PDA

View Full Version : Belcar 2007 : FIA GT3-reglement ?


AlainH
30-08-2006, 21:20
Heeft iemand hier al meer over opgevangen ?
Tijdens de 24 uur ging dit gerucht door de paddock, en ik lees in Turbo Magazine enkele piloten hetzelfde vernoemen in interviews...

B.V.S.
30-08-2006, 21:57
Er is inderdaad zoiets rondgewaaid...

GT2-R
30-08-2006, 22:19
Zou echt zonde zijn :( :( :(... Ik betwijfel of ik dan nog echt de belcar zal volgen.

Mark
30-08-2006, 22:29
Mwoah, sta er niet afwijzend tegenover...........dat zegt overigens helemaal niks, ben maar een simpele liefhebber ;) Dit zou wel de uitspraken verklaren van een deelnemer aan de 24 uur in de perszaal, die bekend staat om zijn voorliefde voor "strepen trekken". Die was niet echt te vinden voor "Belcar new style".

Hopenlijk leggen ze dan dit FIA GT3 reglement voor meerdere jaren vast. Dan hebben teams tenminste de kans om de investering terug te verdienen. Deze geluiden uit Zolderse 24 uur paddock geven dan wel voeding aan de "speculatieve threads op dit duivelse forum" waarin klasse 1 wagens de deur worden gewezen ;)

Viper GTS-R***
30-08-2006, 22:29
Moest men dit doen dan laten ze toch veel Belcar teams in de steek...
Ik hoop alvast dat dit niet zo gaat zijn en ze het behouden zoals dit jaar met hier en daar wat wijzigingen voor bepaalde 'wagens'.

EDIT: wat ik met mijn 1ste zin wil zeggen: Euroracing koopt de Qvick Ultima voor volgend jaar, krijgen ze deze in FIA GT3 configuratie?? Indien niet hebben ze koop gedan voor niets...
AD-Sport -> Viper GTS-R ook een koopje voor niets geworden dus?
Want ik vermoed dat deze hem niet hebben gekocht voor maar 1 jaar hoor, 1 jaar extra zal hen wel gelukt zijn net zoals die E36's een jaar langer hebben gekregen.
G&A: kopen een Mosler MT900R aan voor Belcar, steken er pakken geld en werk in!
Deze is nu zeer compititief, en wat als deze niet aan FIA GT3 normen voldoet??
Nog een pracht project voor niets ?? (Kenis sprak zelf om misschien een 2de Mosler aan te schaffen voor volgend jaar!)

Dus weg met dat Belcar-FIA GT3 gedoe zou ik zeggen!!
FIA GT3's horen in Klasse 2 terecht zoals Rudulph Viper en zo gaat hem goed!

Das mijn gedacht hierover,...

JorritVD
30-08-2006, 23:43
Misschien komt er een andere klasse indeling of komt de Fia GT3 een gastrace rijden tijdens een belcar weekend.
Misschien zijn de klasses volgend jaar zo vanwege de opkomende Fia GT3 auto's:
Klasse 1: Fia GT1
Klasse 2: Fia GT2
Klasse 3: Fia GT3
Klasse 4: Cup klasses, WTCC, en andere.

Ik denk dat we binnen 2-3 maanden meer nieuws krijgen over 2007.

Mark
30-08-2006, 23:46
Ik denk dat we binnen 2-3 maanden meer nieuws krijgen over 2007.

SVP niet denken ;) Gewoon naar school gaan en lekker MSN'en.

B.V.S.
31-08-2006, 08:55
Over een GT3 reglement specifiek heb ik niets gehoord, enkel het feit dat de Corvettes eruit zouden vliegen.
Dit is enkel hetgeen ik heb horen 'waaien'. Waar ze het vandaan gehaald hebben weet ik ook niet. Er zijn nog ooit cowboyverhalen rondgegaan dus alles met een korrel zout nemen en afwachten.

joost
31-08-2006, 09:22
Beste paddockers

stop nu toch eens met hele threads te bouwen op de woorden "horen waaien, gerucht, ik denk, ik meen gehoord te hebben enz.". Een forum is een discussieplaats en geen opeenstapeling van gissingen, vermoedens, halve waarheden en hele leugens.
Als je informatie hoort of leest, dien je je eerst af te vragen, wie is de bron, waar haalt mijn bron deze info en wat kan de bedoeling ervan zijn. Check dan ook nog eens wat er gezegd wordt, bijvoorbeeld in dit geval bij Circuit Zolder of RACB en begin, als je informatie dan correct blijkt te zijn, gerust een stevige discussie. Natuurlijk kan iedereen zich vergissen en zal er altijd wel een iets fout doorsijpelen, dat kan niemand uitsluiten.
Maar op de manier zoals het nu vaak gaat, ondergraaf je de intrinsieke kwaliteit van een forum als de paddock en dat is jammer. Een forum als de paddock kan zeer boeiend zijn - het is dan als het ware een-vinger-aan-de-pols-in-autosportland -, maar niet op deze wijze. En of je nu 16 of 86 bent, iedereen kan daar toe bijdragen. (wel liefst in beter Nederlands dan sommigen hateren hier; herhaal werkwoordsuitgangen eens :-))
En bovendien gaan een aantal betrokkenen deze gissingen voor waar nemen en volledig vooruit lopen op de zaken. Je zaait als het ware onrust (bijvoorbeeld door te stellen dat een Mosler niet meer welkom zou zijn), terwijl daar geen reden toe is. In het ergste geval breng je de autosport zelfs schade toe, wat toch absoluut niemand's bedoeling kan zijn.
Wat de inhoud van deze thread aangaat, er is nog niets definitief beslist over het reglement 2007, dat is trouwens ook tijdens de rijdersbriefing van de 24u, door de heer Verschraegen, directeur van CZ, gezegd. Wat niet uitsluit dat FIA-GT3 een pijler van de Belcar zal blijven, naast andere bestaande GT-klassen. Maar hoe en wat, daarvoor is het nog even afwachten.

Sportieve groeten

Joost

Guido
31-08-2006, 11:29
Beste paddockers

stop nu toch eens met hele threads te bouwen op de woorden "horen waaien, gerucht, ik denk, ik meen gehoord te hebben enz.". Een forum is een discussieplaats en geen opeenstapeling van gissingen, vermoedens, halve waarheden en hele leugens.



Een forum is een discussieplaats. Dus een plaats waar OOK gediscussieerd wordt over geruchten. Je vangt immers iets op en stelt je daar vragen bij. Door het te posten, kunnen anderen die het wel weten, het je dan komen uitleggen.


Als je informatie hoort of leest, dien je je eerst af te vragen, wie is de bron, waar haalt mijn bron deze info en wat kan de bedoeling ervan zijn. Check dan ook nog eens wat er gezegd wordt, bijvoorbeeld in dit geval bij Circuit Zolder of RACB en begin, als je informatie dan correct blijkt te zijn, gerust een stevige discussie. Natuurlijk kan iedereen zich vergissen en zal er altijd wel een iets fout doorsijpelen, dat kan niemand uitsluiten.

Ge bedoelt dat we allemaal aan journalistiek onderzoek moeten beginnen doen, vooraleer we een thread starten? Het is de taak van de journalisten om dat te doen. Als er hier geruchten de kop op steken, moeten zij maar op onderzoek uitgaan om ons daarna dan via hun, al dan niet legitime, website te informeren.

Maar op de manier zoals het nu vaak gaat, ondergraaf je de intrinsieke kwaliteit van een forum als de paddock en dat is jammer. Een forum als de paddock kan zeer boeiend zijn - het is dan als het ware een-vinger-aan-de-pols-in-autosportland -, maar niet op deze wijze. En of je nu 16 of 86 bent, iedereen kan daar toe bijdragen. (wel liefst in beter Nederlands dan sommigen hateren hier; herhaal werkwoordsuitgangen eens :-))

De manier waarop het nu gaat, is de manier waarop het al minstens 5 jaar gaat. Gedurende al die tijd wordt er hard geroepen dat de kwaliteit erop achteruit gaat, maar iedereen leest wel happig en gretig mee - ook nog altijd.


En bovendien gaan een aantal betrokkenen deze gissingen voor waar nemen en volledig vooruit lopen op de zaken. Je zaait als het ware onrust (bijvoorbeeld door te stellen dat een Mosler niet meer welkom zou zijn), terwijl daar geen reden toe is. In het ergste geval breng je de autosport zelfs schade toe, wat toch absoluut niemand's bedoeling kan zijn.


De betrokkenen moeten zelf maar uitmaken wat ze met dit soort threads aanvangen. Als, en ik zeg wel als, betrokkenen dit soort threads voor waar aanzien, dan is het erg gesteld met die betrokkenen, lijkt mij.


Wat de inhoud van deze thread aangaat, er is nog niets definitief beslist over het reglement 2007, dat is trouwens ook tijdens de rijdersbriefing van de 24u, door de heer Verschraegen, directeur van CZ, gezegd. Wat niet uitsluit dat FIA-GT3 een pijler van de Belcar zal blijven, naast andere bestaande GT-klassen. Maar hoe en wat, daarvoor is het nog even afwachten.

Sportieve groeten

Joost

Voorwaar de eerste en voorlopige enige juiste bijdrage aan deze thread.

joost
31-08-2006, 12:17
Voorwaar de eerste en voorlopige enige juiste bijdrage aan deze thread.

Bent U God?

J

Yvonne
31-08-2006, 12:36
En...daar gaan we weer afwijken van de originele tread.

Ik lees de "Paddock" graag, maar soms worden er veel 'niet-zo-nuttige' dingen geplaatst. Maar ik heb zélf de keuze "Lees ik deze tread of niet".

Deze tread was best nuttig in het begin...men vroeg zich af of de geruchten over de Belcar in 2007 waar zijn. Maar nu...het is weer een totaal ander ding. Maar ieder zijn ding.

Ikzelf lees veel en hoor heel wat aan. Maar ik zie wel wat er van de plannen enz terecht is gekomen IN 2007. Het is nog zover weg.

Maar misschien kunnen al die speculatie topics/treads niet verzameld worden tot de "geruchten tread" ??

Sorry voor deze off-topic reply, maar ik was het nu even beu geworden als die niet-zo-nutttige replies en topics.

joost
31-08-2006, 12:57
Een forum is een discussieplaats. Dus een plaats waar OOK gediscussieerd wordt over geruchten. Je vangt immers iets op en stelt je daar vragen bij. Door het te posten, kunnen anderen die het wel weten, het je dan komen uitleggen.

Een forum heeft een publiek karakter, dus is het gewenst toch enige kritische zin te hanteren alvorens je iets post. Wat als er hier morgen geruchten gepost worden met betrekking tot het privéleven van rijders ed?


Ge bedoelt dat we allemaal aan journalistiek onderzoek moeten beginnen doen, vooraleer we een thread starten? Het is de taak van de journalisten om dat te doen. Als er hier geruchten de kop op steken, moeten zij maar op onderzoek uitgaan om ons daarna dan via hun, al dan niet legitime, website te informeren.

Zie hierboven

De manier waarop het nu gaat, is de manier waarop het al minstens 5 jaar gaat. Gedurende al die tijd wordt er hard geroepen dat de kwaliteit erop achteruit gaat, maar iedereen leest wel happig en gretig mee - ook nog altijd.

De Paddock levert al jaren idd een goede bijdrage aan autosportland, maar ik merk wel dat een andere verhouding kaf/koren is de laatste één à twee jaar. Een jammere evolutie, die paddockers van het eerste uur bevestigen dit.

De betrokkenen moeten zelf maar uitmaken wat ze met dit soort threads aanvangen. Als, en ik zeg wel als, betrokkenen dit soort threads voor waar aanzien, dan is het erg gesteld met die betrokkenen, lijkt mij.

Wel als een goed gedeelte van de Amerikaanse bevolking een radioverhaal over de landing van buitenaardse wezens gelooft, wees dan niet verbaasd dat er idd mensen rondlopen die deze geruchtenmolen ook voor waar aannemen. Dus is enige voorzichtigheid altijd aangewezen.

Voorwaar de eerste en voorlopige enige juiste bijdrage aan deze thread.

:worship:

Clubman
31-08-2006, 13:05
Over de opportuniteit en inhoud van deze thread wil ik me niet uitspreken, op één opmerking na : soms kan het bespreken , overwegen enz van geruchten de "officiële instanties" ertoe aan zetten een positie in te nemen , terwijl ze eigenlijk liever de kat uit de boom kijken.
Een reglement voor 2007 zou begin 2006 al moeten vastliggen ; hoe kan je anders plannen , bouwen etc.

In sommige extreme gevallen ( ahum ) was het reglement niet eens vast gelegd tot een drietal weken voor de eerste race :+

Nu even :Offtopic: : ik zie hier in de thread ( afgezien van de inhoud dus ) dat er hier een aantal mensen zijn die zich toch wel buigen over reglementen enz.
Kan er mij iemand vertellen of er van elke race ( MVDBO, BEC, BSC ..... ) een rapport opgesteld wordt ? En wat daar dan in staat? Bvb . Ronde 4 zwarte vlag wagen 43, ronde 5 wagen 43 binnen ........ enz , enz.)

En waar kan ik dat dan vinden ?

Alvast bedankt voor info

marcel
31-08-2006, 14:42
SVP niet denken ;) Gewoon naar school gaan en lekker MSN'en.


een 16-jarige is tot niet meer in staat?
dan moet je maar meteen een minimumleeftijd op je forum zetten

Brecht
31-08-2006, 16:03
Zo brengen Mark en Marcel ons weer tot een volgend punt op de agenda : het discrimineren van minderjarigen op een forum, dank u daarvoor :rolleyes:

Guido
31-08-2006, 17:25
Bent U God?

J

Neen verre van zelfs, maar ik vraag me af of gij misschien een heilige zijt...?

In ieder geval er goed in geslaagd een thread met enkele, al dan niet terechte, vraagtekens ivm een onderwerp in 2 posts te kelderen tot iets wat de naam thread niet waardig is. Proficiat.

Guido
31-08-2006, 17:34
Wat als er hier morgen geruchten gepost worden met betrekking tot het privéleven van rijders ed?



Dan zal daar wel gepast op gereageerd worden door de admins. Er zijn in het verleden ook al berichten verwijderd geweest.




Maar wat als de zon morgen in het westen opkomt...? Wat dan? ... Om maar te zeggen dat je een probleem oplost als het zich voordoet en niet reeds op voorhand. Maar goed, zo kunnen we wel uren blijven doorgaan. Voor mij eindigt dit stukje hier.

afond
31-08-2006, 19:45
niet te lang discuteren zou ik zeggen..... wat zou er gebeuren als er een appart GT3 kampioenschap , in de BTCS weekends bvb, georganiseerd wordt ?:cool:

GT2-R
31-08-2006, 19:51
niet te lang discuteren zou ik zeggen..... wat zou er gebeuren als er een appart GT3 kampioenschap , in de BTCS weekends bvb, georganiseerd wordt ?:cool:

België lijkt mij te klein om zo'n kampioenschap te kunnen laten overleven naast de belcar. Misschien BeNeLux, in de DSC rijden toch wel wat wagens die (ev. mits wat aanpassing) in de GT3 kunnen rijden.

JorritVD
31-08-2006, 20:17
België lijkt mij te klein om zo'n kampioenschap te kunnen laten overleven naast de belcar. Misschien BeNeLux, in de DSC rijden toch wel wat wagens die (ev. mits wat aanpassing) in de GT3 kunnen rijden.

IDD, er komt zelfs is de laatste twee races van de DSC een Lambo Gallardo meerijden. 1 keer tijdens Spa waanneer de DSC bij de Belcar is en de finaleraces van de DSC op Assen.

http://www.supercarchallenge.nl/ShowNieuws.asp?Nieuws_ID=521

Misschien de andere GT3 auto's van de DSC kunnen zijn:
Dodge Viper CC: http://www.supercarchallenge.nl/upload/Autos/DSCF5118.jpg
Corvette Z06: http://www.supercarchallenge.nl/upload/Autos/IMG_9358.jpg

Raceboy
31-08-2006, 20:29
Ik vraag me af of diegene die zulke geruchten verspreid wel iets afweet van de FIA GT3. ok de koersen zijn spannend maar dat komt omdat alle wagens gelijk moeten zijn. Wat gaan ze doen een Marc Duez met alle autos laten rijden en ze dan allemaal gelijk maken?

