PDA

View Full Version : Aankondiging LIK 2007


Jo Smets
21-09-2006, 10:24
Beste Kart-vrienden,

Johan Lambregs en ikzelf zijn nu al 2 jaar bezig met het organiseren van het Limburgs Indoorkarting Kampioenschap.

Er is altijd veel fun en ambience geweest maar de huidige formule, overgenomen van de vorige organisatoren, zijnde 2 heats van 15 minuten, blijken in de praktijk niet altijd even spannend en uitdagend.

Daarom wil ik bij deze aankondigen dat per januari 2007 het formaat zal veranderen. We gaan voor de drang om de snelste tijd neer te zetten in een 10 minuten durende qualificatie. Vervolgens zal pure adrenaline en vechterslust loskomen bij het nemen van de F1 start voor een race van 30 minuten waarbij de positie bij aankomst telt. Ook zal de snelste en beste gemiddelde tijd voor punten zorgen.

Het niveau van rijders zal verspreid liggen en we denken aan diverse klassementen dus het wordt een formule voor zowel beginners als gevorderden.

De races zullen doorgaan elke 3de dinsdag avond van de maand op een van de kart-circuits in Limburg (en 1 of 2 in Luik) beginnende in januari 2007.

De planning is op dit ogenblik nog niet helemaal bekend, maar die volgt binnenkort.

Als je de groep al eens wil leren kennen, kan je ook dit jaar nog een race meedoen.
* 17 oktober in Eupen
* 21 november in Meeuwen

Geinteresseerden kunnen contact opnemen met :
Johan Lambregs :
johanlambregs@pandora.be
+32(0)495 80 69 35

Jo Smets :
josmets@gmail.com
+32(0)486 24 05 14

of gewoon op dit forum je vragen stellen.

Onze voorlopige website met uitslagen en klassementen is te vinden op:
http://www.jlracingevents.tk

Kart-en Racegroeten,
Jo Smets

Jo Smets
19-10-2006, 15:52
Afgelopen dinsdag 17 oktober was de voorlaatste wedstrijd van LIK2006.
Het was een spannende wedstrijd waarin het er hard aan toe ging. Er was zeer weinig verschil tussen de deelnemers onderling.

In het klassement blijft het spannend tussen de eerste 4 piloten en op 21 november zal de beslissing vallen op de kartbaan van Meeuwen.

Geinteresseerden kunnen altijd een kijkje komen nemen.

De reglementen en praktische regelingen voor het volgende seizoen zijn reeds op poten gezet. Het beloofd een spannend en boeiend jaar te worden.
Later meer hierover in deze thread.

Race-groeten,
Jo Smets

smiley
19-10-2006, 17:44
is er ook al een prijs bekent van hoeveel het zal kosten ?? want 40 minuten een baan afhuren zal wel redelijk wat kosten !

ik heb in bilzen eens een koerske mee gedaan, en moet zeggen dat het wel een fijne groep was om mee te rijden, vooral sportief ! (kwam ook wel omdat het voor de snelste tijd was en niet voor meest aantal rondes)

Jo Smets
19-10-2006, 18:14
De kostprijs zal 40 euro bedragen per wedstrijd en er komen 11 wedstrijden.
Als je een week op voorhand het inschijvingsgeld overschrijft op rekening,
dan is het 35 euro. (kan je dan niet met geldige reden, bvb ziek, dan krijg je je geld terug of wordt het opgeschoven naar de volgende wedstrijd)

Het is idd zo dat sportiviteit bij ons zeer belangrijk is en dat zal ook zo blijven.
Het zal er wel wat steviger aan toe gaan, maar er is een verschil tussen vuil en hard rijden.

Hier zal trouwens ook op toegezien worden.

Race-groeten,
Jo Smets

smiley
19-10-2006, 18:37
hhhm ik heb echt wel zin om mee te doen !
maar, ik vind 40 € wel veel, voor een student wat al zen karting activiteiten zelf moe betalen.. :+ (pff dan maar weer weekend werk zoeken denk ik :frusty: :rolleyes: )

nog over het sportieve rijden.. ik snap zeker dat er niet te fel getikt mag worden ! maar een gevecht zonder tikjes is wel moeilijk.. tijdens de CKC heb ik een echt fijn gevecht gehad, en dat was eentje met hier en daar een klein tikje.. en dat maakt het net zo fijn !

Speesman
19-10-2006, 23:56
Bwa, een gevecht zonder tikjes gaat perfect hoor. Kom bv maar eens kijken naar een wedstrijd van de kartgridcup. Daar wordt heel snel gereden, maar toch enorm sportief. Als je tikjes kan geven, kan je evengoed de kart voor je inhalen. Tenzij je de kart voor je als rem gebruikt, maar in dat geval is het niet zo sportief meer.

Wat ik wou vragen: is het ook mogelijk om een paar races deel te nemen, of moet je direct een heel seizoen deelnemen. Een heel seizoen wordt namelijk moeilijk, maar als er misschien 1 of meerdere wedstrijden op een goed moment vallen, ben ik altijd geinteresseerd.

Jo Smets
20-10-2006, 08:35
@Smiley, je kan er ook 35 euro van maken, dat scheelt toch 5 euro he ;)
Wat betreft tikjes, dat zal niet uitgesloten worden, het is niet de bedoeling er een misviering van te maken.
Maar het is ook niet de bedoeling om er de een na de andere in de banden te zien vliegen.
Gewoon gezond verstand en sportief rijden.

@Speesman, het is perfect mogelijk enkele wedstrijden mee te rijden. Vanaf 6 wedstrijden (aan het eind van het jaar) kan je meedingen voor een plaats in het jaar-klassement.

smiley
22-10-2006, 11:37
hhhm wel fijn dat je ook vanaf 6 races in het kampioenschap opgenomen kan worden ! meschien dat ik dat ga doe.. dan rij je voor 210 € toch 6 koerse van een half uur + 10 minute quali ! en doe je nog mee int kampioenschap :)

Johan Lambregs
27-10-2006, 11:06
De affiche's voor volgend seizoen zijn ook reeds gereed, als er mensen zijn die meer intresse hebben mogen mij altijd een mailtje sturen dan stuur ik het volledige reglement voor 2007 door.

http://users.skynet.be/fa478317/affiche.JPG

smiley
24-11-2007, 16:21
afgelope dinsdag was het de laatste race van het kampioenschap, normaal zou deze op eupen gereden worden, maar hij ging in bilzen door omdat de baan bezet was in eupen..
nje nie echt erg voor mij ik rij graag in bilzen !
de race was wel geslaagd 2de startplaats en 4de gefinnished..

maja nu de echte reden van mijn post, de dinsdag is TVL komen filmen !!
nu het meeste zal wel rond de kampioen Mathy Vanbrabant gaan, maar der zullen ook nrmaal wel enkele fragmenten van de race inzitten.. ze hebben toch zo goed als heel de race gefilmt dus...

De uitzending van de Bilzer Karting is voorzien op 24/11 tussen 18u en 18u30, tussen 24u en 0u30

En op 25/11 tussen 7u en 7u30 , 12u en 12u30

dus de karting liefhebbers van limburg, zeker kijken !! :gas: