PDA

View Full Version : Belkarting 2002

Sennake
17-01-2002, 22:52
Je zal het logo al wel zien staan hebben, en daarom hier wat meer uitleg :

Beste piloten, supporters,

Via deze weg zouden we toch even alles duidelijk willen maken wat betreft de organisatie van de 2de Belkarting wedstrijd. In deze informatiebrochure willen we iedereen op de hoogte brengen van wat kan en niet kan, hoe men kan deelnemen, hoe de verschillende dagen zullen verlopen, wie en wat je mag verwachten, enz...

A) Doel van de wedstrijd :

De Belkarting wedstrijd heeft als doel elke supporter van om het even welke autosporttak de mogelijkheid te geven zich close te begeven met de piloten. Deze piloten kunnen afkomstig zijn uit de Belcar, Touring Cup, Rally, F3000, enz...
De organisatie van de Belkarting richt deze wedstrijd in om de supporters de kans te geven met hun piloot een babbeltje te slaan, samen te racen, samen iets te drinken. Onder geen enkele voorwaarde zal de organisatie verantwoordelijk kunnen gesteld worden voor piloten die om gelijk welke reden niet komen opdagen op de race. Wij doen alles just for fun, en zo zijn ook onze budgetten. Wij moeten er niks aan verdienen, maar gaan er ook niks insteken. Wij doen dit voor de supporters en de autosport in het algemeen, en nergens anders voor.

B) De Belkarting formule :

Dat deze formule aanslaat heeft enkel en alleen te maken met het feit dat we rekening houden met enkele belangrijke factoren. We willen het goedkoop houden, we willen kwaliteit qua vedetten en de sfeer moet optimaal zijn. Daar is het ons om te doen. Dat is ook de reden waarom we het klein maar goed willen houden en niet overstappen naar megaspektakels.

Om eventjes alle misverstanden de wereld uit te helpen. JPR indoorkarting heeft op 11 december 2001 zijn volledige medewerking gegeven betreffende dit gebeuren. Dat wil zeggen dat de wedstrijd er net iets anders zal uitzien.

Elk team zal bestaan uit 5 piloten :
· 1 Belcarpiloot
· 1 Forumgast
· 1 Touring Cup piloot
· 1 VIP
· 1 piloot afkomstig uit de wedstrijden die op 9 november worden gereden
De race zal 150 minuten duren ( 2 uur 30’ ) wat neerkomt op stints van 30 minuten per piloot.
Daar het aantal inschrijvingen boven onze verwachtingen ligt hebben we besloten 2 reeksen te houden. 25 teams in de voormiddag en 25 teams in de namiddag. Zo kunnen er in totaal 50 forumgasten zich rechtstreeks inschrijven voor de wedstrijd. De andere deelnemers komen dan uit de voorrondes die gehouden worden op 9 november.

C) Inschrijvingen :

Elke piloot dient ingeschreven te worden. Een inschrijving is pas geldig nadat het inschrijvingsgeld betaald is op rekening nummer 443-3768961-35 onder de vermelding die je op je overschrijving zal vinden. Elke piloot die zich heeft ingeschreven zal een overschrijvingsformulier ontvangen dewelke hij moet ondertekenen en afgeven aan zijn bank. Enkel vanaf dit moment ben je officieel ingeschreven.
De kostprijs voor een deelname aan de race op 23 november is € 50.
Deelname aan de voorrondes kosten € 25 per 15 minuten.

De kostprijs voor het diner is €25 en er kan enkel gereserveerd worden via guygol@skynet.be. De plaatsen hiervoor zijn beperkt. Wat deze avond omvat kan u hieronder vinden.

D) Pasjes :

Elke piloot die zijn betalingen heeft uitgevoerd zal in de loop van 2002 zijn pasjes toegestuurd krijgen die hem toegang verlenen tot de race, het diner of de fuif.
Iedereen die een goud, zilver of brons pasje heeft krijgt automatisch gratis toegang tot het evenement, de race en de fuif. Indien hij of zij niet meerijdt of dineert dient hij of zij een rood pasje te kopen als toegangsbewijs voor de race en de fuif.

