Log in

View Full Version : De droom van JorritVD......


JorritVD
17-08-2006, 01:50
Ik heb gevraagd aan Care Racing hoeveel het kost om een Ferrari 550 te leasen voor een seizoen in de Fia GT. Prijs is incl met het opzetten van een soort of nieuw team.

Dit gaven ze aan reactie:
In Motorsport you also first need money and to race in GT1 in FIA is at least 1,2M Euros per season, as follows (in thousands Euros)
- Car lease 150
- Engine support: 300
Original Spare kit and season spares: 350
Rebuild gearbox at Xtrac: 50
Wheels: 50
PI lease : 15
Tires: 200
Entry fees: 45
Driver fees?
Team Mechanics,Trucky, car Engineer :6 to 8
Travels & accommodation
Management?

So, you are welcome to come back to us when you have secured a budget of a minimum of 1,5M Euros per season for three seasons.

Then we can help you start a team

Thank you again for supporting our F550 Maranello!

Ik was hier benied naar omdat ikzelf een soort van nieuw team wou starten voor in de Belcar en misschien op de internationale toer op langere termijn.
Ik ben natuurlijk ook opzoek geweest naar andere auto's
-Spyker C8 Spyder GT2-R (semi-fabrieksteam) = €600.000,- + alle schades + coureur salaris. In deze prijs zit in: Spyker onderhoudt de auto, Benzine, entree geld, monteurs, hulp van fabrieksteam etc. etc.
-Ferrari 575 van JMB = ongeveer 600.000,-
-Ferrari 360 van JMB = ongeveer 180.000,- tot 260.000,-
Hier staan ook auto's te koop, maar staan geen prijzen bij:
http://www.lmchallenge.jp/e/news/0512_01.html
Hier staan ook wel interesante auto's te koop:
http://www.racecarsdirect.com/categories/9/34.html
zoals de:
Stealth B6 GT
Silhouettes
GS BMW GTR V8
Vonka Porsche
Dodge Viper CC
Grasser-Ultima GT1
BMW Z3 GT V8

Dus als teams/coureurs/sponsors/partners geinterseerd zijn kunnen ze me altijd een PM sturen.

PorscheGT
17-08-2006, 02:30
Als het allemaal zo makkelijk zou zijn om dit alles bij elkaar te krijgen zou je een veld van 70+ wagens hebben ofzo. Maar toch veel geluk hierbij ;) Je zal het nodig hebben :)

Belle
17-08-2006, 02:34
Dus als teams/coureurs/sponsors/partners geinterseerd zijn kunnen ze me altijd een PM sturen.

Interesse zal er wel zijn, maar de centen...dat zal moeilijk zijn. :)

Hou oud ben je eigenlijk, Jorrit? Ik begrijp dat dat privé is, maar zo'n info vind ik vrij belangrijk als ik reply geef. Of gewoon om bepaalde berichten te interpreteren...

Integra
17-08-2006, 09:42
Hou oud ben je eigenlijk, Jorrit? Ik begrijp dat dat privé is, maar zo'n info vind ik vrij belangrijk als ik reply geef. Of gewoon om bepaalde berichten te interpreteren...
Jorrit is 16. (weet ik van op RSC)

JorritVD
17-08-2006, 11:53
Misschien een beetje vroeg om te melden, maar ik heb met JMB gesproken over de Maserati MC12.
Ze waren in Spa er niet bij vanwege dat ze niet voldoende budget konden vinden, maar ze proberen wel tijdens de laatste ronde van de Fia GT in Dubaï aanwezig te zijn.
Ook heb ik gevraagd of de MC12's te koop staan. Daarop antwoorde hij dat momenteel bijde MC12's bij JMB Racing zelf staan en hij zou vragen aan de eigenaars van de MC12's of ze te koop staan.

bron: JMB Racing.

Bramzel
17-08-2006, 12:10
Het is een nobel streven Jorrit, maar ik denk dat je het verkeerd om aanpakt. Ik denk dat je eerst moet zorgen voor budget, en dan pas specifiek naar auto's moet kijken wil je echt een team opzetten. Oftewel een goed presentatiepakket samenstellen en bedrijven rondmailen.

JorritVD
17-08-2006, 12:13
Het is een nobel streven Jorrit, maar ik denk dat je het verkeerd om aanpakt. Ik denk dat je eerst moet zorgen voor budget, en dan pas specifiek naar auto's moet kijken wil je echt een team opzetten. Oftewel een goed presentatiepakket samenstellen en bedrijven rondmailen.

Dat weet ik, maar als ik niet weet hoeveel het ongeveer kost kan ik moeilijk iets samenstellen.

Belle
17-08-2006, 14:41
Dat weet ik, maar als ik niet weet hoeveel het ongeveer kost kan ik moeilijk iets samenstellen.

En nu je weet hoeveel het kost, denk je dat het dan mogelijk is om iets samen te stellen?

JorritVD
17-08-2006, 14:43
En nu je weet hoeveel het kost, denk je dat het dan mogelijk is om iets samen te stellen?

Je weet maar nooit, ik zal het in ieder geval proberen.

