Log in

View Full Version : Euphony 24 Hours 2006: DE RACE

smiley
26-08-2006, 19:18
toch een redelijk spannend.. mooi eerste uur gezien via kanaal 2 !
eerst het trio van de 2 vettes en de marcos en daarna het duel tussen de marcos en de srt vette :drewl: da was bijna een sprint race !!
wel al opvallens veel wagens met problemen en incidenten in het eerste uur.. de daikin bmw wat enkele ronde zeer traag rond reed, die crash van die 2de porsche van prospeed, de mosler wat ook al begon te haperen, contact tussen porsche van ad sport en porsche van psi,spin van bmw van KS spint tijdens start...

Grig-O
26-08-2006, 20:10
GLPK heeft nu toch al wat voorsprong bij elkaar... Dat het maar vlug begint te regenen... :p

Viper GTS-R***
26-08-2006, 20:27
Al eens opgemerkt hoe CEO/PSI hun RSR terug aan het komen is?
Héél mooi van Bouvy!!!
Momenteel 12de en zal niet lang duren voor ze terug top 10 binnenstormen!

Bart.Vandecavey
26-08-2006, 20:57
Al eens opgemerkt hoe CEO/PSI hun RSR terug aan het komen is?
Héél mooi van Bouvy!!!
Momenteel 12de en zal niet lang duren voor ze terug top 10 binnenstormen!

en nu al de problemen door zijn gepush, boite in fritten

fordje
26-08-2006, 22:14
Fritte? Voorgebakken dan toch wel zeker?

Neo-242
26-08-2006, 23:26
Ben net terug van Zolder...

Klein verslagje:

Ge kunt de wedstrijd beter op den TV of via internet volgen dan nog live naar de piste te gaan. Het aantal plaatsen waar ge nog echt iets ziet van actie op de baan is al niet meer groot op CZ, maar tijdens de 24u is het gewoon bedroevend. Het heeft meer weg van een pensenkermis dan van een 24u RACE wedstrijd. Reclame op de sacramentsheuvel aan de kant van bezoekers... Kan dat nu echt niet alleen aan den overkant??:frusty: Overal VIP-tenten die het zicht volledig wegnemen. Geen schuin geparkeerde wagenparade meer voor de wedstrijd, enkel VIP's mogen nog op de startgrid, enz... Vooruitgang voor de echte racefans is er in mijn ogen niet geboekt tov vorig jaar:(

25€ + 5€ parking. Was dat vorig jaar ook zoveel? Volgens mij niet? Ik verschoot er in ieder geval van...

Duel tussen SRT & Eurotech was wel erg leuk om zien in de eerste uren:p Go Marcos go!!

Foto's volgen later... al een chanche dat er nog wat schoon volk rondliep, anders was het in mijn ogen een rip-off van jewelste:D

Viper GTS-R***
27-08-2006, 05:56
Na bijna 13 uur rijden is het SRT dat terug op kop rijd!
GLPK in box, nieuwe versnellingsbak steken!
En zo te zien neemt SRT niet enkel leiding over maar krijgt het nog wat ronden cadeau omdat GLPK C5-R nog steeds in Box staat...
Marcos zal er ook ver over gaan, over GLPK ....

tommy84
27-08-2006, 06:43
GLPK had to change the gearbox. That took nearly 55min and they've dropped back to 3rd, more than 20 laps behind Soulet in the SRT Vette.

Mollekens lost 6th gear, then the 5th and in the pits he went...

Now he's lapping 1:30's, but with more than 20 laps behind. we'll see

smiley
27-08-2006, 07:25
oei de glpk vette pech gehad ?
ik moet zeggen dat de marcos het super goed doet !!
momenteel maar 4 ronden achter op de leidende corvette van srt !!

ook wel opvallend hoe goed de bmw's het doen !!!!
4de de GTR V8, 5de en 6de de bmw silhouettes :eek:
(en natuurlijk 1ste,2de en 3de in klasse 2)

fordje
27-08-2006, 11:19
Een bedenking:
Ofwel zijn jullie echte freaks en zit iedereen hier in Zolder ofwel slapen jullie lang :).

Pinzie
27-08-2006, 11:35
@Fordje:

Ik ben op sinds 10u, volg via www.24u.be de race, en ben aan het bekomen van gisteren de classic in sportklasse ...

Neo-242
27-08-2006, 11:55
Fantastisch dat de Marcos nog altijd in koers is!!:worship: De tweede plaats houden zal moeilijk worden denk ik, want GLPK is aan het aanvallen. Hun aanvallend koersbegin leek dan toch niet zo slim voor de versnellingsbak...:no:

Bart.Vandecavey
27-08-2006, 12:30
Fantastisch dat de Marcos nog altijd in koers is!!:worship: De tweede plaats houden zal moeilijk worden denk ik, want GLPK is aan het aanvallen. Hun aanvallend koersbegin leek dan toch niet zo slim voor de versnellingsbak...:no:

GLPK heeft wel heel wat ronden goed te maken en in 5 uur zie ik ze dat niet ophalen...

fordje
27-08-2006, 13:01
Bart,
10 ronden is het verschil momenteel. Tijdsverschil is ongeveer 5 seconden per ronde. Laten we stellen dat ze per uur ze 2 ronden terugpakken. Dat zijn er dus 2 te weinig....als alles zo blijft natuurlijk. Maar ja; pure wiskunde en racen zijn twee verschillende dingen....

Pinzie
27-08-2006, 13:29
Vind de prestatie van de Mosler best goed! Hopelijk kunnen ze de race zo eindigen!

RX-7 freakske
27-08-2006, 16:55
Ik hoor net op de live uitzending op Kanaal 2 dat Euroracing de Ultima van Qvick heeft overgekocht.

Pinzie
27-08-2006, 17:15
Van harte proficiat voor alle teams die de finish bereikt hebben!
Thx voor alle medewerkens van het circuit en de baanposten!
Vind de eindstand best wel verrassend, had niet zo grote verschillen verwacht tussen de teams.
In klasse 2 ben ik enorm blij met de reuze opsteker voor Georg Severich. De Mosler is dan weer de verrassing, maar de derde plaats is het team zeker gegund.
Voor Prospeed vind ik het wel erg jammer, om op de meet geklopt te worden.
De silhoutte -BMW's hebben hun kunnen weeral eens bewezen.

De afsluiter op www.24u.be vind ik best geslaagd: tot ziens in [B]2006[B].

Nicki_Mks
27-08-2006, 17:20
De ware aard van GLPK komt boven uit de mond van Kumpen op nationale live tv. Goede manier om meer fans te krijgen...

De afsluiter op www.24u.be vind ik best geslaagd: tot ziens in [B]2006[B].

Nog geslaagder is het opschrift op het podium: 26-27 August 2007.

Pinzie
27-08-2006, 17:26
Dat opschrift van het podium maakt het ons duidelijk: volgend jaar moeten we niet gaan kijken, de uitslag is al bekend vanaf dit jaar ...

Viper GTS-R***
27-08-2006, 17:28
De ware aard van GLPK komt boven uit de mond van Kumpen op nationale live tv. Goede manier om meer fans te krijgen...
Door eens ferm te vloeken? Doet iedereen toch wel eens zeker, en als X-trac een bout is vergeten goed te monteren aan de vernellingsbak zou ik ook wek KUT zeggen hoor. Ze vroegen hem hoe hij het vond en hij gaf eerlijk zijn gedacht;)

Profiaciat SRT! Eurotech! GLPK!
En prachtig van GS met de dikke BMW!!!
En ook voor Kenis!! Serieus goed gereden met de Mosler!!

Neo-242
27-08-2006, 17:48
Wat een leuke editie (op sportief vlak dan toch) dit jaar!;) Ik had GLPK op 1 verwacht en PSI of Penders voor plekken 2 & 3, maar het is totaal anders uitgedraaid.
Dat Kumpen even stoom aflaat vind ik niet meer dan normaal. Ze feliciteerden Eurotech & SRT toch, dus ik denk dat het vooral begrijpbare frustratie was die eruit kwam na zo'n lange wedstrijd, en niet meteen slechte verliezers. En laat ons het uitdrukken van de ware emoties koesteren in de nationale GT, in de F1 is het al erg genoeg op dat vlak:no: En ik denk dat het gemiddeld kind tegenwoordig wat meer hoort/ziet op TV dan "kut" of "klote"...:frusty:

Verder:
Prachtige prestatie van SRT, had ik totaal niet verwacht met die mix van piloten! De race rustig rijden heeft zijn vruchten afgeworpen. Echt knap & verdiend! Wat me gisteren erg opviel was dat SRT hun voorremmen veel warmer stonden dan bij GLPK. Beiden reden toch zonder balast? Hart was in ieder geval superblij met zijn overwinning op "Koempen":p

In mijn ogen een zo-na nog knappere prestatie van Eurotech met hun Marcos. Ik had nooit gedacht dat ze de 24u gingen volmaken, maar buiten wat remproblemen en extra olieverbruik was de wagen superbetrouwbaar. En dat met maar 3 rijders op zo'n moeilijke wagen. Echt groots om dan ook nog GLPK te kloppen voor de 2de plek:worship: :worship:

Mosler:applaus: Geweldig toch dat die compleet nieuwe wagen de 24u meteen uitrijdt en nog een podium pakt en de Penders Porsche op het einde nog *pakt*.

