PDA

View Full Version : Rode racewagen ? ! ? !


Rrubinio
13-01-2002, 23:34
Eigenlijk was deze vierwieler mij donderdag 6 december reeds opgevallen, maar achteraf heb ik daar dan eigenlijk geen aandacht meer aan besteed. Tot ik plots een mail kreeg uit Nederland, met de vraag of ik soms op 6/12 foto’s had gemaakt van een rode racewagen. De heer Robbert Visser vermoedelijk eigenaar maar zeker piloot van deze SAKER SVS Sprint GT had mijn e-adres via DE PADDOCK en lees regelmatig het verslagje over de donderdag training. Op mijn vraag voor welke discipline deze wagen bedoelt was, kreeg ik volgend antwoord: BELCAR, SuperCarCup, Interserie, Zomeravond competitie en de Castle Combe GT serie. Verder wist de heer Visser mij nog te vertellen dat het eigenlijk om een prototype en promotie auto gaat en dat hij in zoveel mogelijk klassen als gast deelnemer gaat fungeren. De test ritten van 6/12 waren feitelijk een primeur voor Zolder, en deze foto’s in feite een primeur voor DE PADDOCK.
Nog een vraagje van de heer Visser: wat zijn u indrukken over deze wagen ??.
Uw impressie mailen naar Robbert Visser (r.visser42@chello.nl)
http://user.online.be/~werner.pessendorffer/images/Foto029a.JPG
http://user.online.be/~werner.pessendorffer/images/Foto030a.JPG

Raceboy
13-01-2002, 23:40
ik zien geen fotos. ligt da aan mij ?

Oneliner
13-01-2002, 23:47
nopes, ik zie ze ook ni...
heb al gekeken wa er aan kon zijn, maar geraakte er ni wijzer uit.

Rrubinio
14-01-2002, 00:05
:frusty: De fout zit waarschijnlijk bij mij. :frusty: Ik heb die URL's gekregen van 'werner333' en het is plausibel dat er ergens een foutje in zit. Even geduld aub.
Sorry, fotokes komen zo.

AuForm
14-01-2002, 04:08
Stuur me anders die foto's eens. Waarop is ie gebaseerd? Want in Belcar moet het een productiewagen zijn. Het is toch niet die D'Ieteren gesponsorde rode Porsche 966T?

PJ

Raceboy
14-01-2002, 17:40
het gaat hierom

http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011023162.jpg

Werner333
14-01-2002, 20:39
Sorry. Er stond een foutje in de links die ik naar Rrubinio heb gemaild. Heb het even in orde gebracht.
Mijn verontschuldigingen.

Raceboy
14-01-2002, 20:41
nog nooit gezien die wagen.

Mark
14-01-2002, 21:06
Whoohahaha, Zomer AVond Competitie...............als ie net zo snel is als dat ie eruit ziet dan heeft ie het hele veld op twee rondes gedubbeld................

Maar qua tactiek dus hetzelfde als de Stealth, wat promoraces in Belgie, Spanje en Frankrijk.......en dan maar hopen dat het verkoopt.

Wederom een primeur :) , maar hij ziet er nogal "plastic-achtig" uit. Maar dat is natuurlijk mijn mening.......................

Zie hem trouwens niet op de lijst van de Belcar staan.............

Oneliner
14-01-2002, 22:25
*Drool*, assem etzelfde geluid maakt dan ik verw da em ga maken... :)

Bedankt trouwes voor de mail, ronald

SakerMotorsport
14-01-2002, 23:40
Specificaties Saker SVS GT

CHASSIS: Spaceframe
BODY: Polyester & gel coat
MOTOR: 4 cilinder boxer turbo
GEWICHT: 720KG


Dit project is opgezet om een betaalbare sportauto te bouwen die competatief ingezet kan worden in diverse race klassen. De nadruk ligt betrouwbaarheid en natuurlijk uitstraling. Op basis van deze GT komt op korte termijn ook een open versie beschikbaar de SPRINT.

