagen bedenktijd. Een terugkeer naar de Formule 1 is mogelijk, maar hij moet zich eerst bewijzen in de Champ Cars."
(f1racing.net)

gwyllion
10-08-2006, 13:46
Het lijkt mij dat Red Bull vooral zal proberen om Klien in eenzitterij te houden. Dus Champ Cars.

Ik kan mij moeilijk inbeelden dat hij Ekstrom of Tomczyk gaat vervangen bij Audi.

smiley
10-08-2006, 16:34
Het lijkt mij dat Red Bull vooral zal proberen om Klien in eenzitterij te houden. Dus Champ Cars.

Ik kan mij moeilijk inbeelden dat hij Ekstrom of Tomczyk gaat vervangen bij Audi.of meschien een 3de redbull wagen !
en als klein komt betekent dat niet noodzakelijk dat ekstrom of tomczyk moet opstappen bij audi hé.. dan moet een van hun gewoon een nieuwe sponsor zoeken ! (alle audi zal die eigelijk zoeken)

fish88
11-08-2006, 13:23
Het lijkt mij dat Red Bull vooral zal proberen om Klien in eenzitterij te houden. Dus Champ Cars.

Ik kan mij moeilijk inbeelden dat hij Ekstrom of Tomczyk gaat vervangen bij Audi.

Wat heeft die Tomczyk gepresteerd al die tijd in die fabrieks wagen?

gwyllion
11-08-2006, 14:12
Wat heeft die Tomczyk gepresteerd al die tijd in die fabrieks wagen?In 2004 was hij redelijk goed, vooral tijdens de superpole.
5de algemeen, na Ekstrom, Paffett, Albers en Kristensen, maar voor Schneider en Alesi; dus regelmatig in punten
2 pole posities: Oschersleben, Hockenheim
podium plaatsen: Oschersleben (2de), Zandvoort (2de), Hockenheim (2de), Estoril (3de)
Vorig jaar en dit jaar gaat het echter minder goed. Geregeld pech en dit jaar lukt het echt niet tijdens kwalificatie (Audi heeft het nieuwe kwalificatie formaat nog altijd niet onder de knie).

Het helpt natuurlijk ook enorm veel dat zijn vader Hermann Tomczyk ADAC-Sport voorzitter is en daarvoor vice voorzitter van DMSB (Deutscher Motor Sport Bund).

FIRE
17-08-2006, 19:32
Naar aanleiding van het gedwongen vertrek van Bleekemolen bij Kolles:
...
Op korte termijn ziet Jeroen zijn DTM carrière even stoppen, maar op langere termijn lijkt de veelzijdige coureur over de juiste papieren te beschikken. “Ik heb nog niet met het team gesproken om eventueel later dit seizoen nog terug te keren. Audi is super tevreden, dus als bij wijze van spreken iemand zijn been breekt, dan sta ik als eerste vooraan. Maar samen met Ronald van de Laar zijn wij ambitieus bezig en we kijken voor het opzetten van een eigen team. Dat is iets voor volgend jaar, maar de plannen zijn zo slecht nog niet,” aldus Jeroen Bleekemolen.
...
Bron: www.racexpress.nl (http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=4314)

Bedoelt hij hier een eigen DTM team?

Die Ronald v/d Laar heeft de smaak wel te pakken van autosport. Hij is namelijk ook al directeur van het Spyker Squadron.

Grig-O
20-08-2006, 14:59
Spyker DTM... :gas:

gwyllion
20-08-2006, 17:35
Wat heeft die Tomczyk gepresteerd al die tijd in die fabrieks wagen?Beste Audi piloot vandaag :p

bill
22-08-2006, 19:01
iemand missch e gedacht dat ze in 2007 terug naar spa gaan komen? greetz

Mark
22-08-2006, 20:49
iemand missch e gedacht dat ze in 2007 terug naar spa gaan komen? greetz

Nou, de ITR krijgt alsnog last van diarree als ze aan Spa & Peeters terug denken ;) Er zal eerst een nieuwe organisator gevonden moeten worden........en dan moet de DTM nog terug willen naar Spa. Anders gezegd, zie het de eerste jaren niet gebeuren ;)

GT2-R
22-08-2006, 21:22
Nou, de ITR krijgt alsnog last van diarree als ze aan Spa & Peeters terug denken ;) Er zal eerst een nieuwe organisator gevonden moeten worden........en dan moet de DTM nog terug willen naar Spa. Anders gezegd, zie het de eerste jaren niet gebeuren ;)

Dat ze toch terug komen naar CZ!!! Dat zou pas een dik feestje zijn :p !!! Er zou bovendien veel meer volk zijn dan in Spa... Maar ja, ik denk niet echt dat dat er in zit :frusty: .

Raceboy
22-08-2006, 21:27
Dat ze toch terug komen naar CZ!!! Dat zou pas een dik feestje zijn :p !!! Er zou bovendien veel meer volk zijn dan in Spa... Maar ja, ik denk niet echt dat dat er in zit :frusty: .

CZ heeft zijn kans gehad en na een jaar waren ze het al beu.

GT2-R
22-08-2006, 21:29
CZ heeft zijn kans gehad en na een jaar waren ze het al beu.

Was de DTM niet vertrokken vanwege de werken in de kanaalzone toen???

FIRE
08-09-2006, 19:00
ASM, Carlin, iSport en/of Team Essex (=John Nielsen) in DTM?

Crack single-seater outfit ASM are among a host of potential new DTM entrants for next season, reveals this week's Autosport magazine.

ASM, currently leading the Formula Three Euroseries, are understood to be on the verge of concluding a deal to run a pair of Mercedes in the 2007 touring car series.

F3 points leader Paul di Resta and Alexandre Premat - who races for sister squad ART Grand Prix's GP2 team and helped win the inaugural A1 Grand Prix of Nations title for the ASM-run Team France - are expected to be the drivers.
...
....
British F3 and World Series by Renault frontrunners Carlin Motorsport are also investigating options in the DTM/Euro F3 package.

"My ideal scenario would be running a DTM team and an F3 Euroseries team," said team boss Trevor Carlin at last weekend's Zandvoort meeting.

"It's unlikely we'd do Euroseries without a DTM programme."

Leading members of GP2 team iSport also checked out DTM possibilities at Zandvoort, while sportscar legend John Nielsen is considering moving his Team Essex operation from the Danish Touring Car Championship to the DTM next year.

Volledig artikel (http://www.autosport.com/news/report.php/id/54306)

Een paar maanden geleden is Carlin ook al in verband gebracht met DTM.

gwyllion
30-10-2006, 09:14
Frentzen lijkt Audi te zullen verlaten.
Frentzen to leave DTM as well?

A very disapointed Heinz-Harald Frentzen was very dissatisfied with his team after today's race at the Hockenheimring. The wrangle between him and the Audi team looks to be braking the two parties up.

Whereas Frentzen said previous to the race he would talk to Audi about their future together, after the race the German was less diplomatic. "I'm very disapointed now. Not only because of what happened with Mattias, with the way the race was going for me as well", he said.

"The timing of the pitstops were not good at all, where my teammates seemed to be favoured, and after that being pushed out of the race by a teammate", Frentzen continued. "The race today shows what my position in the team is and how popular I am with my teammates. I never really felt welcome in this team. I can't say now whether or not I will be in DTM next year, but I can say that i'm very dissapointed right now."bron: http://www.touringcartimes.com/news.php?id=799

Dr Wolfgang Ullrich apprecieert niet echt dat Frentzen deze uitspraken op TV gemaakt heeft en ontkent dat Frentzen niet over gelijk materiaal zou beschikken. Er zal snel een beslissing genomen worden over de toekomst van Audi en Frentzen.

gwyllion
30-10-2006, 19:07
Er zal snel een beslissing genomen worden over de toekomst van Audi en Frentzen.De beslissing is wel heel snel genomen: Audi and Frentzen go their separate ways (http://car.kak.net/Article5612.html)

gwyllion
30-10-2006, 19:19
Ik zou graag McNish terug in een DTM wagen zien. Audi heeft begin dit jaar lang getwijfeld tussen McNish en Frentzen.

Ik gok er echter op dat Timo Scheider het 4de Abt zitje zal krijgen. Hij was dit jaar de beste jahres Audi rijder en bij Opel was hij ook al de beste piloot.

Een andere wilde gok zou Dirk Muller kunnen zijn. Audi zou hem gecontacteerd hebben omdat hij einde contract is bij BMW.

Ik vermoed ook dat Thed Bjork een kans zou kunnen krijgen met een jahreswagen. Hij zou Kaffer kunnen vervangen; Audi zou hem dan terug naar LMS kunnen sturen.

gwyllion
30-10-2006, 19:35
Een wilde gok naar Audi line up.
Team Abt
Tom Kristensen
Dirk Müller
Matthias Ekström
Martin Tomczyk

Team Rosberg
Timo Scheider
Frank Stippler
Team Phoenix
Cristian Abt
Thed Björk

Ik zou graag zien dat Cristian Abt ontslagen (wegens brokkenpiloot en tijd om wat plaats te maken voor jong talent), maar dat lijkt niet echt realistisch o.w.v. zijn achternaam.

smiley
30-10-2006, 19:40
ik zie scheider wel naar abt gaan ! voor een 2007 wagen..
hij deed het echt goed dit seizoen met zijn 2005 audi !

Ekström, Scheider, Kristensen en Kaffer zouden ook met de prototypes rijden van audi..


ik vraag me trouwens af wat HHF volgend aar gaat doen.. mss ook eens mercedes proberen ? :D

en wat ik me ook afvraag.. waar zit Peter Dumbreck ???
toen hij voor HWA reed deed hij het goed, en toen hij naar opel kwam deed hij het ook meteen goed ! maar waar zit hij nu ?

FIRE
30-10-2006, 20:19
SuperGT in Japan en hij heeft wat wedstrijden voor Spyker gereden.

Raceboy
30-10-2006, 21:10
Frentzen officieel ontslagen:

Heinz-Harald Frentzen's departure from Audi's DTM team was confirmed by the manufacturer on Monday afternoon.

autosport.com

gwyllion
30-10-2006, 23:11
Frentzen officieel ontslagenWe zijn al volop bezig met speculeren over zijn opvolger ;)

Mark
05-11-2006, 01:48
Zo te zien mogen we een grote verandering (qua model) verwachten aan de zijde van MB:

The DTM's aerodynamic freeze is to be lifted to accommodate the new-shape Mercedes C-class for 2007

Autosport, 02-11-06


Oei, die reglementen waren toch bevroren? Mag Audi dan ook een fikse aero-upate doorvoeren op de A4? Of laat de ITR wederom zien dat het een MB-kloon is?


O ja bevroren reglementen? Volgens Gerhard Ungar ( HWA hoofd engineer) viel dat best mee in 2006:
"Von der Aerodynamik war nur ein Teil eingefroren; auch in den anderen Bereichen konnten wir noch entwickeln. Wir mussten dabei jedoch noch mehr ins Detail gehen", verrät Ungar gegenüber der adrivo Sportpresse und zeigt sich in seinem technischen Spieltrieb genügsam: "Letztlich standen uns noch die gesamte Randaufhängung und der Motor zur Entwicklung frei. Insofern war noch genügend zu tun."

http://www.adrivo.com/nachrichten/dtm/38975/2006/11/04/gerhard_ungar_fordert_techniker_zum_umdenken_auf.h tml


Ungar, een MB medewerker die het nut van kostenreducties wel inziet...........maar toch zeer creatief blijft ;)

gwyllion
05-11-2006, 12:02
Oei, die reglementen waren toch bevroren? Mag Audi dan ook een fikse aero-upate doorvoeren op de A4? Of laat de ITR wederom zien dat het een MB-kloon is?Ik begrijp niet waar je je druk over maakt. De DTM wagens moeten voldoende op de productiewagens lijken en bij Mercedes wordt de C klasse nu eenmaal vernieuwd...

fish88
05-11-2006, 16:02
Ja idd. Het kampioenschap is er om hun auto's te promoten en dat kan nou niet met een oudere bak.

Mark
05-11-2006, 18:26
Ik begrijp niet waar je je druk over maakt. De DTM wagens moeten voldoende op de productiewagens lijken en bij Mercedes wordt de C klasse nu eenmaal vernieuwd...

Kan HWA / MB dan niet wat van de opgedane kennis van het afgelopen jaar meenemen in het nieuwe model? Dat zou Audi dan niet kunnen. Lijkt me dan toch niet helemaal eerlijk........

Fonne
05-11-2006, 22:33
Volgens de duitse comentatoren komt Audi volgend jaar met de nieuwe TT.

FIRE
06-11-2006, 21:07
ASM, Carlin, iSport en/of Team Essex (=John Nielsen) in DTM?
Volgens www.touringcartimes.com heeft John Nielsen/Team Essex Invest deelname met BMW aan DTC bevestigd. Dus DTM lijkt me hierbij uitgesloten.

@Admin: Is het niet logischer dat dit en het DTM 2007, de aanloop...... (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=14357) topic samengevoegd worden?

Mark
06-11-2006, 21:43
@Admin: Is het niet logischer dat dit en het DTM 2007, de aanloop...... (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=14357) topic samengevoegd worden?

Done, dank u voor de oplettendheid ;)

fish88
06-11-2006, 23:57
Rossi Gaat een DTM wagen van Mercedes testen in deze weken. Die is wel druk dus met zijn WRC deelnamen en die test de komende weken.