----------------------------------------------------------

Ik geloof dat Olivier Carried de 2de rijder op de Lister wordt
bron: www.redracinggt.com

Viper GTS-R***
17-08-2006, 18:23
Je weet maar nooit, ik zal het in ieder geval proberen.
Ben benieuwd:) Maar dan zal het dus maarpas voor binnen 2 jaar zijn als het waar is dat je momenteel 16 bent... Want team vormen etc lijkt me niet mogelijk voor je 18, race'n zelf daartegenover gaat dan wel voor uw 18 wat ik wel héél raar vind mabon das off the pic:D
Als ik al die bedragen zie dan denk ik dat je eerst een jaar of twee nodig hebt om genoeg sponser's te zoeken want 1.5M€ voor een seizoen met 550 van care racing te rijden.. lijkt me nogal veel, zeker voor dé 1ste wagen dan voor je (wie weet) toekomstige team... Zoals Bramzel zegt best 1st zien welke budgetten je hebt, zien of je genoeg kennissen in autosport en sponsers ervoor hebt om team te vormen en dan wagen uitzoeken. En 1ste wagen is mischien beter om GT2 te kopen/leasen... alhouwel bv zo'n GT2 F430 kost serieus wat geld voor een seizoen. Zoals je aangaf die JMB F360 zoiets in de aart? Nuja K'wens beste mee maar tzal geen peace of cake zijn;)

Belle
17-08-2006, 18:40
Bovendien denk ik dat je als 16-jarige weinig credibiliteit zal krijgen bij het aanschrijven van sponsors om een team op te starten. En dat is echt niet verkeerd bedoeld hoor, het is gewoon de realiteit.

Als ik u was en je droomt echt van een team op te starten, zou ik in ieder geval klein beginnen en een beetje ervaring opdoen...en wachten tot ik 18 ben. Beginnen met een team in de Belcar Sprint Cup of Endurance of zo. Alhoewel dat toch ook niet 'klein' te noemen is, want ik zou geen afbreuk willen doen aan de serie. In de Endurance zijn ook al redelijke bedragen nodig om competitief te blijven. Vraag het maar aan een paar leden hier die er racen. :)

Fia GT is big business en als 'leek' word je echt wel tussen de haaien gegooid. Als je geen managing skills of ervaring hebt in de sector, lijkt het mij vrij moeilijk om te 'overleven'.

Ik wil je zeker niet afschrikken, maar je moet altijd een nuchtere kijk hebben op zulke zaken. :)

Viper GTS-R***
17-08-2006, 18:45
@ Belle: jep daar zeg je zoiets, kijk maar naar Race Alliance team met hun Aston's. Zij hebben goede piloten, goede wagen's, veel geld en sponsers...
En toch lukt het hen niet, om net die reden die jij ook aangaf: ervaring in de GT endurance...

Mark
17-08-2006, 20:17
Ik heb gevraagd aan Care Racing hoeveel het kost om een Ferrari 550 te leasen voor een seizoen in de Fia GT. Prijs is incl met het opzetten van een soort of nieuw team.

Dit gaven ze aan reactie:


Ik was hier benied naar omdat ikzelf een soort van nieuw team wou starten voor in de Belcar en misschien op de internationale toer op langere termijn.
Ik ben natuurlijk ook opzoek geweest naar andere auto's

Dus als teams/coureurs/sponsors/partners geinterseerd zijn kunnen ze me altijd een PM sturen.

:D :D :D Mop van de dag :D :D :D

Hou er rekening mee dat we commissie tellen op PM's met sponsorvoorstellen, in autosport is het eerste woord geld en het tweede commissie ;)

Dit is regelrecht gefantaseer en dagdromerij. Gaan we nu verder over de echte FIA GT op Paul Ricard?

Grig-O
17-08-2006, 21:53
:confused: Dus als ik nu zeg dat ik graag eens de 24 uren van Spa zou winnen dan is dat meteen gefantaseer en dagdromerij???

Hij mag toch proberen? Het is volgens mij mss een kwestie van de juiste mensen te vinden die raad kunnen geven? (Kurt Mollekens,...)

Aja op het forum van endurance-info staat er een mogelijkheid om binnen te komen op het HTTT...

Belle
17-08-2006, 22:12
:confused: Dus als ik nu zeg dat ik graag eens de 24 uren van Spa zou winnen dan is dat meteen gefantaseer en dagdromerij???

Hij mag toch proberen? Het is volgens mij mss een kwestie van de juiste mensen te vinden die raad kunnen geven? (Kurt Mollekens,...)



De 24 uren kun je winnen als je bijv. met een budget van 50.000 euro komt aandrijven (als piloot). Hij spreekt van een team oprichten en die prijzen lijken mij toch heel wat hoger te liggen dan dat. :rolleyes:

Hij mag zeker proberen hoor...but don't say we didn't warn him. ;)

En nu over naar Paul Ricard... :)

Bramzel
17-08-2006, 22:16
:D :D :D Mop van de dag :D :D :D

Hou er rekening mee dat we commissie tellen op PM's met sponsorvoorstellen, in autosport is het eerste woord geld en het tweede commissie ;)

Dit is regelrecht gefantaseer en dagdromerij. Gaan we nu verder over de echte FIA GT op Paul Ricard?

Laat die jongen toch zeg. Als hij dat wil proberen moet hij dat toch weten? Moet je nou per se weer de eikel uithangen? Sheez... Volgens mij hoor je als administrator het goede voorbeeld te geven en iedereen normaal te behandelen, en niet de jeugddromen van jeugdige bezoekers op een sarcastische manier onderuit schoppen.