Met vriendelijke groeten,
Robbert Visser

Werner333
14-01-2002, 23:46
Bedankt Robbert, en welkom op "De Paddock".
Hopelijk kun je ons een beetje op de hoogte houden van de resultaten en ontwikkelingen van de auto.

Mark
15-01-2002, 00:00
SakerMotorsport.website?

Pascal
15-01-2002, 00:15
Welkom SakerMotorsport.

Succes met al je plannen en hope to see you soon.

C U

Bart.Vandecavey
15-01-2002, 10:50
Toffe wagen, trekt een beetje op een kruising tussen een F50 GT en een 333SP (voor mij toch). Zou een mooie afwisseling zijn voor in de Belcar. Het gewicht moet dan wel nog drastisch naar boven 1100 kg voor GTA, stel voor om een staalplaat van een paar cm's dik op de vloer te leggen zodat het zwaartepunt perfect in het midden van de wagen ligt en extreem laag.

Scapa
15-01-2002, 15:58
Tof project inderdaad! Ik vind dat m wat weg heeft van een DAUER Porsche, niet?! Enkele jaren geleden reed er ook zo een mee in de belcar (AD-sport) en wat voor miserie dat er daar allemaal is mee geweest....Hopelijk is het met deze wagen niet van hetzelfde.

SakerMotorsport
15-01-2002, 16:49
Door alle drukte zijn we nog bezig met het bouwen van een website. Deze zou moeten komen onder www.sakermotorsport.nl ergens begin februari. Ik hou jullie op de hoogte!

Om in de Belcar GTA klasse te rijden lijkt het mij wat onpraktisch om 300KG bij te plaatsen. Het rijden in de GTB klasse lijkt aantrekkelijker, daar rijdt immers ook de Vertigo. Voorlopig zal de motor getuned zijn voor ongeveer 280PK. Hiermee heeft de wagen een gunstige pk/gewichtsverhouding. Daarnaast verwachten wij veel van het onderstel.

Bart.Vandecavey
15-01-2002, 17:10
Welke motor wordt er dan gebruikt?
Subaru Impreza 2000 turbo
Alfa?
of een oude Porsche motor?

SakerMotorsport
15-01-2002, 17:23
Subaru Impreza WRX 2Ltr Turbo.

AuForm
15-01-2002, 17:49
Ik zie veel potentieel in die wagen. Het doet me denken een de Ultima. Een geweldige kit-car die af en toe eens op een circuit te zien is.

Bedankt om Belcar weeral zoveel interresanter te maken, Robert.


PJ

Mark
15-01-2002, 17:53
Hmm, GTA, GTB..............is er dan al een goedkeuring van de Belcar organisatie?

Zie hem niet staan tussen de lijst van toegelaten wagens voor 2002

Maar als het Belcar wordt, dan is dat weer een grote plus !

SakerMotorsport
15-01-2002, 18:02
We zijn nog een dossier aan het aanleggen voor de Belcar organisatie. Vorig jaar hebben we contact gehad met de belcar organisatie welke niet al te veel problemen zag voor toelating.

Dit moet een auto worden waar elke autosport liefhebber met een Renault Clio / Alfa Cup budget me uit de voeten kan.

PS hoe kan je plaatjes toevoegen!? Moet je deze eerst naar een website uploaden ...

Raceboy
15-01-2002, 18:51
Originally posted by SakerMotorsport

PS hoe kan je plaatjes toevoegen!? Moet je deze eerst naar een website uploaden ...

idd en dan adres
maar dan zonder spaties

Oneliner
15-01-2002, 19:16
PS hoe kan je plaatjes toevoegen!? Moet je deze eerst naar een website uploaden ...