Mark
31-08-2006, 20:43
een 16-jarige is tot niet meer in staat?
dan moet je maar meteen een minimumleeftijd op je forum zetten

Zeg ik dat zoiets van toepassing is op alle 16-jarige? Ken toch enkele jeugdige Paddockers die reeds op zeer jonge leeftijd weten hoe het autosportwereldje in elkaar zit. Die desbetreffende gasten leveren dan ook regelmatig een zinnige bijdrage. Mijn quote was specifiek bedoeld op de 16-jarige Jorrit van Dasselaar die de laatste tijd het forum voorziet van heel wat onzin. Althans, dat is mijn persoonlijke mening? Die mogen we anno toch nog steeds hebben?

Wat betreft geruchten, speculaties? Het kan de goede kant uitgaan, het kan de slechte kant uitgaan. Soms worden fora gebruikt om op een "slinkse ;) " manier gebruikt om te kijken wat er leeft onder het volk.

We kunnen hier best een beetje bomen over hoe wij graag het reglement willen zien. Zo af en toe kan daar best een nuttige opmerking tussenzitten. Heeft zelfs al eens geleid tot een wijziging in bepaalde reglementen ;)

Pijnlijke informatie over bepaalde mensen? We hebben nog steeds een trashcan. We gooien hier op De Paddock niks weg, we maken het onzichtbaar voor de algemene gebruikers ;) Zoiets kan hoogstens een paar uur online staan.

Iets checken bij Circuit Zolder, RACB, Spa of welke instantie dan ook voor de gewone sterveling? Kans op een antwoord is zo goed als nul. Wil best namen van mensen die consequent hun mail niet beantwoorden. Geen probleem voor mij. Hou er dan wel rekening mee dat ik mijn mening jegens die bewuste mensen negatief bijstel. Afgelopen maandag een mail gestuurd naar een bepaalde persoon binnen CZ met enkele mensen in cc. Tot op geen heden antwoord. Oke, maar kijk dan niet raar op als ik volgende week de kar met stront leegkieper op een bepaalde plaats. (wees gerust, zal niet dit forum zijn ;) )

Zo en nu lekker verder beppen over Belcar 2007 :) Ja, ik ben voor FIA GT3. Waarom? Simpel. Elke nationale GT-klasse, waar dan ook in Europa, mag niet verder gaan dan FIA GT3. GT1 en/of GT2 voor de internationale series. Waarom? Kijk eens naar de operationele kosten van GT1/GT2 wagens.

Een onderhoudsbeurt aan een RSR-motor is niet met goud te betalen. Bij een GT3-cup motortje is dat wel te betalen. Hoeveel seconden zitten er tussen een RSR en GT3-cup op Zolder? Niet zo heel veel............denk niet dat de bewuste gentlemen-coureur daar rouwig om is. Die ene topcoureur die hier niet mee leven kan? Jammer dan, moet ik u begeleiden naar de deur......of weet u zelf de weg naar buiten.

Als ik aan GT-racerij denk, dan denk ik aan bomvolle velden. Of die gedachte terecht is weet ik niet. Weet wel dat ik liever naar 60 wagens kijk dan naar 30. 24 uur van Zolder van 2006 een succes? Qua wedstrijd misschien wel. Economisch gezien? Een ferme financiele tegenslag! Maar liefst een daling van 25% in het aantal deelnemers. Oke, dat is maar een getal. Maar waar zien we die daling nog verder terug?

-Minder vierkante meters verhuurd in de paddock omdat het aantal teams/sponsors lager was
-Minder benzine verkocht aan de pomp
-Minder kaarten verkocht omdat de teams die thuisbleven geen gasten hebben uitgenodigd
-Minder parkeergelden
-Minder omzet aan de drank- en frietkotten. Zal zijn gevol hebben voor de pachtprijs in 2007

Oftewel een neerwaartse spiraal.................

Huidiige structuur, niet alleen seizoen 2006, laat een teruggang zien in het aantal deelnemers. We zullen hoe dan ook het roer moeten omgooien om de zaak drijvende te houden. Zal niet zeggen dat een Belcar FIA GT3 reglement de kip met de gouden eieren is maar we zullen moeten knippen in de kosten. Dan maar met "simpele GT-wagens" ;)

Liever 60 simpele wagens als helemaal geen ;) Zou zeggen, discusieer lekker verder :)

Luuk S
31-08-2006, 20:47
:Offtopic:

Over God en Huudo:

Ik ben een God in 't diepst van mijn gedachten,
En zit in 't binnenst van mijn ziel ten troon
Over mij zelf en 't al, naar rijksgeboôn
Van eigen strijd en zege, uit eigen krachten.

En als een heir van donkerwilde machten
Joelt aan mij op en valt terug, gevloôn
Voor 't heffen van mijn hand en heldere kroon:
Ik ben een God in 't diepst van mijn gedachten.

—En tóch, zo eindloos smacht ik soms om rond
Úw overdierb're leên den arm te slaan,
En, luid uitsnikkende, met al mijn gloed

En trots en kalme glorie te vergaan
Op úwe lippen in een wilden vloed
Van kussen, waar 'k niet langer woorden vond.

Wilem Kloos 1894

Misschien is ém toch God? ;)

tommy84
31-08-2006, 21:10
Sorry to ask stupid question, but my dutch is far from perfect :rolleyes:

Are those GT3 plans only visions or do exact plans exist?

If there are already plans, what about the variety of classes?
Will there still be GT1 (like C5-R) and GT2 cars or is it just a FIA-GT3 for people who don't want to travel?

In general I'm not too keen about those plans. My first Belcar was the 1000km Nurburgring support in 2004, I constantly follow Belcar now since 2005.

And I liked the 2005 rules much more. This year is also a good year apart from Class 1, but actually I don't want it to be a GT-only series.
Cars like the GS V8 are beautiful cars and Belcar is one of the very few series where they can run.
I don't want them in VLN due to noise restrictions and DSC is not such a fine series.

I hope the bosses think well and do wise decisions, a wise decision in my eyes would be GTA, GTB, TA, TB :cool:

Bling
31-08-2006, 22:37
Ja, ik ben voor FIA GT3. Waarom? Simpel. Elke nationale GT-klasse, waar dan ook in Europa, mag niet verder gaan dan FIA GT3. GT1 en/of GT2 voor de internationale series. Waarom? Kijk eens naar de operationele kosten van GT1/GT2 wagens.
Het zijn nog steeds de teams die ervoor kiezen om in Klasse 1, 2 of 3 aan te treden. GLPK, SRT en Eurotech hebben er nog steeds zelf voor gekozen om in Klasse 1 met GT1 auto's gaan te rijden. Moeten wij hen daarom tegenhouden om in Belcar te komen rijden met hun GT1-materiaal?

Ik wil maar zeggen, die reglementswijziging heeft naar mijn mening vele teams tegengehouden om zich in te schrijven.

Een onderhoudsbeurt aan een RSR-motor is niet met goud te betalen. Bij een GT3-cup motortje is dat wel te betalen. Hoeveel seconden zitten er tussen een RSR en GT3-cup op Zolder? Niet zo heel veel............denk niet dat de bewuste gentlemen-coureur daar rouwig om is. Die ene topcoureur die hier niet mee leven kan? Jammer dan, moet ik u begeleiden naar de deur......of weet u zelf de weg naar buiten.
Nou, ik wil toch CEO Racing toch niet gaan vertellen op het einde van het seizoen: "Sorry mensen, jullie twee RSR's zijn niet meer welkom. Gelieve nog twee Cupjes aan te schaffen of je enkel in te schrijven met jullie huidige Cup"

Wat ik gewoon wil zeggen is dat je naar mijn mening met dit format niet meer deelnemers gaat aantrekken. Zeker niet op korte termijn.

Liever 60 simpele wagens als helemaal geen ;)
Nou, ik zie toch liever 42 wagens met enkele GT1-wagens en professionele, internationale piloten erop

Ik volg tommy's mening trouwens volledig: GTA/B, TA/B leek mij het ideale format.
Zou zeggen, discusieer lekker verder :)
Bij deze ;)

PS: Ik ben slechts 14, nog jonger dus :)

Raceboy
31-08-2006, 22:42
Ik volg tommy's mening trouwens volledig: GTA/B, TA/B leek mij het ideale format.

Probleem is dat Tourisme beetje uitgestorven is. Alles is nu S2000. Je kan die wel ombouwen voor endurance (zie severich) maar een TA ga je daar nooit van maken. Je kan natuurlijk zelfs iets bouwen maar ik denk niet dat je amg verwahten dat 7 teams ineens zelf iets ineen gaan steken.

GT2-R
31-08-2006, 22:49
Mij zou het goed lijken de oudere generatie GT1-wagens wat voordelen te geven. Niet van die aard dat ze sneller zijn dan de Corvettes maar dat ze op z'n minst geen 3sec per ronde verliezen. Zodra er dan ook maar het minste probleem opduikt staan er dan een aantal Porsche biturbos/GT2-R (:drewl: ) en Vipers klaar om het heft in handen te nemen. Als ik me niet vergis zijn de FFSA-GT reglementen ook iets in die aard, of niet???

Viper GTS-R***
31-08-2006, 22:53
Mij zou het goed lijken de oudere generatie GT1-wagens wat voordelen te geven. Niet van die aard dat ze sneller zijn dan de Corvettes maar dat ze op z'n minst geen 3sec per ronde verliezen. Zodra er dan ook maar het minste probleem opduikt staan er dan een aantal Porsche biturbos/GT2-R (:drewl: ) en Vipers klaar om het heft in handen te nemen. Als ik me niet vergis zijn de FFSA-GT reglementen ook iets in die aard, of niet???
Inderdaad docter jozz!
Bij dit idee blijf ik ook nog steeds;)
Weet je nog mijn thread "Belcar & FFSA GT reglementen" ? :)
Link:http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=13110&highlight=ffsa+belcar+reglement

GT2-R
31-08-2006, 22:57
Weet je nog mijn thread "Belcar & FFSA GT reglementen" ? :)
Link:http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=13110&highlight=ffsa+belcar+reglement

Ik dacht mij al zoiets te herinneren :D :+ .

Bramzel
31-08-2006, 23:03
SVP niet denken ;) Gewoon naar school gaan en lekker MSN'en.

Zeg ik dat zoiets van toepassing is op alle 16-jarige? Ken toch enkele jeugdige Paddockers die reeds op zeer jonge leeftijd weten hoe het autosportwereldje in elkaar zit. Die desbetreffende gasten leveren dan ook regelmatig een zinnige bijdrage. Mijn quote was specifiek bedoeld op de 16-jarige Jorrit van Dasselaar die de laatste tijd het forum voorziet van heel wat onzin. Althans, dat is mijn persoonlijke mening? Die mogen we anno toch nog steeds hebben?

Ik heb je er eerder op aangesproken en ga dit weer doen. Je gedraagt je als een hufter Mark. Als administrator hoor je orde te bewaren en het forum in toom te houden, en dat doe je niet door minderjarigen publiek te kleineren. Als admin is dat gewoon not done. Als zijn gedrag je niet aanstaat hoor je hem daar via PM op te wijzen, maar een beetje als een volwassene een 'kind' gaan afbekken op een forum? Grote kerel zeg, word je daar blij van? Nou nou. Je zit hier af te geven op hem, maar gedraagt je zelf nog veel erger. Gedrag een admin onwaardig. Als je iemand niet mag, prima, maar ga hem dan niet proberen weg te pesten. Want die indruk krijg ik hier sterk.

Deze post zal wel verwijderd worden, maar dat kan me niks schelen. Dit soort gedrag verpest dit forum, niet de posts gebaseerd op geruchten. Geruchten horen er bij en zijn er al sinds het begin. Zullen er ook altijd blijven. Mensen aanvallen op hun leeftijd is echter kinderachtig en onvolwassen.

Als dit zo doorgaat vind ik het wel prima hier. Ik vond De Paddock altijd een plek waar het plezierig over de autosport praten was. Dat plezier is echter flink aan het dalen door dit soort zaken.

JorritVD
31-08-2006, 23:07
Mijn quote was specifiek bedoeld op de 16-jarige Jorrit van Dasselaar die de laatste tijd het forum voorziet van heel wat onzin. Althans, dat is mijn persoonlijke mening? Die mogen we anno toch nog steeds hebben?

Sry, ik zal op m'n posts letten. Maar ik heb ook heel veel dingen erop gezet dat waar is.

Als ik aan GT-racerij denk, dan denk ik aan bomvolle velden. Of die gedachte terecht is weet ik niet. Weet wel dat ik liever naar 60 wagens kijk dan naar 30.

Ik heb ook liever bomvolle velden, maar 60 gt3 auto's is denk ik ook een achetruitgang voor de Belcar. Ik zie liever wat sneller en exclusiefe auto's zoals de Marcossen, Corvettes, Stealths, Vipers Maseratis etc.
Ik zie dit jaar meer als een overgangsjaar van de Belcar. na een paar goede jaren is er dit jaar even wat minder. Als bijv PSI niet de Corvettes hadden gekocht waren ze ook nog met de PSI Porsches, ook al kunnen ze niet op tegen de Corvettes. Tot nu toe heeft de 997 GT2-R maar 1 race geraced.
Kuismannen is er ook met de PSI Corvettes er van door gegaan. Dus al drie competatieve auto's weg in princiepe.
Ik denk niet wat de Belcar op heeft gebouwd zo laat vallen voor goedkopen GT3 autootjes (nouw zo goedkoop ook weer niet). Als er alleen maar GT3 auto's komen wordt een race waarchijnlijk ook 2 races van een uur en kun je misschien verwachten dat de grote namen zoals Kumpen, Goossens e.d niet meer mee gaan doen en misschien wel naar de FFSA gaan of de Rhino's GT series. Maar het kan ook zijn dat hun juist wel mee gaan doen.

Ik heb je er eerder op aangesproken en ga dit weer doen. Je gedraagt je als een hufter Mark. Als administrator hoor je orde te bewaren en het forum in toom te houden, en dat doe je niet door minderjarigen publiek te kleineren. Als admin is dat gewoon not done. Als zijn gedrag je niet aanstaat hoor je hem daar via PM op te wijzen, maar een beetje als een volwassene een 'kind' gaan afbekken op een forum? Grote kerel zeg, word je daar blij van? Nou nou. Je zit hier af te geven op hem, maar gedraagt je zelf nog veel erger. Gedrag een admin onwaardig.

Deze post zal wel verwijderd worden, maar dat kan me niks schelen. Dit soort gedrag verpest dit forum, niet de posts gebaseerd op geruchten. Geruchten horen er bij en zijn er al sinds het begin. Zullen er ook altijd blijven. Mensen aanvallen op hun leeftijd is echter kinderachtig en onvolwassen.

Als dit zo doorgaat vind ik het wel prima hier. Ik vond De Paddock altijd een plek waar het plezierig over de autosport praten was. Dat plezier is echter flink aan het dalen door dit soort zaken.

Bedankt voor het opkomen, in sommige dingen heeft hij gelijk, maar ik sommige dingen denk ik dat hij soms eerst even beter kan nadenken voordat hij wat zegt, in dot geval typen.

Misschien is het beter om deze thread tijdelijk te sluiten en als we meer weten over het reglement voor volgend jaar dat we hem dan weer openen.
tot nu toe staat er een hele boel gelul in en houden we ons momenteel alleen maar voor de gek.

GT2-R
31-08-2006, 23:10
niet door minderjarigen publiek te kleineren. Als admin is dat gewoon not done. Als zijn gedrag je niet aanstaat hoor je hem daar via PM op te wijzen, maar een beetje als een volwassene een 'kind' gaan afbekken op een forum?

:Offtopic:

@Mark: ik wil mij nergens mij bemoeien maar mij lijkt het ook beter dat als je een probleem hebt met iemand het gewoon te zeggen via PM en niet in het openbaar. ..

@Bramzel: dit meldt je Mark ook misschien beter via PM hé...

Kan het nu aub terug over de belcar-reglementen gaan???

Viper GTS-R***
31-08-2006, 23:13
Eerlijk gezegd Mark, vind ik ook wel dat je soms wat 'hard' bent tegenover Jorrit. Oké forum moet geen roddelblaadje worden dat weten we allemaal.
Maar zoals Bramzel zegt, zo in openbaar kleineren... lijkt me idd niet de gepaste manier.