Goud = race + diner + fuif + inkom (€ 75)
Zilver = race + fuif+ inkom (€ 50)
Brons = diner + fuif + inkom (€ 25)
Oranje = voorrondes (€ 25)
Rood = inkom + fuif (€ 5)

Onder geen enkele voorwaarde zullen er de dag zelf, buiten de rode inkompasjes, nog pasjes verkocht worden. Het weze dus duidelijk dat je iedereen die je wenst uit te nodigen voorziet van de nodige inkompasjes. Alle pasjes zijn enkel en alleen verkrijgbaar via guygol@skynet.be. Zij worden opgestuurd na ontvangst van de betaling, in de loop van 2002.
Bv : U komt als piloot met als toeschouwers uw vrouw en 2 kinderen, en u blijft met uw familie eten, dan u heeft nodig :
1 gouden pas – 3 bronzen passen.
E) Voorrondes :

Daar er veel te veel inschrijvingen zijn willen we iedere autosportliefhebber in België toch de kans geven om deel te nemen aan dit evenement. Daarom zullen wij op 9 november tussen 14.00 en 18.00 uur voorrondes rijden.
Iedereen kan zich daarop inschrijven mits de betaling van € 25. In totaal hebben we 240 ritten en elke wedstrijd gaat over 15 minuten. Niet de winnaars, maar de 4 snelste chrono’s per reeks van 20 karts mogen GRATIS deelnemen als 5de piloot aan de race van 23 november.
Dus van elke reeks van 20 karts gaan de 4 beste tijden naar de Belkarting 2002. Deze piloten hebben tevens de mogelijkheid om zich in te schrijven voor het diner en dienen op 23 november 2002 GEEN inkom meer te betalen, want ze zullen bij aankomst op JPR een zilveren pasje ontvangen.
Dus : als je je sterk en zeker genoeg voelt om een snelle tijd neer te zetten, heb je er alle belang bij om via de voorrondes de finale binnen te komen : je betaalt slechts € 25 i.p.v. € 50, je rijdt een extra kwartier op 9 november EN je mag GRATIS deelnemen aan de finale.

F) Race :

De finalerace zelf zal doorgaan op zaterdag 23 november te JPR indoorkarting Sint Niklaas.
De eerste race zal doorgaan om 11.00 uur.
De tweede race om 16.00 uur.
Alle piloten dienen ten minste 1 uur op voorhand aanwezig te zijn.
De prijsuitrijking gaat door 30 minuten na de wedstrijd. Het reglement is hetzelfde als dit jaar, goed luisteren naar de briefing voor de wedstrijd is de boodschap.

G) Diner :

Tussen 20.00 en 24.00 uur verwachten we alle gasten voor het diner in de eetzaal van JPR indoorkarting. Daar zullen alle piloten die een gouden of bronzen pasje hebben samen kunnen genieten van een heerlijk koud buffet dat à volonté zal geserveerd worden. Men kan enkel op voorhand inschrijven dus hou hier rekening mee.
Alle dranken in de eetzaal zijn inbegrepen van 20.00 tot 24.00 uur. Daarna zal men de dranken dienen te betalen indien men bestelt. Iedereen kan hierop inschrijven. Alle gelden hiervan gaan integraal naar JPR en men heeft ons verteld dat het meer dan zijn geld waard zal zijn.

H) Fuif :

Zoals elk goed evenement sluiten we onze dag af met een heuse fuif. Deze zal doorgaan in de bar van JPR die tijdens het diner omgetoverd wordt tot een heuse dancing. Iedereen is welkom. Personen met een gouden of bronzen pasje mogen tot middernacht nog steeds gratis drank bestellen in de eetzaal, maar in de bar worden dranken door iedereen betaald. Het is onmogelijk om een onderscheid te maken in de bar tussen houders van pasjes en andere personen. Vandaar deze werkwijze.
De muziek zal verzorgd worden door enkele dj’s waarvan we de naam nu nog niet durven verklappen.

I) Hotel :

We zitten volop in onderhandelingen om alle kamers van Hotel Serwir voor ons te winnen. Het is namelijk zo dat tal van buitenlandse VIP’s ons zullen vervoegen gedurende het weekend. Daarom moeten wij voor hen op zoek gaan naar de nodige hotelkamers. Indien er nog kamers vrij zijn zullen wij deze dan ook beschikbaar stellen aan de piloten die hiervan gebruik wensen te maken omdat zij nog een verre verplaatsing dienen te doen. Het staat iedereen natuurlijk vrij om op eigen houtje een kamer te boeken in één van de dichtsbijzijnde hotels.

J) Shuttledienst :

Na de race voorzien wij een shuttledienst voor alle piloten die van en naar hun hotel gebracht willen worden. Deze dienst is gratis tot het einde van de fuif. Zo heeft iedereen de mogelijkheid om na de race even naar zijn kamer te gaan om een douche te nemen en daarna om 20.00 uur met de shuttle terug naar het diner te komen.
Glaasje op, laat je rijden. BOB doet ook mee.

