Log in

View Full Version : Raceverslag HRT

pudding1
04-09-2006, 17:30
Het komt wat laat maar hier dan toch een kort verslag van hoe voor ons de week verlopen is.

in de dagen voor de wedstrijd: weinig slaap en veel werk (typisch)

Enfin na geslaagde trainingen komt er in de kwalificaties niet uit wat we verwachten, de auto is niet te besturen en de ophanging achteraan doet vreemde dingen.... verder dan een 17 e plaats komen we niet en in de laatste 5 minuten worden we zelfs nog naar een achtiende plaats verwezen met een chrono van 1.52.1

Dus donderdag en vrijdag zoekn wat er zou kunnen fout gelopen zijn, helaas geen oplossing gevonden, en maar hopen dat de wedstrijd beter zal zijn.

Ijdele hoop zo blijkt want al van bij de eerste ronde lijkt het of : 1 er komt geen temperatuur in de banden, 2 er een schokdemper achteraan stuk is...
nu, in een race van 2u30 is er niet veel tijd om even binnen te gaan en wat te laten controleren, dus ik besluit zo verder te rijden.

Met in de meeste bochten fel onderstuur tot fel overstuur bij uitkomen van de chicanes en de achterkant van de auto die achteraan plots een meter opzij springt was het zeer moeilijk racen, ik slaagde er in de bmw van carlier terug in te hale nadat ik die in de eerste ronden had moeten voorbijlaten en ook enkele plaatsen goed te maken op de mini's voor mij.

Lang heeft dit niet mogen duren want na een tijdje begon carlier terug druk uit te oefenen maar bij het inhalen van een tragere deelnemer ben ik hiervan terug even gespaard gebleven. Onder druk van de mini's ben ik dan in de Bianchi nog even de grindbak gaan opzoeken, en ik was dan eigenlijk blij dat ik na ongeveer 75 min uit de auto mocht komen.

Kristof heeft dan de race verdergezet met dezelfde problemen en we zijn hier op een annonieme 18 e plaats over de finisch gekomen. We hebben bijna constant 3 a 4 seconden onder het potentieel van de wagen gereden en toch voelde elke ronde alsof je voor een kwalifacatietijd ging.

In eerste instantie gaan de verdenkingen naar een probleem met de banden, we zullen echter uitvoerig gan testen om de juiste oorzaak te achterhalen en we komen terug in november..... Watch us !!!!