PDA

View Full Version : Chevrolet WTCC Ultra diesel car, debuut in 2007 or 2008!


FIRE
28-09-2006, 19:34
De eerder vrijgegeven conceptschetsen van de Chevrolet WTCC Ultra leken dik aangezet. Niets van waar dus. Ook de daadwerkelijke auto lijkt wel gestileerd door een striptekenaar. Des te opmerkelijker dat het niet bij een conceptstudie zal blijven.
...

Zo is daar natuurlijk het uiterlijk, dat niet alleen bedoeld is om de Parijse showbezoeker te intimideren. Een toekomstige C-segment-auto van Chevrolet zou wel eens verdacht veel op de ‘Ultra’ kunnen gaan lijken, aldus bronnen binnen Chevrolet.

Dat moet ook wel. Chevrolet zegt namelijk met exact deze auto te willen gaan racen in het WTCC. Dat betekent dat er een homologatieserie gemaakt moet worden van minimaal 2500 exemplaren geschikt voor de openbare weg. “We denken aan een aantal van 3000 tot 3500 exemplaren”, aldus de woordvoerder van de Nederlandse importeur. Die laat eveneens doorschemeren dat de Ultra al in 2007 of anders uiterlijk 2008 aan de start van het WTCC verschijnt.


En dan met een dieselmotor. Want onder de motorkap ligt een afgeleide van Chevrolets nieuwe commonraildieselmotor, waarvan het vermogen door een hogere turbodruk is toegenomen van 140 tot 190 pk. Sinds een drietal jaren is het toegestaan met een diesel te racen in het WTCC. “We hebben op verzoek van de fabrikanten zelfs een speciaal dieselreglement opgesteld”, vertelde de persfunctionaris van het WTCC ons desgevraagd.
...

Bron: www.autovisie.nl

Chevrolet WTCC Ultra: Technical data
Exterior dimensions

* Length (mm) 4,324
* Width (mm) 1,906
* Height (roof / with rear spoiler, mm) 1,490/1,569
* Overhang front/rear (mm) 935/739
* Wheelbase (mm) 2,650
* Track width front/back (mm) 1,685/1,670

Engine

* Type four-cylinder
* Common-Rail diesel
* Capacity (cm3) 1,991
* Bore/stroke (mm) 83/92
* Output (kW/PS) 139/190

http://www.autoweek.nl/images/800/c/5a8569b84b1fb726ec2a83be7dcf89dc.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/a/8336e68c4ccf084539c1033809da265a.jpg

Meer foto's: http://forum.autovisie.nl/viewtopic.php?t=2584

:drewl:

Diesel power in sprint racen...

Gèrre
28-09-2006, 20:12
Ziet er strak uit, 190 pk. Zal goed vooruit gaan die diesel chevy's

FIRE
28-09-2006, 20:17
Ziet er strak uit, 190 pk. Zal goed vooruit gaan die diesel chevy's
Ik vind dat eerlijk gezegd weinig. De huidige benzine S2000 wagens hebben zo'n 260...280 pk.

Steve
28-09-2006, 22:06
Zat Chevrolet niet in geldproblemen?

Viper GTS-R***
29-09-2006, 00:19
Ik ben niet zo blij ivm deze Chevrolet WTCC wagen, integendeel.
1. Huidig model is véél mooier, en tenminste een echte TOURINGwagen.
2. Waarom een diesel? Dat Audi & Peugeot wilt uittesten op LM wagens OK maar nu toch al niet op Touringwagens pff:frusty:
3. Zullen we binnenkort een WH(atchback)CC houden ipv een WTCC??

Aangezien men in WTCC den Hatchback tour opgaat en in BTCC zo te horen/zien terug van Hatchbak's naar Tourings overgaat ga ik meer het Engelse Kampioenschap volgen vrees ik...

Kan er niets aan doen maar ik vind er echt niets aan, een Hatchbak wagen laten racen onder een Touring naam, bweeeiiikes:p

FIRE
29-09-2006, 20:02
Een hatchback is toch ook een toerwagen? Al geef ik toe dat sedans ook mijn voorkeur hebben, maar hatchbacks worden nou eenmaal beter verkocht dan sedans dus het is logisch dat men hb's inzet.

Bramzel
03-10-2006, 17:21
Ik vind dat eerlijk gezegd weinig. De huidige benzine S2000 wagens hebben zo'n 260...280 pk.

Vergeet niet dat het koppel vele malen hoger is. Dus dat zou wel een interessante strijd kunnen worden.

