View Full Version : World Series by Renault 2007
JPMontoya
29-09-2006, 18:15
Renault Sport heeft naar aanleiding van zijn thuiswedstrijd in Le Mans de krijtlijnen voor de World Series by Renault 2007 uit de doeken gedaan.
De Megane Trophy
De Megane Trophy zal meer naar iets langere wedstrijden gaan van 2x 40 minuten + 1 ronde met verplichte pitstop én tankbeurt.
De mogelijkheid zal er ook in bestaan van 2 piloten in te zetten per wagen wat maakt dat er dan in die verplichte pitstop een piloot zal gewisseld moeten worden.
Voor al deze wijzigingen zal de Mégane een 2007 kit krijgen.
Formule Renault 2.0L
De succeswagen bij uitstek van Renault krijgt in 2007 een nieuwe body.
Aan het verloop van de wedstrijden wordt er niet veel veranderd. Wel nieuw is dat de winnaar van de Eurocup 2007 een beurs krijgt van 200.000€ om het jaar daarna in de World Series 3.5 aan de slag te gaan.
Ook worden er striktere restricties opgelegd aan de piloten die nog in een ander FR 2.0 kampioenschap aan de start staan.
World Series 3.5L
Ook hier heel wat wijzigingen met name dan aan het bepalen van de startopstelling. Voor de grid van de 2de wedstrijd wordt de top 10 van de 1ste wedstrijd omgedraaid..
Ook zal de World Series 3.5 uitgerust worden met een soort van power-boost knop waarmee de piloot gedurende 60 seconde meer vermogen heeft...
Groeten uit de Sarthe...
Ziet er mooi uit. Vooral dat van die powerboost spreekt me wel aan.
Is hetzelfde als in de champcar.
Mr.Dallara
10-10-2006, 15:13
In het boekje van het Racing Festival het voorbije weekend in Spa, stond een "rendez vous" calender in voor 2007.
Met op 23-24 juni 2007 World Series by Renault (TBC!)
Het duel is dus begonnen met waar de belgische WSbR meeting gaat plaatsvinden. :) Eén ding is zeker Renault Sport wil er nog maar één meeting doen per land(je).
JPMontoya
10-10-2006, 15:19
Renault-Sport heeft gezegd dat er voor de World Series 3.5 na Monaco nog een additionele wedstrijd zal zijn buiten de WSbR week-ends om...
Dus afwachten...Ik verwacht dat de kalender (of idee) uit de doeken zal gedaan worden in Barcelona.
Mr.Dallara
10-10-2006, 15:34
Renault-Sport heeft gezegd dat er voor de World Series 3.5 na Monaco nog een additionele wedstrijd zal zijn buiten de WSbR week-ends om...
Dus afwachten...Ik verwacht dat de kalender (of idee) uit de doeken zal gedaan worden in Barcelona.
Ahzo, dat kan, maar dan is het al niet de bedoeling om die weer tijdens de 24u Spa te gaan doen. Want het weekend eind juni dat TBC op de kalender staat, is wel degelijk met FR3.5, FR2.0, Mégane en F1 demo. Een échte WSbR meeting dus.
Ik had ook vernomen dat ze van het weekend in Spa (waar enkel de FR3.5 reed in het voorprogramma van 24u FIA GT) meer dan tevreden waren. Uiteraard is het door de prestige van het weekend, de masse publiek én pers die je serie dan ziet rijden. De abnormale timing en format van het weekend was maar een klein nadeel vergeleken met de positieve punten.
Daar gaanwe weer.
Dat zou dan de zoveelste wedstrijd zijn die oorspronkelijk door Circuit Zolder naar België gehaald werd om dan, eenmaal dat het concept succesvol blijkt, ingepikt te worden door Francorchamps.
Zie ook: FIA GT, DTM,....
JPMontoya
10-10-2006, 23:47
Ik dacht dat Zolder een driejarig contract had met RPM...
Zie ook: FIA GT, DTM,....
FIA GT: Geloof dat destijds bepaalde veranderingen op CZ te laat in orde waren............ Wiens fout? Zal toch wel geen gelijk krijgen maar mijn inziens mediocore management CZ ;)
DTM: Rogerke P. (collega-Limbo) die dacht de kip met de gouden eieren gevonden te hebben op Spa. Helaas, het koste hem weer een KvK-inschrijving :) Voor dergelijke mensen is dat de gepaste straf ;)
bluelite
11-10-2006, 00:08
Ik had ook vernomen dat ze van het weekend in Spa (waar enkel de FR3.5 reed in het voorprogramma van 24u FIA GT) meer dan tevreden waren. Uiteraard is het door de prestige van het weekend, de masse publiek én pers die je serie dan ziet rijden. De abnormale timing en format van het weekend was maar een klein nadeel vergeleken met de positieve punten.
Tijdens de WSR-meetings komt er me dunkt toch meer volk kijken. Er waren ook vele journalisten aanwezig, maar hoevelen heb er daadwerkelijk iets over de 3.5 geschreven? Voor de rest vond ik de 3.5 tijdens het 24U-weekend ideaal.
JPMontoya
11-10-2006, 09:21
Er waren er vele aanwezig maar zelfs al schrijf je er niet over.
Allicht zullen sommige journalisten voor het eerst die wedstrijden gezien hebben en er door geintresseerd geraakt zijn...Wat misschien ook al een belangrijk feit is.
Thomaske
11-10-2006, 09:34
Is er al iets geweten ofdat er nieuwe teams opduiken in de WSR 3.5? Of teams die afvallen?
Mvg...
Mr.Dallara
30-10-2006, 18:38
De kalender voor 2007:
15 april - Monza - Renault V6 3.5
22 april - Zolder - Eurocup en Megane
6 maart - Estoril - Renault V6 3.5, Eurocup, Megane
27 maart - Monte Carlo - Renault V6 3.5
3 juni - Nurburgring - Renault V6 3.5, Eurocup, Megane
24 juni - Istanbul - Renault V6 3.5, Eurocup, Megane
19 augustus - Spa - Renault V6 3.5
9 september - Donington - Renault V6 3.5, Eurocup, Megane
24 september - Le Mans of Magny Cours - Renault V6 3.5, Eurocup, Megane
28 oktober - Barcellona - Renault V6 3.5, Eurocup, Megane
Er is dus weer een (small edition) van de WSbR in Zolder waar dus enkel de FR2000 en de Méganes gaan in rijden en dus niet de FR3.5, een zéér goede beslissing volgens mij... waar iedereen gelukkig mee is...
De 2 top weekends GP F1 Monaco en 24h Spa blijven dus op de kalender, verder veel zelfde circuits in de zelfde periode als dit jaar. Na een afwezigheid van één seizoen doen ze terug Monza en Estoril aan.
Mooie kalender! Good job Renault Sport!
De kalender voor 2007:
15 april - Monza - Renault V6 3.5
6 maart - Estoril - Renault V6 3.5, Eurocup, Megane
27 maart - Monte Carlo - Renault V6 3.5
3 juni - Nurburgring - Renault V6 3.5, Eurocup, Megane
24 juni - Istanbul - Renault V6 3.5, Eurocup, Megane
19 augustus - Spa - Renault V6 3.5
9 september - Donington - Renault V6 3.5, Eurocup, Megane
24 september - Le Mans of Magny Cours - Renault V6 3.5, Eurocup, Megane
28 oktober - Barcellona - Renault V6 3.5, Eurocup, Megane
Er is dus weer een (small edition) van de WSbR in Zolder waar dus enkel de FR2000 en de Méganes gaan in rijden en dus niet de FR3.5, een zéér goede beslissing volgens mij... waar iedereen gelukkig mee is...
De 2 top weekends GP F1 Monaco en 24h Spa blijven dus op de kalender, verder veel zelfde circuits in de zelfde periode als dit jaar. Na een afwezigheid van één seizoen doen ze terug Monza en Estoril aan.
Mooie kalender! Good job Renault Sport!
24 uren van spa is in juli
Mr.Dallara
30-10-2006, 18:48
24 uren van spa is in juli
Zowel bij de FIA GT als bij de WS is er begin-midden augustus nog space in de kalender voor het 24uren weekend enkele weken te verplaatsen...
Wetende dat de werken maar krap zullen klaar zijn tegen de 24u volgens de plannig én we in België zitten en dus alles al eens durft uittelopen...
Lijkt het mij van zelfs sprekend dat we de eerste maanden nog niet exact de datum zullen kennen voor het 24uren van Spa weekend...
Hebben we dan al eens een small edition gehad? Geen 3.5 op Zolder, dat noem ik een fikse tegenvaller waar ik zeer zeker niet gelukkig mee ben. Om welke reden zouden die 3.5 wagens niet meer op Zolder kunnen rijden?
Ja, ik kan me wel enkele onveilige situaties voor de geest halen maar die waren niet aan het circuit te wijten. Eerder coureurs die chronisch kleurenblind zijn of niet weten dat het circuit tussen de twee witte lijnen ligt. O ja, een Spaanse koersdirectie die de naam niet waardig mag je ook meetellen. Zit die Delettre nog steeds bij die Spanjaarden?
Stranger
31-10-2006, 00:13
Hmm..15 april en 19 augustus de 3.5jes.