BRON onderaan dit artikel van autosport
http://www.autosport.com/news/report.php/id/55530

gwyllion
07-11-2006, 16:17
Jamie Melo gaat ook een Mercedes C klasse testen op Hockenheim. Hij heeft al eens getest voor Mercedes en maakte toen een goede indruk, maar uiteindelijk werd toen Hakinnen gekozen.

bron: http://italiaracing.net/news.asp?id=7100

gwyllion
23-11-2006, 20:13
Paffett zou Hakinnen kunnen vervangen.

"I will still be testing for McLaren, but I will have room for something else," said Paffett. "Racing in the DTM would be the automatic choice."

Mercedes have three drivers confirmed for their top DTM team next year, but Mika Hakkinen is yet to re-sign for the fourth and final seat.

"There are a lot of drivers going for those seats but obviously my aim would be to take back my title from Mr Schneider," said Paffett.bron: http://www.autosport.com/news/report.php/id/55747

FIRE
25-11-2006, 14:38
Philips Duitsland sponsort komend seizoen 1 Audi:

http://cms4.autosport.nl/foto/plaatje.php?foto=6340

http://www.autosport.nl/actueel/news.php?keuze=bericht&rubriek=28&bericht=4410

FIRE
30-11-2006, 20:18
Naast vaste Mercedes coureurs Schneider, Green, Stoddart, Lauda en La Rosa ook enkele jongeren die een DTM wagen mogen testen:


...
Ook wordt een aantal nieuwe coureurs de gelegenheid geboden om hun kunnen te tonen met de C-Klasse. Naast Yelmer Buurman, die dit seizoen indruk maakte met een sterk debuut in het Brits Formule 3-kampioenschap, zijn dat de regerend F3 Euro Serie-kampioen Paul di Resta, de Argentijn Esteban Guerriri (eveneens een racewinnaar in de Euro Serie), daarnaast de Oostenrijker Norbert Siedler en de Deen Casper Elgaard.
Bron: http://www.autosport.nl/actueel/news.php?keuze=bericht&rubriek=28&bericht=4424

Mark
02-12-2006, 20:03
Volgens Autosport 30-11 zijn Mercedes en Buurman in een vergevorderd stadium om een krabbel onder een contract te zetten. Buurman zou de plaats innemen van Alesi. Dus een '06 MB bij Persson Motorsport!

FIRE
02-12-2006, 20:09
Verrassende move van Buurman. Ik had verwacht dat hij, na een succesvol debuut, nog wel een jaar in Brits F3 zou blijven. DTM is natuurlijk wel interessanter voor sponsors dan F3 (al is dat bij Buurman denk ik geen probleem omdat dat toch "inhouse" sponsors zijn ;), Buurman in een Mercedes met op de zijkant met grote letters Marcos :D;)).

fish88
03-12-2006, 01:14
Eindelijk een Nederlander in een wat betere wagen. Nu hopen dat hij zich mooi naar de nieuwe wagens kan werken.

Mark
10-12-2006, 16:32
Onder voorbehoud komen we daarmee op de volgende DTM-kalender, met elf races:

22 april Hockenheim (D)
6 mei Oschersleben (D)
20 mei Lausitzring (D)
24 juni Norisring (D)
15 juli Mugello (I)
29 juli Zandvoort (NL)
19 augustus Brands Hatch (GB)
2 september Nürburgring (D)
23 september Barcelona (E)
14 oktober Magny-Cours (F)
28 oktober Hockenheim (D)

http://www.autosport.nl/actueel/news.php?keuze=bericht&rubriek=28&bericht=4463


Een sterk gewijzigde kalender. Ze starten eerder het seizoen dan de voorgaande projectkalenders. Brands Hatch is nog een vraagteken. Jammer, geen Le Mans meer.

Raceboy
10-12-2006, 16:40
Problemen met de organisatie? Niets van gemerkt. Och in MAgny-cours kunnen ze ook kegeltjes omver knallen.

Viper GTS-R***
10-12-2006, 23:51
Jammer, geen Le Mans meer.

Idd. zeer spijtig, wilt dit zeggen geen herhaling van onze trip van dit jaar voor 2007? Laten we hopen dat men DTM & FFSA Serries terug samen brengen maar nu op Magny, dan mag je mij alvast terug opschrijven hoor ;)

Mark
13-12-2006, 00:55
Idd. zeer spijtig, wilt dit zeggen geen herhaling van onze trip van dit jaar voor 2007? Laten we hopen dat men DTM & FFSA Serries terug samen brengen maar nu op Magny, dan mag je mij alvast terug opschrijven hoor ;)

Die reis was voor VZW De Paddock een eenmalige (succesvolle) onderneming. Of er in 2007 weer een reis is? Geen idee, daarover heeft het bestuur van de VZW nog geen beslissing genomen.

Wat ik wel weet is dat de ITR(DTM) en de ACO (SRO?) langdurig hebben liggen te rotzooien over dat weekend in Le Mans. Heel wat keren gebeld naar de mensen van de ITR ivm dat weekend. De vriendelijke Duisters gaven aan dat het wel zou doorgaan maar ze konden niks bevestigen. Onder het motto van: "Het blijven Fransen ;) "

Bramzel
13-12-2006, 01:12
Wat heeft SRO nu weer met de ACO van doen behalve dat het FFSA dat weekend ook reed?

Raceboy
13-12-2006, 01:16
Wat heeft SRO nu weer met de ACO van doen behalve dat het FFSA dat weekend ook reed?

Circuit is eigendom van de ACO?

Bramzel
13-12-2006, 01:41
Circuit is eigendom van de ACO?

En wat heeft dat met SRO te maken? ITR lag met de ACO te rotzooien, maar ik snap niet waarom Mark daar de SRO bij vermeld.

Raceboy
13-12-2006, 01:43
En wat heeft dat met SRO te maken? ITR lag met de ACO te rotzooien, maar ik snap niet waarom Mark daar de SRO bij vermeld.

organisatie FFSA-GT, die Duitsers hebben namelijk niet de gewoonte om lokale bijprogrammas te hebben.

Bramzel
13-12-2006, 10:45
Zover was ik ook al gekomen. Nu moet je me alleen nog steeds uitleggen waarom die iets te maken zouden hebben met het gemekker tussen het ITR en de ACO. Ging dat over in wat voor vorm de FFSA mee zou doen? Was de deelname van het FFSA dat weekend een discussiepunt voor ITR?

FIRE
13-12-2006, 17:39
Di Resta naar DTM volgens touringcartimes.com:
http://www.touringcartimes.com/news.php?id=892

Mark
13-12-2006, 21:47
Zover was ik ook al gekomen. Nu moet je me alleen nog steeds uitleggen waarom die iets te maken zouden hebben met het gemekker tussen het ITR en de ACO. Ging dat over in wat voor vorm de FFSA mee zou doen? Was de deelname van het FFSA dat weekend een discussiepunt voor ITR?

Heb totaal geen idee waar het werkelijke probleem lag. Dat gaat zo'n Duitser ook niet vertellen aan mij ;) Of de ACO en/of SRO moeilijk deden? Ik weet het echt niet. Ging het over het tijdschema? Het aantal gratis VIP kaarten? Het kan allemaal.......

Saillant detail: We weten inmiddels wel de reactie van Ratel op de plannen van Bartels en Hezemans voor een FIA GT demo tijdens een DTM weekend :)

Bramzel
13-12-2006, 23:33
Heb totaal geen idee waar het werkelijke probleem lag. Dat gaat zo'n Duitser ook niet vertellen aan mij ;) Of de ACO en/of SRO moeilijk deden? Ik weet het echt niet. Ging het over het tijdschema? Het aantal gratis VIP kaarten? Het kan allemaal.......

Saillant detail: We weten inmiddels wel de reactie van Ratel op de plannen van Bartels en Hezemans voor een FIA GT demo tijdens een DTM weekend :)

Dus je kent de details absoluut niet, je weet niet wie welke rol speelt, maar insinueert wel dat SRO er mee te maken heeft. Ik herinner me dat je nogal fel van leer hebt getrokken tegen mensen als ze aan het gissen waren, of ongefundeerde geruchten/ideeen de wereld in slingerden. Is dit weer zo'n typisch geval van Mark-de-administrator die boven de wet staat?

Mark
13-12-2006, 23:49
Dus je kent de details absoluut niet, je weet niet wie welke rol speelt, maar insinueert wel dat SRO er mee te maken heeft. Ik herinner me dat je nogal fel van leer hebt getrokken tegen mensen als ze aan het gissen waren, of ongefundeerde geruchten/ideeen de wereld in slingerden. Is dit weer zo'n typisch geval van Mark-de-administrator die boven de wet staat?

Hmmm, ik geef alleen aan dat er problemen waren tussen de ITR en de "Franse kant" van dat bewuste weekend. Of de ITR of de "Fransen" de spelbreker waren laat ik in het midden. Geef alleen aan wat die Duitser destijds heeft gezegd..........en dat hoeft uiteraard niet de juiste kant van het verhaal te zijn. Die kan natuurlijk ook in zijn eigen voordeel spreken ;)

Ik beschuldig toch niemand? Ik schrijf alleen dat de bewuste partijen (waarbij ik een vraagteken plaats achter SRO) een tijdje hebben liggen stoeien met elkaar. Ongefundeerde geruchten? Weet toch 100% zeker wat ik destijds aan de telefoon heb gehoord.

Welke gerucht lees je dan in mijn bericht?

Ik boven de wet? Dacht het niet. Voor iedereen gelden dezelfde wetten hier. Ben je het daarmee niet eens? Report this post to a moderator ;) Dan krijg ik wel een ferme tik op de vingers van mijn collega's. Het spelletje is af en toe heel simpel :) Kun je het beter? Bewijs je dan als moderator ;)

Bramzel
14-12-2006, 00:20
Door SRO te vernoemen in die zin geef je sterk de indruk dat die er iets mee te maken zouden hebben, en als dat niet je bedoeling is dan formuleer je de zin nogal ongelukkig. En als je daar verder geen aanwijzingen voor hebt (of hebben ze dat specifiek vernoemd aan de telefoon) dan noem ik dat een ongefundeerde gissing.

FIRE
18-12-2006, 15:59
Audi have signed former Porsche sportscar stars Lucas Luhr and Mike Rockenfeller for their DTM and sportscar projects.
...

http://www.autosport.com/news/report.php/id/56054

smiley
18-12-2006, 16:32
ik denk dat ze hen meer naar audi hebben gehaald om ook met de r10 te rijden en zo goede rijders van porsche af te nemen..

gwyllion
18-12-2006, 16:44
ik denk dat ze hen meer naar audi hebben gehaald om ook met de r10 te rijden en zo goede rijders van porsche af te nemen..Luhr en Rockenfeller zullen in DTM rijden. Luhr zal zeker in de R10 aantreden, voor Rockenfeller is dit onduidelijk.

Door de beslissing van Dyson om in LMP2 te gaan racen met Porsche RS Spyder, lijkt het niet langer zeker dan Audi wel in ALMS zal racen aangezien ze geen tegenstand in LMP1 hebben. Waarschijnlijk moet Audi dus noodgedwongen in LMS racen... Van het plan om met 4 R10s te racen (2x ALMS en 2x LMS) zal er niets in huis komen :(

Bramzel
18-12-2006, 19:24
Ik betwijfel of Audi zich terug gaat trekken uit het ALMS, daar is de amerikaanse markt veel te groot voor.

smiley
02-01-2007, 16:18
het is nog altijd niet zeker of bjork dit jaar in de dtm voor audi rijd !
het zou tussen hem en een engelsman gaan.. maar wie dat is ?????
http://www.touringcartimes.com/news.php?id=917

ik vraag me ook af of het voor een 2006 of 2007 wagen is.. ik dacht dat ook timo scheider voor een 2007 wagen van audi in de running zou zijn !
en ekstrom,kristensen en tomczyk lijken me al zo goed als zeker voor een 2007 wagen...

FIRE
02-01-2007, 16:32
het is nog altijd niet zeker of bjork dit jaar in de dtm voor audi rijd !
het zou tussen hem en een engelsman gaan.. maar wie dat is ?????
Waarschijnlijk is deze Engelsman Porsche Supercup kampioen Richard Westbrook

smiley
02-01-2007, 16:58
zou ook wel een mooie aanwinst zijn voor audi denk ik !
hij heeft echt goed gereden in de supercup 2006 !

gwyllion
03-01-2007, 14:07
Audi zal dus waarschijnlijk 3 DTM rookies hebben volgend jaar: Lucas Luhr, Mike Rockenfeller en Richard Westbrook (of Thed Bjork). Ik denk dat we ondertussen wel kunnen stellen dat Dirk Muller niet voor Audi zal uitkomen.

Frentzen is al weg bij Audi, dus moeten er vermoedelijk nog 2 piloten hun DTM zitje opgeven. Dan kom je automatisch bij Kaffer en Stippler terecht.

Het lijkt mij logisch dat het 2007 zitje naar Scheider of Luhr zal gaan; hopelijk niet naar Abt. Scheider heeft de nodige DTM ervaring en Luhr heeft zijn Porsche RS Spyder ervaring.

Mijn gokje voor Audi DTM lineup:
Team Abt (2007): Kristensen, Ekstrom, Tomczyk, Luhr
Team Phoenix + Rosberg (2006): Abt, Scheider, Rockenfeller, Westbrook
Futurecom (2005): piloten met voldoende budget

Mark
04-01-2007, 02:25
Mijn gokje voor Audi DTM lineup:
Team Abt (2007): Kristensen, Ekstrom, Tomczyk, Luhr
Team Phoenix + Rosberg (2006): Abt, Scheider, Rockenfeller, Westbrook
Futurecom (2005): piloten met voldoende budget


Volgens diverse berichten in de Motorsport Aktuell mag je er vanuit gaan dat als Miss Stoddart een MB'06 zitje krijgt, dan is dit ook van toepassing voor Vanina Ickx.

