PDA

View Full Version : [DTM 2006] Round 6 - Nürburgring


FIRE
16-08-2006, 19:27
Kiesa in een Audi?

Audi vil have Nicolas Kiesa
Nicolas Kiesa håber på endelig at sige farvel til arbejdsløsheden. Den danske racerkører er meget tæt på at køre i verdens bedste standardvognsklasse, DTM, allerede i den kommende weekend på Nürburgring.
...
http://sporten.tv2.dk/motorsport/article.php/id-4682630.html

Wie is het slachtoffer....Bleekemolen, Ickx, ...? Maar eerst zien dan geloven.

Belle
18-08-2006, 00:40
Kiesa in een Audi?


http://sporten.tv2.dk/motorsport/article.php/id-4682630.html

Wie is het slachtoffer....Bleekemolen, Ickx, ...? Maar eerst zien dan geloven.

Volgens www.racexpress.com is Bleekemolen het slachtoffer geworden...en doordat alweer een sponsor geen betalingsverplichting nakwam. Ik ben nu wel benieuwd hoe snel Kiesa gaat zijn met die 'oude' Audi spec.

gwyllion
18-08-2006, 00:54
@Belle: zie http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=13327&page=2

Belle
18-08-2006, 00:57
@Belle: zie http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=13327&page=2

Thanks! Wist niet dat het in die thread stond. Zal ik maar effe bijlezen. ;)

gwyllion
18-08-2006, 11:30
Mercedes domineert weeral maar eens de eerste vrijdag training. Zowel in longruns als op vers rubber. Enkel Kristensen kan het tempo volgen; Frentzen komt ook in de buurt. Het belooft weer een Mercedes walkover te worden :(

gwyllion
18-08-2006, 15:44
Ook tijdens de 2de sessie valt Ekstrom weer tegen. Nog maar eens blijkt dat Vanina Ickx het talent niet heeft om in DTM mee te draaien: Kiesa is bij zijn debut onmiddellijk een pak sneller en dit zonder DTM ervaring (zoals Bleekemolen).

redje
18-08-2006, 16:07
Ook tijdens de 2de sessie valt Ekstrom weer tegen. Nog maar eens blijkt dat Vanina Ickx het talent niet heeft om in DTM mee te draaien: Kiesa is bij zijn debut onmiddellijk een pak sneller en dit zonder DTM ervaring (zoals Bleekemolen).
Ze rijdt dan ook mee omdat ze naar eigen zeggen niet genoeg technische kennis heeft en ze die via sprintraces zoals DTM wil verbeteren.

FIRE
18-08-2006, 19:29
Ze rijdt dan ook mee omdat ze naar eigen zeggen niet genoeg technische kennis heeft en ze die via sprintraces zoals DTM wil verbeteren.
Luxe positie als je DTM kan gebruiken als oefenklasse. ;)

gwyllion
18-08-2006, 20:46
Inderdaad. De normale gang van zaken is jezelf in de picture rijden bij een eenzitterkampioenschap en dan hopen dat je naar DTM mag.

Vanina Ickx volgt rijles in DTM en wordt hier nog eens voor betaald door Audi zonder ook maar enig blijk van sprintrace talent gegeven te hebben. Allemaal dankzij haar achternaam :eek:

Raceboy
18-08-2006, 20:57
Circuit was nat en droogde op het einde op. Ickx heeft toen niet meer gereden.

Bramzel
18-08-2006, 22:32
Ik denk dat Fraulein Ickx in het DTM meer aan het verliezen is dan aan het winnen. Ik denk dan ook dat ze beter gewoon terug ging naar de enduranceracerij waar ze wél imponeerde (zie resultaten met Rollcentre).

smiley
19-08-2006, 11:35
wauw !! in de laatste vrije training 1. Alexandros Margaritis :eek:
http://www.dtm.de/ergebnis.php?file=ergebnisse/2006-08-20c.csv&rennen=2006-08-20

ekstrom nu toch ook vooraan.. met enkele andere audi's..
ickx heeft niet gereden..

gwyllion
19-08-2006, 12:35
Circuit was nat en droogde op het einde op. Ickx heeft toen niet meer gereden.Dit verklaart waarom ze in de voormiddag sessie 2 laatste was, maar niet waarom ze laatste was tijdens de droge namiddag sessie :rolleyes:

gwyllion
19-08-2006, 14:40
Spengler op pole, net voor Kristensen. Kristensen is een goede starter en ze voorspellen regen voor morgen. Dat kan leuk worden.

Ekstrom maakte een stom foutje in zijn laatste snelle ronde.

gwyllion
19-08-2006, 19:26
Margaritis moet helemaal achteraan vertrekken omdat de stewards oordelen dat hij met opzet een Audi gehinderd heeft.

Raceboy
19-08-2006, 19:28
Margaritis moet helemaal achteraan vertrekken omdat de stewards oordelen dat hij met opzet een Audi gehinderd heeft.

was wel duidelijk. Amaai wat voor een beweging was me dat.

gwyllion
20-08-2006, 17:33
Spengler wint echt wel dominant vanaf pole. Snelste in regen en droog. Indrukwekkend. De nieuwe Paffett.

Hopelijk valt Schneider een van de volgende races eens uit. Anders is er geen spanning meer in het kampioenschap :(

The Interceptor
20-08-2006, 19:57
Echt wel sterke race van Spengler.
Ook sterke race van Tomzcyck hoor! Heb hem nog nooit zo sterk zien rijden.
En de prestatie van Alesi mag ook wel gezegd worden!

Voor de rest was het op de eerste rondjes na eigenlijk een vrij saaie race.

Raikkie
21-08-2006, 17:36
Geweldige race !!! Tweede keer dit seizoen dat ik de race ter plaatse volg en de tweede zege van Spengler, kan niet beter !!!

Straf van Margaritis lijkt me een beetje hard (zeker als je ziet welke straffen ze in de F1 uitdelen...). Ik heb ook gehoord dat Ekström in die sector nog een persoonlijke besttijd gehaald heeft, als dit zo is lijkt de straf me zelfs overbodig. En dan te bedenken dat Christian Abt kan uitsteken wat hij wil tijdens de race, zonder straf...

smiley
21-08-2006, 17:47
tja ik ben dit jaar niet naar de nurburgring afgezakt.. zo te zien weer regen..
ik heb de race ook niet gezien.. maar wat een uitslag :s tomczyk op p3
alesi ook vooraan.. in het kampioenschap ziet het er nu wel heel goed uit voor mercedes..

gwyllion
22-08-2006, 09:50
Straf van Margaritis lijkt me een beetje hard (zeker als je ziet welke straffen ze in de F1 uitdelen...). Ik heb ook gehoord dat Ekström in die sector nog een persoonlijke besttijd gehaald heeft, als dit zo is lijkt de straf me zelfs overbodig. En dan te bedenken dat Christian Abt kan uitsteken wat hij wil tijdens de race, zonder straf...Niet vergeten dat Margaritis tijdens de race ook nog eens Mucke omgeduwd heeft.

Ik vond dat Christian Abt deze keer zeer proper reed. Tijdens de race was er zo goed als geen contact tussen wagen. Enkel de wagen van Stippler is stuk gegaan door een aanrijding tijdens de eerste bocht.