Zo te zien beide in combinatie met de Le Mans Series.
Stranger
31-10-2006, 00:19
Om welke reden zouden die 3.5 wagens niet meer op Zolder kunnen rijden?
Ja, ik kan me wel enkele onveilige situaties voor de geest halen maar die waren niet aan het circuit te wijten. Eerder coureurs die chronisch kleurenblind zijn of niet weten dat het circuit tussen de twee witte lijnen ligt. O ja, een Spaanse koersdirectie die de naam niet waardig mag je ook meetellen. Zit die Delettre nog steeds bij die Spanjaarden?Het ging op Zolder in 2005 en 2006 vaker fout dan op de andere circuits, de problemen met de RACB die wat met de uitslagen ging lopen rommelen en dat blijkbaar aan de betreffende WSbR 3.5 teams bekend maakte en daarna pas aan de organisatie.
Denk dat RPM het gewoon gehad heeft met Zolder.
Het ging op Zolder in 2005 en 2006 vaker fout dan op de andere circuits, de problemen met de RACB die wat met de uitslagen ging lopen rommelen en dat blijkbaar aan de betreffende WSbR 3.5 teams bekend maakte en daarna pas aan de organisatie.
Denk dat RPM het gewoon gehad heeft met Zolder.
Ja, het ging wellicht vaker fout dan op andere circuits, maar de oorzaak? Was die aan het circuit gerelateerd? Bij de klappers en schuivers die ik voor de geest kan halen had was dit niet het geval.
In 2005 koos men (RPM dus) ervoor om de hele bups gezamelijk te laten kwalificeren. Na verhitte discussies, waarbij Kurt Mollekens een leidende rol speelde, ging men over tot 2 kwalificatiegroepen. Nadeel van Zolder was dat men als eerste op de kalender stond.
2006 viel qua klappers mee, alleen als die gasten consequent de Villeneuve afsnijden omdat die route sneller is in het nat dan de werkelijke piste........wie is dan de schuldige? De coureurs en RPM die haar coureurs niet onder controle heeft. Wederom was Zolder de eerste op de kalender.
Hoe de RACB e.e.a. heeft afgehandeld? Tot op dit moment te weinig informatie voorhanden op dat op de juiste waarde in te schatten. Zou me overigens niets verbazen als de RACB idd zwaar geblunderd heeft.
Alleen raar dat RPM dan wel weer in zee gaat met diezelfde RACB tijdens de 24 uur van Spa ;)
Ik heb die mensen van RPM vaak bij mij in de zaak gehad en die waren heel tevreden van Zolder. Ook toen ik hun verantwoordelijke zag in Francorchamps bij de 24 uren zei die mij "hope we come to Zolder next year". Nu kan dat laatste ook met onze "wheelsburger" te maken hebben :D
Veel ongevallen waren zeker te wijten dat de meeste rijders weinig ervaring hadden in dergelijke bolides omdat ze hun eerste raceweekend met zoveel PK reden. En ik denk dat de klappers in Francorchamps dit jaar ook niet mals waren.
Dat de 3,5L World Series niet bij de openingswedstrijd in België van de partij zijn wekt bevreemding. Wel zijn er diverse geruchten dat een andere spectaculaire raceklasse in de loop van 2007 naar Zolder komt.
http://www.autosport.nl/actueel/news...8&bericht=4318
Als er iets komt in de trant komt van Champcars of A1GP dan kan ik me voorstellen dat een van de betrokken partijen, of wellicht allebei, wil voorkomen dat er vergelijking gemaakt gaat worden tussen WSbR 3.5 en Champcar of A1GP.
bluelite
01-11-2006, 18:04
Meer tijd voor de F1 Roadshow... Wat wil dat dan zeggen? Zonta en Piquet Jr die allebei een R26 ter beschikking krijgen en maar liefst 45 minuten over CZ mogen scheuren?
Mr.Dallara
03-11-2006, 21:14
Hmm..15 april en 19 augustus de 3.5jes.
Zo te zien beide in combinatie met de Le Mans Series.
Jij had een goed voorgevoel, want bijden zijn dus idd in combi met de LMS. Dat worden dus zeer hoogstaande weekends...
Dat de Renault meeting op de Nurburgring op de oorspronkelijke kalender ging samenvallen met een DTM race op Hockenheim hebben ze bij Renault Sport ook blijkbaar telaat ontdekt... :rolleyes:
Vandaar na minder dan één week al versie 1.2 van de WS kalender voor 2007: :rolleyes: (Estoril en Nurburgring zijn gewisseld in de kalender...)
15 april - Monza - Renault V6 3.5 (samen met LMS)
6 mei - Nurburgring - Renault V6 3.5, Eurocup en Megane
27 mei - Monte Carlo - Renault V6 3.5 (samen met GP2 en F1)
3 juni - Estoril - Renault V6 3.5, Eurocup en Megane
24 juni - Istanbul - Renault V6 3.5, Eurocup en Megane
19 august - Spa - Renault V6 3.5 (samen met LMS)
9 september - Donington - Renault V6 3.5, Eurocup en Megane
24 september - Le Mans o Magny Cours - Renault V6 3.5, Eurocup en Megane
28 oktober - Barcellona - Renault V6 3.5, Eurocup en Megane
Stranger
04-11-2006, 02:07
Dat de Renault meeting op de Nurburgring op de oorspronkelijke kalender ging samenvallen met een DTM race op Hockenheim hebben ze bij Renault Sport ook blijkbaar telaat ontdekt... :rolleyes:
Vandaar na minder dan één week al versie 1.2 van de WS kalender voor 2007: :rolleyes: (Estoril en Nurburgring zijn gewisseld in de kalender...)
6 mei - Nurburgring - Renault V6 3.5, Eurocup en Megane Volgens mij valt die race nu juist samen. Hockenheim is toch 6 mei?
bluelite
05-11-2006, 23:35
Volgens mij is er helemaal niets verandert aan de kalender hoor. Toen op 30/31 oktober de voorlopige kalender werd voorgesteld had ik meteen alles opgeschreven in mijn agenda. Toen stond de Nürburgring al op 6 mei en Estoril op 3 juni...
Mr.Dallara
08-11-2006, 01:22
Op 30-10 werd op de eerste versie gepubliceerd > http://italiaracing.net/news.asp?id=7025&cat=WORLD_SERIES&nome=WS_RENAULT_3.5&cart=news_world%20series
Op 3-11 werd Estoril en Nurburgring verwisseld in de kalender > http://italiaracing.net/news.asp?id=7025&cat=WORLD_SERIES&nome=WS_RENAULT_3.5&cart=news_world%20series
Dit is alvast wat ik heb gezien en dus hier had neergezet...
Mss had jij van in het begin een juiste kalender ergens gezien/gekregen?
bluelite
08-11-2006, 01:48
Ik denk dat er bij Italiaracing.net een foutje moet zijn ingeslopen. Wij op Autosport.be hadden al vanaf den beginne Nürburgring vóór Estoril en dat stond zo ook in het communiqué van Renault.
JPMontoya
09-11-2006, 22:30
Hoe de RACB e.e.a. heeft afgehandeld? Tot op dit moment te weinig informatie voorhanden op dat op de juiste waarde in te schatten. Zou me overigens niets verbazen als de RACB idd zwaar geblunderd heeft.
Van wat ik weet is dat men dit met lede ogen heeft moeten aanzien en dat men er bij Renault-Sport zeer ongelukkig over was (om het op z'n zachts uit te drukken)
Anderzijds zei Jean-Paul Mari op de remise des prix in Barcelona dat Zolder niet geschikt was om met 30 zo'n krachtige wagens over het circuit te gaan...
Ze rijden al jaren op Zolder en nu zou dat niet meer geschikt zijn.
Wat zal daar weer achter zitten ?!
Anderzijds zei Jean-Paul Mari op de remise des prix in Barcelona dat Zolder niet geschikt was om met 30 zo'n krachtige wagens over het circuit te gaan...
Nee Bilbao 2005 en Monaco zijn veel geschikter :D De licentie van CZ laat zelfs GP2 wedstrijden toe...........en dan vinden die van Renault/RPM opeens e.e.a. niet geschikt? Ik geloof er geen bal van, zal wel een politieke, financiele, persoonlijke of marketing-reden hebben ;)
JPMontoya
10-11-2006, 10:27
on sait déjà que Filipe Albuquerque et Davide Valsecchi composeront l’effectif d’Epsilon Euskadi, qui affiche désormais les couleurs de Red Bull.
www.renault-sport.com
Baguette dan toch niet bij Epsilon in 2007.
Baguette dan toch niet bij Epsilon in 2007.
was al tijdje terug te lezen op turbo magazine, stond in dat er voor Baguette wss geen plaats zou zijn bij Epsilon, maar dat ze hem zouden helpen onderdak te vinden bij een ander team
JPMontoya
21-11-2006, 18:06
Sebastian Vettel rijdt in 2007 voor Carlin. Dit zou dus betekenen dat er naast de 2 epsilons ook een 1 Carlin in de kleuren van RedBull rijdt.
