PDA

View Full Version : Spyker, de roddels, geruchten, nieuwtjes en ...............


Pinzie
29-09-2006, 13:56
Dat is een leuke opsteker voor hem. Op drie jaar tijd BETAALD piloot worden, kunnen er maar weinig zeggen. Hopelijk volgen zijn prestaties ook.

Bron: http://www.beursduivel.be/Spyker_legt_Albers_definitief_vast-26005.news

Raceboy
29-09-2006, 18:05
Iedere F1 piloot is betaald hoor. Alleen sommige worden door het team betaald andere door de sponser.

bluelite
30-09-2006, 09:49
Yamamoto moet afdokken. Ide moest afdokken. Montagny moest afdokken. Montagny wel het minst van alledrie. Ik denk dat Yamamoto via dezelfde sponsor als Ide betaalt aan Aguri. Samantha Kingz... 40 miljoen. Montagny moest voor die paar races die hij reed evenveel betalen als een Formule Renault 2.0-rijder voor een heel seizoen in een topteam. (Hij was immers een "noodoplossing" en kreeg dus korting)

smiley
30-09-2006, 10:12
Hopelijk volgen zijn prestaties ook.ze rijden volgend jaar bij spyker met ferrari motoren, dus dat zal al een flinke stap vooruit zijn.

Neo-242
30-09-2006, 12:30
De voorbodes zijn prachtig allemaal... Grote naam van ontwerper, Ferrari-motoren, Chrisje als rijder die toch wat beter kan sturen dan een gemiddelde betalende rijder... de vraag is alleen, wie gaat dat allemaal blijven betalen?
Ferrari is peperduur voor zijn motoren

JorritVD
30-09-2006, 12:53
Ferrari is peperduur voor zijn motoren

Dat valt nu mee vanwege de motorbevriezingen.

Raceboy
30-09-2006, 13:04
Dat valt nu mee vanwege de motorbevriezingen.

Die is er pas in 2008. Over 2007 is er nog altijd geen akkoord.

JorritVD
30-09-2006, 13:41
Die is er pas in 2008. Over 2007 is er nog altijd geen akkoord.

ooh, ik dacht al dat het door was.

------------------------------------------------------------------

http://www.formule1.nl/pagina_nieuws.php?id=10470

Ferrari coureurs kunnen mogelijk gaan testen voor Spyker en Spyker coureurs kunnen mogelijk testen bij Ferrari.

Fonne
30-09-2006, 17:02
Albers gediskwailficeert in kwalificatie wegens niet paseren bij technische controle. Verhuisd naar laaste plaats.
Bron: www.formule1wereld.nl

Mark
03-10-2006, 21:40
Krijgt Albers de centen van Spyker of GR8? De partners van GR8 zijn eigenlijk de persoonlijke sponsors van Albers die e.e.a. nu gieten in een Spyker-jasje. Het is maar hoe je het wilt begrijpen of wilt lezen.

De tweede man mag alvast betalen:
Spyker MF1’s director of racing Michiel Mol has revealed that the second seat at the team for 2007 will most likely go to a driver that brings money to the outfit.

http://www.itv-f1.com/News_Article.aspx?PO_ID=37582

Mark
01-11-2006, 22:19
Dat is een leuke opsteker voor hem. Op drie jaar tijd BETAALD piloot worden, kunnen er maar weinig zeggen. Hopelijk volgen zijn prestaties ook.

Bron: http://www.beursduivel.be/Spyker_legt_Albers_definitief_vast-26005.news

Nee hoor, Albers staat volgend jaar weer stijf achteraan! Bron:? Ene Mike Gascoyne ;)

Gascoyne reckons he will not have time to help the team improve their performance at the beginning of the season, but he is hopeful they will start to move closer to the front by the halfway point.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/55502


Gaat Albers weer een jaar veel data verzamlen en weer goed samenwerken met de engineers? Ik wens de jongens van zijn persdienst veel creativiteit toe in 2007 :)

Mark
08-11-2006, 21:34
Spyker, leuk die Nederlandse positieve vibe op dit moment. We zien alles door een roze bril. Zelfs een nieuwe sponsor. Wie? Directeur-eigenaar Michel Perridon van Trust. Na 2 jaar is hij eindelijk van zijn wurgcontract af met Verstappen. Hij mag weer de sponsor-pief uithangen.

Van mij mag het, ga je gang................

Perridon wil niet meer achterin meerijden

Die kans acht Perridon, die in 2003 de loopbaan van Jos Verstappen bij Minardi nieuw leven inblies, overigens groot. Hij herkent de ambitie van de renstal, die in oktober voor een bedrag van 106,6 miljoen dollar door Spyker Cars NV werd gekocht van Midland. ,,Spyker is net als Trust een onderneming die het gevecht aangaat met de gevestigde orde. Een challenger, zo gezegd. Dat vind ik altijd een mooie uitdaging, het bedje van de Formule 1 opschudden. Met een motor van een merk als Ferrari achter je en een ontwerper als Mike Gascoyne aan boord, moet dat kunnen lukken.’’

http://www.ad.nl/sport/article784074.ece?pageNumber=2#reactie


Tja en wat zegt Mike Gascoyne zelf over seizoen 2007? Zie het bovenstaande bericht in de deze thread. Die geeft aan dat zijn invloed op de nieuwe wagen minimaal is, zeer zeker in de eerste heflt van het jaar.

Mark
23-11-2006, 21:17
Kolles spreekt over de voorbereidingen voor 2007:

Team principal Colin Kolles told Spyker-MF1's official website that he was comfortable with the plans.

"Before Christmas we have no testing plans, we are developing our car in the factory," he said. "We could have an engine, that's not the main problem, but it makes no sense for us to have an interim car."

http://www.autosport.com/news/report.php/id/55741


Geen testen voor de kerst? Centjes op? Volgens mij is elk team bezig met de ontwikkeling van de wagen in de fabriek, dus daar gaan ze de seconden daar alvast niet vinden ;) Lees het stuk zoals je wilt...........komt niet al te best over mijn inziens.

Zelfde artikel
Kolles has also revealed that the team are planning a major recruitment drive to increase their quality of personnel, as well as an upgrade of their wind tunnel facilities


Kwaliteit is niet al te best(of niet goed genoeg) dus volgens de woorden van Kolles..........en die mensen werken aan de 2007 wagen? Moet ik er nog een plaatje bijmaken?

JPMontoya
23-11-2006, 21:20
Kolles spreekt over de voorbereidingen voor 2007:



Geen testen voor de kerst? Centjes op? Volgens mij is elk team bezig met de ontwikkeling van de wagen in de fabriek, dus daar gaan ze de seconden daar alvast niet vinden ;) Lees het stuk zoals je wilt...........komt niet al te best over mijn inziens.

Zelfde artikel


Kwaliteit is niet al te best(of niet goed genoeg) dus volgens de woorden van Kolles..........en die mensen werken aan de 2007 wagen? Moet ik er nog een plaatje bijmaken?


Het geld misschien te snel over de balk gegooid.....;)

Mark
30-11-2006, 22:43
Nee hoor, Albers staat volgend jaar weer stijf achteraan! Bron:? Ene Mike Gascoyne ;)


Gascoyne schat Spyker op waarde in, oei................

Volgens Gascoyne, sinds een maand onderdeel van het team, lijkt het nog veel op de tijd van Jordan. Alleen is het team nog niet zo sterk als toen.

"Dat had ik ook niet verwacht, want ik heb destijds veel goede jongens meegenomen naar Renault."

http://www.nu.nl/news/903577/47/%27Ik_zet_Spyker_op_het_podium%27.html

Mark
12-12-2006, 23:51
Super Aguri and Scuderia Toro Rosso have been warned that they risk arbitration by rival teams if they insist on running customer cars next season, autosport.com can reveal.

A meeting of the F1 team principals in Monaco this afternoon was dominated by a discussion over Super Aguri and Toro Rosso's plans to effectively run customer cars next season - even though both teams claim they are operating within the regulations.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/55953


Het loopt ze dun door de broek bij Spyker. Realistisch gezien staan ze op de laatste rij van de grid bij de eerste GP van 2007. Colin Kolles is in de pen geklommen om STR en SA te dwarsbomen. Beide teams willen met verkapte Honda's en RBR wagens aan de start komen. De laatste test van SA was wat dat betreft veelzeggend. Met een zogenaamde "interim Honda" hebben ze deze testen uitgevoerd.

Vanaf 2008 mag je een wagen kopen van een ander team. In 2007 echter niet. Honda / SA en RBR / STR zijn bezig met creatieve constructies om de "intellectuele rechten" van het ene team over te dragen op het andere. Niet helemaal netjes, in Engelse blaadjes lees je dan: "Not within the spirit of the rules"

Het klachtenbriefje van tandarts Kolles is afgedrukt in de laatste Autosport. Vooral Williams steunt hem in deze. McLaren, BMW, Renault (??, linkje met RBR) en Toyota steunen deze brief sowieso. Honda en RBR kijken de andere kant uit. SA en STR zwijgen uiteraard. De rol van Ferrari is onduidelijk...........die leveren zowel aan STR als Spyker.

Klinkt gek uit mijn mond maar ik vind dat tandarts Kolles een punt heeft voor het seizoen 2007.

Mark
13-12-2006, 00:13
Pluspunt voor Kolles, minpuntjes voor balletje Mol in een AD interview.

Effe de patser de uithangen:
Wanneer koning Abdullah van Jordanië ons land en dus ook de Spyker-fabriek in Zeewolde bezoekt, dan is minister-president Jan-Peter Balkenende niet uit zijn buurt weg te slaan. ,,Ik dacht: ‘Wat leuk, de premier wil even weten hoe het met onze renstal staat.’ Drie kwartier later, met korte onderbrekingen, stonden we nog te praten. De premier wilde echt alles weten, een heel enthousiaste fan van Spyker.’’

Positief punt de oude en toekomstige premier heeft igg benzine door de aderen lopen ;)

Over de sponsors:
,,Het duurt langer dan ik had gehoopt, maar ik hoor nog weinig nee. Wanneer de bedrijven op alle uitgebrachte sponsorvoorstellen toehappen, dan hebben we twee renstallen nodig om alle stickers kwijt te kunnen. Zo ver zal het natuurlijk niet komen, maar ik heb goede hoop dat we vrijwel het volledige sponsorpakket zullen uitverkopen. Op de hoofd- en titelsponsor na. Daarvoor zijn we helaas een beetje te laat begonnen.


Nee, maar de twee belangrijkste namen wel. Al die technische partners en kleine subsponsors zijn meestal de welbekende druppel op de plaat. De vette cheques zijn dus nog niet binnen, althans zo begrijp ik zijn uitspraak ;)

We zullen zeker sneller zijn dan afgelopen seizoen. 2007 wordt voor Spyker echter een inhaalslag. Pas later in het seizoen en vervolgens in 2008 moeten we tonen dat we echt vooruitgang boeken. We moeten vooral realistisch blijven, want voorlopig hebben we nog geen meter gereden.’’


Dat geloof ik graag maar als de buren nog sneller zijn geworden ga je per definitie achteruit. Simpele logica. Er is in ieder geval het besef dat men sowieso in de eerste helft van het seizoen het veld voor zich uit zal jagen.

Alle quotes zijn te vinden hier: http://www.ad.nl/sport/article897795.ece

JPMontoya
13-12-2006, 20:28
Als ik al dat lees ben ik niet echt positief gestemd over Spyker...

Met de achterstand die ze nu oplopen gaan ze het zeker moeten afleggen tegenover Super Aguri

JPMontoya
20-12-2006, 00:36
En opnieuw wordt het geld over de balk gegooid...

Het Spyker Formule 1-team organiseert voor het begin van het nieuwe seizoen een ski-evenement in Zwitserland. Deze is bedoeld voor de media, zodat zij de medewerkers van het team en de coureurs beter kunnen leren kennen.

Het Nederlandse team heeft laten weten dat het ski-evenement een jaarlijkse traditie moet worden. Ferrari gaat elk jaar op wintersport in het Italiaanse Campiglio.

Bron: www.f1racing.net

Frank 490
20-12-2006, 01:36
En opnieuw wordt het geld over de balk gegooid...

Ik weet niet of dat geld over de balk smijten is. Voor een paar tonnetjes krijg je een positief gestemde pers, dus postieve berichtgeving en dat is precies wat je nodig hebt om eventuele sponsors geinteresseerd te krijgen.

Ik zie het eerder als een investering dan als geldsmijterij.

Mark
20-12-2006, 15:19
Voor een paar tonnetjes krijg je een positief gestemde pers, dus postieve berichtgeving .

Gezien de verwachtingen voor Spyker in 2007 lijkt me dat idd niet verkeerd ;) Hoezo, de pers is objectief? :)

Raceboy
21-12-2006, 00:42
En ze hebben al een nieuwe sponsor:

Spyker F1 Team is very proud to announce a new sponsorship agreement for 3 years with McGregor Fashion Group. The agreement consists of a sponsoring agreement as well as a licensing agreement. McGregor will launch a fashion line to be named "Spyker F1 by McGregor" which will be available in retail Spring 2007. This is another important step in order to make the Spyker F1 brand stronger and more attractive. The company is one of the strongest growing European fashion houses.

spykerf1

Neo-242
21-12-2006, 01:14
'overgangsjaar', 'afgangsjaar' ja :D
Zonder vette sponsors zie ik Spyker maar een kort leven hebben in de F1:bye:

Mark
21-12-2006, 01:17
En ze hebben al een nieuwe sponsor:

Zoiets was te verwachten, de familie Schothorst is de laatste jaren al een van de betere sponsoren geweest op Circuitpark Zandvoort ;) Ach, qua marketing voor de lokale markt Nederland doet Spyker het nog niet zo slecht.

Wat betreft Spyker versus STR en SA:
Leading Formula One teams including McLaren and Ferrari have now officially thrown their weight behind a campaign to stop Super Aguri and Toro Rosso from racing with customer cars next season, autosport.com can reveal.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/56068


Opmerkelijk dat Ferrari zich uitspreekt voor Spyker en dus eigenlijk een beetje tegen STR. Sterker nog, zelfs RBR volgt Spyker in deze kwestie. Wie heeft de intellectuele rechten op de RBR wagens? Juist, Red Bull Technologies! Dat staat dan weer los van RBR. Uiteraard een grote pot nat...............maar het zal wel kloppen op papier ;)

Hoe gaat deze hele zaak aflopen? Spyker gaat naar de rechter en zal winnen. SA en eventueel STR zullen een schikking treffen of zoiets. SA en STR gaan overigens van start met de gewraakte wagens :) Over 5 maanden weet niemand meer dit ;)

Raceboy
21-12-2006, 01:22
Wie heeft de intellectuele rechten op de RBR wagens? Juist, Red Bull Technologies! Dat staat dan weer los van RBR. Uiteraard een grote pot nat...............maar het zal wel kloppen op papier ;)

Hoe weet jj dat? Je kan itellectuele rechten ook verkopen. Lijkt me een gaatje dat niet in het fia reglement is voorzien.