Dan even naar het onderwerp:
Als we nu eens kijken naar het huidige Belcar veld, hoeveel wagens kunnen er zonder aanpassingen in het FIA GT3 veld meerijden?
Weliswaar GEEN EEN...
Dus dat FIA GT3 - Belcer gedoe slaagt, natuurlijk mijn mening: "OP NIETS"

Iemand andere mening?? Of tegen-reactie?? Laar horen zou ik zeggen:cool:

Baron
31-08-2006, 23:24
Zou echt zonde zijn :( :( :(... Ik betwijfel of ik dan nog echt de belcar zal volgen.

Zo denk ik er ook over. Voor een race met alleen GT3-cupjes kom ik mijn deur niet uit.
Een Belcar gebaseerd op het GT3-reglement zal de publieke belangstelling zeker doen afnemen. Het publiek wil Corvettes, Vipers en andere dikke bakken zien.
Het grote probleem bij de Belcar 2006 is dat het reglement de Corvettes enorm bevoordeelt (over het hoe en vooral het waarom is hier ook genoeg gediscussieerd ;) ). Men moet de reglementen aanpassen en ervoor zorgen dat er in GT1 opnieuw een zekere nivellering komt, waardoor de Marcos, Stealth, Viper en Porsche Biturbo weer meer aansluiting krijgen met de Corvettes. Geef die wagens in godsnaam toch hun grote vleugels terug.
Met een achttal wagens in GT1 die min of meer aan elkaar gewaagd zijn, heb je opnieuw een pracht van een kampioenschap. Dat zo een GT1 niet voor iedereen financiëel haalbaar is, moet je er maar bijnemen. De minder kapitaalkrachtige teams kunnen hun gading blijven vinden in de GT2 en GT3.
Laat die GT1 dan maar over aan de al-dan-niet-zelfverklaarde 'professionals'. Maar laat die klasse alsjeblieft wel bestaan, want je hebt die GT1 hard nodig als locomotief en uithangbord voor de Belcar.

A.J.
31-08-2006, 23:50
.
Een Belcar gebaseerd op het GT3-reglement zal de publieke belangstelling zeker doen afnemen. Het publiek wil Corvettes, Vipers en andere dikke bakken zien.
.

Ik dacht dat er Corvettes en Vipers reden in GT3, net als andere dikke bakken zoals Aston Martin...
Tijdens alle belcar races was er een mooi gevecht in klasse 2 en 3.
Zou mooi zijn dat een Porsche 996 RS het voor de titel moet opnemen tegen een Mosler, BMW V8, Ultima, Corvette (zoals Xero racing), Viper ( zie Rudolph) en dit met weinig onderlinge verschillen.
Zou veel spannender zijn.

JorritVD
01-09-2006, 00:03
Ik dacht dat er Corvettes en Vipers reden in GT3, net als andere dikke bakken zoals Aston Martin...

Je hebt gelijk, maar er zijn meer raceversies
Corvette: GT1: C6-R en C5-R / GT3: Z06R
Viper: GT1: Chrysler Viper GTS/R / GT3: Dodge Viper Competition Coupe
Aston Martin: GT1: DBR9 / GT3: DBRS9
en nog een paar.

In de GT1 mag je meer dingen doen en en hebben de auto's ongeveer 600 pk en in de GT3 tussen de 400 en 500.
Op GT1 en GT2 gebied mag je bijv. carbononderdelen meer aerodinamica erop zetten etc. etc.

een normale mens die geen hoge snelhijden is gewend kan niet met een GT1 of GT2 auto mee om gaan.
een GT3 auto is eigenlijks een normale auto met een rolkooi en een paar kleine aanpassingen.

Brecht
01-09-2006, 00:05
Je hebt gelijk, maar er zijn meer raceversies
Corvette: GT1: C6-R en C5-R / GT3: Z06R
Viper: GT1: Chrysler Viper GTS/R / GT3: Dodge Viper Competition Coupe
Aston Martin: GT1: DBR9 / GT3: DBRS9
en nog een paar.

In de GT1 mag je meer dingen doen en en hebben de auto's ongeveer 600 pk en in de GT3 tussen de 400 en 500.
Op GT1 en GT2 gebied mag je bijv. carbononderdelen meer aerodinamica erop zetten etc. etc.

een normale mens die geen hoge snelhijden is gewend kan niet met een GT1 of GT2 auto mee om gaan.
een GT3 auto is eigenlijks een normale auto met een rolkooi en een paar kleine aanpassingen.

Dat weet A.J. allemaal wel hoor, je moet hem niks leren over autosport :)

Viper GTS-R***
01-09-2006, 00:11
Ik dacht dat er Corvettes en Vipers reden in GT3, net als andere dikke bakken zoals Aston Martin...
Tijdens alle belcar races was er een mooi gevecht in klasse 2 en 3.
Zou mooi zijn dat een Porsche 996 RS het voor de titel moet opnemen tegen een Mosler, BMW V8, Ultima, Corvette (zoals Xero racing), Viper ( zie Rudolph) en dit met weinig onderlinge verschillen.
Zou veel spannender zijn.
Ja maar zo gaan we wel de British GT kant op hé?:confused:
En dat lijkt me nu toch niet de bedoeling, enfin Mark had dat eens als ideetje gesugereert "weg met de K1's" ofzo iets...
Link: http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=13111
Lijkt mij nu toch niet dé oplossing, net de opvallendste Klasse laten verdwijnen zelfs als zijn er juist in die klasse de minste wagens...
Mijn ideetje van weleer: http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=13395&highlight=klasse+wagens+uitnodigen
Laat die GT1 dan maar over aan de al-dan-niet-zelfverklaarde 'professionals'. Maar laat die klasse alsjeblieft wel bestaan, want je hebt die GT1 hard nodig als locomotief en uithangbord voor de Belcar.
Gij deelt mijn mening;)

Baron
01-09-2006, 00:13
Dat weet A.J. allemaal wel hoor, je moet hem niks leren over autosport :)

:Offtopic:
Onze Jorrit VD is duidelijk een nog jong en onervaren groentje, die nog niet goed weet wie-wie-is in autosportland. :rolleyes:;)

JorritVD
01-09-2006, 00:15
:Offtopic:
Onze Jorrit VD is duidelijk een nog jong en onervaren groentje, die nog niet goed weet wie-wie-is in autosportland. :rolleyes:

het kwam over of hij het niet wist dat de K1 de dikste auto's bevatten :o

PorscheGT
01-09-2006, 00:31
Surf eens naar http://www.andyjaenen.com .. Ik denk dat hij wel weet welke wagens waar rijden ;). Hij heeft toch al heel veel gedaan voor de Belgische autosport .. :)

Baron
01-09-2006, 00:41
het kwam over of hij het niet wist dat de K1 de dikste auto's bevatten :o

:confused:
Als er nu één persoon is die alles over de Belcar weet, dan is het A.J. wel.
Bezoek de volgende sites eens:
http://www.andyjaenen.com
http://www.eranracing.be
http://www.wheelscafe.be

Je kan er zeker iets van opsteken. Op Google de zoekterm 'Andy Jaenen' intikken, kan je ook al een heel eind verder helpen. :)

Viper GTS-R***
01-09-2006, 00:45
@Jorrit, Baron, PorscheGT & corvetteboy: kzou best niet teveel meer over A.J. praten in deze thread (niets tegen hem ofzo zene:p) maar anders gaat onze slotenmaker (rara wie is het, zijn naam komt voor in het beroep;)) er weer een slotje op hangen vrees ik...

Dus back to Belcar->FIA GT3 discussie...

Bramzel
01-09-2006, 00:47
Met betrekking tot de GT3 kwestie; het is een lastige. Aan de ene kant zijn de GT1's natuurlijk een schitterend uithangbord, 600+ pk etc. Aan de andere kant zijn het de GT3's die momenteel de media krijgen, vanwege de commerciele opzet van het verhaal. Ik weet niet hoe dit in Belgie gaat momenteel, maar in Nederland is het FIAGT3 opeens opgedoken in de media, Autovisie heeft er al een flink artikel aan gewijd en ook op tv is er aandacht aan besteed. Aandacht die het FIAGT nooit gehad heeft, wat toch weer de dikke auto's zijn.

Ik denk dat beiden hun voordeel hebben. GT3 het voordeel dat ze goedkoper zijn, de zelfde modellen als het GT1 voor een fractie van de kosten. Voor Jan Modaal net zo interessant als de GT1's, die ziet het verschil niet tussen een DBR9 of een DBRS9. Voor de die-hards zal dit echter anders liggen, en daar valt het gros van dit forum onder denk ik.

marcel
01-09-2006, 03:19
Mattheus zal wel lachen, als dit er doorkomt.
dit seizoen net niet aan de start komen met een GT3 Aston Martin, omdat het huidige reglement die benadeelt, en dan gaan ze volgend jaar er een GT3 kampioenschap van maken? moet leuk zijn om te horen


@Bramzel: in Belgie zijn wel al heel blij met 10 minuutjes per FIA-GT race, GT3 horen (en vooral zien) we niks van :(

Raceboy
01-09-2006, 09:12
GT3 horen (en vooral zien) we niks van :(

bij Moteurs

Guido
01-09-2006, 10:29
:Offtopic:

Over God en Huudo:

...


Misschien is ém toch God? ;)


allez, omdat gij het zijt, maar enkel als ik onder narcose ben dan. ;)

And fortunately I don't have to enjoy insanity every second. :D

JorritVD
01-09-2006, 11:21
Ik weet niet hoe dit in Belgie gaat momenteel, maar in Nederland is het FIAGT3 opeens opgedoken in de media, Autovisie heeft er al een flink artikel aan gewijd en ook op tv is er aandacht aan besteed. Aandacht die het FIAGT nooit gehad heeft, wat toch weer de dikke auto's zijn.

Sinds dit jaar is er heel veel GT/Tourisme te zien op TV
Fia GT is dit jaar live te zien op het dure Sport 1.
Maar er komt ook een kleine samenvatting van de Fia GT op sbs6 tijdens de uitzending van de Martini World circuit. En ook is de Fia GT3 en de DSC op sbs6

A.J.
01-09-2006, 15:36
België is te klein om GT1 als hoofdprogramma te hebben...
De mooiste Belcar race tot op heden was toen de Top van de Belcar gezelschap kreeg van de Belmondo Vipers. Trouwens in mijn ogen ook de enige keer dat er zo'n niveau van wagens was.
Het mooiste kampioenschap creëer je als een 10 tal teams tegen elkaar kunnen vechten voor de overwinning met een 5-tal verschillende type van wagens. Dat kan in GT2 of GT3 maar nooit in GT1 wegens te duur.

Belle
01-09-2006, 15:44
België is te klein om GT1 als hoofdprogramma te hebben...
De mooiste Belcar race tot op heden was toen de Top van de Belcar gezelschap kreeg van de Belmondo Vipers.

Zal ik ook niet gauw vergeten... Was dat niet tijdens de World Series by Nissan in april 2003? Dat was echt een sjieke Belcarrace...

Van mij mogen ze zeker die mooie wagens van het GT3 kampioenschap naar hier halen, maar Belcar zonder GT1 verliest voor mij dan toch wel z'n charme.
Inderdaad, zoals hierboven aangegeven zullen sommigen het verschil niet zien tussen een DBR9/DBRS9 of C6R/Z06, maar het geluid alleen al zou ik missen. Of misschien doen ze het ook daarvoor, om het geluid wat te beperken. Want daar willen ze toch naartoe streven?

Maar uiteraard zal het budget er ook wel veel mee te maken hebben. Al vraag ik mij af hoeveel teams zo'n GT3 bakken kunnen inzetten.

Ook heb ik steeds de combinatie GT/Tourisme kunnen appreciëren in het Belcar-kampioenschap. Ik zou het jammer vinden moesten de BMW's daar plaats voor moeten maken...

Brecht
01-09-2006, 15:46
Was idd World Series 2003. Was een Belcar race in de regen met de TOP 4 algemeen (alle 4 vipers) binnen de 15 seconden over de finish :worship: waar is de tijd

A.J.
01-09-2006, 19:18
Ben er van overtuigd dat als piloten als Kumpen, Longin, Bouvy, Vosse, Goossens,... in wagens zoals een GT3 Corvette, Mosler, Porsche 996 RS, Ferrari 430, Viper GT3,... de spektakelwaarde even groot is als nu. Dan mogen ze werken aan het stuur om een rondje te rijden in 1.32 terwijl de Corvettes in de aanloop van de 24 uren de eerste rij bezetten met twee vingers in de neus...

FIRE
01-09-2006, 19:26
Met betrekking tot de GT3 kwestie; het is een lastige. Aan de ene kant zijn de GT1's natuurlijk een schitterend uithangbord, 600+ pk etc. Aan de andere kant zijn het de GT3's die momenteel de media krijgen, vanwege de commerciele opzet van het verhaal. Ik weet niet hoe dit in Belgie gaat momenteel, maar in Nederland is het FIAGT3 opeens opgedoken in de media, Autovisie heeft er al een flink artikel aan gewijd en ook op tv is er aandacht aan besteed. Aandacht die het FIAGT nooit gehad heeft, wat toch weer de dikke auto's zijn.
Heeft Paul v Splunteren geen nauwe banden met Autovisie? Heeft de aandacht verder te maken met het feit dat het Nederlandse gentleman drivers zijn die zich inkopen in TV programma's?

Bling
01-09-2006, 19:57
Ik denk net aan iets..

Een tijdje geleden (na het verschijnen van het bericht dat de GS BMW's te koop stonden) had ik een mail gestuurd naar GS zelf. Toen kreeg ik het (ondertussen al bekende) antwoord dat "het gewoon was om te kijken of er interesse voor zou zijn"

Evenwel gaven ze toen een kleine hint over hun plannen van 2007:
"OK: 2 Porsche 997!"

Ik kreeg daarna geen mail meer terug toen ik vroeg of het over RSR's of Cup's gingen.

Zou het een aanwijzing zijn? Of gewoon puur toeval, ik weet het niet.

Pinzie
01-09-2006, 20:07
Ik zie eigenlijk die GT3 wel zitten:
Meerdere teams zijn in staat zo een wagen aan te schaffen en hem te laten rijden. Dus komt er ook meer strijdt om de overwinning door verschillende wagens, en komen er ook misschien meer "exotische" wagens in het veld. Dat zal het publiek ook leuk vinden, waardoor misschien wel een groter publiek komt opdagen. Dat zorgt voor een grotere respons/naambekendheid bij de sponsors. Die is dus ook tevreden. De betere teams zullen natuurlijk toch weer vooraan meestrijden, maar dat mag ook. En als er meer strijd is, en het betaalbaarder blijft, en de wagens eventueel ook nog goedkoop ombouwbaar zijn naar een andere wedstrijd buiten de belcar, dan is het ook interessanter voor een team. Misschien komen er dan ook makkelijker teams een eenmalige deelname doen in de belcar, als test of dergelijke.
Ik weet het, het is en blijft veel gokken, en ja, er staat veel als en was bij ...
Ik vind de GT1 ook mooi om te zien, maar niet zoals het er nu aan toe gaat, dan ga ik liever naar de BEC kijken ... of een andere serie .

Met sportieve groeten

Raceboy
01-09-2006, 20:18
Hoe gaan ze aan die GT3 wagens geraken? Porsches en vipers misscheine nog wel. Ferrari als ze kunnen volgen. Aston martin zal maar een beperkt aantal stuks per jaar maken.

Brecht
01-09-2006, 20:30
Hoe gaan ze aan die GT3 wagens geraken? Porsches en vipers misscheine nog wel. Ferrari als ze kunnen volgen. Aston martin zal maar een beperkt aantal stuks per jaar maken.

Hetzelfde probleem voor de Corvette Z06-R. Dacht dat alleen Callaway deze bouwde.

Pinzie
01-09-2006, 20:37
Aan de benodigde wagens geraken zal zeker niet makkelijk zijn. De topteams lukt het wel. De andere teams zullen het idd moeilijker hebben de eerste jaren. De toerisme wagens zou ik zeker ook nog toelaten, om nog een leuk en gevarieerd veld te krijgen.

Bramzel
01-09-2006, 20:39
Ik denk dat het bij die GT3's geen probleem zal zijn hoor, als er vraag naar is zullen ze ze bouwen. Ze zijn immers al ontwikkeld, dus Carsport-Callaway/Prodrive zal echt z'n hand niet omdraaien voor wat makkelijke extra centjes lijkt me.