Grig-O
17-08-2006, 22:20
Ja maar Markie is een pessimist (-> site)

Grig-O
17-08-2006, 22:20
De 24 uren kun je winnen als je bijv. met een budget van 50.000 euro komt aandrijven (als piloot). Hij spreekt van een team oprichten en die prijzen lijken mij toch heel wat hoger te liggen dan dat. :rolleyes:

Hij mag zeker proberen hoor...but don't say we didn't warn him. ;)

En nu over naar Paul Ricard... :)

Te laat :D!

Integra
17-08-2006, 22:21
Laat die jongen toch zeg. Als hij dat wil proberen moet hij dat toch weten? Moet je nou per se weer de eikel uithangen? Sheez... Volgens mij hoor je als administrator het goede voorbeeld te geven en iedereen normaal te behandelen, en niet de jeugddromen van jeugdige bezoekers op een sarcastische manier onderuit schoppen.
... nagel op de kop. :)

Mark
17-08-2006, 22:32
Volgens mij hoor je als administrator het goede voorbeeld te geven en iedereen normaal te behandelen, en niet de jeugddromen van jeugdige bezoekers op een sarcastische manier onderuit schoppen.

Heeft ie meteen een wijze les gehad hoe "hard" autosport kan zijn ;) Als ie het echt wil zal hij nog veel van dergelijke akkefietjes te verwerken krijgen. Beetje hardheid en weerstand kweken kan geen kwaad.

O ja, goede voorbeeld geven. Dat doen we dan bij deze. Onze Jorrit heeft een mailtje binnengekregen waarin bedragen genoemd worden. Is toch niet zo netjes op dat zomaar op een forum te kwakken. Of wel?

Brecht
17-08-2006, 22:33
Grig-O en Jorrit, jullie kunnen misschien samen een team beginnen? Samson&gert racing of Plopracing? Jullie kunnen misschien een Porsche aankopen bij Nikko :)

http://www.nikko-rc.com/products/evolution/100407A2.gif

Grig-O
17-08-2006, 22:35
Awel ja. Ik kan al een klein bedrag (15.000) sponseren en dan rijden we mss een jaartje belcar sprint of endurance ofzo ;)

JVD racing wordt dan vervangen door JVDG Motorsport ofzo.

Bramzel
17-08-2006, 22:35
Heeft ie meteen een wijze les gehad hoe "hard" autosport kan zijn ;) Als ie het echt wil zal hij nog veel van dergelijke akkefietjes te verwerken krijgen. Beetje hardheid en weerstand kweken kan geen kwaad.

O ja, goede voorbeeld geven. Dat doen we dan bij deze. Onze Jorrit heeft een mailtje binnengekregen waarin bedragen genoemd worden. Is toch niet zo netjes op dat zomaar op een forum te kwakken. Of wel?

Niks van dat is een vrijbrief om je te gedragen als een hufter, administrator of geen administrator.

Integra
17-08-2006, 22:39
Niks van dat is een vrijbrief om je te gedragen als een hufter, administrator of geen administrator.
Bram is on a rampage. ;)

Mark
17-08-2006, 23:03
Niks van dat is een vrijbrief om je te gedragen als een hufter, administrator of geen administrator.

In jouw beleving wellicht, ik zie de wereld iets anders ;) Maar daarvoor zijn we mensen :) Ben geen pessimist ofzo, gewoon een realist. En ja, de realiteit in de autosport is meestal niet fris te noemen. Toch een van de charmes van deze sport.

Echter als je mij wilt betichten van kwalijke uitspraken is dat voor mij geen probleem. Wel dat je je dan verlaagt tot mijn gewraakte nivo in jou ogen dan. Door mij hufter te noemen ben je uiteindelijk geen haar beter dan mij. Kijk, zoiets gewoon vrolijk met modder gooien.

Bramzel & Mark, de hufters van Poldercounty :D

Bramzel
17-08-2006, 23:14
Fijn, gaan we nu ook nog woorden in de mond leggen. Ik noem jou nergens een hufter, ik zeg dat je je als een hufter gedraagt. Da's een groot verschil. Verder ben ik zelf ook een realist, maar dat kan je ook op een normale manier duidelijkmaken. Ik begrijp ook wel dat zijn plan optimistisch is en ook ik weet wel dat het bij dromen blijft, maar om dat dan gelijk voor schut te zetten vind ik gewoonweg bot. Dat kan je ook prima op een normale manier zeggen waarmee je zo'n jongen in zijn waarde laat, Belle bewijst dat met haar reply.

Mark
18-08-2006, 00:02
Fijn, gaan we nu ook nog woorden in de mond leggen. Ik noem jou nergens een hufter, ik zeg dat je je als een hufter gedraagt. Da's een groot verschil..