Silhouette BMW's:drewl: Heerlijk om naar te kijken gisteren in het donker en prachtig geluid. Héél mooie prestatie ook van dat team.

Vraag die me niet duidelijk is, maar die de anciens hier zeker kunnen beantwoorden: mag een team de tussentijds toebedeelde punten houden als ze de 24u niet volmaken?

Nicki_Mks
27-08-2006, 17:53
Door eens ferm te vloeken? Doet iedereen toch wel eens zeker, en als X-trac een bout is vergeten goed te monteren aan de vernellingsbak zou ik ook wek KUT zeggen hoor. Ze vroegen hem hoe hij het vond en hij gaf eerlijk zijn gedacht;)
Dat Kumpen even stoom aflaat vind ik niet meer dan normaal. Ze feliciteerden Eurotech & SRT toch, dus ik denk dat het vooral begrijpbare frustratie was die eruit kwam na zo'n lange wedstrijd, en niet meteen slechte verliezers. En laat ons het uitdrukken van de ware emoties koesteren in de nationale GT, in de F1 is het al erg genoeg op dat vlak:no: En ik denk dat het gemiddeld kind tegenwoordig wat meer hoort/ziet op TV dan "kut" of "klote"...:frusty:

Misschien ja. Maar uw leveranciers voor het hele land uitmaken voor kutzakken is toch niet zo goed voor de PR denk ik, maar dat kan natuurlijk aan mij liggen.

Neo-242
27-08-2006, 17:55
Misschien ja. Maar uw leveranciers voor het hele land uitmaken voor kutzakken is toch niet zo goed voor de PR denk ik, maar dat kan natuurlijk aan mij liggen.

Volledig juist, maar de vraag is maar of dat nog leveranciers blijven natuurlijk:D

PS: eigenlijk wel grappig dat Ka2 & Pitstop.TV zoveel rond de 24u uitzenden terwijl Sporza dat logisch gezien zou gaan doen aan begin van het seizoen.
Mij hoor je niet klagen. Beter pro-verslaggeving dan een Stefaan Lammens!

smiley
27-08-2006, 18:46
mooie overwinning van drt.. en heelamaal mooi werk van de marcos !!!
best wel jammer voor glpk dat ze die pech hebben gehad..
de uitsprake na de race waren geweldig !!
gesprek met Hart
* 'waarom vind je deze race mooier als die van vorig jaar ?'
- 'we hebbe van hun gewonnen'
* 'en me hun bedoel je'
- 'Koempen'
:D
en dan kumpen aan het woord :o te hopen keke er niet teveel kindjes mee anders hebbe die weer mooie woordjes opgepikt
ze waren bij glpk precies echt wel fel teleurgesteld !! ik wil nu wel eens het fijne weten van de problemen met versnellingsbak.. ze waren in iedergeval precies nie blij met de leverancier ervan !

dan nog klasse 2 waar bmw het toch wel serieus goed heeft gedaan !! en op de 3de plek de mosler wat nog juist op het laatste de 3de plek van de porsche afsnoept :worship: maar die GTR v8 wat wint daar ben ik nu nog altijd het meeste verrast door :eek

voor de rest nog een dikke proficiat aan alle teams wat aangekomen zijn !!
en ook aan alle teams wat deelgenomen hebben.. (om het niet te erg te maken voor de teams wat het niet gehaald hebbe)

Dipp
27-08-2006, 19:01
Kumpen frustratie.... nog een geluk dat ze de jongens van Belgium Racing met hun Ultima niet aan het woord gelaten hebben.

Mr.Dallara
27-08-2006, 19:17
Wat Kumpen live op TV er uit flapte kan gewoonweg totaal NIET! (Terecht of onterecht) gefrusteerd doet er allemaal niet toe!

Als hij wil over komen als een (top)sportman, dan was hij wel compleet verkeerd bezig!

Ook het fijt dat hij snel weg wilde vd micro lag er vinger dik boven op en laat dus overduidelijk zien dat hij een slechte verliezer is... (en ja, iedereen wil winnen. Maar er kan er nu éénmaal maar één wagen winnen)

Meer valt daar niet over te zeggen denk ik.

JPMontoya
27-08-2006, 20:08
kan iemand mij in PM is vertellen wat A. Kumpen als reactie gaf.

Nicki_Mks
27-08-2006, 20:13
kan iemand mij in PM is vertellen wat A. Kumpen als reactie gaf.

Mijn vorige post is vrij letterlijk. Hij heeft de eerste lettergreep van het betreffende woord daarna nog een paar keer gebruikt...

Kan iemand mij trouwens eens vertellen of ik verkeerd ben of David Hart zijn pitcrew twee keer uitgemaakt heeft op tv, door te zeggen dat de pitstops "belachelijk slecht" en "klote" waren. Wat er ook van zij, de leek die occasioneel eens naar Kanaal 2 keek moet weer een mooi beeld gekregen hebben van de doorsnee racepiloot... :frusty:

GT2-R
27-08-2006, 20:16
Wat me gisteren erg opviel was dat SRT hun voorremmen veel warmer stonden dan bij GLPK. Beiden reden toch zonder balast? Hart was in ieder geval superblij met zijn overwinning op "Koempen":p

SRT hun remmen warmer dan die van GLPK??? Ik zag helemaal het omgekeerde: die van GLPK waren al roodgloeiend als ze aan de Biachi aankwamen :applaus: !

Neo-242
27-08-2006, 20:22
Kan iemand mij trouwens eens vertellen of ik verkeerd ben of David Hart zijn pitcrew twee keer uitgemaakt heeft op tv, door te zeggen dat de pitstops "belachelijk slecht" en "klote" waren.

Klopt, dat heeft hij gezegd...

SRT hun remmen warmer dan die van GLPK??? Ik zag helemaal het omgekeerde: die van GLPK waren al roodgloeiend als ze aan de Biachi aankwamen :applaus: !

Ik stond tussen 9 en 10 te kijken aan de eerste linkse en daar was SRT felrood vooraan, GLPK bijna niet te zien...
Misschien ligt het aan de piloot die op dat moment aan het stuur zit?

marcel
27-08-2006, 20:24
Ben net terug van Zolder...

Klein verslagje:

Ge kunt de wedstrijd beter op den TV of via internet volgen dan nog live naar de piste te gaan. Het aantal plaatsen waar ge nog echt iets ziet van actie op de baan is al niet meer groot op CZ, maar tijdens de 24u is het gewoon bedroevend. Het heeft meer weg van een pensenkermis dan van een 24u RACE wedstrijd. Reclame op de sacramentsheuvel aan de kant van bezoekers... Kan dat nu echt niet alleen aan den overkant??:frusty: Overal VIP-tenten die het zicht volledig wegnemen. Geen schuin geparkeerde wagenparade meer voor de wedstrijd, enkel VIP's mogen nog op de startgrid, enz... Vooruitgang voor de echte racefans is er in mijn ogen niet geboekt tov vorig jaar:(

hmm, ik ben bijna niet in het bos geweest, maar heb overal goed kunnen zien. die "ballon" van kanaal 2 was er wel wat over, maar mooi in het zicht van de camera, wat wel de hoofdbedoeling zal geweest zijn.

ik heb gekeken in de Rea, eerste linkse, chicane, de nieuwe tribune (mooi geplaatst :applaus: bovenop de pits... als je klaagt dat je nergens goed zicht hebt, ben je te lui om een goed plekje te zoeken, zeg ik.

de grid is altijd alleen voor vips geweest. waarschijnlijk deed de security dit jaar gewoon beter zijn werk. het afschaffen van de "schuine" showgrid kwam er omdat het voorprogramma beter gevuld was. volgend jaar weer naar hoe het vroeger was? laatste race in het voorprogramma gedaan om 15.00, en dan 2 uur vingers draaien? neen bedankt.

btw: de meeste van die vips zijn sponsors. zonder sponsors rijdt 99% van de teams niet mee wegens geen budget. mag daar dan iets tegenover staan?

25€ + 5€ parking. Was dat vorig jaar ook zoveel? Volgens mij niet? Ik verschoot er in ieder geval van...

in 2004 kostten de tickets in vvk 20€, en de parking was 10€. komt hetzelfde uit. alleen kostten de tickets nu 17.50€ in vvk (of 19.50 via de site).

ik ben ook geweest, heb 5 uurkes in mijn auto geslapen, en voor de rest constant op het circuit rondgelopen, en heb mij danig geamuseerd. mooi overwinning voor SRT :worship:

Thomaske
27-08-2006, 20:28
Ik stond tussen 9 en 10 te kijken aan de eerste linkse en daar was SRT felrood vooraan, GLPK bijna niet te zien...
Misschien ligt het aan de piloot die op dat moment aan het stuur zit?