Hoe gaat deze hele zaak aflopen? Spyker gaat naar de rechter

Een rechter komt er niet aan te pas vermits het om arbitrage draait.

arbitrage: "arbitrage (arbitrage)
(arbitragerecht) scheidsrechterlijk geding. Partijen kunnen overeenkomen hun geschillen niet voor te leggen aan de officiële rechter, maar een voor hen bindende uitspraak te laten doen door een scheidsrechterlijk orgaan. Beslechting van een geschil door een niet-overheidsrechter/arbiter. Elk geschil dat reeds is ontstaan of nog kan ontstaan uit een bepaalde rechtsbetrekking, waarover een dading mag worden aangegaan, kan bij overeenkomst aan arbitrage worden onderworpen."

Mark
21-12-2006, 01:43
Een rechter komt er niet aan te pas vermits het om arbitrage draait.

arbitrage: "arbitrage (arbitrage)
(arbitragerecht) scheidsrechterlijk geding. Partijen kunnen overeenkomen hun geschillen niet voor te leggen aan de officiële rechter, maar een voor hen bindende uitspraak te laten doen door een scheidsrechterlijk orgaan. Beslechting van een geschil door een niet-overheidsrechter/arbiter. Elk geschil dat reeds is ontstaan of nog kan ontstaan uit een bepaalde rechtsbetrekking, waarover een dading mag worden aangegaan, kan bij overeenkomst aan arbitrage worden onderworpen."

Zit jij zo laat nog in de studieboeken? :applaus: :applaus: We zijn trots op je ;) Juridische expertise binnen de VZW kan op zijn tijd best handig zijn :)

Die intellectuele rechten? Dat is idd een heikel punt voor 2007. Het kan allemaal wel kloppen voor RBR/STR en Honda/SA.............maar het is niet in de geest van de reglementen ;) In 2008? Dan is er geen probleem meer.

Frank 490
21-12-2006, 01:59
Met McGregor als sponsor zie ik dadelijk nog Tom Coronel als rijder opduiken.....

Jan
21-12-2006, 14:05
Met McGregor als sponsor zie ik dadelijk nog Tom Coronel als rijder opduiken.....

Nope, Adrian Sutil heeft het tweede zitje bemachtigd.

bron: www.autosport.com

Stranger
21-12-2006, 20:53
Noemen we dit niet sponsoren van je eigen team?

Victor Müller die namens McGregor wat in Spyker stopt?

Mark
22-12-2006, 00:51
Nope, Adrian Sutil heeft het tweede zitje bemachtigd.

bron: www.autosport.com

Daar zal Albers dan niet vrolijk van worden ;) Die Sutil heeft vorig toch e.e.a. laten zien tijdens die zeldzame vrije trainingen en testen. Monteiro is overigens wat minder blij omtrent de gang van zaken. Zijn kant van het verhaal is aanstaande..........oeps. Wat dat betreft was Tiago een makkelijke prooi voor Albers.

Mark
22-12-2006, 21:50
Deutscher Pianist fährt Formel 1

Wenn er genauso Gas gibt, wie er Klavier spielt, kann er unser neuer Schumi werden. Adrian Sutil (23) – dieser Pianist fährt jetzt Formel 1!

Schon mit zwölf Jahren war Sutil (Lieblingsstück: Gershwins „Rhapsody in Blue“) ein gefragter Pianist, spielte Konzerte vor 500 Zuhörern.

http://www.bild.t-online.de/BTO/sport/aktuell/2006/12/22/pianist-sutil-formel1/pianist-sutil-formel1.html


Een multitalent met een leuk salaris voor een 23-jarige rookie. In 2007 tikt ie € 250.000 binnen.

Mark
23-12-2006, 19:00
Kolles spreekt over de voorbereidingen voor 2007:

Geen testen voor de kerst? Centjes op? Volgens mij is elk team bezig met de ontwikkeling van de wagen in de fabriek, dus daar gaan ze de seconden daar alvast niet vinden ;) Lees het stuk zoals je wilt...........komt niet al te best over mijn inziens.

Testen in januari? Niet nodig voor Spyker:

Voor de afgelopen tests in Jerez en Barcelona verklaarde het team dat het geen interim-wagen wou maken om met de nieuwe Ferrari-krachtbron te testen maar dat het op de definitieve wagen zou wachten. Het team was van plan om in januari in actie te komen maar Michiel Mol lichtte toe dat dit waarschijnlijk niet zal gebeuren.

http://www.f1journaal.be/node/15408


Met dergelijke berichten mogen we P21 en P22 exclusief reserveren voor Spyker ;)

Gèrre
27-12-2006, 20:04
Ik ben zo niet thuis in het f1 wereldje maar als ik een team zou hebben zou ik wel zoveel mogenlijk testen. Aangezien je toch wil mee dingen met de top of middenklasse in dit geval :)

Grig-O
28-12-2006, 20:48
Ik heb net een kalender van Spyker F1 gekregen zonder de GP van België erop... :s

Mark
01-01-2007, 04:46
Iemand die 2006 slecht heeft afgesloten is ene Albers ;) Tijdens een uitzending op RTL4 voor het programma RTL Boulevard vervulde Albers een wens voor misdaadjournalsit John van den Heuvel. E.e.a. had te maken met Zandvoort en een Porsche GT1 in straatconfiguratie.

Kreeg net te laat de SMS binnen om te zappen naar die uitzending, heb alleen nog maar vernomen dat de Porsche GT1 in ietwat (zwaar) gehavende staat het circuit had verlaten. We wachten met spanning op een youtube-linkje :)

Stranger
01-01-2007, 13:43
Christijan deed samen met John een aantal verkenningsrondjes in een Nissan toen hij tot zijn verbazing ineens de Porsche op het circuit zag met iemand anders achter het stuur.

Bleek dat degene die hem 15 meter aan de kant wildet zetten er het circuit mee was opgegaan. Christijan zette de Nissan stil en stond te wachten tot de Porsche langskwam, maar dit gebeurde niet.

Bleek de instructeur(?) de wagen goed in de vangrail te hebben gezet met een flinke schadepost tot gevolg. Wagen bleek alleen WA-verzekerd en Christijan had degene van wie hij hem had geleend toegezegd alleen zelf in de auto zou rijden.

Volgens het stukje is de politie er bij geweest en heeft Christijan later nog wel de wens van een gehandicapt kind op Zandvoort kunnen vervullen.

(P.S. ik zapte langs RTL toen ik Albers ineens op het scherm zag, aanleiding voor de run met John wist ik nog niet.)

DDRT_Fred
01-01-2007, 16:12
Dat is wel minder. Zandvoort is een verraderlijk circuit. Weet je toevallig waar hij in de vangrails had gestoken?

Bramzel
01-01-2007, 17:04
Lekker kansloze poging weer om Albers in de zeik te zetten Mark. Misschien toch eerst even kijken hoe de vork echt in de steel zit voordat je dergelijke posts plaatst?

Michael Schaap was met de wagen aan de haal gegaan, Christijan Albers had nadrukkelijk verboden dat iemand aan die auto zou zitten aangezien hij geleend was, de heer Schaap (raceinstructeur van de rijvaardigheidstrainingen op Zandvoort) sloeg dit echter in de wind en vond dat hij de auto wel even kon lenen. Gevolg, 120.000 euro schade aan de wagen.

Artikel over het ongeluk (bron onbekend:)
'Ik heb net het schaderapport binnen. Er is meer dan een ton kapot aan die auto. De uitlaat ligt er onderuit, alle velgen zijn kapot. Het is een flinke schuiver geweest. Ik hoop dat die jongen die dit gedaan heeft zijn verantwoordelijkheid neemt.'

Woensdag belandde de exclusieve Porsche Carrera GT van Trust-eigenaar Michel Perridon, de eerste van twaalf stuks in Nederland en één van de weinigen op Nederlands kenteken, in de vangrail op het circuit van Zandvoort. De auto was daar omdat F1-coureur Christijan Albers, die wordt gesponsord door Trust, de auto had meegekregen voor tv-opnames met John van den Heuvel van De Telegraaf. Alleen Albers mocht in de 612 pk sterke Porsche rijden.

Maar toen Albers en Van den Heuvel het circuit verkenden in een Nissan 350 Z, bleek race-instructeur Michel Schaap van de Rensportschool Zandvoort doodleuk met de Porsche van Perridon aan de haal te zijn gegaan. Koude motor en bandjes en 612 pk op de achterwielen... dat was iets te veel Schaap.

Schade: 120.000 euro.

Onverzekerd.

Perridon: 'Er zijn natuurlijk ergere dingen in de wereld, maar leuk is het zeker niet. Christijan schaamt zich kapot, hij voelt zich verantwoordelijk, terwijl hij hier helemaal niets aan kan doen. Die instructeur had gewoon van mijn auto moeten afblijven. Lekker zooitje is het daar bij die rensportschool.' Rotterdammer Perridon hoeft overigens nu niet tijdelijk met de bus, want hij beschikt ook nog over ondermeer een Bentley GT en een Porsche 911 turbo. Begin 2007 krijgt hij de eerste Bugatti Veyron van Nederland geleverd.eye popping smiley

Christijan Albers zelf had aanzienlijk minder moeite met deze Carrera op het circuit van Zandvoort tijdens de Quote Circuit Experience in 2004. Zo moet het dus, meneer Schaap.

En een fotootje:

http://www.petrolhead.nl/beelden/porschecarrera.jpg

Mark
01-01-2007, 17:10
Lekker kansloze poging weer om Albers in de zeik te zetten Mark. Misschien toch eerst even kijken hoe de vork echt in de steel zit voordat je dergelijke posts plaatst?

Hmmm, waar schrijf ik dat Albers de dader was? Geef ook duidelijk aan dat ik het fragment niet gezien heb. Leg me eens uit...........hoe kan ik het nog duidelijker verwoorden?

Uit jou berichtje is toch duidelijk geworden dat Albers er behoorlijk mee in zijn maag zit. Wij tweetjes beginnen 2007 alvast weer lekker :)

Bramzel
01-01-2007, 17:33
Jouw posts hebben altijd een smalend suggestieve ondertoon als het om dit soort zaken gaat, maar als je er dan op aangesproken word dan weet je het weer net goed uit te leggen om de onschuld zelve te zijn.

En nee, wij zullen nooit vrienden worden nee.

Stranger
01-01-2007, 17:59
Overigens was deze 'crash' al zo'n 2,5 week geleden.

fish88
01-01-2007, 20:19
Helemaal niet zijn schuld!!!

http://www.rtl.nl/(vm=/actueel/rtlboulevard/home/)/system/video/html/components/actueel/rtlboulevard/miMedia/2006/week50/do_zet_jij_hem_even_weg.avi_plain.xml

Mark
01-01-2007, 23:29
Overigens was deze 'crash' al zo'n 2,5 week geleden.

Klopt, rond die tijd kreeg ik de volgende foto van een klappertje binnen op Circuitpark Zandvoort. Tijdens een test is er iemand vol op het torentje gecrasht waar normaal de man met de finishvlag staat. In de welbekende tamtam werden er dus al gauw diverse foutieve veronderstellingen gemaakt.

Neemt niet weg dat die Schaap een oelewapper van jewelste is. Als iemand zegt dat je er met je tengels vanaf moet blijven dan doe je dat gewoon. Er is blijkbaar weinig respect voor andermans eigendommen.

Intikkertje: Een schaap in de auto zoekt altijd het gras op :D :D

Bramzel
02-01-2007, 00:13
Op het AutoWeek forum werd al gesteld dat in principe Schaap joyriding ten laste kan worden gelegd. Nu verwacht ik dat het zo'n vaart niet zal lopen, maar het verhaal zal ongetwijfeld een staartje krijgen.

Mark
04-01-2007, 01:35
Klinkt gek uit mijn mond maar ik vind dat tandarts Kolles een punt heeft voor het seizoen 2007.

Nog steeds ben ik van mening dat de STR- en SA-klonen niet passen binnen de geest van het reglement van 2007. Toch, Kolles gaat zijn broek scheuren aan de rechtzaak.

Ene Newey werkt dus niet voor RBR! Waar werkt ie dan wel? Bij Red Bull Technologies. Klein verschil, vandaar dat Gerhard Berger niet warm of koud word van de uitlatingen van Kolles.

Speaking from his winter break in the Tyrol, Berger said: "Of course every team interprets the FIA rules through their own glasses.

"We are confident the FIA will approve our car. The STR2 will be built by Red Bull Technologies, and Toro Rosso will fully own the intellectual rights of the car."

http://www.autosport.com/news/report.php/id/56126

Mark
04-01-2007, 21:59
Albers krijgt de oren gewassen van McLaren rookie Hamilton. Sutil gaat Albers zoek rijden volgens de woorden van Hamilton.


Speaking to this week's Autosport, Hamilton believes Sutil could reinvigorate Spyker and Albers in the way that Robert Kubica shook up Nick Heidfeld at BMW Sauber last season.

"Everyone knows what Albers can do," said Hamilton. "But I think it's going to be like Kubica joining Heidfeld at BMW and giving him a big wake-up call.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/56135

Mark
07-01-2007, 23:09
Spyker set for major mid-season redesign

That means he will have virtually no input into the Ferrari-powered car that starts the season, although his influence should be felt from mid-season onwards.

It is understood that the team could go as far as introducing a new spec model from the midway point of the campaign, which would feature a number of improvements introduced as a result of Gascoyne's inputs.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/56151


Eigenlijk is die Gascoyne goed bezig. Hij geeft nu perfekt aan dat we de eerste helft van 2007 niets hoeven te verwachten van Spyker. In de gedrukte versie van de Autosport deze week is hij nog wat duidelijker over deze kwestie. M.a.w. hij geeft goed aan wat we kunnen verwachten en vooral wat niet. Dat is een heldere en nuchtere kijk op de zaak. Hopenlijk heeft iedereen in het team dezelfde visie. Hij is bezig met het juiste verwachtingspatroon te scheppen.

Benieuwd welke uitspraken we mogen vernemen tijdens de presentatie van Spyker door de andere teamleden.

JPMontoya
17-01-2007, 14:10
En nog wat updates uit het Spyker kamp

Het Nederlandse Spyker F1-team heeft woensdag bekendgemaakt een meerjarige samenwerkingsovereenkomst te hebben gesloten met Medion. Het logo van de Duitse elektronicaproducent zal te zien zijn op de wagens en de race-overalls.

www.f1racing.nl

Als de kwaliteit van de Medion producten een indicatie is voor de kwaliteit van de Spyker........niet zo best

Spyker zal pas op 6 februari voor het eerst rijden met de 2007 Wagen...
1 maand voor de start van het seizoen.............niet zo best

JPMontoya
17-01-2007, 20:25
http://images.f1racing.net/large/67199.jpg

En blijkbaar ook al geen geld meer om een deftige broek aan hun gat te kopen!

Raceboy
17-01-2007, 22:24
En nog wat updates uit het Spyker kamp



Als de kwaliteit van de Medion producten een indicatie is voor de kwaliteit van de Spyker........niet zo best

Spyker zal pas op 6 februari voor het eerst rijden met de 2007 Wagen...
1 maand voor de start van het seizoen.............niet zo best


en wat gaat er op die medions draaien?

Exact Holding N.V. (Exact) announces it has signed a two-year sponsorship agreement with Spyker Formula 1 Team. In addition, both Spyker Cars N.V. (Spyker) and the Spyker F1 team will be empowered by Exact`s business software solutions.

Mark
09-02-2007, 02:58
Iemand de livery bekeken van de Spyker? Mooi of lelijk............dat doet niet ter zake. Die pijlen op de side-pods geven aan dat er nog geen grote vis aan de haak is geslagen. Dat lees je dan weer niet.........

