View Full Version : Fia GT, Round 8, Hungaroring
JorritVD
24-09-2006, 16:04
http://www.fiagt.com/img/showimg.php.jpg?size=3&rnd=false&key=4170
Voorlopige entry-list: http://www.planetlemans.com/entrylists/fiagt2006.html
Enige opvallende is dat BMS met 2 extra DBRS9 komt.
Succes ballast:
1 60+25 Kg
2 80+25 Kg
5 40 Kg
33 70 Kg
55 10 Kg
58 50+28 Kg
59 35+28 Kg
62 25+28 Kg
75 20+28 Kg
JPMontoya
24-09-2006, 20:43
Belgian Racing zal niet in Budapest zijn.
Renaud Kuppens heeft Mégane Trophy in Le Mans én Bas Leinders is co-commentator bij RTBF (denk ik)
Ik zal anders samen met Jorrit de Vertigo wel bemannen. ;)
Ik denk dat Zakspeed gaat winnen.
Ik denk dat Zakspeed gaat winnen.
Dan gaan ze toch wat meer geluk mogen hebben :+
Ik heb voor de Zakspeed Saleen gestemd. De laatste races waren ze iedere keer bijna aan een overwinning toe, maar vielen dan terug door pech (waarbij ze zelf niks konden aan doen). Dus ja, ik schat hun kansen zeer hoog in.
En vooral, zij zeulen geen balast mee...
JorritVD
24-09-2006, 22:04
Ik zal anders samen met Jorrit de Vertigo wel bemannen. ;)
Ik denk dat Zakspeed gaat winnen.
haha Grapjas ;)
als ik het budget had zou ik misschien wel gaan rijden.
Ik stem voor GLPK, geen Ballast en ik denk dat het circuit echt super is voor de zeer gripvolle Corvette.
Viper GTS-R***
24-09-2006, 22:08
Mijn stem gaat ook uit naar Zakspeed. Ik gun het hen meer dan wie anders!
En dat ze goed zijn hebben ze ale vorige racen bewezen, als ze telkens dat tikeltje meer geluk hadden dan... enfin ja das autosport zeker:)
JPMontoya
24-09-2006, 22:26
haha Grapjas ;)
als ik het budget had zou ik misschien wel gaan rijden.
Ik stem voor GLPK, geen Ballast en ik denk dat het circuit echt super is voor de zeer gripvolle Corvette.
maar als er nu een circuit is waar er niks of niks grip te vinden is in Europa is het de stoffige Hungaroring wel...
Viper GTS-R***
24-09-2006, 23:36
Opvallend, Free Entry voor Hungaroring tijdens het FIA GT week-end!
Staat op de ticketafdeling op fiagt.com
JorritVD
25-09-2006, 17:01
maar als er nu een circuit is waar er niks of niks grip te vinden is in Europa is het de stoffige Hungaroring wel...
Ik bedoel dat de Corvette de grip heeft.
Opvallend, Free Entry voor Hungaroring tijdens het FIA GT week-end!
Staat op de ticketafdeling op fiagt.com
Jammer dat de race nie in de herfstvakantie valt, anders was ik er heen gegaan. Ik heb een huisje in Hongarije wat maar iets meer dan een uur rijden is van het circuit.
Ik zal anders samen met Jorrit de Vertigo wel bemannen. ;)
we zullen het voor de gelegenheid dan omdopen tot "Dream Team"
we zullen het voor de gelegenheid dan omdopen tot "Dream Team"
Inderdaad, zo'n toppiloten zijn nergens anders te vinden. ;)
Thomaske
25-09-2006, 19:53
Kuch kuch aan de twee piloten :D
Mijn stem gaat uit naar de Belgisch Nederlandse Corvette C6-R van GLPK Carsport. Na lang twijfelen tussen de Zakspeed en GLPK Carsport!
Mvg...
Viper GTS-R***
25-09-2006, 22:46
Uwe Alzen vervangt Manu Collard op de Ebimotors Porsche omdat Collard dat weekend de RS Spyder moet besturen in ALMS.