Mr.Dallara
28-11-2006, 13:28
D’Ambrosio zou heeeeeeel close staan bij een deal met het Engelse Comtec! :)
De nodige centen zouden aanwezig zijn, zelfs een contract met de status van 1e piloot zou in de maak zijn! :) :eek:
Bron: http://peterbaert.wordpress.com/2006/11/28/fr-35-dambrosio-op-weg-naar-topteam-comtec/
Het vervolg ongetwijfeld nog deze week vanuit de paddock in Valencia!
Fingers crossed!!!
Comtec is eigenlijk een beetje een Belgsich team ;)
Van de garde bevestigd bij Victory
Formula One's Super Aguri third driver Giedo van der Garde will race for Victory Engineering in World Series by Renault next year.
The Dutchman tested with the team last month, and the announcement comes less than a week after the team were confirmed on the 2007 entry list for the series.
autosport.com
Mr.Dallara
20-12-2006, 02:15
De Franse rooky Julien Jousse is ook al zeker van een WS zitje in 2007, hij heeft getekend bij het Franse Tech 1.
French Formula Renault race winner Julien Jousse (3rd in 2006 championship) secured a seat at Tech 1 Racing for 2007 and will take part in the WSR 3.5 championship with the Toulouse-based team.
Julien and team boss Simon Abadie were both satisfied with post season tests. At Paul Ricard/HTTT, Julien set 11th time overall, and confirmed at Vallelunga, where he was 7th fastest at the end of day 1.
italiaracing.net
Op het verhaal in La Dernière Heure van enkele weken terug dat D’Ambrosio zeer dicht bij een deal is met Comtec is nog steeds geen vervolg te vinden...
geen nieuws = goed nieuws ??? laat ons hopen...
Mr.Dallara
24-12-2006, 17:07
Met nog enkele kleine verschuivingen is nu versie 1.3 al uit van de kalender voor 2007: (Estoril word vervangen door de Hungaroring en Magny-Cours krijgt terug de Franse WS round i.p.v. Le Mans)
24 juni - Istanbul - Renault V6 3.5, Eurocup en Megane
15 juli - Hungaroring - Renault V6 3.5, Eurocup en Megane
24 september - Magny Cours - Renault V6 3.5, Eurocup en Megane
Er zijn al een aantal teams en piloten die een deal hebben voor 2007, een lijstje:
Carlin Motorsport - Sebastian Vettel (GER)
Carlin Motorsport - Mikhail Aleshin (RUS)
Victory Engineering - Giedo van der Garde (NED)
Victory Engineering - Charlie Kimball (USA)
Epsilon-Euskadi - Filipe Albuquerque (POR)
Epsilon-Euskadi - Davide Valsecchi (ITA)
Interwetten.com - Carlo Iaconelli (ITA)
Tech 1 Racing - Julien Jousse (FRA)
Comtec is eigenlijk een beetje een Belgsich team ;)
En nu weer een vleugje oranje:
New name for Comtec
Following the signature of a lead partnership agreement with a well-known Dutch energy drinks brand, the Comtec Racing team will be known as Red Devil Comtec in 2007.
http://www.racecar.co.uk/story.asp?NewsID=15753
Even de site gecheckt van Red Devil, laatste update is uit 2002 :confused: Zal toch niet een variant zijn op Kizz-me?
De Teams voor 2007 :
• Carlin Motorsport
• Red Devil Comtec
• Draco Multiracing USA
• Epsilon-Euskadi
• Eurointernational
• Interwetten.com Racing
• KTR
• Prema Power Team
• RC Motorsport
• Tech 1 Racing
• Cram Competition
• Fortec Motorsport
• Great Dane Racing
• Pons Racing
• Victory Engineering
Wie of wat is Great Dane Racing??? (is dit vergelijkbaar met Kid Jensen Racing van de F3000 tijd???)
bluelite
29-12-2006, 17:08
Great Dane Racing = GD Racing
Aah thx ;) ff te vlug willen zijn
ff laatste geruchten updaten :
- Miguel Molina naar Pons Racing
- Alvaro Barba in gesprek met Draco
- Milos Pavlovic ook in gesprek met Draco (wil voor titel gaan)
- Gregory Franchi in gesprek met KTR
- Red Devil Comtec : Ben Hanley en Danni Clos in beeld
- Fortec : Stephen Jelley en Yelmer Buurman in beeld (als de laatste niet naar DTM gaat)
We hebben een Belgisch team ind e eurocup:
The Committee reviewed sixteen pre-registration requests. The list of the 15 pre-selected teams is as follows (in alphabetical order):
- BVM Minardi Team (ITA/2 cars)
- Carlin Motorsport (GBR/3 cars)
- Cram Competition (ITA/3 cars)
- District Racing (ROM/2 cars)
- Epsilon Euskadi Red Bull (ESP/3 cars)
- Epsilon Euskadi (ESP/3 cars)
- Fortec Motorsport (GBR/2 cars)
- Jenzer Motorsport (SUI/3 cars)
- Motopark Oscherlseben (GER/2 cars)
- Motorsport Arena (GER/2 cars)
- Omicron Racing (ESP/3 cars)
- Prema Powerteam (ITA/3 cars)
- SG Formula (FRA/2 cars)
- SG Drivers Project (FRA/2 cars)
- Thierry Boutsen Racing (BEL/2 cars)
SL Formula (GER/2 cars) also expressed its interest in taking part and has been placed on the standby list.
-renault-
bluelite
09-01-2007, 22:25
Is niet zo'n nieuws. TBR deed al mee tijdens verschillende tests en ze deden het nog zo slecht niet.
JPMontoya
10-01-2007, 01:54
Stephane Richelmi zou gaan rijden bij TBR en ze willen graag Jonathan Hirschi.
Mr.Dallara
10-01-2007, 15:25
We hebben een Belgisch team ind e eurocup:
:) Prachtig om te zien dat jaar na jaar er meer en meer Belgische teams én piloten te vinden zijn in de World Series by Renault paddock.
Alle Eurocup teams hebben max 3 wagens (vind ik ook terecht een goede regel), behalve Epsilon en Motopark Oscherlseben die het weer slim spelen en onder 2 namen inschrijven... :(
De voorbije dagen zijn er heel wat belangrijke deals gemaakt voor het komend FR3.5 seizoen:
Draco heeft een top line-up met Milos Pavlovic en Alvaro Barba, terwijl James Walker én Sean McIntosh zeer kort bij een deal staan met Fortec.
Een lijstje:
Comtec:
-
-
Carlin:
- Mikhail Aleshin
- Sebastian Vettel
Victory:
- Giedo Van der Garde
- Charlie Kimball
Fortec:
- Sean McIntosh ?
- James Walker ?
Draco:
- Alvaro Barba
- Milos Pavlovic
Prema:
- TBA
- TBA
RC Motorsport:
- TBA
- TBA
GD Racing:
-TBA
- TBA
Eurointernational:
- TBA
- TBA
Cram:
- TBA
- TBA
Epsilon:
- Filipe Albuquerque
- Davide Valsecchi
Pons:
- TBA
- TBA
Tech 1:
- Julien Jousse
- TBA
KTR:
- TBA
- TBA
Interwetten:
- Carlos Iaconelli
- TBA
bluelite
10-01-2007, 19:46
Van Lagen en Nunez bij Comtec volgens Italiaracing. Geen d'Ambrosio dus...
Mr.Dallara
12-01-2007, 13:21
Van Lagen en Nunez bij Comtec volgens Italiaracing. Geen d'Ambrosio dus...
Bad news voor Jeromeke!!! :(
Maar volgens italiaracing zou hij ook in gesprek zijn met Cram (dat vanaf deze winter in de UK z'n workshop zal hebben met Engels personeel, terwijl Marcello Rosei wel teambaas blijft), het lijstje bij Cram van potentiële piloten is volgens mij té lang om op een plaatsje voor Jerome te hopen.
De deal met McIntosh en Walker bij Fortec zou volgende week officieel worden, zo is Mollekens en z'n KTR team dus de snelle Canadees kwijt.
Bonetti en vooral Greg Franchi zou close staan voor een seizoen World Series bij KTR.
Met een lichte wijziging in de test data zijn dit de 3 collectieve 2-daagse test sessies voor de openings race in Monza op 14-15 april:
14-15 maart 2007: Montmelò
26-27 maart 2007: Nurburgring
25-26 april 2007: Magny-Cours
Mr.Dallara
20-01-2007, 21:07
Op turbomagazine (http://www.turbomagazine.be/nldes_infos.asp?id=6426&idback2=4) staat te lezen dat de kans nihil is dat d'Ambrosio zal race in de WS dit seizoen. Z'n Italiaanse manager Vincenzo Sospiri gaat 3 wagens inzette in de Formula Masters, dat is een mogelijkheid voor hem ofwel word het (weer) de (Italiaanse?) F3000.
