PDA

View Full Version : Round 5, Fia GT, Paul Ricard


JorritVD
09-08-2006, 23:03
Volgende ronde van het wereld kampioenschap GT racen is in Frankrijk op het ultra moderne circuit: Paul Ricard
Een paar extra auto's komen naar dit event toe (www.fiagt.com):
GT1
PSI komt met de C6-R (Jean Phillipe Belloc en Jos Menten).
Red Racing wil komen met een Lister.
Balfe keert terug met de Saleen
GT2
het Spaanse RSV team met de F430 die 8ste in GT2 werd op Spa
G3
Hier komen 4 auto's voor uit. 2 F430 challenges van JMB en 2 Z06 van Autovitesse (Riverside).

waarschijnlijke entry list:
GT1
1 / Vitaphone Racing Team / Maserati MC12
-M Bartels - A Bertolini
2 / Vitaphone Racing Team / Maserati MC12
-J Davies - T Biagi
4 / GLPK Carsport / Corvette C6R
-B Longin - A Kumpen - M Hezemans
5 / Phoenix Racing / Aston Martin DBR9
-JD Deletraz - A Piccini
9 / Zakspeed Racing / Saleen S7-R
-S Bert - A Montermini
11 / Shaun Balfe / Saleen S7-R
-S Balfe - N Taylor
37 / Red Racing GT / Lister Storm GT
-R Yvon - O Porta
23 / Aston Martin Racing BMS / Aston Martin DBR9
-F Gollin - F Babini
24 / Aston Martin Racing BMS / Aston Martin DBR9
-C Pescatori - M Ramos
33 / Race Alliance Motorsport / Aston Martin DBR9
-K Wendlinger - P Peter
34 / PSI Experience / Corvette C6R
-J Menten - J-P Belloc

GT2
52 / Renauer Motorsport Team / Porsche 996 GT3 RSR
-W Kaufmann - L Moro
55 / JMB Racing / Ferrari 430 GT2
-T Sugden - I Alexander-David
56 / JMB Racing / Ferrari 430 GT2
-P Kutemann - A Gosse
58 / AF Corse / Ferrari 430 GT2
-M Bobbi - J Melo
59 / AF Corse / Ferrari 430 GT2
-M Salo - R Aguas
62 / Scuderia Ecosse / Ferrari 430 GT2
-N Kinch - A Kirkaldy
63 / Scuderia Ecosse / Ferrari 430 GT2
-M Franchitti - T Mullen
66 / Team Felbermayr-Proton / Porsche 996 GT3 RSR
-C Ried - H Felbermayr jr
69 / Team Felbermayr-Proton / Porsche 996 GT3 RSR
-H Felbermayr sr - G Ried
71 / RSV Motorsport / Ferrari 430 GT2
-P Sundberg - F Romero
74 / Ebimotors / Porsche 996 GT3 RSR
-L Moccia - E Busnelli
75 / Ebimotors / Porsche 996 GT3 RSR
-E Collard - L Riccitelli
77 / Autoracing Club Bratislava / Porsche 996 GT3 RS
-M Konopka - S Rosina
81 / RSV Motorsport / Ferrari 430 GT2
-R Severin - M Ligonnet

G2
101 / Belgian Racing / Gillet Vertigo
-B Leinders - R Kuppens

G3
122 / JMB Racing / Ferrari 430 Challenge GT3
-N Comar - P Rambeaud
123 / JMB Racing / Ferrari 430 Challenge GT3
-
124 / Riverside / Corvette Z06 GT3
-B Dessange - C Demigneux - C Campbell
125 / Riverside / Corvette Z06 GT3
-S Lacroix - D van Straaten - F Mechally

Timing:

Saturday, August 19th
07.30 – 18.00 Accreditation Centre open
No team personnel access before 07.30
09.00 – 09.30 Touring Cup Free Practice 30’
09.45 - 11.15 FIA GT Championship Free Practice 1 90’
11.30 – 12.00 Group C / GTP Racing Free Practice 30’
12.10 – 13.00 Touring Cup Qualifying Practice 20/10/20
13.00 – 14.00 Lunch break
14.00 – 15.30 FIA GT Championship Free Practice 2 90’
15.45 – 16.15 Group C / GTP Racing Qualifying Practice 30’
16.45 – 17.15 Touring Cup Race 1 30’
17.35 – 17.55 FIA GT Championship Qualifying Practice 20’
18.10 FIA GT Championship Press Conference
02.00 Garages and paddock close
Sunday, August 20th
07.30 – 13.30 Accreditation Centre open
No team personnel access before 07.30
09.00 – 09.15 FIA GT Championship Warm Up 15’
09.45 – 10.15 Group C / GTP Racing Race 1 30’
10.45 – 11.15 Touring Cup Race 2 30’
11.30 – 13.00 Lunch Break
11.30 – 12.30 Pit Walk
13.30 – 16.30 FIA GT Championship Race 3h
16.50 FIA GT Championship Press Conference
17.00 – 18.00 Group C / GTP Racing Race 2 60’
22.00 Garages and paddock close

Grig-O
09-08-2006, 23:06
Lambo kan je vergeten. Balfe komt met een nieuwe rijder die ik zal opzoeken. -> Nigel Taylor dus
De tweede Aston voor Race Alliance is mogelijk door de eventuele komst van BOuchut.

JorritVD
09-08-2006, 23:09
Lambo kan je vergeten. Balfe komt met een nieuwe rijder die ik zal opzoeken.
De tweede Aston voor Race Alliance is mogelijk door de eventuele komst van BOuchut.

Ik denk ook dat de Lambo niet meer komt. hier staat ook wat in het duits: http://www.projectlemans.de/content/view/2260/53/ maar ik weet niet echt goed wat er staat, of het stopt of dat reiter/audi met een nieuwe GT1 auto komen.
Nigel Taylor komt op de Balfe Saleen

Viper GTS-R***
09-08-2006, 23:11
Ziet er mooi uit met de extra wagens,
Wel heb ik men bevragingen ivm die
199 / Race Alliance Motorsport / BMW GTR M3 G2
Daar zal wel geen tralala zijn ivm homoligatie, want gelukkig
is er daar geen racb die tegenstribbeld;)
Maar zet Race Alliance daadwerkelijk hun Porsche opzij?
Liefst zou ik wel willen dat ze met die BMW terugkomen natuurlijk!
Maar dan té hopen dit keer wel met de splitter vooraan,
zodat hij wat sneller is!
En idd Grig-O, als Bouchut voor Race alliance kiest om seizoen
verder te rijden kunnen we twee RA AM's zien:)

Viper GTS-R***
09-08-2006, 23:13
Ik denk ook dat de Lambo niet meer komt. hier staat ook wat in het duits: http://www.projectlemans.de/content/view/2260/53/ maar ik weet niet echt goed wat er staat, of het stopt of dat reiter/audi met een nieuwe GT1 auto komen.
Vertaalde versie: http://translate.google.com/translate?u=http%3A%2F%2Fwww.projectlemans.de&langpair=de%7Cen&hl=de&ie=UTF-8&oe=UTF-8&prev=%2Flanguage_tools

JorritVD
09-08-2006, 23:16
Ziet er mooi uit met de extra wagens,
Wel heb ik men bevragingen ivm die
199 / Race Alliance Motorsport / BMW GTR M3 G2
Daar zal wel geen tralala zijn ivm homoligatie, want gelukkig
is er daar geen racb die tegenstribbeld;)
Maar zet Race Alliance daadwerkelijk hun Porsche opzij?
Liefst zou ik wel willen dat ze met die BMW terugkomen natuurlijk!
Maar dan té hopen dit keer wel met de splitter vooraan,
zodat hij wat sneller is!
En idd Grig-O, als Bouchut voor Race alliance kiest om seizoen
verder te rijden kunnen we twee RA AM's zien:)

De kans dat de BMW komt is klein denk ik.
Ik heb liefer Bouchut op de Lambo dan op de DBR9.
Dan is er een extra model op de grid.

Grig-O
09-08-2006, 23:19
En ik heb liever Joest met twee totaal nieuwe Lambo's voor volgend jaar :D

Grig-O
10-08-2006, 01:32
Balfe rijdt met een grotere restrictor??
En als de BMW zou rijden, dan zou het vermeld staan op de FIAGT site...

Integra
10-08-2006, 09:55
En ik heb liever Joest met twee totaal nieuwe Lambo's voor volgend jaar :D
Gaat die nieuwe Lambo er volgend jaar al zijn?

gwyllion
10-08-2006, 10:09
Gaat die nieuwe Lambo er volgend jaar al zijn?Hans Reiter heeft geen weet van een nieuwe Lamborghini. Dus ik zou voorlopig nog niet te hard hopen tot Audi Sport echt iets officieel bekend maakt.

JorritVD
10-08-2006, 11:55
http://www.planetlemans.com/cmsv2/index.php?option=com_wrapper&Itemid=51

in deze entry list staat:
GT1
-geen B-Racing Lambo
-geen 2de Race Alliance DBR9
GT2
-geen 2de Renauer Porsche
-geen Vonka Porsche
-waarschijnlijk een GPC Ferrari 430
-een waarschijnlijk 2de RSV Ferrari 430
-geen Race Alliance Porsche of BMW

Grig-O
10-08-2006, 13:38
Maar twee JMB Ferrari's GT3??
Enja het wordt tijd dat die nieuwe Porsche er komt...

JorritVD
10-08-2006, 13:56
Maar twee JMB Ferrari's GT3??

Jep maar 2 GT3 JMB Ferrari's zijn gepland.