K) Sponsoring :

Om het voor iedere piloot iets aantrekkelijker te maken en om een hoop volk aan te trekken hebben we voor alle piloten een sponsoringsysteem uitgedokterd. Het gaat steeds om hetzelfde principe. Alle piloten die reeds ingeschreven zijn en die dus over een zilveren of gouden pasje beschikken kunnen hiervan gebruik maken. Hoe gaat het in zijn werk?
· Per voorronderace (bronzen pasje) die u kunt verkopen krijgt u € 2,50.
· Per inkomkaart (rood pasje) die u kunt verkopen krijgt u € 2,50.
Er worden geen sponsoring meer gegeven op het eten of de fuif.

U kunt deze kaarten bestelling via guygol@skynet.be. De bestelde kaarten zullen opgestuurd worden na ontvangst van de betaling.
Bv : U wenst 10 inkomkaarten (waarde : 10 x € 5 = € 50). U schrijft slechts € 25 over en u stuurt een mailtje met het aantal bestelde kaarten. Na ontvangst van uw kaarten mag u ze verkopen aan de werkelijke waarde van € 5 per stuk. Op die manier sponsort u uzelf.
Het aanbrengen van sponsoring op de karts is niet toegelaten.
Bedrijven die gedurende de voorrondes wensen deel te nemen kunnen contact opnemen met de organisatie om van een voordeeltarief te kunnen genieten.

Alle reacties, opmerkingen, vragen, suggesties dienen te gebeuren via mail aan guygol@skynet.be. Er mag ook gebeld worden naar 0496/985541.
Teams worden pas ingedeeld in de maand oktober.

Met vriendelijke groeten

Dries Heyman
Guy Golsteyn
Werner Pessendorffer

airco
17-01-2002, 23:09
Tis wel nog lang, mor tga de max zijn.

airco

Sennake
17-01-2002, 23:16
't Is omdat er nog maar ACHT rechtstreeks geplaatste zitjes over zijn, en de meeste Paddockers weten nog van niks...
Je kan langs de prekwalificaties ook nog binnen natuurlijk, maar dan moet je toch al een stukske kunnen rijden om bij de 4 eersten uit 20 te zijn eh...

Sennake
20-01-2002, 12:09
De aandachtge lezer zal ook gemerkt hebben dat er een kleine wijziging (in de positieve zin) aangebracht is aan het pasjes-systeem : met een "bronze" pasje heb je automatisch ook recht op gratis inkom. Mensen die een bronze + red pasje besteld hebben hebben 2 mogelijkheden :
1) je verkoopt je red pasje gewoon door aan iemand die mee wil komen om te supporteren. (Dat hebben wij het liefst en brengt het minste rompslomp met zich mee).
2) je wacht tot 23 november en brengt je red pasje mee, waar je € 5 terug krijgt. (Als je je red pasje ECHT niet verkocht krijgt heb je daar recht op).
We gaan niet beginnen met terugstorten van € 5, want de kosten die hieraan verbonden zijn liggen bijna even hoog als de € 5 zelf. Dank u voor uw begrip hiervoor.
Mensen die vanaf nu nog moeten bestellen en/of betalen gelieve rekening te houden met deze vernieuwing.
Dank u.

tsjolder
21-01-2002, 20:17
Langs den ene kant zou ik wel heel graag meedoen, maar gezien het niveau van al die mannen denk ik dat ik Ricardo Rosset in de zeventiende macht zou zijn. Misschien ben ik ondertussen al te laat om rechtstreeks in te schrijven?

Sennake
21-01-2002, 20:20
Nog niet, maar het aantal rechtstreekse plaatsen is ondertussen al teruggelopen tot 4...
En denk je dat ik daar zo'n glansrol ga vervullen?
Het gaat hem om de fun eh :-)
En bovendien kom je misschien wel in een sterk team terecht met Eric Geboers en Michael Schumacher? :D (2 wereldkampioenen !)
You never know!

Raceboy
21-01-2002, 21:24
als ge echt schumacher ga leten meedoen zal de helft van de paddock ni komen denk ik :)
Ik zou het ook graag weten als Verstappen zou komen.Kwestie van een paar bokshandschoenen mee te brengen. :D

Werner333
21-01-2002, 21:51
De namen van de Vips worden NIET vrijgegeven. Sorry.

Sennake
27-01-2002, 18:44
Beste Forumers,

Aangezien de organisatie van de Belkarting 2002 het haar fans zoveel mogelijk naar hun zin wil maken, en omdat inspraak van de forumers primordiaal is, stellen wij het volgende voor :

Iedereen die zich ingeschreven heeft om naar de Belkarting te komen mag zijn "verlanglijstje VIP's" hier posten. We kunnen natuurlijk niet GARANDEREN dat elke geposte naam ook daadwerkelijk zal ten tonele verschijnen, maar op die manier doen we ideeën op van enkele dozijnen mensen en kunnen we ook gericht gaan contacten leggen.

