PDA

View Full Version : ? Midland F1 -> Spyker F1 ?


JorritVD
28-08-2006, 11:38
Hier het nieuwsbericht ervan: http://www.formule1.nl/pagina_nieuws.php?id=10223

fish88
28-08-2006, 12:35
http://www.spykerf1.com/

JorritVD
28-08-2006, 13:53
http://www.spykerf1.com/

Is gewoon dezelfde site als van Spyker zelf. Ze hebben hem vast genomen denk ik, omdat als het doorgaat zijn er soms mensen die zulke domeinen hebben ingepikt en dan moet Spyker betalen om die domeinnaam te gebruiken.

http://www.spykercars.com/
http://www.spykersquadron.com/

bluelite
28-08-2006, 16:31
Flauwe kul dat met die Spyker F1-motoren.

JorritVD
28-08-2006, 18:22
Flauwe kul dat met die Spyker F1-motoren.

Cosworth motoren die worden omgedoopt in Spijker motoren.

FIRE
28-08-2006, 19:37
Leesvoer:
http://www.grandprix.com/ns/ns17363.html
http://www.grandprix.com/ns/ns17366.html
http://www.grandprix.com/ns/ns17369.html

Mark
28-08-2006, 19:49
Any Formula 1 reporter will tell you that one has to be a bit careful about rumours that come from Holland. There is huge enthusiasm for the sport in the country and sometimes that relates to wild reports

http://www.grandprix.com/ns/ns17363.html


:applaus: :applaus: :applaus:

Iets over de persoon Muller:
http://www.fembusiness.nl/fembusiness/content/person/37084/personalprofile.html

Raceboy
28-08-2006, 20:20
De aandeelhouders zijn het toch niet zitten.


Loss-making Dutch sports car maker Spyker confirmed on Monday it and a bidding consortium led by Michiel Mol are in negotiations to buy the Midland Formula One team.
....

Fortis analyst Sebastiaan Schreijen said he was sceptical about whether the buy would help Spyker's results.

"It could be that taking part in the race totally overshadows the trajectory towards becoming profitable," he said.

Shares in Spyker were down 2.6 percent at 16.89 euros by 10:56 GMT.

autosport.com

FIRE
28-08-2006, 20:56
Zoals ik het begrijp wordt Spyker als investeringsvehikel gebruikt. Externe financiers pompen geld in Spyker wat vervolgens doorgesluist wordt naar het F1 team.

Ik vraag me af of Spyker als autofabrikant echt baat heeft bij F1. Volgens mij zullen de extra verkopen van Spykers niet opwegen tegen de kosten van F1. Ik blijf dan, ondanks dat het in de toekomst voor Nederlandse aspirant F1 coureurs voordelen kan hebben, skeptisch t.o.v. een Spyker F1 team. Wil je enigzins meedraaien in F1 dan zal men volgens mij jaarlijks toch 80 tot 120 miljoen Euro op tafel moeten leggen.

...
This time last year we heard the first rumours of a bid for Minardi by Michiel Mol, the owner of the Lost Boys company and financiers Peter Jan Rubingh, Roel Kooijman and Joep van den Nieuwenhuizen. Kooijman is the father of Christijan Albers's girlfriend Liselore and the deal was seen as a way to maintain Albers's F1 career.
...
"Bedrijvendokter" Joep van de Nieuwenhuizen, ook al zo'n beruchte naam uit het Nederlandse zakenleven. Gaat hij de motoren "leveren": Spyker-Landwind :D

Tom Coronel, Albers en v/d Garde weten wel wie ze als vriendin uitgezocht hebben :D

Mark
28-08-2006, 21:04
Spyker wil Formule 1-team kopen
***************************************
` Sportwagenfabrikant Spyker wil samen
met het investeerder M-Consortium het
Formule-1-team van Midland overnemen.
Voor dat team rijdt de Nederlandse
coureur Christijan Albers.

Als de partijen een akkoord bereiken,
dan gaat Spyker voor de financiering
nieuwe aandelen uitgeven.M-Consortium,
van de zakenman Michiel Mol,zal dan een
groot deel van die stukken kopen.Met de
huidige eigenaar,staalfabriek Midland,
is nog geen overnameprijs bereikt.