Ze geven in ieder geval aan dat we in 2007 niet al te veel hoeven te verwachten. Ja, dat wist de kritische F1-volger al maanden ;)

Toch weer een gevalletje grootspraak?

Spyker team owner Michiel Mol wants the Dutch squad to start winning races in five years time.

Mol, whose team unveiled on Monday their F8-VII car, believes the Dutch outfit can start scoring points this season following some ambitious moves like signing a Ferrari engine deal and former Toyota technical director Mike Gascoyne.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/56598


Alleen snapt die Mol het wel? Zou zeggen, kijk eens naar Toyota. Die pompen al enkele jaren +/- 500 milj. € in de F1 zonder overwinning ;) En dan wil Spyker on a shoestring budget een GP winnen binnen 5 jaar? Over 5 jaar zien we zeer zeker geen Spyker meer in de F1, e.e.a. is m.i. niet meer dan een investeringsvehikel, althans zo denk ik over Spyker.

Punten pakken in 2007? De uitspraken van Gascoyne lijken me duidelijk ;)

Bramzel
09-02-2007, 11:19
Alleen snapt die Mol het wel? Zou zeggen, kijk eens naar Toyota. Die pompen al enkele jaren +/- 500 milj. € in de F1 zonder overwinning ;) En dan wil Spyker on a shoestring budget een GP winnen binnen 5 jaar? Over 5 jaar zien we zeer zeker geen Spyker meer in de F1, e.e.a. is m.i. niet meer dan een investeringsvehikel, althans zo denk ik over Spyker.

Vind ik niet echt een correcte vergelijking. Renault en Toyota hebben bewezen dat je met een megabudget niet automatisch wint. Renault door het te doen met een budget dat behoorlijk wat kleiner was dan die van McLaren of Ferrari, en Toyota door het meeste geld uit te geven en qua euro-prestatie verhouding het minste te bereiken.

Ik ben het met je eens dat Spyker zo gauw geen races zal winnen, maar een middenmoter moet het wel kunnen zijn denk ik.

Richard
09-02-2007, 13:18
Spyker is nu bezig met een groot mediaoffensief om te proberen meer peperdure wagentjes aan de man te brengen, als dit niet meer rendabel blijkt kun je er donder op zeggen dat men de stekker uit dit F1-project trekt.
Ik verwacht van Spyker dus eigenlijk helemaal niks op sportief gebied, als ze mij in de toekomst zwaar het ongelijk geven door dus op sportief gebied wél te presteren en podiums/punten te pakken zal ik toegeven dat ik fout zat, tot die tijd zal ik heel sceptisch tegenover het F1-avontuur van Spyker staan.

JPMontoya
13-02-2007, 20:43
Tijden van vandaag...

17. Davidson Super Aguri-Honda (B) 1:23.969 97
18. Albers Spyker-Ferrari (B) 1:24.425 108

Ziet er niet te best uit voor Spyker...

Mark
21-02-2007, 00:21
Ziet er niet te best uit voor Spyker...

Na twee dagen gezamelijk testen tussen Williams en Spyker is de Spyker +/- 2 sec. off the pace t.o.v. de Williams. We mogen Williams in 2007 niet tot de "pacesetters" rekenen...........dus het verschil t.o.v. Ferrari / McLaren / BMW zal nog veel groter zijn.

Testen zeggen niet alles maar dat de eerste signalen niet best zijn ziet een blinde nog ;)

bluelite
21-02-2007, 00:51
Williams geen pacesetter in 2007? Persoonlijk denk ik dat ze het nog best goed zullen doen. Niet enkel BMW was deze winter top, ook Williams liet zien dat het FW29-pakket goed in elkaar zit. En die naadloze versnellingsbak... ik verwacht dat Williams daar een klein voordeel uit kan halen. Ik zal niet zeggen dat Williams plots voor de overwinningen meedoet, maar enkele podiumplaatsen zouden moeten lukken. En neen, als mijn voorspelling niet uitkomt, dan ga ik niet nog een tweede maal in adamskostuum over Circuit Zolder lopen ;)

gwyllion
21-02-2007, 02:19
Williams geen pacesetter in 2007? Persoonlijk denk ik dat ze het nog best goed zullen doen. Niet enkel BMW was deze winter top, ook Williams liet zien dat het FW29-pakket goed in elkaar zit. En die naadloze versnellingsbak... ik verwacht dat Williams daar een klein voordeel uit kan halen.Ik denk dat de meesten ondertussen wel een naadloze versnellingsbak heeft :rolleyes:

bluelite
21-02-2007, 03:17
Ferrari, BMW en Renault hebben inderdaad ook de seamless shift gear box, maar we mogen niet vergeten dat Williams op dat vlak een beetje voorsprong heeft. Tegen volgend jaar zullen alle teams wel een dergelijke versnellingsbak hebben.

senna's kingdom
21-02-2007, 21:40
Sutil op een halve seconde van Rosberg bij de laatste test...

fish88
22-02-2007, 00:44
Toch vooruitgang te zien. En de tijd ligt ook niet ver af van de tijden die eerder in Valencia werden gereden.

Fonne
26-02-2007, 00:14
Nu heb ik vandaag in de Formule 1 Race report gelezen dat Spyker nu wel een deal heeft met Ferarri voor de motor. Maar geen deal heeft met Shell voor de olie en benzine dus moeten ze voor elke race de nodige centen op tafel leggen van de Ferarri motor werkt enkel op Shell.
Ferarri heeft trouwens die deal met voorbedachte raden gedaan. nl Ze wilden met die deal Cosworth uitschakelen. En ze zijn er nog in geslaagd ook.

fish88
14-03-2007, 12:36
Een grote aankondeging bij Spyker op dinsdag. Wat zal dat nou zijn?

http://www.sportnetwork.net/main/s495/st113222.htm

Neo-242
14-03-2007, 21:42
Ze hebben de oranje lak weer een paar kg lichter gemaakt of het team wordt verkocht aan Michael Schumacher:+

Bramzel
15-03-2007, 11:03
Het is niet dinsdag, maar wel een belangrijke aankondiging:

http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2007/03/15/spyker_strikt_hoofdsponsor_in_etihad_airways/

Dat doen ze toch goed, het is goed te zien dat Spyker in de maat meeloopt als het gaat om aanboren van nieuwe financiele bronnen uit Azie en de Arabische landen.

marcel
15-03-2007, 11:27
dat is inderdaad goed nieuws, er zal wel genoeg geld aan verbonden zijn om die drie jaar deelname te garanderen :applaus:

JPMontoya
21-03-2007, 11:30
En opnieuw een teken aan de wand dat het financieel niet snor zit.

Spyker to sit out Malaysian test

According to reports in the Malaysian press the Spyker Formula one team will not be taking part in the upcoming test at the Sepang circuit, instead they will return to their Silverstone base so that they can work on the aerodynamics of their 2007 contender ahead of the second round of the season.

Malaysian test driver, Fairuz Fauzy was hoping to take part in the session so that he would have the chance to run in the Formula One contender in front of his home fans, however the only chance of that happening now is if he is granted time during the free practice sessions on the Friday of the Malaysian GP.

“The team won’t be part of the official tests at Sepang because they’re working on the aerodynamics at the factory. So, my next official test session could come only when we get to Silverstone next month,” Fairuz was quoted as saying in the New Straits Times. “The team is still probably having some budget constraints. So, whether or not I’ll be part of the Friday testing prior to the Malaysian Grand Prix still isn’t confirmed yet.”

Bron: New Straits Times

Ze zouden beter geld uitgeven aan ontwikkeling dan aan advocaten.

marcel
21-03-2007, 14:21
hun geld zit in www.spykerf1magazine.com

(wat voor de rest heel geslaagd is)

Mark
21-03-2007, 21:38
En opnieuw een teken aan de wand dat het financieel niet snor zit.


Gisteren een hard stukje over Spyker F1 en Spyker NV in het lokale sufferdje: http://mgl.digi-dition.nl/daily/2007/3/20/MGL/PKS/6/articles/artikel_DDL_1DA_20070320_59_778.php

Het F1 project heeft als doel om de de verkoop te stimuleren van de straatwagens. Die verkopen schijnen niet erg denderend te zijn, zelfs zo slecht dat er tijdelijke kredieten (vanuit Luxemburg) nodig zijn om het zaakje aan het draaien te houden. Gevolg was een scherpe daling van het aandeel Spyker. Ondanks dit negatieve nieuws zou Spyker zelfs nog wilde overname plannen hebben :eek:

Ook staat het huisboekje 2007 van Spyker F1 in dat stukje:

Uitgaven 2007: € 53.1 mil

Inkomsten 2007:
TV - geld: € 18 mil
Coureurs + testcoureurs: € 28 mil
Sponsors: € 14 mil

Verwachte winst: € 7 mil. (Ter info: Jordan /Midland F1 leed de afgelopen 3 jaar zowat € 40 mil verlies !)

Fonne
21-03-2007, 22:46
Die zien hun toekomst toch erg rooskleurig ze. Ik denk dat ze hun roze bril maar eens moeten afzetten. Spyker Lotus overnemen,aan wie gaan ze dat wijsmaken ? Dat ze eerst zorgen dat ze hun auto's verkocht krijgen.
Wie gaat die mannen daar eens wakker maken ?

JPMontoya
24-03-2007, 14:56
En ze gaan lustig verder

Spyker Cars, producent van luxe sportwagens, heeft plannen om te verhuizen naar Lelystad. De huidige vestigingen bij Zeewolde worden te klein en zijn allesbehalve praktisch, bevestigt Spyker-topman Victor Muller. Het ontwerp van het indrukwekkende nieuwe hoofdkantoor heeft de vorm van het bekende Spyker-logo, inclusief spaakwiel en propeller.

http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=43317 (bekijk ook eens de animatiefilm.

Te gek om los te lopen...

Pinzie
24-03-2007, 17:45
Ik hoop van harte dat ik mis ben, want ik gun onze Noorderburen deze leuke tijd echt wel, ...


... maar deze hele storie begint meer en meer te gelijken op een zekere ONYX-storie in mijn ogen. Voor zover ik er iets vanaf ken natuurlijk.

Neo-242
24-03-2007, 17:57
Ik ken van autobouwen helemaal niks, maar wat ik wel weet is dat ik nog nooit ergens een Spyker op de baan ben tegengekomen. Lekker exclusief kan je dan zeggen, maar je moet toch produkten verkopen om eventuele winst te kunnen maken dacht ik. En met de aankoop van een verlieslatend F1 team, en een eventuele overname van Lotus, snap ik niet dat er nog marges zijn om een nieuwe fabriek te bouwen in trendy stijl:p Ze moeten daar iets kunnen bij Spyker dat geen enkel ander klein sportautofabriekje kan waarschijnlijk:crazy:

fenixracing
24-03-2007, 19:04
Ja is wel moi het project,maar ze willen blijkbaar mclaren gaan nadoen.

Fonne
30-03-2007, 22:26
Spyker heeft voor het eerst winst geboekt. Vorig jaar hebben ze 800.000 € winst gemaakt.
En de omzet steeg van 8 miljoen € naar 36 miljoen €.
Bron: http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=6348

Mark
30-03-2007, 23:20
En de omzet steeg van 8 miljoen € naar 36 miljoen €.


Nou, die omzetstijging is niet alleen te danken aan de verkopen van de straatwagens ;) Flinke portie is ook afkomstig uit de aangekochte F1-divisie.

Trouwens een leuke link gevonden: http://www.spykercars.com/download/investor/Notulen_BAVA_2006.pdf De notulen van de jaarvergadering van Spyker NV. Als simpel azijnpisserke ontdek ik toch enkele foutjes en opmerkingen die een bedenkelijk frons bij mij te weeg brengen:

Ze hebben Ferrari pretenties! Zie pagina 2. Daarin zien ze Ferrari als grote voorbeeld om meer te verdienen met merchandise dan met de verkoop van wagns. Alleen bestaat Ferrari al 60 jaar en heeft een rijke historie. Lijkt me toch van essentieel belang voor het opbouwen van een dergelijke merchandise-cultus.

Kent men daar de F1-puntentelling (pagina 3)? De CEO van Spyker, Muller dus, igg niet. Geld verdien je in de F1 door behaalde WK punten. Volgens hem behalen de eerste 10 plaatsen punten voor het WK :rolleyes:

Leuk feitje, een F1 team koop je op afbetaling :) (pagina 4)
2006: 68,6 USD mil. + 2 Spykers voor Schnaider (betaald door uitgifte extra aandelen)
2007: 15,0 USD mil. (lopend kredietje van de bank :) )
2008: 23,0 USD mil. (gebaseerd op de verwachte TV-inkomsten + inkomsten van de roedel testcoureurs)

Verloor Jordan in 2004 Vodafone als grootste sponsor (pagina 4)? Was dat niet Benson & Hedges?

JPMontoya
06-04-2007, 14:08
Het team van Spyker heeft een nieuwe manier gevonden om sponsors te verkrijgen. Op de veilingsite eBay kan vanaf vannacht geboden worden op een plekje op de neus van de auto. De veiling sluit op 16 april om middernacht en degene met het hoogste bod, zal de rest van het seizoen op de Spyker te zien zijn.l

Het systeem vertoont enige gelijkenis met de manier waarop Jan Lammers in het verleden sponsors bijeen kreeg om zijn Racing For Holland-project te financieren. Hier gold echter niet het recht van de hoogste bieder, maar was er een vaste prijs voor een vakje en mocht men zelf beslissen hoeveel vakjes men kocht.

Voor de geïnteresseerden: het bieden begint bij 500.000 euro.

www.f1racing.nl


Het begint echt zeer genant te worden....

Neo-242
06-04-2007, 17:05
Spyker in de problemen? Ik denk het wel:) Albers wordt blijkbaar ook tot snot gereden door Sutil. Dat moet beter voor iemand met zijn (naar eigen zeggen) reputatie!

Fonne
07-04-2007, 18:39
Spyker heeft nieuwe sponsor gevonden nl MaxCredible Holding B.V.
Bron: http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=6459

Raceboy
07-04-2007, 18:42
In ruil voor de sponsoring gaat Spyker op hun beurt gebruikmaken van het kredietbeheersysteem van MaxCredible.

Niet zo goed als je kredietbeheer nodig hebt.

Mark
12-04-2007, 22:39
Verstappen is erg duidelijk over Spyker, volstrekt terecht overigens. Alleen de mensen die de wereld bekijken door een roze bril zijn er iets minder blij mee ;)

Dat kunnen wij als Nederlanders helaas nog niet doen met Spyker, dat opnieuw geen goed weekeinde kende. In mijn vorige column heb ik gemeld dat bepaalde mensen binnen het team te optimistisch tegen de zaken aankijken en dat heeft tot mijn verbazing tot flink wat oververhitte reacties geleid. Vooral Spyker-baas Victor Muller heeft zich nogal gestoord aan mijn opmerkingen en daar op niet al te fraaie wijze op gereageerd. Waarschijnlijk heb ik hem dáár geraakt waar het het meeste pijn doet.

http://www.telesport.nl/columnstopsporters/1468087/Column_Verstappen__Petje_af_voor__Doornbos.html

marcel
20-04-2007, 13:11
Gascoyne meldt op motorsport.com dat het B-chassis er "al" in Duitsland komt

http://www.motorsport.com/news/article.asp?ID=249301

ze gaan nu ook 2 windtunnels gebruiken

Fonne
20-04-2007, 20:41
Spyker heeft het vandaag op genomen tegen een F-16 van de Nederlandse luchtmacht. Maar ze hebben helaas verloren.
Bron:http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=6662

Bramzel
23-04-2007, 12:27
De bron is niet al te spectaculair, Duitse boulevard bladen willen nog wel eens creatief interpreteren. Maar toch:

http://www.nu.nl/news/1052841/47/%27Albers_onder_druk_bij_Spyker%27.html

Het geeft aan dat Albers toch echt eens aan het werk zal moeten, want hij presteert gewoon onder de maat.