Dit heeft te maken hoe de rijder de rembalans zet.

GLPK heeft echter ook last gehad van roodgloeiende remschijven. Het was zelfs zo erg dat ze bij het uitsturen van de chicane gewoon rood bleven.

Mvg...

Neo-242
27-08-2006, 20:33
ik heb gekeken in de Rea, eerste linkse, chicane, de nieuwe tribune (mooi geplaatst :applaus: bovenop de pits... als je klaagt dat je nergens goed zicht hebt, ben je te lui om een goed plekje te zoeken, zeg ik.

Als ik het zo hoor heb jij aardig wat minder rondgewandeld dan ik dan... Er zijn plekken waar je inderdaad goed zicht hebt op de auto's, maar ruim is het gezichtsveld nergens meer ... De plaats waar je de wagens het langs kunt zien hebben ze dan nog afgesloten voor publiek (kanaalbocht):crazy:
Ze zouden trouwens ook wel eens die gaten + ingestorte randen in het zand aan het einde van de rechte lijn mogen opvullen voor het publiek. Ronduit gevaarlijk in het donker.

btw: de meeste van die vips zijn sponsors. zonder sponsors rijdt 99% van de teams niet mee wegens geen budget. mag daar dan iets tegenover staan?

En wij die inkom betalen zijn geen sponsor zeker?:p
Als ik die commentaren over geldzaken in racing hoor, moet ik nog gaan geloven dat de circuits liefdadigheidsinstellingen zijn geworden voor ons;)

marcel
27-08-2006, 20:34
Mijn vorige post is vrij letterlijk. Hij heeft de eerste lettergreep van het betreffende woord daarna nog een paar keer gebruikt...

misschien moet meneer Kumpen wat minder hard pushen als hij een 24 uurs wedstrijd wil winnen. snelste tijd GLPK: 1.29.3
snelste tijd de rest: 1.31.0 (door door Goossens, SRT had een snelste tijd van 1.31.8)

joost
27-08-2006, 20:37

Kan iemand mij trouwens eens vertellen of ik verkeerd ben of David Hart zijn pitcrew twee keer uitgemaakt heeft op tv, door te zeggen dat de pitstops "belachelijk slecht" en "klote" waren. Wat er ook van zij, de leek die occasioneel eens naar Kanaal 2 keek moet weer een mooi beeld gekregen hebben van de doorsnee racepiloot... :frusty:

David Hart had het niet over de SRT-crew, maar over het wisselen van de rijders. En als David zoiets zegt, spaart hij zichzelf niet. Bovendien heb je op dat ogenblik met een uiterst vermoeide sportman te maken, die er een race over 24 uur heeft opzitten. "De gemiddelde racepiloot", ik zou hier scherp op kunnen repliceren, maar laat me toe dat dit allemaal nog heel goed meevalt. Los van het feit dat hier weer vanalles uitvergroot wordt, wil ik u even herinneren aan:
-Hitlergroet brengende voetballers
-scheldkoren in voetbalstadia
-wielrenners die er ook wat van kunnen (Mario Aerts op Alpe d'Huez in ?)
-Politici in het parlement
-muzikanten op podia (Bloodhound Gang ea waar sommigen mee dwepen)

Is dan een frustratietje na een topprestatie zo rampzalig?

mvg

Joost

marcel
27-08-2006, 20:38
Als ik het zo hoor heb jij aardig wat minder rondgewandeld dan ik dan... Er zijn plekken waar je inderdaad goed zicht hebt op de auto's, maar ruim is het gezichtsveld nergens meer ... De plaats waar je de wagens het langs kunt zien hebben ze dan nog afgesloten voor publiek (kanaalbocht):crazy:
Ze zouden trouwens ook wel eens die gaten + ingestorte randen in het zand aan het einde van de rechte lijn mogen opvullen voor het publiek. Ronduit gevaarlijk in het donker.

ik heb ook in de eerste linkse gestaan, en ook helemaal aan de andere kant van het circuit. ik ben niet veel in het bos geweest, maar toch een paar keer doorgelopen. van boven de pits kon ik heel het gedeelte van eerste linkse tot Bianchi zien. vond ik toch al redelijk ruim...

En wij die inkom betalen zijn geen sponsor zeker?:p
Als ik die commentaren over geldzaken in racing hoor, moet ik nog gaan geloven dat de circuits liefdadigheidsinstellingen zijn geworden voor ons;)

euh... ja. zeker voor wat belcar betreft. ticketjes zijn spotgoedkoop. en Zolder geeft dan nog redelijk wat kaarten weg.

van de ticket-verkoop voor belcar-races lijkt het mij sterk dat belcar & 24u zouden kunnen overleven

GT2-R
27-08-2006, 20:38
misschien moet meneer Kumpen wat minder hard pushen als hij een 24 uurs wedstrijd wil winnen. snelste tijd GLPK: 1.29.3
snelste tijd de rest: 1.31.0 (door door Goossens, SRT had een snelste tijd van 1.31.8)

Naar mijn mening heeft GLPK idd te snel gereden. Zelfs in het laatste uur, wanneer de P1-2 al buiten schot waren, reden ze nog rond de 1.30 :no: ! Dat is vragen om problemen...

Nicki_Mks
27-08-2006, 20:52
David Hart had het niet over de SRT-crew, maar over het wisselen van de rijders. En als David zoiets zegt, spaart hij zichzelf niet. Bovendien heb je op dat ogenblik met een uiterst vermoeide sportman te maken, die er een race over 24 uur heeft opzitten.

Ik vermoedde al zoiets, vandaar dat ik het vroeg...

"De gemiddelde racepiloot", ik zou hier scherp op kunnen repliceren, maar laat me toe dat dit allemaal nog heel goed meevalt. Los van het feit dat hier weer vanalles uitvergroot wordt, wil ik u even herinneren aan:
-Hitlergroet brengende voetballers
-scheldkoren in voetbalstadia
-wielrenners die er ook wat van kunnen (Mario Aerts op Alpe d'Huez in ?)
-Politici in het parlement
-muzikanten op podia (Bloodhound Gang ea waar sommigen mee dwepen)

Uiteraard, wij weten dat, daarom ook dat ik zeg dat de leek die dit gezien heeft ons wel eens meteen in dat lijstje zou kunnen zetten. Ik bedoelde heus niet dat ikzelf denk dat de gemiddelde racepiloot constant schuttingtaal gebruikt, en denk ook wel dat dat uit mijn formulering blijkt...

Mark
27-08-2006, 21:53
De koers zelf was nog het meest positieve van dit weekend. Leuke winnaar, geen zware klappers en minimum aan safetycars. Op dat gebied was het een goede 24 uur. Geluk met het weer, de voorspellingen zaten er compleet naast :)

Echter zoals altijd waren er ook wat puntjes die beter kunnen.
- Het aantal strekkende meters die voor het publiek beschikbaar blijven nemen in rap tempo af. Eerste linkse is gewoon levensgevaarlijk, Prive-tribune + luchtkussen in de Villeneuve. Tribune in de Ickx is wel een vooruitgang.
-Inrichting Paddock: Heel leuk die bikini-carwash maar waarom op het smalste punt van de paddock? Men vraagt echt om problemen op die manier. Het is niet de eerste keer dat we dit zien...............men leert blijkaar heel langzaam ;) Op zaterdag stond het daar muurvast tijdens de 2de FRenault 1.6 race, inclusief ambulance!
- Geluid Vip-tenten? Die maken meer geluid dan de wagens! Hoe moet ik de radio's (bouwjaar 1975) nog verstaan tussen de racewagens en de dreunende beats uit de Mini-lounge? Ik zal wel weer zeuren..........
- Als vrijwilliger, voorzien van alle benodigde passen en doorlaten, kwam ik dit weekend weer het circuit niet op. Dat is niet de eerste keer dit jaar. Mailtje is reeds onderweg!

JorritVD
27-08-2006, 22:16
Ik vond het een super wedstrijd. Proficiat aan het team van SRT.:worship:
Dit is een mooi opstekertje voor het SRT team en blijft het kampioenschap spannend.
Hopelijk gaat Eurotecht ook met de Marcos de andere wedstrijden rijden. Want als er straks weer de balast erbij komen kan Eurotecht misschien wel eens meedoen om de tweede plaats en misschien wel de eerste.

---------------------------------------------------------------

Naar mijn mening heeft GLPK idd te snel gereden. Zelfs in het laatste uur, wanneer de P1-2 al buiten schot waren, reden ze nog rond de 1.30 :no: ! Dat is vragen om problemen...

..en als X-trac een bout is vergeten goed te monteren aan de vernellingsbak...

Eeuh, als die bout misschien wel goed was had de GLPK misschien wel als eerste gefinished. Dit was hun tacktiek om sneller terug te komen, want misschien had de Marcos en de SRT C5R ook nog wel problemen gehad en hadden ze hoger geëindigd. ;)
Het blijft een mechanische sport en dan kan dat gebeuren. Maar dit is wel een heel erg domme fout van de leverancier of iemand anders die verantwoordelijk van dit is.:frusty: :frusty:

tommy84
27-08-2006, 22:19
Yes those VIP's were far too much.
Much worse than last year.