Manu Collard ayant traversé l’Atlantique pour regoûter aux joies du RS Spyder, Ebimotors a logiquement fait appel à un pilote pour le suppléer. Porsche Motorsport avait décidé de faire confiance à Xavier Pompidou, Champion Le Mans Endurance Series 2005, un choix que le team italien avait accepté. Malheureusement, Pirelli lui a préféré Uwe Alzen pour épauler Luca Riccitelli sur la GT3-RSR n°75, victorieuse du GT2 au Mugello.
bron: endurance-info.com
Zo Malheureusement is dat nu toch niet:rolleyes: voor de Fransen zo te zien dus wel aangezien ze liever Xavier Pompidou zagen rijden.
Kuch kuch aan de twee piloten :D
Mijn stem gaat uit naar de Belgisch Nederlandse Corvette C6-R van GLPK Carsport. Na lang twijfelen tussen de Zakspeed en GLPK Carsport!
Mvg...
Kuch kuch aan 1 vd 2 dan. :p
Wat een onvoorspelbare stem voor GLPK trouwens. :p
Thomaske
26-09-2006, 18:47
Wat een onvoorspelbare stem voor GLPK trouwens. :p
Ik heb dit jaar ook al op andere wagens gestemd voor de overwinning hoor :rolleyes:
Maar ik voel het in mijn kleine teen (die aan de linker kant :D) dat het deze keer goed zal gaan voor GLPK.
Mvg...
Viper GTS-R***
26-09-2006, 21:48
Enkele quote's uit nieuwsberichten ivm Hungaroring
The Balfe Motorsport team will have a new driving partner alongside Shaun Balfe for the latest round of the FIA GT Championship in Hungary next weekend in the form of Portuguese racer Joao Barbosa.
Daoudi to race with Kutemann in the nr 56 JMB GruppeM Ferrari
Young Italian driver Matteo Malucelli will race alongside Fabio Babini in the nr 23 Aston Martin DBR9, replacing team regular Christian Pescatori.
info van fiagt.com
Barbosa op de Saleen, ben benieuwd wat die kan inbrengen. Eens kijken of hij die Saleen iets dichterbij kan krijgen :)
Zakspeed en Scuderia Ecosse voor de verandering nog eens de snelste in FP1:
http://www.fiagt.com/results.php
JorritVD
30-09-2006, 10:01
Peter Kox rijdt dit weekend in de Lambo. Ze hadden gister een probleem met de remmen. En zo te zien waarschijnlijk nu weer.
-----------------------------------------------------
FP2 is nu bezig en Hezemans heeft de snelheid er goed inzitten.
Zijn tijd is 1.41,7 (Gister was de snelste tijd 1.44,0), Pas op 1,4 secde 23 BMS Aston Martin DBR9.
In GT2 zijn natuurlijk weer de F430 die vooraan rijden.
Is er een link van MST?
EDIT: vind die nooit :p
JorritVD
30-09-2006, 10:28
In FP2 het is GLPK die echt supersnel is. Gisteren nog derde maarnu eerste met een voorsprong van 1,1 sec op de Zakspeed Saleen. Verrasend dat de BMS Astons een keer de snelsten zijn van de Astons. Ook knap werk van de Maserati's. bijde met heel veel extra ballast maar nog een mooie 3de en 5de plek.
Beetje tegenvallend is de Lambo. Waarschijnlijk nog steeds de problemen met de remmen.
http://www.fiagt.com/newsitem.php?key=1102 (sorry, het is Kumpen die de snelste tijd heeft gereden voor GLPK)
resultaten FP2: http://www.mstworld.com/msptresult.aspx?eventid=60018&circuitid=31&series=GT&venue=Hungary&circuit=Hungaroring&resultfile=fgt2
De kwalificatie begint om 15;30
-------------------------------------------------------------------------
Is er een link van MST?
EDIT: vind die nooit :p
Ja die is er: http://www.mstworld.com/live/livetimingGT.html
Heb nog een paar leuke goede gevonden:
hoe de Playteam MC12 crashte tijdens de vorige race:
http://www.youtube.com/watch?v=VjYqOoEg4ho
Vitaphone MC12 pitstop (Mugello):
http://www.youtube.com/watch?v=EvnLLJfmww0
een lijst met filmpes van RSV Motorsport:
http://www.youtube.com/profile?user=inforsv
Zakspeed op pole voor de BMS Aston van Babini. De Maserati van Bertolini op 3 gevolgd door GLPK/Carsport.
In GT2 zijn de eerste 5 plaatsen voor Ferrari met de #62 van Scuderia Ecosse op pole.