Jeronimo
24-04-2007, 09:52
Kolles heeft dit al ontkracht. Zijn woorden zijn (zoals zo vaak!) gewoon verkeerd geïnterpreteerd of (doelbewust?) verkeerd opgeschreven..
simple as that

Mark
24-04-2007, 20:33
Wederom een teken aan de wand dat de zeepbel Spyker weleens doorgeprikt gaat worden. In de Financiele Telegraaf van 24-04 wederom een stukje dat enkele schuldeisers werk gaan maken met het innen van de schulden. Waaronder Karmann, want dat is eigenlijk de fabriek die de Spykers bouwt.........in Zeewolde richt men zich voornamelijk op assemblage ;)

De hele "Albers zit op de wip story"? Er zal zeer zeker iets broeien bij Kolles en partners. Was 2007 niet het jaar dat Albers de stap ging zetten naar een zitje bij een topteam, iets wat ie meermaals in de pers heeft rond gebazuind? Hij kan een rookie niet eens de baas.........wakker worden Chris ;)

Stranger
24-04-2007, 20:39
Natuurlijk gevolgd door een reactie van Spyker:

"Spyker Cars en zijn belangrijkste leverancier hebben een stabiele en vruchtbare relatie en zijn het volledig eens over de manier waarop rekeningen worden voldaan."

Neo-242
24-04-2007, 21:23
Ze komen wel geweldig in het nieuws hierdoor, ik zou alleen geen wagen kopen bij een firma die zoveel financieel gezwets heeft, laat staan als het eentje is van ettelijke miljoenen:rolleyes:

Stranger
24-04-2007, 21:43
Ach, het is enkel de Nederlandse pers. En dan ook nog eens Bart Mos.
Echt goed te boek staat die niet. De meeste mensen kennen hem als 1 van de 2 Telegraaf medewerkers die korte tijd door Justitie zijn gegijzeld.

Verder kraakt hij veelal de succesvolle Nederlandse bedrijven af :)

JPMontoya
27-04-2007, 17:52
Jazeker, niemand minder dan glamour girl Paris Hilton zou het Spyker Formule 1-team kunnen komen versterken tijdens de Grand Prix van Monaco eind mei. De Amerikaanse is het boegbeeld van het bruisende drankje Rich Prosecco, een product van de Oostenrijkse miljonair Gunther Aloys.

Aloys bevestigde deze week dat hij met Spyker in onderhandeling is over een speciaal optreden als sponsor voor de meest legendarische Grand Prix van de Formule 1-kalender: de Grote Prijs van Monaco.

Bron: de spreekbuis van Spyker > f1racing.net

Jeeeezes...

Mark
28-04-2007, 15:06
Jeeeezes...

Ach, het gaat een lekkere ordinaire vertoning worden. Past perfect bij het imago van Spyker => nouveau riche

Trouwens, zo'n stukje leest op een Duiste site toch beter, wie kan zo'n kop matchen? Paris Hilton als Boxenluder? :D bron (http://www.auto-motor-und-sport.de/sport/formel_1/hxcms_article_503684_14136.hbs)

Wat betreft het gerommel rondom Albers. Het blijft zeer pijnlijk dat ie om de oren word gereden door rookie Sutil, die overigens goede banden heeft met MB. Winkelhock ligt goed in de Duitse markt gezien zijn afkomst, de banden met MB zijn trouwens zeer goed te noemen. Komen we bij spindoctor Kolles......die heeft uit een verleden ook goede banden met MB. M.a.w., dat Albers het seizoen zal uitrijden is voor mij geen uitgemaakte zaak ;)

Bramzel
28-04-2007, 15:44
Wie/Wat is MB in dit verhaal?

Raceboy
28-04-2007, 17:57
Wie/Wat is MB in dit verhaal?

Mercedes- Benz

Mark
28-04-2007, 20:20
Natuurlijk gevolgd door een reactie van Spyker:

"Spyker Cars en zijn belangrijkste leverancier hebben een stabiele en vruchtbare relatie en zijn het volledig eens over de manier waarop rekeningen worden voldaan."

Mwoah, zo zou je het kunnen verwoorden ;)

Hoe dan ook, de omzet van het eerste kwartaal valt zwaar tegen:
Spyker produceert veel minder auto's

Spyker Cars heeft in de eerste drie maanden van dit jaar tien auto's geproduceerd. Dat is veel minder dan de 24 in het eerste kwartaal vorig jaar.

http://www.rtl.nl/(/financien/rtlz/home/)/components/financien/rtlz/2007/weken_2007/17/0427_0945_spyker_verkoopt_minder_autos.xml



O ja, over betalen:
Spyker laat vrijdag weten een overeenstemming met het bedrijf te hebben en dat inmiddels 663.000 euro aan de Duitsers is overgemaakt. De rest moet uiterlijk op 11 mei betaald zijn.


Lijkt mij eerder een betalingsregeling ;)

Bramzel
29-04-2007, 02:37
Mercedes- Benz

Dan snap ik de link niet, misschien hebben ze allemaal op een bepaalde manier een link met MB, maar wat heeft dat met Spyker te maken?

En Mark, productiedaling ok, maar meld er dan ook bij dat die daling verwacht en gepland was. Ik hoef zeker geen chauvinistische nieuwsgeving over Spyker die alleen maar lof uit, begrijp me niet verkeerd, maar objectiviteit is wel op zijn plaats bij het posten van nieuws. De productie valt niet tegen, maar is gewoon lager, en dat was verwacht (http://www.nu.nl/news/1058421/32/Spyker_produceert_veel_minder_auto%27s.html).

Al met al begint het echter wel een waar-rook-is-is-vuur-verhaal te worden, en ik denk dat het zaak wordt voor Spyker om de boel wat stabieler te krijgen en betrouwbaarder te laten overkomen. Want momenteel zijn er gewoon te veel praatjes, en of die nu waar zijn of niet: ze komen het imago van het bedrijf niet ten goede.

Stranger
29-04-2007, 15:43
Het lijkt overigens wel steeds dezelfde Telegraaf journalist te zijn die deze berichten de wereld instuurt.

Bekende van de Nederlandse justitie :))

Mark
29-04-2007, 22:10
En Mark, productiedaling ok, maar meld er dan ook bij dat die daling verwacht en gepland was. Ik hoef zeker geen chauvinistische nieuwsgeving over Spyker die alleen maar lof uit, begrijp me niet verkeerd, maar objectiviteit is wel op zijn plaats bij het posten van nieuws. De productie valt niet tegen, maar is gewoon lager, en dat was verwacht (http://www.nu.nl/news/1058421/32/Spyker_produceert_veel_minder_auto%27s.html).


Ik zie geen verschil tussen RTL Z of Nu.nl........lijken me beiden redelijk betrouwbaar. Het is maar hoe je verwachte "productie daling" leest. Minder wagens produceren om dat de reeds geproduceerde wagens nog aanpassingen moeten ondergaan? Dat lees ik als meer-kosten, niet efficient gebouwd. Komt bij mij, maar wie ben ik, als niet al te positief over. De rest van dat stukje op RTL Z is van eenzelfde strekking. De meest zorgwekkende zin heb ik er niet uitgehaald. Bij deze dan:

De accountants van het bedrijf schreven in hun verklaring in het jaarverslag over 2006 dat er door de negatieve resultaten en negatieve kasstroom materiële onzekerheid over het voortbestaan bestond.

Mark
01-05-2007, 19:17
Het lijkt overigens wel steeds dezelfde Telegraaf journalist te zijn die deze berichten de wereld instuurt.

Bekende van de Nederlandse justitie :))

Mwoah, er zijn er steeds meer die een zeepbel op het spoor zijn ;)

Afgelopen vrijdag moest Spyker reeds 4,7 procent inleveren nadat het bedrijf in een handelsbericht over het eerste kwartaal had aangegeven dat de toekomst van de autobouwer onzeker zou kunnen worden als het niet lukt om voldoende financiering aan te trekken. ,,In het geval we er niet in slagen genoeg geld aan te trekken of over onvoldoende kasmiddelen beschikken, kan de toekomst van het bedrijf onzeker worden'', meldde Spyker vrijdag.

http://www.autosport.nl/actueel/news.php?id=5106&rubriek=f1


Mooi stukje van autosport.nl waarin een mooi overzicht te lezen valt van de afgelopen weken.

Stranger
01-05-2007, 19:21
,,In het geval we er niet in slagen genoeg geld aan te trekken of over onvoldoende kasmiddelen beschikken, kan de toekomst van het bedrijf onzeker worden'', meldde Spyker vrijdag.Dit lijkt me overigens voor ieder bedrijf zo.

Vraag me wel af of je door alle negatieve berichten geen vicieuze cirkel gaat krijgen. Slecht bericht (hoe onbetrouwbaar dan ook), leveranciers gaan nadenken of ze wat leveren voor ze geld zien, gevolg minder auto's op tijd klaar, minder orders, minder geld etc etc.

Mark
01-05-2007, 20:36
Slecht bericht (hoe onbetrouwbaar dan ook)

Dus een verklaring van de huis-accountant van Spyker op RTL Z trek jij in twijfel?

Voor alle fans van Spykers en medewerkers van Spyker die het niet meer zien zitten en die hun verdriet en ellende willen omzetten naar een zuippartij? Er is hoop :D

Spyker to open F1 sports bar

Herwin van den Berg, Marketing Director of Heineken Nederland, said: "Developing and realising innovative bar concepts is a main priority for our company and this Formula One sports bar fits with our ambitions of being the most innovative brewer.

http://www.autosport.com/news/grapevine.php/id/58440


Mag ik een koffie? ;)

FIRE
01-05-2007, 20:56
Mag ik een koffie? ;)
Misschien zijn er nog wel "koffieshop" houders die zo'n deal ook wel zien zitten. :D

Bramzel
01-05-2007, 23:33
Misschien zijn er nog wel "koffieshop" houders die zo'n deal ook wel zien zitten. :D

Alleen maar winnaars, oer-nederlands product en Spyker kan zich dan het eerste team noemen dat zich 'stimuleert met groene energie' :P

Raceboy
02-05-2007, 23:23
Ze besparen zelfs op het "bier"

ken nog wel een mooie torro rosso sponsor dan ;)
http://users.skynet.be/triplebee/fotos/bier/jupiler.jpg

Mark
03-05-2007, 21:09
Misschien zijn er nog wel "koffieshop" houders die zo'n deal ook wel zien zitten. :D


Ja, en Luca Moro (of onder welke naam dan ook) als talentvol testcoureur. De nieuwe hospitality-unit van Spyker was van de week in BE te zien. Filmpje! :D (http://www.tvl.be/nl/nieuws/2007-05-03/het-wietkot/)

Fonne
05-05-2007, 19:25
Spyker gaat nieuwe auto vroeger inzetten dan gepland.
Om de kloof met het middenveld te verkleinen wil het team haar B-versie dan ook versneld inzetten. Oorspronkelijk was het debuut voor de B-versie gepland tijdens de GP van Turkije, maar Spyker heeft nu besloten om de B-versie reeds tijdens de GP van Duitsland, ruim een maand vroeger, in te zetten.
Bron: http://www.f1journaal.be/f1_nieuws.aspx?34_5=528

Mark
10-05-2007, 19:26
Alles gaat goed komen, de jongens en meiden van de TU Delft lossen de problemen op ;)

Samenwerking TU Delft en Spyker F1

De komende maanden verwachten beide partijen met concrete projecten te komen. De technische kennis van de TU van onder meer aerodynamica en materialen leent zich voor het verder ontwikkelen van de Spyker-bolides

http://www.home.nl/nieuws/sport/artikel/00295824


Leuk idee, leuk initiatief...........volstrekt kansloos vergeleken bij de andere teams.

Richard
11-05-2007, 14:53
Spyker wil veel teveel in een kort tijdsbestek, leert dan niemand van de fouten van Toyota?

Mark
13-05-2007, 16:12
Verstappen aangekondigd als de 53ste testcoureur van Spyker:

Jos Verstappen gaat binnenkort testen voor Spyker. Het is de bedoeling dat de Limburger met steun van sponsor Trust tijdens de Grand Prix van België de vrijdagtraining gaat rijden.

Verstappen stapt in Spa mogelijk weer in een Formule 1-bolide.Zowel Spyker-teambaas Michiel Mol als Verstappen bevestigt het nieuws, al is het nog niet definitief rond.

http://www.formule1.nl/index.php?pid=10&nid=5810


Daarnaast gaan we waarschijnlijk geen Paris Hilton als Boxen-luder van Spyker zien in Monaco. Rond die kan ze met een spijker het aantal dagen in de muur kerven dat ze al vastzit in een budget-hotel van de Hilton Groep :D

JPMontoya
13-05-2007, 16:35
Let op het laatste zinnetje

...al is het nog niet definitief rond.

Bij Verstappen weten we ondertussen al wat dat betekent....

marcel
13-05-2007, 17:42
volgende week krijgen we dus een aankondiging "dat we niet over alle details overeen konden komen, en aangezien ik zekerheid wil, heb ik het dus maar afgeblazen"

Thomaske
14-05-2007, 07:39
Schop die Albers buiten en trek Verstappen maar binnen. Misschien gaat het dan beter, want slechter dan nu gaat het niet!

Mvg...

Richard
15-05-2007, 09:13
Beetje voorbarig van formule1.nl, er is nog helemaal geen gesprek geweest tussen de twee...

Mark
15-05-2007, 19:28
Albers publiekelijk voor lul gezet door Mike Gascoyne

Gascoyne tips Sutil to shine in Monaco

Spyker's chief technical officer Mike Gascoyne has tipped German Adrian Sutil to shine at next week's Monaco Grand Prix.

"Yes, I think he'll really be able to show what a talent he is," Gascoyne said. "I think Adrian is doing a superb job and I think his pace is pretty strong. Once he stops making rookie errors, which everyone does, he'll be very good."

http://www.autosport.com/news/report.php/id/58839


Ahhh, wat zielig Albers. Volgens de woorden van Gascoyne ook nog eens een trage leerling. Dergelijke berichten zijn dodelijk voor de F1-loopbaan van Albers.

Mark
15-05-2007, 19:35
Aandeel Spyker bij abonnement blad
***************************************
` De uitgever Van der Spek geeft bij
een nieuw jaarabonnement op het blad
Top Gear Magazine een aandeel Spyker
cadeau."Gezien de recente verhalen over
Spyker kan het bedrijf wel wat steun in
de rug gebruiken",zegt Van der Spek.

Toen het idee van de actie ontstond,was
een aandeel van de sportwagenbouwer nog
20 euro waard.Vanmiddag was dat gedaald
naar 12,60 euro.Er zijn al geruime tijd
geruchten dat Spyker met zijn Formule 1
avontuur in financiële nood verkeert.