-------------------------------------------------------------------------

Enja het wordt tijd dat die nieuwe Porsche er komt...

http://www.fiagt.com/newsitem.php?key=996
Spa is the only race planned for the car in 2006. The car will be made available for racing customers in 2007.

wat bedoel je met de nieuwe Porsche?
de Porsche 997 GT2 RSR waar Manthey Racing de 24 uur van Spa mee reed?
die auto was alleen gepland voor die race dit jaar.
Dusz Ferrari met de 430 blijft denk ik de sterkere dit jaar. Misschien dat Spyker in de laatste 3 races tegenstand kan bieden, want ze zijn de laatste tijd redelijk sterk, bijv op LeMans 24H(helaas uitgevallen maar reden lang op de 2de plaats), Spa 24H (4de plaats GT2) en de laaste race van de LMS op de Nurburgring (3de en 5de). Niet slect toch voor een fabrikant die maar raced met 2 auto's tegen 10 tallen Porsches en Ferraris.

gwyllion
10-08-2006, 14:05
wat bedoel je met de nieuwe Porsche?
de Porsche 997 GT2 RSR waar Manthey Racing de 24 uur van Spa mee reed?
die auto was alleen gepland voor die race dit jaar.Porsche Motorsport heeft nog wel wat werk aan de 997 GT3 RSR. De nieuwe sequentiele 6 bak moet nog gemaakt worden, de positie van de radiator moet gewijzigd worden (dit was moeilijk te herstellen na een botsing in Spa), verdere ontwikkeling van Michelin rubber, enz. De wagen is nog niet klaar.

Grig-O
10-08-2006, 14:35
Ik bedoel dat er maar 5 Porsches zijn ingeschreven voor Paul Ricard... tegenover 9 Ferrari's...
Dus wordt het tijd dat de nieuwe Porsche komt om wat weerwerk te geven.

Stranger
10-08-2006, 14:39
-een waarschijnlijk 2de RSV Ferrari 430Inkoppertje he... In GT2, the regulars will be joined by two more Ferrari 430 GT2 cars entered by Spanish team RSV, which already put in a fine performance at Spa, finishing 8th in GT2. Staat te lezen op de fiagt.com website.

JorritVD
10-08-2006, 16:03
Inkoppertje he... In GT2, the regulars will be joined by two more Ferrari 430 GT2 cars entered by Spanish team RSV, which already put in a fine performance at Spa, finishing 8th in GT2. Staat te lezen op de fiagt.com website.
sorry, dan heb ik het niet goed genoeg gelezen. zal het lijstje een beetje veranderen.

Grig-O
10-08-2006, 16:11
Op endurance info staat ook dat de Lambo terugkomt :D

Stranger
10-08-2006, 16:21
Officiële stand van zaken van vandaag 14:45 (zoals de FIAGT het heeft aangegeven) nu ook op Planetlemans.com te vinden.

JorritVD
10-08-2006, 17:36
de entry list van endurance info:
http://www.endurance-info.com/2006_FIA-GT/05_Supercar500_PaulRicardHTTT.pdf
van Planet lemans
http://www.planetlemans.com/entrylists/fiagt2006.html

Stranger
10-08-2006, 17:38
Identiek ;)

JorritVD
10-08-2006, 18:00
Identiek ;)

jepsz, dat geeft me hoop dat we de Lambo terugzien. Ik denk dat Kox naast Bouchut komt. Dan heeft de team teminste kans op punten.
Ik heb het lijstje ook veranderd op pagina 1. Nu staan de piloten er ook bij.

Viper GTS-R***
10-08-2006, 19:17
37 / Red Racing GT / Lister Storm GT
-R Yvon - T Stepec

Die T Stepec zou ook wel eens Olivier Muytjes kunnen worden!
Hij zei dat het team zéér tevreden was over hem,
en wie weet er wel iets meer in zat...

Grig-O
11-08-2006, 00:00
Hij zei dat het team zéér tevreden was over hem,
en wie weet er wel iets meer in zat...

Las je dat op hun officiële site?

Viper GTS-R***
11-08-2006, 00:05
Las je dat op hun officiële site?

....
Ik voelde dat het team vertrouwen in me had. In het donker reed ik één relais op twee. Ik heb de nacht gewoon gedeeld met Yvon.
....
In elk geval was dit een verrijkende ervaring. De samenwerking met het Franse team, dat heel professioneel werkte, was aangenaam. Ze rijden eveneens met een Lister Storm in Frankrijk en ze hebben plannen om enkele manches van de FIA-GT met die bolide te rijden op het einde van het seizoen. Wie weet kan een vervolg deze opgave enkele uren voor de finish van de 24 Uren van Spa doen vergeten..."

http://www.racingworld.be/nieuws/3685/Proximus-24-Hours-of-Spa:-Reacties-na-de-race-(deel-3).html

Grig-O
11-08-2006, 01:32
Geld moet er ook zijn e...
En anders waarom niet met drie rijders?

Stranger
11-08-2006, 12:38
Stepec staat niet voor niets cursief hè?
Denk dat het uiteindelijk aan gaat komen op de snelste coureur met het meeste geld...even afwachten nog.

Neo-242
11-08-2006, 22:28
EDIT: laat maar oud nieuws :)

Viper GTS-R***
15-08-2006, 22:00
Lamborghini is van de lijst gehaald net zoals de Race Alliance Porsche RSR.
RA misschien terug in verzet omdat ze nog steeds geen volwaardige Porsche steun krijgen zoals Ebimotors?
Nu dat de Lambo niet rijd kan misschien Bouchut samen met Lechner op de 2de DBR9 rijden?
Oftewel als 2de piloot bij Red Racing naast Romain op de Lister Storm;)

Stranger
15-08-2006, 22:15
Die 2e Race Alliance Aston Martin is na de crash op Silverstone niet meer in actie geweest, zie 'm dan ook niet op Paul Ricard terugkomen.

En Bouchut in de Lister....nah

Belle
15-08-2006, 22:17
Die 2e Race Alliance Aston Martin is na de crash op Silverstone niet meer in actie geweest, zie 'm dan ook niet op Paul Ricard terugkomen.

En Bouchut in de Lister....nah

De tweede Aston kwam niet meer in actie doordat ze het nodige budget niet bij mekaar kregen. Misschien kan Bouchut wel wat inbrengen. Ik hoop het alleszins, want ik mis die wagen wel. :)

Brecht
16-08-2006, 18:29
Gevonden op the-paddock.net

Marino Franchitti will be back behind the wheel of a Scuderia Ecosse Ferrari this weekend at Paul Ricard. The Scotsman who finished third in the GT2 class in the Proximus 24 Hours of Spa will be joining Tim Mullen in the sister #63 430 GT for the fifth round of the championship. Regular driver Chris Niarchos has other commitments this weekend.

JorritVD
16-08-2006, 19:15
bron: planet le mans
ik moet met vol verdriet aankondigen dat de B-Racing Lambo zich heeft terug getrokken van de aankomende race.
Ook de Race Alliance Porsche heeft zich terug getrokken.

Dit bijde kan misschien wel eens beteken dat de 32 Race Alliance DBR9 terug komt.

Integra
16-08-2006, 21:40
bron: planet le mans
ik moet met vol verdriet aankondigen dat de B-Racing Lambo zich heeft terug getrokken van de aankomende race.
Ook de Race Alliance Porsche heeft zich terug getrokken.

Dit bijde kan misschien wel eens beteken dat de 32 Race Alliance DBR9 terug komt.
Organiseer anders een rauwdienst om de afwezigheid van de B-Racing Lambo te verwerken? Niet van wakker liggen, jongen, zeker geen traantje laten, ze zullen nog wel racen. :D

beide ;)

JorritVD
17-08-2006, 00:03
Organiseer anders een rauwdienst om de afwezigheid van de B-Racing Lambo te verwerken? Niet van wakker liggen, jongen, zeker geen traantje laten, ze zullen nog wel racen. :D

beide ;)

Ik weet wel dat ze waarchijnlijk wel weer terugkomen, maar het is een beetje saai om de zoveelste DBR9 in de Fia GT te hebben. Dan is er teminste ook wat meer variatie.
In Silverstone (6) was de helft van de GT1 klasse een DBR9. Dan heb ik liefer 1 of 2 weg en daarvoor een Ferrari 550/575 of een C5-R.

Belle
17-08-2006, 00:41
Ik weet wel dat ze waarchijnlijk wel weer terugkomen, maar het is een beetje saai om de zoveelste DBR9 in de Fia GT te hebben. Dan is er teminste ook wat meer variatie.
In Silverstone (6) was de helft van de GT1 klasse een DBR9. Dan heb ik liefer 1 of 2 weg en daarvoor een Ferrari 550/575 of een C5-R.

En 2 jaar gelegen klaagde men dat de zoveelste Ferrari 550 zou meerijden...nu wil men ze terug. :) Ik vind dat we net mogen boffen dat er zoveel prachtige DBR9's ingeschreven zijn! Het zorgt voor een prachtig veld. En het is nu niet dat er geen andere merken zijn wat ik vind dat er voorlopig genoeg diversiteit is in de Fia GT. En daarbij, zolang er maar genoeg competitie is en de winnaar vooraf moeilijk te bepalen is...dan ben ik tevreden.

Bramzel
17-08-2006, 00:56
En 2 jaar gelegen klaagde men dat de zoveelste Ferrari 550 zou meerijden...nu wil men ze terug. :) Ik vind dat we net mogen boffen dat er zoveel prachtige DBR9's ingeschreven zijn! Het zorgt voor een prachtig veld. En het is nu niet dat er geen andere merken zijn wat ik vind dat er voorlopig genoeg diversiteit is in de Fia GT. En daarbij, zolang er maar genoeg competitie is en de winnaar vooraf moeilijk te bepalen is...dan ben ik tevreden.

Overdaad schaadt, diversiteit verblijd ;) Je hebt wel gelijk, maar om het plaatje compleet te maken zou een 550 of 575 net mooi wezen. Nu hebben we het hele seizoen nog geen Ferrari V12 in actie gezien (kom maar met die bijdehante MC12 opmerking :p) en da's toch enigzins raar. Ik ben het eens met je als je zegt dat we volledig tevreden kunnen zijn met een schitterend startveld en meer dan genoeg competitie. Maar gewoon dat ene kersje op de slagroom.... er moet toch wat te dromen blijven?