Spyker ziet in de Formule 1 een goede
manier om de producten te promoten.Het
avontuur moet worden gefinancierd uit
de tv-rechten die ieder team ontvangt.

http://teletekst.nos.nl/tekst/514-01.html


Vanaf 2008 is het wel de bedoeling dat de budgetten scherp naar beneden gaan. Zie de komst van Prodrive. We hoeven dus geen grote investering te verwachten van Spyker. M.a.w., ze blijven de afdeling veldvulling heten ;)

JorritVD
28-08-2006, 22:39
Vanaf 2008 is het wel de bedoeling dat de budgetten scherp naar beneden gaan. Zie de komst van Prodrive. We hoeven dus geen grote investering te verwachten van Spyker. M.a.w., ze blijven de afdeling veldvulling heten ;)

Je weet maar nooit, Spyker is mooiere naam en heeft een betere betekenis waar een investeerder liever achter staat dan bijv. Midland. Spijker is een exclusief bekend merk dan een onbekende Midland groep uit russia.

Neo-242
28-08-2006, 23:20
Zouden ze eerst niet zorgen dat hun GT eens een keertje wint ipv over de F1 te zitten fantaseren...:crazy:

Mark
28-08-2006, 23:34
Spijker is een exclusief bekend merk dan een onbekende Midland groep uit russia.

Spijkers koop ik bij de Gamma per kilo ;)

Waarop baseer je uberhaupt je uitspraken? Het slaat werkelijk nergens op! Spyker is alleen bekend in Nederland, enkele racefreaks en wat miljonairs her en der around the world. Weleens gekeken naar het bedrijf Midland? Ooit al eens gezocht via google naar de omzet van dit bedrijf? Bezoek gewoon eens http://www.midland.gg tijdens je MSN-sessies ;)

bluelite
29-08-2006, 00:19
Dat gezever met Mol en Midland sleept al maanden aan. Is daar al enige vordering geboekt? Lijkt me niet, ookal beweert hij dat ze in het weekend de deal met Midland zullen bekendmaken. En zoals in dat ene artikel van grandprix.com gezegd wordt: "oppassen met geruchten uit Nederland". Dat moeten we al jaren doen. Ga voor de lol eens even een artikeltje schrijven met de titel: "Verstappen vervangt Schumacher bij Toyota" en driekwart Nederland gaat het nog geloven als je er bijschrijft dat "de deal zo goed als rond is" en "ze het in Italië gaan bevestigen". Waar rook is is vuur... in dit geval een Cosworth-motor die de geest geeft.

Alles eraan doen om Albers in de F1 te houden. Maar wat heb je aan een piloot die zijn hele carrière bij een paar slechte F1-team zit rond te toeren? Als Albers dat verkiest boven de mogelijkheid om in de DTM races te winnen en kampioen te worden, moet ie maar zo doorgaan. Het Spyker F1-team (als het al zal bestaan) zal een dure grap en een dikke flop worden, net als Midland.

Misschien zou ik zoals Bob McKenzie moeten doen: als Spyker F1 er komt en het langer dan 2 jaar in de F1 kan uithouden ga ik in mijn adamskostuum een toertje Zolder lopen...

Mark
29-08-2006, 19:33
Misschien zou ik zoals Bob McKenzie moeten doen: als Spyker F1 er komt en het langer dan 2 jaar in de F1 kan uithouden ga ik in mijn adamskostuum een toertje Zolder lopen...

Bij deze afgesproken :D

Neo-242
29-08-2006, 20:22
Spyker is alleen bekend in Nederland, enkele racefreaks en wat miljonairs her en der around the world.

En bekend bij de mensen die Basic Instinct 2 gezien hebben, maar dat zullen er niet zoveel geweest zijn aan de snelle DVD release te zien:)
De C8 was daar immers filmwagen van dienst, allez voor de eerste 5 minuten, want daarna was zelfs Sharon Stone hem beu:eek:

Mark
29-08-2006, 23:07
Hoe vat men dit nieuws op in het buitenland?

Loss-making Dutch sports car maker Spyker confirmed on Monday it and a bidding consortium led by Michiel Mol are in negotiations to buy the Midland Formula One team.

http://today.reuters.co.uk


Dat is nog eens klare taal ;)

Raceboy
29-08-2006, 23:08
Kijk eens naar post 8 in deze thread :)

Mark
29-08-2006, 23:25
Kijk eens naar post 8 in deze thread :)

Stoute jongen dat je bent :no: :D En dat zonder bronvermelding! Foei :D Zonder dollen, we (de dutchies) zijn weer hard op weg om het lachertje van het autosportwereldje te worden :o

The Interceptor
07-09-2006, 15:51
F1racing.nl meldt nu dat de verkoop rond is.
MF1racing is verkocht aan Michiel Mol.

Meer duidelijkheid waarschijnlijk dit weekend tijdens het GP weekend in Monza.

De pers gaat nogal zijn werk hebben dan, schumi dan wel of niet stop, Midland verkocht, ...