Topman Muller van Spyker sprak onlangs
van "tendentieuze berichtgeving" en zei
zich geen zorgen te maken.Top Gear
heeft een oplage van 50.000 stuks

http://teletekst.nos.nl/tekst/514-01.html d.d. 15 mei '07


Dat is iemand blije maken met een dooie mus. De transactiekosten bij een eventuele verkoop zijn waarschijnlijk hoger dan de verkoopwaarde.

Wel lachen die opmerking van Muller over "tendentieuze berichtgeving", als de accountants al schrijven in het jaarverslag schrijven dat de situatie precair is, wie is meneer Muller dan wel? (afgezien van Spyker een zeer succesvol zakenman)

Jan
16-05-2007, 18:16
Wel lachen die opmerking van Muller over "tendentieuze berichtgeving", als de accountants al schrijven in het jaarverslag schrijven dat de situatie precair is, wie is meneer Muller dan wel? (afgezien van Spyker een zeer succesvol zakenman)

Meneer Muller is de man die zonet besloten heeft af te treden als voorzitter van Spyker Cars en hoopt dat Michiel Mol het (voorlopig) beter zal doen ;)

bron: De Tijd

Bramzel
16-05-2007, 19:11
Briljante zet om te laten zien dat alle berichtgeving niet klopt en Spyker een uitermate stabiel bedrijf is.... Right.

Mark
16-05-2007, 21:13
Muller weg bij Spyker als CEO? Dat was de suikeroom van de laatste jaren :)Recentelijk heeft ie nog 7.5 milj. € bijgelapt om enkele openstaande posten weg te poetsen. Dat is al de tweede hoge pief die op korte tijd vetrekt bij Spyker. Dat zegt op zich niks........maar toch ;) Een gevalletje "cut your losses"?

Muller zelf mag je overigens wel zien als een zeer geslaagd zakenman, maar ook die maken weleens een misser. Zijn profiel. (http://www.fembusiness.nl/fembusiness/content/person/37084/personalprofile.html)

Bramzel
17-05-2007, 01:24
Volgens het Algemeen Dagblad: (quote van Autoblog.nl)

Volgens Michiel Mol, die vorig jaar oktober met andere investeerders 106,6 miljoen dollar fourneerde voor de aanschaf van de Formule 1-renstal van Midland, was het terugtreden van Muller noodzakelijk om orde op zaken te stellen. ,,Van alle verhalen klopte meestal een deel wel en een deel niet. Er was altijd een kern van het verhaal juist, maar dan klopte de rest van de berichtgeving weer niet. Het was duidelijk dat er een lek zat in het bedrijf. Daardoor is het vertrouwen in Victor en in Spyker helaas wel geschaad. Daarom doet Victor een stapje terug,’’ aldus Mol, succesvol ondernemer in nieuwe media en sinds oktober vorig jaar grootaandeelhouder in Spyker Cars NV in Zeewolde…

Muller blijft overigens wel betrokken bij de auto-activiteiten van Spyker. Hij zal blijven zorgdragen voor de creatieve zaken rondom het exclusieve automerk.

Volgens Michiel Mol, die aanvankelijk alleen verantwoordelijk was voor de Formule 1-activiteiten van het bedrijf, zal hij de komende maanden op zoek gaan naar een permanente vervanger voor Muller. ,,Ik doe dit op tijdelijke basis. Belangrijk is dat we op korte termijn het vertrouwen terugwinnen van aandeelhouders, sponsors en leveranciers.’’

Mol erkent dat er thans rekeningen aan derden openstaan. ,,Ik heb me tot dusver alleen met de Formule 1-activiteiten beziggehouden. Naar openstaande rekeningen zullen we onmiddellijk kijken en de zaken netjes oplossen. Maar we hebben in de afgelopen maanden natuurlijk flinke investeringen moeten doen en dan is het niet vreemd dat andere zaken blijven liggen. Dat is niet goed, maar we lossen het op.’’

Mijn optimistische helft zegt dat het goed is dat er blijkbaar bepaalde zaken wel gesnapt worden, men geeft toe dat sommige van de negatieve aandacht terecht was, geeft nogal hard aan dat men Muller niet meer vertrouwde (wijzen hem zelfs aan als lek? of lees ik dat verkeerd?), dat het vertrouwen van de belegger en wie dan ook in het bedrijf weg is en dat dat allemaal moet veranderen. Mijn negatieve helft realiseerd zich echter dat dit gewoon mooie woorden zijn die erg waar zijn, maar nog lang niet uitgevoerd. Dus Mol: maak je woorden waar.

Mark
21-05-2007, 20:51
Mijn favoriete blaagje uit Laren was de laatste tijd weer aardig in de pers. Elk uiting van die kerel in de pers is een streling voor oog en oor. Helaas te weing tijd om ze allemaal op de korrel te leggen maar de volgende twee wil ik u toch niet onthouden :D

Feit 1: Albers krijgt de ene klap op de neus na de andere door rookie Sutil. Albers heeft daar een prachtige verklaring voor!

Albers on top of driving style issues

He added: "If you don't know what you had, you just learn how it is. But if you come from last year, it's much harder. Adrian is doing a good job, he's a really quick driver, but also he didn't have to adapt to how it was.

"He couldn't expect something else like we had last year, because with last year's tyres it was really an F1 car, you turned in, you could push, it was really good to drive the car. It's good now also of course, but it's more difficult, and you see that. I think it's the same for Lewis (Hamilton)."

http://www.autosport.com/news/report.php/id/59024


:applaus: Geniaal :applaus: Dus zijn teammaatje is sneller omdat ie een rookie is, de circuits niet kent, geen relevante ervaring F1-ervaring heeft, geen foute data in zijn kop heeft m.b.t. oude banden. Lees svp zijn verhaal en interview op autosport.com Wie gelooft nou zo'n onzin? Voor zo'n smoes moet ie een Nobel prijs krijgen ;)

Feit 2: Albers klaagt over verkeer tijdens kwalificatie en wedstrijd in Barcalona.

F1: Christijan Albers heeft last van verkeer tijdens kwalificatie in Barcelona

"Dit was de slechtste kwalificatie van mijn leven met al dat verkeer", sprak een teleurgestelde Albers na afloop. "Als er drie, vier auto's op het rechte stuk voor je rijden, helpt dat je rondetijden niet. In de eerste outing heb ik wat fouten gemaakt en had ik het gevoel dat ik nog wel sneller kon. Maar in de tweede outing kon ik weinig uitvoeren door al het verkeer op de baan."

http://www.racexpress.be/index.php?nav=Artikel&nid=6916


:applaus: extreem geniaal :applaus: Hoe kun je nou last hebben van verkeer als je zelf de grootste slak bent van de bende? Jij bent het verkeer voor de rest en niet omgekeerd. Een out- of inlap van Hamilton of Massa is nog sneller dan een kwalificatierondje van Albers.

Albers en F1? Dat gaat zijn laatse maanden in. In 2008 zien we die niet meer terug. Aanwijzingen daarvoor? Zie hier:

Ook hoorde autosport.nl in de wandelgangen dat verschillende Nederlandse autosport “Household names” inmiddels met de Champcarorganisatie contact hebben gehad met betrekking tot 2008.

http://www.autosport.nl/actueel/internationaal/champcar/index.php?id=5273&rubriek=int


Welke "household names"? Dat kunnen alleen Albers en Verstappen zijn, alhoewel die laatste nergens meer serieus genomen wordt.

Neo-242
22-05-2007, 10:00
Nog een leuke:
"Ik probeer mezelf aan te passen, en ik probeer met mijn ingenieurs ook iets te vinden in de wagen om deze beter te maken," zei Albers. "Mensen die agressief rijden, zoals Kubica of Alonso, en misschien ook Kimi, hebben dit jaar - net zoals mij - wat moeite. Je moet je gewoon zo snel mogelijk proberen aan te passen."

Bron: F1-Club.be

Hij noemt zich in 1 adem met de groten der aarden Alonso & Raikkonen:D

Richard
22-05-2007, 12:51
Dat laatste gaat überhaupt al niet op, Alonso en Kimi zijn hartstikke goed bezig...

Mark
23-05-2007, 21:07
Niks aan de hand ;)

Spyker heeft merknaam verpand
***************************************
` Sportwagenfabrikant Spyker heeft zijn
merknaam verpand aan de Friesland Bank.
De onderneming uit Zeewolde heeft dat
vanmorgen bevestigd.

Volgens het automerk is de verpanding
een onderdeel van een kredietakkoord
dat vorig jaar met Friesland Bank werd
gesloten.Dat gebeurde nadat ABN Amro
niet langer de huisbankier wilde zijn
van Spyker.Friesland Bank zou in totaal
9 miljoen euro aan Spyker kunnen lenen.

VEB-directeur De Vries zegt dat de
verpanding "een teken aan de wand" is. Ex-topman Muller van Spyker kocht de
naam van het roemruchte merk,dat in
1926 failliet ging,acht jaar geleden

http://teletekst.nos.nl/tekst/511-01.html , d.d. 23 mei '06


Eruit gestampt bij ABN AMRO? De naam verpanden? Trek uw conclusie ;)

FIRE
23-05-2007, 21:21
Eruit gestampt bij ABN AMRO? De naam verpanden? Trek uw conclusie ;)
Volgens mij trek je een verkeerde conclusie. Ik heb namelijk ergens gelezen dat ze uit eigen beweging overgestapt zijn naar Friesland Bank. :+ ;)

Bij de oprichting van Spyker had ik mijn twijfels. Later was ik meer overtuigd en had ik meer geloof in het bedrijf, echter met de aankondiging van de SUV (sorry, ik bedoel SSUV ;)) en overname van Midland zijn mijn twijfels weer enorm toegenomen en met de berichten op financieel gebied van de laatste tijd is mijn vertrouwen tot het nulpunt gedaald. Ik denk niet dat Spyker in de huidige vorm over 2 of 3 jaar nog bestaat. Naar mijn mening hadden ze zich gewoon moeten richten op het bouwen van exclusieve sportwagens (slechts 1 of 2 verschillende modellen ipv 4 of 5 verschillende modellen).

marcel
27-05-2007, 14:50
volgens pitstop.tv staat nu ook het Spyker Squadron, het LMS-team, te koop

Neo-242
27-05-2007, 15:24
Die halen het einde van het seizoen niet denk ik in de F1... en waarschijnlijk ook niet als bedrijf. Een mooi verhaal van hoogmoed enz...:)

Mark
29-05-2007, 21:52
En Mark, productiedaling ok, maar meld er dan ook bij dat die daling verwacht en gepland was. Ik hoef zeker geen chauvinistische nieuwsgeving over Spyker die alleen maar lof uit, begrijp me niet verkeerd, maar objectiviteit is wel op zijn plaats bij het posten van nieuws. De productie valt niet tegen, maar is gewoon lager, en dat was verwacht (http://www.nu.nl/news/1058421/32/Spyker_produceert_veel_minder_auto%27s.html).


Denk toch niet dat ze e.e.a. op deze manier verwacht hadden:

De 180 werknemers in Zeewolde slagen er niet in om het door de teruggetreden bestuursvoorzitter Victor Muller gestelde doel van de bouw van 200 auto’s per jaar (kostprijs per stuk: circa 300.000 euro) te halen. In het eerste kwartaal werden slechts een handjevol auto’s afgeleverd, te weinig om voldoende inkomsten te genereren.

Oorzaak is onder meer een probleem met de levering van motoren door Audi. De Duitse motorenleverancier is overgestapt op een nieuwe motor, die niet past in het huidige chassis. De bouw van de auto’s moet op de nieuwe motor worden aangepast, een kostbare aanpassing die het productieproces ernstig verstoort en veel geld kost.

http://www.ad.nl/autowereld/article1392036.ece


De rest van het stukje is zeer zeker het lezen waard, tevens de bron over het mogelijk stopzetten van het GT2-programma.

Fonne
29-05-2007, 21:56
Denk toch niet dat ze e.e.a. op deze manier verwacht hadden:



De rest van het stukje is zeer zeker het lezen waard, tevens de bron over het mogelijk stopzetten van het GT2-programma.En waar kunnen we dat stukje vinden dan ?

kingkai
30-05-2007, 10:22
Ze hadden zich eerst moeten focussen op de GT2 overwinning op LM of in de LMS en dan de overstap naar F1, dan heb je genoeg publiciteit en voldoende aanbod sponsoren die je veel serieuzer nemen... Dat is mijn opinie. Maar zoals vaak, denken hollanders weer dat ze meteen verstand van zaken hebben en goed zijn... (ja ben hollander voor de hollanders die denken dat dit een aanval is :fight: )

Mark
31-05-2007, 21:55
Albers zit weer op de schopstoel:

Serious financial troubles appeared to have hit the Spyker team. One of the main issues is rumored to be a dealy from the sponsors brought by Christijan Albers to cover his 2007 budget.

http://www.italiaracing.net/notizia.asp?id=15046&cat=1

Mark
31-05-2007, 23:07
En Verstappen komt nu openlijk uit de kast:

Ik heb absoluut zin om in een Spyker te testen

Om maar direct de koe bij de horens te vatten: het is meer dan zomaar een los gerucht en er wordt inmiddels door alle partijen gekeken hoe we het een en ander concreet in een vorm kunnen gieten.

http://www.telesport.nl/columnstopsporters/1682736/Verstappen__absoluut_zin_om_in_Spyker_te_testen.ht ml?p=1,1


O ja, nog een trap van Verstappen richting de edele delen van Albers:

Dat geldt ook voor Adrian Sutil en daar zal zijn teamgenoot Christijan Albers minder blij mee zijn. Albers delft tot nu toe in de kwalificaties en races (snelste racerondes) het onderspit en dat gaat langzaam maar zeker toch 'tussen je oren' zitten. De druk wordt dan alleen maar groter en het wordt steeds lastiger om je teamgenoot te verslaan. Inmiddels denkt bijna iedereen dat Sutil een snellere coureur is dan Albers. En misschien is dat ook wel zo...

http://www.telesport.nl/columnstopsporters/1682736/Verstappen__absoluut_zin_om_in_Spyker_te_testen.ht ml?p=1,1

Bramzel
01-06-2007, 08:38
Mwoah, trap in de edele delen? Lijkt me eerder gewoon een realistische opsomming van de situatie.

JPMontoya
01-06-2007, 08:42
Ach, tegen dat Verstappen weet wat hij wil is Spyker al lang failliet en verkoopt Albers hollandse maatjes op de markt in Amsterdam....

JPMontoya
01-06-2007, 12:58
En Verstappen komt nu openlijk uit de kast:



Forget it...

Spyker: no plans to test Verstappen

The Spyker team have no plans to test former Formula One driver Jos Verstappen, despite the Dutchman admitting he is looking for an opportunity to return to the wheel of a Grand Prix car.

Verstappen, who has not driven a Formula One car since the 2003 season, wrote in his column in De Telegraaf that he was in talks with Spyker boss Michiel Mol about the possibility of a test with the Dutch team.

"I'm looking forward to the test but there needs to be a plan, it's only useful when all parties benefit from it," Verstappen, 35, wrote. "I sincerely believe that I, with my years of F1 experience, can help Spyker with the development of their car, but I'll need to get a fair chance. I want to test a minimum of two days but three would be better.