Bugalfa
03-10-2006, 22:12
190pk is wel straatversievermogen... in race-trim mag je wel op 240/250pk rekenen ! Trouwens Alfa komt volgend jaar met 'n twinturbo (niet bi-turbo) dus twee turbo's in serie, ipv naast mekaar, van z'n 1.910ccm³ met 200 straat-pk's... Alfa laat als uitvinder vd Commonrail trouwens anderen met de Dieseleer gaan lopen (Audi LM is Commonrail in tegenstelling tot z'n pompverstuiverstraatversies en nu Peugeot Hdi) 't wordt tijd dat ze zich profileren...
. Koppel ligt idd. veel hoger maar daar zijn de huidige controlbanden dan weer nog niet op berekend...
't geluid is een minus idd. maar 'n 4cil is niet zo'n gemis, 'n 8, 10 of 12 (én Arese V6 Alfa) daarentegen...

gwyllion
03-10-2006, 22:57
190pk is wel straatversievermogen... in race-trim mag je wel op 240/250pk rekenen ! Trouwens Alfa komt volgend jaar met 'n twinturbo (niet bi-turbo) dus twee turbo's in serie, ipv naast mekaar, van z'n 1.910ccm³ met 200 straat-pk's...Het S2000D laat maar 1 turbo toe.

BMW heeft trouwens al geruime tijd een seriële turbo (3.0 6-in-lijn met 272 pk) in productie, die ontwikkeld is in de racerij (rally-raid met X-Raid X5). En Volkswagen gebruikt ook turbo's in serie in zijn Race Touareg.
Alfa laat als uitvinder vd Commonrail trouwens anderen met de Dieseleer gaan lopen (Audi LM is Commonrail in tegenstelling tot z'n pompverstuiverstraatversies en nu Peugeot Hdi) 't wordt tijd dat ze zich profileren...Audi is al geruime tijd aan het overschakelen van pompverstuivers op common rail. Enkel de 4 cilinders zijn nog met pompverstuivers, de V6, V8 en V12 TDI zijn allemaal common rail.

Neo-242
03-10-2006, 23:01
Ik vind het eerlijk gezegd een aartslelijk ontwerp. Net een bulldog op steroïden...:+

Integra
04-10-2006, 12:38
Vergeet niet dat het koppel vele malen hoger is. Dus dat zou wel een interessante strijd kunnen worden.
Dat koppel maakt niet genoeg goed hoor.

Ik vind de auto trouwens helemaal niet mis, beter dan die huidige Lacetti's. (moeilijk :p)

Viper GTS-R***
04-10-2006, 15:14
Ik vind de auto trouwens helemaal niet mis, beter dan die huidige Lacetti's. (moeilijk :p)
Dan schelen onze smaken toch op gebied van deze twee wagens:p
Geef mij maar die huidige Lacetti's, nu niet direct zo mooi maar toch deftiger als deze nieuwe Chevy. Ik heb liever een Sedan die ik niet zo mooi vind in WTCC dan een karreke van een Hatchback:p
Zo had ik die Seat Sedans ook liever al de nu gebruikte Hachb'ks, maarja:)

Brecht
04-10-2006, 15:19
De Huidige Lacetti's zijn bijna 100% Daewoo.
Denk dat in die Ultra wel een pak minder
Azeatische prul zit :D
Geef me daarom toch de nieuwe Ultra,
ziet er ook een pak mooier uit.

smiley
04-10-2006, 16:40
geef mij maar de cobalt voor de europeese markt en zet hem meteen in de wtcc met ook zo een mooie body kit als op die ultra ! en stop er dan maar een diesel in..

http://images.businessweek.com/autos/chevrolet/cobalt.jpg

Bramzel
04-10-2006, 17:27
geef mij maar de cobalt voor de europeese markt en zet hem meteen in de wtcc met ook zo een mooie body kit als op die ultra ! en stop er dan maar een diesel in..

http://images.businessweek.com/autos/chevrolet/cobalt.jpg

Is een sedan, dus zal voor geen meter verkopen. Fabrikanten denken niet emotioneel, die denken met hun portemonnee. En terecht van ze.

smiley
04-10-2006, 18:01
worden er dan echt nog zo weinig sedans verkocht in europa ?

Viper GTS-R***
04-10-2006, 22:27
worden er dan echt nog zo weinig sedans verkocht in europa ?
Valt te zien over welk merk je spreekt, ja idd kan best geloven dat meer Chevy (ex daewoo afdeling bedoel ik infeite) liever een hatchback kope dan sedan. Maar kijk eens in de lijst van verkochte wagens per maand de top 10, zit daar niet telkens de BMW 3 Sedan, Mercedes C, Ford Mondeo & Audi A4 in?
Zo slecht is het Seden segment ook weer niet hoor!!
Gewoonweg te zien welk merk je over spreekt.