Sure you need them to do racing, but they shouldn't rule the event.

At night, around 0300 I was at the braking for the first chicane to take some pictures. You could hardly hear the cars there. I want to have at least a small chance to react if something goes wrong there.
Also not so fine were the beer bottles rolling towards you

The companies shoud take better care of their VIP's. Around 30 were at the AD Sport Box, but had nothing of AD Sport on their tickets - so they were invited by another team and blocked AD as well as us media guys.
Thanks god the marshalls were soooo rude to the better people :D

But all in all a very nice race - not necessarily at the front, but Class 2 and 3 were fine.
And also good to experience how relaxed those guys and girls are in Belcar.
They answer nearly every question at every time - Thumbs up

Neo-242
27-08-2006, 22:21
- Het aantal strekkende meters die voor het publiek beschikbaar blijven nemen in rap tempo. Eerste linkse is gewoon levensgevaarlijk, Prive-tribune + luchtkussen in de Villeneuve. Tribune in de Ickx is wel een vooruitgang.

Oef, ik ben dan toch niet de enige die dat dacht...

-Inrichting Paddock: Heel leuk die bikini-carwash maar waarom op het smalste punt van de paddock? Men vraagt echt om problemen op die manier. Het is niet de eerste keer dat we dit zien...............men leert blijkaar heel langzaam ;) Op zaterdag stond het daar muurvast tijdens de 2de FRenault 1.6 race, inclusief ambulance!

Absoluut, ik heb meermaals den ambulance daar zien vaststeken. Totaal onbegrijpelijk:no: Bepaalde faciliteiten zijn gewoon te groot voor het circuit zolder.

- Geluid Vip-tenten? Die maken meer geluid dan de wagens! Hoe moet ik de radio's (bouwjaar 1975) nog verstaan tussen de racewagens en de dreunende beats uit de Mini-lounge? Ik zal wel weer zeuren..........

Mijn gedacht... Ik vroeg me dat ook af toen ik die lounge passeerde... Ik dacht, hoe kunnen die marshalls nu nog onderling coördineren? Stond jij daar ergens in de gebeuren op post Mark?

Versta me niet verkeerd, de 24u is een leuk evenement, maar ik heb me dit jaar meermaals de vraag gesteld of het hier om de race te doen was of om de randanimatie. En volgens de circuit directeur wordt er volgend jaar nóg meer animo voorzien. Ik hou mijn hart al vast...:rolleyes:

autofoto.be
27-08-2006, 22:39
De koers zelf was nog het meest positieve van dit weekend. Leuke winnaar, geen zware klappers en minimum aan safetycars. Op dat gebied was het een goede 24 uur. Geluk met het weer, de voorspellingen zaten er compleet naast :)

- Het aantal strekkende meters die voor het publiek beschikbaar blijven nemen in rap tempo. Eerste linkse is gewoon levensgevaarlijk, Prive-tribune + luchtkussen in de Villeneuve. Tribune in de Ickx is wel een vooruitgang.
- Als vrijwilliger, voorzien van alle benodigde passen en doorlaten, kwam ik dit weekend weer het circuit niet op. Dat is niet de eerste keer dit jaar. Mailtje is reeds onderweg!

Mark, het was ronduit bedroevend, weinig mogelijkheden om mijn fotografie passie uit te oefenen, wel veel tijd om met bekenden een praatje te maken.

Ach, dit jaar meer foto's van de CARWASH dan van het eigenlijke evenement getrokken, vergeef me --> http://autofoto.4muller.com/carwash.html

Leuk je weer gezien te hebben en bedankt voor de NEUS!
Tot ooit op Zolder!

Baron
27-08-2006, 23:12
Ook het fijt dat hij snel weg wilde vd micro lag er vinger dik boven op en laat dus overduidelijk zien dat hij een slechte verliezer is...

Dat vond ik ook het ergste in Kumpens reactie. Dat iemand in een vlaag van emotie een paar krachttermen of schuttingswoorden gebruikt; tot daar aan toe. Professioneel is wel anders, maar het valt nog enigszins te begrijpen. Maar de arrogante manier waarop Kumpen de Kanaal 2-reporter afwimpelde, kan voor mij niet.
Kanaal 2 heeft trouwens weer een mooie inspanning geleverd om deze 24 Uren in beeld te brengen. De sponsor van de Kumpen-Corvette, Sporza, blonk zoals gewoonlijk weer uit door zijn afwezigheid.

Raceboy
27-08-2006, 23:15
Kanaal 2 heeft trouwens weer een mooie inspanning geleverd om deze 24 Uren in beeld te brengen. De sponsor van de Kumpen-Corvette, Sporza, blonk zoals gewoonlijk weer uit door zijn afwezigheid.

Ik heb anders toch verslagen gezien in het nieuws en in sportweekend.

Baron
27-08-2006, 23:17

Klopt, een samenvattinkje van zowat 30 seconden van Kanaal 2-beelden. :applaus: :rolleyes: :applaus:

GT2-R
27-08-2006, 23:19

Ik ben toch tevreden met verslagen op VTM en Een hun nieuwsuitzendingen. Dat zijn elke avond in totaal minstens 1.000.000 kijkers. Niet slecht als je het mij vraagt. Ik ben bovendien zeer blij met het nieuws rond Euroracing -> gaat de diversiteit volgend jaar zeker ten goede komen!

marcel
27-08-2006, 23:25
Klopt, een samenvattinkje van zowat 30 seconden van Kanaal 2-beelden. :applaus: :rolleyes: :applaus:

en als ze wél een deftige uitzending gehad, was het waarschijnlijk te partijdig geweest...

zijt blij met wat ge hebt, vorig jaar was het niks, zelfs geen vermelding

marcel
27-08-2006, 23:38
waar ik wel over wil klagen is de plaatsing van de tent van Derdaele... de enige manier om nu in de chicane te geraken, was een steile klim, of door het bos. als het echt geregend zou hebben, zouden daar wel eens ongelukken gebeurd kunnen zijn...

die carwash? is dat wel een fout van de organisatie? zij hebben die plek aan Bongou toegewezen, en Bongou heeft daar dan die carwash op georganiseerd. maar was de organisatie op de hoogte van die plannen?

Dirtdevil
28-08-2006, 10:53
Wat mij dit jaar enorm opviel was de afwezigheid van toeschouwers.
Je kon vrij rond lopen en werd nooit nergens echt opgehouden.

Heeft dit dan echt te maken met het feit dat er zo weinig vrijkaarten zijn uitgedeeld?

Voor de rest een mooie wedstrijd gezien, met enkele verassingen aan de eindmeet!

:bye:

Guido
28-08-2006, 13:03
ivm Kumpens reactie:
Ik vind het absoluut wél kunnen dat hij eens goed vloekt op TV als zijn mening gevraagd wordt. Vloeken is voor zo ver ik weet niet strafbaar, je gebruikt geen geweld en brengt niemands leven in gevaar... toch? Waarom moet altijd alles politiek correct zijn en in een voorspelbaar steriele verpakking zitten? Als Tom Boonen loopt te vloeken uit frustratie na een alweer mislukte sprint in de'n "toer van frankrijk" dan vind iedereen hem een sympathiek manneke, hier wordt zoiets door sommigen zelfs resoluut van de hand gewezen... dat begrijp ik niet?

Ivm de VIPs:
Er hebben mij niet al te veel VIPs voor de voeten gelopen en als ze dat deden, was het meestal nog vermakelijk om naar te kijken. Ze horen erbij en ik stoor me er al lang niet meer aan.

Randactiviteiten 1:
Dat er wat aan "randanimatie" gedaan wordt om het volk gedurende 24 uren bezig te houden, vind ik niet meer dan normaal. Dat die f***ng DJ's hun muziek door de boxen moeten rammen aan een veel te hoog gehalte decibels, dat vind ik niet normaal. Toen ik voorbij liep op de weg aan de grote tent/podium waar die mannen kaboenk aan het geven waren, hoorde ik niet alleen de auto's niet meer en deed mijn trommelvlies wat pijn, heel mijn lichaam boenkte gewoon mee met die beats. Gezond kan je zoiets niet noemen en een meerwaarde heeft het zeker niet. 10db minder zou ook wel goed geweest zijn, veronderstel ik. Swat, ik zal zoiets nooit begrijpen.

Randactiviteiten 2:
Ook veel zatlappen gezien, die dan zonodig voor opstootjes aan ingangen van tenten enzo moeten zorgen. Als ge u zat gedronken hebt, ga dan toch gewoon naar huis uw roes uit slapen en val geen andere mensen lastig die er niets mee te maken hebben.