"Spyker CEO Michiel Mol and I have talked on the phone about this plan. I know him from my time at Arrows when his former company Lost Boys sponsored the team. We agreed to have a serious talk about the plans soon, until then I'm waiting patiently."

Spyker, however, said they currently have no plans to give the veteran racer a chance to test.

"As a team we are committed to our race and test drivers," a team spokesperson told autosport.com. "They are an integral part of our planned testing programme.

"While we appreciate his experience in F1 several years ago, Jos is not part of our current development plans and we remain dedicated to the drivers we have this year."

autosport.com

Mark
01-06-2007, 20:31
Albers zit weer op de schopstoel:

Bevestiging nr. 2:

And with this week's Autosport revealing that some of the team's sponsors have not kept up to date with payments, including those who are funding driver Christijan Albers' seat, there have been rumours about the team's future.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/59325


En ik maar denken dat die Albers op de loonlijst staat van Spyker F1, heeft ie me weer bij de neus ;)

Ik zal eens in glazen bol modus schieten :)

[glazen bol modus aan]
De resultaten van Albers zijn barslecht, sponsors betalen niet en enkele dagen terug op autosport.nl een zeer sterke aanwijzing dat Albers en zijn managementteam bezig zijn met een "onderzoekje" naar de mogelijkheden in Champcar.

Verstappen die openlijk spreekt over gesprekken die verband houden met een test bij Spyker, tevens kraakt ie Albers tot op het bot af. Dat doe je niet als je weet dat je binnenkort samen door 1 deur moet. Of is er meer aan de hand?

Vandaag dan weer een ontkenning van Spyker over de mogelijke test van Verstappen bij Spyker. Is ontkennen niet een manier van bevestigen? Tevens is sponsor Trust de laatste tijd weer aardig in het nieuws.

Gooi alles in een grote pot, even laten koken en goed roeren. Welk gerecht krijg je dan? Hollandsche komedie op een bedje van speculaas :D Albers zal voortijdig Spyker verlaten en die zien we terug in Champcars in 2008, wie weet, misschien al eerder....zo ergens in aug/sept. Verstappen zal inderdaad NIET testen voor Spyker, die gaat gewoon GP's rijden in 2007!
[/glazen bol modus uit]

Neo-242
01-06-2007, 21:57
Verstappen terug in de F1? Nah... dan is de soap rond Spyker helemaal compleet:applaus:

Neo-242
01-06-2007, 22:28
Kolles says Spyker in good shape

By Jonathan Noble Friday, June 1st 2007, 15:52 GMT


Spyker team principal Colin Kolles has insisted that his Formula One outfit's future is secure, despite troubles for their parent road car company.

The Dutch sportscar maker saw its shares drop last week when it was revealed that it offered its brand name to secure a bank loan. This comes on the back of former CEO Victor Muller leaving his position earlier this month.

And with this week's Autosport revealing that some of the team's sponsors have not kept up to date with payments, including those who are funding driver Christijan Albers' seat, there have been rumours about the team's future.

But Kolles is certain that the team are in good shape.

"The Formula One team's security is not based on the profits, losses or financial security of Spyker Cars NV in any way," said Kolles.

"Spyker Formula One is financed through its own consortium of investors, partners and suppliers and we are not reliant on input from the road car division.

"We have the full support of Spyker Cars and likewise we take a more than active interest in their success, but observers should not be predicting the fall of the F1 team any time soon.

"We have set goals and objectives and we will not be happy until we achieve them."


Bron: http://www.autosport.com/news/report.php/id/59325

Euhm... Kolles mist hier wel een belangrijk punt: wat heeft een F1 team zin als de autobouwer zelf overkop gaat?:confused:

FIRE
02-06-2007, 10:55
Euhm... Kolles mist hier wel een belangrijk punt: wat heeft een F1 team zin als de autobouwer zelf overkop gaat?:confused:
Zolang het team geen verlies maakt is het natuurlijk geen probleem, anders kan men een team als Williams ook wel opheffen.

bluelite
02-06-2007, 20:37
Verstappen terug in de F1? Nah... dan is de soap rond Spyker helemaal compleet:applaus:

Eens lekker op de vuist gaan met een concurrent tijdens een kartrace van het BK in Genk kan ook wel helpen om je in de kijker te "vechten" ;)

JPMontoya
02-06-2007, 20:42
Eens lekker op de vuist gaan met een concurrent tijdens een kartrace van het BK in Genk kan ook wel helpen om je in de kijker te "vechten" ;)

Weeral of wat ?

Mark
02-06-2007, 21:40
Eens lekker op de vuist gaan met een concurrent tijdens een kartrace van het BK in Genk kan ook wel helpen om je in de kijker te "vechten" ;)


Vertel , vertel ! Zijn nieuwe kartloopbaan is alleen te volgen op racexpress.nl .....maar daar heb ik dit toch niet gelezen. Of zouden ze daar aan subjectieve berichtgeving doen? :)

Neo-242
03-06-2007, 10:53
Zolang het team geen verlies maakt is het natuurlijk geen probleem, anders kan men een team als Williams ook wel opheffen.

Daar gaat de vergelijking wat mij betreft de mist in. Wiliams is toch geen autoconstructeur? Williams verdient zijn geld met racerij, niet met auto's bouwen. Stel nu dat BMW failliet gaat, wat voor zin heeft het dan om met een BMW-F1 team te blijven rijden?:confused:

FIRE
03-06-2007, 11:36
Daar gaat de vergelijking wat mij betreft de mist in. Wiliams is toch geen autoconstructeur? Williams verdient zijn geld met racerij, niet met auto's bouwen. Stel nu dat BMW failliet gaat, wat voor zin heeft het dan om met een BMW-F1 team te blijven rijden?:confused:
Als de autofabrikant Spyker failliet gaat kan men toch gewoon verder gaan met het F1 team (eventueel onder een andere naam)? Men wordt dan net als Williams puur een F1 team.

Mark
03-06-2007, 19:41
Weeral of wat ?

Weeral!

Vorige week tijdens een manche van het BK Karting Genk heeft Verstappen zich weer laten gelden als pugilist :D Gevolg? Zijn resultaten van die wedstrijd zijn geschrapt en een schorsing voor de komende 2 wedstrijden. Hij kan zo goed als zeker een streep zetten door zijn BK titel aspiraties. Kijk, toch jammer dat je zoiets niet leest op racexpress.nl, http://www.racexpress.be/index.php?nav=Artikel&nid=7086;)

marcel
03-06-2007, 20:02
ik zie dat Joske zijn helm ook al helemaal naar Spyker kleurtjes heeft overgezet :)

Jeronimo
04-06-2007, 14:44
Nee, die helm zou hij dragen tijdens de A1GP van Zandvoort...

Mark
08-06-2007, 22:17
2007 zou het jaar worden dat ons blaagje uit Laren de stap zou maken van teams zoals Spyker / Minardi naar een topteam in 2008. Nobel streven, echter wat lezen we vandaag:

Sutil plays down Toyota link

"There is some interest from people at teams, who come around and say I am doing a good job. But there are no offers like: please come to my team. It is just a little bit of talking and by the middle of the season the negotiations normally start more."

http://www.autosport.com/news/report.php/id/59498


Waar rook is, daar is vuur ;) Chris, mocht je De Paddock lezen, bij deze: Stichting Korrelatie (http://www.korrelatie.nl/) of via 0900 - 1450 ;)

Mark
14-06-2007, 20:42
Oops, het management van Spyker is niet tevreden over de heertjes:

Spyker tell drivers to raise their game

Spyker have told their drivers Christijan Albers and Adrian Sutil to raise their game, after a disappointing Canadian Grand Prix last weekend.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/59743

FIRE
15-06-2007, 21:41
Albers en zijn management zijn uit elkaar:

Christijan Albers en zijn management hebben besloten om de samenwerking te beëindigen. Albers werd al jarenlang begeleid door manager Lodewijk Varossieau en het daarbij behorende GR8 Industries, maar dat eindigt dus per direct. Een verschil van mening zou ten grondslag liggen aan de scheiding.
...
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2007/06/15/albers_en_management_uit_elkaar/

Dit maakt de positie van Albers bij Spyker in ieder geval niet sterker. Varossieau en Mol zijn volgens mij goede maatjes. Bovendien brengen veel sponsors sinds dit seizoen direct geld binnen bij Spyker ipv via Albers (aldus Albers/Spyker aan het begin van dit seizoen; dus Albers is payed driver ipv pay driver ;)).

Mark
15-06-2007, 22:53
Zet deze quote er nog bij uit die persbabbel:

Bovendien zal GR8 Industries zeer intensief betrokken blijven bij de marketing en sponsoring voor Spyker F1 Team. Hiervoor is een 5-jarige samenwerkingsovereenkomst gesloten. GR8 Industries hoopt naast deze en andere activiteiten in de toekomst weer actief te worden als management van een F1 coureur.


Albers ligt dus gewoon buiten voor 2008. Dat is een optelsom die zo simpel is als 1 + 1 = 2 ;)

Mark
20-06-2007, 21:56
Eindelijk heeft Telfort Guido een Spyker kunnen testen maar wat lezen we hier:

Voor Van der Garde was het een redelijk hectische ochtend, omdat de spullen van Spyker (vanwege slecht weer in Amerika) vertraagd in Engeland aankwamen

http://www.autosport.nl/actueel/news.php?id=5538&rubriek=f1


Bij Spyker heeft men dus geen separaat test- en raceteam, wat zoekt men dan nog in de F1?

Clown nummer 2 in het verhaal heeft wederom een goed gevoel:
Jos Verstappen en Spyker F1: “Nog niets concreets, wel een goed gevoel”

Momenteel doen diverse geruchten de ronde omtrent Verstappen. Reden voor RaceXpress.com om polshoogte te nemen. “Ik heb tot nu toe uit de hoek van Spyker nog niets concreets vernomen. We zouden nog wel contact hebben met Michel Mol, zoals afgesproken. Maar ik heb er wel een goed gevoel over”, vertelde Jos Verstappen aan RaceXpress.com

http://www.racexpress.be/index.php?nav=Artikel&nid=7383


Welke geruchten? Tis gewoon een keihard feit dat Verstappen geschorst is voor een aantal wedstrijden BK Karting.

Mark
04-07-2007, 20:22
Er is weer rumoer op het financiele vlak:

De grootaandeelhouders van Spyker willen de autobouwer van Euronext Amsterdam afhalen en het bedrijf er in de luwte weer bovenop helpen. Dat melden 'goed geinformeerde bronnen', aldus De Pers woensdag.

http://www.depers.nl/beursnieuws/78991/Spyker-grootaandeelhouders-willen-beursexit.html


Dit bericht werd vandaag in alle toonaarden tegen gesproken door diverse mensen van Spyker. Toch een teken dat er weer iets aan het spelen is. Een van de genoemde scenario's is dat men de bedrijfsonderdelen wil splitsen, de F1 en de productie-afdeling. De F1 is een winstgevend onderdeel, je hoeft dan geen geleerde te zijn om te voorspellen wat het lot is voor de straatwagendivisie ;)

brr01
05-07-2007, 05:15
Spyker en F1 .... winstgevend ????

Mark
05-07-2007, 19:29
Spyker en F1 .... winstgevend ????

Uiteraard, waarom denk je dat zo'n Mol instapt? Volgens eerdere berichten mikt Spyker F1 op een winst van € 7 milj. in 2007. Of ze dat halen is een andere vraag maar dat is wel het target voor 2007 ;)

Bramzel
10-07-2007, 09:02
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2007/07/10/spyker-zet-albers-op-non-actief/

Doei Albers! Maximum Attack mag nu naast de baan worden voortgezet ;)

Blijft trouwens toch opmerkelijk hoeveel mensen er telkens weer in die fraude-praatjes van Joep van den Nieuwenhuizen trappen. (Gebrek aan) Resultaten uit het verleden bieden blijkbaar toch garanties (tot mislukking) voor de toekomst...

Wingendplate
10-07-2007, 10:27
Maximum exit :applaus:

Wat zou het toch mooi zijn om Jos weer terug te krijgen :gas:

smiley
10-07-2007, 10:31
ik dacht dat het klein ging worden...

Bramzel
10-07-2007, 10:34
Mijn god nee, niet Verstappen. D'r moet daar helemaal geen Nederlander zitten, want in nederland hebben we momenteel geen enkele coureur zitten die qua talent/ervaring in de F1 thuishoort. Doornbos zou je nog kunnen overwegen, maar het is makkelijk blindstaren op die Champcar succesjes. Bij Minardi immers waren hij en Albers praktisch even snel, dus ik betwijfel het ten zeerste of hij daar betere zaken zou doen.

Met Sutil hebben ze een snel talent te pakken, die alleen eens moet leren z'n auto op de baan te houden. Zoek daar gewoon nog zo'n jongen bij, daar heb je veel meer aan dan zo'n nederlandse marketingkeuze.

Klien stapt nu inderdaad in, maar da's maar voor 2 of 3 races.

fenixracing
10-07-2007, 10:47
Volledig gelijk :agree:
Op www.f1live.com staat dat die officeel buiten is.
Waarschijnlijk zal die ook wel naar champcar trekken.

Wingendplate
10-07-2007, 10:51
Klien stapt nu inderdaad in, maar da's maar voor 2 of 3 races.

D'r loopt wel wat beters rond dan Christian Klien, of zou het iets met z'n voornaam te maken hebben. Probeer dan iets met Renault af te spreken dat een Nelson Piquet Jr. in kan stappen.

Yannick R
10-07-2007, 12:23
Het blijft al gelijk wie er instapt, met een Spyker kan je geen potten breken. Met Super Aguri daarintegen valt er nog iets te forceren denk ik..

Bramzel
10-07-2007, 12:38
Het blijft al gelijk wie er instapt, met een Spyker kan je geen potten breken. Met Super Aguri daarintegen valt er nog iets te forceren denk ik..

Dat vind ik dan weer onzin. Achteraan of niet, je hebt altijd een teamgenoot waartegen je je kan profileren. Als er straks een Piquet Jr. instapt en 4 tienden sneller is dan Sutil, dan maak je toch indruk, ondanks dat je nog steeds achteraan staat. Zelfde voor Klien, die zal sneller moeten zijn dan Sutil, anders bewijst hij z'n carriere ook geen goede dienst.

bluelite
10-07-2007, 14:14
Ze hebben Albers aan de deur gezet omdat hij zijn budget niet rondkreeg. Een plausibele verklaring, maar wat moet je denken als je dan ook nog leest dat het sommetje dat Albers aan Spyker schuldig is moet dienen voor de ontwikkeling van de auto? Met een miljoen kom je niet ver... Ik ben dus heel benieuwd naar het daadwerkelijke budget van Spyker en hoe lang ze het nog kunnen volhouden. Zoals het er nu naar uitziet halen ze het einde van het seizoen niet en mogen ze het boeltje alweer verkopen aan een andere rijke staalmagnaat, die op zijn beurt het boeltje verkoopt als al zijn geld is witgewassen.

Bramzel
10-07-2007, 15:10
Een plausibele verklaring, maar wat moet je denken als je dan ook nog leest dat het sommetje dat Albers aan Spyker schuldig is moet dienen voor de ontwikkeling van de auto? Met een miljoen kom je niet ver... Ik ben dus heel benieuwd naar het daadwerkelijke budget van Spyker en hoe lang ze het nog kunnen volhouden. Zoals het er nu naar uitziet halen ze het einde van het seizoen niet en mogen ze het boeltje alweer verkopen aan een andere rijke staalmagnaat, die op zijn beurt het boeltje verkoopt als al zijn geld is witgewassen.