JorritVD
30-09-2006, 17:12
Echt vreemd. GLPK een seconde langzamer dan vanmorgen.
Kwali uitslagen: http://www.fiagt.com/results.php?season=2006&event=8&session=Qualifying%201
Viper GTS-R***
01-10-2006, 13:53
Slapen de FIA GT fans nog ofzo??:D
Toch wel een verbetering op die BMS Astons!
Babini zet er goede vaart in het begin van de race.
Live Results: http://www.mstworld.com/live/livetimingGT.html
Gaat een mooie race worden zo te zien, met toch wel terug Zakspeed als ultieme favoriet.
de c6r zit ook wel goed voorin !
te hopen eens een race zonder probleempjes..
Slapen de FIA GT fans nog ofzo??:D
Er waren hier mensen 's nachts naar de ALMS aant kijken hé! :p
Ik vind de Race Alliance Aston ook wel redelijk achteraan rijden. Is er een reden hiervoor?
Er waren hier mensen 's nachts naar de ALMS aant kijken hé! :p
Ik vind de Race Alliance Aston ook wel redelijk achteraan rijden. Is er een reden hiervoor?
Ballast na overwinning Mugello ?
Ballast na overwinning Mugello ?
Dacht ik eerst ook aan maar er rijden zoveel wagens rond met ballast.
Volgens mij raakt Kumpen nog voorbij de BMS Aston. Het verschil is niet meer zo groot...
Hopelijk kan de C6R nog wat opschuiven... momenteel derde op vijftien seconden van de leider volgens MST...
Schitterend, de eerste 3 binnen de 10 seconden.
Common Anthony :applaus:
Kumpen neemt de 2de plaats over van Babini met nog 15 minuten te gaan
Yes!! En dat op de bochtige Hungaroring waar inhalen niet meteen makkelijk is:worship:
Overwinning voor de Zakspeed Saleen.
GLPK/Carsport op een mooie 2de plaats
De BMS Aston #23 vervolledigd het podium
In GT2 overwinning voor Scuderia Ecosse #62 gevolgd door de
#58 van AF Corse en de #63 van Scuderia Ecosse.
toch weer een mooie prestatie voor glpk :applaus:
Ik vind het toch ook sjiek dat de #58 AF Corse ondanks hun ballast toch steeds weer podium blijven halen in GT2.
Thumbs up voor de Saleen, ze verdienden deze overwinning zeker na hun pech in de vorige races...
Thumbs up voor de Saleen, ze verdienden deze overwinning zeker na hun pech in de vorige races...bwa ze zij gewoon gewonnen omdat ze dit keer de #2 mc 12 nie zijn tegen gekomen :p
JorritVD
02-10-2006, 16:51
Er waren overal mooie gevechten te zien inclusief een schitterende prestatie van het All-Inkl.com Racing Lamborghini Murciélago team waar Peter Kox, op dat moment derde, tijdens zijn stint de twee Maserati's MC12 en een Aston Martin vooraf ging.
Laat maar weer eens zien dat Kox de echte man is voor de Lambo.
gwyllion
03-10-2006, 23:45
Laat maar weer eens zien dat Kox de echte man is voor de Lambo.Wie heeft al het testwerk voor Reiter Engineering gedaan? ;)
JorritVD
04-10-2006, 16:22
Wie heeft al het testwerk voor Reiter Engineering gedaan? ;)
Peter Kox, maar ik kom er even naar een paar berichtjes achter dat Bouchut de eerste stint heeft gereden en naar de derde plaats ging. Toen volgde Kox en die hield de derde plaats vast. Helaas kwam er een probleem bij de tweede en tevens laatste pitstop en ging de kans op de podiumplaats voor de Lambo sinds Valencia 2004 in rook op.
Hopen dat Kox de rest van het seizoen ook op de Lambo blijft rijden en dat er michelin bandjes er onder komen.
Waarom opnieuw Michelin banden? Die gingen sneller kapot dan de dunlops.