Cram heeft een deal gemaakt met Aziaat Fairuz Fauzy voor komend seizoen, zo heeft de lijst weer wat meer vorm... :
Comtec:
Jaap Van Lagen - Alejandro Nunez
Carlin:
Mikhail Aleshin - Sebastian Vettel
Victory:
Giedo Van der Garde - Charlie Kimball
Draco:
Alvaro Barba - Milos Pavlovic
Epsilon:
Filipe Albuquerque - Davide Valsecchi
Fortec:
James Walker - TBA
Cram CH2:
Fairuz Fauzy - TBA
Tech 1:
Julien Jousse - TBA
Interwetten:
Carlos Iaconelli - TBA
Eurointernational:
Celso Miguez - TBA
Prema:
TBA - TBA
RC Motorsport:
TBA - TBA
GD Racing:
TBA - TBA
Pons:
TBA - TBA
KTR:
TBA - TBA
JPMontoya
20-01-2007, 22:52
Op turbomagazine (http://www.turbomagazine.be/nldes_infos.asp?id=6426&idback2=4) staat te lezen dat de kans nihil is dat d'Ambrosio zal race in de WS dit seizoen. Z'n Italiaanse manager Vincenzo Sospiri gaat 3 wagens inzette in de Formula Masters, dat is een mogelijkheid voor hem ofwel word het (weer) de (Italiaanse?) F3000.
Jerome D'Ambrosio moet oppassen want zijn "window op opportunities" is stilaan aan het sluiten...
Formule Master is in mijn ogen terug naar af. Dan kan hij beter aan de slag in de Eurocup Formule Renault 2.0 waar je toch al zeker bent van enige kwaliteit in het deelnemersveld...
Maar eigenlijk of het nu F3000, FR 2.0, Formule Master.... Dit is allemaal hetzelfde...
Hij moet een fundamentele stap hoger en dat is Euro F3, GP2 of WSbR. Dit is voor hem echt noodzaak anders zie ik ook dit talent weer verloren gaan...
Mr.Dallara
22-01-2007, 20:55
Formule Renault 3.5: Kortnieuws
- Bertrand Baguette maakt morgen tijdens een persconferentie in Brussel bekend voor welk team hij in 2007 rijdt.
autosport.be
Ik ben heel benieuwd waar hij komend seizoen gaat rijden (in de WS?)!
Het race debuut vd eerste vrouw in de WS is komend seizoen een fijt! :) Miss Pipa Mann heeft getekend bij Cram.
Terwijl Spanjaard Celso Miguez een deal heeft met Eurointernational, "de Minardi vd WS" zou deze winter proffesioneler personeel en een groter budget hebben vergaart. Ze zullen het zich zeker niet beklagen met de komst van een 3e top team uit de UK die zonder twijfel het niveau deftig zullen doen stijgen in de serie.
bluelite
23-01-2007, 17:16
Baguette naar KTR
Bertrand Baguette verdedigt volgend seizoen de kleuren van KTR in de Formule Renault 3.5. Dat werd vanmiddag bekendgemaakt in de gebouwen van Baguette´s hoofdsponsor Aspria in Brussel.
bron: http://www.autosport.be/news/8600.awm
En dus geen Xavier Maassen bij KTR, voor het tweede jaar op rij piest hij naast het potje.
Ik heb dan ook al een aantal minder ervaren jongens met correct budget moeten bedanken voor hun welgemeende interesse
http://www.autosport.be/news/8601.awm
bluelite
23-01-2007, 21:41
Je leest het inderdaad goed Mark... geen Xavier Maassen. Wie het wel wordt, dat weten we binnen een paar dagen. ;)
Mr.Dallara
03-02-2007, 21:47
De 2e man bij KTR is bekend, de Fransman Guillaume Moreau.
En dus geen Xavier Maassen bij KTR, voor het tweede jaar op rij piest hij naast het potje.
Hij heeft blijkbaar een goeie deal kunnen regelen én veel geld geinvesteerd, Xavier rijd een reizoen bij het Italiaanse Prema!
http://www.italiaracing.net/public/maassenvolto07.jpg
foto: italiaracing.net
A1 topper Salvador Duran weeft dan weer getekend bij interwetten.
De 2007 grid ziet er nu zo uit:
Comtec: Jaap Van Lagen - Alejandro Nunez
Carlin: Mikhail Aleshin - Sebastian Vettel
Victory: Giedo Van der Garde - Charlie Kimball
Draco: Alvaro Barba - Milos Pavlovic
Epsilon: Filipe Albuquerque - Davide Valsecchi
Cram by P1: Fairuz Fauzy - Pippa Mann
RC Motorsport: Marco Bonanomi - Adam Khan
Interwetten: Carlos Iaconelli - Salvador Duran
KTR: Bertrand Baguette - Guillaume Moreau
Fortec: James Walker - TBA
Tech 1: Julien Jousse - TBA
Eurointernational: Celso Miguez - TBA
Prema: Xavier Maassen - TBA
GD Racing: Pasquale Di Sabatino - TBA
Pons: TBA - TBA
Mr.Dallara
05-02-2007, 18:24
Een reactie van Mollekens na z'n deal met Moreau als 2e piloot naast Baguette bij KTR in 2007:
Kurt Mollekens nous l'avait promis lors de l'officialisation du volant de Bertrand Baguette dans le cadre des World Series by Renault 2007, le nom de l'équipier du Verviétois serait annoncé sous peu. C'est fait, et sans grande surprise, c'est le Français Guillaume Moreau, en provenance des F3 Euroseries, qui a décroché la timbale. "Les négociations avec Sean McIntosh se sont poursuivies, mais en date du 31 janvier, son budget était toujours incomplet", commente Kurt Mollekens. "Le projet Champ Car de Guillaume avec Conquest Racing ayant du plomb dans l'aile, et le contact qu'il avait avec Racing Engineering pour la GP2 n'ayant pu aboutir, il tenait à sceller son sort au plus vite. Nous sommes dès lors parvenus à un accord vendredi à Paris, ce qui me permet d'officialiser un duo francophone pour 2007. Il est vrai que j'avais parlé d'un pilote expérimenté aux côtés de Bertrand, et d'aucuns me reprochent aujourd'hui le choix de Moreau, qui n'a jamais roulé au volant d'une 3.5. Je pense que Guillaume est sous-estimé par la presse internationale, et l'an dernier, s'il avait piloté pour ASM dans les Euroseries, il n'aurait pas manqué de briller davantage. Je pense que Moreau et Baguette seront parfaitement complémentaires. A nous de préparer au mieux les premiers test collectifs, qui auront lieu dans un bon mois à Barcelone..."
Bron: turbomagazine.be
JPMontoya
13-02-2007, 16:50
Op 2/3/4 Maart vind in Antwerpen (Expo) voor de 30ste keer het antwerp Classic Salon plaats met dit jaar als Thema: Renault-Sport
Ongeveer 300M2 zal er aan renault-sport wagens van verleden tot heden ten toon gesteld worden. De organisatie wordt getrokken door de EXCLUSIVE ALPINE CLUB die kan rekenen op de steun van RST.
RENAULT SPORT TECHNOLOGIES Ulis/Paris, waar de RS wagens gemaakt worden, stelt 2 van zijn unieke testauto's ter beschikking!
1. prototype RS CLIO R3 rallye
2. prototype RS World Series by Renault Formula 3.5 versie 2007
Ze moeten ook snel, snel terug richting RST Ulis/Paris met een speciaal transportbedrijf voor verder ontwikkelingswerk.
PS : De RS CLIO R3 wordt zelfs speciaal voor Antwerpen, na al die test-kilometers, in nieuwe lak gezet!!!
Bovendien is er ook het volgende te zien.
- R5 Turbo 2
- Alpine A110
- FR 1.6
- Clio Cup Elf
- CLIO V6
- Clio V6 Eurocup (Renaud Kuppens)
- Megane 16V (Renaud Kuppens)
- de Mégane Trophy Eurocup (Renaud Kuppens)
- handtekeningen-sessie Jean Ragnotti.
Mr.Dallara
13-02-2007, 21:58
Op 2/3/4 Maart vind in Antwerpen (Expo) voor de 30ste keer het antwerp Classic Salon plaats met dit jaar als Thema: Renault-Sport
Ongeveer 300M2 zal er aan renault-sport wagens van verleden tot heden ten toon gesteld worden. De organisatie wordt getrokken door de EXCLUSIVE ALPINE CLUB die kan rekenen op de steun van RST.
RENAULT SPORT TECHNOLOGIES Ulis/Paris, waar de RS wagens gemaakt worden, stelt 2 van zijn unieke testauto's ter beschikking!
1. prototype RS CLIO R3 rallye
2. prototype RS World Series by Renault Formula 3.5 versie 2007
Ze moeten ook snel, snel terug richting RST Ulis/Paris met een speciaal transportbedrijf voor verder ontwikkelingswerk.
PS : De RS CLIO R3 wordt zelfs speciaal voor Antwerpen, na al die test-kilometers, in nieuwe lak gezet!!!
Bovendien is er ook het volgende te zien.
- R5 Turbo 2
- Alpine A110
- FR 1.6
- Clio Cup Elf
- CLIO V6
- Clio V6 Eurocup (Renaud Kuppens)
- Megane 16V (Renaud Kuppens)
- de Mégane Trophy Eurocup (Renaud Kuppens)
- handtekeningen-sessie Jean Ragnotti.
Lijkt me wel de moeite om de nieuwe FR3.5 al in premiere te zien vlak bij huis! Ik ga proberen om er bij te zijn.
Op Italiaracing.net staat te lezen dat de 17 jarige Richard Philippe (broer van ChampCar ster Nelson Philippe) zeer waarschijnlijk 2e man word bij Fortec naast James Walker.