Dat lijkt me doodnormaal. Een team als Spyker maakt een begroting gebaseerd op de inkomsten van alle partijen. Als opeens een partij wegvalt, heb je opeens een gat in je begroting. Idem als opeens een sponsor wegvalt, zoals Google Earth bij Honda. Reken maar dat die een gat in hun begroting hebben, het verschil is alleen dat er bij Honda een multinational achter staat die dat gat probleemloos vult. Spyker heeft die luxe niet, en moet het doen met hun eigen middelen. Is doodnormale bedrijfskunde lijkt me, je plant je jaar naar je inkomen. Krijg je minder binnen, moet je je planning aanpassen en ergens dus bezuinigen. Die ontwikkeling zal heus wel doorgaan, maar met minder geld kan men minder middelen toepassen en verloopt het proces dus langzamer.

Futse
10-07-2007, 17:16
Volgens eerdere berichten mikt Spyker F1 op een winst van € 7 milj. in 2007

Gesteld dat dit een realistische doelstelling is... Is het geld dat Albers dan in Spyker inbrengt gewoon bedoeld als pure winst voor de aandeelhouders? En kunnen ze dan toch niet gewoon de ontwikkelingen blijven doorvoeren die ze van plan waren, maar dan het jaar afsluiten met iets (nu ja, een paar miljoen zeker?) minder winst? Dan zouden de cijfers niet zo mooi ogen, maar de resultaten zouden misschien toch wat dichter liggen bij iets wat competitief zou lijken.... Hoe ver zouden ze achteraan bengelen zonder verdere noemenswaardige ontwikkelingen tijdens de rest van het seizoen?

B

FIRE
10-07-2007, 20:21
Het vertrek van Albers bij Spyker zat er aan te komen. Al vind ik het een beetje een raar verhaal. Albers was toch paid driver ipv pay driver? ;) Bovendien vind ik de rol van Varosieau dubieus. Volgens diverse sites betreft het sponsor Nanchang Mingya, eigendom van de Nederlandse zakenman v/d Nieuwenhuizen, die zijn betalingen niet nagekomen is. "Bedrijvendokter" v/d Nieuwenhuizen is ook al zo'n dubieuze naam uit het Nederlandse zakenleven.


En dan dit:
http://www.racefreaks.nl/news_management.rf?action=showarticle&articleid=18419
Ze zijn daar echt wanhopig bij Spyker. :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Stranger
10-07-2007, 20:25
Bij dat soort uitspraken van Tielemans Sr. vraag ik me af of de betreffende editor ook nog verder heeft nagevraagd of die uitspraken ergens op slaan of dat ie dacht een primeur te hebben en het klakkeloos overtypte.

Er zullen toch wel betere coureurs zijn met meer/hetzelfde budget...in zo'n geval zou je zelfs beter Albers voor iets minder kunnen laten rijden.

Mark
10-07-2007, 21:02
Waarom zou ik trots moeten zijn op een Nederlands Formule 1 team wat we niet eens hebben?

Spyker is niet meer dan de zoveelste naam voor de faciliteiten van Jordan, de wagen zelf is een update van de Jordan jaargang 2004. Spyker F1 is nog steeds een Ltd. i.p.v. een BV. Het enige wat Nederlands is de gammele financiering van dit vehikel :)

Ik heb toch echt in het begin van het jaar gelezen dat Albers een betaalde rijder was i.p.v. een betalende rijder. Naar nu blijkt dus gewoon een betalende rijder, kijk daar mogen we Albers gewoon op afrekenen. Ik heb een hekel aan mensen die een loopje nemen met de waarheid. Een waarheid die in de autosport vaak ver te zoeken en nog veel vaker het daglicht niet kan verdragen.

Aangezien niemand inzage heeft in de contracten en betaalschijven is het voor ons allemaal een beetje speculeren. Er zijn wel een aantal zaken die simpelweg vragen oproepen:
-Een van de sponsors is die bedrijvendokter? Leest dan niemand een krant? Als je met zo iets in zee gaat weet je dat je russische roulette speelt.
-Zakendoen met Colin Kolles? Dat is russische roulette zonder lege kamers. Kijk maar eens naar zijn verleden in de autosport ;)

marcel
10-07-2007, 21:14
Ik heb toch echt in het begin van het jaar gelezen dat Albers een betaalde rijder was i.p.v. een betalende rijder. Naar nu blijkt dus gewoon een betalende rijder, kijk daar mogen we Albers gewoon op afrekenen. Ik heb een hekel aan mensen die een loopje nemen met de waarheid. Een waarheid die in de autosport vaak ver te zoeken en nog veel vaker het daglicht niet kan verdragen.


spyker (Mol) heeft zelf ook gezegd dat Albers betaald werd

Stranger
10-07-2007, 21:17
Lees: "je sponsor betaald ons X miljoen en wij als team betalen daar je salaris uit, groot aan 1/X."

Neo-242
10-07-2007, 21:43
Ik vind het niet slecht dat Albers eruit gehaald wordt. Die heeft werkelijk niks laten zien in de F1. Ik ben ook nooit een Verstappen-fan geweest, maar die had héél af en toe nog geniale momenten...

marcel
10-07-2007, 22:27
http://www.spykerf1.nl/?pag=94

Moest de wagen zo snel zijn als de webmaster, ze zouden nog mooie dingen laten zien :)

Yannick R
11-07-2007, 10:12
http://www.spykerf1.nl/?pag=94

Moest de wagen zo snel zijn als de webmaster, ze zouden nog mooie dingen laten zien :)

:applaus:

marcel
11-07-2007, 16:32
morgen stapt Christian Klien in de Spyker ipv de Honda
(bron: www.pitstop.tv)

Mark
11-07-2007, 22:52
raymond:
11/7/2007 om 22:47
Joep van den Nieuwenhuijzen behoorde tot het zogenaamde M-consortium dat aandelen Spyker kocht om de overname van Midland te financieren. Voor Joep zijn inbreng (hij zou ook Chinese sponsoren aanbrengen) kreeg hij een plaatsje op de bolides en hospitaliteit ter waarde van 5 miljoen euro. Nu Mol in zwaar weer komt te zitten - hij moet voor 18 september 15 miljoen dollar ophoesten om Alex Schnaider te betalen en op 1 november 18 miljoen euro betalen aan Green Dessert NV - heeft hij de deal met Joep geherinterpreteerd. Mol, lees Muller, rekende op TV inkomsten en die blijven uit. Ook de verwachtte tax-return komt niet uit de verf. Het kaartenhuis staat dus op instorten. Alex Schnaider staat op de achtergrond te lachen. Hij heeft een clausule in de verkoopovereenkomst die bepaalt dat als aan bepaalde voorwaarden niet voldaan wordt, de koop niet doorgaat en het team voor nul dollar weer in zijn bezit komt. Als waakhond van de clausule heeft hij bedongen dat Colin Kolles team-director blijft zolang niet alles is betaald. Bij teruggave van het team aan Alex Schnaider krijgt Kolles een vette bonus, dus wie stookt de zaak op: de schijnheilige Roemeen Colin Kolles die gepokt en gemazeld is in manipulatie. Varossieau en Muller hebben de slangenkuil al verlaten. Wie is de volgende? ik denk Mol. Zijn tegenstanders hebben een andere opvoeding en achtergrond. Het zijn straatvechters. Mol proost op successen met kleine teugjes Champagne. Russen en Roemenen met Vodka en dat wordt in een teug opgedronken…ik hoor het in de verte al Nastrovje

http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=2231


Op een ander forum heb ik een dergelijk verhaal gelezen door een ander persoon. Het is wachten op autosport.com, autosport.nl of pitstoptv.be die dit bericht officieel durven te publiceren. Laat we het voorzichtig stellen, elke poster, van zo'n dergelijk bericht, zal wel iets van de waarheid kennen.............en ik weet wel zeker dat bepaalde heerschappen aardig dicht in de buurt zitten. Spyker NL F1? Dat gaat na de WK Voetbal '74 het volgende nationale trauma worden :)

Frank 490
11-07-2007, 23:35
Dat door Mark gequote bericht van ene Raymond vind ik heel erg plausibel. Het lijkt erop dat er weer eens een paar overenthousiaste mensen bij de neus genomen zijn door doorgewinterde F!-ratten. Dit is (als het waar is) een wurgcontract waarbij het doortrapte contract van Perridon met Rothengatter/Verstappen verbleekt. Ik heb die man echt zien huilen toen hij inmiddels door had gekregen waarvoor hij nou eigenlijk precies getekend had. Van verdriet of van woede of een combinatie, ik weet het niet, maar zijn tranen waren echt.

Mark
19-07-2007, 23:35
Een mooi (of is het een triest) stukje op NU.nl: Spykerhard onderuit

Enkele quotes uit dat stukje:
Weekblad HP/De Tijd schrijft deze week dat Spyker in grote financiële problemen zit door een stagnerende autoproductie en zwaar tegenvallende sponsorinkomsten bij het Formule 1-team. President-commissaris Hessel Lindenbergh, kennelijk niet bekend met de AFM regels over koersgevoelige informatie, gaf in het artikel tevens aan dat de productie van de Spyker C12 Zagato wordt uitgesteld.

Een curieus dubbelspel: Spyker-topman Michiel Mol, tevens sponsor en aandeelhouder van Albers, draait de geldkraan dicht naar zijn eigen bedrijf.

Zowel de merknaam als de aandelen in de Formule 1-tak zijn inmiddels verpand.

http://www.nu.nl/news/1160054/161/Spykerhard_onderuit.html

Mark
25-07-2007, 22:02
Toppertje ;)

Sakon Yamamoto will race for the Spyker F1 team in the remaining seven Grands Prix of the season, autosport.com understands.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/61134


SA coureurs zijn wel gewild bij Spyker :D

Bramzel
14-08-2007, 17:50
En het verhaal is al weer afgelopen.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/article452727.ece/Spyker_stapt_uit_Formule_1

Mark
14-08-2007, 18:42
Dat komt Mol weer uit bij zijn originele plan, zijn eigen "Lost Boys Formule 1 team". Wat betreft het voortbestaan van Spyker Cars, dat staat dan ook op losse schroeven. Dankzij de familie Mol en vrinden is dat in leven gehouden, ondanks de wat kleurrijk voorgestelde toekomst van Spyker destijds door Muller.

De verhalen over het aantal verkochte wagens schijnt nogal dubieus te zijn. De wagens zijn verkocht vanuit de fabriek aan een aantal importeurs. Het aantal fysieke klanten is dus vele malen kleiner. Er is dus nog een voorraadje Spykers ;)

Het verhaal in HP / De Tijd van enkele weken terug was dus correct, we kijken met smacht uit naar 15 september. Dan komt een van de Kolles-clausules in werking of niet uiteraard ;)

Bramzel
14-08-2007, 18:47
Wat ik ergens gelezen heb is dat Yamamoto 15 milj. heeft betaald voor zijn zitje voor de 2e helft van het seizoen. Da's een hoop geld, dus weet niet of het waar is, maar dat scheen dan weer net genoeg te zijn om Schnaider af te betalen.

bluelite
14-08-2007, 20:15
Nou, 't ziet eruit alsof ik mijn "weddenschap" zou winnen:

http://forum.depaddock.eu/showpost.php?p=184923&postcount=15

;)

Mark
14-08-2007, 21:47
Wat ik ergens gelezen heb is dat Yamamoto 15 milj. heeft betaald voor zijn zitje voor de 2e helft van het seizoen. Da's een hoop geld, dus weet niet of het waar is, maar dat scheen dan weer net genoeg te zijn om Schnaider af te betalen.

Twee weekjes terug stond een bedrag van 4 miljoen Engelse ponden in de Autosport genoemd, dat komt grofweg op € 6 miljoen Euro uit.

Nou, 't ziet eruit alsof ik mijn "weddenschap" zou winnen:

http://forum.depaddock.eu/showpost....3&postcount=15


Tijdens de 24 uur van Zolder? Schaars geklede dames voor de heren kennen we al. Anno 2007 is tijd voor wat mannelijk vlees voor de vrouwelijke toeschouwers. :D

Wat betreft de verkoop van Spyker F1 Ltd. door Spyker Cars N.V. Zeer benieuwd hoe de Nederlandse aandelen waakhond AFM met deze kwestie omgaat. Een direkteur van een beurs genoteerde onderneming doet een stap terug om een bepaald bedrijfsonderdeel van de NV los te weken. Dit kan gevolgen hebben voor de koers van het aandeel. De direkteur en familie van de direkteur bezitten heel wat aandelen Spyker Cars N.V. Zolang ze gedurende deze periode niets aan- of verkopen is er niks aan de hand.....

gwyllion
14-08-2007, 21:59
Dit zegt voldoende:
Spyker considers selling F1 team

Dutch sports car maker Spyker Cars NV might sell some or all of its Formula One team as part of a refinancing plan and strategic review, Spyker said on Tuesday.
bron: http://www.autosport.com/news/report.php/id/61529

Mark
15-08-2007, 17:55
Vandaag ging de koers van Spyker met een Hamilton-achtige snelheid naar beneden, op het einde van de dag was er een klein herstel.......uiteindelijk stond de teller op -6,72%.

Interim CEO Hugenholtz (ja, het zoontje van) klaagt over het negatieve sentiment rondom Spyker. Pardon? Daar zorgt Spyker toch zelf voor ;)

Hoeveel Spykers zijn er nu daadwerkelijk verkocht aan de eindgebruikers in 2006? Dus geen dealers of importeurs. Niemand die antwoord weet! En Spyker zwijgt ;)

Kritische stukje over de verkochte aantallen: http://www.accountingweb.nl/cgi-bin/item.cgi?id=168629&d=101&h=57&f=56&dateformat=%o%20%B%20%Y

Mark
15-08-2007, 18:07
Spyker F1 future 'healthy and secure'

A separation from the road car company would actually boost Spyker F1's finances, with it understood that the team have had to financially support the road car company in recent months.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/61537


......

Mark
23-08-2007, 14:00
Als je eenmaal in de hoek zit waar de klappen vallen:

Spyker forced to delay B-spec car debut

The Spyker Formula One team have been forced to postpone the debut of their B-spec car until the Italian Grand Prix after the machine failed a rear impact test.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/61675

gwyllion
28-08-2007, 09:39
Dit zegt voldoende:
Faillissement Spyker Cars aangevraagd

Bij de rechtbank in Maastricht is het faillissement aangevraagd van Spyker Cars NV. Verzekeringsmaatschappij Zürich en een particulier beweren nog honderdduizenden euro's tegoed te hebben van de Nederlandse autofabrikant.bron: http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2007/08/28/faillissement-spyker-cars-aangevraagd/

Mark
28-08-2007, 10:25
Dat was te verwachten ;) Wel weer zo'n arrogantie reactie van Muller:


Namens Spyker reageerde Victor Muller luchtig: "Met Zürich Verzekeringen hebben we een dispuut over de hoogte van de premies. Dat zullen we netjes afhandelen, maar we laten ons niet onder druk zetten. Faillissementsaanvragen worden honderden keren per dag ingediend."