Belle
17-08-2006, 01:00
Ach...als toetje. ;)

Integra
17-08-2006, 09:45
Ik weet wel dat ze waarchijnlijk wel weer terugkomen, maar het is een beetje saai om de zoveelste DBR9 in de Fia GT te hebben. Dan is er teminste ook wat meer variatie.
In Silverstone (6) was de helft van de GT1 klasse een DBR9. Dan heb ik liefer 1 of 2 weg en daarvoor een Ferrari 550/575 of een C5-R.
Ik heb liever 5 DBR9's, 2 C6R's, zo veel mogelijk 550's, een Lister Storm GT, 1 MC12, enz ...
Mja, juist alsof jij in de hand kan houden welke auto's er gekocht/geleased worden? De DBR9 is momenteel de beste keus qua prijs/kwaliteit/beschikbaarheid, waarom dan niet met een DBR9 racen?

Stranger
17-08-2006, 18:40
Ik geloof dat Olivier Carried de 2de rijder op de Lister wordt
bron: www.redracinggt.comEen naam hoeft niet vertaald te worden hoor :D Het is Olivier Porta die de 2e rijder bij Red Racing wordt.

JorritVD
17-08-2006, 19:33
Een naam hoeft niet vertaald te worden hoor :D Het is Olivier Porta die de 2e rijder bij Red Racing wordt.

Sorry, dat deed de translator van google. Ik vond het ook al een vreemde naam.

Grig-O
17-08-2006, 21:59
http://img413.imageshack.us/my.php?image=01sm8.jpg

http://img413.imageshack.us/my.php?image=01sm8.jpg

Blauw zijn de camera's, geel zijn de 'mines anti-personnel' ook vermijden dus.

Stranger
17-08-2006, 22:43
Dit bijde kan misschien wel eens beteken dat de 32 Race Alliance DBR9 terug komt.Zou Diefenbacher de rekening voor de reparatie dan al betaald hebben? Ben bang dat we deze auto niet terug gaan zien dit seizoen.

Grig-O
17-08-2006, 22:47
Bouchut is wel vrij..

Bramzel
17-08-2006, 22:49
Maar ja, er moet ook geld meekomen. En behalve die paar Kennol-stuivers moet Bouchut het vooral van z'n talent hebben.

JorritVD
18-08-2006, 11:38
http://www.projectlemans.de/content/view/2274/53/

Balfe Saleen krijgt een grotere luchtrestrictor 31,1 mm -> 34 mm
Race Alliance komt met een Cup Porsche als ik het goed begrijp
De Vitaphone Maseratis krijgen een extra 25 KG bij hun eigen gewicht.

Bramzel
18-08-2006, 11:51
Race Alliance komt met een Cup Porsche als ik het goed begrijp


Nee, de RSR ontbreekt omdat Lichtner-Hoyer er niet is, en die gaat het gemis van de FIAGT race compenseren met een Cup Porsche in een Tsjechische endurance-race.

Viper GTS-R***
18-08-2006, 11:56
Balfe Saleen krijgt een grotere luchtrestrictor 31,1 mm -> 34 mm
Gaat dit genoeg zijn om de kloof te dichten met de top 5 wagens?
En eerlijk gezegd is dit niet echt fair tegenover bv de Lamborghini,
dan zou deze ook een grotere restrictor mogen hebben, niet?

gwyllion
18-08-2006, 12:08
Gaat dit genoeg zijn om de kloof te dichten met de top 5 wagens?
En eerlijk gezegd is dit niet echt fair tegenover bv de Lamborghini,
dan zou deze ook een grotere restrictor mogen hebben, niet?Ik denk dat de Lamborghini met een bredere achtervleugel mag rijden dan reglementair toegelaten; dat was toch zo op een bepaald moment...

Viper GTS-R***
18-08-2006, 12:37
Une réduction de brides et 40 kgs de lest supplémentaire nous sont imposés pour cette participation, ce qui nous fera courir à 1190 kg. C'est pourquoi nous nous sommes fixé un objectif raisonnable, celui de rentrer dans les points.
Wat moeten we nu van de Lister verwachten?
Opgepeuzeld te worden door de F430's?
Of goede tegenstander voor de tragere GT1's?

JorritVD
18-08-2006, 13:25
timing list:

Saturday, August 19th
07.30 – 18.00 Accreditation Centre open
No team personnel access before 07.30
09.00 – 09.30 Touring Cup Free Practice 30’
09.45 - 11.15 FIA GT Championship Free Practice 1 90’
11.30 – 12.00 Group C / GTP Racing Free Practice 30’
12.10 – 13.00 Touring Cup Qualifying Practice 20/10/20
13.00 – 14.00 Lunch break
14.00 – 15.30 FIA GT Championship Free Practice 2 90’
15.45 – 16.15 Group C / GTP Racing Qualifying Practice 30’
16.45 – 17.15 Touring Cup Race 1 30’
17.35 – 17.55 FIA GT Championship Qualifying Practice 20’
18.10 FIA GT Championship Press Conference
02.00 Garages and paddock close
Sunday, August 20th
07.30 – 13.30 Accreditation Centre open
No team personnel access before 07.30
09.00 – 09.15 FIA GT Championship Warm Up 15’
09.45 – 10.15 Group C / GTP Racing Race 1 30’
10.45 – 11.15 Touring Cup Race 2 30’
11.30 – 13.00 Lunch Break
11.30 – 12.30 Pit Walk
13.30 – 16.30 FIA GT Championship Race 3h
16.50 FIA GT Championship Press Conference
17.00 – 18.00 Group C / GTP Racing Race 2 60’
22.00 Garages and paddock close

JorritVD
18-08-2006, 15:06
Andrea Montermini vervangt Jarek Janis bij Zakspeed:
http://www.projectlemans.de/content/view/2275/53/

Zakspeed krijgt extra gewicht bij hun normale gewicht: 30 KG

Integra
18-08-2006, 15:21
Godverdomme, wat is dat nu weer voor zever, die Saleen kon in Spa nauwelijks mee, laat staan met nog 's 30 kg.

gwyllion
18-08-2006, 15:39
Godverdomme, wat is dat nu weer voor zever, die Saleen kon in Spa nauwelijks mee, laat staan met nog 's 30 kg.Inderdaad. De kleinere achtervleugel maakte de Saleen al een stuk trager, nu nog eens extra ballast :frusty:

Integra
18-08-2006, 15:51
Als ze zo al mijn favorieten gaan laten sneuvelen ... :(

Brecht
18-08-2006, 16:16
Nu doen ze de Saleen toch echt onrecht aan. Men doet zo zen best de wagen betrouwbaar en competitief te maken wat ook gelukt is. Blijkt dan dat de wagen een echte topwagen is gaan ze eventjes wat restricties doorvoeren :frusty:

JorritVD
18-08-2006, 16:28
Nu doen ze de Saleen toch echt onrecht aan. Men doet zo zen best de wagen betrouwbaar en competitief te maken wat ook gelukt is. Blijkt dan dat de wagen een echte topwagen is gaan ze eventjes wat restricties doorvoeren :frusty:

Dat weet je niet, misschien gaan ze wel weer terug naar de orginele reglementen, omdat de Saleens van GNM en Konrad vorig jaar bijna niet mee konden doen aan de prijzen.

Integra
18-08-2006, 16:47
Dat weet je niet, misschien gaan ze wel weer terug naar de orginele reglementen, omdat de Saleens van GNM en Konrad vorig jaar bijna niet mee konden doen aan de prijzen.
Dit zijn de originele reglementen ...
Maximale grootte achtervleugel = breedte vd windscreen
Snap wel niet waarom ze die 30 kg er extra gaan bij gooien, de Saleen draaide in Spa niet mee vooraan ...

Grig-O
18-08-2006, 18:57
Ze krijgen gewoon hun grote achtervleugel terug, dat lijkt mij de beste verklaring...

Integra
18-08-2006, 19:28
Ze krijgen gewoon hun grote achtervleugel terug, dat lijkt mij de beste verklaring...
En waar staat dat dan?

gwyllion
18-08-2006, 20:39
Ze krijgen gewoon hun grote achtervleugel terug, dat lijkt mij de beste verklaring...De grotere achtervleugel was een maatregel (uitzondering op technisch reglement) om de Saleen competitiever te maken. Idem voor de Lamborghini. Nu de Saleen mee kan met de rest, moet er terug met de reglementaire vleugel gereden worden. Ik denk dat dat redelijk definitief is voor Zakspeed.

Dat extra strafgewicht daarentegen is overdreven en zal de wagen onnodig trager maken :(

Grig-O
18-08-2006, 22:39
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de Saleen de grotere achtervleugel terug krijgt en dat de strafgewichten ipv de kleine achtervleugel zijn.

Brecht
18-08-2006, 22:54
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de Saleen de grotere achtervleugel terug krijgt en dat de strafgewichten ipv de kleine achtervleugel zijn.

Gaan we weer zo beginnen met '' Ik dacht ergens gelezen te hebben' :rolleyes:
Dat brengt niks bij tot deze thread.

Integra
19-08-2006, 09:27
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de Saleen de grotere achtervleugel terug krijgt en dat de strafgewichten ipv de kleine achtervleugel zijn.
Dan zou het wel op FIAGT.com gestaan hebben.
@ Corvetteboy, groot gelijk. :p

Grig-O
19-08-2006, 09:40
Op Fiagt.com staat toevallig niet dat de Saleen meer gewicht krijgt...

Car Weight
1 100+25 Kg
2 0+25 Kg
4 40 Kg
5 100 Kg
9 10 Kg
58 42+28 Kg
59 50+28 Kg
62 15+28 Kg

Grig-O
19-08-2006, 10:09
Corvette heeft de voorlopige snelste tijd neergezet, voor de Saleen ;)

EDIT: Menten rijdt de eerste tijd voor de andere Corvette!

JorritVD
19-08-2006, 11:02
met nog een 20 min te gaan in de eerste free practice staat heeft Jos Menten de snelste tijd (1;54,625) met de PSI C6-R. Daarna gevolgd door de GLPK C6-R op een afstand van 1,2 sec.

Hier kan j de Live Timing zien:
http://www.mstworld.com/live/livetimingGT.html

Grig-O
19-08-2006, 11:24
Davies heeft zich nog tussen de twee vettes gezet...