Moest het zo zijn, dan is de kans wel heel groot dat ex KTR piloot Sean McIntosh een zitje heeft geforceerd in de ChampCar Series! :)
Op autosport.nl staat dan weer een intervieuw met Jaap van Lagen, naar aanleiding van z'n 2007 seizoen bij het Engelse Comtec.
World Series FR3.5: Jaap van Lagen is terug
Is het tegenwoordig mogelijk als 31-jarige nog een kans van slagen te hebben in een top single-seater categorie? Als je regerend Eurocup Megane Trophy kampioen Jaap van Lagen ontmoet luidt het antwoordt: “Jazeker!” Van Lagen tekende onlangs een contract met het Red Devil Comtec Team waar Jaap dit seizoen overwinningen hoopt te behalen.
Heeft het winnen van de Eurocup Megane Trophy bijgedragen aan Van Lagens optimisme?
“Om het kampioenschap te winnen is natuurlijk fantastisch omdat iedereen weet dat je een potentiële titelkandidaat bent voor elke nieuwe competitie. Je bent klaar voor een nieuwe uitdaging. Het is het beste visitekaartje. Ik ben erg blij dat mijn nieuwe sponsor Orient Shipping Rotterdam en Comtec in mijn capaciteiten geloven.”
WTCC of FIA GT lijkt toch meer een natuurlijke keuze voor jou in plaats van de WSR by Renault 3,5L?
“Misschien, maar ik geloof dat ik mij nog heel goed kan bewijzen. Dit jaar rijd ik een volledig seizoen in een topteam en ik kan iedereen mijn kwaliteiten laten zien.”
.....................
Volledig intervieuw --> http://www.autosport.nl/actueel/internationaal/rws_fr35/index.php?id=4666&rubriek=int
(Jaap en Comtec gaan op 1 en 9 maart al privé testen op Snetterton, op 14 en 15 maart zijn er dan de 1e collectieve testen in Barcelona)
Mr.Dallara
14-02-2007, 21:41
Vandaag is bekend geraakt dat Ben Hanley (RDD piloot) teamgenoot word van Maassen bij Prema.
Het silly season loopt zo ten einde, want er zijn nu nog maar 4 zitjes vrij in de WS paddock, terwijl namen als Alessandro Ciompi, Alessandro Bonetti, Tristan Gommendy, Alvaro Parente, Christian Montanari, Gregory Franchi, Sean McIntosh en Franck Perera nog steeds geen deal hebben voor 2007.
JPMontoya
27-02-2007, 16:38
http://www.renaudkuppens.be/albums/mtdesign07/Renaud_Kuppens_Megane_Trophy05.sized.jpg
Te bewonderen dit week-end op het Antwerp Classic Salon in Antwerpen net als vele andere Renault-Sport wagens
Mr.Dallara
28-02-2007, 18:53
In de nieuwste Turbomagazine staat een dubbel interview met Mollekens en Baguette!
Op de site van Turbo staat een kleine theaser:
http://www.turbomagazine.be/images/Magazine/itvkmbbnl.jpg
Mr.Dallara
15-03-2007, 11:48
De kick-off van het WSbR seizoen vond gisteren plaats in Barcelona, waar gisteren en vandaag de eerste 2 daagse test plaats vind van 2007.
2 piloten moesten passen door hun dubbel programma, Van der Garde en Vettel zitten in Melbourne voor hun F1 verplichtingen.... (Al zal het voor Van der Garde alleen maar wat PR werk zijn...)
Het KTR team van Mollekens presteerde direct vanaf de eerste moment zeer goed met z'n 2 nieuwe én jonge leeuwen. Baguette (20j) klokte een prachtige 4e tijd!!! terwijl Moreau (23j) een meer dan voortreffelijke 13e tijd realisserde bij z'n debuut in de FR3.5.
Hanley (Prema) en Aleshin (Carlin) waren overduidelijk de snelste van het veld, voeg daarbij nog Vettel (Carlin) en Pavlovic (Draco) bij en we kennen -volgens mij- de 4 tittel kandidaten voor 2007.
Van Lagen steld me teleur met pas een 12e tijd op een dikke sec., ik veronderstel dat hij nog geen set nieuwe banden heeft gebruikt... anders is er nog veeeeel werk aan de winkel voor Jaap...
Maassen is weer op z'n vertrouwde plaats... achteraan het veld...
De tijden:
1 Ben Hanley - Prema Powerteam 1:32.205
2 Mikhail Aleshin - Carlin Motorsport +0.055
3 Filipe Aalbuquerque - Epsilon Euskadi +0.498
4 Bertrand Baguette - KTR +0.519
5 Miguel Molina - Pons Racing +0.597
6 Davide Valsecchi - Epsilon Euskadi +0.614
7 Carlos Iaconelli - Pons Racing +0.841
8 Alejandro Nunez - Team Comtec +0.884
9 Alvaro Barba - Draco Racing +0.988
10 Milos Pavlovic - Draco Racing +1.027
11 Marco Bonanomi - RC Motorsport +1.059
12 Jaap van Lagen - Team Comtec +1.066
13 Guillaume Moreau - KTR +1.124
14 James Walker - Fortec Motorsport +1.139
15 Pasquale di Sabatino - GD Racing +1.268
16 Christian Montanari - GD Racing +1.283
17 Alvaro Parente - Tech 1 Racing +1.290
18 Fairuz Fauzy - Cram Competition +1.347
19 Salvador Duran - Interwetten.com +1.514
20 Richard Philippe - Fortec Motorsport +1.706
21 Celso Miguez - Eurointernational +1.749
22 Charlie Kimball - Victory Engineering +2.036
23 Julien Jousse - Tech 1 Racing +2.080
24 Pippa Mann - Cram Competition +2.550
25 Xavier Maassen - Prema Powerteam +2.781
26 Alessandro Ciompi - Eurointernational +2.799
27 Adam Langley-Khan - RC Motorsport +3.279
28 Daniil Move - Interwetten.com +3.966
Mr.Dallara
15-03-2007, 11:59
Enkele foto's:
Hanley (Prema):
http://photos.media.renault-sport.com/en/index.php?uri=&displaypic=World_Series_by_Renault%2FWorld_Series_ FR_3.5%2F01_barcelona_tests%2F0703507_HANLEY.jpg
Aleshin (Carlin):
http://photos.media.renault-sport.com/en/index.php?uri=&displaypic=World_Series_by_Renault%2FWorld_Series_ FR_3.5%2F01_barcelona_tests%2F0703524_ALESHIN.jpg
Baguette (KTR):
http://photos.media.renault-sport.com/en/index.php?uri=&displaypic=World_Series_by_Renault%2FWorld_Series_ FR_3.5%2F01_barcelona_tests%2F0703502_BAGUETTE.jpg
Moreau (KTR):
http://photos.media.renault-sport.com/en/index.php?uri=&displaypic=World_Series_by_Renault%2FWorld_Series_ FR_3.5%2F01_barcelona_tests%2F0703512_MOREAU.jpg
Miss Pipi Mann (Cram):
http://photos.media.renault-sport.com/en/index.php?uri=&displaypic=World_Series_by_Renault%2FWorld_Series_ FR_3.5%2F01_barcelona_tests%2F0703518_MANN.jpg
Pit actie bij Victory:
http://photos.media.renault-sport.com/en/index.php?uri=&displaypic=World_Series_by_Renault%2FWorld_Series_ FR_3.5%2F01_barcelona_tests%2F0703526_KIMBALL.jpg
Van Lagen (Comtec):
http://photos.media.renault-sport.com/en/index.php?uri=&displaypic=World_Series_by_Renault%2FWorld_Series_ FR_3.5%2F01_barcelona_tests%2F0703535_VAN_LAGEN.jp g
Foto's: renault-sport.com
Voor de liefhebbers, 26&27 maart test het hele zwikkie op de Nurburgring. Verlof is geregeld :)
Mr.Dallara
16-03-2007, 12:09
Voor de liefhebbers, 26&27 maart test het hele zwikkie op de Nurburgring. Verlof is geregeld :)
Ik zal er dinsdag ook zijn...
De results van dag 2 in Barcelona:
1 Davide Valsecchi - Epsilon Euskadi 1:31.582
2 Mikhail Aleshin - Carlin Motorsport +0.144
3 Alvaro Parente - Tech 1 Racing +0.184
4 Miguel Molina - Pons Racing +0.255
5 Filipe Aalbuquerque - Epsilon Euskadi +0.345
6 Ben Hanley - Prema Powerteam +0.475
7 Sébastien Buemi - Carlin Motorsport +0.480
8 Bertrand Baguette - KTR +0.521
9 Carlos Iaconelli - Pons Racing +0.527
10 Alvaro Barba - Draco Racing +0.592
11 Alejandro Nunez - Team Comtec +0.662
12 Jaap van Lagen - Team Comtec +0.678
13 Marco Bonanomi - RC Motorsport +0.913
14 Pasquale di Sabatino - GD Racing +0.990
15 Christian Montanari - GD Racing +1.116
16 Milos Pavlovic - Draco Racing +1.149
17 Fairuz Fauzy - Cram Competition +1.179
18 James Walker - Fortec Motorsport +1.244
19 Richard Philippe - Fortec Motorsport +1.257
20 Guillaume Moreau - KTR +1.364
21 Xavier Maassen - Prema Powerteam +1.426
22 Julien Jousse - Tech 1 Racing +1.435
23 Salvador Duran - Interwetten.com +1.486
24 Celso Miguez - Eurointernational +1.671
25 Charlie Kimball - Victory Engineering +1.710
26 Pippa Mann - Cram Competition +1.776
27 Adam Langley-Khan - RC Motorsport +1.840
28 Alessandro Ciompi - Eurointernational +1.947
29 Daniil Move - Interwetten.com +2.842
Baguette weer stevig in de top 10! Zeer knap wat de 20 jarige waal bij z'n eerste test bij KTR realiseerd.