Mede door de punten die A.J. heeft genoemd moet ik zeggen dat ik het toch ook niet zo'n verkeerd idee vind. Op die manier bekeken lijkt het inderdaad ook in zo'n geval een prima show te worden, en dat zou echt super zijn.

Raceboy
01-09-2006, 20:41
Ik denk dat het bij die GT3's geen probleem zal zijn hoor, als er vraag naar is zullen ze ze bouwen. Ze zijn immers al ontwikkeld, dus Carsport-Callaway/Prodrive zal echt z'n hand niet omdraaien voor wat makkelijke extra centjes lijkt me.


Je moet wel denken dat het zo'n 30 tal wagens zijn die op vrij korte termijn (reglementen zijn immers pas laat gekend) gebouwd moeten worden.

GT2-R
01-09-2006, 21:20
Ik denk dat het bij die GT3's geen probleem zal zijn hoor, als er vraag naar is zullen ze ze bouwen. Ze zijn immers al ontwikkeld, dus Carsport-Callaway/Prodrive zal echt z'n hand niet omdraaien voor wat makkelijke extra centjes lijkt me.

Maar één ding vergeet je denk ik: zowat alle teams moeten een nieuwe investering verrichten. En niet alle teams zijn daartoe bereidt denk ik of hebben gewoon niet genoeg centen. Het lijkt mij het meest waarschijnlijk dat ze slechts één klasse gaan wijden aan enkem de GT3 (ev K1 laten vallen en een GT3-klasse invoeren.)

Bramzel
01-09-2006, 21:39
Maar één ding vergeet je denk ik: zowat alle teams moeten een nieuwe investering verrichten. En niet alle teams zijn daartoe bereidt denk ik of hebben gewoon niet genoeg centen. Het lijkt mij het meest waarschijnlijk dat ze slechts één klasse gaan wijden aan enkem de GT3 (ev K1 laten vallen en een GT3-klasse invoeren.)

Er zullen teams afvallen, maar ook teams bijkomen. En ik denk dat het feit dat het veld bijna volledig gelijkgetrokken word veel nieuwe kandidaten kan trekken. Verder zullen de investeringen ook meevallen, vergeet niet dat de GT1 en GT2 teams al materiaal hebben wat qua prijs meer waard is, waardoor verkoop meer dan voldoende budget oplevert voor een GT3 wagen.

Brecht
01-09-2006, 21:42
Er zullen teams afvallen, maar ook teams bijkomen. En ik denk dat het feit dat het veld bijna volledig gelijkgetrokken word veel nieuwe kandidaten kan trekken. Verder zullen de investeringen ook meevallen, vergeet niet dat de GT1 en GT2 teams al materiaal hebben wat qua prijs meer waard is, waardoor verkoop meer dan voldoende budget oplevert voor een GT3 wagen.

Denk dat de grotere teams dat ook goed kunnen uitspelen.
BV : Prospeed zet bv 5 997's cups in, 2 onder de vlag van prospeed en de andere 3 kunnen verhuurd worden aan andere teams/Piloten. Zo kan je vlug een groot veld krijgen :)

Bling
01-09-2006, 23:30
Naarmate de reacties vorderen begin ik ook steeds meer te zien in dit "mogelijke" concept.

Vooral het idee van corvetteboy spreekt mij wel aan. GLPK kan zich dan evt. engageren als "verdeler" van de Z06'en, mede dankzij de goeie contacten die zij hebben met Toine Hezemans (logisch). Want zaten de Hezemansen niet mee achter het Z06 project van Carsport-Callaway?

marcel
02-09-2006, 02:36
Maar één ding vergeet je denk ik: zowat alle teams moeten een nieuwe investering verrichten. En niet alle teams zijn daartoe bereidt denk ik of hebben gewoon niet genoeg centen. Het lijkt mij het meest waarschijnlijk dat ze slechts één klasse gaan wijden aan enkem de GT3 (ev K1 laten vallen en een GT3-klasse invoeren.)


misschien een overgangsjaar of 2 inlassen.
of misschien dat de meeste teams dan gewoon gaan overschakelen op de GT3-porsche (ik kan me niet inbeelden dat die duurder is dan die voor GT2)

Baron
02-09-2006, 10:02
Ik blijf het een zeer slecht idee vinden.
Ik vrees dat een Belcar-reglement op GT3-basis nefast gaat zijn voor het kampioenschap. Teams als GLPK, SRT en PSI hebben wel ambities die verder reiken dan in België met een GT3 te komen rondrijden. De toppiloten zullen ook wel twee keer nadenken alvorens hier in zo een Cupje te stappen, als ze elders met een GT1 aan de bak kunnen.
Vergelijk het met het 'British GT'. Enkele jaren geleden werden de GT1's uit dat kampioenschap gebannen met dezelfde argumenten die ik nu hier hoor voor een 'Belcar GT3' : financieel haalbaar, grotere startvelden, opnieuw spannende races.... Wel, vergeet het maar. Het kampioenschap kende een ware leegloop en was in één klap op sterven na dood. De series heeft zich na een paar moeilijke jaren met veel moeite opnieuw kunnen herstellen, maar is het verdwijnen van de GT1's nooit echt te boven gekomen. Dan moet je ook nog in acht nemen dat de Britse autosportautoriteiten hard gepusht hebben om het kampioenschap in leven te houden. Ik zie hier in België de RACB nog niet echt veel moeite doen om een noodlijdende Belcar een handje te helpen.

smiley
02-09-2006, 10:19
ik moet zeggen dat het wel mooi zou zijn moesten ze in de belcar het zelfde regelement zouden nemen als in de british gt
met GT2 als hoogste klasse en nog de klasse GT3 en de 'cup' klasse erbij..
maar dan zou je natuurlijk ook weer een deel mooie wagens uitsluiten uit het kampioenschap (corvette, marcos, viper,...)

Bramzel
02-09-2006, 12:32
ik moet zeggen dat het wel mooi zou zijn moesten ze in de belcar het zelfde regelement zouden nemen als in de british gt
met GT2 als hoogste klasse en nog de klasse GT3 en de 'cup' klasse erbij..


Dat zou ik weer niet mooi vinden, in het Brits GT blijkt wel dat dat niet werkt. Dan krijg je echt zo'n geamputeerde race, want als je dat gaat doen dan mis je de GT1's echt.

@Baron: Je hebt zeker een goed punt, maar als je kijkt naar de GT3 klasse en GTC klasse (oude GT3's) dan moet ik zeggen dat die toch best florrisant te noemen is. GT2 is een lachertje, maar GT3 toont potentie (Barwell, Cadena, Ascari) en GTC is gewoon echt goed gevuld, met schitterende races.

Baron
02-09-2006, 12:37
Was idd World Series 2003. Was een Belcar race in de regen met de TOP 4 algemeen (alle 4 vipers) binnen de 15 seconden over de finish :worship: waar is de tijd

Dat blijft voor velen, ook voor mij, de mooiste Belcarrace die er ooit geweest is. En dat sterkt mij in mijn argument dat je met een vier- tot zestal competitief, aan elkaar gewaagde GT1's een pracht van een kampioenschap kan krijgen. Dan moet je wel komaf maken met een technisch reglement dat haast op maat van de Corvettes is geschreven. Probleem in de Belcar 2006 is niet de GT1 op zich, maar de overheersing van de Corvettes binnen die GT1.

Bramzel
02-09-2006, 15:00
Je prijst een race waarin 4 Vipers de rest van het veld zoekreden als een van de mooiste, maar momenteel met 2 Corvettes is het niks. Mij lijkt dan dat er gewoon 2 Corvettes bij moeten komen :D

Brecht
02-09-2006, 15:02
Of 2 DBR9's erbij, kunnen we ze in de Belcar ook op hun doos geven :+

Viper GTS-R***
02-09-2006, 15:14
Heb uit betrouwbare bron vernomen dat van het Belcar/FIA GT3 gerucht niet veel te geloven is! Voor sommigen lijkt het hier wel een goed idee, voor anderen dan weer niet. Ikzelf ben er ook niet zo zot van eerlijk gezegt.
Zorg gewoon dat alle nationale GT kampioenschappen beter samenwerken!
Of maak er een Beneluxcar van en zorg dat de Belcar/DSC/RhinoGT velden in 1 peleton worden getrokken. Natuurlijk worden de tragere DSC deelnemers niet aanvaart, geen nood dan hebben we ook een groter BEC/BSC velt om te vullen;)

JorritVD
02-09-2006, 16:10
Zorg gewoon dat alle nationale GT kampioenschappen beter samenwerken!
Of maak er een Beneluxcar van en zorg dat de Belcar/DSC/RhinoGT velden in 1 peleton worden getrokken. Natuurlijk worden de tragere DSC deelnemers niet aanvaart, geen nood dan hebben we ook een groter BEC/BSC velt om te vullen;)

Lijkt mij ook een beter idee. Maar wordt dan de klasse 2 en 3 niet te groot?
Dan krijg je waarschijnlijk een veld van zo'n 80 auto's. En de DSC veld moet een aardige investering doen voor de aanpassingen denk ik. Want het is een zeer vrije reglement.

marcel
02-09-2006, 16:19
Natuurlijk worden de tragere DSC deelnemers niet aanvaart, geen nood dan hebben we ook een groter BEC/BSC velt om te vullen;)


en gij gelooft daarin? die tragere deelnemers rijden in Nederland in de hoofdklasse; dan gaan ze niet gauw efkes overschakelen naar een "voorprogramma", denk ik

JorritVD
02-09-2006, 16:30
en gij gelooft daarin? die tragere deelnemers rijden in Nederland in de hoofdklasse; dan gaan ze niet gauw efkes overschakelen naar een "voorprogramma", denk ik

eeuh, de DSC is in het bijprogramma van de Belcar altijd en is ook vaak in nederland in het bijprogramma. de k1 in de DSC is in de Belcar (ori) de K2
en k2 in de DSC is K3 in de Belcar.
K3 zou in de endurane cup kunnen rijden.
Maar is het wel voor nederlande bedrijven dan nog interesant om te gaan rijden dan? Het zou kunnen als de wedstrijden gereden worden dan in de verschillende landen. bijv 3 in Belgie, 2-3 in Nederland en 2-3 in Duitsland en misschien een keer naar frankrijk en engeland.
Mooi kalender zou er wel komen denk ik.
Maar transportkosten is eigenlijks niet haalbaar voor de kleinere teams voor heel vaak naar het buitenland te gaan.

Viper GTS-R***
02-09-2006, 16:57
Néén Beneluxcar bedoel ik mee racen op: Spa, Zolder, Zandvoort, Asse (en als er nog zo'n Nederlands circuit is in die aart?). En uitstapje naar bv. Nurburgring of Brands Hatch mag natuurlijk wel, maar hou het op 1 uitstap buiten de B & NL circuit's.

De wagens moeten bv een normtijd kunnen rijden van ca 2.55 op Spa, kunnen ze dit niet dan moeten ze naar de BEC/BSC klassen naar gelang hun wens. Ze moeten dan maar zien dat ze de volgende manche wel aan een 2.55op Spa kunnen geraken. Een 1.55 dan bv voor Zolder... tijden van Nederlandse circuit's ben ik niet van op de hoogte.

Aanpassingen voor DSC wagens?? Neen hoor, maak de reglementen gewoonweg vrijer. C5-R's vs ex-DTM wagens en V8stars Wieth F550's ed...
Moet kunnen, grote diversiteit en weelderige taferelen beloofd spectakel dus!

Wel blijven we de 2uur's racen houden dus de DSC en Rhino GT teams moeten wel zien dat ze minstens 2 piloten vinden.

Op Spa zijn denk ik 80 wagens niet téveel neen, als er zo'n 150 Keverkes mogen op race moet dit ook kunnen... niet?

En zoals JorritVD al zei tegen Marcel ivm die:
en gij gelooft daarin? die tragere deelnemers rijden in Nederland in de hoofdklasse; dan gaan ze niet gauw efkes overschakelen naar een "voorprogramma", denk ik
Als ze naar Zolder komen is het idd. ook rijden in voorprogramma van Belcar hé, net hetzelfde dus wat ik voorstel! Diegene die boven de 2.55 op Spa of 1.55 op Zolder zitten moeten starten in BEC of BSC, diegene die er wel onder geraken rijden mee in de Hoofdrace van de Beneluxcar.

Moet wel even vermelden dat het Beneluxcar idee geinspireerd is naar hetgeen wat Marcel (Paddocker Stranger geloof ik dat het is) mij eens gaf om een betere Belcar te creëren.

Mr.Dallara
02-09-2006, 17:11
Als-als-als er iets van waar is én er een GT3 reglement gaat komen dan gaat het helemaal omzeep zijn doordat bijna iedereen dan met een porsche GT3 gaat rijden en de diversiteit helemaal weg zal zijn. Een audi quatro, Vertigo, Ultima, Mazda, Mosler, Marcos, ... gaan we zo niet meer zien :(

Raceboy
02-09-2006, 19:37
Stop nu is met DSC met belcar te vergelijken. DSC heeft geen snellere wagens omdat ze aan een bepaalde PK/gewichts verhouding moeten voldoen.

Baron
03-09-2006, 12:38
Stop nu is met DSC met belcar te vergelijken. DSC heeft geen snellere wagens omdat ze aan een bepaalde PK/gewichts verhouding moeten voldoen.

Inderdaad. DSC en Belcar met elkaar vergelijken slaat nergens op.

Viper GTS-R***
04-09-2006, 00:07
Inderdaad. DSC en Belcar met elkaar vergelijken slaat nergens op.
Heb deze twee nooit vergeleken met elkaar.
Maar:...
Ik ben niet de enigste paddocker die het veld van DSC weet te bewonderen, competitief toch wel aan elkaar gewaagd. Veel variateit in de wagens...
Moest dit veld samen met Belcar wagens kunnen rijden en wat Rhino's erbij dan zit er zeker véél spanning in. Maar idd. dan blijft het probleem nog steeds ivm. de (te) snelle Corvette's (voor de rest van de kopgroep).

Bramzel
04-09-2006, 01:03
Vind op zich het DSC een te bonte kermis wil je een professioneel kampioenschap runnen. DSC is een gentlemen kampioenschap, BELCAR probeert professioneler te zijn. Onderdeel daarvan is reguleren wat je toelaat, niet elke wagen toelaten. Wat dat betreft denk ik dat dat onderscheid prima is, en dat dat ook zo moet blijven.

Raceboy
04-09-2006, 07:38
Alle wagens die DSC rijden zijn volgens mij toch ook toegelaten tot de belcar. Buiten dan de V8star en DTM.

Fonne
04-09-2006, 22:47
Alle wagens die DSC rijden zijn volgens mij toch ook toegelaten tot de belcar. Buiten dan de V8star en DTM.DTM wagens zijn in het verleden toch toegelaten. De Deti Racing Mercedes CLK dat is toch een ex DTM wagen.

AlainH
04-09-2006, 22:52
DTM wagens zijn in het verleden toch toegelaten. De Deti Racing Mercedes CLK dat is toch een ex DTM wagen.

Dat was een compleet zelfgebouwde DTM look-a-like !

FIRE
05-09-2006, 20:15
Vind op zich het DSC een te bonte kermis wil je een professioneel kampioenschap runnen. DSC is een gentlemen kampioenschap, BELCAR probeert professioneler te zijn. Onderdeel daarvan is reguleren wat je toelaat, niet elke wagen toelaten. Wat dat betreft denk ik dat dat onderscheid prima is, en dat dat ook zo moet blijven.
DSC is inderdaad een gentlemen kampienschap en men heeft volgens mij ook geen ambities om zoals Belcar te worden. In DSC wil men gewoon 2 wedstrijden per weekend racen en daarna gezellig een pintje pakken.

A.J.
05-09-2006, 21:05
DSC is inderdaad een gentlemen kampienschap en men heeft volgens mij ook geen ambities om zoals Belcar te worden. In DSC wil men gewoon 2 wedstrijden per weekend racen en daarna gezellig een pintje pakken.

da gezellig een pintje pakken doen ze in de Belcar ook hoor :D

A uit PDGRacing
07-09-2006, 19:59
Enkele opmerkingen op posts hier boven:

- Zou je als topteam het risico nemen om een GT3 te kopen, om weggereden te worden door non-prof-team?