Toeschouwersplaatsen:
Het enige wat me wat stoorde was het K2 kussen a/d Villeneuve, maar goed, zonder laddertje kan je daar sowieso niet zo'n goeie foto's maken. Waar we wel gestaan hebben en waar je dus wel goed kan zien en foto's maken: de eerste chicane, de daaropvolgende heuvel, de nieuwe tribune, de hoofdtribune, naar het einde v/d rechte lijn en boven de pits natuurlijk. Met de aanpassingen die er geweest zijn - het was mijn eerste keer dit jaar op Zolder - moet ik zeggen dat er toch enkele "viewer opportunities" bijgekomen zijn. Dus de mannen die daar lopen over te zeiken, voor hun zal het waarschijnlijk nooit goed zijn.

Race:
Omdat ik niet zo'n kenner ben, kon ik het potentieel van sommige wagens enz. ook moeilijk inschatten. Toch waren en leuke dingen te zien. De al eerder aangehaalde BMW's en ook de rondenlange strijd tussen de SRT Corvette en de Marcos.

Mijn favorieten:
Omdat ik dus geen favorieten op voorhand had, vermits geen echte fan/volger/kenner, moet ik me beperken tot het opsommen van die wagens die me gaandeweg zijn gaan bekoren.
1: Marcos - owv de vorm, het geluid, het project op zich en de mooiste nachtverlichting!
2: NGT - Porsche n°49 - owv de originaliteit in de livery. Héél, héél mooi gedaan.
3: the Pink Pig - zelfde reden als hierboven.

En dan was er ook nog de fotograaf van de P-Magazine stand, waar je met de meid van dienst op de foto kon, die gaandeweg ook betere foto's begon te nemen. :D :D

Het is leuk geweest.

Mark
28-08-2006, 15:07
Mijn gedacht... Ik vroeg me dat ook af toen ik die lounge passeerde... Ik dacht, hoe kunnen die marshalls nu nog onderling coördineren? Stond jij daar ergens in de gebeuren op post Mark?

Dit weekend stonden we aan de eerste chicane (post 8) .........en omdat de opkomst van de eigenwijze oranje mannetjes bijzonder laag was kregen we als toetje post 7 erbij :fight: Volstrekt onacceptabel voor mij persoonlijk.

Onderling coördineren? Wat dacht je van niet! Bijna 24 uur na het einde van de koers heb ik dan ook de beslissing genomen om volgend jaar niet meer deel te aan deze kermis-attractie. Mijn eigen veiligheid komt in het gedrang en daar pas ik voor. Volgend jaar een non-participation van mij ;)

bluelite
28-08-2006, 16:30
Yes those VIP's were far too much.
Much worse than last year.

Sure you need them to do racing, but they shouldn't rule the event.

At night, around 0300 I was at the braking for the first chicane to take some pictures. You could hardly hear the cars there. I want to have at least a small chance to react if something goes wrong there.
Also not so fine were the beer bottles rolling towards you

The companies shoud take better care of their VIP's. Around 30 were at the AD Sport Box, but had nothing of AD Sport on their tickets - so they were invited by another team and blocked AD as well as us media guys.
Thanks god the marshalls were soooo rude to the better people :D

But all in all a very nice race - not necessarily at the front, but Class 2 and 3 were fine.
And also good to experience how relaxed those guys and girls are in Belcar.
They answer nearly every question at every time - Thumbs up

Same thing here. Walking trough the pitlane... A huge crowd in those pitboxes. Suddenly a car coming in and I wanted to go to the side of the pitbox, but no space left there because of all those people. The car then just passing a few millimeters in front of my nose. Get those people out of there...

sledge
28-08-2006, 19:01
.

Randactiviteiten 2:
Ook veel zatlappen gezien, die dan zonodig voor opstootjes aan ingangen van tenten enzo moeten zorgen. Als ge u zat gedronken hebt, ga dan toch gewoon naar huis uw roes uit slapen en val geen andere mensen lastig die er niets mee te maken hebben.

Je bedoelt Ga in uw auto uw roes uitslapen ;)

Verder ben ik het in het algemeen eens met uw post. Er zijn maar een drietal plaatsen waar je ongehinderd kunt fotograferen zonder een draad in de weg :(

Guido
28-08-2006, 20:31
Je bedoelt Ga in uw auto uw roes uitslapen ;)

Ge kunt ook een taxi nemen, of u laten voeren he... :D

Mark
28-08-2006, 20:36

Kijk dat bedoel ik nou. Het eerste wat je kunt waarnemen van een crash is meestal geluid. Verandering in toerental, banden die ongewoon geluid produceren. Dat is simpelweg niet meer mogelijk met dat geluid uit die viptenten.

Vips zijn keihard nodig voor de sport maar er zijn grenzen aan het Vip-incentive gedoe!

Wat betreft het geluid. Zoals het er nu naar uitziet gaan we ook geluidsgrenzen krijgen voor de wagens uit de Belcar. De dagen van de vrije uitlaat zijn geteld. Is het niet 2007, dan wel 2008. Zouden die eisen dan ook tellen voor het Paddock-entertainment? Zoals gezegd, dat is hard nodig om de schoorsteen te laten roken................maar het zou wel erg cru zijn als in een van die jaren een deelnemer uit de wedstrijd wordt gehaald wegens teveel dB's en een of andere mislukte DJ 's nachts om 04.00 uur 130 dB's uit zijn boxen laat schallen.

Nog een ander punt wat ik wel uit verschillende kanten heb gehoord maar nog nergens gelezen heb. Heel wat coureurs waren volgens bepaalde heerschappen niet in orde met hun licenties. Zelfs enkele gasten met een A-licentie...........

De oorzaak hiervan? Die dienen we te zoeken in postcode-gebied 1040 ;) Het begint nu toch echt op te vallen :)

AlainH
28-08-2006, 20:39
De dagen van de vrije uitlaat zijn geteld. Is het niet 2007, dan wel 2008

Die dagen zijn nu al geteld; sinds dit jaar is een katalysator verplicht, niet voor de uitlaatgassen te zuiveren, maar om het geluid te beperken werd meegedeeld...

Pinzie
28-08-2006, 20:43
DAt van die licenties zou me verbazen, want dan denk ik dat de organisatie van concurrenten-deelnemers best wel wat klachten had gekregen, wegens niet reglementaire-deelname, of hoe je het ook wilt noemen.
Als het wel zo is, dan denk ik dat er een gevaarlijk precedent is ontstaan, voor de toekomst ...

Neo-242
28-08-2006, 20:57
Veiligheidspunten die ik ga mailen naar Circuit-Zolder ter verbetering. Als niemand het meldt zien ze het mss zelf niet:rolleyes:

#1. Publiekszone aan de eerste linkse (--> ingekalfde zandhopen) dit kan echt niet...

#2. Doorgang aan Temptation Carwash. Zelfs als ze niet wisten wat daar ging gebeuren, lijkt me dat erg onwaarschijnlijk. Nen organisator weet toch graag wat op z'n grondgebied gebeurt lijkt me?:eek:
3 keer op zaterdag een ambulance daar zien vastzitten...

#3. Volledige aflsluiten van de doorgang voor het publiek tijdens het droppen van de gecrashte 2de Penders Porsche. Hallucinant dat niemand daar door kon gedurende een kwartier. Stel je maar eens voor dat er op dat moment een ongeluk plaatst vindt op de rechte lijn richting chicane. Hoewel de kans dat zoiets gebeurt niet groot is, blijft het iets waar men rekening mee moet houden. In zo'n geval is niemand daar zelfs in staat te vluchten.

#4. Eerlijk gezegd, is een groot golfkarreke niet genoeg als VIP-shuttle? Ik heb daar VANs zien rondrijden waar de doorgang bijna overal te klein was. Ben benieuwd of er daar mensen over hun tenen gereden zijn, bij mij scheelde het alleszins een paar keer niet veel:p

#5. Waarom staan die grote VIP-tenten niet langs het rechte stuk voor de Jacky Ickx chicane? Plaats zat daar, die Renault F1.6 tenten konden makkelijk aan de overkant staan...

Ik denk dat dit terechte punten zijn.

ICEMAN
28-08-2006, 21:01
Er reed zelfs 1 piloot (GPR-Rijder JP Van de Wauwer denk ik) rond zonder HANS-systeem terwyl dit, zo ver ik weet, verplicht is sinds dit jaar.

ICEMAN
28-08-2006, 21:02
Heeft er iemand toevallig de uitzendingen van Kanaal 2 opgenomen?

sledge
28-08-2006, 21:09
Niemand die de bijna botsing in de chicane tussen de #1 en de gespinde #50 gezien heeft zo rond een uur of 12.30 zondagmiddag?

Luuk S
28-08-2006, 21:24
Een reactie vanuit het medisch team:

Over de race: Voor mij een mooie, GLPK wint een keer niet en het kampioenschap blijft een beetje boeiend. Hoewel de "grote drie" ver voor de rest uit blijven rijden.
Jammer van de problemen voor Belgium Racing, want een sympathiek team dat eens niet met een Porsche rijdt.