JPMontoya
19-08-2006, 12:10
PSI meteen sneller dan GLPK dat moet ook wel pijn doen voor GLPK.

JorritVD
19-08-2006, 12:12
1. 34 / GT1 / PSI Experience / Corvette C6-R / 1.54,625
2. 2 / GT1 / Vitaphone Racing Team / Maserati MC12 GT1 / +1,128
3. 4 / GT1 / GLPK-Carsport / Corvette C6-R / +1,234
4. 9 / GT1 / Zakspeed Racing / Saleen S7R / +1,295
5. 33 / GT1 / Race Aliiance Motorsport / Aston Martin DBR9 / +2,384
6. 1 / GT1 / Vitaphone Racing Team / Maserati MC12 GT1 / +2,782
7. 23 / GT1 / Aston Martin Racing BMS / Aston Martin DBR9 / +2,885
8. 5 / GT1 / Phoenix Racing / Aston Martin DBR9 / +2,993
9. 24 / GT1 / Aston Martin Racing BMS / Aston Martin DBR9 / +4,570
10. 11 / GT1 / Balfe Motorsport / Saleen S7R / +5,638
11. 63 / GT2 / Scuderia Ecosse / Ferrari 430 GT2 / +6,265
12. 62 / GT2 / Scuderia Ecosse / Ferrari 430 GT2 / +7,455
13. 59 / GT2 / AF Corse / Ferrari 430 GT2 / +8,282
14. 55 / GT2 / JMB Racing / Ferrari 430 GT2 / +8,337
15. 58 / GT2 / AF Corse / Ferrari 430 GT2 / +9,491
16. 74 / GT2 / Ebimotors / Porsche 996 GT3-RSR / +11,008
17. 52 / GT2 / Renauer Motorsport / Porsche 996 GT3-RSR / +11,053
18. 19 / GT1 / Red Racing GT / Lister Storm GT / +11,244
19. 81 / GT2 / RSV Motorsport / Ferrari 430 GT2 / +11,426
20. 101 / G2 / Belgian Racing / Gillet Vertigo / +11,553
21. 56 / GT2 / JMB Racing / Ferrari 430 GT2 / +12,950
22. 77 / GT2 / Autoracing Club Bratislava / Porsche 996 GT3-RS / +13,258
23. 124 / G3 / Riverside / Corvette Z06 GT3 / +13,259
24. 71 / RSV Motorsport / Ferrari 430 GT2 / +13,420
25. 123 / G3 / JMB Racing / Ferrari 430 Challenge GT3 / +15,967
26. 122 / G3 / JMB Racing / Ferrari 430 Challenge GT3 / +16,230
27. 125 / G3 / Riverside / Corvette Z06 GT3 / +17,561
28. 69 / GT2 / Team Felbermayr-Proton / Porsche 996 GT3-RS / +18,946
29. 66 / GT2 / Team Felbermayr-Proton / Porsche 996 GT3-RSR / +37,340
30. 75 / GT2 / Ebimotors / Porsche 996 GT3-RSR / +44,164

JorritVD
19-08-2006, 12:14
PSI meteen sneller dan GLPK dat moet ook wel pijn doen voor GLPK.

Je weet dat meestaal GLPK meestal maar 1 setje banden gebruikt voor de trainingen. En PSI heeft meer data dan GLPK van Paul Ricard omdat ze al op de HTTT circuit hebben gereden.

gwyllion
19-08-2006, 12:50
Op Fiagt.com staat toevallig niet dat de Saleen meer gewicht krijgt...

Car Weight
1 100+25 Kg
2 0+25 Kg
4 40 Kg
5 100 Kg
9 10 Kg
58 42+28 Kg
59 50+28 Kg
62 15+28 KgLees de preview van Zakspeed er nog maar eens op na :rolleyes:
"One could clearly see during our March test that the track is a good one for us. In spite of our renewed additional weight, the Saleen and my team are in top form. We definitely want to be in the lead – in training and in the race", said Peter Zakowski before his departure.

In fact, the American super sports car, Saleen S7 R, will face the other GT competition again with 30 kilograms of additional weight in Paul Ricard. The FIA GT-office has placed this handicap on the Zakspeed team from the Eifel again and the dedicated Eifel troop still plans to show how good its performance is in France.bron: http://www.planetlemans.com/cmsv2/index.php?option=com_content&Itemid=2&task=view&id=2010

gwyllion
19-08-2006, 12:55
Je weet dat meestaal GLPK meestal maar 1 setje banden gebruikt voor de trainingen. En PSI heeft meer data dan GLPK van Paul Ricard omdat ze al op de HTTT circuit hebben gereden.Dat was wel met Dunlop rubber terwijl ze nu met Michelin rijden. Het grote verschil is natuurlijk de 40 kg succes ballast die GLPK moet meesleuren.

smiley
19-08-2006, 13:03
1. 34 / GT1 / PSI Experience / Corvette C6-R / 1.54,625
3. 4 / GT1 / GLPK-Carsport / Corvette C6-R / +1,234
:applaus:
te hopen kunnen ze morgen een dubbel pakken met glpk op kop ! :cool:

Grig-O
19-08-2006, 13:11
Misschien blijft PSI wel voor de volgende wedstrijden in FIAGT als ze een podium halen :gas:
En Zakspeed toch vierde, niet mis...

Integra
19-08-2006, 15:11
Dat was wel met Dunlop rubber terwijl ze nu met Michelin rijden. Het grote verschil is natuurlijk de 40 kg succes ballast die GLPK moet meesleuren.
Gast entries moeten normaal ook 40 kg meesleuren.

gwyllion
19-08-2006, 15:26
Elke race of enkel de eerste? PSI heeft al aan 24 uur van Spa deelgenomen.

gwyllion
19-08-2006, 15:28
De Porsches hebben al wat problemen gehad: http://www.endurance-info.com/article.php?sid=2467

Blijkbaar gelden er op Paul Ricard HTTT ook stricte geluidsnormen. Daardoor moet er met grotere dempers gereden worden waardoor vermogen verloren gaat. http://www.endurance-info.com/2006_FIA-GT/05_HTTT_Porsche_Proton.jpg
Het wordt weer een Ferrari walk over :(

gwyllion
19-08-2006, 15:36
Wat moeten we nu van de Lister verwachten?
Opgepeuzeld te worden door de F430's?
Of goede tegenstander voor de tragere GT1's?Inderdaad opgepeuzeld door snelste GT2 wagens. Allemaal het gevolg van die 50 kg extra? De top GT1 wagens rijden allemaal met extra ballast.Malheureusement pour elle, la gt anglaise sera lestée de 50 kgs (40 kg pour son arrivée sur un meeting en cours de saison et 10 kg par le Bureau).bron: http://www.endurance-info.com/article.php?sid=2468

gwyllion
19-08-2006, 15:38
Zakspeed is niet te spreken over die 30 kg extra en zou zelfs nadenken over de toekomst in FIA GT.
Parallèlement à cela, le Bureau du FIA-GT a décidé d'infliger 30kg de lest à la S7-R dans le but d'équilibrer les performances. Cependant, Zakspeed n'a pris connaissance de cette nouvelle que trois jours avant l'épreuve du Castellet et le team a décidé de demander une explication à Stéphane Ratel pour cette "soudaine décision". C'est après cet entretien que l'équipe prendra une décision quant à son avenir dans la série.bron: http://www.endurance-info.com/article.php?sid=2468

JorritVD
19-08-2006, 16:40
Resultaten tijdens de tweede training:
http://www.mstworld.com/msptresult.aspx?eventid=60015&circuitid=29&series=GT&venue=France&circuit=Paul%20Ricard&resultfile=fgt2

1. 4 GLPK Corvette
2. 2 Vitaphone MC12
3. 34 PSI Corvette

Saleen van Zakspeed valt terug.

Phoenix heeft een probleem in de eerste training, hopelijk kunnen ze het oplossen:
There were problems for the nr 5 Phoenix Aston Martin, which was having electronic problems with the sensor governing the gear box. (www.fiagt.com)

Viper GTS-R***
19-08-2006, 16:43
Balfe Saleen problemen?

JPMontoya
19-08-2006, 17:20
Already in the early stages of the second free practice gearbox problems re-appeared on the Gillet Vertigo.

Renaud: We have a problem with the selection of the gears, These are the same symptoms as during the 24 hours in Spa, two weeks ago. In the knowledge that the gearbox was reconditioned after Spa we really need to talk to the gearbox supplier because this is not the way to do things.

We are not going to do the Qualifying session toninght. Instead the mechanics are going to strip down the engine and gearbox in the hope that we will be ready for tomorrows warm-up session and race.

JorritVD
19-08-2006, 19:11
eerste pole voor Jos Menten in de Fia GT is een fijt!!
Menten as met een rondetijd van 1.52,841 de snelste gevolgd op 1 tiende door de Maserati MC12 van Biagi en Davies. Op bijna 4 tiende kwam de GLPK C6-R met Mike Hezemans achter het stuur.
In de GT2 klasse ging er weer een pole toe naar een Ferrari.
In de G3 klasse was ook een Corvette de snelste.

De Lister krijgt steeds meer snelheid en licht nu nog maar een kleine 8 seconden achter de snelste.
Phoenix start morgen vanaf een dertiende plaats na alle problemen. Morgen in de Warming-up rijt Jean-Denis Deletrez, omdat hij nog geen enkele ronde heeft gereden op het circuit.

resultaten quali: http://www.mstworld.com/msptresult.aspx?eventid=60015&circuitid=29&series=GT&venue=France&circuit=Paul%20Ricard&resultfile=fgt3

Brecht
19-08-2006, 19:18
eerste pole voor Jos Menten in de Fia GT is een fijt!!
Menten as met een rondetijd van 1.52,841 de snelste gevolgd op 1 tiende door de Maserati MC12 van Biagi en Davies. Op bijna 4 tiende kwam de GLPK C6-R met Mike Hezemans achter het stuur.
In de GT2 klasse ging er weer een pole toe naar een Ferrari.
In de G3 klasse was ook een Corvette de snelste.

De Lister krijgt steeds meer snelheid en licht nu nog maar een kleine 8 seconden achter de snelste.
Phoenix start morgen vanaf een dertiende plaats na alle problemen. Morgen in de Warming-up rijt Jean-Denis Deletrez, omdat hij nog geen enkele ronde heeft gereden op het circuit.

resultaten quali: http://www.mstworld.com/msptresult.aspx?eventid=60015&circuitid=29&series=GT&venue=France&circuit=Paul%20Ricard&resultfile=fgt3

Haha, nog ene die fijt schrijft ipv feit :applaus:

gwyllion
19-08-2006, 19:24
Haha, nog ene die fijt schrijft ipv feit :applaus:Om maar te zwijgen over de rijt ipv rijdt. Hij lijkt het er om te doen ;)

R@ce@holiC
19-08-2006, 19:30
De Lister krijgt steeds meer snelheid en licht
Is het een avondrace?

Integra
19-08-2006, 19:48
eerste pole voor Jos Menten in de Fia GT is een fijt!!
Menten as met een rondetijd van 1.52,841 de snelste gevolgd op 1 tiende door de Maserati MC12 van Biagi en Davies. Op bijna 4 tiende kwam de GLPK C6-R met Mike Hezemans achter het stuur.
In de GT2 klasse ging er weer een pole toe naar een Ferrari.
In de G3 klasse was ook een Corvette de snelste.

En G2, mijn beste?
Oh ja, de Vertigo heeft niet gereden. ;)
Toch pole in G2 :p

JorritVD
19-08-2006, 20:02
Is het een avondrace?

nope, maar was wel leuk geweest,
Licht, zo zeggen we het in Holland.

Om maar te zwijgen over de rijt ipv rijdt. Hij lijkt het er om te doen ;)

moest ff snel.

PorscheGT
19-08-2006, 20:06
nope, maar was wel leuk geweest,
Licht, zo zeggen we het in Holland.

moest ff snel.
Volgens mij moet dat dan ligt zijn .. Dan krijg je Achter Liggen, anders had je Achter Lichten..
Even dit leuke intermezzo onderbreken,
Zeer mooie prestatie van PSI. Nu maar hopen op een goed resultaat in de race.

Belle
19-08-2006, 20:08
nope, maar was wel leuk geweest,
Licht, zo zeggen we het in Holland.



moest ff snel.

Ik zou geen Nederlands willen geven in Holland precies. :)

Nee, effe serieus en off topic. Ik zal nooit met iemand spotten die spelfouten maakt of zo, want ik weet dat heel wat mensen daar niks kunnen aan doen (denk maar aan dysorthografie of dyslexie).

Back on topic: Ik vind het gewoonweg schitterend voor PSI en Menten! :applaus:
Ik hoop dat ze hun pole kunnen verzilveren in de race morgen!

Integra
19-08-2006, 20:11
moest ff snel.
... naar de wc?

Viper GTS-R***
19-08-2006, 22:22
@ de typefout verbeteraars: jongens jongens zitten we op school??
De Lister krijgt steeds meer snelheid en licht nu nog maar een kleine 8 seconden achter de snelste.

De twee piloten op de Lister zijn natuurlijk niet dé top piloten, en die Porta heeft trouwens nog geen Lister ervaring. Ze hebben zoals je zegt een mooie vooruitgang geboekt, begonnen met een tijd 2:05.869 in 1ste vrij training naar een 2:02.950 gaan in de 2de en tenslotte een 2:00.486 rijden in de kwalificatie. Dat wilt zeggen dat zij meer dan 5 seconden in kwalificatie sneller rijden dan in de 1ste training. Als je dat bv. eens even vergelijkt met de PSI C6-R: in de 1ste training een 1:54.625 in 2de een 1:55.197 en in kwalificatie een 1:52.841 dus bijna zo'n 2 seconden verbeterd.
Dan kun je wel zeggen dat die gasten van Red Racing en Yvon & Porta serieus hun best hebben gedaan vindt ik!
En ivm de livery van hun Lister kan ik 1 ding zeggen: teleurstellend!
Hun livery tijdens de FFSA GT meeting met die witte-rode strepen her en der zijn veel schoner als hoe ze nu rijden!
Livery FIA GT Paul Ricard:
http://www.fiagt.com/img/showimg.php.jpg?countkey=36&key=4003&season=2006&event=5&size=3&rnd=true
Bron: fiagt.com
Livery FFSA GT
http://www.redracinggt.com/albumphoto/2005_LISTER/images/e0303r12.jpg
Bron: redracinggt.com

Brecht
19-08-2006, 22:26
Is dat dezelfde Lister waar vorig jaar Keen/Halliday mee reden?

Viper GTS-R***
19-08-2006, 22:31
Is dat dezelfde Lister waar vorig jaar Keen/Halliday mee reden?
Ik kan het niet 100% zeker zeggen maar volgens mij niet.
Red Racing rijd vanaf begin 2005 al met deze wagen dus lijkt het mij onmogelijk.
Chassis van Lister Racing van vorig jaar was de 121.
Creation Autosportif heeft in 2004 nog met hun Lister (119) gereden maar in 2005 niet meer.
Dus veel kans dat het die van Creation is waarmee Red Racing nu meer rijd.

Viper GTS-R***
19-08-2006, 22:36
Oké het gaat dus niet om een ex-creation exemplaar.
In 2005 reed Red Racing nog met de zwart met gekleurde kanten livery van Lister Racing zelf! Het is dus een ex-lister racing exemplaar chassis 118 ofwel 122. Maar die van Lister Racing van vorig jaar (121) dus niet evenmin Creation's wagens (119-120).

http://www.redracinggt.com/modules.php?name=2005_Dijon&numero=1

Mark
19-08-2006, 22:36
@ de typefout verbeteraars: jongens jongens zitten we op school??

Nee, maar het is zeer hinderlijk om te lezen. Zoals Fijt/feit - licht/ligt. Op De Paddock hechten we reeds 5 jaar lang een groot belang aan een zo correct mogelijk taalgebruik. We zijn niet van plan om dat doel bij te stellen omdat de gemiddelde Nederlandstalige puber een absurd slechte beheersing heeft van de Nederlandse taal. Vooral de jeugd uit Nederland!

Neo-242
19-08-2006, 23:12
Corvette rules @ Paul Ricard :worship: , tenminste in de trainingen!
Hopen dat PSI & GLPK het kunnen afmaken in de race. (Het = Maserati:p )

Integra
19-08-2006, 23:14
Vooral de jeugd uit Nederland!
Dit lijkt nogal op een veralgemening. :)

Viper GTS-R***
19-08-2006, 23:29
Dit lijkt nogal op een veralgemening. :)
Niet alles zo serieus nemen hé Integra, en we dwalen met da type fouten gedoe wel serieus af van het onderwerp.

Hopen dat PSI & GLPK het kunnen afmaken in de race. (Het = Maserati )
Ja voila daar ben ik het mee eens, het word dringend tijd voor de 1ste corvette zege in fia gt. En de vooruitzichten zien er voor morgen zéér goed uit, juist die Maserati #2 vrees ik een beetje. Ook wel eens benieuwd wat Zakspeed morgen gaat doen als hun motor in orde geraakt. Een stunt zoals Larbre vorig jaar als laatste vertrekken en toch nog winnen?
Ik zou zeggen 'daar lijkt dat concurentie dit jaar te sterk voor'.
Maar vorig jaar was nu ook niet om te zeggen paece of cake hé...

Brecht
19-08-2006, 23:41
Niet alles zo serieus nemen hé Integra, en we dwalen met da type fouten gedoe wel serieus af van het onderwerp.


Ja voila daar ben ik het mee eens, het word dringend tijd voor de 1ste corvette zege in fia gt. En de vooruitzichten zien er voor morgen zéér goed uit, juist die Maserati #2 vrees ik een beetje. Ook wel eens benieuwd wat Zakspeed morgen gaat doen als hun motor in orde geraakt. Een stunt zoals Larbre vorig jaar als laatste vertrekken en toch nog winnen?
Ik zou zeggen 'daar lijkt dat concurentie dit jaar te sterk voor'.
Maar vorig jaar was nu ook niet om te zeggen paece of cake hé...

1ste Corvette zege in de FIA GT? GLPK/Carsport hun 2 overwinningen van vorig seizoen al vergeten zeker?

Integra
19-08-2006, 23:43
Niet alles zo serieus nemen hé Integra, en we dwalen met da type fouten gedoe wel serieus af van het onderwerp.
paece of cake hé...
Ik ga denk ik toch voor een piece of cake.

On topic: wat is de reden dat Zakspeed niet gereden heeft?

Viper GTS-R***
19-08-2006, 23:47
@ corvetteboy: sorry ik ben vergete te vermelden c6-r zege.
@ integra: in 2de training is 1 van de cilinders kapot gegaan.
Ze belden Saleen op en die hebben ervoor gezorgt dat er een ORECA mecano ervoor gaat zorgen dat het motor-cilinder probleem opgelost gaat geraken en ze morgen nog vlug even alles kunnen testen in warm-up.
bron: project-lemans.de ofwel was het endurance-info.fr/com
en ivm die paece-piece oké iedereen maakt wel eens fouten hé:p

JorritVD
20-08-2006, 00:47
Ik kan het niet 100% zeker zeggen maar volgens mij niet.
Red Racing rijd vanaf begin 2005 al met deze wagen dus lijkt het mij onmogelijk.
Chassis van Lister Racing van vorig jaar was de 121.
Creation Autosportif heeft in 2004 nog met hun Lister (119) gereden maar in 2005 niet meer.
Dus veel kans dat het die van Creation is waarmee Red Racing nu meer rijd.

Ik weet nog niet zeker, de Lister met die strepen heeft nog van die oude koplampen. En die andere Lister heeft een Zilverendak, nieuwe koplampen, Zilvere Lister stickers. Okeej, het kan dezelfde auto zijn met een update, maar zal deze drie dingen onnodig geld weggooien zijn geweest?