- Nu rijden de top-piloten in GT1, de betere in GT2, en de meeste in GT3. Als je al moeilijkheden hebt om geld te krijgen als GT3-team om op het podium te raken van GT3, denk je dat het eenvoudiger wordt als je ook nog eens tegen een Belgische kleppers te rijden in dezelfde klasse?

- Die WsbR was inderdaad een van de mooiste ooit, maar toen was GT1 ook een beetje van een Viper-cup, niet?

- Laten we eerst afweten wat er effectief uit de bus valt, voor we de ballon opblazen.

- Ik lees hier verdacht weinig van Belcar-teams/Belcar-mensen zelf?

marcel
08-09-2006, 15:37
- Die WsbR was inderdaad een van de mooiste ooit, maar toen was GT1 ook een beetje van een Viper-cup, niet?


maar toen had je er wel 5, hetgeen toch wat meer spektakel levert dan 2 corvettes

FIRE
08-09-2006, 18:46
Enkele opmerkingen op posts hier boven:

- Zou je als topteam het risico nemen om een GT3 te kopen, om weggereden te worden door non-prof-team?
In GT3 zullen de talentvolle coureurs vooraan rijden. Ik zie niet in wat daar mis mee is.

Pat
08-09-2006, 19:14
Vind op zich het DSC een te bonte kermis wil je een professioneel kampioenschap runnen. DSC is een gentlemen kampioenschap, BELCAR probeert professioneler te zijn. Onderdeel daarvan is reguleren wat je toelaat, niet elke wagen toelaten. Wat dat betreft denk ik dat dat onderscheid prima is, en dat dat ook zo moet blijven.

Oesje, daar gaat een van de beginselen van Belcar ...

Smijt RACB buiten en laat Belcar terug gewoon Belcar zijn, in plaats van een
kleine FIA-GT binnen België.
Belcar gaat ten onder aan de grootheidswaanzin van RACB !
Geef geen korting gebaseerd op de inschrijvingsdatum maar voor inschrijven van wagens die er nog niet bijzijn.

Baron
08-09-2006, 22:46
Smijt RACB buiten en laat Belcar terug gewoon Belcar zijn, in plaats van een
kleine FIA-GT binnen België.
Belcar gaat ten onder aan de grootheidswaanzin van RACB !



:applaus:
En of je gelijk hebt!
In Zolder heeft men de allergrootste stommiteit uitgestoken toen men toeliet dat de RACB zich met de Belcar ging bemoeien.
Voor het nationaal statuut van de RACB heeft men wel een heel hoge prijs betaald. Uiteindelijk zit men met een afgekalfd kampioenschap dat nog slechts een schaduw is van de vroegere originele en gediversifiëerde Belcar, en waar men in Zolder nog niet eens zelf de reglementen mag voor opstellen of aanpassen.
Wel, voor mij mag de RACB de boom in met zijn nationaal statuut. De Belcar had en heeft de RACB niet nodig. Back to the roots; teruggrijpen naar het vroegere heel vrije technische reglement met een mix van Tourings en GT's, blijft voor mij de ideale oplossing voor de Belcar.
Maar zolang de naast-hun-schoenen lopende bobo's van de RACB het voor het zeggen hebben, vrees ik dat we met een halfbakken GT-kampioenschap zullen blijven zitten.

Baron
18-09-2006, 13:49
Aansluitend bij deze thread, een stukje uit een interview met Patrick Selleslagh van SRT op Pitstop.tv :



Voorts ontkracht Selleslagh de geruchten dat David Hart geen deel meer uitmaakt van het team.

Selleslagh: "David blijft bij ons, ook al rijdt hij niet meer in Belcar. De 24 Uren van Zolder is de laatste Belcar-race geweest van David. Door alle poespas dit seizoen met de reglementen is hij uitgekeken op de Belcar. Maar we blijven wel samenwerken, we hebben plannen voor 2007. En als er vanuit Belcar niet snel een signaal komt wat het gaat worden in 2007, dan zou het wel eens te laat kunnen zijn. David gaat met ons de laatste race rijden van de FFSA GT."



Hallo, daar in Zolder. Tijd om wakker te worden!

Belle
18-09-2006, 15:35
Aansluitend bij deze thread, een stukje uit een interview met Patrick Selleslagh van SRT op Pitstop.tv :



Voorts ontkracht Selleslagh de geruchten dat David Hart geen deel meer uitmaakt van het team.

Selleslagh: "David blijft bij ons, ook al rijdt hij niet meer in Belcar. De 24 Uren van Zolder is de laatste Belcar-race geweest van David. Door alle poespas dit seizoen met de reglementen is hij uitgekeken op de Belcar. Maar we blijven wel samenwerken, we hebben plannen voor 2007. En als er vanuit Belcar niet snel een signaal komt wat het gaat worden in 2007, dan zou het wel eens te laat kunnen zijn. David gaat met ons de laatste race rijden van de FFSA GT."



Hallo, daar in Zolder. Tijd om wakker te worden!

We zullen volgend jaar nogal wat mogen afreizen willen we nog steeds onze favoriete teams, wagens, of piloten aan het werk blijven zien. :rolleyes:
Maar best al beginnen sparen zeker...

Jammer dat het er allemaal zo aan toe moet gaan nu. Vooral na de vorige Belcarjaren waar de kwaliteit en kwantiteit van het veld zo aan mekaar gewaagd was...

Neo-242
18-09-2006, 20:17
Ik ken de reglementen en doelstellingen van RACB/Circuit Zolder niet voldoende om een uitgesproken mening hierover te hebben, maar als racefan langs de kant kan ik dit jaar enkel volgende zaken vaststellen:

GT1 is oersaai (buiten de 24h dan), maar dat was het vorig jaar ook, hoewel in iets mindere mate...

RACB doet geen zak om het GT1 kampioenschap spannender te maken, de gewichten werken gewoon niet...

Van het aantrekken van extra FIA GT gehomologeerde teams is nog niks in huis gekomen. Zelfs de Duller BMW Z4, waar even sprake van was voor de 24h, is niet gekomen maar kiest Britcar als debuut:rolleyes:

Mark
18-09-2006, 20:33
Van het aantrekken van extra FIA GT gehomologeerde teams is nog niks in huis gekomen. Zelfs de Duller BMW Z4, waar even sprake van was voor de 24h, is niet gekomen maar kiest Britcar als debuut:rolleyes:


Ja, die is wel erg simpel ;)

Voor de 24 uur van Spa was die kist nog niet klaar. Dan maar het debuut in een nationale 24-uurs race. Welk debuut heb je liever als fabrikant? Meerijden met de meute in een sterke nationale 24-uurs race of lekker winnen tijdens je debuut in een iets minder sterke 24-uurs race?

Dan lijkt die keuze me niet zo moeilijk ;)

Baron
18-09-2006, 20:52
Ja, die is wel erg simpel ;)

Voor de 24 uur van Spa was die kist nog niet klaar. Dan maar het debuut in een nationale 24-uurs race. Welk debuut heb je liever als fabrikant? Meerijden met de meute in een sterke nationale 24-uurs race of lekker winnen tijdens je debuut in een iets minder sterke 24-uurs race?

Dan lijkt die keuze me niet zo moeilijk ;)


Akkoord, Duller heeft inderdaad voor de gemakkelijkheidsoplossing gekozen. Maar een stuk van de kritiek blijft wel overeind : men slaagt er in de Belcar maar niet in om interessante guests aan te trekken.

Neo-242
18-09-2006, 22:10
Ja, die is wel erg simpel ;)

Voor de 24 uur van Spa was die kist nog niet klaar. Dan maar het debuut in een nationale 24-uurs race. Welk debuut heb je liever als fabrikant? Meerijden met de meute in een sterke nationale 24-uurs race of lekker winnen tijdens je debuut in een iets minder sterke 24-uurs race?

Dan lijkt die keuze me niet zo moeilijk ;)

Heeft nu niet direct iets met Belcar te maken, maar ik vraag me af hoe eventuele klantenteams daar tegenover staan... Ik denk dat teams wel genoeg notie hebben van de verschillende kampioenschappen om prestaties tegen elkaar af te meten... beetje zwak van BMW in dit geval vind ik dat...

Mark
20-09-2006, 20:41
SRO van FIA GT-baas Stéphane Ratel praat met Circuit Zolder over het invoeren van het FIA GT3-reglement in de Belcar. Ratel wil overal in Europa lokale GT3-kampioenschappen opstarten, ook in België


http://hwl.skynet.be/www.pitstoptv.be/nieuwsbericht.php?newsid=12646


Zat ik met mijn gespeculaas in de afgelopen maanden toch een aardig eind in de richting ;)

Kumpen: "
Voor GLPK schept dat wel een probleem, want we zitten met onze C5-R die we op 3 jaar willen afschrijven."


Anthony, als je hulp nodig hebt.............ik schrijf hem op 2 bochten af :D

Brecht
20-09-2006, 20:42
Zat ik met mijn gespeculaas in de afgelopen maanden toch een aardig eind in de richting ;)



Anthony, als je hulp nodig hebt.............ik schrijf hem op 2 bochten af :D

Franz Lamot achterna Mark :D

smiley
20-09-2006, 20:51
bwa dat glpk dan met de c5r richting ffsa verrekt.. of hem verkoopt aan een ffsa team ! of jah hem aan mark geeft :p
maar ik vraag me dan wel serieus af wat er met alle mooie wagens gaat gebeuren (wagens zoals stealh, mosler, viper, corvette,...)
misschien een klasse gt3 binnen de belcar, maar tog niet het hele kampioenschap gt3 maken !

Neo-242
20-09-2006, 21:04
Als ze dat doen rijdt er helemaal geen kat meer in de Belcar. Wie heeft het geld om 2 reglementswijzigingen op te vangen op 2 jaar tijd...:crazy:

Viper GTS-R***
20-09-2006, 21:26
Langs 1 kant vind ik het een goed idee dat GT3 Kampioenschap, voor de Britste GT zal dit ook zo zijn in 2007! Daar zal het zeker en vast een verbetering zijn, en ook niet zo een groot probleem aangezien er telkens al wat GT3 teams meereden. Maar voor Belcar, idd vrees ik beetje als je alleen maar GT3 wagens toelaat. Bijvoorbeeld, AD Sport betaalde begin dit seizoen 165.000€ voor de ex-GLPK Viper. Wat nu? Hem terug verkopen met verlies om een GT3 wagen te kunnen kopen?? Lijkt echt niet zo logisch en positief voor het team. G&A met de Mosler, spenderen een smak geld uit aan de aankoop van de wagen, verbeteringen etc... Wat nu? Gaan ze nog eens een smak geld moeten neerleggen om hem naar GT3 configuratie te zetten??

Zo kun je nog wat doorgaan vrees ik...

Belcar 2007 -> GT3 -> ziet er tof uit -> maar voor iedereen haalbaar??

Ik geloof er toch niet 100% in, maar idd met steun van SRO is er mss meer haalbaar dan ik zelf denk.
We will see:)

JorritVD
20-09-2006, 22:31
Ik weet niet of het wel zo'n goed idee is dat er alleen een GT3 klasse komt.
In duitsland zijn ze ook al bezig met een GT3 kampioenschap:
http://www.projectlemans.de/national-gt/deutsche-gt3-serie-mehr-infos.html

Brecht
20-09-2006, 22:34
Hoe meer GT3 kampioenschappen in Europa, hoe beter denk ik. Bv tijdens de 24H van Zolder, als er nog GT3 kampioenschappen actief zijn in Duitsland en de UK kunnen deze wagens makkelijk mee rijden.

Denk dat er dan ook meer buitenlandse teams met hun GT3 komen mee doen.

Neo-242
20-09-2006, 23:00
De vraag die ik me dan weer stel is: als er overal GT3 kampioenschappen gaan zijn, wie gaat dan geïnteresseerd zijn om in elkaar kampioenschap te komen rijden? Voor sponsors minder interessant (Belcar sponsors zijn toch meestal lokale firma's die exposure zoeken in eigen land). Transportkost voor een GT1 of GT3 blijft ook hetzelfde.:D

Belle
20-09-2006, 23:05
De vraag die ik me dan weer stel is: als er overal GT3 kampioenschappen gaan zijn, wie gaat dan geïnteresseerd zijn om in elkaar kampioenschap te komen rijden? Voor sponsors minder interessant (Belcar sponsors zijn toch meestal lokale firma's die exposure zoeken in eigen land). Transportkost voor een GT1 of GT3 blijft ook hetzelfde.:D

Ik denk dat men eerder doelt op de 24 uren van Zolder of zo... En misschien net goed voor de sponsor als die wat meer internationale bekendheid wil verwerven. ;)

Transportkosten uit Duitsland bijvoorbeeld zal ook niet zo heel veel verschil uitmaken. Daarbij, wij hebben een groot voordeel met onze centrale ligging.

Mark
20-09-2006, 23:22
Voor sponsors minder interessant (Belcar sponsors zijn toch meestal lokale firma's die exposure zoeken in eigen land).

Sponsors en exposure? Dat vind ik altijd zo grappig........meestal is het de directeur zelf van een bedrijf die achter het stuur zit. Leveranciers en partners die het feestje mee helpen betalen voor gegarandeerde opdrachten ;)

Overal FIA GT3? Dat heeft wel zo'n zijn voordelen. Stel dat je nu als Belgische directeur eens graag wilt racen op Monza of als Engelse zakenman op Spa. Is een stuk makkelijker nu, met het eigen voertuig van hot naar her. Als ze Spa niet al teveel verminken tijdens de winter dan kon het weleens zeer druk worden tijdens de 2 Belcar-races in Spa. De Engelsen zijn maf van Spa (zie bijvoorbeeld a.s weekend).

Teams zijn ook in staat om makkelijker duo-programma's af te werken. Zie het voorbeeld van SRT en PSI m.b.t. Belcar/FFSA GT.

Baron
21-09-2006, 00:01
Als ze dat doen rijdt er helemaal geen kat meer in de Belcar. Wie heeft het geld om 2 reglementswijzigingen op te vangen op 2 jaar tijd...:crazy:

Inderdaad. Leg dat maar eens uit aan de teams die nu met een Viper, een Stealth of een Mosler zitten. Ik kan me voorstellen dat een Albert Vanierschot, een Guino Kenis of een Laurent Vanmoerkerke niet zo blij zijn met dit nieuws. Ik dacht dat er in de Belcar geluisterd werd naar de verzuchtingen van de teams. Lekker niet dus, tenzij je team GLPK heet, zoals uit de berichtgeving van vandaag weer blijkt.
Dat men van die GT3 een aparte klasse binnen de bestaande Belcar wil maken, kan ik nog enigszins begrijpen. Maar alleen GT3's toelaten en al de rest overboord gooien, zou wel de meest stupiede beslissing zijn uit de geschiedenis van het kampioenschap.

Mark
21-09-2006, 00:13
Klasse 1 en/of klasse 2 zullen wel op 2 tot 3 jaar tijd uitgefaseerd worden. ............ Knijpen en kilo's erbij smijten, iets in die trant.

Wat betreft de Stealth / Viper, die zitten sowieso op het einde van hun levensduur qua homologatie. Die Mosler bouw je om naar FIA GT3 ;)

GT2-R
21-09-2006, 17:07
Klasse 1 en/of klasse 2 zullen wel op 2 tot 3 jaar tijd uitgefaseerd worden. ............ Knijpen en kilo's erbij smijten, iets in die trant.

Wat betreft de Stealth / Viper, die zitten sowieso op het einde van hun levensduur qua homologatie. Die Mosler bouw je om naar FIA GT3 ;)

De Viper zal nog wel een jaartje doorgaan. Ze zullen wel iets kunnen fixen. De BMW E36 mocht toch ook langer rijden... Waarom zou Albert Vanierschot anders geïnvesteerd hebben in die wagen???

Raceboy
21-09-2006, 17:33
Waarom zou Albert Vanierschot anders geïnvesteerd hebben in die wagen???

Senegalezen en investeringen. Altijd mee oppassen :+

Jawaddeman
21-09-2006, 20:14
Stel je voor dat het nu eens dat fia-gt 3 regelement zou worden... Al iemand gedacht hoe men aan een stuk of 40 nieuwe van die wagens gaat geraken, niet te vergeten dat engeland er misschien ook nog eens dertig nodig heeft en duitsland dan ook nog eens dertig hé, want heel europa zou in die klasse rijden volgens het ideaal??? En dan spreek ik nog niet over de prijs, deze auto's verdubbelen van nieuwprijs, en tweedehands gaan er echt niet veel rij komen... A ja en waar gaan alle huidige teams hun wagens van afgelopen jaar slijten... alle gt1 en gt2 plots allemaal te koop... allemaal DSC of rhino gt??? Ik denk echt niet dat je volgend jaar in de Belcar dan nog 20 auto's zal zien...