Als je gedrag gelijk staat aan een bepaalde kwalificatie, dan ben je dat toch ook in feite? Of, ik lees het anders dan jij het in gedachte had ;)

In ieder geval, ik wacht met spanning op het business development programma van JorritVD. Sterker nog, ik hoop dat ie me over 15 jaar om de oren slaat me deze thread als hij succesvol een tweetal C12R's heeft lopen in een kampioenschap ;)

JorritVD
18-08-2006, 00:03
Als ik wil kan ik zelfs nu al Spyker bellen om te zeggen dat ik het geld heb om een team te starten. Maar dan krijg ik het geld van iemand (rijdt is de DSC met een BMW in de SS klasse) die ik nog niet zo lang ken en dan heb ik geen zekerhijd voor op de langere termijn, en dat wil ik juist. want zo als er al is gezegd dat je ervaring nodig hebt, en dat komt in de jaren en dan heb je de kans om op het podium te staan en dan het liefst aan het eind van het jaar bij de Fia bijeenkomst de kampioenschaal te krijgen. Die man heeft het geld omdat hij veel bedrijven financieel ervooruit heeft geholpen.
Ik heb ook een contact in Australië. Hij is bezig met een paar sponsors daar en ook een paar teams die in de Australien GT kampioenschap rijden.
Zelf ga ik zoizo eerst niet rijden. Dat omdat ik nog maar 16 jaar ben en nog maar 2,5 jaar kart ervaring heb met een 125cc nationaal (schakel).
Als het team er is, zal het waarschijnlijk op iemands anders naam komen te staan tot dat ik 18 ben(leerplicht e.d.).

p.s: de uitspraken vallen wel mee. Ik ben wel wat gewend :D

Raceboy
18-08-2006, 00:10
Als ik wil kan ik zelfs nu al Spyker bellen om te zeggen dat ik het geld heb om een team te starten. Maar dan krijg ik het geld van iemand (rijdt is de DSC met een BMW in de SS klasse) die ik nog niet zo lang ken en dan heb ik geen zekerhijd voor op de langere termijn, en dat wil ik juist. want zo als er al is gezegd dat je ervaring nodig hebt, en dat komt in de jaren en dan heb je de kans om op het podium te staan en dan het liefst aan het eind van het jaar bij de Fia bijeenkomst de kampioenschaal te krijgen. Die man heeft het geld omdat hij veel bedrijven financieel ervooruit heeft geholpen.
Ik heb ook een contact in Australië. Hij is bezig met een paar sponsors daar en ook een paar teams die in de Australien GT kampioenschap rijden.
Zelf ga ik zoizo eerst niet rijden. Dat omdat ik nog maar 16 jaar ben en nog maar 2,5 jaar kart ervaring heb met een 125cc nationaal (schakel).
Als het team er is, zal het waarschijnlijk op iemands anders naam komen te staan tot dat ik 18 ben(leerplicht e.d.).

p.s: de uitspraken vallen wel mee. Ik ben wel wat gewend :D


nee dat kan jij allemaal niet. Jij bent niet handelingsbekwaam. Volgens de wet mag jij zelfs geen brommer kopen zonder de toestemming van je ouders.

Bramzel
18-08-2006, 00:26
Als je gedrag gelijk staat aan een bepaalde kwalificatie, dan ben je dat toch ook in feite? Of, ik lees het anders dan jij het in gedachte had ;)

Dus als ik me gedraag als een politieagent ben ik het gelijk? En als ik me gedraag als coureur ben ik het in feite? D'r gaat een wereld voor me open, ik ga me gedragen als bankdirecteur! :+

Maar laten we er maar over ophouden, denk dat we onze punten wel duidelijk gemaakt hebben nu.

nee dat kan jij allemaal niet. Jij bent niet handelingsbekwaam. Volgens de wet mag jij zelfs geen brommer kopen zonder de toestemming van je ouders.

In Belgie misschien niet, maar in NL wel hoor. Je mag op je 16e zelfs al een auto kopen als je dat wilt, daar heb je geen ouders bij nodig.

Raceboy
18-08-2006, 00:32
In Belgie misschien niet, maar in NL wel hoor. Je mag op je 16e zelfs al een auto kopen als je dat wilt, daar heb je geen ouders bij nodig.

nee.

Minderjarigen zijn in principe handelingsonbekwaam en hebben toestemming nodig van hun wettelijke vertegenwoordiger voor het afsluiten van overeenkomst, bijvoorbeeld een huurcontract. Maar ook lid worden van een club of iets kopen in een winkel vallen onder wettelijke handelingen.

uitzonderingen:

De handelingsonbekwaamheid van minderjarigen kan worden opgeheven in de volgende gevallen:
- wanneer de minderjarige zelfstandig een rechtshandeling pleegt die in het maatschappelijk verkeer ‘gebruikelijk’ is. Een treinkaartje kopen als je 12 jaar bent is heel normaal. Er wordt dan vanuit gegaan dat de wettelijke vertegenwoordiger toestemming heeft verleend. Als je als 12-jarige een breedbeeldtelevisie koopt is dat uiteraard minder voor de hand liggend.
- wanneer de wettelijke vertegenwoordiger bezwaar maakt tegen de handeling, die is dus tegen dat wat de jongere wil doen. Als je een hele dure scooter koopt en je ouders zijn tegen , kunnen ze bezwaar maken en die koop terug draaien.
- via handlichting. Dat kan vanaf 16 jaar. De minderjarige vraagt dan aan de rechter of hij of zij bepaalde handelingen toch mag doen. Het komt niet zo heel vaak voor, maar een voorbeeld is iemand die zijn vader op wil volgen in het familiebedrijf. Daarvoor is het nodig om contracten te kunnen tekenen of een lening af te sluiten bij een bank.

ook het aangaan van een arbeidscontract is een uitzondering

http://www.jipnunspeet.nl/recht/familierecht/handelingsbekwaam_.php

JorritVD
18-08-2006, 01:26
Kan iemand misschien deze thread sluiten?
straks komen er nog rellen uit, en dat is niet echt goed voor de forum.