Jaap al wat meer vooraan, maar nog steeds teleurstellend voor een ervaren rot als hij... hij kent alles door en door, de track, de wagen, het team, ...
De 2e dag was een waar "slagveld" qua rode vlaggen op Montmelo, vandaar dat enkele teams (o.a. KTR) al enkele uren voor het einde vd test huiswaards zijn gekeerd...
After a fairly quiet first day with relatively few stoppages for accidents, the red flags came out frequently today. The drivers came through unscathed, but the mechanics had their work cut out!
....
....
Most of the teams finished their testing quite early. Several of the top outfits - Prema Powerteam, KTR, Carlin Motorsport and Red Devil Comtec - started packing up in the afternoon.
....
Een foto galery van de 2 daagse test: http://www.renault-sport.fr/en/world_series/formulaV6/photos.php?epreuve=Essais+Barcelone+2007&traduction=Tests+Barcelona+2007
Mr.Dallara
18-03-2007, 16:38
Vanaf komend weekend zullen de (gratis) World Series tickets "à volenté" te verkrijgen zijn bij alle Renault dealers in ons landje. Deze info en een presentatie van de Renault day's "new look" in Zolder (op 21 en 22 mei) staat in de nieuwste Azimut.
De Renault day's "new look" in Zolder, bevat dus geen race's meer van de FR3.5, maar wel nog steeds race's van FR 1.6, 2.0 en Megane Trophy, nog meer track time voor F1 demo's, Clio Cup, de vele gekende activiteiten in de paddock's zoals de voorbije jaren én (voor het eerst in België tijdens een WS round) een optreden in de paddock op zaterdag avond!
Iemand een idee welk Clio Cup we gaan zien in Zolder? De Duitse?
Ik ben benieuwd hoe het nieuwe concept (zonder FR3.5) gaat aanslaan! Ik verwacht een pak minder échte autosport fans, doordat de top serie ontbreekt... Maar door de steeds grotere bekendheid van het weekend én het nog meer profileren als familie event verwacht ik terug een vol huis in Zolder.
Wat verwachten jullie?
In bijlage enkele scans...
Ik kom niet kijken zonder 3.5. Voor de paar rondjes van de F1 ga ik ook niet, zal wel meer actie zien tijdens de F1-testen op Spa in juli;)
bluelite
18-03-2007, 17:55
Ik ben benieuwd hoe het nieuwe concept (zonder FR3.5) gaat aanslaan! Ik verwacht een pak minder échte autosport fans, doordat de top serie ontbreekt... Maar door de steeds grotere bekendheid van het weekend én het nog meer profileren als familie event verwacht ik terug een vol huis in Zolder.
Dat is een contradictie. De echte autosportfan komt ook voor een FR2.0-wedstrijd naar Zolder! Dat is immers een serie waarin de latere 3.5-, GP2- en F1-rijders aan het werk te zien zijn. Dus wie van autosport houdt, die komt naar de World Series in Zolder kijken. Simple as that.
Nicki_Mks
18-03-2007, 19:47
Vanaf komend weekend zullen de (gratis) World Series tickets "à volenté" te verkrijgen zijn bij alle Renault dealers in ons landje. Deze info en een presentatie van de Renault day's "new look" in Zolder (op 21 en 22 mei) staat in de nieuwste Azimut.
Ze zijn reeds een tijdje op www.renault-sport.fr te downloaden.
Iemand een idee welk Clio Cup we gaan zien in Zolder? De Duitse?
Yup. Bron: zie boven.
Hm. Ik betwijfel of de échte autosportfans komen voor een bende cowboys die bowling speelt met de Marshals als pins en dan klaagt over het circuit als ze zelf een poot breken. In mijn agenda staat het evenement trouwens al een tweetal jaar bekend als de Red Flag Days by Renault.
Ik betwijfel of de échte autosportfans komen voor een bende cowboys die bowling speelt met de Marshals als pins en dan klaagt over het circuit als ze zelf een poot breken.
Nou, nou, zware woorden ;) ............ die marshals bepalen zelf hun risico. Je kunt ook lekker achter de muur blijven onder het motto van: "risico is mij te hoog". Iets wat we in 2007 dan ook gaan uitbuiten ;)
Mr.Dallara
26-03-2007, 20:54
De 2daagse WS test zal dan toch doorgaan zoals gepland! Morgen en woensdag dus de allerlaatste test voor de eerst World Series/LMS round binnen 3 weken in Monza...
De sneeuw is op het circuit volledig weg, enkel hier en daar nog een beetje sneeuw. Maar met 15° de komende dagen is er dus geen reden tot het annuleren van de tests. ( http://www.nurburgring.org.uk/webcams.html )
Er zijn nog 2 piloten wissels (mogelijk opkomst):
- Bij RC zou Clivio Piccione (heeft er 2 redelijke seizoenen in GP2 opzitten) mogelijk de Italiaan Marco Bonanomi verstoten voor een zitje...
- Terwijl morgen Canadees McIntosh een test gaat doen bij GD Racing! (Daar is nog één zitje vrij) Gaat hij dan toch een (full)seizoen WS rijden? Nadat z'n Champ car project (voorlopig) mislukt is.
Ik zal morgen op de ring zijn, dus in de loop van de week mag je een lading foto's verwachten... ;)
(Nog volk morgen in de eifel?)
Het stickertje van Bonanomi heb ik vandaag toch nog gezien. De teams waren vandaag druk bezig met de opbouw van de boxen. Bij GD Racing heeft men geloof ik twee compleet nieuwe chassis.........ze waren nog volledig in het het zwart. Hier en daar wat tape op de voorkant van de sidepods om "steenslag" te voorkomen.
Baquette heeft wel een aparte sponsor, een circuit uit het Waalse ;) Als je er bent, probeer de aanhanger van Draco op de gevoelige plaat vast te leggen. Een juweeltje !!
JPMontoya
26-03-2007, 22:27
De 2daagse WS test zal dan toch doorgaan zoals gepland! Morgen en woensdag dus de allerlaatste test voor de eerst World Series/LMS round binnen 3 weken in Monza...
De sneeuw is op het circuit volledig weg, enkel hier en daar nog een beetje sneeuw. Maar met 15° de komende dagen is er dus geen reden tot het annuleren van de tests. ( http://www.nurburgring.org.uk/webcams.html )
Er zijn nog 2 piloten wissels (mogelijk opkomst):
- Bij RC zou Clivio Piccione (heeft er 2 redelijke seizoenen in GP2 opzitten) mogelijk de Italiaan Marco Bonanomi verstoten voor een zitje...
- Terwijl morgen Canadees McIntosh een test gaat doen bij GD Racing! (Daar is nog één zitje vrij) Gaat hij dan toch een (full)seizoen WS rijden? Nadat z'n Champ car project (voorlopig) mislukt is.
Ik zal morgen op de ring zijn, dus in de loop van de week mag je een lading foto's verwachten... ;)
(Nog volk morgen in de eifel?)
Ik zou het heel dom vinden van Sean McIntosh om bij GD Racing te gaan rijden. GD is toch wel veruit het zwakste team in de WSbR.
Aangaande de World series;
1. mijn zus werkt bij ING, hoofdsponsor van RenaultF1, dus vier gratis tickets.
2. mijn pa én zus hebben een Renault, en de dealer, onze garagist deelt die ook graag dubbel uit; 8 (!) gratis tickets.
dat maakt 12 gratis tickets hier voor Zolder :D
Ik vraag me af of iemand daar überhaupt nog betaalt
Mr.Dallara
27-03-2007, 22:46
Net terug van de Ring, een tof dagje meegemaakt.
's morgens onderweg nog hier en daar een beetje sneeuw tegen gekomen en -3° :(, maar in de namiddag was het in het zonnetje 18°, aangenaam vertoeven dus al was er ook wel een (koud) windje.
On-track: De sessie starten een uurtje te laat door ijzel die hier en daar nog op het circuit was...
Toen om 13u de voormiddag sessie gedaan was stond Baguette (KTR) op een prachtige 2e plaats! (Hij was toen één van de enige toppers die z'n nieuwe set banden al gebruikt had...)
In de Comtec-Dallara van Jaap hebben ze eindelijk het euvel gevonden van de vibratie's tijdens z'n Barca test 2 weken terug, iets in de motor zou de oorzaak zijn. Dus nieuwe motor gestoken en in de late namiddag al wat rondjes afgemaalt.
Bij KTR ook problemen in de namiddag op de wagen van Moreau, de benzine pomp begon te flippen, veel sleutel werk als gevolg en maar enkele ronden gereden...