Ik weet heel mooi voorstel, vind ikzelf ook, maar haalbaar??????

:confused:

Belle
21-09-2006, 20:25
A ja en waar gaan alle huidige teams hun wagens van afgelopen jaar slijten... alle gt1 en gt2 plots allemaal te koop... allemaal DSC of rhino gt???

:confused:

Het wereldkampioenschap GT1's? ;) Zal wellicht wel het opzet zijn van Ratel.

Mark
21-09-2006, 20:25
De aanvoer van nieuwe wagens zie ik niet als een probleem, dat is nog het minste probleem. De 2de-hands waarde van Klasse 1 wagens is anders wel een pijnpunt ;)

Vosse: “Dit is een goede zaak voor de autosport in België. Ik hoop dat we volgend jaar twee zeer competitieve reeksen krijgen, met mooie wagens, volles startvelden en goede races. En als de promotoren hun werk doen, kan dat. GT1 was sowieso te duur voor ons land en GT3 is in volle expansie, dus we hebben alle kansen op een mooie toekomst.”

http://hwl.skynet.be/www.pitstoptv.be/nieuwsbericht.php?newsid=12651

Jawaddeman
21-09-2006, 20:52
[QUOTE=Mark]De aanvoer van nieuwe wagens zie ik niet als een probleem, dat is nog het minste probleem. QUOTE]

Mark hou me op de hoogte als je ergens een occasie'tje van een DBRS 9 of een Z0-6 tegenkomt... Want voor een nieuwe heb ik reeds geïformeerd, onbetaalbaar...

Tenzij we allemaal een 997 super cup op de kop tikken... Betaalbaar, en weldra komen er enkele vrij waarschijnlijk omdat zij al in enkele landen als cup rondrijden... Maar dan krijgen we hier weer het gezaag... De Belcar is een porsche cup...

En neem van mij aan er gaan er veel komen, want die 997 is betaalbaar, betrouwbaar, vindbaar, en nog serieus snel ook...

Belle
21-09-2006, 21:07
Tenzij we allemaal een 997 super cup op de kop tikken... Betaalbaar, en weldra komen er enkele vrij waarschijnlijk omdat zij al in enkele landen als cup rondrijden... Maar dan krijgen we hier weer het gezaag... De Belcar is een porsche cup...

En neem van mij aan er gaan er veel komen, want die 997 is betaalbaar, betrouwbaar, vindbaar, en nog serieus snel ook...

Het zou idd jammer zijn moest iedereen ineens een Porsche 997 Supercup aanschaffen. Ik hoop op een aantal Ascari's, Dodge Vipers en DBRS9's, enz. maar zoals je zegt...het kostenplaatje zal (te) zwaar zijn voor de meesten...

Als er zowiezo geen diversiteit zit in het startverld, is er voor mij ook niks aan. Dan kan je zo goed naar de Porsche Supercup gaan kijken.

Mr.Dallara
21-09-2006, 21:17
Tenzij we allemaal een 997 super cup op de kop tikken... Betaalbaar, en weldra komen er enkele vrij waarschijnlijk omdat zij al in enkele landen als cup rondrijden... Maar dan krijgen we hier weer het gezaag... De Belcar is een porsche cup...

En neem van mij aan er gaan er veel komen, want die 997 is betaalbaar, betrouwbaar, vindbaar, en nog serieus snel ook...

Ik ken totaal al de regels niet in het (WK) FIA GT3, maar als je het mij vraagt heeft Ratel wel enkele regels erin voorzien om er voor te zorgen dat er een mooi evenwicht is type wagens die rond toeren... (Zoals het dus ook was het voorbije seizoen)

In het EK/WK? zit het natuurlijk wel anders dat er X aantal teams zijn die dan 3? wagens per merk verhuren. Dus iedereen in de FIA GT3 huurt een wagen of koopt zich in... De teams schrijven dan de boel zelf af op X aantal jaren met of zonder (extra) financiële steun van de constructeur...

In de Belcar is het natuurlijk anders, het meerendeel van de piloten koopt -al dan niet samen- een wagen en schrijft hem dus zelf af...

FIA GT3 is goed, maar maak het dan zo divers als in het WK FIA GT3 in 2006 én hou er nog de GT2 bij ook aub. Klasse1/GT1 moeten maar in Senegal een kampioenschap oprichten :)

Dries DS
22-09-2006, 12:33
(En Vertigo als die mag terugkomen, wil terugkomen)

Bij Gillet Automobiles is men ondertussen ernstig aan het overwegen om ook een GT3-project te maken van de Vertigo. Die zou dan (eventueel vanaf 2007) zowel in FIA GT3, Belcar GT3 als ons omringende kampioenschappen ingezet kunnen worden. Dat het (momenteel) menens is, bewijst het feit dat men reeds een overeenkomst heeft met een ex-piloot om mee te werken aan de opbouw, de ontwikkeling en de nodige aanpassingen naar de GT3-normen. De vraag blijft natuurlijk in hoever zo'n project effectief rendabel is voor een kleine constructeur zoals Gillet. Of het project tot uitvoering komt, zal de toekomst (en de toekomstige GT3 reglementering) moeten uitwijzen. Het zou mooi zijn, een Belgische GT3... Duimen maar...

Mvg,
Dries DS

JPMontoya
22-09-2006, 17:36
Bij Gillet Automobiles is men ondertussen ernstig aan het overwegen om ook een GT3-project te maken van de Vertigo. Die zou dan (eventueel vanaf 2007) zowel in FIA GT3, Belcar GT3 als ons omringende kampioenschappen ingezet kunnen worden. Dat het (momenteel) menens is, bewijst het feit dat men reeds een overeenkomst heeft met een ex-piloot om mee te werken aan de opbouw, de ontwikkeling en de nodige aanpassingen naar de GT3-normen. De vraag blijft natuurlijk in hoever zo'n project effectief rendabel is voor een kleine constructeur zoals Gillet. Of het project tot uitvoering komt, zal de toekomst (en de toekomstige GT3 reglementering) moeten uitwijzen. Het zou mooi zijn, een Belgische GT3... Duimen maar...

Mvg,
Dries DS

wie is die ex-piloot?

Ik hoor toch andere plannen bij Belgian Racing.

Jawaddeman
22-09-2006, 20:25
Ik begin steeds meer fan te worden van het GT3 principe. Goedkoop, enorme varieteit en gelijke velden. En nog steeds 'supercars'.

HA ha ha... de prijs van een nieuwe DBRS 9, nu op dit ogenblik 14 miljoen oude belgische franken... Voor dat geld koop je bij porsche motorsport een originele fonkle nieuwe 997 gt- RSR... Denk dat de meeste er niet lang zullen over moeten nadenken... Tenzij we allen voor de betrouwste en goedkoopste oplossing gaan... Laten we allen een 997 GT3 aanschaffen, 165.000 euro, waarschijnlijk de goedkoopste en de betrouwbaarste, zeker en vast de gemakkelijkste om aan wisselstukken te geraken... Lang leve de Porsche GT3 endurance cup of Belgium...

Brecht
22-09-2006, 21:24
HA ha ha... de prijs van een nieuwe DBRS 9, nu op dit ogenblik 14 miljoen oude belgische franken... Voor dat geld koop je bij porsche motorsport een originele fonkle nieuwe 997 gt- RSR... Denk dat de meeste er niet lang zullen over moeten nadenken... Tenzij we allen voor de betrouwste en goedkoopste oplossing gaan... Laten we allen een 997 GT3 aanschaffen, 165.000 euro, waarschijnlijk de goedkoopste en de betrouwbaarste, zeker en vast de gemakkelijkste om aan wisselstukken te geraken... Lang leve de Porsche GT3 endurance cup of Belgium...

Ik lees tussen de regels dat er iemand bang is dat ie anders volgend jaar niet aan de bak zal komen, oh ja, dat doe je nu ook niet :rolleyes:

JPMontoya
22-09-2006, 21:54
Ik lees tussen de regels dat er iemand bang is dat ie anders volgend jaar niet aan de bak zal komen, oh ja, dat doe je nu ook niet :rolleyes:

Naar mensen die in het belcar-wereldje zitten moet je luisteren (wat Jawaddeman zegt is een belangrijk feit) en met zo'n reactie help je daar ook niet veel aan.

Jawaddeman
22-09-2006, 22:13
Naar mensen die in het belcar-wereldje zitten moet je luisteren (wat Jawaddeman zegt is een belangrijk feit) en met zo'n reactie help je daar ook niet veel aan.

Thx Montoya...

Corvette, maak je niet ongerust aan de bak kom ik wel... (GT3 of niet)

El Torro
22-09-2006, 22:57
Het zal toch van de gekke zijn dat wij als Tourisme rijders (en Silhouetten) gewoonweg op mogen rotten.....!?!?!?!?!?!
Wat blijft er dan van het schitterend Belcar kampioenschap over ???
En zeker als je bedenkt hoe het jaren geleden allemaal begonnen is.

Dat er eerst eens goed gekeken wordt hoe de spanning in klasse 1 aangepakt kan worden, klasse 2 en klasse 3 is wat dat betreft stukken spectaculairder, maar als daar de Tourismewagens en Silhouetten geweerd worden......:no:
Slecht voor het veelzijdige Belcar-imago.

Mark
23-09-2006, 00:25
Gelieve het niet op bepaalde personen, wagens of teams te spelen.......dank U ;)

Ja, ik ben dus voor een FIA GT3 "achtig"-reglement. Is dat een vrijwillige keuze? Nee, door de omstandigheden ben ik als liefhebber gedwongen om de minst slechte keuze te maken in de gegeven omstandigheden.

Het lijkt me niet meer dan logisch dat mensen die betrokken zijn bij klasse 1 of silhouettewagens op zijn zachts gezegd "not amused" zijn met deze ontwikkelingen. De ontwikkelingen die we nu zien, zijn niet het gevolg van gebeurtenissen uit 2006, 2005 of 2004 ;) De werkelijke oorzaak ligt al veel verder terug. Dat zal ergens in 2000/2001 zijn geweest met het besluit om destijds een mislukt concept, de RACB ;) Procar Silhouettes, van start te laten gaan.

O.a. daardoor is de Belcar sinds enkele jaren in een neerwaartse spiraal terecht gekomen. CZ zelf gaat ook niet helemaal vrijuit in deze kwestie. Gaan we verder op de huidige voet? Dat kan, wil de laatste het licht uitdoen in 2007 0f 2008? We zullen het tij moeten keren.

We moeten dus veranderen. Er zijn meerdere oplossingen te bedenken. Welke de juiste is? De tijd zal het leren. FIA GT3 is het modewoord op dit moment. Wat dat betreft neigen we allemaal door naar een self-fulfilling prophecy. Als we allemaal denken dat dit het juiste concept, dan gaan we na verloop van tijd zelf wel geloven dat het zo is ;)

Wat betreft aanvoer van mogelijke GT3 wagens?
2de-hands wagens zullen waarschijnlijk niet en masse op de markt komen. Gezien de huidige markt zullen ze waarschijnlijk ook waarde-vast blijven. Toch vermoed ik dat een GT3 wagen met 1 telefoontje ;) te bestellen is.

Corvette Z06? Schaars
DBRS? Schaars
997 GT3 Cup? fabriek bellen, op voorraad
Ferrari 430? "Fabriek Michelotto" bellen, op voorraad
Viper? fabriek bellen, op voorraad. SCCA versie bestellen met update-kit
Ascari? Klaas stampt die wagens wel de deur uit.
Lotus, Venturi andere exoten? Bij voldoende klanten leveren die gasten wel.

Denk overigens niet dat we een 100% FIA GT3 reglement krijgen. Ten eerste mogen dan enkele coureurs naar huis sturen vanwege een te goed palmares. Daarnaast kun je op 1 seizoen tijd nooit de hele bups omgooien. Doe je dat wel dan pleeg je figuurlijk zelfmoord. Er zal dus in een gematigd tempo een verandering moeten worden doorgevoerd.

Welke verandering er ook komt, er zullen altijd teams, coureurs en liefhebbers zijn die teleurgesteld zullen zijn. Klinkt hard en lullig, maar that's life.

Neo-242
23-09-2006, 00:27
Als het bericht op Pitstop.TV over PSI en een mogelijk Ford GT (GT3) ook klopt, dan maakt PSI zich onsterfelijk voor mij:applaus: :worship:

Integra
23-09-2006, 10:35
Als het bericht op Pitstop.TV over PSI en een mogelijk Ford GT (GT3) ook klopt, dan maakt PSI zich onsterfelijk voor mij:applaus: :worship:
Als het maar niet onsterfelijk belachelijk is. ;)

Plop
23-09-2006, 14:44
HA ha ha... de prijs van een nieuwe DBRS 9, nu op dit ogenblik 14 miljoen oude belgische franken... Voor dat geld koop je bij porsche motorsport een originele fonkle nieuwe 997 gt- RSR... Denk dat de meeste er niet lang zullen over moeten nadenken... Tenzij we allen voor de betrouwste en goedkoopste oplossing gaan... Laten we allen een 997 GT3 aanschaffen, 165.000 euro, waarschijnlijk de goedkoopste en de betrouwbaarste, zeker en vast de gemakkelijkste om aan wisselstukken te geraken... Lang leve de Porsche GT3 endurance cup of Belgium...
Of misschien een Cliotje van 20.000 eur, en nog wat oefenen in de BEC...

Mark
23-09-2006, 18:45
Of misschien een Cliotje van 20.000 eur, en nog wat oefenen in de BEC...

Nog zo eentje en je hebt een ban te pakken!

Integra
23-09-2006, 19:05
Nog zo eentje en je hebt een ban te pakken!
Als ik eerlijk mag zijn, waarom een ban?
Dan zou Brecht voor zijn opmerking ook een ban moeten krijgen he ...

Vriendjespolitiek?

JPMontoya
23-09-2006, 20:15
Vrienden toch,

De title van dit topic is of de Belcar op een FIA GT3 reglement geschoeid zou moeten worden...Contributies van mensen die werken in Belcar of die op een of andere manier de serie mee dragen moet men niet afschieten....

Laten we niet dezelfde fout maken als de mensen die vorig jaar het reglement hebben opgemaakt en duidelijk luisteren naar elke contributie...

Aan het afschieten van bepaalde ideeen help je niet vooruit in een cruciale "brainstorming" fase...

GT2-R
23-09-2006, 22:03
Op pitstoptv.be een bericht gevonden waarin staat te lezen dat GLPK concrete plannen heeft om een GT2-Corvette te bouwen. Hiermee zouden ze dan het eerste team zijn dat een Corvette GT1-2-3 bezit. Ik hoop nog steeds dat men geen GT3-reglementering gaat toepassen maar indien men het toch zou doen zal er toch al een mooie deelnemer bijkomen...

Mark
23-09-2006, 22:48
Als ik eerlijk mag zijn, waarom een ban?
Dan zou Brecht voor zijn opmerking ook een ban moeten krijgen he ...

Vriendjespolitiek?

Wat ben jij toch een klikspaan. Meester, hij was het.............zoiets noemen we een schwalbe, iemand iets aansmeren. Grote jongen ben jij.

Je apart registreren om dan volledig anoniem als kabouter Plop iemand onder de gordel proberen te raken. Heb dan de ballen aan je lijf en zegt het onder je eigen naam. Op dergelijke users zitten we niet wachten. Daarmee wil ik niet de link leggen dat Plop en Integra dezelfde persoon zijn. IP's verschillen namelijk ;)

Puur ter info, Corvetteboy heeft gisteren een PM gehad over een bepaalde uitspraak. Case closed.

Eerst volgende bericht dat niets te maken heeft met Belcar en FIA GT3 reglementen gaat er zonder pardoes af.

Integra
24-09-2006, 11:21
Uhm wablieft? ik heb maar 1 account !
Dit en geen enkel ander ...
Sorry, maar je maakt jezelf belachelijk. Als je niks zinnig weet te zeggen, zeg dan niks.