Moest het echt niet lukken, mag je ze altijd doormailen naar een van de admins, en die (proberen) posten die dan wel

Joosen
23-01-2002, 15:44
Originally posted by SakerMotorsport
Specificaties Saker SVS GT

CHASSIS: Spaceframe
BODY: Polyester & gel coat
MOTOR: 4 cilinder boxer turbo
GEWICHT: 720KG




en dus eigenlijk niet toegelaten in de Belcar. Het lijkt mij een mooie auto en dit is inderdaad "the way to go" als je op een betaalbare manier aan échte autosport wil doen, maar als ze dit toelaten, zijn ze bijna verplicht ook de "Radical" toe te laten en ik dacht dat die een paar jaar geleden geweigerd werd.

Kunnen wij nog verdere spec's krijgen : PK's, koppel, versnellingsbak, plaatsing van de motor,... ?

Bart.Vandecavey
23-01-2002, 16:07
Originally posted by Joosen
zijn ze bijna verplicht ook de "Radical" toe te laten en ik dacht dat die een paar jaar geleden geweigerd werd.


De radical heeft geen dak dus die kunnen ze blijven weigeren...

Joosen
23-01-2002, 16:39
Wordt de SAKER toegelaten op de weg ? Want da's wel dé voorwaarde voor een toelating.

Begrijp me niet verkeerd, ik zou het heel tof vinden als hij erbij was. Anderzijds moet je eens denken aan alle teams die zwaar hebben geïnvesteerd om binnen de normale reglementen goed te kunnen presteren, voor hen is het natuurlijk niet leuk om dan geconfronteerd te worden met een "goedkope" oplossing die enkel door een uitzondering toegelaten wordt en hen dan nog verslaat ook.

Bart.Vandecavey
23-01-2002, 17:05
Originally posted by Joosen
Wordt de SAKER toegelaten op de weg ? Want da's wel dé voorwaarde voor een toelating.

Begrijp me niet verkeerd, ik zou het heel tof vinden als hij erbij was. Anderzijds moet je eens denken aan alle teams die zwaar hebben geïnvesteerd om binnen de normale reglementen goed te kunnen presteren, voor hen is het natuurlijk niet leuk om dan geconfronteerd te worden met een "goedkope" oplossing die enkel door een uitzondering toegelaten wordt en hen dan nog verslaat ook.

Naar wat ik begrepen heb uit de specificaties zal deze wagen volgens mij toch geen frontrunner zijn in de GTB 280 PK is toch een beetje te weinig om hoge ogen te gooien. De speedster weegt ook niet veel meer maar heeft wel meer PK's net als de 964 van Wauters-Wauters dit jaar.

Dus ik denk dat er toch nog heel wat ontwikkelingskosten zullen zijn voor motor en ophanging.

Wat mij tot de conclusie brengt dat dit een fijne afwisseling kan vormen op de Porsche's.

SakerMotorsport
23-01-2002, 17:24
De auto wordt toegelaten op de weg d.m.v. Single Vehicle Approval. Op deze wijze worden ook de Westfields/Ultima´s en gelijke toegelaten op de weg. Met een wagen hoogte van 1.05mtr is dit een HELE aparte belevenis!

Het is de bedoeling om een betrouwbare race wagen neer te zetten. Vandaar de keuze voor een Subaru WRX motor. In de toekomst denken wij de motor naar een 340 - 400 PK te kunnen brengen. Eventuele klant motoren zijn ook mogelijk. Met de bouw van het chassis hebben we rekening gehouden met motoren t/m V8´s. De ophanging is specifiek gemaakt voor het circuit. Dit jaar zullen we nog voldoende test sessies doen om de juiste setup´s te vinden voor de diverse circuits.

Voor wat betreft het al dan niet verslaan van ´duurdere´ wagens/teams, andersom is ook niet alles.... :cool:

Bart.Vandecavey
23-01-2002, 17:42
Nog een klein vraagje hoe wordt het technisch-reglement nr. 39

39. De motor moet in het originele motorcompartiment zijn ingebouwd en merkgebonden zijn. Het merk van
de motor wordt aangegeven door de gegevens op de identiteitskaart, die door de teamchef wordt opgesteld.

Betekent dit dan niet dat het een subarumotor moet blijven?