Viper GTS-R***
18-08-2006, 10:10
Kan iemand misschien deze thread sluiten?
straks komen er nog rellen uit, en dat is niet echt goed voor de forum.
K'vind niet dat de thread gesloten moet worden, maar gewoonweg niet verdwalen van het onderwerp. En dat was hij jij misschien ooit wel een team kunt opstarten. Ipv wij paddockers zonder race en raceteam ervaring zouden beter die paddockers met GT-Team ervaring hun zegje eens komen doen.
Zij weten waar ze over spreken, en zouden je goede raad kunnen geven!
Zelf vind ik het wel een tof onderwerp als thread hoor, juist dat gebekvecht tussen enkelen is wat minder positief aan de thread, maarja meningsverschillen daar zit een forum natuurlijk vol van hé, discusieren tis me wat:rolleyes:

Bramzel
18-08-2006, 10:36
Ben zelf ook wel benieuwd wat iemand als Chauffeur hierover te vertellen heeft, tegen wat voor zaken je aanloopt en wat de dingen zijn waarmee je te maken krijgt in een dergelijke situatie.

Integra
18-08-2006, 11:54
Als ik wil kan ik zelfs nu al Spyker bellen om te zeggen dat ik het geld heb om een team te starten. Maar dan krijg ik het geld van iemand (rijdt is de DSC met een BMW in de SS klasse) die ik nog niet zo lang ken en dan heb ik geen zekerhijd voor op de langere termijn, en dat wil ik juist. want zo als er al is gezegd dat je ervaring nodig hebt, en dat komt in de jaren en dan heb je de kans om op het podium te staan en dan het liefst aan het eind van het jaar bij de Fia bijeenkomst de kampioenschaal te krijgen. Die man heeft het geld omdat hij veel bedrijven financieel ervooruit heeft geholpen.
Ik heb ook een contact in Australië. Hij is bezig met een paar sponsors daar en ook een paar teams die in de Australien GT kampioenschap rijden.
Zelf ga ik zoizo eerst niet rijden. Dat omdat ik nog maar 16 jaar ben en nog maar 2,5 jaar kart ervaring heb met een 125cc nationaal (schakel).
Als het team er is, zal het waarschijnlijk op iemands anders naam komen te staan tot dat ik 18 ben(leerplicht e.d.).

p.s: de uitspraken vallen wel mee. Ik ben wel wat gewend :D

Mag ik je 1 tip geven als je in de autosport wilt gaan?

Leer aub fatsoenlijk Engels, want dat behaard Engels van RSC zullen ze niet begrijpen als je over een set-up moet discussiëren met een mecano. :)

JorritVD
18-08-2006, 13:14
Mag ik je 1 tip geven als je in de autosport wilt gaan?

Leer aub fatsoenlijk Engels, want dat behaard Engels van RSC zullen ze niet begrijpen als je over een set-up moet discussiëren met een mecano. :)

Op RSC doe ik niet eens m'n best op dat engels. Das gewoon zo vlot mogelijk. Als ik een beetje nadenk is het al een stuk beter.

MichelRacing
18-08-2006, 13:28
Ok, tof idee Jorrit. Al contact gelegd met Euser? Ik heb al 'ns contact gehad met Yab Yum, zij hebben ook interesse om te sponsoren, tevens als de 1 na grootste Drukkerij van reclamekrantjes in Nederland. Maar ik wil nog niet meteen in Fia-GT starten, ik ga misschien de Belien GTR V8 kopen(deze staat te koop) daar eerst wat ervaring mee opdoen in een kampioenschap en dan verder kijken. Kan meteen op hoogste trapje beginnen en dan vervolgens terugzakken, ik wil liever halverweg op de trap springen en dan vervolgens opklimmen.

BTW, weet iemand iets meer over de GS M3 WTCC? Heb deze niet meer in Belcar aan 't werk gezien, staat deze ook te koop? Ook vrij snelle wagen!

JorritVD
18-08-2006, 13:34
BTW, weet iemand iets meer over de GS M3 WTCC? Heb deze niet meer in Belcar aan 't werk gezien, staat deze ook te koop? Ook vrij snelle wagen!

Staat te koop: http://www.racecarsdirect.com/viewlisting.php?view=1149

B.V.S.
18-08-2006, 14:28
Dromen mag, maar wel realistisch blijven hé. Het gaat niet allemaal zo makkelijk als je denkt!
Eerst en vooral ga je als minderjarige niet au sérieux genomen worden, ten tweede zou ik eerst proberen te wandelen alvorens te gaan hardlopen... ;)
Veel succes zou ik zeggen.