FIRE
04-10-2006, 22:31
Valt te zien over welk merk je spreekt, ja idd kan best geloven dat meer Chevy (ex daewoo afdeling bedoel ik infeite) liever een hatchback kope dan sedan. Maar kijk eens in de lijst van verkochte wagens per maand de top 10, zit daar niet telkens de BMW 3 Sedan, Mercedes C, Ford Mondeo & Audi A4 in?
Zo slecht is het Seden segment ook weer niet hoor!!
Gewoonweg te zien welk merk je over spreekt.
Dan spreek je ook van een hogere klasse. In die klasse vind je bijna geen hatchbacks. De WTCC/BTCC modellen van SEAT, Vauxhall, Chevrolet zitten een klasse lager.

Mark
07-10-2006, 16:43
De volgende diesel is er eentje van Alfa, volgens een bericht in de laatse Autosport zien we in 2007 wellicht 6 Alfa's 147 aan de start. 4 op benzine en 2 stuks die moeten voorgloeien bij de start :)

Waarom diesel? Simpelweg marketing. Het aantal verkochte Alfa's met een dieselkrachtbron neemt een steeds groter martkaandeel in. Met een WTCC deelname krikt men het sportieve imago op van de diesels. N-technology zou assistentie kunnen verlenen bij het runnen van de wagens.

FIRE
07-10-2006, 16:52
Door zowel met benzine als diesel deel te nemen kan men het diesel project wat in de luwte ontwikkelen.

6 Alfa's in totaal lijkt me veel...al zou ik het wel toejuichen. :D

gwyllion
07-10-2006, 18:50
Als dit echt waar blijkt te zijn, zullen Seat en BMW snel volgen. Ik meen mij te herinneren dat het S2000D reglement in het leven geroepen is op vraag van Seat; zij vertoonde in het begin van hun ETCC/WTCC deelname veel interesse om met een diesel te racen.

Bugalfa
07-10-2006, 20:16
Ik hoop dat't waar is wat Alfa betreft : en 6 Alfa's joepie ! Nochtans hebben ze Giovanardi niks gevraagd en zijn Tavano en Morbidelli 'n stuk trager dan Farfus ...

FIRE
07-10-2006, 20:48
Ik hoop dat het geen "only-Italian" coureurs verhaal wordt. Waarom niet net als BMW en SEAT coureurs uit meerdere verschillende landen?

gwyllion
07-10-2006, 20:49
Heeft Giovanardi al niet bij getekend bij Vauxhall?

smiley
07-10-2006, 23:24
giovanardi heeft al eerder laten weten dat hij volgend jaar terug bij vauxhall zou wille rijden, zeker nu hij de brtse circuits eens deftig heeft mogen verkenne

http://www.touringcartimes.com/news.php?id=696

Bugalfa
08-10-2006, 23:04
Giovanardi bij Vauxhall in btcc ligt zo goed als vast, maar 'n dual-programma à la Thompson is niet uitgesloten . Giovanardi heeft half zo veel races nodig om eens zo veel punten te scoren dan "taffeleers" Morbidelli en Tavano ...
Farfus is genen Italjonder hè Fire, maar idd. mogen ze bij Alfa wel eens diversifieren misschien komt er in Macau al versterking die volgend jaar aan bod komt : Couto ? Piedone ? Balzan ?

FIRE
09-10-2006, 17:27
Giovanardi bij Vauxhall in btcc ligt zo goed als vast, maar 'n dual-programma à la Thompson is niet uitgesloten . Giovanardi heeft half zo veel races nodig om eens zo veel punten te scoren dan "taffeleers" Morbidelli en Tavano ...
Farfus is genen Italjonder hè Fire, maar idd. mogen ze bij Alfa wel eens diversifieren misschien komt er in Macau al versterking die volgend jaar aan bod komt : Couto ? Piedone ? Balzan ?

[off-topic]
Farfus is inderdaad geen Italiaan, maar ik scheer Brazilianen en Italianen maar even over 1 kam. Couto, Piedone en Balzan klinken nog steeds erg Italiaans (Ik weet Couto komt uit Macau). Waarom geen Duitser, Zweed of Belg bij Alfa. In de internationale lineup van SEAT heeft bijna iedereen wel een coureur die aanspreekt.