Bijde Draco bolides (Barba en Pavlovic) en Vettel voerden de tabbelen aan gevolgd door van der Garde, Walker, Bonanomi, Molina en een opvallend snelle Fauzy.
De tijden:
1 Alvaro Barba Draco Racing 1:44.643
2 Sebastian Vettel Carlin Motorsport +0.230
3 Milos Pavlovic Draco Racing +0.662
4 Giedo van der Garde Victory Engineering +0.820
5 James Walker Fortec Motorsport +0.886
6 Marco Bonanomi RC Motorsport +0.915
7 Miguel Molina Pons Racing +0.939
8 Fairuz Fauzy Cram Competition +0.974
9 Filipe Albuquerque Epsilon Euskadi +0.982
10 Alejandro Nunez Comtec Racing +1.085
11 Alvaro Parente Tech 1 Racing +1.106
12 Benjamin Hanley Prema Powerteam +1.158
13 Davide Valsecchi Epsilon Euskadi +1.394
14 Celso Miguez Eurointernational +1.491
15 Bertrand Baguette KTR +1.560
16 Carlos Iaconelli Pons Racing +1.600
17 Mikhail Aleshin Carlin Motorsport +1.636
18 Richard Philippe Fortec Motorsport +1.656
19 Pasquale di Sabatino GD Racing +1.666
20 Salvador Duran Interwetten.com +1.689
21 Alessandro Ciompi Eurointernational +1.730
22 Clivio Piccione RC Motorsport +1.742
23 Julien Jousse Tech 1 Racing +1.795
24 Charlie Kimball Victory Engineering +1.985
25 Sean McIntosh GD Racing +1.996
26 Xavier Maassen Prema Powerteam +2.097
27 Pippa Mann Cram Competition +2.258
28 Guillaume Moreau KTR +2.754
29 Daniil Move Interwetten.com +3.036
30 Jaap Van Lagen Comtec Racing +14.307
Morgen dus test dag 2 op de Nurburgring, de final countdown voor de eerst WS round binnen enkele weken in Monza...
M'n foto's volgend in de loop van de week...
JPMontoya
27-03-2007, 23:39
Nouvelle venue en Eurocup, l’équipe Thierry Boutsen Energy Racing a bien terminé ses essais en plaçant ses deux pilotes derrière Panciatici dans la dernière séance. S’il n’avait quasiment pas pu rouler lundi en raison de problèmes mécaniques, le Champion de Suisse Jonathan Hirschi s’est bien rattrapé en terminant à moins de 2/10e de ‘Pancia’. Belle performance également de Stéphane Richelmi, troisième alors qu’il n’a jamais pris le départ d’une course de monoplaces !
Ook optimistische geluiden voor TBER uit de Eurocup 2.0l die in Le Mans in actie waren. Hirischi en Richelmi 2 en 3. de 2.0l wordt duidelijk wel de nieuwe uitdaging voor TBER.
Mr.Dallara
28-03-2007, 21:31
Zoals belooft, hier m'n foto's van de WS testing van gisteren op de Nurburgring:
http://www.renaudkuppens.be/albums/2-0-0-7/PITpaddock01.jpg
http://www.renaudkuppens.be/albums/2-0-0-7/PITpaddock06.jpg
http://www.renaudkuppens.be/albums/2-0-0-7/PITpaddock05.jpg
http://www.renaudkuppens.be/albums/2-0-0-7/PITpaddock10.jpg
http://www.renaudkuppens.be/albums/2-0-0-7/PITpaddock04.jpg
...
Mr.Dallara
28-03-2007, 21:34
http://www.renaudkuppens.be/albums/2-0-0-7/WStest10.jpg
http://www.renaudkuppens.be/albums/2-0-0-7/WStest04.jpg
http://www.renaudkuppens.be/albums/2-0-0-7/WStest12.jpg
http://www.renaudkuppens.be/albums/2-0-0-7/WStest24.jpg
http://www.renaudkuppens.be/albums/2-0-0-7/WStest14.jpg
Een volledig album op BTSpictures.be (http://www.BTSpictures.be)... ;)
JPMontoya
28-03-2007, 22:02
Zo moet dat Tom !
Wat van nieuws van Sean McIntosh?
Mr.Dallara
29-03-2007, 16:36
Zo moet dat Tom !
Wat van nieuws van Sean McIntosh?
Merci! ;)
Nieuws van McIntosch:
Hij heeft geprobeerd/gehoopt en is nog steeds aan het proberen/hopen op een sponsor deal die 4 miljoen $ opbrengt zodat hij kan tekenen in de champcar...
In afwachting heeft hij nog zeer goede banden met WS teams (in de hoop bij een top team later op het seizoen kunnen in te vallen waar er een zitje moest vrijkomen voor één of andere reden.)
Enkele rounds vragen minder budget én als je dan enkele pracht results laat zien weten de teambazen en sponsors ook genoeg...
Z'n test bij GD, die kwam er op vraag van GD zelf, zij hebben nl. nog geen 2e piloot (voor Monza) en Renault Sport bestraft teams die niet met 2 wagens starten in de kwali met een fikse geldboete...
Vandaar dat men voor een "snoep prijsje" nu het zitje probeert te verhuren aan McIntosch...
Sean was relatief tevreden, GD racing blijft idd GD racing. Maar in een monoplace serie als de WSbR maakt bijna enkel en alleen de piloot en de ingeneur het verschil, de wagens zijn tot op elke bout na identiek...
De tijden van dag 2 op de Ring:
1 Alvaro Barba Draco Racing 1:44.145
2 Alvaro Parente Tech 1 Racing 1:44.196
3 Mikhail Aleshin Carlin Motorsport 1:44.247
4 Sebastian Vettel Carlin Motorsport 1:44.300
5 Milos Pavlovic D raco Racing 1:44.363
6 Guillaume Moreau KTR 1:44.531
7 Giedo van der Garde Victory Engineering 1:44.660
8 Alejandro Nunez Comtec Racing 1:44.665
9 Fairuz Fauzy Cram Competition 1:44.682
10 Jaap Van Lagen Comtec Racing 1:44.765
11 Marco Bonanomi RC Motorsport 1:44.795
12 Clivio Piccione RC Motorsport 1:44.817
13 Benjamin Hanley Prema Powerteam 1:44.824
14 Bertrand Baguette KTR 1:44.854
15 Sean McIntosh GD Racing 1:44.952
16 Julien Jousse Tech 1 Racing 1:44.973
17 Salvador Duran Interwetten.com 1:44.977
18 Filipe Albuquerque Epsilon Euskadi 1:45.139
19 Davide Valsecchi Epsilon Euskadi 1:45.173
20 Richard Philippe Fortec Motorsport 1:45.404
21 Charlie Kimball Victory Engineering 1:45.503
22 Pasquale di Sabatino GD Racing 1:45.568
23 Carlos Iaconelli Pons Racing 1:45.634
24 Pippa Mann Cram Competition 1:45.888
25 James Walker Fortec Motorsport 1:45.901
26 Miguel Molina Pons Racing 1:45.917
27 Daniil Move Interwetten.com 1:45.926
28 Alessandro Ciompi Eurointernational 1:46.062
29 Celso Miquez Eurointernational 1:46.208
30 Xavier Maassen Prema Powerteam 1:46.710
Barba was net als gisteren de snelste van het hele pak wat weer overduidelijk zéér competitief is! (19 wagens op 1sec van mekaar!)
Alvaro Barba (Draco): “Everything's going great, obviously. To get the fastest time yesterday and today was the perfect result. I can’t wait for Monza!” With the second fastest time of the afternoon, Milos Pavlovic was once again among the leaders: “The winter tests are finished now and I'm delighted with the way things have gone,” said Pavlovic. “We have kept on improving the car and I feel really comfortable driving it. The Draco team are ready for the first race. I wish it was tomorrow!”
Moreau ging zeer goed in z'n KTR bolide tijdens z'n 2e dag zonder mechanische problemen en het geluk aan z'n zijde qua rode vlaggen...
Guillaume Moreau (KTR), who had had a quiet time of things in previous test sessions, also made the leading pack with the fourth fastest time. “In Barcelona, I was red-flagged in every session,” said Moreau. “Yesterday, I had a mechanical problem that stopped me from driving. But this morning everything went OK and I was finally able to get a few kilometres under my belt and find out a few things about the car. There’s still everything to play for, and I’m optimistic.”
Baguette (KTR) staat ook weer op een voorstreffelijke 14e plaats op 0.7sec van de snelste man op de piste.
Met van der Garde-Victory én Jaap van Lagen-Comtec (die z'n wagen staat nu blijkbaar ook eindelijk op punt na z'n problemen met de vibraties) bijden mooi in de top zijn de Nederlanders ook zeker goed bezig. Maassen buiten beschouwing gelaten, die bengeld weer op z'n vaste stek...
Opvallende vind ik dat Salvador Duran in z'n Interwetten-Dallara helemaal niet mee kan, terwijl hij in de A1 toch wel goed mee kan...
Daarentegen vind ik het heel opvallend hoe snel de Maleisiër Fairuz Fauzy is! Oké, hij heeft al 2 seizoenen GP2 én F1 kmters in z'n benen, maar het leek allemaal gelukt te zijn dankzij veel sponsor geld... Nu blijkt dat hij wel degelijk ook aan een stuur kan draaien...