Viper GTS-R***
20-08-2006, 00:57
Ik weet nog niet zeker, de Lister met die strepen heeft nog van die oude koplampen. En die andere Lister heeft een Zilverendak, nieuwe koplampen, Zilvere Lister stickers. Okeej, het kan dezelfde auto zijn met een update, maar zal deze drie dingen onnodig geld weggooien zijn geweest?
Een update zou ik dat niet noemen, nieuwe lichten steken kost nu niet meteen zoveel geld en een andere livery.. of stickertjes...
Oké dat zilveren dak weet ik niet goed...
Lister van vorig jaar:
http://www.fiagt.com/img/showimg.php.jpg?countkey=22&key=2508&season=2005&event=5&size=3&rnd=true
Bron: fiagt.com
Jep zéér veel gelijkenisen. Begin mij nu ook vraagtekens te stellen. Het zou wel kunnen dat ze vorig jaar met oud (ouder) exemplaar hebben gereden en begin dit jaar het exemplaar van lister zelf van vorig jaar mogen gebruiken of gekocht hebben. Als je het echt wilt weten zul je hen eens mailtje moeten sturen hé... ze sturen normal gezien tamelijk snel terug.

Viper GTS-R***
20-08-2006, 11:45
Balfe Saleen heeft een kleine livery wijzeging:
http://www.fiagt.com/img/showimg.php.jpg?countkey=42&key=4009&season=2006&event=5&slideshow=&size=3&rnd=true
fiagt.com

Zakspeed heeft spijtig genoeg nog niet gereden in de warm-up.
Te hopen wel in de race.

Results warm-up: http://www.fiagt.com/results.php?season=2006&event=5&session=Warm%20Up

Viper GTS-R***
20-08-2006, 11:56
In den frühen Morgenstunden kam ein neuer V8 für den Zakspeed Saleen an. Das Warm-Up musste man dennoch auslassen, da die Montage noch nicht abgeschlossen war. Somit bleibt nur die Möglichkeit bei der Fahrt in die Startaufstellung einen Check durchzuführen. Motorwechsel auch bei Vitaphone, die #1 erhielt ein neues Triebwerk.

Zakspeed gaat dus wel van start kunnen gaan,
maar heeft de nieuwe V8 krachtbron niet kunnen testen alvoren ze van start gaan...
Ook motorwissel voor de Maserati #1.
project-lemans.de

JorritVD
20-08-2006, 12:47
Een update zou ik dat niet noemen, nieuwe lichten steken kost nu niet meteen zoveel geld en een andere livery.. of stickertjes...
Oké dat zilveren dak weet ik niet goed...
Lister van vorig jaar:
http://www.fiagt.com/img/showimg.php.jpg?countkey=22&key=2508&season=2005&event=5&size=3&rnd=true
Bron: fiagt.com
Jep zéér veel gelijkenisen. Begin mij nu ook vraagtekens te stellen. Het zou wel kunnen dat ze vorig jaar met oud (ouder) exemplaar hebben gereden en begin dit jaar het exemplaar van lister zelf van vorig jaar mogen gebruiken of gekocht hebben. Als je het echt wilt weten zul je hen eens mailtje moeten sturen hé... ze sturen normal gezien tamelijk snel terug.

Ik zou wel een email willen sturen, maar m'n Frans is niet echt goed.

Volgens mij heeft dat oudere examplaar 2 uitlaat pijpjes per kant en die nieuwe maar 1 per kant.

Integra
20-08-2006, 12:54
Ik zou wel een email willen sturen, maar m'n Frans is niet echt goed.


Stuur dan een mail naar Lister racing?
Dat van die uitlaat is trouwens niet waar, zowel de "oude" als de "nieuwere" heeft maar 1 uitlaat aan elke kant.

JPMontoya
20-08-2006, 13:33
Een van de maserati's wordt in de pit geduwd.

Biagi raakte in opwarmronde een van de ferrari's en achterophanging geraakt.

Saleen start ook vanuit pit

Integra
20-08-2006, 13:36
Een van de maserati's wordt in de pit geduwd.

Biagi raakte in opwarmronde een van de ferrari's en achterophanging geraakt.

Saleen start ook vanuit pit
Alles in orde met de Vertigo?

JPMontoya
20-08-2006, 13:51
Jup we rijden! Vanmorgen liep alles ok.

Lister langzaam...

JPMontoya
20-08-2006, 14:06
op de mistral de 2 corvettes deur aan deur racen op het ogenblik.

Belle
20-08-2006, 14:10
op de mistral de 2 corvettes deur aan deur racen op het ogenblik.

Mooi hé :) En met bijna 27 seconden voorsprong op de #23 BMS Aston van Babini... They're on a roll! :gas:

Piccini doet het ook niet slecht met z'n 100 kg balast! 6de plek momenteel, maar ik zie hem nog dichter komen want het verschil met Babini is niet overdreven groot.

JPMontoya
20-08-2006, 14:43
Corvette GLPK verliest veel tijd met de pitstop.

Vertigo al een tijdje in de pit.

Grig-O
20-08-2006, 14:44
Wat was er gebeurt met GLPK?

Ik ging juist posten dat GLPK wel eens de leiding zou kunnen nemen met de pitstops... :)

Grig-O
20-08-2006, 15:13
Belloc is sneller dan Longin, Davies is derde en komt terug...

Viper GTS-R***
20-08-2006, 15:22
Belloc is sneller dan Longin, Davies is derde en komt terug...
Belloc is idd sneller als Longin, maar dat Davies terugkomt?
Daarnet op 36sec nu op +40sec...
Lister lag er na 7 touren spijtig genoeg al uit:(

Integra
20-08-2006, 15:23
Lister lag er na 7 touren spijtig genoeg al uit:(
Zal wel aan team & piloten gelegen hebben. :p

Grig-O
20-08-2006, 15:28
GLPK valt nu plots terug door een vroege stop en Kumpen zit al aan het stuur.

Integra
20-08-2006, 15:30
GLPK valt nu plots terug door een vroege stop en Kumpen zit al aan het stuur.
Wees blij, dan wordt er minder tijd verloren ...

Viper GTS-R***
20-08-2006, 15:32
Wees blij, dan wordt er minder tijd verloren ...
;) en hij zet er vaart in, direct een 1.54!
(met natuurlijk de hulp van de verse banden niet te vergeten:))

Grig-O
20-08-2006, 15:35
GLPK is nu door de stop van Belloc voorbij PSI gegaan!

Integra
20-08-2006, 15:42
Ik denk dat GLPK toch nog een splash & dash zal moeten maken aan het einde vd race. (kan een Corvette ongeveer 75 minuten rijden met ongeveer 100 l? Denk het niet eerlijk gezegd)
Hoe dan ook, Menten geeft alles en heeft zojuist 1:53.3 gereden. :)

Viper GTS-R***
20-08-2006, 15:45
Kumpen (GLPK) Menten (PSI) en Wendlinger (Race Alliance) zijn overduidelijk de snelsten van de kopgroep op dit moment. Te hopen dat Wendlinger nog voorbij Biagi geraakt zodat zij hun 1ste podium dit jaar beet hebben!
@ Integra: jep ik vrees ook nog zo'n splash en dash, hoeveel minuten of seconden vraagt zo een splash en dash in totaal?

Belle
20-08-2006, 15:46
@ Integra: jep ik vrees ook nog zo'n splash en dash, hoeveel minuten of seconden vraagt zo een splash en dash in totaal?

Dat is natuurlijk te zien hoeveel ze moeten tanken hé...

Integra
20-08-2006, 15:49
@ Integra: jep ik vrees ook nog zo'n splash en dash, hoeveel minuten of seconden vraagt zo een splash en dash in totaal?
Hangt vd lengte vd pitlane af, geen idee hoe lang de pitlane in Paul Ricard is, maar ik zou toch zeggen alles samen minstens 30 seconden.

Grig-O
20-08-2006, 16:05
Een dikke tien seconden nu tussen de twee vettes.

Integra
20-08-2006, 16:07
Een dikke tien seconden nu tussen de twee vettes.
Met andere woorden, PSI moet winnen.

JPMontoya
20-08-2006, 16:08
Normaal gezien moet hij niet meer binnen de GLPK

Grig-O
20-08-2006, 16:11
PSI heeft niet meer tot half vijf om voorbij GLPK te gaan. De 500 km zullen reeds voorbij zijn voor half vijf

Integra
20-08-2006, 16:18
Nog 5 rondjes. :p

Bramzel
20-08-2006, 16:22
Gaat een spannend einde worden, ik hoop toch dat GLPK hem pakt. Ook PSI is een zege van harte gegund, vind Menten een topper, maar de eerste C6R zege in't FIAGT vind ik een verdiend voor GLPK na alle problemen die ze hebben gehad.

Grig-O
20-08-2006, 16:26
Laatste ronde... 4 seconden verschil

Viper GTS-R***
20-08-2006, 16:27
1GLPK C6-R
2PSI C6-R
3VItaphone MC12
Bravo GLPK!!!!!!!!! Bravo PSI!!!!

Grig-O
20-08-2006, 16:34
Bertolini rijdt in de laatste ronde de Saleen nog aan voor de zevende plaats...
De Maserati-piloot zou in fout zijn...

Viper GTS-R***
20-08-2006, 16:41
Bertolini rijdt in de laatste ronde de Saleen nog aan voor de zevende plaats...
De Maserati-piloot zou in fout zijn...
Bevestiging op endurance-info.com
16h18 : Victoire de la Corvette GLPK, avec 3.3s d'avance sur la C6.R du PSI Experience, alors que Thomas Biagi termine 3ème. Touchette entre la MC12 de Bertolini et la Saleen de Bert. Les commissaires enquêtent car Bertolini semble avoir fait une manoeuvre hasardeuse. L'Aston RaceAlliance finit au pied du podium, et fait sa meilleure course de la saison. Seulement quatre voitures sont dans le même tour... Suivent Babini, Piccini, Bertolini et Bert pour les derniers points à distribuer.
Ben benieuwd naar de sanctie.

Bramzel
20-08-2006, 16:55
Niet de eerste keer dat Vitaphone/Bertolini zo'n geintje flikt. Laten ze die lui maar eens hard aanpakken.