Futurecom? Wellicht Equipe Verschuur?

gwyllion
04-01-2007, 13:45
Mijn gok voor Mercedes lineup:
2007: Spengler, Schneider, Green, Häkkinen/Paffett (eventueel Margaritis)
2006: Margaritis, la Rosa, Mücke, di Resta
2005: Lauda, Stoddart

smiley
04-01-2007, 15:11
ik zie stoddart wel met een 2006 mercedes rijden ! ze heeft overlaatst ook nog met mucke motorsport getest dacht ik.. maar dat kan ook zijn voor een 2005 wagen..

Raceboy
11-01-2007, 23:20
Pfaffett in een 2006 wagen

Gary Paffett is set to make his return to the DTM in a year-old Mercedes, this week's Autosport magazine reveals.

Mercedes-Benz motorsport chief Norbert Haug is unwilling to make any changes to the current HWA squad, which is made up of Bernd Schneider, Bruno Spengler, Mika Hakkinen, and Jamie Green.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/56207

smiley
12-01-2007, 00:03
dat lijkt me nogaal raar... een dtm 'kampioen' in een jaar oude wagen zetten, zou natuurlijk wel mooi zijn als heij de 2007 mercedessen voorblijft met een 2006 wagen !

Bramzel
12-01-2007, 00:12
dat lijkt me nogaal raar... een dtm 'kampioen' in een jaar oude wagen zetten, zou natuurlijk wel mooi zijn als heij de 2007 mercedessen voorblijft met een 2006 wagen !

Ik denk dat het meer een kwestie is dat Pfaffet laat aan kwam kakken en dat alle 2007 stoeltjes al vergeven zijn.

gwyllion
12-01-2007, 00:13
Pfaffett in een 2006 wagen... als hij volgende jaar in DTM wil racen. De 4 2007 zitjes zijn al aan de mannen van vorig jaar beloofd. Het is nog wel niet zeker dat Paffett naar DTM terugkeert.

smiley
12-01-2007, 00:16
ja, maar in 2007 zullen ze bij hwa met (waarschijnlijk) 4 nieuwe c klasses rijde (echt nieuw, ook andere buitekant gewoon de nieuwe c klasse :d)
en als dan paffett in de ouwe c klasse toch regelmatig die nieuwe 'inmaakt'.. jah das ook wel mooie reclame dan :D
tis misschien meer om op veilig te spelen.. wanneer de nieuwe c klasse nix is dan hebbe ze paffett nog om met de oude c te presteren..

smiley
15-01-2007, 21:08
er is noog hoop voor ickx !! :crazy: :rolleyes:

Audi testet in Spanien
Die Saisonvorbereitungen für die DTM Saison 2007 laufen auf Hochtouren. In dieser Woche testet Audi in Spanien mit fünf Fahrzeugen. Neben den letztjährigen Audi-Werksfahrern Tom Kristensen, Christian Abt, Vanina Ickx und Martin Tomczyk kommen auch Mike Rockenfeller und Lucas Luhr zum Einsatz.
(dtm.de)

Raceboy
15-01-2007, 21:11
Ickx is zelfs een redelijk zeker van haar zitje.

smiley
15-01-2007, 21:12
:eek:
nja misschien dat ze het dit jaar wel goed doet..

FIRE
15-01-2007, 21:15
misschien wel....maar ik heb er weinig vertrouwen in. ;)

Bramzel
15-01-2007, 21:44
Ach, anders kan ze altijd nog cursussen gaan geven 'Carriere verkloten voor gevorderden' ;)

A.J.
15-01-2007, 21:46
in de regen kwalificatie in Barcelona kon ze zich tonen.
Voor de rest was wagen en team niet alles.
Als je weet wat ze met de Dallara Judd deed en met wagens zoals de Belmondo en Larbre Viper dan mag je haar hoger inschatten dan hier gebeurt...

Mark
15-01-2007, 21:59
Ach, anders kan ze altijd nog cursussen gaan geven 'Carriere verkloten voor gevorderden' ;)

Sinds wanneer staat een fabriekscontract van Audi gelijk aan een 'Carriere verkloten voor gevorderden'? Die mag je me dan weleens uitleggen.........weleens gekeken hoe Duiste fabrikanten met hun coureurs omgaan? Dat gaat wat eerbiediger dan bij ons. Mooi voorbeeld is Bernd Schneider. Enkele jaren geen topprestaties maar MB blijft zijn helden in ere houden. En verdomd, wie was er in 2006 in kampioen?

Weleens gekeken welk team verantwoordelijk was voor de inzet van de Audi's? Midland, gaat er een belletje rinkelen?

Zoals AJ terecht opmerkt, haar prestaties in de endurance wedstrijden waren bijzonder goed te noemen. Of hebben we last van het lange termijngeheugen?
Ickx is qua coureur wellicht meer een endurance-tante dan een sprint-trees.

smiley
15-01-2007, 22:04
dan zou het beter zijn dat ze lmes of fia gt ofzo gaat rjden... want in de dtm bakt ze er toch tot nu toe nix van..

Raceboy
15-01-2007, 22:12
dan zou het beter zijn dat ze lmes of fia gt ofzo gaat rjden... want in de dtm bakt ze er toch tot nu toe nix van..

En voorlopig rijdt er volgens mij toch geen audi LMS of FIA GT dus ze plaatsen haar in de wachtkamer in de DTM

Bramzel
15-01-2007, 23:08
Sinds wanneer staat een fabriekscontract van Audi gelijk aan een 'Carriere verkloten voor gevorderden'? Die mag je me dan weleens uitleggen.........weleens gekeken hoe Duiste fabrikanten met hun coureurs omgaan? Dat gaat wat eerbiediger dan bij ons. Mooi voorbeeld is Bernd Schneider. Enkele jaren geen topprestaties maar MB blijft zijn helden in ere houden. En verdomd, wie was er in 2006 in kampioen?

Weleens gekeken welk team verantwoordelijk was voor de inzet van de Audi's? Midland, gaat er een belletje rinkelen?

Zoals AJ terecht opmerkt, haar prestaties in de endurance wedstrijden waren bijzonder goed te noemen. Of hebben we last van het lange termijngeheugen?
Ickx is qua coureur wellicht meer een endurance-tante dan een sprint-trees.

Tut tut, niet zo agressief :p Dat bedoelde ik dus precies. Ze was in het enduranceracen een aardige naam aan het verwerven, helemaal met de Dallara bij Rollcentre. Daar presteerde ze keer op keer goed, en bleek een constante tante te wezen. Maar nu zit ze bij DTM in de situatie dat ze nog vrijwel niet positief in het nieuws geweest is. Crashes, niet in de buurt blijven van die andere vrouw, achteraan het veld continu, etc. Dus daarom zeg ik dus, probeer niet die sprint-trees te zijn maar doe waar je goed in bent: enduranceracen. Op deze manier ben ik van mening dat ze door vast te houden aan het DTM d'r carriere aan het verkloten is.