Dan weten we ook zogoed als zeker waar Albers zal rijden.
Maar Monteiro die graag bij Midland wou blijven, die zie ik dan nog niet meteen blijven.
Maar een weer Albers - Doornbos, dat zie ik dan ook weer niet zo snel gebeuren.

bluelite
10-09-2006, 02:14
NU is het pas officieel:

Vijf uren later dan gepland heeft Midland F1 rond middernacht de overname door het Nederlandse Spyker Cars NV bevestigd. Het nieuwe team zal Spyker MF1 Racing Racing heten en is volledig in handen van Spyker.
http://www.autosport.be/news/7839.awm


En ze hebben er Mike Gascoyne bij gehaald.

Nu hopen dat ze (Spyker F1) het geen twee jaar volhouden, anders mag ik mijn adamskostuum bovenhalen.

Mark
17-09-2006, 22:52
Ze hebben meteen al pretenties ;)

http://www.ad.nl/sport/article633343.ece


GR8 ( team achter Albers) heeft opeens sponsors in overvloed. Een van de (zelfbenoemde?) deskundigen in dat artikel gaat zelfs de vergelijking aan met Ferrari :D Die desbetreffende kerel heeft werkelijk niets begrepen van Ferrari, historie en F1. Tja en dan de vergelijking maken met Spyker? Vragen om reacties :D

Neo-242
17-09-2006, 23:04
Ze krijgen inderdaad veel praat al direct daar...:D
'k Heb al meer de naam Ferrari horen vallen dan wat anders.
Trouwens, Midland is gekocht door iets meer dan 50% van het bedrag te betalen. De overige helft wordt de komende 2 jaar afbetaald via de opbrengst aan deelname & TV inkomsten...:rolleyes:

marcel
19-09-2006, 14:22
nieuwe eigenaar, nieuwe livery:

http://images.f1racing.net/large/64175.jpg
http://images.f1racing.net/large/64170.jpg

www.f1racing.net

JorritVD
19-09-2006, 14:47
Hij is stoer. Een beetje McLaren achtig, maar dat was de Midland livery ook al.

Zo te zien staan de twee nieuwe sponsors er ook al op:
Eccky (voorvleugel) en zecco (onder de spiegels)


'k Heb al meer de naam Ferrari horen vallen dan wat anders.

Dat kan kloppen. Een aandeelhouder van Ferreri is ook aandeelhouder van Spyker. En er is een gerucht dat de Ferrari motoren in de Spyker komen.

bluelite
19-09-2006, 17:26
Dat kan kloppen. Een aandeelhouder van Ferreri is ook aandeelhouder van Spyker. En er is een gerucht dat de Ferrari motoren in de Spyker komen.

Klopt niet helemaal. Eén of andere oliesjeik is aandeelhouder van Ferrari én Spyker. Vandaar de link.

Wat de nieuwe livery betreft. Afwachten wat de F1-commissie beslist, want als team mag je tijdens het seizoen niet veranderen van livery zonder de beslissing van de F1-commissie. Enkel de derde wagen van een team mag naar goeddunken van livery veranderen.

Neo-242
19-09-2006, 20:00
Ik heb die redenering nog al gehoord, maar BAR reed één van de vorige jaren de GP van China toch ook in andere livery (555 ipv Lucky Strike)? Als ze dit al gaan verbieden, waar eindigt het dan amai...

marcel
20-09-2006, 00:51
dat was niet echt een andere livery, gewoon enkele kleuren gewijzigd, en andere sponsors

Mark
20-09-2006, 01:05
Wat betreft Spyker F1...............er schijnt nog een addertje van 48 milj. € onder het gras te liggen ;) Eens kijken of we dat kunnen vinden op de FIA-site.

bluelite
20-09-2006, 12:48
Ik heb die redenering nog al gehoord, maar BAR reed één van de vorige jaren de GP van China toch ook in andere livery (555 ipv Lucky Strike)? Als ze dit al gaan verbieden, waar eindigt het dan amai...

Dat was op de derde wagen.. die van Davidson.

Dat addertje van 48 miljoen. Spyker MF1 Racing is an sich geen nieuw team en dus moet die waarborg niet worden betaald. Daarom hebben ze waarschijnlijk "MF1" in de naam behouden...

JorritVD
20-09-2006, 14:23
Dat addertje van 48 miljoen. Spyker MF1 Racing is an sich geen nieuw team en dus moet die waarborg niet worden betaald. Daarom hebben ze waarschijnlijk "MF1" in de naam behouden...