Scapa
23-01-2002, 17:45
Originally posted by Bart.Vandecavey
Nog een klein vraagje hoe wordt het technisch-reglement nr. 39

39. De motor moet in het originele motorcompartiment zijn ingebouwd en merkgebonden zijn. Het merk van
de motor wordt aangegeven door de gegevens op de identiteitskaart, die door de teamchef wordt opgesteld.

Betekent dit dan niet dat het een subarumotor moet blijven?

Iemand is duidelijk het reglement aan het bestuderen geweest...

Bart.Vandecavey
23-01-2002, 17:52
Elk jaar lees ik het reglement eens volledig door, ik ken er dus mijn weg in...

:D

SakerMotorsport
23-01-2002, 18:14
Voor elke motor moet de auto opnieuw geregistreerd worden! De diverse marcossen zijn door de jaren heen ook met verschillende motoren uitgerust. Feitelijk zal bij het gebruik anders dan de boxer motor een nieuw type ontstaan.

SakerMotorsport
23-01-2002, 18:16
En natuurlijk maakt Subaru ook nog een hele leuke 3liter boxer motor met veel potentieel!!!

Mark
26-01-2003, 18:41
Yep de Saker Challenge is los!

stond van de week in de Autosport, maar was ook al eerder te lezen via www.z-a-c.nl

Wanneer in Belgie te zien?
woensdag 4 juni Zolder
zaterdag 30 augustus Zolder (ook het weekend van de 1000 km op Spa)
en evt tijdens de testdagen van de ZAC op 14/15 juli in Spa.

Zelf kan ik die twee datums al vergeten, maar wellicht voor een andere paddocker.............

Reeds 7 stuks verkocht........midzomer zouden er 30 van die bakjes moeten rijden.

Werner333
26-01-2003, 22:08
Misschien eens gaan kijken op 4 Juni.
Hun site is ook online: http://www.sakermotorsport.nl/

MARSHALL
11-02-2003, 13:00
T zou wel tof zijn moest hij met de 24 Uren als gast kunnen meerijden. Ik ben al benieuwd naar zijn prestaties! :cool:

VBMK (http://crash.to/vbmk)

Mark
11-02-2003, 20:48
Originally posted by MARSHALL
T zou wel tof zijn moest hij met de 24 Uren als gast kunnen meerijden. Ik ben al benieuwd naar zijn prestaties! :cool:

VBMK (http://crash.to/vbmk)

Ben nou niet echt blij met de nickname...................en of de VBMK de eerste marshal club die online is durf ik te betwijfelen. In ieder geval welkom op depaddock.

Werner333
11-02-2003, 23:09
Originally posted by Marshal
Ben nou niet echt blij met de nickname................... :D :D :D

Bart.Vandecavey
11-02-2003, 23:12
Werner wat zou jij ervan zeggen moest er iemand met de briljante nick Werner334, Leutenant Paddock afkomen

Werner333
11-02-2003, 23:16
Tja, daar zeg je wat.
Laat ons zeggen: "It's a free world".
Maar ....................... ;)

Mark
11-02-2003, 23:23
we gaan hier overigens zeer zwaar :Offtopic: ............. back to Saker, waar ik dus geen nieuws over heb :D

Werner333
11-02-2003, 23:33
Originally posted by Marshal
back to Saker, waar ik dus geen nieuws over heb :D
Spijtig want ik wil die wel eens zien rijden.
Als we eens wisten waar ze gingen testen?

Mark
12-02-2003, 00:04
als er geen nieuws is mailen we toch even...............

Reeds 10 wagens verkocht, men streeft naar 30 stuks!

Testen op Zolder dit jaar? Zeer zeker, men komt dit jaar naar de vrije trainingen op Zolder..........als het weer wat beter wordt. Rrubinio, s.v.p. fototoestel meenemen :D

Op dit moment staan ze op de autorai, wil je een aantal foto's daarvan zien, en niet alleen saker, klik dan HIER! (http://www.sakermotorsport.nl/history.html)

alvast eentje om warm te draaien.............

http://www.sakermotorsport.nl/images/DSCN0103.jpg