Ik zou zelfs meer zeggen : als je een VIP-naam doorgeeft en je weet toevallig een URL van een fan-website of iets anders waardoor we een aanknopingspunt hebben, bespaar je ons veel tijd, werk en energie ... die we dan weer ergens anders kunnen insteken!

Vóór 23 november gaan we niet op onze lauweren rusten, dat beloof ik je, en er is nog een boel werk te doen. Daarom : help ons zoveel mogelijk, post je verlanglijstje en tracht een beetje van ons werk uit handen te nemen door er indien mogelijk een aanknopingspunt bij te vermelden. Blijf ook een beetje realistisch, want actuele F1-piloten mogen meestal niets anders doen dan voor hun eigen team rijden. Maar niets is onmogelijk. Hou het (voorlopig) wel bij gemotoriseerde sporten. In de loop van 2002 zullen we de situatie evalueren en bekijken of er ook andere dan motorsport-VIP's uitgenodigd zullen worden.

De organisatie dankt u voor de bereidwillige medewerking en belooft dat ze er alles aan zal doen om JOUW droompiloot op de Belkarting 2002 te krijgen !!!

Dries, Werner, Bert, PJ, Sennake.

Oneliner
27-01-2002, 19:26
Sennake, uw briefke krijgt ge binnekort wel.
Gewoon ff zeggen dat as ge echt met uw neus in et werk wordt en ge kunt nog iemand gebruiken, just gimme a call ofzow hé

greetz

Sennake
27-01-2002, 20:57
Dat is eigenlijk wat we hier juist vragen eh Oneliner : a little help from our friends. Alle beetjes helpen, en hoe meer hulp, hoe groter de kans dat het iets moois wordt !!

Oneliner
27-01-2002, 22:15
ziedewel dak et doorhad... :)

Rallyloverke
28-01-2002, 12:30
Verd......... !!!!!!!!!!! Krijg ik vanmorgen mijn rekeninguittreksels uit de muur en wat zie ik?! Ipv het bedrag voor de Belkarting op rekening van de Belkarting te zetten, zetten ze dat op een andere rekening!!!! Ze gingen het oplossen, maar met enige vertraging, maar ten laatste einde deze week ... (da telefoonbankieren is ook nie alles, en ik had nochtans de juiste nummer doorgegeven hebben ze al gezien).

Nog iets, Sennake, ik heb alvast reklame gemaakt op de Dutch Rallycross Homepage om nog enkele rijders te vinden, waaronder bv. Ronny Scheveneels en nog wat Rallycrossers. Ik zal ook op de site van Freddy Loix proberen reklame te maken, ge weet nooit, he!

Sennake
30-01-2002, 23:53
Dat is goed Johan, want onze "baas" Driesco is van plan om iedereen die tegen het einde van de week niet betaald heeft, hun plaats terug vrij te stellen voor verkoop. En tot mijn grote schade en schande zitter er tussen de "wanbetalers" nogal wat Paddockers. Het zou stom zijn om op die manier uit de boot te vallen, want als ik zie wat voor een ongelofelijke crème de la crème van piloten we gaan hebben ga je het je leven lang beklagen!!!
Dus : komaan gasten, betalen!

Rallyloverke
31-01-2002, 15:02
Sennake,

Ik heb bevestiging van m'n bank dat de betaling binnen is.

Loopt dat echt zo slecht met de inschrijvingen? Het is misschien voor velen te ver op voorhand?!

Raceboy
31-01-2002, 17:41
voor mij is het dus betaald via ons ma he. zoals altijd. ;)

Sennake
31-01-2002, 19:35
Originally posted by Johan
Sennake,

Ik heb bevestiging van m'n bank dat de betaling binnen is.

Loopt dat echt zo slecht met de inschrijvingen? Het is misschien voor velen te ver op voorhand?!

Niet echt slecht neen. Maar de 20% mensen die nog niet betaald hadden waren wel grotendeels Paddockers. Nu is het wel zo dat Driesco me vandaag al gebeld heeft om te zeggen dat er een boel betalingen binnengekomen zijn, dus zo'n vaart zal het wel niet lopen. Maar je moet wel begrijpen dat zoiets organiseren werkingsgeld vraagt. Om maar iets te noemen : ik heb al een klein fortuin uitgegeven aan inktcassettes, postzegels en weet ik wat nog allemaal om die honderden brieven en/of overschrijvingen op te sturen aan kandidaat-karters, en ik kan dat niet blijven uit mijn eigen zak betalen eh :-)

Oneliner
31-01-2002, 19:55
Da van mij zou ook gestord moeten zijn.
Tis ewa later i know, maar pc banking lach plat iere thuis.

Dus excuses voor et late betalen.