PDA

View Full Version : Damp op de vensters


culaske
24-08-2006, 16:43
In strijd met het gewicht heb ik alles wat ik niet direkt nodig heb uit mijn trackday-kar gegooid. Zo ook de verwarming en de blazer (voor de sarcasten onder ons : het was die dag goed weer).
Zoals te verwachten geeft dat ferm bedampte vensters als het regent. Ik had gedacht , Rain-X erop en 't zal wel meevallen. Niet dus.

Bijgevolg zoek ik een electrische verwarmer-blazer, om te installeren als het regent. Iemand een idee waar ik zoiets uit kan slopen? De haardroger van mijn vrouw werkt nu eenmaal niet op 12V DC.

Andere suggesties ook welkom.

Giovanni
25-08-2006, 00:27
Check eens op http://www.demon-tweeks.co.uk/.
Daar hebben ze een uitgebreid assortiment blazers.
http://www.demon-tweeks.co.uk/products/ProductList.asp?cls=MSPORT&grp=MP090&pgrp=M004&tlgrp=M004

Een veelgebruikt model in de autosport is deze :
http://www.demon-tweeks.co.uk/products/ProductDetail.asp?cls=MSPORT&pcode=PCTPCF1620/12V

Supra
25-08-2006, 10:11
Een veelgebruikt model in de autosport is deze :
http://www.demon-tweeks.co.uk/products/ProductDetail.asp?cls=MSPORT&pcode=PCTPCF1620/12V

Deze hebben wij ook al gebruikt, en werkt ook wel goed. Ik heb ook al eens de ruiten van de yariscup ingesmeerd met een halve ajuin. Werkte niet speciaal goed, alleen rook de piloot voor de rest van de dag naar ajuinen :D
Ook heb ik eens de ruit ingesmeerd met dreft, ook dit was geen wondermiddel, dus toen hebben we de beste oplossing in de auto geinstalleerd. Een stok met een zeem erop :applaus:

Witte
25-08-2006, 11:09
Gisteren vernomen van tante Kaat bij Jan Leyers in Zomer 2006 dat alles zou moeten helpen waar glycerine inzit. Bijvoorbeeld tandpasta...
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd.

kulgan
25-08-2006, 11:53
het truukje dat altijd werkt...
Ruit langs binnen volledig ontvetten en proper maken. Dan een klein beetje dreft op een propere vod en dit volledig openwrijven op de venster.
5 minuten laten staan tot er een wat witte waas opstaat. Dan nog eens met een propere vod erover wrijven.

Normaal zal de venster dan niet meer aandampen.

Philken
29-10-2006, 11:14
ingesmeerd met een halve ajuin. Werkte niet speciaal goed, alleen rook de piloot voor de rest van de dag naar ajuinen :D


en diene gast maar klagen dat hij geen 'touche' had bij de pitspoezen:(

Luc VDC
28-11-2006, 19:30
Hey Culasken
Plaats een electrisch verwarmde voorruit (tenminste als die beschikbaar is voor jouw merk), is niet zwaarder dan een andere ruit, neemt wel veel stroom weg vermogen gaat iets naar beneden, maar wat een luxe en bovendien rij je safe met prima zicht en goed zicht is half gewonnen in een race !!!
Al die andere middelen hebben we reeds in't verleden getest en njet, Een gouden raad van....
Luc
Panic R.

Dirtdevil
30-11-2006, 14:34
Heb eens een leuke spray gekregen van een vertegenwoordiger van Riwax!
Tot dan toe was ik nog niets tegengekomen wat werkte, maar dit ding deed wat het moest!
Misschien halverwege een dag nog eens inspuiten en openwrijven, maar voor de rest werkte het piccobello!

Jammer dat het buske leeg is en ik die vertegenwoordiger niemeer tegenkom... :frusty:

Dries DS
30-11-2006, 19:28
MOTIP heeft in z'n gamma een product dat je eenvoudig kan aanbrengen op de binnenkant van de ruiten. Goedkoop, eenvoudig aan te brengen en het werkt perfect. Eens het product is aangebracht, ben je 'safe' voor ongeveer 2 à 3 maanden... Werkt echt perfect...

Zoals door Kulgan voorgesteld biedt ook 'Dreft' een oplossing. En Riwax heeft inderdaad een wondermiddel, maar het kost zowat het drievoudige van het product van MOTIP.

Natuurlijk zijn er ook nog andere oplossingen voor dit probleem, waarbij de electrisch verwarmde voorruit zeker de beste oplossing is. Jammer genoeg is zo'n electrisch verwarmde voorruit niet voor alle merken en/of types beschikbaar. Dus: Motip'en, Dreft'en of Riwax'en dan maar :gas:

Mvg,
Dries DS

A.J.
30-11-2006, 22:31
Niks boven good old DREFT.
Jaren toegepast en nooit aangewasemde ruiten gehad.
doek of papier nemen en een laag dreft uitsmeren op de ruit.
Geeft eerst een beetje wazig zicht maar wordt super naarmate het opdroogd.

Jerre
30-11-2006, 23:22
Letterlijk onverdund ? niet met water ?

Scapa
04-12-2006, 15:02
Niks boven good old DREFT.
Jaren toegepast en nooit aangewasemde ruiten gehad.
doek of papier nemen en een laag dreft uitsmeren op de ruit.
Geeft eerst een beetje wazig zicht maar wordt super naarmate het opdroogd.

Inderdaad het beste wat er is! Slechts een kleine hoeveelheid gebruiken, goed uitsmeren en regelmatig ander papier nemen... Neemt wel serieus wat tijd in beslag maar het loont de moeite.

Veel topteams weten sukkelen met dat probleem. :rolleyes: Bij Audi vonden ze er niks anders op dan binnen ook een ruitenwisser te monteren. ROFL :D

Dagobert II
04-12-2006, 23:00
Yep! Dreft! En alleen maar Dreft! Jarenlang gebruikt voor de binnenzijde van mijn helmvizier tijdens het motorrijden. Een keer begon het tijdens een hevige regenbui te schuimen aan de binnenzijde van mijn helm...:drewl: ...maar dat was dan ook met een ander merk.