Dat is ook een reden van de MF1 in de naam.
Maar nog een reden dat MF1 in de naam blijft is vanwege omdat de naam van het chassis niet zo maar mag veranderd worden.

Quintarelli maakt vandaag F1-debuut bij Spyker
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=130485

Spyker heeft toestemming om de nieuwe kleuren te gebruiken:
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=130496

FIRE
20-09-2006, 19:17
Dat is ook een reden van de MF1 in de naam.
Maar nog een reden dat MF1 in de naam blijft is vanwege omdat de naam van het chassis niet zo maar mag veranderd worden.
Teams mogen hun naam veranderen:
1) Als men van alle andere teams toestemming heeft.
of
2) 1x per 5 jaar

Dat teams hun kleurstelling niet mogen veranderen is nieuw voor mij.

De oude naam is ook nu nog actueel:
M-ConsortiumF1 ;)

bluelite
20-09-2006, 20:51
Dat is ook een reden van de MF1 in de naam.
Maar nog een reden dat MF1 in de naam blijft is vanwege omdat de naam van het chassis niet zo maar mag veranderd worden.

Quintarelli maakt vandaag F1-debuut bij Spyker
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=130485

Spyker heeft toestemming om de nieuwe kleuren te gebruiken:
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=130496

Jaja, dat met dat chassis weet ik ook, maar daarover gaat het hier niet. Het gaat hier over het feit of ze al dan niet 48 miljoen moeten afdokken. Doen ze dat met een overgangsperiode zoals nu (team noemt nu Spyker MF1 Racing ipc MF1 Racing voordien) dan moeten ze niks betalen. Net zoals BMW geen waarborg moest betalen als "nieuw" team. En dan mogen ze nog zeggen dat ze de naam "BMW-Sauber" behouden hebben uit respect voor wat Sauber gepresteerd had etc... 't is en blijft een feit dat er geld mee gemoeid gaat en dat het chassis een doorontwikkeld Sauber-chassis was.

Neo-242
20-09-2006, 20:51
Dat was op de derde wagen.. die van Davidson.


Jij hebt die drastische livery change voor. Die bedoel ik niet. Sato & Button reden vorig jaar zo rond in China, toch ook aardig anders dan de Lucky Strike versie:

http://www.f1fotos.be/GP/2005/China/2.jpg

bluelite
20-09-2006, 21:17
Mja, dat beetje blauw was om bij het logo van 555 (= ook een merk van BAT) te passen. Zoiets is toegestaan, omdat het niet gaat om een drastische liverywijziging.

Waarom een team toestemming nodig heeft om zijn livery te veranderen? Ik vind de reglementen daaromtrent niet erg duidelijk.

Fonne
20-09-2006, 22:55
Dat kan kloppen. Een aandeelhouder van Ferreri is ook aandeelhouder van Spyker. En er is een gerucht dat de Ferrari motoren in de Spyker komen.Die aandeelhouder is Mubadala invest company uit Abu-Dabi.
Heeft een belang van 17% gekocht.De prijs weet ik niet juist meer.
Spyker sprijd de overname prijs over drie jaar. Dus zullen ze het zolang moeten uithouden. Slecht nieuws voor Bleulite :p trek die broek al maar uit !

Mark
21-09-2006, 00:18
Ze krijgen inderdaad veel praat al direct daar...:D



Het einde is nog niet in zicht ;) We krijgen een Fiorano in de polder :D

Spyker schijnt momenteel in gesprek te zijn met de gemeente Zeewolde om een eigen testcircuit te mogen bouwen. Op het forum van gummen.org wordt al volop gefantaseerd om daar dan ook maar meteen trackdays te houden. Duimen maar dat het allemaal doorgaat.

http://www.autoblog.nl/archive/2006/09/19/geruchtje-spyker-gaat-f1-circuit-bouwen#post-6751

Guido
21-09-2006, 12:57
Weer veel onbekende sponsors te zien overal. Als je het mij vraagt, gaat dit avontuur niet lang duren. ;)

JorritVD
21-09-2006, 15:04
Weer veel onbekende sponsors te zien overal. Als je het mij vraagt, gaat dit avontuur niet lang duren. ;)

Is het niet de bedoeling als je sponsort dat je dan een bekendere naam krijgt? ;)

marcel
21-09-2006, 15:18
ja, maar als team ga je best ook op zoek naar een sponsor die al zo'n grote naam heeft, dat hij meteen een paar jaar een groot deel van het budget kan voorzien ;)

als je elk jaar weer een groot aantal nieuwe sponsordeals moet sluiten omdat een paar bedrijven zien dat het een grote kostenpost is zonder veel rendement... dat is niet zo gezond

Guido
21-09-2006, 17:13
Is het niet de bedoeling als je sponsort dat je dan een bekendere naam krijgt? ;)

Denk maar aan KizzMe in de rallysport met Duval, Loeb enz. ;)

bluelite
21-09-2006, 17:16
Die twee websites die recent "sponsor" zijn geworden van Spyker. Iemand een idee hoe dik hun portefeuille is?

