Log in

View Full Version : Penders en Lamot in Camso V8

camso belgium
25-09-2006, 23:11
Rudi Penders en Franz Lamot waren succesvol bij hun eerste deelname aan Camso V8 wedstrijden op het speedway ovaal in Warneton. Beiden waren beïndrukt door de snelheid van de auto's (alhoewel de rechte stukken slechts 100m lang zijn, worden toch snelheden tot tegen de 150km/u gehaald); de moeilijkheidsgraad van speedway rijden; de enorme concentratie, welke nodig is en vooral het "close racing". Franz Lamot, vooraan gestart in de derde reeks, finishte als eerste, maar werd door het hinderen van een andere deelnemer bij een herstart, 1 plaats achteruit gezet in het klassement. Rudi Penders; ook vooraan gestart in de tweede reeks, had een kleine voorsprong kunnen uitbouwen, maar werd bij één van de vele herstarts (caution) verrast en moest zich met een ereplaats tevreden stellen. In de finale kon Lamot de derde podiumplaats bemachtigen.
Vooral Franz Lamot was laaiend enthousiast en wil volgend jaar verschillende malen een Camso V8 huren " Dit is één van de leukste race race week-ends, welke ik in mijn carrière meegemaakt heb. Het is veel moeilijker dan het lijkt; het niveau is zeer hoog en het is fysiek zeer zwaar. Ik kom zeker terug".
Nog te vermelden dat tijdens de meeting van 3 september, Gert Vermersch, hoofdredacteur bij Turbo, ook deelgenomen heeft aan de Camso V8 races.

Raceboy
25-09-2006, 23:32
Het enige wat ze Lamot nog moeten leren is de hoge lijn rijden. Maar op de lage lijn aand e binnenkant was hij onverslaanbaar. Heb hem echter wel paar keer een maneuvre dat op het randje was zien uithalen om op de binnenkant te komen.

De 9 (Henk peeters) is die uitgesloten in de finale? Vond hem persoonlijk erg onsportief rijden. Heb meermaals zien bumpertikken, wat volgens mij ook resulteerde in de crash van de 95.

camso belgium
25-09-2006, 23:50
De #9 (Henk Peeters) werd in de finale uitgesloten (black flagged) voor het niet houden van zijn race lijn, met als gevolg contact met de #95 van Gary Ellis.

Belle
26-09-2006, 01:20
Zijn er eigenlijk foto's van dit event? Ik zou er wel graag wat beelden van willen zien...

Raceboy
26-09-2006, 08:41
Zijn er eigenlijk foto's van dit event? Ik zou er wel graag wat beelden van willen zien...

http://camso.com/foto/24092006/240906.htm

camso belgium
26-09-2006, 09:40
Franz Lamot rijdt in de 22
Rudi Penders in de 66

camso belgium
26-09-2006, 09:42
Nog andere circuit bekenden:
Kurt Dujardin op de 2
Anton Gonnissen op nummer 36

Belle
26-09-2006, 14:37
Bedankt voor de link! Zalige foto's...

Kaze
28-09-2006, 12:53
ergens deze zomer reed de dochter van camilla parker bowles ook eens mee..

een ramp ten top :frusty:

ze heeft haar camso uiteindelijk op het dak van een fransoos geparkeerd.

bluelite
28-09-2006, 17:54
ergens deze zomer reed de dochter van camilla parker bowles ook eens mee..

een ramp ten top :frusty:

ze heeft haar camso uiteindelijk op het dak van een fransoos geparkeerd.

't Was de nicht van Camilla dacht ik. Is dat niet dat meisje van het programma 5th Gear?

redje
28-09-2006, 18:40
't Was de nicht van Camilla dacht ik. Is dat niet dat meisje van het programma 5th Gear?
Vicky is bij mijn weten niet van adel en zeker geen familie van madame Parker Bowles. Als die zou gereden hebben, zou dat goe meegevallen hebben.

Raceboy
28-09-2006, 18:44

Op Pinksteren komt er een Engels camera team van SKY ONE (één van de belangrijkste zenders in Engeland) opnames maken van de Camso V8. Emma Parker-Bowles (geen familie van …) zal er met de #66 Camso V8 rijden. Het wordt uitkijken, want ze heeft weinig of geen race ervaring. Oei!

camso.com

en oei wasset: http://camso.com/foto/0405062006/050306.htm

camso belgium
28-09-2006, 23:25
kleine correctie:
a/ het was Emma Parker Bowles, de nicht (dus de dochter van de zuster van Camilla) van Camilla; ik heb het haar zelf gevraagd. Het moet gezegd: het meisje was zeer sympathiek en eenvoudig, maar had weinig (geen ?) kaas gegeten van racen, alhoewel ik moet toegeven dat ze enorme vooruitgang geboekt had tussen haar eerste en laatste wedstrijd.
b/ ze heeft zich niet op het dak van een Fransoos geplant, maar is wel met danige snelheid op een Belg ingereden, dat deze op haar dak terecht kwam
c/ het is uitgezonden geweest op de uitzending Vroom Vroom, van Sky Net(GB). Er zou nog een vervolg van 30 minuten komen. Zien of het waar is.
d/ Is ze van de adel? Geen idee. Ik ben niet zo goed thuis in deze zaken. Ik neem aan dat de kleur van Camilla door te trouwen met Prins Charles van rood naar blauw veranderd is, maar of dit bij de nicht ook zo was?