Neo-242
18-08-2006, 19:31
Ik vind het bizar dat sommige mensen Jorrit's leeftijd als een hekelpunt zien. Wettelijk gezien wel, maar als alle inschrijvingen op een meerderjarige gebeuren en hij enkel de zaken organiseert, zie ik geen probleem. Ik zou de minderjarigen de kost niet willen geven die in het verleden een succesvolle business gestart hebben, kijk maar even naar de IT-wereld pakweg 10 jaar terug. De semi-biografie van Bernie Ecclestone lezen werkt ook verhelderend als het gaat over business-rijpheid:) Drijfveer, wil & de juiste mensen kennen lijkt mij ontzettend belangrijk en dat zit er wel denk ik zo...
Bij mij zou het alleszins niet opkomen bestaande teams te bevragen over prijzen van wagens etc...

De opmerking over zijn Engels vind ik ook vreemd. Je gaat mij niet vertellen dat iedereen in de autosportwereld vloeiend Engels praat, want dan lig ik in een deuk... zelfs in de F1-klasse spreekt de helft ronduit beroerd Engels, en dan hebben we hen niet eens zien schrijven:rolleyes: . Brieven/berichten in het Engels kan door iemand vertaald worden hé, ik wil het zelfs doen voor hem:p

Alleen lijkt de FIA GT-droom wel wat hoog gegrepen als start. Zonder de nodige ervaring kan je daar niets beginnen. GLPK is toch echt een groot Belgisch team (ik heb het dan over de prestaties), maar heeft het in de FIA GT ook niet voor het grijpen. Zoals voorgesteld, beginnen in de Belcar lijkt me een beter idee. Competitie genoeg zolang je uit klasse 1 blijft:eek:

JorritVD
18-08-2006, 19:47
Ik vind het bizar dat sommige mensen Jorrit's leeftijd als een hekelpunt zien. Wettelijk gezien wel, maar als alle inschrijvingen op een meerderjarige gebeuren en hij enkel de zaken organiseert, zie ik geen probleem. Ik zou de minderjarigen de kost niet willen geven die in het verleden een succesvolle business gestart hebben, kijk maar even naar de IT-wereld pakweg 10 jaar terug. De semi-biografie van Bernie Ecclestone lezen werkt ook verhelderend als het gaat over business-rijpheid:) Drijfveer, wil & de juiste mensen kennen lijkt mij ontzettend belangrijk en dat zit er wel denk ik zo...
Bij mij zou het alleszins niet opkomen bestaande teams te bevragen over prijzen van wagens etc...

De opmerking over zijn Engels vind ik ook vreemd. Je gaat mij niet vertellen dat iedereen in de autosportwereld vloeiend Engels praat, want dan lig ik in een deuk... zelfs in de F1-klasse spreekt de helft ronduit beroerd Engels, en dan hebben we hen niet eens zien schrijven:rolleyes: . Brieven/berichten in het Engels kan door iemand vertaald worden hé, ik wil het zelfs doen voor hem:p

Alleen lijkt de FIA GT-droom wel wat hoog gegrepen als start. Zonder de nodige ervaring kan je daar niets beginnen. GLPK is toch echt een groot Belgisch team (ik heb het dan over de prestaties), maar heeft het in de FIA GT ook niet voor het grijpen. Zoals voorgesteld, beginnen in de Belcar lijkt me een beter idee. Competitie genoeg zolang je uit klasse 1 blijft:eek:

Ik wil het nu ook een beetje anders proberen te aanpakken.
Ongeveer wil ik het zo doen:
Een Fia GT3 auto kopen bijv de Dodge Viper CC van Hans Ambaum die te koop staat (auto lijdt momenteel het DSC kampioeschap). Met die auto bijv ervaring opdoen in de DSC, Belcar en misschien een paar Fia GT3 wedstrijden rijden die in de buurt zijn zoals bijv. de wedstrijden in Oschersleben en Spa.
En dan later proberen over te stappen op een GT2 auto en daarna een GT1.

Bramzel
18-08-2006, 19:50
Ik wil het nu ook een beetje anders proberen te aanpakken.
Ongeveer wil ik het zo doen:
Een Fia GT3 auto kopen bijv de Dodge Viper CC van Hans Ambaum die te koop staat (auto lijdt momenteel het DSC kampioeschap). Met die auto bijv ervaring opdoen in de DSC, Belcar en misschien een paar Fia GT3 wedstrijden rijden die in de buurt zijn zoals bijv. de wedstrijden in Oschersleben en Spa.
En dan later proberen over te stappen op een GT2 auto en daarna een GT1.

Met de Viper van Ambaum zal je in het GT3 waarschijnlijk niet toegelaten worden, da's een oudere versie volgens de Amerikaanse specs. Het idee is op zich goed, maar dan zou je als je de overstap naar FIAGT3 maakt een nieuwe Viper moeten kopen.

Raceboy
18-08-2006, 19:59
maar dan zou je als je de overstap naar FIAGT3 maakt een nieuwe Viper moeten kopen.

Zelfs 3 stuks.

Bramzel
18-08-2006, 20:12
Zelfs 3 stuks.

Dat hangt er vanaf of een van de bestaande teams je auto wil runnen ;)

JorritVD
19-08-2006, 00:03
Dat hangt er vanaf of een van de bestaande teams je auto wil runnen ;)

Dat zal denk ik niet zo'n groot probleem zijn. Gewoon onder iemand anders z'n naam rijden kan toch ook?
De auto kan toch van specs veranderen? en anders rijden we in de guest klasse van bijv de 24 uur van Spa en Zolder. Lijkt me ook wel leuk.