FIRE
21-09-2006, 17:36
Weer veel onbekende sponsors te zien overal. Als je het mij vraagt, gaat dit avontuur niet lang duren. ;)
Midland is net een dag of 10 in nieuwe handen. Had je dan meteen verwacht dat er multinationals op de wagen zouden staan?

Finish
27-09-2006, 23:33
ik heb het gevoel alsof die hele Midland-SpykerF1-zwik een hels gejongleer is met een F1team dat met haken en ogen aan mekaar hangt. Ze bengelen al een heel seizoen onderaan, er is totaal geen zicht op verbetering of vernieuwing, er wordt niet geinvesteerd in mensen die het team wat kunnen dragen, er is voortdurend de dreiging van falen, men gelooft er precies niet in daar. Enerzijds jammer voor Monteiro en Albers, die na een tijd toch niet zoveel inzet meer kunnen tonen en langzaamaan binnen het team doodbloeien.
SpykerF1 heeft zoiets 'kleurloos', en welke oranje sticker dan ook gaat daar nog niet veel aan veranderen.

Ik mis het goeie ouwe Minardi.

JorritVD
28-09-2006, 14:34
Als je het niet volgt, dan kun je beter ook niet posten

Ze bengelen al een heel seizoen onderaan, er is totaal geen zicht op verbetering of vernieuwing

Afgelopen races komen ze steeds vaker in het tweede gedeeltevan de kwalificatie. Ze nemen in de laatste races het steeds vaker op tegen de 2 red bull teams.

er wordt niet geinvesteerd in mensen die het team wat kunnen dragen

eeeuh, Mike Gascoyne.

FIRE
28-09-2006, 16:14
Gascoyne zou ik inderdaad een goede "aankoop" noemen.

Nu het team in andere handen is gekomen mag men niet ineens hoge verwachtingen hebben. Het zal nog enige tijd (1 seizoen?) duren voordat men (eventueel) progressie zal zien. Al heb ik nog steeds mijn twijfels of dit team een lang leven zal hebben.

Finish
28-09-2006, 16:57
Gascoyne heeft ondertussen toch wel al het hele F1-veld bezocht. McLaren, Sauber, Tyrell, Benetton/Renault, Jordan, Toyota. Staat dat garant voor 'succes' ? Ik weet het niet. Hij is gewoon een van de bekende namen, kerels die een tijd meedraaien en vaak in de media komen door straffe uitspraken.

bluelite
28-09-2006, 17:49
Mike Gascoyne.

Is dat nou investeren in goed personeel? Ten dele wel, want hij is overal gekend. Maar staat zijn naam garant voor succes? Dat betwijfel ik toch. Spyker mag dan veel geld uitgeven aan een topingenieur, maar daarvoor zullen ze op een ander vlak weer wat geld te kort schieten. Dan had zelfs Minardi vroeger mensen als Ross Brawn, Adrian Newey,... kunnen binnenhalen. Al het geld naar dat soort mannen en voor de ontwikkeling van de wagens hou je dan niets meer over. That's the way not to go.

redje
28-09-2006, 18:43
Is dat nou investeren in goed personeel? Ten dele wel, want hij is overal gekend. Maar staat zijn naam garant voor succes? Dat betwijfel ik toch. Spyker mag dan veel geld uitgeven aan een topingenieur, maar daarvoor zullen ze op een ander vlak weer wat geld te kort schieten. Dan had zelfs Minardi vroeger mensen als Ross Brawn, Adrian Newey,... kunnen binnenhalen. Al het geld naar dat soort mannen en voor de ontwikkeling van de wagens hou je dan niets meer over. That's the way not to go.
Ik denk dat zijn tijd bij Toyota wel bewezen heeft dat als het team 'niet meewil', hij ook niet veel kan doen. Bij Renault, Jordan... was hij toch succesvol.
Of hij bij Spyker is kan doen betwijfel ik, niet omdat hij niet capabel zou zijn maar omdat het een klein team blijft, ondanks wat men ook beweert.

JorritVD
30-09-2006, 09:52
Spyker heeft het contract getekend met Ferrari om de Motoren te gaan leveren.

http://www.racexpress.com/index.php?nav=Artikel&nid=4827