Kijkmogelijkheden voor de toeschouwer: Geen zicht op, want 31/33uur gekluisterd aan het Medical Center of standplaats "Oscar"

De paddock: Leek mij minder druk dan andere jaren, maar ik ben alleen tussen 19 en 21uur gaan "Touristen"

Zatlappen: Veel minder dan andere jaren

De sfeer binnen het Medical Team: om mijnheer Kumpen te parafraseren: "Naar de kloten" :(

Guido
28-08-2006, 21:28
Een reactie vanuit het medisch team:

Zatlappen: Veel minder dan andere jaren

Amai, wat moet het dan vroeger geweest zijn... :D

Luuk S
28-08-2006, 21:34
#4. Eerlijk gezegd, is een groot golfkarreke niet genoeg als VIP-shuttle? Ik heb daar VANs zien rondrijden waar de doorgang bijna overal te klein was. Ben benieuwd of er daar mensen over hun tenen gereden zijn, bij mij scheelde het alleszins een paar keer niet veel:p

Inderdaad, één jongedame omvergereden.
Weet wel niet of ze door een VIP-shuttle omvergereden is of door een "menneke van 8jaar op een of ander quadje."
(Die laatste waren er volgens mij dit jaar wel minder dan anders, maar zoals gesegd; ben niet veel in de paddock geweest.
:Offtopic: Trouwens: team Bleekemolen had tijdens het Dutch Power Pack gewone fietsen voor de teamleden. Een ideetje? ;) )

sledge
28-08-2006, 21:36
Weet wel niet of ze door een VIP-shuttle omvergereden is of door een "menneke van 8jaar op een of ander quadje."
(Die laatste waren er volgens mij dit jaar wel minder dan anders, maar zoals gesegd; ben niet veel in de paddock geweest.
:Offtopic: Trouwens: team Bleekemolen had tijdens het Dutch Power Pack gewone fietsen voor de teamleden. Een ideetje? ;) )

Ik heb ook iemand zien omvergereden worden, maar door een personenwagen.
Dat dat net aan de temptation carwash gebeurde zal wel toeval zijn zeker......

Luuk S
28-08-2006, 21:39
@ Huudo: Ik spreek natuurlijk wel vanuit de medische: twee jaar terug zijn we ongeveer de hele nacht bezig geweest met het verzorgen van zatte kl***n die op hun gezicht waren gevallen, een pak slaag gekregen hadden, zelfs ene die zijn keel overgesneden was.
Dit jaar was het beperkt tot enkele snijwondjes.

@Iceman: Ga zodadelijk het resultaat bekijken van mijn opneempoging; als het ergens op trekt kan ik het wel op een DVD'tje branden, laat me maar wat weten via PM.

Mark
28-08-2006, 21:43
Ga zodadelijk het resultaat bekijken van mijn opneempoging; als het ergens op trekt kan ik het wel op een DVD'tje branden, laat me maar wat weten via PM.

Kun je dat bewuste stukje van Kumpen eruit lepelen? Wil dat weleens zien.........of heeft iemand anders een "youtube"-link?

Grig-O
28-08-2006, 21:49
Kanaal 2:Welk gevoel overheerst nu?
A.K.: Klote! ... Ja, nie goed
Die kutzakke van X-Trac hebbe de bak gewoon opge... opge...opge... ja, kweet nie. Kut!

Dat is wat ik me ervan herinner...

Jerre
28-08-2006, 22:01
...Ik ben bovendien zeer blij met het nieuws rond Euroracing -> gaat de diversiteit volgend jaar zeker ten goede komen!
Ik heb blijkbaar iets gemist, kan iemand mij inlichten ? :o
...en boven de pits natuurlijk.
Mag je als gewone sterveling daar naartoe of moet je een VIP/fotograaf-pasje hebben ?

Neo, als je je mail nog niet gestuurd hebt, kaart de boenk-dj's dan ook maar aan ! Daar heb ik me enorm aan gestoord.

Brecht
28-08-2006, 22:13
@ Jerre

Euroracing heeft blijkbaar de Qvick Ultima overgekocht.

ICEMAN
28-08-2006, 22:23
@ Jerre: iedereen mag boven de pits komen. ;)

Neo-242
28-08-2006, 22:34
Mailtje is gestuurd:) Als er nog mensen met dezelfde mening zijn, stuur het dan aub ook naar CZ. Meer stemmen maken meer lawaai:)

Ottooke
28-08-2006, 23:26
Niemand die de bijna botsing in de chicane tussen de #1 en de gespinde #50 gezien heeft zo rond een uur of 12.30 zondagmiddag?
Die heb ik gezien. Goed gecorrigeerd door de piloot van de #1, hij lette duidelijk goed op. Maar de piloot van de #50 had beter een "powerturn" gedaan, of verder gedraaid over het gras, dan dat hij de wagen in achteruit wilde zetten. Zijn banden waren toch al vuil van in de grindbak, een beetje gras erop had niet veel verschil meer gemaakt.

marcel
29-08-2006, 00:09

ik denk dat ik die zien liggen heb, en dat zal dan door een shuttle geweest zijn

SMM DOC
29-08-2006, 00:32
@ Neo-242 Onveilige situaties naast de baan, in de paddock etc... zijn vanuit de medische dienst en dienst veiligheid reeds meermaals aangekaart bij CZ. Dat van die flessenhals in de paddock achter de toren bijvoorbeeld is gekend: als er dieper in de paddock iets misgaat wordt het daar een rattenval. Er is gesuggereerd om bij de verbouwing van de Jacky Ickx en de chicane een zone tussen publieks- en FIA draad vrij te houden voor dringende interventies. Niemand luistert. Ik twijfel of meer lawaai maken iets gaat uithalen.

@Luuk S De medische dienst is inderdaad naar de kl...n aan het gaan. Maar dat heeft zijn redenen. Daar wil ik gerust een keer over babbelen maar dan niet via dit forum.

Wat die reactie van A.K. betreft na het behalen van een derde plaats: bad craftsman blames his tools. Het is en blijft een uithoudingswedstrijd waar mechanische pech altijd een belangrijke rol speelt.

jeep
29-08-2006, 20:18
Die heb ik gezien. Goed gecorrigeerd door de piloot van de #1, hij lette duidelijk goed op. Maar de piloot van de #50 had beter een "powerturn" gedaan, of verder gedraaid over het gras, dan dat hij de wagen in achteruit wilde zetten. Zijn banden waren toch al vuil van in de grindbak, een beetje gras erop had niet veel verschil meer gemaakt.

Een powerturn zal heel moeilijk zijn geweest als hij al van rond een uur of 5 smorgen alleen maar een 4de had.

Ottooke
29-08-2006, 21:21
Een powerturn zal heel moeilijk zijn geweest als hij al van rond een uur of 5 smorgen alleen maar een 4de had.
Nu je het zegt. Er was inderdaad een wagen van First met problemen aan de bak. Ik wist alleen niet meer met welke wagen. Een powerturn in vierde versnelling is inderdaad wel lastig...

B.V.S.
29-08-2006, 22:22
Bij First was de koppeling stuk aan het gaan. Ze konden wel nog andere versnellingen gebruiken. Ze gebruikten de eerste versnelling om te vertrekken en dan enkel de vierde om rond te toeren.

B.V.S.
29-08-2006, 22:26
Wij hadden deze keer minder geluk.
Vertrokken vanop de 31e plaats. In het eerste wedstrijduur knalde de Daikin BMW op onze rechterachterkant, en moest senior binnenkomen met een kapotte velg en wat blikschade. Even daarna brak een bout van de aandrijving, waardoor we alweer zakten in het klassement.
Dan terug een rustige opmars tot ongeveer de 20e plaats algemeen, waarbij de BMW draaide als een Zwitsers uurwerk. Rond 03.30u was het dan game over: de koppeling had het begeven, en de BMW stond stil aan de kanaalbocht. Better luck next time... :bye:
Proficiat aan iedereen die de streep haalde!

ICEMAN
29-08-2006, 22:40
Oei Bartje, dan was het ons Gaby die Senior een tikske bezorgde? Toch nix van gemerkt aan onze wagen. Enig id hoe dit kwam?

B.V.S.
29-08-2006, 22:44
Oei Bartje, dan was het ons Gaby die Senior een tikske bezorgde? Toch nix van gemerkt aan onze wagen. Enig id hoe dit kwam?
Het gebeurde toen ze langzaam over de baan reed in het begin van de race. In de villeneuve week ze opeens uit naar de andere kant van het circuit, maar ze zag senior niet afkomen denk ik.

ICEMAN
29-08-2006, 22:50
Excuses dan. De reden wrom we traag reden was een probleem met de gaspedaal. Sry e Bartje.

B.V.S.
29-08-2006, 22:51
Excuses dan. De reden wrom we traag reden was een probleem met de gaspedaal. Sry e Bartje.
No problem... da's koers hé.. als we daar niet tegenkonden moesten we allang
gestopt zijn ;)

Viper GTS-R***
30-08-2006, 14:58
“We hebben het een beetje onderschat met drie piloten. De jongens deden een prima job en bleven jagen tot een halfuur voor het einde. Pas toen heb ik me neergelegd bij de tweede plaats. We moesten met drie piloten méér pitstops maken wat ons aardig wat tijd kostte. Met nog een snelle vierde piloot erbij hadden we de wedstrijd kunnen winnen”.