Integra
19-08-2006, 09:26
(auto lijdt momenteel het DSC kampioeschap)
Waaraan lijdt de auto? :confused: Toch geen oliekanker?

JorritVD
19-08-2006, 10:58
Waaraan lijdt de auto? :confused: Toch geen oliekanker?

zo zeggen we het in Nederland, maar de auto staat eerste in het kampioenshap en heeft zelfs 2 races niet meegereden.

Dries DS
19-08-2006, 11:28
zo zeggen we het in Nederland, maar de auto staat eerste in het kampioenshap en heeft zelfs 2 races niet meegereden.

Ik heb in mijn (39-jarige) leven al veel meegemaakt. Persoonlijk en in de autosport. Maar een dergelijke idioot als Jorrit VD kom je zelden tegen. Keep on dreaming, zou ik zeggen... Portefeuille is één ding, realiteit is een ander ding. :gas: Maw: kindjes, ga gewoon koersen zien, neem een paar foto's en blijf denken dat je een rol zal spelen... Dan kan je ook blijven dromen. Of je voegt het woord bij de daad, maar dat zal zeker niet via e-mail/forum/site komen.

Mvg,
Dries DS
(Oh ja - om op een bepaalde vraag te antwoorden- ik heb al wat ervaring in deze wereld, en ook met dagdromers/profiteurs/zakkenvullers :p )

PorscheGT
19-08-2006, 12:03
zo zeggen we het in Nederland, maar de auto staat eerste in het kampioenshap en heeft zelfs 2 races niet meegereden.
Ik denk dat integra jouw schrijffout bedoelde. Lijden en Leiden ;) Je schreef lijdt maar het moest leidt zijn :) Kan je makkelijk onthouden door te denken aan Leider .. Niet vergissen met Lijder dan he :D

marcel
19-08-2006, 15:15
Maar een dergelijke idioot als Jorrit VD kom je zelden tegen. Keep on dreaming, zou ik zeggen...

wat er idioot aan is, weet ik niet. moest iedereen die op zijn 16de droomde van een eigen team in de autosport een idioot zijn die die droom nooit waar zou maken, de autosport zou er mooi uitzien.

het zal niet voor volgend jaar zijn, en zeker niet meteen internationaal beginnen, maar het moet mogelijk zijn

GT2-R
22-08-2006, 21:18
wat er idioot aan is, weet ik niet. moest iedereen die op zijn 16de droomde van een eigen team in de autosport een idioot zijn die die droom nooit waar zou maken, de autosport zou er mooi uitzien.

het zal niet voor volgend jaar zijn, en zeker niet meteen internationaal beginnen, maar het moet mogelijk zijn

Ik ben ook 16! Laat ons toch dromen en je weet maar nooit... Je begint met BSC of BEC en zo kan je groeien. Maar ik zou nooit beginnen met een Viper GT3. Te weinig ervaring om met dergelijk materiaal direct ten strijde te trekken. Mij lijkt het het best om met een BMW E36/46 of een Porsche 993 te beginnen. Hierdoor zal je veel bijleren. Dit doe je dan bijvoorbeeld voor 2 seizoenen en dan maak je de overstap naar de MVD-belcar. En als je weet hoeveel jaren GLPK (ik weet niet precies hoeveel maar het zijn minstens 6) er dan heeft over gedaan om een volledig seizoen FIA-GT te rijden dan denk ik dat je idd wat aan het dagdromen bent Jorrid VD. Maar ik wens u alvast veel succes toe (maar begin best nooit met die Viper!!!).

Viper GTS-R***
23-08-2006, 00:27
Weet ge wat ge doet Jorrit?
Koop mij de Dexter's Toyota Supra en laten we hem inzetten in BEC;)
Ik rij en gij financieert alles, lijkt mij tof:D

Zo iet's zou dus een haalbare stap zijn..

Integra
23-08-2006, 08:38
Weet ge wat ge doet Jorrit?
Koop mij de Dexter's Toyota Supra en laten we hem inzetten in BEC;)
Ik rij en gij financieert alles, lijkt mij tof:D

Zo iet's zou dus een haalbare stap zijn..
Zoekt ge nog een 2e piloot? :p

Viper GTS-R***
23-08-2006, 11:47
Zoekt ge nog een 2e piloot? :p
:D zullen we wel nog eerst onze race licentie moeten halen vrees ik
Alé Jorrit 2 piloten hebt ge al, nu nog uw mecano's
Kandidaten?:p

Supra
23-08-2006, 12:13
We kunnen miss een Jeugdteam oprichten :D Zelf ben ik 17. Ik wil ook wel komen rijden. Ik zal vrage of er geen goed prijske kan gemaakt worden voor de supra :D :D

Viper GTS-R***
23-08-2006, 12:22
We kunnen miss een Jeugdteam oprichten :D Zelf ben ik 17. Ik wil ook wel komen rijden. Ik zal vrage of er geen goed prijske kan gemaakt worden voor de supra :D :D
Et voila that's the spirit;)
Sebiet is hier al in de chacos se:D

JorritVD
23-08-2006, 16:10
Allemaal bedankt dat jullie je aanbieden, maar ik zal eerst wat geld gaan zoeken en dan eens kijken voor een autooke. JMB heeft interesse om samen te gaan werken, als ik maar de 75 % van de geld bij elkaar sprokkel.
Misschien met een F430 of een MC12 naar de Belcar? wie weet.