Michelins? Volg je het kampioenschap wel? Toevallig meegekregen hoe graag Reiter onder die Michelins uit wou komen vorig seizoen? Hij kreeg nooit de juiste banden, hij moest het altijd doen met banden ontwikkeld voor de 550, oftwel een nadere configuratie/gewichtsverdeling. Ze kwamen nooit op temperatuur, daarom rijden ze dit jaar met Dunlops. Michelin is de beste keus voor auto's met de motor voorin, maar met een middenmotor zou ik toch echt voor Pirelli gaan.
gwyllion
04-10-2006, 17:27
Inderdaad, maar Michelin heeft nu wel banden voor middenmotor layout. Zie maar naar de Zakspeed Saleen. Pirelli zou ook een goede keuze zijn (met al de Maserati ervaring), maar het is gewoon een kwestie van geld of het gebrek daaraan.
JorritVD
04-10-2006, 18:53
Michelins? Volg je het kampioenschap wel? Toevallig meegekregen hoe graag Reiter onder die Michelins uit wou komen vorig seizoen? Hij kreeg nooit de juiste banden, hij moest het altijd doen met banden ontwikkeld voor de 550, oftwel een nadere configuratie/gewichtsverdeling. Ze kwamen nooit op temperatuur, daarom rijden ze dit jaar met Dunlops. Michelin is de beste keus voor auto's met de motor voorin, maar met een middenmotor zou ik toch echt voor Pirelli gaan.
Sorry dat wist ik niet. Ik volg het ongeveer sinds vorig jaar in het midden van het seizoen.
Inderdaad, maar Michelin heeft nu wel banden voor middenmotor layout. Zie maar naar de Zakspeed Saleen. Pirelli zou ook een goede keuze zijn (met al de Maserati ervaring), maar het is gewoon een kwestie van geld of het gebrek daaraan.
Ja maar de balans van de Saleens zijn wel een stukje beter. Gewichtsverdeling bij de Lambo is 40/60.
gwyllion
04-10-2006, 20:32
Ja maar de balans van de Saleens zijn wel een stukje beter. Gewichtsverdeling bij de Lambo is 40/60.Bij de productie Murcielago is dat 42/58 en ik denk dat dit bij de R-GT wel gewijzigd zal zijn...
JorritVD
05-10-2006, 14:50
Type of car :
Two door coupe, two seater berlinetta, horizontally hinged doors
Wheelbase :
2670 mm
Overall length :
4700 mm
Overall width :
2058 mm
Ground clear. :
40mm
Weight :
<1100 kg
Distribution :
40/60 % front / rear
Structure :
Chassis
Tubular frame made from high-strength steel alloy
Body :
Carbon fibre and steel
Suspension :
Independent front and rear double wishbones, anti-roll bar front, anti-dive and anti-squat,
Brakes :
Brembo, six cylinder callipers,
Carbon discs and pads
Front :
380 x 35 mm
Rear :
355 x 35 mm
Steering type :
Power-assisted rack and pinion,
Electric Steering pump
Front tyre size :
290 – 650 / 18
Rear tyre size :
310 – 710 / 18
Type :
Slik
Front rim size :
12.5 x 18 inch Magnesium forged
Rear rim size :
13x18 inch Magnesium forged
Type :
Engine
V-12 60 degree, light-alloy block, mid mounted (longitudal), rear-wheel drive
Distribution :
Dual overhead camshafts
Main bearings :
7
Cyl. Capacity :
5998 cc
Bore & stroke :
87 x 84 mm
Air restrictor
2 x 32,1 mm
Max. power :
Max. power at 6100 rpm
Max. torque :
Max. torque at 5000 rpm
Cooling system:
Two water radiators + one engine oil cooler,
Ignition :
Electronic with integrated injection
Electr. system :
12 V
ECU system :
EFI Euro 12 + 2D data logging
Display
2D
Lubrication :
Dry sump
Type :
Drivetrain
Lamborghini – Holinger six-speed sequential gearbox with power shift system
Clutch :
3 disc Sinter metal clutch
1st – 6th gear
ratios variable
Selection of 110 different ratios available on request
Common Setting
Drop-gear
41
33
1,242
Differential gear
12
34
2,833
Dyn. Tyre diam.
0,710
Ratio 1.gear :
16
31
1,938
Ratio 2.gear :
21
33
1,571
Ratio 3.gear :
24
32
1,333
Ratio 4.gear :
23
26
1,130
Ratio 5.gear :
28
27
0,964
Ratio 6.gear :
29
25
0,862
Shifting point :
6700
Fuel :
99.8 Lt
Engine oil :
8 Lt.
Zijn nog gegevens van 2004 op de website van Reiter.
De balans zou waarschijnlijk al een stukje beter zijn.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.