Mark
17-01-2007, 21:49
Frentzen is al weg bij Audi, dus moeten er vermoedelijk nog 2 piloten hun DTM zitje opgeven. Dan kom je automatisch bij Kaffer en Stippler terecht.


Stippler zien we niet meer terug in de DTM maar blijft wel verbonden aan Audi. In 2007 gaat hij van start in het Zweeds toerwagenkmapioenschap en in enkele wedstrijden voor een Italiaanse Superstars klasse. Bron: MSA 16-01

Mark
18-01-2007, 01:41
Ickx en consorten testen deze week in Alemeria volgens MSA, wellicht dat enkele rookies hun opwachting maken waaronder Belcarist Mario Josten. In dezelfde MSA staat een line-up van het seizoen 2007. Enige vraagtekens staan nog bij twee Audi's.

MB
2007 HWA: Schneider
2007 HWA: Spengler
2007 HWA: Hakkinen
2007 HWA: Green
2006 Persson: Paffet
2006 Persson: Margaritis
2006 Mucke: di Resta
2006 Mucke: la Rosa
2005 Persson: Stoddart
2005 Mucke: Lauda

Audi
2007 ABT: Kristensen
2007 ABT: Scheider
2007 ABT: Ekstrom
2007 ABT: Tomczyk
2006 Rosberg: Rockenfeller
2006 Rosberg: Luhr
2006 Phoenix: Abt
2006 Phoenix: Watts (minder waarschijnlijk zijn Bjork en Kiesa)
2005 TME: Ickx
2005 TME: ???? (Kiesa wederom, Josten en Perera)

Geen spoor meer van een Nederlandse equipe van Verschuur.

Thomaske
18-01-2007, 10:59
Doet me goed dat Ickx bevestigd is voor de DTM.

Hopelijk heeft ze meer geluk dan vorig jaar!

Allemaal Ickx nog eens aanmoedigen in 2007?

Mvg...

Bramzel
18-01-2007, 11:11
Doet me goed dat Ickx bevestigd is voor de DTM.

Hopelijk heeft ze meer geluk dan vorig jaar!

Allemaal Ickx nog eens aanmoedigen in 2007?

Mvg...

Ik zal haar van harte aanmoedigen weer naar het endurance racen te gaan waar ze goed in is ;)

Thomaske
18-01-2007, 12:59
Bramzel, daar volg ik je volledig in. Ik zie ze liever een seizoen LMS rijden in een LMP1 dan een seizoen DTM.

Maar het is haar keuze. En het doet deugd om te weten dat ze in haar geloven anders had ze dit zitje zeker niet gekregen.

Of spreken we van een onderlinge strijd tussen Mercedes en Audi op gebied van 'Wie heeft de beste pilote?'

Mvg...

FIRE
18-01-2007, 13:11
Ipv Watts had ik Westbrook verwacht.


Geen spoor meer van een Nederlandse equipe van Verschuur.
Ik ga even off-topic. Nu het WTCC een race op Zandvoort heeft, zou het WTCC niet iets voor Verschuur zijn? Het is in ieder geval goedkoper en voor privateers mogelijk om een keer het podium te halen.

gwyllion
18-01-2007, 20:27
Volgens autosport.com zoekt Audi inderdaad een jong Engels talent voor het laatste 2006 zitje. Zij noemen Adam Carroll, Danny Watts, en Oliver Jarvis als mogelijke kandidaten. De beslissing zal deze week genomen worden dat ze getest hebben.

De toewijzing binnen de teams is lichtjes anders:
Abt (2007): Kristensen, Ekstrom, Tomczyk, Scheider
Phoenix (2006): Abt, Luhr
Rosberg (2006): Rockenfeller, Carroll/Jarvis/Watts

bron: http://www.autosport.com/news/report.php/id/56365

DDRT_Fred
21-01-2007, 18:59
Ze gaat dat goed doen (fingers crossed ;-))!

smiley
24-01-2007, 22:31
mercedes zou bezig zijn met het testen van hun nieuwe c-klasse in estoril..
ik ben eens benieuwd hoe die gaat uitzien !

ik denk ook dat audi de body van zijn a4 gaat mogen wijzigen als ze dat willen, anders zou mercedes voorgetrokken worden..

smiley
26-01-2007, 19:52
de nieuwe mercedes

http://www.adrivo.com/images/510/q_75/sw_adrivo/0082042.jpg

Gèrre
26-01-2007, 20:15
Die Mercedes ziet er schoon uit langs voor, ben curieus naar de livery's

FIRE
26-01-2007, 21:52
Zijn dat "NASCAR" koplampen?

Gèrre
27-01-2007, 15:21
Zijn dat "NASCAR" koplampen?

Dat was ik ook al aant denken, ze zien er niet echt uit op die foto.
Maar hoe zit dat dan als die in de regen moeten rijden :confused:

Raikkie
29-01-2007, 17:19
Raar dat Vanina niet op het jaarlijkse sportweekje van Audi was :confused:

gwyllion
30-01-2007, 16:39
Raar dat Vanina niet op het jaarlijkse sportweekje van Audi was :confused:Inderdaad. Kaffer en Stippler waren ook niet aanwezig. Dus ik veronderstel dat zijn niet langer op de loonlijst van Audi Sport staan.

gwyllion
05-02-2007, 15:01
Alexandre Premat zou voor Audi getekend hebben.

bron: http://www.ten-tenths.com/forum/showthread.php?p=1833585#post1833585

fish88
06-02-2007, 01:28
Zou die geen champcars rijden bij Conquest? Ben benieuwd wie dat stoeltje dan krijgt, toch nog een kans voor Zwolsman?

Mark
06-02-2007, 01:59
Zou die geen champcars rijden bij Conquest? Ben benieuwd wie dat stoeltje dan krijgt, toch nog een kans voor Zwolsman?

Zwolsman? Dacht dat die nog bepaalde $ herinneringen had aan 2006 en Conquest ;)

Raceboy
16-02-2007, 19:53
Geen MAgny cours meer op de kalender

FIRE
16-02-2007, 20:55
Stefan Mucke met Lambo in FIA GT.

Mark
18-02-2007, 02:48
Fans kunnen hebben toch zo hun macht :)

Nach der anhaltenden Kritik an der TV-Übertragung von Andreas Spelling und Klaus Ludwig zieht die ARD nun die Konsequenzen

http://www.auto-motor-und-sport.de/sport/dtm/hxcms_article_502018_14097.hbs


Andreas Spelling was een saaie dodo, Klaus Ludwig sprak teveel in MB-jargon ;) Dat was afgelopen jaar enkele keren wel heel erg duidelijk als Spelling een vraag stelde aan Ludwig over een mogelijke discutabele actie van een MB-coureur. Antwoord van Ludwig was meer dan eens: En jij verwacht nu een antwoord van mij?

