Luc VDC
28-08-2006, 11:13
De training en chronoritten werden verreden op donderdag op een super nat (glad) wegdek. Ik dacht voordeel te kunnen halen met m'n Megane omwille dat dit een voorwieltrekker is, maar niks was minder waar !
De remmen speelden me terug parten! telkens brak de wagen uit bij elke remstoot en samen met Meganeke ben ik op z'n minst 5 x rondgegaan of in de zandbak terecht gekomen..... gelukkig zonder iemand of iets te raken.
Elke ronde gebeurde er wel iets zodoende was m'n chrono van 2'03" slechts goed voor een 12 de startgrid.... m'n chrono heb ik gehaald door enkel te remmen op de motor.... bij de minste remstoot ging de wagen dwars!
De Race op zaterdag om 9u40.
Het wegdek was nog vochtig op bepaalde plaatsen want de Legend Cars welke ons voorafgingen hadden de ideale rijlijn een beetje droog gekregen.... dus het werden slickbanden voor iedereen.
De mechaniekers ontdekten terug lucht op de achterremmen welke helaas sedert de vorige race niet meer ontlucht werden....
Nu moet u weten dat sedert ik in "South France" vertoef er helaas veel minder en nauwlettend aan de wagen gesleuteld wordt ... dit zijn zaken welke vroeger niet hadden gekund omdat wij minimum 3 zaterdagen per maand de wagen opknapten en verbeterden.
De 12 de startplaats heeft natuurlijk z'n gevolgen om aansluiting te krijgen met de kopgroep temeer omdat ik bij een slechte start een tweetal plaatsen verloor aan (met alle respect.....) "tragere" wagens..... dus éénmaal deze terug over, 1 ronde later was de kopgroep buiten bereik.
In feite reed ik een bepaald moment op een 7 de stek met slechts uitzicht op maximum een 6 de stek (algemeen) ...maar eerst moest ik de Bmw Compact van Goormachtigh inhalen en .....overgaan.
Z'n voorsprong daalde ronde na ronde want ik draaide zowat 2 à 3" vlugger
(1' 49") en waarschijnlijk zou ik deze ingehaald hebben.
Niemand zou het ooit weten want in ronde 12 had ik éénklaps geen tractie meer en moest ik Meganeke netjes in de zijberm parkeren.
Verdict: hoogst waarschijnlijk de "primaire as" van de versnellingskast naar de "kl....."
Misschien één voordeel... de motor en boite moeten eruit en hopelijk zal er nu spoed gemaakt worden bij de opbouw van een nieuwe krachtbron om deze samen met de boite in één beweging in te bouwen.
De nieuwe motor zou krachtiger moeten worden en me waarschijnlijk toelaten om me beter te mengen in het gebeuren vooraan....;)
Dus "please" Patrick en Nico (m'n mecaniekers sedert jaaaaren) doe al het mogelijke...helaas ben ik vanuit mijn woonlocatie machteloos om maar iets te ondernemen.
Greetz
Luc
Panic Racing - Renault 44
De remmen speelden me terug parten! telkens brak de wagen uit bij elke remstoot en samen met Meganeke ben ik op z'n minst 5 x rondgegaan of in de zandbak terecht gekomen..... gelukkig zonder iemand of iets te raken.
Elke ronde gebeurde er wel iets zodoende was m'n chrono van 2'03" slechts goed voor een 12 de startgrid.... m'n chrono heb ik gehaald door enkel te remmen op de motor.... bij de minste remstoot ging de wagen dwars!
De Race op zaterdag om 9u40.
Het wegdek was nog vochtig op bepaalde plaatsen want de Legend Cars welke ons voorafgingen hadden de ideale rijlijn een beetje droog gekregen.... dus het werden slickbanden voor iedereen.
De mechaniekers ontdekten terug lucht op de achterremmen welke helaas sedert de vorige race niet meer ontlucht werden....
Nu moet u weten dat sedert ik in "South France" vertoef er helaas veel minder en nauwlettend aan de wagen gesleuteld wordt ... dit zijn zaken welke vroeger niet hadden gekund omdat wij minimum 3 zaterdagen per maand de wagen opknapten en verbeterden.
De 12 de startplaats heeft natuurlijk z'n gevolgen om aansluiting te krijgen met de kopgroep temeer omdat ik bij een slechte start een tweetal plaatsen verloor aan (met alle respect.....) "tragere" wagens..... dus éénmaal deze terug over, 1 ronde later was de kopgroep buiten bereik.
In feite reed ik een bepaald moment op een 7 de stek met slechts uitzicht op maximum een 6 de stek (algemeen) ...maar eerst moest ik de Bmw Compact van Goormachtigh inhalen en .....overgaan.
Z'n voorsprong daalde ronde na ronde want ik draaide zowat 2 à 3" vlugger
(1' 49") en waarschijnlijk zou ik deze ingehaald hebben.
Niemand zou het ooit weten want in ronde 12 had ik éénklaps geen tractie meer en moest ik Meganeke netjes in de zijberm parkeren.
Verdict: hoogst waarschijnlijk de "primaire as" van de versnellingskast naar de "kl....."
Misschien één voordeel... de motor en boite moeten eruit en hopelijk zal er nu spoed gemaakt worden bij de opbouw van een nieuwe krachtbron om deze samen met de boite in één beweging in te bouwen.
De nieuwe motor zou krachtiger moeten worden en me waarschijnlijk toelaten om me beter te mengen in het gebeuren vooraan....;)
Dus "please" Patrick en Nico (m'n mecaniekers sedert jaaaaren) doe al het mogelijke...helaas ben ik vanuit mijn woonlocatie machteloos om maar iets te ondernemen.
Greetz
Luc
Panic Racing - Renault 44