Voor de F1 zal dit geen invloed hebben, echter voor de GT2 wagens is dit een ander verhaal. Was de 1000 KM van Spa de laatste wedstrijd?

Bij Spyker F1 is er weer sprake van turbulentie:

Spyker suspend their chief designer

The news about McQuilliam's situation comes amid continued rumours that former Red Bull Racing technical director Mark Smith is on his way to Spyker to renew his working relationship with technical chief Mike Gascoyne.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/61852

gwyllion
28-08-2007, 14:23
Tijdens de F1 verslaggeving op VRT dit weekend werd er iets raar gezegd. Spyker moet nog altijd geld afbetalen aan Midland. Als zij niet kunnen betalen, wordt het team gewoon terug eigendom van Midland :eek:

redje
28-08-2007, 15:27
Tijdens de F1 verslaggeving op VRT dit weekend werd er iets raar gezegd. Spyker moet nog altijd geld afbetalen aan Midland. Als zij niet kunnen betalen, wordt het team gewoon terug eigendom van Midland :eek:

Dat 'gerucht' heb ik al meer dan eens gehoord. Maar Shnaider wil het team niet en zal het dan terug verkopen.

FIRE
28-08-2007, 17:53
Tijdens de F1 verslaggeving op VRT dit weekend werd er iets raar gezegd. Spyker moet nog altijd geld afbetalen aan Midland. Als zij niet kunnen betalen, wordt het team gewoon terug eigendom van Midland :eek:
Dat is al lang bekend en is volgens mij ook de reden waarom Kolles nog steeds actief is bij Spyker.

Mark
29-08-2007, 09:07
Spyker Cars NV nog niet op de fles, foutje van het AD! Oops......

De beurskoers van Spyker ging gisteren aanvankelijk flink onderuit na berichten in het AD en in andere media dat bij de rechtbank in Maastricht een faillissementsaanvraag was ingediend door twee schuldeisers. Die aanvraag is volgens woordvoerder Bertram van de rechtbank in Maastricht - anders dan gisteren in onze krant en op de website werd beweerd - niet gedaan.

http://www.ad.nl/economie/article1618842.ece

Mark
01-09-2007, 10:48
De tijden van de V.O.C. gaan herleven ;)

Strongwind, the investment arm of the Mol family, and Watson Limited, which is owned by Mallya, are making the offer. Mallya is the chairman and controlling shareholders of the UB Group, which has beer, spirits and airlines operations in India.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/61952

Mark
01-09-2007, 18:04
Ai, Spyker Cars N.V. heeft een onderzoek aan de broek hangen:

AFM: onderzoek jaarrekening Spyker

***************************************
` De Autoriteit Financiële Markten wil
een herziening van de jaarrekening over
2006 van de Nederlandse fabrikant van
sportwagens Spyker.De toezichthouder
zegt dat er grote gebreken zijn.Spyker
ontkent dat er iets mis is.

Vannacht werd bekend dat een consortium
uit India en Nederland 80 miljoen euro
biedt voor Spykers formule 1-team.Het
bedrijf leed het eerste halfjaar van
2007 bijna 30 miljoen euro verlies.
Spyker heeft dringend geld nodig.

De belangstelling voor de racestal komt
van de Nederlander Michiel Mol,die in
augustus opstapte als eerste man bij
Spyker,en de Indiase miljardair Mallya.

http://teletekst.nos.nl/tekst/103-01.html

Sir Kwietje
02-09-2007, 10:34
Spyker Cars NV nog niet op de fles, foutje van het AD! Oops......

Wel plezant he :p voor spyker, hoppa de beurs nog wat lagen :D

gwyllion
20-09-2007, 17:15
Gedaan met roddels en geruchten. Het Jordan F1 team verandert nog maar eens van eigenaar: Jordan -> Midland -> Spyker -> Team India

Spyker Cars verkoopt F1-team voor 88 miljoen euro

Spyker Cars heeft een voorlopige overeenkomst gesloten met het consortium bestaande uit Strongwind en Vijay Mally voor de verkoop van het Formule 1-team. Dat is donderdag bekendgemaakt. Het consortium betaalt EUR 88 miljoen voor de renstal.

De opbrengsten uit de verkoop gaan naar verschillende partijen, zo stelt Spyker. Zo ontvangt Midland Group EUR 27,5 miljoen, krijgt ABN AMRO EUR 13,5 miljoen. Ook worden leningen ter waarde van EUR 17,3 miljoen aan Strongwind afbetaald en krijgen crediteuren uit de Formule 1 in totaal EUR 13 miljoen. Netto blijft er dan EUR 13 miljoen over.

De details van de verkoopovereenkomst moeten nog goedgekeurd worden door de aandeelhouders van Spyker Cars. Een buitengewone aandeelhoudersvergadering zal plaatsvinden op zaterdag 29 september.

Spyker geeft aan dat het verder gaat met de strategische review en herfinanciering van de onderneming. Ook gaat het bedrijf verder met de zoektocht naar een permanente bestuursvoorzitter en financieel bestuurder.bron: http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen/industrie/artikel.asp?Id=3221616

Mark
23-09-2007, 22:13
Gedaan met roddels en geruchten. Het Jordan F1 team verandert nog maar eens van eigenaar: Jordan -> Midland -> Spyker -> Team India

Had je gedacht ;) Wie wil er nu niet een Spyker aan zijn oor :)

Enigszins goed nieuws van onze lokale autobakker. Zoals elk zichzelf respecterend merk (aston? hummer?) komt ook Spyker met een telecom- en multimedialijn.

http://msn.autoblog.nl/archive/2007/09/21/spyker-telefoon-andere-multimedia#post-11233


Blijven geloven jongens, blijven geloven! Het komt allemaal goed :)
Tassos Georgiadis, managing director van Connect4Spyker, laat weten geen problemen te hebben met het inmiddels wat negatieve imago van het merk. “Je moet Spyker zijn als drie verschillende bedrijven. De fabriek Spyker Cars, het Spyker Formule1-team en Connect 4 Spyker, het bedrijf dat de nieuwe telecom- en multimedialijn in de markt gaat zetten.”

uit hetzelde stukje


Pffff, ik begin een allergie te ontwikkelen voor spijkers of nagels ;)

Mark
07-02-2008, 22:48
1 KG Spykers is duurder dan een 1 KG goud ;)

Mol uit Spyker met megaverlies

Voormalig Spyker-bestuurder en aandeelhouder Michiel Mol heeft definitief afscheid genomen van de spraakmakende bolidebouwer uit Zeewolde. Mol verkocht zijn belang in Spyker Cars afgelopen dagen aan een investeringsfonds uit Letland, zo melden betrouwbare bronnen.

Zodoende verbrandde hij met zijn kortstondige Spyker-avontuur maar liefst €28 miljoen.

http://www.telegraaf.nl:80/autotelegraaf/3223385/_Mol_uit_Spyker_met_megaverlies__.html?p=2,1


Een van de levenswijsheden in de autosport is weer waarheid geworden: hoe verdien je 1 milj. € in de autosport? Begin met 2 miljoen € :)

FIRE
07-02-2008, 23:07
Ik heb er geen medelijden mee. Het zijn (helaas) toch de azijnpissers die gelijk hebben gekregen...

Column van fotograaf Frits van Eldik:
Terwijl Kimi in Bahrain 2 seconden sneller in de rondte rijdt dan de pole tijd van vorig jaar, meldt De Telegraaf dat Michiel Mol uit Spyker Cars is gestapt met een mega verlies. Dat is heel erg jammer want de plannen die hij had klonken heel mooi. Men was bij het ontvouwen van zijn plannen kritisch en negatief. Achteraf bleek dat men realistisch was. Blijft jammer dat er zoveel geld verloren is gegaan waar ik wel een betere bestemming voor had gehad in autosportland. Maar ja, ik ben slechts een fotograaf…

Als ik er tijd voor heb ga ik een mooi boek schrijven en het seizoen 2007 krijgt daarin een prominente rol, met name de uitvinding van het wiel. De complete onkunde en het niet kennen van de ‘werking’ van een Formule 1 paddock hebben me verbaasd. En er loopt in Nederland genoeg kennis rond op welk vlak dan ook. Van techniek, tot marketing en communicatie. Op het hoogste niveau acteren is moeilijk zeker als je geen enkele ervaring hebt. Je moet dan hard werken en de juiste mensen hebben die je bijstaan en adviseren.

Grote stappen snel thuis ging niet op. Ik was met kleine stapjes begonnen. Voor de verkwisting die er nu heeft plaatsgevonden had ik 20 coureurs in het zadel geholpen en ook nog de sponsor tevreden kunnen stellen voor wat betreft aandacht men uitstraling. Je had er dus zeker een jaar of 15 plezier van kunnen hebben… Helaas, het moest in één jaar op…

...



Bron: http://fritsvaneldik.nl/webpost/?p=2662

Van die 28 miljoen had je inderdaad vele, vele jaren plezier kunnen hebben in een "minderwaardige" klasse als FIA GT of LMS....

Mark
07-02-2008, 23:59
Het zijn (helaas) toch de azijnpissers die gelijk hebben gekregen...


De term azijnpisser? Hoe vaak hebben wij al gelijk gekregen? Heel erg vaak in de laatse 2/3 jaar! Zijn we dan azijnpisser? Nee, gezond kritisch! Ok, we zijn de luis in de pels van bonden, organisatoren, promotors, teams, (zelfbenoemde)journalisten en coureurs...........jammer dan, wij volgen ons simpele verstand ;)

Wat betreft die Mol aka the Lost Boy. Voor pa Mol is € 28 milj. niet meer dan loose change ;) De Molletjes slapen er geen nacht minder om :)

Raceboy
04-03-2008, 17:09
Van januari tot en met september 2007: een verlies voor SPyker cars van 67,3 miljoen euro. Bedrag daarvan op rekening van het F1 avontuur: 36,1 miljoen euro.

Bron: De morgen

Mark
24-07-2008, 20:40
Nog een kleine oprisping:


De Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft Spyker-topman Victor Muller een boete opgelegd van 96.000 euro, zo meldt het Financieele Dagblad. De voormalige baas van het Formule 1-team van Spyker zou deze recordboete hebben gekregen vanwege het doorspelen van voorkennis aan zijn bank

http://www.autosport.nl/actueel/news.php?id=8114&rubriek=int



Wat was die Muller toch altijd eerlijk :)

FIRE
24-07-2008, 21:02
Dus de bank heeft na de tip van Muller direct de AFM op de hoogte gesteld maar ook afgezien van verkoop en dus geluisterd naar Muller? Stelletje NSB'ers. ;)

Frank 490
28-07-2008, 02:12
Nog een kleine oprisping:



Wat was die Muller toch altijd eerlijk :)

Onzin, Mark, althans vind ik. De man tracht zijn bedrijf overeind te houden en de bank vertelt hem dat ze de aandelen Spijker op de markt gaan gooien en vanaf dat moment een stevige vordering hebben op het bedrijf. Dus stuurt ie een mailtje waarin hij stelt dat het voor iedereen beter is als ze dat niet doen, want binnen een paar dagen kunnen ze nieuwe feiten verwachten, waardoor het gunstiger zal blijken om die aandelen aan te houden. Wat kan je redelijkerwijs anders van hem verwachten? De man had wel een job te doen, hé!

De bank weegt vervolgens eea juridisch af, concludeert dat ze nu over voorkennis beschikken en licht daar de AFM over in. Is niet leuk, maar wel heel zuiver.

OK, dus het had niet gemogen, maar wat had je dan verwacht?

Ik haal er mijn schouders over op. Dit soort dingen gebeurt. Mag niet, hoort niet, maar heel erg logisch dat er zo gehandeld wordt. Als ik Victor was zou ik even boos zijn op de bank en vervolgens de relatie toch maar voortzetten. Die boete hoort er dan gewoon bij. Onderdeel van de bedrijfsvoering; niet teveel aandacht aan besteden en lekker verder werken.

FIRE
03-12-2009, 22:14
Tijd om dit topic omhoog te kicken:

Als Koenigsegg het niet aandurft, dan doen wij het toch gewoon moeten ze gedacht hebben in Zeewolde. Feit is in elk geval dat een woordvoerder van Spyker zojuist heeft bevestigd dat er interesse is in Saab.
...

STATEMENT SPYKER CARS ON INTEREST IN SAAB
ZEEWOLDE, The Netherlands (December 2, 2009) – In response to market enquiries, Spyker Cars confirms that it, together with its shareholder Convers Group, has expressed an interest in Saab Automobile AB. If and when we are able to comment further, we will do so but we are unable to provide more information at this time.

...

Overigens hebben Saab en Spyker meer overeenkomsten dan je zou denken. Een opsomming:
- Ze maken allebei al jarenlang verlies;
- Ze produceren allebei bijna niks (Spyker 1 auto p/week, Saab 100 auto’s p/week);
- Ze maken allebei gebruik van techniek/onderdelen die ze niet zelf ontwikkelen;
- Ze hebben allebei een luchtvaartgeschiedenis;
- Ze willen allebei een SUV op de markt brengen
- Ze beginnen allebei met een S.

...
http://www.autoblog.nl/archive/2009/12/02/breaking-spyker-bevestigt-interesse-in-saab

:eek::rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Superdiesel
06-12-2009, 09:34
Bij Koenigsegg was het geen kwestie van niet aandurven maar eerder van de financiën niet rond krijgen.

Maar het is inderdaad een raar zaakje als je het mij vraagt. Spyker maakt alvast het laatste jaar geen winst meer en dan zouden ze een merk overnemen dat de laatste 20 jaar miscchien 2 keer winst heeft gemaakt....
Waar gaan ze dat geld vandaan halen als ze zelf in het rood zitten? En dan zal je zien dan Saab dan plots winst zal maken....:p
Iets dat onder GM in geen 20 jaar lukte zal die hollanders wél lukken. ;)

Je zou toch denken dat ze iets geleerd hebben van hun F1 avontuur?

Mark
24-02-2011, 10:35
Spyker sportwagentak gaat in de verkoop:

Autofabrikant Spyker is van plan zijn sportwagentak te verkopen aan de Russische investeerder Vladimir Antonov. Het bedrijf maakte donderdag bekend dat de twee partijen een voorlopig contract hebben getekend en in onderhandeling zijn.

http://www.telegraaf.nl/dft/9109393/__Spyker_van_plan_sportwagentak_te_verkopen__.html ?p=1,1


` Autofabrikant Spyker wil zijn
sportwagentak verkopen.Spyker zegt zich
volledig te willen concentreren op de
productie van auto's van het merk Saab.
Spyker verkocht bijna geen sportwagens
meer en de productie was vorig jaar
verplaatst van Nederland naar Engeland.

http://teletekst.nos.nl/tekst/122-01.html


Weinig kans denk ik dat we nog een Spyker op Le Mans, LMS of ILMC zien in de toekomst.

marcel
06-03-2011, 13:41
nochtans:

http://www.spykersquadron.com/?pag=71&newsid=674

Zeewolde, The Netherlands, 1 March 2011 - Spyker Squadron, the factory racing division of luxury supercar manufacturer, Spyker, will focus its resources this year on the development of a next generation GT race car for 2012.



(btw: is dit ondertussen niet meer een topic voor pakweg autosport algemeen? met F1 heeft spyker niet bijzonder veel meer te maken)