Jawaddeman
24-09-2006, 12:05
How jongens rustig... Ik zelf weet wel wie Plop is, vind het alleen heel spijtig dat hij zich zo ineens effe een account (terwijl hij hier onder een andere naam ook werkt, maar het is lang geleden) maakt om 1 belachelijk mailke te sturen...
Maar ik kan jullie garanderen, ik rijd nu mijn tweede jaar autorace, en beleef er een waanzinnig leuke tijd aan, ja al zou ik zelfs laatste rijden, het is gewoon super... Trouwens ben nog nooit laatste geweest, geloof dat wij op het ogenblik 5de staan in klasse 1, en er staan toch wel enkele grote namen nog achter ons. Dat ze niet uitrijden, tja daar kan ik niet aan doen, moeten ze zelf voor zorgen... en Mr Plop ik sta in de algemene ranking nog steeds ver voor U.
En wat die clio betreft, reuze auto, super leuk eerste jaar gehad, en ik geloof dat ik van het resultaat achteraf hééél tevreden was...
:Offtopic:
Nu genoeg gezeverd, heb mijn antwoord op kabouter plop gegeven... dus Mark of een andere moderator haal heel die rompsloop in verband met dat stom mailke er maar netjes af, en laten we hier gewoon verder gaan met ieder zijn mening te laten geven over wat hij (of zij) nu graag aan het Belcar-regelement ziet, dan weten wij (en ja er lezen veel piloten deze site) wat jullie graag hebben, en jullie van sommige hoe wij er over denken... En misschien (zeker en vast) dat er enkele van de organisatie dit ook wel lezen...

:bye:

Grig-O
24-09-2006, 13:59
Ik vraag mij toch af hoe het Belcar kampioenschap kan standhouden met slechts één klasse?? :(

EDIT: Die ene klasse daarmee bedoel ik GT3...

Belle
24-09-2006, 15:24
Ik vraag mij toch af hoe het Belcar kampioenschap kan standhouden met slechts één klasse?? :(

Als die ene klasse nogal wat diversiteit aan wagens heeft, dan zie ik het project zeker slagen.

joost
24-09-2006, 15:25
Ik vraag mij toch af hoe het Belcar kampioenschap kan standhouden met slechts één klasse?? :(

EDIT: Die ene klasse daarmee bedoel ik GT3...

Maar wie beweert er eigenlijk dat er enkel GT3's zullen meerijden? Ik citeer even uit een interview met Bert Longin op pitstop.tv: "...mocht men, zoals verwacht, de GT1’s laten verdwijnen, maar volgend seizoen wel nog GT2’s toelaten – Porsche 996 GT3-RS(R), Mosler, enz. , is een GT2-Corvette Z06 uitermate geschikt. Het is niet alleen een moderne auto, de wagen is aan de basis gewoon voor dit soort werk gemaakt..."
De reglementen moeten inderdaad nog wel volgen, maar persoonlijk zou het mij vreemd lijken dat de huidige klasse 2 wagens zoals de Porsches 996 R(S)(R), Mosler MT900, enz. niet één, zie twee jaar extra zouden krijgen. Daarnaast mogen de Porsches 996 Supercup ook nog starten, het zijn stricto senso ook geen GT3's.
Misschien even het spreekwoord over de (lekkere) soep en het opschenken in het achterhoofd houden... :bye:

Joost

Viper GTS-R***
24-09-2006, 22:37
De reglementen moeten inderdaad nog wel volgen, maar persoonlijk zou het mij vreemd lijken dat de huidige klasse 2 wagens zoals de Porsches 996 R(S)(R), Mosler MT900, enz. niet één, zie twee jaar extra zouden krijgen. Misschien even het spreekwoord over de (lekkere) soep en het opschenken in het achterhoofd houden...
Idd, zou logisch zijn als men bv 2007 en 2008 nog GT2's en GT3's toelaten en vanaf 2009 alleen GT3's gebruiken. Dit om teams de kans te geven hun wagen nog te kunnen afschrijven of tegen dan hun wagen naar FIA GT3 normen om te bouwen. Dan denk ik bv. aan de Mosler.

Daarnaast mogen de Porsches 996 Supercup ook nog starten, het zijn stricto senso ook geen GT3's.
Een oude GT3 zullen we maar zeggen, GTC met andere woorden zoals ze hen dit jaar inschreven in British GT. Samen met de Ferrari 360 Challenge & 355 Challenge.

Ik moet toegeven, begin toch stilaan ook wel in het GT3 Project te geloven.
Mits het toelaten van de GT2's tot en met 2008. Daarna maak je het een full FIA GT3 Competition.

Scapa
28-09-2006, 23:21
De FIA GT3 constructeurs wrijven al in hun handen ;-) Ratel zal uiteraard beloond worden voor het geleverde werk. De RACB ook?

Allemaal mooi en wel maar geef mij toch maar de Belcar van 5-10 jaar geleden. Een vol veld met mooie (dikwijls zelfgebouwde, betaalbare) racewagens van verschillende merken. Nu gaat de waarde van vele wagens gewoon kelderen en moeten de teams bovendien een veel duurdere, nieuwe kopen. Benieuwd...

Viper GTS-R***
03-10-2006, 21:18
Thread naam miss naar GT2/GT3 veranderen ipv. alleen GT3?
Prospeed gaat een nieuwe 997 GT3 RSR kopen om voor de algemene Belcar titel 2007 te kunnen gaan!
Bron: pitstoptv.be

FIRE
03-10-2006, 21:42
Thread naam miss naar GT2/GT3 veranderen ipv. alleen GT3?
Prospeed gaat een nieuwe 997 GT3 RSR kopen om voor de algemene Belcar titel 2007 te kunnen gaan!
Bron: pitstoptv.be
De "GT3" is een GT2.

Viper GTS-R***
03-10-2006, 21:52
De "GT3" is een GT2.
Ja idd en een Porsche met naam GT2 is infeite een GT1 dat heb ik onder de knie hoor;)

Ik bedoelde gewoon dat er zoals het nieuws rondgaat dus waarschijnlijk ook GT2's mee zullen rijden. Dus daardoor zei ik dat van thread naam naar GT2 & GT3 veranderen... zieje

FIRE
03-10-2006, 22:58
Ja idd en een Porsche met naam GT2 is infeite een GT1 dat heb ik onder de knie hoor;)

Ik bedoelde gewoon dat er zoals het nieuws rondgaat dus waarschijnlijk ook GT2's mee zullen rijden. Dus daardoor zei ik dat van thread naam naar GT2 & GT3 veranderen... zieje

:o :o :o

Sorry ik had even te snel gelezen.

Viper GTS-R***
07-10-2006, 16:58
volgens pitstop.tv zijn die Belcar Specials de huidige klasse 2
en dat wordt dan de topklasse in Belcar
3 klassen gaan het hoogstwaarschijnlijk worden,

FIA GT2 wagens + Belcar Specials (Ultima GTR, Gillet Vertigo, Mosler MT900R, gerestricteerde Ex-GTA wagens als Stealth & Porsche Bi-Turbo's.)

FIA GT3 wagens, AM DBRS9, Ascari, Corvette Z06, Porsche 997 Cup, etc...

Cup wagens a la Porsche 996 Cup & Ferrari 360 Challenge, Marcos Mantis... met andere woorden de oude Cup wagens ipv de nieuwe Cup (FIA GT3) wagens.

Er werd er vandaag over vergaderd in SPa met de teams om 13u, dus we zullen deze avond of morgen wel wijzer zijn hoe het nu 100% gaat worden voor volgend jaar. Toch wel een pluspunt dat men deze keer wat vroeger de technische reglementen kan voorleggen.

JorritVD
07-10-2006, 17:47
Bericht van www.racingworld.be over het regelement: http://www.racingworld.be/nieuws/3818/Klasse-1-verdwijnt-in-2007---extra-klasse-voor-FIA-GT3-wagens.html

www.racingworld.be)]05/04[/url] Belcar Launch (Circuit Zolder)
15/04 Belcar Home Race (Circuit Zolder – samen met BTCS)
08/06 12 Heures de Francorchamps (Spa-Francorchamps – samen met BTCS)
28/06 Belcar Midsummer Race (Circuit Zolder)
26/08 Euphony 24 Hours of Zolder (Circuit Zolder)
30/09 Francorchampagne (Spa-Francorchamps – samen met BTCS)
21/10 Belcar Last Race (Circuit Zolder – samen met BTCS)

Ook nog een buitenlandse race komt er. Op Zandvoort met de F3 Masters of samen met de BTCS naar Dijon

hopelijk gaan ze naar de masters op Zandvoort.

marcel
07-10-2006, 18:01
ik hoop eerder op Dijon

Belle
07-10-2006, 18:01
Wel jammer dat de buitenlandse trip niet meer doorgaat in juli. Daarom hoop ik ergens dat het Zandvoort is aangezien dat nog meevalt qua afstand.

Blijkbaar opteren ze bij de organisatie dus weer voor een Midsummer Race op donderdag. Benieuwd of ik er mijn nieuwe school ook warm voor krijg. ;)

Ook super is dat de Belcar in het voorprogramma van de 12 uren BTCS zit.

GT2-R
07-10-2006, 18:20
Ik vind het SUPER dat de Porsche Biturbo/GT2-R en de Stealth zullen kunnen blijven meedraaien. En over de deelname van Moore Int. Motorsport (waarover eerder al gediscussieerd werd) ook goed nieuws: die mannen gaan waarschijnlijk ook mee kunnen doen volgend jaar. Wat ik ook nog wil zeggen is dat ik het zeer positief vind dat de teams gaan kunnen meebeslissen over één gemeenschappelijke bandenleverancier.

Neo-242
07-10-2006, 18:28
Geen LM600 meer volgend jaar...:(

B.V.S.
07-10-2006, 19:56
Geen LM600 meer volgend jaar...:(
Maar er is wel plaats voor de Mantis ;)

Brecht
07-10-2006, 20:28
Wel jammer dat de buitenlandse trip niet meer doorgaat in juli. Daarom hoop ik ergens dat het Zandvoort is aangezien dat nog meevalt qua afstand.

Blijkbaar opteren ze bij de organisatie dus weer voor een Midsummer Race op donderdag. Benieuwd of ik er mijn nieuwe school ook warm voor krijg. ;)

Ook super is dat de Belcar in het voorprogramma van de 12 uren BTCS zit.

Voor mij zal Belcar dan hoofdprogramma worden dat weekend ipv de BTCS :p

Dries DS
07-10-2006, 20:30
Heel wat heisa in Spa omtrent het 'in de maak zijnde' nieuwe Belcar Original reglement. Met de piloten op kop, in de protestactie. Sommigen onder hen dreigen er zelfs mee een afzonderlijk kampioenschap op te richten. Beide partijen slijpen de degens, en bij een dergelijke situatie zijn er nooit winnaars... :( .

Wat doet trouwens een 'zogenaamde' BMW GTR nog in een kampioenschap dat aan GT's is voorbehouden? (quote van www.racingworld.be : In de Belcar Specials klasse is plaats voorzien voor wagens zoals de Stealth B6, de BMW V8 GTR, etc.) Deze wagen is nul komma nul een GT. Dus hoort ook niet thuis in het volledige Belcar Original (Original???????) Kampioenschap 2007, volgens wat de RACB na overleg met Circuit Zolder en PRC verklaarde. Tijdens een etmaalrace is het misschien een welgekomen aanvulling, maar in het statement door de RACB verklaard hoort deze wagen helemaal niet thuis in de Belcar Original of hoe men het volgend jaar ook moge noemen.

JorritVD
07-10-2006, 21:02
Wat doet trouwens een 'zogenaamde' BMW GTR nog in een kampioenschap dat aan GT's is voorbehouden? (quote van www.racingworld.be : In de Belcar Specials klasse is plaats voorzien voor wagens zoals de Stealth B6, de BMW V8 GTR, etc.) Deze wagen is nul komma nul een GT.

Misschien bedoelen ze de BMW M3 GTR van BMW Motorsport? of de BMW van team PTG in de ALMS.

Pegasus
07-10-2006, 22:37
Misschien bedoelen ze de BMW M3 GTR van BMW Motorsport?

Die staat in een museum...

Viper GTS-R***
07-10-2006, 22:52
Wat doet trouwens een 'zogenaamde' BMW GTR nog in een kampioenschap dat aan GT's is voorbehouden? Deze wagen is nul komma nul een GT. Dus hoort ook niet thuis in het volledige Belcar Original (Original???????) Kampioenschap 2007, volgens wat de RACB na overleg met Circuit Zolder en PRC verklaarde.
Nuja dat is UW mening hierover, ik denk niet dat iedereen het daar zo mee eens is. Waarom zou je bv. de BMW van GS weigeren voor 2007? Als dit zelf 1 van de smaakmakers is van dit jaar in z'n klasse? Als diezelfde klasse volgend jaar de top klasse is, spreek je wel over een (volgens u touringwagen) kandidaat BELCAR KAMPIOEN.... Ik hier terzijde beschouw deze prachtige, naar mijn mening meer GT dan nog een Touring een bolide die men gewoonweg niet kan weigeren. Blijft natuurlijk ieder zijn mening, we zien wel wat RACB/Circuit Zolder ermee doen...

Brecht
07-10-2006, 22:54
Belcar zou GT worden en BTCS alleen Touring.
Lijkt me logisch dat een BMW dan in de Belcar
geweigerd zal worden.

Baron
07-10-2006, 23:36
Heel wat heisa in Spa omtrent het 'in de maak zijnde' nieuwe Belcar Original reglement. Met de piloten op kop, in de protestactie. Sommigen onder hen dreigen er zelfs mee een afzonderlijk kampioenschap op te richten. Beide partijen slijpen de degens, en bij een dergelijke situatie zijn er nooit winnaars... :( .

.... Belcar Original of hoe men het volgend jaar ook moge noemen.


Alle begrip voor de teams en piloten die zich willen afsplitsen en een eigen kampioenschap willen oprichten. :applaus:

Belcar Original. Laat me niet lachen. Van het originele Belcar-concept blijft niets, maar dan ook absoluut niets meer over. :mad:
Die van Zolder zijn nu wel helemaal de trappers kwijt. :no:

marcel
08-10-2006, 09:18
Maar er is wel plaats voor de Mantis ;)


dat is hetzelfde als de Z3 laten rijden ipv de M3 GTR

marcel
08-10-2006, 09:20
Nuja dat is UW mening hierover, ik denk niet dat iedereen het daar zo mee eens is. Waarom zou je bv. de BMW van GS weigeren voor 2007? Als dit zelf 1 van de smaakmakers is van dit jaar in z'n klasse? Als diezelfde klasse volgend jaar de top klasse is, spreek je wel over een (volgens u touringwagen) kandidaat BELCAR KAMPIOEN.... Ik hier terzijde beschouw deze prachtige, naar mijn mening meer GT dan nog een Touring een bolide die men gewoonweg niet kan weigeren. Blijft natuurlijk ieder zijn mening, we zien wel wat RACB/Circuit Zolder ermee doen...


als we alle smaakmakers gaan toelaten... bring on de Audi van Kuismanen!
reglementen zijn er nu eenmaal, bij elke reglementswijziging vallen slachtoffers, ook publieksfavorieten

B.V.S.
08-10-2006, 20:32
dat is hetzelfde als de Z3 laten rijden ipv de M3 GTR
Inderdaad, omdat de Z3 een GT is en de M3 een tourisme.

Mark
08-10-2006, 21:11
BMW van GS in de Belcar 2007? Als dat waar is mag iedereen van de RACB / Circuit Zolder zijn ontslag indienen...................wegens grove onkunde. Uit al die officiele persbabbels heb ik vernomen dat men de Belcar richting een GT kampioenschap wil laten groeien. Ok, geen probleem. Met de 24 uur maken we een uitzondering voor Toerismewagens..........ook nog geen probleem.

Maar een volbloed TA als een "Belcar Special" homologeren? Dat kan simpelweg niet. Als we nu zouden spreken over een echte BMW M3 GTR dan zou ik e.e.a. nog begrijpen. Maar die van GS? Dat is een DTM 2000 look met Supertourer materiaal. Of het is A, of het is B...............maar niet weer zo'n compromis.

We gaan een leuke winter tegenmoet :)

AlainH
08-10-2006, 22:16
BMW van GS in de Belcar 2007? Als dat waar is mag iedereen van de RACB / Circuit Zolder zijn ontslag indienen...................wegens grove onkunde. Uit al die officiele persbabbels heb ik vernomen dat men de Belcar richting een GT kampioenschap wil laten groeien. Ok, geen probleem. Met de 24 uur maken we een uitzondering voor Toerismewagens..........ook nog geen probleem.