Wellicht een nieuwe loopbaan voor Manuel Reuter?

smiley
18-02-2007, 13:42
reuter is nog altijd met zijn loopbaan bezig als opc piloot.. hij geeft ook zo rij lessen enz. aan mensen met een opc

Mark
28-02-2007, 23:05
Jeroen Bleekemolen zien we igg nooit meer terug bij Audi. Niet erg handig dit:

Bovendien stelde het hem teleur dat Audi hem een dag voor afgelopen kerst met een simpel e-mailtje meedeelde dat er voor hem geen fabriekswagen beschikbaar was. Het bleek een politiek spelletje te zijn. Audi-sportbaas dr. Ullrich werd verplicht de Porsche-jongelingen Rockefeller en Luhr onder contract te nemen. Maar een telefoontje van Ullrich had ik toch wel verwacht, maakte Bleekemolen van zijn hart geen moordkuil.

http://www.telesport.nl:80/autosport/1273484/Team_Nederland_wil_doorgaan_met_Bleekemolen_.html? p=2,1


Zoiets is dus "not done" bij de Duitsers. Openlijk kritiek geven. Nu weet ik niet welke pretenties de Bleek heeft maar als je het denkt te kunnen winnen van enkele Porsche juniors dan heb je het spelletje toch niet begrepen. In het vervolg gas geven en je mond iets meer dichthouden..........daar kom je verder mee. Natrappen heeft geen enkel nut.

Fonne
28-02-2007, 23:21
Tja Porsche en Audi behoren nu eenmaal tot de zelfde groep he.
Nl. Volkswagen

Mark
01-03-2007, 00:30
Krijgt Ickx een Spanjaard als teammaat?

Mit dem letztjährigen GP2-Piloten Adrian Valles schielt laut motorsport aktuell ein aussichtsreicher Kandidat auf das zweite Futurecom-TME-Cockpit neben Vanina Ickx, der zudem als Spyker-F1-Testfahrer die Symapthien Kolles' genießt.

http://www.adrivo.com/nachrichten/dtm/40935/2007/02/27/adrian_valles_hofft_auf_zweites_futurecom_tme_cock pit.html

Bramzel
01-03-2007, 12:23
Jeroen Bleekemolen zien we igg nooit meer terug bij Audi. Niet erg handig dit:



Zoiets is dus "not done" bij de Duitsers. Openlijk kritiek geven. Nu weet ik niet welke pretenties de Bleek heeft maar als je het denkt te kunnen winnen van enkele Porsche juniors dan heb je het spelletje toch niet begrepen. In het vervolg gas geven en je mond iets meer dichthouden..........daar kom je verder mee. Natrappen heeft geen enkel nut.

Ik kan dit moeilijk natrappen noemen hoor. Ten eerste zegt Bleekemolen nergens dat hij onterecht vervangen is door Rockenfeller of Luhr, hij geeft alleen aan dat hij de manier waarop het gebeurt is niet de meest subtiele vind. En daar valt wat voor te zeggen.

Ik ben het met je eens dat je dat beter niet in de media kan zeggen, maar natrappen of valse pretenties kan ik er niet in ontdekken.

gwyllion
05-03-2007, 17:25
De officiele Audi lineup:
Abt Sportsline: Kristensen, Ekström, Tomczyk, Scheider
Rosberg: Luhr, Rockenfeller
Phoenix: Abt, Prémat
Kolles T.M.E.: Ickx, ?bron: http://www.touringcartimes.com/news.php?id=1021

smiley
06-03-2007, 20:42
de 2007 wagens
http://www.adrivo.com/images/510/q_75/sw_adrivo/0085481.jpg
http://www.adrivo.com/images/500/q_75/sw_adrivo/_246753.jpg

http://www.adrivo.com/images/500/q_75/sw_adrivo/_247035.jpg
http://www.adrivo.com/images/500/q_75/sw_adrivo/_246742.jpg

Fonne
07-03-2007, 00:11
De nieuwe wagens zien er weer mooi uit.

gwyllion
07-03-2007, 00:58
Ik denk dat de A4 nog steeds de 2006 versie. Audi is vermoedelijk nog volop nieuwe onderdelen aan het testen. De start van het nieuwe seizoen is nog een tijdje verwijderd.

Fonne
08-03-2007, 00:15
Ik denk dat de A4 nog steeds de 2006 versie. Audi is vermoedelijk nog volop nieuwe onderdelen aan het testen. De start van het nieuwe seizoen is nog een tijdje verwijderd.Ik denk niet dat de 2006 Audi een spoiler had juist onder de koplampen.

smiley
29-03-2007, 20:08
schneider's wagen voor 2007

http://www.adrivo.com/images/500/q_75/sw_adrivo/_256024.jpg
:worship: :drewl:

ik ben eens benieuwd wat gary paffett met de 2006 mercedes kan doen !!

ik heb nu wel 1 groot probleem.. ik ontvang geen ARD meer thuis...
weet iemand waarom dat eraf is ?

Mark
30-03-2007, 22:08
Opmerkelijk, het MB DTM team HWA gaat naar de beurs:

HWA, het bedrijf van Hans Werner Aufrecht dat de ontwikkeling, preparatie en inzet van de Mercedes-Benz-fabrieksauto's in de DTM verzorgt, gaat naar de beurs. De ondernemingsvorm is omgezet van een GmbH (besloten vennootschap) in een AG (naamloze vennootschap) en er wordt een notering aangevraagd aan de effectenbeurs van Frankfurt.

http://www.autosport.nl/actueel/news.php?id=4865&rubriek=int

gwyllion
31-03-2007, 17:18
Mercedes probeert verschillende aero pakketen voor de 2007 wagen.
http://img258.imageshack.us/img258/5879/pict0145nm3.jpg
http://img510.imageshack.us/img510/4619/pict0141mk8.jpg
In 2de foto lijken de achtervleugeltjes van Audi gekopieerd te zijn.

smiley
31-03-2007, 17:23
ik vind die nieuwe c klesse wel geslaagd !
iets sportiever als die andere.. want die was redelijk saai..
ik ben eens benieuwd wat het verschil tussen 06 eb 07 auto gaat zijn.. ik hoop niet te groot.. dan kn paffett hier en daar nog wat laten zien :)

die achtervleugeltjes zijn zo te zien wel gekopieerd ja ! an van voor is die witte ook zo raar.. reen flapjes, maar een blok..
mischien van de vectra ram (btcc) afgezien :p :D

Mark
08-04-2007, 00:27
Opmerkelijk, het MB DTM team HWA gaat naar de beurs:

Tja, waarom zouden die geld (lees extern kapitaal) nodig hebben?

