PDA

View Full Version : Everts wint zijn 99e GP en zijn 10e wereldtitel!


Sennake
06-08-2006, 21:20
Daar kan Schumacher nog een puntje aan zuigen ;)

En ik ... had de grote eer en de unieke kans om er mogen bij te zijn. Wat een sportief hoogtepunt, en wat een uniek moment in de motorsport-geschiedenis. Ik weet 1 ding heel zeker : zoiets maak ik in mijn leven niet meer mee...

"A tribute to the King of the Citadel" :

Yannick R
06-08-2006, 23:19
Inderdaad prachtig.
Moest Everts een Duitser zijn (geen Belg dus), hij was daar een grotere God dan Schumi!
Maar wat zeggen de Belgjes hier? Weeral Everts? We zouden blij mogen zijn..

Pascal
07-08-2006, 01:28
Schitterend gewoon. De grootste aller tijden, nadat we al ettelijke grote Belgische crossers gehad hebben...

Helaas, en daar zat ik tijdens de twee manches van vandaag voortdurend aan te denken, staat er volgend jaar gewoon GEEN Belgische GP meer op de kalender. En dat in een land met een onovertroffen motorcrossgeschiedenis.

I.p.v. geld te geven aan de promotie van Belgische Eurosongdeelnemers zou men het misschien beter besteden aan de motorcross...

C U

Pascal
07-08-2006, 01:31
Trouwens, Everts had voor het seizoen twee objectieven. Zijn 10° wereldtitel halen en 100 GP's winnen. Eén ervan heeft hij al bereikt. De tweede zit eraan te komen.

Bovendien heeft hij al een nieuw objectief voor dit seizoen. Hij wil ze gewoon allemaal winnen. Wait and see...

C U

Speesman
07-08-2006, 04:25
Het is gewoon indrukwekkend wat Stefan Everts doet. Nog nooit vertoond.

Wat me trouwens ook opviel, is dat de volledige top 3-4 volledig Belgisch is. Over dominantie gesproken.

Yannick R
07-08-2006, 13:45
Het is gewoon indrukwekkend wat Stefan Everts doet. Nog nooit vertoond.

Wat me trouwens ook opviel, is dat de volledige top 3-4 volledig Belgisch is. Over dominantie gesproken.

De kans zit er dik in dat er volgend jaar terug een Belg WK wordt.
Er zijn wel enkele buitenlandse kanshebbers zoals Tortelli, Leok en Pichon (moest hij niet meer zo vaak geblesseerd zijn).

Thomaske
07-08-2006, 14:01
Twee wielen en modder. Daarin zijn de Belgen onklopbaar.

Kijk naar de Motocross en het veldrijden!

Proficiat Stefan!!!

Mvg...

Pascal
08-08-2006, 14:22
Helaas, en daar zat ik tijdens de twee manches van vandaag voortdurend aan te denken, staat er volgend jaar gewoon GEEN Belgische GP meer op de kalender.

Allee er is al beter nieuws. Zondag werd er onderhandeld tussen Youthstream en de Belgische motorsportautoriteiten. Er zou de volgende 5 jaren dan toch een Belgische GP op de kalender staan. Meerdere clubs zijn geïnteresseerd. Als ik me niet vergis oa Namen, Genk, Lommel, Neeroeteren... Hopelijk gaan ze elkaar geen concurentie aandoen maar trachten ze wat samen te werken.

Stond gisteren te lezen in HBvL.

C U