Is deze uitspraak van Wim Noorman niet een beetje te optimistisch?
(komt uit de revieuw van Belcar 24 Hours -> post P De Sonville)

Steve
30-08-2006, 16:15
Vanavond op Vitaya, de 24 uur van Zolder "achter de schermen", omstreeks 22u30. Programma duurt 25 min.

Fonne
30-08-2006, 22:39
Is deze uitspraak van Wim Noorman niet een beetje te optimistisch?
(komt uit de revieuw van Belcar 24 Hours -> post P De Sonville)Ze waren wel even snel als de Corvette's.
Maar winnen dat denk ik ook niet ze.

Steve
30-08-2006, 23:00
En Kelly, hoe was't voor de wedstrijd..... ;)

Fonne
30-08-2006, 23:15
Mooi programma .
Zeer mooi gemaakt mooie beelden goeie achtergrond muziek. En vooral boeiend om naar te kijken.

Brecht
31-08-2006, 00:18
Met Kelly erin is het altijd aangenaam er naar kijken :p

S. Claeys
31-08-2006, 18:53
Heb gisteren de 24U review gezien op Vitaya. Inderdaad goed gedaan en een mooie presentatie van het race gebeuren.
Ik heb je zien uit de wagen komen na je laatste stunt (zat op de tribune recht over je pitbox) en dank zij het programma wist ik waarom je zo vermoeid was dus je ziet, ik leer nog bij, hehe.

:gas: Mooie prestatie dus :applaus:

S. Claeys
31-08-2006, 18:54
Wie weet er eigenlijk wat er met de Seat is gebeurd? Ze reden zondag rond de middag nog rond en plots in de pits. Na wat gesleutel heeft Dries hem weer op de baan gezet om toch de finish te halen.
Wat was het probleem Dries?

Raceboy
31-08-2006, 20:23
De koppeling zeker? Dat zat toch in de live uitzending in een interview met Ward.

Chauffeur
31-08-2006, 22:47
WS-Racing toont zijn ware aard tijdens 24H Zolder

Toen zondag om 17.00 de stilte viel over circuit Zolder keken de teamleden van WS-Racing elkaar in de ogen. Verslagenheid, vermoeidheid, ontgoocheling, een gemiste kans, het was een mix van alles door elkaar. Dat de SEAT tot één van de traagste wagens ging behoren tijdens deze wedstrijd was al voor aanvang van de wedstrijd geweten. Dat men binnen het team smeekte om regen ook. Dat het sterkste punt van de wagen het zou begeven was niet opgenomen in het scenario.

Op zondagmorgen 11.00 reed de SEAT zelfs op een 18de plaats algemeen en een 2de in zijn klasse tussen de Porsches van Speedlover en GPR. Met veel geluk bereikte Ward Sluys nog de pitbox waar een helse job te wachten stond. Een onderdeel van de koppeling ging stuk waardoor de ganse motor uit, en opnieuw in diende gemonteerd te worden. Hierdoor ging meer dan 4 uur verloren, meteen ook het einde van een prachtig verhaal dito mooie positie.

“ Het ging te goed, zoveel is zeker. Alle piloten maalden hun rondjes af zoals besproken op de pilotenvergadering. Dit bracht ons voor de nacht al op een 21ste plaats algemeen. Toen Bart om 11.00 zondagmorgen diende over te nemen ging het mis. Je moest geen kenner zijn om te beseffen dat deze schade onherroepelijk de opgave was. Na een kort gesprek tussen Ward en mezelf hebben we dan ook besloten de werken toch uit te voeren. We dienden de herstelling toch te doen, dan maar beter hier ter plaatse. Na 3 uur werken was alles klaar, maar bleek dat de nieuwe riem voor de servo en de alternator in de testronde verloren was gegaan. Laat het nu net deze zijn die ook bij de breuk van de koppeling beschadigd raakte en je weet het wel, daar stonden we. Opgeven na 3 uur werken voor een riempje? Geen denken aan!! We bieden dan ook onze verontschuldigingen aan, aan de mensen van de SEAT Leon dewelke op de parking stond en waar we de broodnodige riem verwijderd hebben. Alles is na de wedstrijd onmiddellijk geregeld en we danken deze man hier dan ook voor. Zonder deze riem hadden we de SEAT nooit aan de finishlijn kunnen brengen, en dat is wat het ganse team wou”, aldus Dries Heyman

Ward Sluys gaat verder. “ Onze jongens hebben een prachtjob geleverd. Zonder hen was onze race gedaan om 11.00. Het enige waar we nu mee zitten is: op welke plaats zou de SEAT zich bevonden hebben moest zich dit niet hebben voorgedaan? Daarom dat iedereen zo met het gevoel zit van… hier zat veel meer in.”
We gaan de batterijen allemaal even opladen, binnen 2 weken staan we hier terug voor de BTCS tijdens de Truck GP.

S. Claeys
01-09-2006, 15:35
Bedankt voor de mooie uitleg Dries. :applaus:

crosserke
04-09-2006, 11:09
Heb gisteren de beelden van de 24 h nog eens bekeken op pitstop.En nu snap ik wat sommige piloten zeiden over de Daikin Bmw.Is wel schrikken als ge zo een trage wagen in het midden van de baan tegenkomt.Menten is er nog niet goed van denk ik.

marcel
04-09-2006, 12:10
ik heb die beelden tot 3x toe gemist dit weekend :( altijd juist op tijd ingeschakeld voor de rallycross, het laatste item van de aflevering

Viper GTS-R***
04-09-2006, 12:20
ik heb die beelden tot 3x toe gemist dit weekend :( altijd juist op tijd ingeschakeld voor de rallycross, het laatste item van de aflevering
alstublieft: http://video.google.nl/videoplay?docid=-2048212896125231108&hl=nl

marcel
04-09-2006, 13:31
ja, ik heb het nu ook gevonden op pitstop.tv

ik begin mij toch vragen te stellen bij de motivatie van AD Sport dit jaar...
ze kopen de Viper van GLPK. de eerste race rijden ze nog met hun Biturbo, omdat ze de Viper nog niet getest hebben. na die race roept iedereen dat klasse 1 niet competitief meer is.
Race 2: AD komt qualifyen met de Viper (die geen sponsor-bestickering heeft). na die qualifs roept Vanierschot dat hij niet meer aan de start komt als er geen drastische reglementswijzigingen komen. de race zelf rijden ze dus niet.
Race 3: geen drastische reglementswijziging, wél een AD Sport Viper, deze keer wel met sponsoren. wat is er gebeurd dat Vanierschot op zijn beslissing is teruggekomen? de race verloopt goed, mooi duel met de Marcos. tot hier stel ik me eigenlijk geen vragen.
dan:
Race 4: de Lausitzring. Geen AD Sport. De EuroSpeedway ligt te ver.
Race 5: de 24uren. in het programmaboekje lees ik dat voor de BiTurbo wordt geopteerd, omdat "we die wagen beter kennen, en we een eventueel probleem sneller kunnen oplossen". (en de viper is ook te luid voor de muzikantenoren van Koen en Kris). nu zie ik in de reportage dat ze opgeven omdat de versnellingsbak kapot is, en dat toch al gauw een uur duurt om te repareren. ze willen niet voor een top 10 rijden, want ze kwamen voor een top 5. wat is er gebeurd met "problemen snel oplossen"? je ziet dan dat er teams meer dan 4 uur verliezen in de pits, die de wedstrijd gewoon uitrijden. GLPK komt voor niets minder dan de overwinning, moeten ook hun versnellingsbak vervangen, en verliezen daardoor ook hun kans op overwinning. geven ze daarom op? ik dacht het niet...

ik kan mij dingen inbeelden, maar volgens mij schort er toch iets bij AD. zij waren ooit een top team, maar als je (zeker) de laatste 2 wedstrijden bekijkt, dan hebben ze volgens mij die ambitie niet meer (of het moeten sponsor-problemen zijn, na het vertrek van Euphony)

Belle
04-09-2006, 14:14
nu zie ik in de reportage dat ze opgeven omdat de versnellingsbak kapot is, en dat toch al gauw een uur duurt om te repareren. ze willen niet voor een top 10 rijden, want ze kwamen voor een top 5. wat is er gebeurd met "problemen snel oplossen"? je ziet dan dat er teams meer dan 4 uur verliezen in de pits, die de wedstrijd gewoon uitrijden. GLPK komt voor niets minder dan de overwinning, moeten ook hun versnellingsbak vervangen, en verliezen daardoor ook hun kans op overwinning. geven ze daarom op? ik dacht het niet...

ik kan mij dingen inbeelden, maar volgens mij schort er toch iets bij AD. zij waren ooit een top team, maar als je (zeker) de laatste 2 wedstrijden bekijkt, dan hebben ze volgens mij die ambitie niet meer (of het moeten sponsor-problemen zijn, na het vertrek van Euphony)

Ik vind niet echt dat je het met GLPK kunt vergelijken, omdat zij voor het kampioenschap rijden en in de running zijn voor de titel. Het kampioenschap is voor AD Sport toch al om zeep dus waarom al die kosten steken in het vervangen van een nieuwe versnellingsbak. Anderzijds kan ik mij wel inbeelden dat Bingoil de wagen graag wat langer had zien rondrijden...
Maar het valt mij ook op dat de motivatie in het team een beetje zoek is...but can you blame them? Hoeveel pech kennen die mannen al niet de laatste jaren... Al zijn er nog teams die hetzelfde probleem hebben.