Viper GTS-R***
20-08-2006, 17:01
Niet de eerste keer dat Vitaphone/Bertolini zo'n geintje flikt. Laten ze die lui maar eens hard aanpakken.
Groot gelijk! Eerst Biagi die in een vorige race de Corvette van GLPK aantikte en nu Bertolini die Zakspeed Saleen wegtikt...
Toen kreeg Biagi als sanctie in volgende race 10 plaatsen achteruit op de grid.
Vind persoonlijk dat het deze keer ook wel iets zwaardere sanctie mag zijn!

Brecht
20-08-2006, 17:44
Prachtig resultaat voor de Corvette!!! De allereerste privé dubbel. GLPK na alle pech eerder dit seizoen de verdiende winnaar, alhoewel ik PSI het ook zeker gegund had. Jos heeft zich mooi in de kijker kunnnen rijden.

Waarschijnlijk ook lachende gezichten bij P&M en Corvette Europe.

Op naar de 2de dubbel van de dag, vanavond Road America :gas:

Viper GTS-R***
20-08-2006, 17:59
Stukje gevonden op endurance-info.com
Pour sa première apparition en FIA GT cette saison, le team de Philippe Tillié repart donc avec une seconde place, et sans un système de remplissage de réservoir plus lent que le GLPK, la C6.R aurait pu jouer la victoire. Le système sera revu pour leur prochaine apparition dans la série, en l'occurence Dubaï.
Kan er iemand dat onderlijnde vertalen?
Zou de oorzaak zijn voor de 2de plek...

Belle
20-08-2006, 18:03
Stukje gevonden op endurance-info.com

Kan er iemand dat onderlijnde vertalen?
Zou de oorzaak zijn voor de 2de plek...

Blijkbaar heeft de GLPK-Vette een sneller tanksysteem dan PSI. Doordat zij een trager systeem hebben, verloren ze tijd bij het tanken. PSI zal het systeem aan een check-up onderwerpen in het geval zij in Dubaï deelnemen...

un réservoir = de tank
le remplissage = het vullen

At your service...

Neo-242
20-08-2006, 18:23
Fantastisch resultaat gewoon!! Het volledig uit elkaar halen van de C6R vóór Spa heeft GLPK goed gedaan, zoveel is duidelijk!! Hopen dat er nog winst volgt voor hen! En héél knap werk van PSI:applaus:

Integra
20-08-2006, 18:25
Niet de eerste keer dat Vitaphone/Bertolini zo'n geintje flikt. Laten ze die lui maar eens hard aanpakken.
Amen to that. Trouwens goed voor het kampioenschap als de Saleen 7e zou worden ipv 8e. Dan kruipt Phoenix weer dichterbij naar de Vitaphone Maserati. :)

Integra
20-08-2006, 18:27
Op naar de 2de dubbel van de dag, vanavond Road America :gas:
De race moet nog starten en jij denkt al gewonnen te hebben. :no: :)

Viper GTS-R***
20-08-2006, 18:28
le remplissage = het vullen
At your service...
Dat woord zocht ik, Bedankt Belle;)

JorritVD
20-08-2006, 18:48
De race moet nog starten en jij denkt al gewonnen te hebben. :no: :)

Er zijn een paar regelements weizigingen geweest wat de Corvettes niet goed hebben gedaan.
(http://www.planetlemans.com/cmsv2/index.php?option=com_content&task=view&id=1944&Itemid=2)
''But back-to-back losses in Lime Rock and Salt Lake City in the wake of rule changes will provide strong motivation for Chevrolet's factory road racing team in the sixth round of the Series.''

Amen to that. Trouwens goed voor het kampioenschap als de Saleen 7e zou worden ipv 8e. Dan kruipt Phoenix weer dichterbij naar de Vitaphone Maserati. :)

maar 1 puntje, maar dat kan veel vershil uitmaken, kijk maar naar 2005. Gabrielle Gardel heeft maar 1 puntje meer dan Scheider/Bartels.

Stand Kampioeschap GT1 teams:
65 Vitaphone
38,5 BMS
38 Phoenix
32 Zakspeed
24 GLPK
17 PSI
10,5 Race Alliance
5 Cirtek
3 B-Racing
1 Balfe

Brecht
20-08-2006, 18:56
Er zijn een paar regelements weizigingen geweest wat de Corvettes niet goed hebben gedaan.
(http://www.planetlemans.com/cmsv2/index.php?option=com_content&task=view&id=1944&Itemid=2)
''But back-to-back losses in Lime Rock and Salt Lake City in the wake of rule changes will provide strong motivation for Chevrolet's factory road racing team in the sixth round of the Series.''

Dat artikel dateert van voor de race in Portland. De race van dit weekend is Road America.
In Lime Rock en Salt lake city is Corvette inderdaad geklopt door Aston Martin doordat de reglementen toen aangepast waren ten voordele van de Astons (ze moesten die jongens toch iets laten winnen).

Sinds Portland rijden de Corvette's terug onder de normale reglementen.

*** Beetje op je taalgebruik letten ;) Je weet wel wat ik heb verwijderd uit deze post. ***

Belle
20-08-2006, 19:01
Sinds Portland rijden de Corvette's terug onder de normale reglementen.

...en haalde Tomas Enge alweer de pole. ;) Hopelijk kan de #007 het ook waarmaken in de race!

Maar we wijken af van de Fia GT...
Ik ben heel blij voor Jos en gun zeker de overwinning aan GLPK. Ik hoop alleszins dat Jos naar volgend jaar toe het budget bijeenkrijgt om een volledig seizoen te gaan rijden. Hij heeft zich alvast bewezen!

Integra
20-08-2006, 20:09
maar 1 puntje, maar dat kan veel vershil uitmaken, kijk maar naar 2005. Gabrielle Gardel heeft maar 1 puntje meer dan Scheider/Bartels.

Dat zou 2 punten uitmaken, want als Zakspeed 7e wordt, wordt Vitaphone 8e, Phoenix was 6e dus lopen ze toch meer dan één punt in ...

JorritVD
20-08-2006, 21:21
Dat zou 2 punten uitmaken, want als Zakspeed 7e wordt, wordt Vitaphone 8e, Phoenix was 6e dus lopen ze toch meer dan één punt uit ...

7de = 2 punten
8ste = 1 punt

2-1=2? nee 1
ik bedoelde dat ze dan 1 puntje minder hadden gehad. en ze lopen niet uit op bartels, maar ze lopen nu in met 1 punt.

crosserke
20-08-2006, 21:22
Van mij ook een dikke proficiat voor deze prachtige dubbel.En dan vooral voor de piloten!!

Integra
20-08-2006, 21:31
7de = 2 punten
8ste = 1 punt

2-1=2? nee 1
ik bedoelde dat ze dan 1 puntje minder hadden gehad. en ze lopen niet uit op bartels, maar ze lopen nu in met 1 punt.
Als Phoenix 6e is en Vitaphone zou 8e geklasseerd worden (mits bestraffing), dan loopt Phoenix toch 2 punten in. :worship:
3-1=2 Bravo!

fish88
20-08-2006, 22:09
Mooie overwinning voor GLPK/CARSPORT en leuk dat Jos menten ook goed meekan in de andere C6R. Jammer dat eurosport dit niet meer uitzend...

JorritVD
20-08-2006, 22:33
Als Phoenix 6e is en Vitaphone zou 8e geklasseerd worden (mits bestraffing), dan loopt Phoenix toch 2 punten in. :worship:
3-1=2 Bravo!

Ja zoo wel ja. We zien wel wat voor straf de Vitaphone nr 1 voor straf krijgt.

Integra
20-08-2006, 23:00
Ja zoo wel ja. We zien wel wat voor straf de Vitaphone nr 1 voor straf krijgt.
DAT IS OOK EXACT WAT IK GEPOST HAD.
Leesbrilletje nodig op je 16e? ;)
Zoo? Olmense zoo, zoo van Antwerpen?

PS, ik word leerkracht Nederlands, lekker zinnetjes verbeteren. :D

JorritVD
20-08-2006, 23:18
DAT IS OOK EXACT WAT IK GEPOST HAD.

Ik bedoelde het op een andere manier. en jij begrijpt mij nogal gauw verkeerd, ook al bedoel ik het goed en dan kom jij om de hoek gelijk met een grote bek. Maar gelukkig ben ik ook wel wat gewend.

Leesbrilletje nodig op je 16e? ;)

Misschien moet ik er maar eens voor gaan kijken (lol)

LKKR :Offtopic:

Integra
20-08-2006, 23:38
Maar gelukkig ben ik ook wel wat gewend.

We zijn hier ook wel wat gewend, maar tot nu toe treed je buiten alle proporties. :p
Nu terug on-topic. :)
Ik hoop eerlijk gezegd toch dat Vitaphone een zware straf krijgt. :p

Yves
21-08-2006, 08:28
Niet bepaald een zware straf voor vitaphone:

Both the nr 1 and the nr 9 Zakspeed Saleen were awarded 30 second penalties for an avoidable incident at the very end of the race, but this had no effect on the final result.

bron: race report op fiagt.com

Integra
21-08-2006, 10:02
Niet bepaald een zware straf voor vitaphone:



bron: race report op fiagt.com
Hoe belachelijk ! :mad:
Wat een sukkels zitten daar toch bij elkaar.

smiley
21-08-2006, 11:07
:worship: glpk wint !! en dan meteen een corvette dubbel !! :applaus: en mat wat een voorsprong op de rest :worship:
bij corvette/P&M is het feest ! ook in de ALMS dit weekend een corvette dubbel !

Viper GTS-R***
21-08-2006, 13:27
Mooie foto net na de start genomen:
http://www.endurance-info.com/2006_FIA-GT/05_HTTT/F0820_000_e309.jpg
Bron: endurance-info.com
Direct link naar de overige foto's: http://www.endurance-info.com/article.php?sid=2486&thold=0

JorritVD
21-08-2006, 14:46
Mooie foto net na de start genomen:

Bron: endurance-info.com
Direct link naar de overige foto's: http://www.endurance-info.com/article.php?sid=2486&thold=0

Mooie foto, wil dit wel vaker zien bij de volgende races dat de Corvette vooraan rijdt. Nu PSI meedoet moet GLPK ook goed presteren, want wie wordt dan het beste belgische team(alhoewel dat PSI onder de franse vlag rijdt). Hopelijk wordt het in Dubaï ook zo spanned want dan zien we de PSI C6-R weer terug.