Toro Rosso co-owner Gerhard Berger insists he has no plans to sell his stake in the team despite rumours in Sepang of a buyout offer.

http://www.autosport.com/news/grapevine.php/id/57874


Iets verderop:
HWA owner Hans Werner Aufrecht, whose company makes DTM racing cars and F3 engines for Mercedes-Benz, said last week that the stock market floatation was aimed at allowing future expansion.

"The IPO is to prepare the company and the management for future corporate action to speed up growth," Aufrecht said.

http://www.autosport.com/news/grapevine.php/id/57874


Laten we het erop houden dat er rook is ;)

Gèrre
08-04-2007, 13:19
Vind de livery's uit de DTM altijd geslaagd zelfde als dit jaar. Die Audi en Schneiders MB :drewl:

senna's kingdom
08-04-2007, 13:24
De nieuwe C-klasse ziet er knap uit.
Niet zo sober meer:cool: .
Gaat een beetje de richting uit van Bmw lijkt me.
Misschien schaf ik me er toch nog ooit één aan:D .

gwyllion
10-04-2007, 14:02
Foto's van Audi DTM test in Oschersleben: http://www.endurance-info.com/article.php?sid=3445

Luhr krijgt Philips sponsoring: [url]http://www.endurance-info.com/2007_DTM/00_Barcelona_Audi_Luhr.jpg/url]

JPMontoya
10-04-2007, 14:40
Foto's van Audi DTM test in Oschersleben: http://www.endurance-info.com/article.php?sid=3445

Luhr krijgt Philips sponsoring: [url]http://www.endurance-info.com/2007_DTM/00_Barcelona_Audi_Luhr.jpg/url]

Dat is Barcelona en niet Oschersleben

gwyllion
12-04-2007, 16:58
De 2de Futurecom rijder is Adam Carroll.

Een foto van de Audi testwagen die een duidelijk gewijzigde neus heeft:
http://www.dtm.de/fotos/2007-04-11/2007-04-11-035.jpg

smiley
13-04-2007, 19:37
reuter wordt de nieuwe dtm expert van ard :worship:
eindelijk voeren ze klaus ludwig af.. die zit toch de hele koers lang voor mercedes te supporteren :mad:
en reuter is nog iets langer in de dtm gebleven, en aangezien opel niet meer mee doet zulle we toch een comentator krijgen ipv een supporter wat zin zegje op tv mag doen...

Mark
24-04-2007, 19:19
Jeroen Bleekemolen zien we igg nooit meer terug bij Audi. Niet erg handig dit:



Zoiets is dus "not done" bij de Duitsers. Openlijk kritiek geven. Nu weet ik niet welke pretenties de Bleek heeft maar als je het denkt te kunnen winnen van enkele Porsche juniors dan heb je het spelletje toch niet begrepen. In het vervolg gas geven en je mond iets meer dichthouden..........daar kom je verder mee. Natrappen heeft geen enkel nut.



Na de klapper van Kristensen en Premat gonst het van de geruchten wie de eventuele vervangers gaan worden voor de eerst volgende race. Uiteraard ziet de Bleek een mogelijkheid voor zichzelf. Toch gek dat ie geen antwoord krijgt op zijn mailtjes gericht aan Dr. Ullrich ;)


Dus komt, logisch geredeneerd, Jeroen Bleekemolen in beeld, die vorig jaar al eens goede diensten bij Audi in de DTM verrichtte. "Ik heb Dr. Ullrich al een mailtje gestuurd, maar nog niks gehoord", gaf Bleekemolen desgevraagd toe.

http://www.autosport.nl/actueel/news.php?id=5071&rubriek=int

gwyllion
24-04-2007, 21:10
Ik gok op Thed Bjork...

Bramzel
24-04-2007, 21:21
Stippler heeft wel het voordeel dat hij duits is en er vorig seizoen al reed. Ik hoop ook op Björk, maar ik verwacht Stippler.

FIRE
24-04-2007, 21:46
Bjork of Stippler lijken me inderdaad de grootste kanshebbers. Andere mogelijkheden zijn Biela of misschien Terting.

Mark
24-04-2007, 21:55
Frank Stippler of Thed Björk? Die gaan voor Audi aan de slag in het Zweeds kampioenschap...........wedstrijdje missen is minder kans op de titel. Wellicht een Audi-junior?

gwyllion
24-04-2007, 22:12
Pierre Kaffer terug optrommelen is ook een optie.

FIRE
25-04-2007, 11:46
Frank Stippler of Thed Björk? Die gaan voor Audi aan de slag in het Zweeds kampioenschap...........wedstrijdje missen is minder kans op de titel. Wellicht een Audi-junior?
Zijn er races op dezelfde datum? Zo ja dan vallen beide natuurlijk af.

Welke couereurs zijn Audi junior? Op autosport.nl las ik dat een Abt protege voor het Nederlandse team Madeno Racing in Duitse SEAT Cup rijdt.

Swiss Spirit coureur Marcel Fassler?

smiley
25-04-2007, 12:30
edit :woops foutje.. :o

mss toch hhf eens opbelle
dumbreck, aiello ??

gwyllion
25-04-2007, 14:11
Kristensen is terug thuis uit het ziekenhuis. Premat daarenetegen zou 10-12 weken buiten strijd zijn.

Raceboy
27-04-2007, 21:14
Het wordt Werner:

Marco Werner will replace the injured Alexandre Premat for the next DTM round at Oschersleben.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/58391

FIRE
27-04-2007, 21:48
Jammer, ik had liever een jong talent in de wagen gezien.

gwyllion
28-04-2007, 18:57
De enige LMP oldie die nog geen DTM heeft mogen rijden ;)

Fonne
28-04-2007, 20:13
De enige LMP oldie die nog geen DTM heeft mogen rijden ;)Heeft in 1993 nog in de DTM gereden. Bron: http://www.autosport.be/news/9195.awm

gwyllion
30-04-2007, 22:48
Ik bedoel in recente Audi DTM campagne:
2004: Biela, Pirro
2005: McNish, Capello
2007: Werner
2004-2007: Kristensen

gwyllion
02-05-2007, 07:16
Zijn er races op dezelfde datum? Zo ja dan vallen beide natuurlijk af.Bjork en Stippler zijn inderdaad niet vrij omdat zij volgend weekend in STCC rijden. Biela daarentegen is ook onbeschikbaar omdat hij in Silverstone Bouchut moet vervangen bij Reiter.

FIRE
02-05-2007, 19:40
Frank Biela vervangt Tom Kristensen komend weekend. Bron: dtm.com

Dus geen Biela in FIA GT.

gwyllion
02-05-2007, 22:27
Spijtig. Ik had wel eens willen zien wat hij kon tonen in een GT wagen.

Ik vind het wel raar dat ze McNish niet opgetrommeld hebben als vervanger voor Kristensen. Zijn DTM deelname 2 jaar geleden viel toch redelijk mee.

Audi zal duidelijk verzwakt zijn dit weekend.