Maar een volbloed TA als een "Belcar Special" homologeren? Dat kan simpelweg niet. Als we nu zouden spreken over een echte BMW M3 GTR dan zou ik e.e.a. nog begrijpen. Maar die van GS? Dat is een DTM 2000 look met Supertourer materiaal. Of het is A, of het is B...............maar niet weer zo'n compromis.

We gaan een leuke winter tegenmoet :)

Als ze die toelaten, zouden ze dan een 4-deursversie met V8 ook nog toelaten ? :D

Pinzie
08-10-2006, 23:35
@AlainH:

Neen, maar waarschijnlijk wel de break uitvoering ervan ....

Viper GTS-R***
08-10-2006, 23:46
Seg mannen! Wees blij dat de BMW M3 E46 GTR V8 zou gehomoligeert worden voor Belcar Specials in 2007! Net zoals Bi-turbo & Stealth...
Het heet dan ook niet voor niets BELCAR SPECIALS hé;)

Enigste reden waarom hij niet mag meerijden:
- Is niet gehomoligeert als GT wagen... maar als Touringwagen...:confused:

Mijn suggestie's waarom hij wel mag meerijden:
- Het is geen 4/5deurs!
- Het is geen trage, (integendeel:rolleyes:) wagen die dient als veldopvulling.
- Het is idd. een publiekstrekker/favoriet/...
- Het is een kandidaat Belcar 2007 Kampioen!

yannick88
09-10-2006, 01:02
BMW van GS in de Belcar 2007? Als dat waar is mag iedereen van de RACB / Circuit Zolder zijn ontslag indienen...................wegens grove onkunde. Uit al die officiele persbabbels heb ik vernomen dat men de Belcar richting een GT kampioenschap wil laten groeien. Ok, geen probleem. Met de 24 uur maken we een uitzondering voor Toerismewagens..........ook nog geen probleem.

Maar een volbloed TA als een "Belcar Special" homologeren? Dat kan simpelweg niet. Als we nu zouden spreken over een echte BMW M3 GTR dan zou ik e.e.a. nog begrijpen. Maar die van GS? Dat is een DTM 2000 look met Supertourer materiaal. Of het is A, of het is B...............maar niet weer zo'n compromis.

We gaan een leuke winter tegenmoet :)

Wagen is toch verkocht in Engeland en zal de Belcar toch niet meer meerijden .
De koper is ook niet Moore zoals enkele voorgaande post laat vermoeden .

Mvg

Baron
09-10-2006, 13:06
Seg mannen! Wees blij dat de BMW M3 E46 GTR V8 zou gehomoligeert worden voor Belcar Specials in 2007! Net zoals Bi-turbo & Stealth...
Het heet dan ook niet voor niets BELCAR SPECIALS hé;)

Enigste reden waarom hij niet mag meerijden:
- Is niet gehomoligeert als GT wagen... maar als Touringwagen...:confused:

Mijn suggestie's waarom hij wel mag meerijden:
- Het is geen 4/5deurs!
- Het is geen trage, (integendeel:rolleyes:) wagen die dient als veldopvulling.
- Het is idd. een publiekstrekker/favoriet/...
- Het is een kandidaat Belcar 2007 Kampioen!


Met die argumenten moet je, zoals Marcel al zei, ook de Audi 80 Competition van Kuismanen gaan terughalen.
Je moet ergens een lijn trekken. Als je zegt dat de Belcar een exclusief GT-kampioenschap wordt, dan moet je die BMW uitsluiten.
Het voorstel van reglement dat nu wordt voorgelegd is een typisch Belgisch compromisvoorstel. De Belcar wordt een GT-kampioenschap, maar onder het mom van 'Belcar Specials' gaan we 'à la tête du client' toch uitzonderingen toestaan.

Zaterdagavond was de sfeer in de paddock in Francorchamps nogal gespannen. Het nieuwe reglementsvoorstel wordt ook bij de meeste teams niet echt op gejuich onthaald.

Neo-242
09-10-2006, 13:30
Belcar moet wel een serie met exotische modellen blijven. Voor een Porsche cup kom ik niet naar Zolder of Spa, en ik denk een heleboel mensen met mij...

Baron
09-10-2006, 13:42
Belcar moet wel een serie met exotische modellen blijven. Voor een Porsche cup kom ik niet naar Zolder of Spa, en ik denk een heleboel mensen met mij...

Het concept van 'Belcar Specials' is op zich goed als je op die manier exoten zoals de Ultima en Stealth in de Belcar kan houden.
Maar als je het achterpoortje gebruikt om de BMW te sparen, dan klopt er iets niet.

wilmai
09-10-2006, 14:40
Beste Paddockers,
Dat er nu natuurlijk druk wordt gespeculeerd wie, wat en hoe de Belcar 2007 er zal uitzien is niet meer dan normaal. Maar gissen, raden en er maar op los slaan naar aanleiding van losse geruchten kan toch niet. Elke regelmentswijziging hoe klein of groot ook heeft altijd een effect en soms is dit effect niet te overzien op voorhand.
Laten we met zijn allen eens even de reglementen afwachten die hopelijk af zullen zijn tegen de laatste wedstrijd van het seizoen. Dat piloten en teams bepaalde berichtgeving krijgen en hiervan natuurlijk een snelle conclusie trekken waardoor snel bepaalde zaken worden verteld. Bij mijn weten zijn er zelden dergelijke informatie sessies gehouden waarbij een zo'n grote groep van betrokkenen aanwezig was. Vroeger waren er wel werkgroepjes waar piloten bij betrokken waren, maar daarvan waren ook klachten.
Laten we nu met zijn allen hopen dat er in België nu eindelijk eens twee knappe kampioenschappen komen waar strijd, spanning en leuke auto's te zien zijn. De 'SPECIAL' klasse waarvan hier sprakke is, toch ook een oplossing voor de investering die verschillende teams dit jaar hebben gedaan in een bepaalde wagen. Want als we alleen maar de GT's gaan zien die we in FIA GT keuring hebben dan zal het maar magertjes zijn kwa verscheidendheid van het kampioenschap. Dan kunnen we misschien beter gaan meerijden in het voorprogramma van de FIA GT. Vooruitlopen op bepaalde zaken kunnen vele negatieve reactie te weeg brengen. Laten we nu met zijn allen even rustig de reglementering afwachten, ik heb toch stilletjes het vermoeden dat we naar een kampioenschap zullen gaan waar een verscheidenheid aan wagens te zien gaan krijgen.

Ik hoop in elke geval dat de eigenheid van de Belcar behouden blijft en dat we mogen gaan naar een kampioenschap dat alles in zich heeft om terug op het Europees voorplan te treden. Natuurlijk is de bewaking van de kosten ook een aspect dat we niet uit het oog mogen verliezen want door de stijgende kosten zijn we toch jaar na jaar een verkleining van het deelnemers veld.

Maar ja laten we maar niet klagen want zo'n degelijk kampioenschap is er in Europa niet vaak meer te zien. Want gisteren was er een mooie strijd in de verschillende klasseS.

Allee ga maar stoppen met mijn betoog en hoop dat iedereen er positief tegenaan gaat voor de BELCAR 2007. En voor diegene die het moeilijk kunnen verkroppen dat zij zich in een ander kampioenschap kunnen vinden.

Laat de autosport en zeker de BELCAR niet doodgaan aan geruchte, gissingen en andere verhalen die hier niet thuishoren.

Pat
10-10-2006, 19:52
Blijkbaar hebben de wisselende reglementen toch al hun gevolgen ...
zowat de hele voorraad van ADSport staat momenteel te koop op racecarsdirect.com

Neo-242
10-10-2006, 20:30
Ze zullen niet de enige zijn... Waar gaat SRT & GLPK met hun Corvettes blijven? (Franse GT? Maar voor hoe lang blijven ze daar nog met GT1 rijden?) En Eurotech met hun nieuwe LM600? En AD sport, tijd gestoken in die Viper en nog maar 1 race mee gereden. Daar zal het wel bij blijven ook, onvoorstelbaar toch:o

GT2-R
10-10-2006, 20:36
Ze zullen niet de enige zijn... Waar gaat SRT & GLPK met hun Corvettes blijven? (Franse GT? Maar voor hoe lang blijven ze daar nog met GT1 rijden?) En Eurotech met hun nieuwe LM600? En AD sport, tijd gestoken in die Viper en nog maar 1 race mee gereden. Daar zal het wel bij blijven ook, onvoorstelbaar toch:o

Ik stel voor dat men toch langzaam aan de GT1-klasse doet verdwijnen dan zo bruusk als nu waarschijnlijk gaat gebeuren. Waar moeten de teams het geld halen om die wagens nog af te betalen???

Nog een wagen gevonden die te koop staat: http://www.racecarsdirect.com/viewlisting.php?view=1983

Bling
10-10-2006, 20:40
Blijkbaar hebben de wisselende reglementen toch al hun gevolgen ...
zowat de hele voorraad van ADSport staat momenteel te koop op racecarsdirect.com

Hmm ik denk wel dat AD nog iets moois van plan is voor volgend jaar...;)

Brecht
10-10-2006, 21:50
AD Sport heeft hun Viper te koop gezet.
Staat op racecarsdirect.

Mark
10-10-2006, 22:11
GLPK: Met de C5-R naar de FFSA, Fia GT of verkopen en dan een GT2 Corvette bouwen.
SRT: Lijkt me redelijk duidelijk dat ze naar het FFSA gaan met bijde Corvettes.
Zou me niks verbazen dat ze een Corvette verkopen en bijv een Porsche 997 GT3 RSR gaan kopen.

-------------------------------------------------------------



Ik hoop het, maar dan moeten ze de collectie wel gaan verkopen en dat zie ik niet zo snel gebeuren. Ik zie ze vokgend jaar ook wel met de Viper in de FFSA.


En wat is deze keer de fundering m.b.t. deze bijdrage? De linker of de rechterduim? Met alle respect maar dergelijke berichten dragen niets, maar dan ook helemaal niets bij, aan deze discussie. Kom niet klagen dat ik weer te hard ben voor deze 16-jarige Friese fierljepper. Reeds door meerdere personen heeft onze Jorrit aanwijzigingen gekregen voor een beter forum gedrag. Wil Jorrit niet luisteren? Geen probleem, dan krijgt ie weer een paar weekjes Paddock-verlof ;)

crosserke
11-10-2006, 16:05
De stand van Aston Martin had goed te doen in Francorchamps.Heb er verschillende teameigenaars zien passeren.Srt en Gs motorsport volgend jaar met een AM misschien??

kulgan
11-10-2006, 16:11
Er is inderdaad heel veel volk van raceteams gepasseerd, maar ik denk dat het merendeel toch eens moest slikken toen ze de aankoopprijs en onderhoudskosten te horen kregen....

serge
11-10-2006, 16:27
Weet niet of dit hier op zijn plaats staat of bij Belcar Endurance Cup moet staan, maar weet er iemand wat er met de BEC gebeurt als de BTCS al samen met de Belcar Original gaat rijden?

Mark
12-10-2006, 22:45
Wat betreft die Belcar Specials, ga ervan uit dat die voornamelijk in het leven is geroepen voor de Biturbo's. Daar is op zich niks mee als ze op de juiste wijze geknepen worden. Die wagens zijn op dit moment geen bedreiging voor een algemene overwinning. Waardoor? Voornamelijk door de gentlemen-coureurs die ermee rijden. Dat is niet kwaad of negatief bedoeld overigens.

Echter in 2007 zie ik een een mogelijk hiaat. Beetje foefelen met zo'n wagen..........de TC-commissie is toch een lachertje, ze zien toch niks ;) Die mensen bedoelen het goed maar kunnen zo'n strijd nooit winnen. TC-mensen zijn vrijwilligers/amateurs...........teambazen zijn profs ;)

Knal er een broodpiloot op en je hebt your way to victory gecreerd. Ideetje om dit reglemtair tegen te gaan? Dus geen kleppers op een Biturbo in 2007...........maar gewoon de eerlijke gentlemen-coureur.

GT2-R
13-10-2006, 22:48
Als PSI volgend jaar terug aantreedt met een GT2-R dan zullen de reglementen toch wel minstens even strikt moeten zijn als dit jaar. Anders gaat er geen houden aan zijn in de 2.05h wedstrijden... Toch hoop hier natuurlijk stiekem op :D !

CBG
16-10-2006, 12:46
Wat betreft die Belcar Specials, ga ervan uit dat die voornamelijk in het leven is geroepen voor de Biturbo's. Daar is op zich niks mee als ze op de juiste wijze geknepen worden. Die wagens zijn op dit moment geen bedreiging voor een algemene overwinning. Waardoor? Voornamelijk door de gentlemen-coureurs die ermee rijden. Dat is niet kwaad of negatief bedoeld overigens.

Echter in 2007 zie ik een een mogelijk hiaat. Beetje foefelen met zo'n wagen..........de TC-commissie is toch een lachertje, ze zien toch niks ;) Die mensen bedoelen het goed maar kunnen zo'n strijd nooit winnen. TC-mensen zijn vrijwilligers/amateurs...........teambazen zijn profs ;)

Knal er een broodpiloot op en je hebt your way to victory gecreerd. Ideetje om dit reglemtair tegen te gaan? Dus geen kleppers op een Biturbo in 2007...........maar gewoon de eerlijke gentlemen-coureur.


Dus je gaat in het reglement zetten welke piloten een team wel of niet mag inzetten??? Dat kan toch nooit de bedoeling zijn van een sport (dacht ik).

Daarbij ga je er van uit dat de zgn broodpiloten (wel leuke term btw) sowieso sneller zijn dan de "amateurs". Ik kan wel een paar amateurs noemen die niet moeten onderdoen.

Ik denk dus dat het enkel door het technisch regelement moet geregeld worden en niet door het sportreglement. Dat de technische keuring niet helemaal top is :eek: , dat is nu eenmaal zo, daar moeten we maar mee leren leven vrees ik.

Mark
16-10-2006, 14:06
Dus je gaat in het reglement zetten welke piloten een team wel of niet mag inzetten??? Dat kan toch nooit de bedoeling zijn van een sport (dacht ik).


Zie de regelgeving omtrent FIA GT3 ;)

CBG
16-10-2006, 14:36
Zie de regelgeving omtrent FIA GT3 ;)

OK voor een heel kampioenschap, da's gewoon voor iedereen hetzelfde dan. Maar binnen hetzelfde kampioenschap gaan bepalen wie er met welke auto rijdt?? Het zijn vooral de topteams (klasse 1) die een piloot kunnen betalen, maar dan niet meer zouden mogen. Op die manier zullen er gewoon niet veel (lees: nog minder) betaalde Belgische piloten overblijven.
Maar ik geef grif toe dat alle denkpistes dienen overwogen te worden om tot een redelijke oplossing te komen. Dus laat die ideeën maar komen !

Viper GTS-R***
18-10-2006, 23:30
Nu het toch vast ligt dat we met GT2 & GT3 verder gaan...
Kunnen we beter kijken naar bv. Spanish GT...
Paar jaar geleden reden daar ook nog GT1's... 5 a 6 waarvan er telkens maar 4 voor de overwinning gingen. Na het weigeren van GT1's kreeg men ineens elke race zo'n 10 potentiele kandidaat race winnaars...

Belcar GT2 GT3 concenpt, ik was er in begin niet van overtuigd...
Maar na we het gewend zijn geworden... zal het wel aanslagen...

Zo ging het toch in Spanish GT... daar zitten ze nu telkens met prachtgrid en top teams, en dan vooral veel kandidaat winnaars!

Neo-242
20-10-2006, 18:03
De Marcos LM600 is volgend jaar niet meer toegelaten, maar mag de Stealth eigenlijk nog meedoen? Kan die in GT2 spec rijden?

Viper GTS-R***
20-10-2006, 19:48
De Marcos LM600 is volgend jaar niet meer toegelaten, maar mag de Stealth eigenlijk nog meedoen? Kan die in GT2 spec rijden?

Neen maar wel onder 'Belcar Specials'.
Gerestricteerde Stealth dus.

Grig-O
22-10-2006, 14:02
GS blijft in de Belcar (met een andere wagen)
En ook FIAGT of LMS vallen onder de mogelijkheden :)

Scapa
22-10-2006, 14:16
Al bepaalde teams een GT3 bestelling geplaatst ondertussen? ;-)