Belle
23-08-2006, 16:12
Allemaal bedankt dat jullie je aanbieden, maar ik zal eerst wat geld gaan zoeken en dan eens kijken voor een autooke. JMB heeft interesse om samen te gaan werken, als ik maar de 75 % van de geld bij elkaar sprokkel.
Misschien met een F430 of een MC12 naar de Belcar? wie weet.

MC12 in de Belcar???? :eek: Ik denk dat je dan wat homologatieprobleempjes zult krijgen. ;)

Grig-O
23-08-2006, 16:12
Die 430 gaan ze houden voor de FIAGT. Ik denk meer aan een 360 Modena dan. De MC12 is wel nog wat te vind ik.

Viper GTS-R***
23-08-2006, 16:15
MC12 in de Belcar???? :eek: Ik denk dat je dan wat homologatieprobleempjes zult krijgen. ;)
Vrees ik ook voor;) volgend jaar geen MC12's meer onder FIA reglementen en aangezien Belcar toch FIA richting ingeslagen is...
Dan toch een pluspunt, dat wij geen proto gt zullen krijgen in ons kampioenschap:rolleyes:

Allemaal bedankt dat jullie je aanbieden, maar ik zal eerst wat geld gaan zoeken en dan eens kijken voor een autooke. JMB heeft interesse om samen te gaan werken, als ik maar de 75 % van de geld bij elkaar sprokkel.
Misschien met een F430 of een MC12 naar de Belcar? wie weet.
En wat bedraagt die 75% van het geheel dan ongeveer als ik zo curieus mag zijn? En JMB interesse... dat mailtje posten van hen mag altijd tof/interersant zijn zo hebben we beter over zicht van de bronnen.

Die 430 gaan ze houden voor de FIAGT. Ik denk meer aan een 360 Modena dan. De MC12 is wel nog wat te vind ik.

Jep, zoals Radigues heeft gedaan voor de 24 uren van Spa.

JorritVD
23-08-2006, 16:55
Jep, zoals Radigues heeft gedaan voor de 24 uren van Spa.

Het ligt aan het budget. Ik dacht dat JMB momenteel deze auto's tot beschikking heeft staan: F575, F360, MC12?? (zijn van prive eigenaars), F430?? (GT2), F430?? (GT3)
Het liefst natuurlijk met een GT1 auto. Maar met een F430 GT3 en dan elk jaar misschien een klasse hoger is misschien ook wel leuk. Maar misschien heeft JMB ook een leuk idee.

Raceboy
23-08-2006, 17:58
De maserati MC12 is gehomologeerd tot 2012 in de belcar.

Viper GTS-R***
30-08-2006, 19:16
De maserati MC12 is gehomologeerd tot 2012 in de belcar.
:confused: als Belcar de FIA GT kant op wilt gaan zal deze dan toch niet meer gehomoligeert worden voor Belcar?

Volgende stukjes uit andere thread overgenomen:

Niks voor jouw team Jorrit die C5-R, lijkt me goed om een team mee te starten;)

Misschien, maar ben nu in onderhandeing met JMB over de MC12.
Ik ben nu opzoek naar het budget en hun runnen het team.


Die C5-R van PSI lijkt mij idd ook een realistischere keuze dan de JMB MC12...
Toch als 1ste wagen.. tenzij je daadwerkelijk zoveel sponsergeld kunt binnedrijven...
Hoeveel slaagkans schat je zelf in dat dat project samen met JMB zou kunnen doorgaan?

JorritVD
30-08-2006, 19:33
Die C5-R van PSI lijkt mij idd ook een realistischere keuze dan de JMB MC12...
Toch als 1ste wagen.. tenzij je daadwerkelijk zoveel sponsergeld kunt binnedrijven...
Hoeveel slaagkans schat je zelf in dat dat project samen met JMB zou kunnen doorgaan?

Waarom nog een Corvette? Dat vind ik wel een beetje saai worden.
slaagkans? ligt of ik het budget rondkrijg.

Wat bedoel je met die laatste 4 woorden? Kan er niet echt iets uit opmaken ..
En wat Corvetteboy zei over die C5R .. Ik weet niet hoe jij er over denkt, geef mij maar liever de Corvette dan de MC12 .. Toch zeker als allereerste wagen van jouw team .. Iemand anders begint met een Porsche Cup, jij direct met een zware GT1 .. Het is mogelijk, maar het wordt toch zeer moeilijk denk ik ..

Eigenlijks is het de JMB team die meedoet met het kampioenschap en ik kom zeg maar met een investering en koop me in.
De coureurs zijn waar JMB in contact mee staat of een andere goede coureur met wat geld.
Dus waarom beginnen met een Porsche Cup als het met een MC12 kan.
Misschien duurt het wel heel lang voordat ik het budget heb, of misschien rijdt de MC12 maar een jaartje in de Belcar.

Mark
30-08-2006, 19:46
Eigenlijks is het de JMB team die meedoet met het kampioenschap en ik kom zeg maar met een investering en koop me in.


En waar zit het rendement op de investering van deze 16-jarige internetheld?


Slotje ;)