Integra
21-08-2006, 19:29
Ik moet zeggen dat Viper GTS-R gelijk had over de Lister, het is echt wel de Lister van Red racing.

Quote van Lister teamlid:

"The car is the same one that RED Racing had last year (they own it) and rebuilt after the major accident at Albi last September. It was run at Paul Ricard by RED Racing with no-one from Lister present (except on the telephone!)."

JorritVD
21-08-2006, 23:56
Hier is een klein beetje informatie over de chassisnummers e.d. van Paul Ricard:
http://www.projectlemans.de/content/view/2289/83/

Viper GTS-R***
22-08-2006, 00:10
Hier is een klein beetje informatie over de chassisnummers e.d. van Paul Ricard:
http://www.projectlemans.de/content/view/2289/83/
Interesant!

11 GT1 Balfe Motorsport Saleen S7R 015 Dunlop
Buiten dat het om een ouder (maar ietwat ge-update) model gaat ligt het misschien ook aan de Dunlop banden? Zakspeed zit op Michelins...
19 GT1 Red Racing Lister Storm GT GTM001 Dunlop
Hier Dunlop's.. Lister zat er natuurlijk altijd op als ik mij niet vergis?
Maar wat mij opvalt, chassis nr GTM001? Ofwel is dit een nieuw soort chassis nummer voor een Lister ofwel is dit een fout...?
71 GT2 RSV Motorsport Ferrari F430 GT2 2428 Dunlop
81 GT2 RSV Motorsport Ferrari F430 GT2 2436 Dunlop
Deze konden ook niet goed mee met de top F430's.. ook wegens Dunlop banden ipv Michelin's of Pirelli's zoals AF Corse/Scuderia/JMB??

Integra
22-08-2006, 00:54
Deze konden ook niet goed mee met de top F430's.. ook wegens Dunlop banden ipv Michelin's of Pirelli's zoals AF Corse/Scuderia/JMB??
AF Corse heeft al een nadeel tov de Michelins van Scuderia Ecoss, vraag mij dan niet hoeveel de dunlops nog achter lopen. :p

Bramzel
22-08-2006, 09:56
AF Corse heeft al een nadeel tov de Michelins van Scuderia Ecoss, vraag mij dan niet hoeveel de dunlops nog achter lopen. :p

Valt mee, Sugden is met de Virgo 430 heel snel geweest al in het LM, en die staat ook op Dunlops.

gwyllion
22-08-2006, 09:59
AF Corse heeft al een nadeel tov de Michelins van Scuderia Ecoss, vraag mij dan niet hoeveel de dunlops nog achter lopen. :pIk heb de indruk dat in GT2 het verschil in rubber wat minder is. Michelin, Pirelli en Yokohama leveren allemaal adequaat materiaal.

Het gaat misschien wel wat veranderen want na de Panoz zal de nieuwe Porsche 997 GT3 RSR ook met bredere banden (zelfde maat als GT1) rijden.

JorritVD
22-08-2006, 10:21
Dunlop en Michelin.
Je kon het vershil denk ik goed zien bij PSI.
Nog nooit met Michelins onder de Corvette gereden en nu gelijk vooraan meedoen.
Als Frans en goed presterend team moet er toch echt straks inplaats van Dunlopjes de Michlins er onder komen. Het kan een verschil worden van wel 2 seconden.

Valt mee, Sugden is met de Virgo 430 heel snel geweest al in het LM, en die staat ook op Dunlops.

In LeMans is het anders. De Dunlops hebben minder grip en plakken daardoor minder op het asfalt, dan gaat het minder stroef en een hogere top snelheid. Maar In de bochten moet je weer inleveren.

Het ligt er ook aan hoe de auto is ontworpen, met Michelins, Pirelli's etc.
Corvette C6-R met Michelin
Aston Martin DBR9 mt Michelin
Maserati MC12 GT1 met Pirelli
Saleen S7-R (nieuwe chassis) met Michelin
Lamborghini Murcielago R-GT met Michelin
Lister Storm met Dunlop

Bramzel
22-08-2006, 11:34
In LeMans is het anders. De Dunlops hebben minder grip en plakken daardoor minder op het asfalt, dan gaat het minder stroef en een hogere top snelheid. Maar In de bochten moet je weer inleveren.


Typefout van mij, ik bedoelde LMS. En daar geld niet wat je zegt.


Ik heb de indruk dat in GT2 het verschil in rubber wat minder is. Michelin, Pirelli en Yokohama leveren allemaal adequaat materiaal.

Het gaat misschien wel wat veranderen want na de Panoz zal de nieuwe Porsche 997 GT3 RSR ook met bredere banden (zelfde maat als GT1) rijden.

Ben ik toch niet met je eens, AF Corse is eigenlijk gewoon een fabrieksteam, maar kunnen de snelheid van de Michelin 430's niet volgen. Met gelijke wagens en betere rijders moet dat verschil wel in de banden zitten lijkt me.

Viper GTS-R***
22-08-2006, 11:46
Ben ik toch niet met je eens, AF Corse is eigenlijk gewoon een fabrieksteam, maar kunnen de snelheid van de Michelin 430's niet volgen. Met gelijke wagens en betere rijders moet dat verschil wel in de banden zitten lijkt me.
AF Corsa (Pirelli's) kunnen de Michelin's 430's (Scuderia Ecosse) toch wel volgend?
Daarom staan ze ook op 1 in GT2 klassement hé.
Heeft gewoon met al die KG's ballast gewicht te maken, in GT2 zijn de Pirelli's en Michelin's volgens mij toch evenwaardig. Of ben ik niet correct?

gwyllion
22-08-2006, 12:07
Het ligt er ook aan hoe de auto is ontworpen, met Michelins, Pirelli's etc.
Lamborghini Murcielago R-GT met MichelinMichelins voor front engined Ferraris :D

JorritVD
22-08-2006, 12:28
Michelins voor front engined Ferraris :D

Alleen de F550, de F575 is met Pirelli's

Yvonne
22-08-2006, 13:01
Dunlop en Michelin.
Je kon het vershil denk ik goed zien bij PSI.
Nog nooit met Michelins onder de Corvette gereden en nu gelijk vooraan meedoen.
Als Frans en goed presterend team moet er toch echt straks inplaats van Dunlopjes de Michlins er onder komen. Het kan een verschil worden van wel 2 seconden.


Als je met dit hele stukje PSI Experiénce bedoelt...
PSI Experíénce is (nog steeds) een Belgisch team. Volgens mensen bij PSI is er een klein foutje gemaakt omdat de eigenaar een Fransman is.

Ik heb het even nagevraagd nav een "discussie" over dit item, en dus het vlaggetje op de entry-list.

Maar de keus voor Michelin banden is, denk ik, wel duidelijk.

Bramzel
22-08-2006, 13:59
AF Corsa (Pirelli's) kunnen de Michelin's 430's (Scuderia Ecosse) toch wel volgend?
Daarom staan ze ook op 1 in GT2 klassement hé.
Heeft gewoon met al die KG's ballast gewicht te maken, in GT2 zijn de Pirelli's en Michelin's volgens mij toch evenwaardig. Of ben ik niet correct?

In de kwalificaties zijn de Ecosse 430's continu sneller, dat de AF's 1 en 2 staan heeft meer te maken met het gebrek aan betrouwbaarheid bij de Ecosses in de eerste paar races, en dankzij hun overwinning tijdens de 24u van Spa. Ecosse is dus continu sneller, maar AF staat op kop omdat ze de wagens betrouwbaarder heeft. Ik geloof niet dat de Pirelli zo goed is als de Michelin dus.

Integra
22-08-2006, 19:15
Alleen de F550, de F575 is met Pirelli's
Niet waar, JMB had Michelins op de 575.

JorritVD
23-08-2006, 16:13
Niet waar, JMB had Michelins op de 575.

weet je dat zeker?
waarom staan er dan grote Pirelli logo's op de auto in 2003 toen de auto debuteerde in Estoril?
http://www.fiagt.com/img/showimg.php.jpg?countkey=0&key=897&season=2003&event=9&size=3&rnd=true

Viper GTS-R***
23-08-2006, 16:18
weet je dat zeker?
waarom staan er dan grote Pirelli logo's op de auto in 2003 toen de auto debuteerde in Estoril?
http://www.fiagt.com/img/showimg.php.jpg?countkey=0&key=897&season=2003&event=9&size=3&rnd=true
Ik denk dat Integra zijn quote slaat op de JMB's van 2004... toen reden ze op Michelin's, niet?

marcel
23-08-2006, 16:36
JMB reed met Michelin in 2004 ja
GPC reed met Pirelli

Integra
23-08-2006, 19:12
weet je dat zeker?
waarom staan er dan grote Pirelli logo's op de auto in 2003 toen de auto debuteerde in Estoril?
http://www.fiagt.com/img/showimg.php.jpg?countkey=0&key=897&season=2003&event=9&size=3&rnd=true
Omdat ik inderdaad over seizoen 2004 sprak.

Bramzel
24-08-2006, 09:46
Omdat ik inderdaad over seizoen 2004 sprak.

Maar het ging over op welke banden de wagen ontwikkeld was. En dat is voor de 575 wel de Pirelli, eerst met JMB op Pirelli's, en toen met GPC op Pirelli's (In 2004 en 2005 ging al het ontwikkelwerk via/ism GPC).

Integra
24-08-2006, 10:47
Maar het ging over op welke banden de wagen ontwikkeld was. En dat is voor de 575 wel de Pirelli, eerst met JMB op Pirelli's, en toen met GPC op Pirelli's (In 2004 en 2005 ging al het ontwikkelwerk via/ism GPC).
Da's waar.