ICEMAN
04-09-2006, 19:17
Heb gisteren de beelden van de 24 h nog eens bekeken op pitstop.En nu snap ik wat sommige piloten zeiden over de Daikin Bmw.Is wel schrikken als ge zo een trage wagen in het midden van de baan tegenkomt.Menten is er nog niet goed van denk ik.
Snap niet dat Menten zo kan schrikken. Dadelijk gaat hij nog vertellen dat hij niet gewaarschuwd was. Waarom dienen anders die witte vlaggen? :confused:

Mark
04-09-2006, 22:00
Snap niet dat Menten zo kan schrikken. Dadelijk gaat hij nog vertellen dat hij niet gewaarschuwd was. Waarom dienen anders die witte vlaggen? :confused:

Ik wel ;)

Uljee zat met de wagen net na post 14, Menten besliste om om zijn actie in te zetten ter hoogte van post 13. Gezien het "heuvel-effect" ter hoogte van post 14 kon Menten nooit een inschatting maken waar Uljee zat.

Uljee zat overigens niet op de ideale lijn, Menten week van de ideale lijn af om die andere wagen in te halen. Als het gevolg hiervan een klapper was geweest had dit op het conto geschreven mogen worden van Menten. Dus heren, ook bij wit kan het gevaarlijk zijn.

Zojuist de reportage bekeken. Wederom de bekende kwaliteit van Baert & Friends. Alleen die beeldkwalititeit op die video.google link is verschrikkelijk slecht. Moet ik toch weer op zoek gaan naar een bevriend Belgisch IP-adres voor de goede kwaliteit ;)

O ja, zeer opvallend. Waarom mocht Kris Wauters uberhaupt starten? Onder geel de wagen parkeren in de Bianchi? Ontoelaatbaar!!!!!! Vanaf de kanaalbocht is de vlaggenpost van post 6 / Bianchbocht perfekt te zien. Dat is overigens een blinde bocht. Goed bezig Kris W., schaam je!

Fonne
04-09-2006, 22:09
ja, ik heb het nu ook gevonden op pitstop.tv

ik begin mij toch vragen te stellen bij de motivatie van AD Sport dit jaar...
ze kopen de Viper van GLPK. de eerste race rijden ze nog met hun Biturbo, omdat ze de Viper nog niet getest hebben. na die race roept iedereen dat klasse 1 niet competitief meer is.
Race 2: AD komt qualifyen met de Viper (die geen sponsor-bestickering heeft). na die qualifs roept Vanierschot dat hij niet meer aan de start komt als er geen drastische reglementswijzigingen komen. de race zelf rijden ze dus niet.
Race 3: geen drastische reglementswijziging, wél een AD Sport Viper, deze keer wel met sponsoren. wat is er gebeurd dat Vanierschot op zijn beslissing is teruggekomen? de race verloopt goed, mooi duel met de Marcos. tot hier stel ik me eigenlijk geen vragen.
dan:
Race 4: de Lausitzring. Geen AD Sport. De EuroSpeedway ligt te ver.
Race 5: de 24uren. in het programmaboekje lees ik dat voor de BiTurbo wordt geopteerd, omdat "we die wagen beter kennen, en we een eventueel probleem sneller kunnen oplossen". (en de viper is ook te luid voor de muzikantenoren van Koen en Kris). nu zie ik in de reportage dat ze opgeven omdat de versnellingsbak kapot is, en dat toch al gauw een uur duurt om te repareren. ze willen niet voor een top 10 rijden, want ze kwamen voor een top 5. wat is er gebeurd met "problemen snel oplossen"? je ziet dan dat er teams meer dan 4 uur verliezen in de pits, die de wedstrijd gewoon uitrijden. GLPK komt voor niets minder dan de overwinning, moeten ook hun versnellingsbak vervangen, en verliezen daardoor ook hun kans op overwinning. geven ze daarom op? ik dacht het niet...

ik kan mij dingen inbeelden, maar volgens mij schort er toch iets bij AD. zij waren ooit een top team, maar als je (zeker) de laatste 2 wedstrijden bekijkt, dan hebben ze volgens mij die ambitie niet meer (of het moeten sponsor-problemen zijn, na het vertrek van Euphony)Bij Eurotech hanteren ze een mooie slogan "Sucses is doorgaan waar anderen opgeven."
Ik dacht dat dit wel paste.

Mark
04-09-2006, 22:17
O ja, uit de uitspraken van Kumpen en die kutzakken van X-trac? Prachtige TV. Meer van dat :) In vergelijking tot andere (Nederlandse ;)) programma's op de buis stelt dit niets voor.

Chauffeur
04-09-2006, 22:32
Is er iemand die krantenknipsels heeft of verschenen reportages betreffende de 24H. Aan het aantal rode vestjes die ik gezien heb moet er toch wel wat te vinden zijn hé. Ik het Laatste Nieuws bij ons stonden er 6 lijnen, zonder foto :)

Wil wel eens weten waar er iets verschenen is.

redje
04-09-2006, 22:37
In het Nieuwsblad stond er wel wat, maar dat wordt geschreven door Vermersch en die was aanwezig.

Fonne
04-09-2006, 22:38
Is er iemand die krantenknipsels heeft of verschenen reportages betreffende de 24H. Aan het aantal rode vestjes die ik gezien heb moet er toch wel wat te vinden zijn hé. Ik het Laatste Nieuws bij ons stonden er 6 lijnen, zonder foto :)

Wil wel eens weten waar er iets verschenen is.In de gazet van antwerpen stond er een verslag met foto van de winaar. Zal zo ook wel zijn in het Belang van Limburg de zusterkrant.
En nog enkle artikels op het internet.
http://www.sportwereld.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=GI010PM98
http://www.autosport.nl/actueel/internationaal/belcar/index.php?keuze=bericht&rubriek=30&bericht=3770
http://www.autosport.nl/actueel/internationaal/belcar/index.php?keuze=bericht&rubriek=30&bericht=3776
http://www.racexpress.be/index.php?nav=Artikel&nid=4437
http://www.racexpress.be/index.php?nav=Artikel&nid=4438

Mark
04-09-2006, 23:18
http://www.autosport.nl/actueel/internationaal/belcar/index.php?keuze=bericht&rubriek=30&bericht=3770
http://www.autosport.nl/actueel/internationaal/belcar/index.php?keuze=bericht&rubriek=30&bericht=3776
http://www.racexpress.be/index.php?nav=Artikel&nid=4437
http://www.racexpress.be/index.php?nav=Artikel&nid=4438

Links voor freaks en malloten zoals wij ;) Je moet het algemene publiek bereiken.............en dat is iets wat maar moeilijk lukt. Geen specifieke Zolderse aangelegenheid overigens. Als mensen uit Hasselt, Genk en Maasmechelen niet weten dat er een 24 uurs race bestaat, dat zijn dus gewoon normale mensen die wel gewoon een krant lezen en een brede belangstelling hebben, dan klopt er iets niet.

Wie zijn de mensen? Gewoon collega's ............ dat zegt veel, helaas erg veel over autosport en bekendheid bij het algemene publiek. :(

crosserke
04-09-2006, 23:26

Witte vlag zal zeker gezwaaid geweest zijn maar de bmw had toch beter iets meer de rechterkant opgezocht.Nu reed Uljee toch vrij ver naar het midden van de baan toe.

ICEMAN
05-09-2006, 19:31
Mss dat ze juist van lijn veranderde? :confused: Wie zal het zeggen?

Fonne
05-09-2006, 20:36
Mss dat ze juist van lijn veranderde? :confused: Wie zal het zeggen?
Gaby zelf zeker.

Yvonne
28-10-2006, 13:23
Het heeft even geduurd maar Topspeed heeft ook afgeleveringen gemaakt van de 24 uur van Zolder, deel 1 is inmiddels uitgezonden, deel 2 volgt.

Hier is de link van deel 1: http://www.opstapmet.nl/topspeed/film.php?film=ts0624.wmv .

Er wordt voornamelijk naar de Nederlandse coureurs gekeken...en niet alleen naar de toppiloten. Echt leuk als je net even wat anders wil zien...

Yvonne
08-11-2006, 10:24
Hi

Deel 2 van 24 uur bij Topspeed...

http://www.opstapmet.nl/topspeed/film.php?film=ts0625.wmv

Kijk en geniet