Enfin, word vervolg op donderdag 12 april in Monza tijdens de testdag vlakvoor de eerst WS-LMS round op 13,14 en 15 april.
(Ik zal er bij zijn in Monza)
Mr.Dallara
29-03-2007, 16:44
Op turbomagazine staat te lezen dat het duo Vosse - Franchi in een wagen van Verschuur zal aan treden in de Megane trophy tijdens de WSbR meetings! (naast hun programma's in de LMS én de BTCS)
Eurocup Mégane Trophy: Avec Vincent Vosse et Greg Franchi!
En plus de leur implication en Le Mans Series (en Corvette de Luc Alphand pour Vincent Vosse, en Aston Martin de Larbre Compétition pour Gregory Franchi) et de leur programme en Renault Mégane Trophy au sein des Belgian Touring Car Series (Greg épaulera Vincent et Fred Bouvy lors des 12 Heures de Spa), le duo Vincent Vosse - Greg Franchi participera également cette année à l'Eurocup Mégane Trophy pour le compte de l'équipe hollandaise Verschuur. Les duettistes louperont cependant la manche du Nürburgring, programmée le même week-end que le BTCS à Dijon.
Nog maar eens meer Belgen in de WSbR paddock! :) :worship:
Nicki_Mks
02-04-2007, 10:28
Kan iemand vertellen waarom <a href="http://www.worldseriesbyrenault.com/zolder/be/">hier</a> de Formule Renault 3.5 tot het programma van 2007 voor Zolder behoort? Heet dat niet misleidende reclame ofzo?
JPMontoya
02-04-2007, 11:14
Kan iemand vertellen waarom <a href="http://www.worldseriesbyrenault.com/zolder/be/">hier</a> de Formule Renault 3.5 tot het programma van 2007 voor Zolder behoort? Heet dat niet misleidende reclame ofzo?
Terechte opmerking. Ik zal dadelijk een mail naar RPM laten vertrekken.
JPMontoya
02-04-2007, 11:16
Een volledig album op BTSpictures.be (http://www.BTSpictures.be)... ;)
Overwegens ze onboard-camera's op de wagens Mr Dallara?
Dat is inderdaad wel heel erg vreemd! Zelfs alle zogenaamde "tijden van sessies" zijn ingevuld :confused:
Jeronimo
02-04-2007, 13:43
Yep; ik ben dan ook benieuwd waar de fout ligt of dat we toch nog een WSbR ronde voorgeschoteld krijgen!
JPMontoya
02-04-2007, 14:40
Le meeting dIstanbul annulé Initialement programmé les 23 et 24 juin, le meeting dIstanbul est annulé. Le Comité d'Organisation des World Series by Renault communiquera dans les jours à venir la date et le lieu du meeting de remplacement.
uit de WSR newsletter...
Wat jammer voor die Turken, wat leuk voor ons :)
JPMontoya
02-04-2007, 19:55
Wat jammer voor die Turken, wat leuk voor ons :)
Waarom? Misschien een manche in Nederland?
Het zou gezien de ING sponsering voor Renault geen ondenkbaar iets zijn...maar tja die geluidsnormen...
Wat zijn die World Series 3.5 toch heerlijke uitziende bakken! Wat mij betreft dé mooiste Formule wagen van het moment, inclusief F1!!
JPMontoya
02-04-2007, 22:04
An internal change in the circuit’s management has made impossible to keep the agreements with the former responsibles of the Turkish circuit.
We take the opportunity to clarify that the Organising Committee is already working to find out a good replacement for this meeting, being Italy, Spain and Portugal the main options to organise it.
Dus t zal toch niet in Nederland zijn.
Jeronimo
03-04-2007, 10:17
Maar goed, dat laatste betekent dus toch een mispromotie van de evenementen op Zolder.. ;)
Mr.Dallara
03-04-2007, 11:50
Ik snap niet goed wat je bedoelt?
Als ik ga kijken op http://www.worldseriesbyrenault.com/zolder/be/ zie ik in het programma niks of te niks staan van de FR3.5. Ook op de page's van "Autoraces op topniveau" is er geen vermelding van de FR3.5, enkel in het promo clipje (wat voor alles WSbR meetings het zelfde is) word de FR3.5 in beeld gebracht én gepromoot.
Overwegens ze onboard-camera's op de wagens Mr Dallara?
Voor zover ik weet is daar geen sprake van!
Wél waren de bolides van van Hanley en Maassen tijdens de test op de Ring uitgerust met onboard camera's, dus enkel Prema had eigen onboard camera's op de wagens...
Le meeting dIstanbul annulé Initialement programmé les 23 et 24 juin, le meeting dIstanbul est annulé. Le Comité d'Organisation des World Series by Renault communiquera dans les jours à venir la date et le lieu du meeting de remplacement.
Tja, de Turkse round was er toch alleen maar voor de commerciële en publicitaire belangen van Renault. Op dat fijt na zijn er volgens mij weinig nadelen wat de cancel van de deze round betreft.
Ik ben benieuwd waar (en wanneer) de 4e round nu gaat plaats vinden...
Estoril is zeker een mogelijkheid...
bluelite
03-04-2007, 11:54
Als ik ga kijken op http://www.worldseriesbyrenault.com/zolder/be/ zie ik in het programma niks of te niks staan van de FR3.5. Ook op de page's van "Autoraces op topniveau" is er geen vermelding van de FR3.5, enkel in het promo clipje (wat voor alles WSbR meetings het zelfde is) word de FR3.5 in beeld gebracht én gepromoot.
Er stond op die pagina inderdaad Formule Renault 3.5 en kennelijk hebben ze daar bij Renault hun fout ingezien en het weer weggehaald. Qua timing klopte dat sowieso niet, want dan zou bvb de 1.6 en de 3.5 mekaar hebben overlapt.
Nicki_Mks
03-04-2007, 20:12
Ik vermoed dat ze gehandeld hebben na een mailtje van JPMontoya? Het zou me straf lijken dat ze dit hier lezen of dat per toeval juist gisteren weggehaald hebben...
JPMontoya
03-04-2007, 20:48
Ik vermoed dat ze gehandeld hebben na een mailtje van JPMontoya? Het zou me straf lijken dat ze dit hier lezen of dat per toeval juist gisteren weggehaald hebben...
De persverantwoordelijke van Renault vertelde me dat hij het ging doorgeven...
Weet er misschien al iemand wie de Renault historic cars gaat besturen ? (Arnoux, Tambay, Jabouille, Larrousse ....???)
Mr.Dallara
05-04-2007, 09:57
Nog maar eens meer Belgen/Nederlanders in de WSbR paddock! :) :worship:
Mégane Trophy : Carlo Van Dam chez Racing For Belgium
Les concurrents du Renault Mégane Trophy se sont retrouvés sur le HTTT Paul Ricard jeudi et vendredi derniers, pour une nouvelle répétition générale. Si le Français Ludovic Badey a réalisé le meilleur chrono pour le compte de l'équipe TDS, précédant Dimitri Enjalbert (Tech 1) et Pedro Petiz (idem), du côté belge, Renaud Kuppens (TBR) enregistrait un solide 5ème chrono, devançant le Hollandais Carlo Van Dam, issu de la FR 2.0, qui battait pavillon Racing For Belgium près de Marseille. Le Hollandais disputera-t-il l'intégralité de la saison au sein de l'équipe de Wim Coekelbergs ? On peut l'espérer. Autre pilote Racing For Belgium présent, Mickael Rossi a signé le 9ème temps. Quant à Maxime Soulet et Maxime Martin, qui feront cause commune au sein du Thierry Boutsen Racing, ils apparaissaient au 11ème rang. Manquaient encore à l'appel Greg Franchi et Vincent Vosse, qui se partageront le volant de l'une des voitures de l'équipe hollandaise Verschuur. (V. Franssen)
Mégane Trophy / Test HTTT Paul Ricard
1 - Ludovic Badey - TDS - 1'31"598
2 - Dimitri Enjalbert - Tech 1 - 1'31"679
3 - Pedro Petiz - Tech 1 - 1'31"835
4 - Matthieu Lahaye - Tech 1 - 1'31"846
5 - Renaud Kuppens - Boutsen - 1'31"945
6 - Carlo Van Dam - Racing for Belgium - 1'32"103
7 - Ralph Meichtry - Race Performance - 1'32"181
8 - Bernhard Ten Brinke - Verschuur - 1'32"272
9 - Mickael Rossi - Racing for Belgium - 1'32"314
10 - Mike Verschuur - Verschuur - 1'32"319
11 - Soulet/Martin - Boutsen - 1'32"361
12 - Sebastien Dhouailly - Tech 1 - 1'32"412
13 - Giuseppe Cirò - Oregon - 1'32"675
14 - Fabrice Walfisch - Lompech - 1'32"688
15 - Andreas Mayerl - Sesterheim - 1'33"069
16 - Matthieu Cheruy - TDS - 1'33"070
17 - Jean Charles Miginiac - Lompech - 1'33"639
18 - Jean Philippe Madonia - TDS - 1'33"715
19 - Diego Romanini - Oregon - 1'33"760
20 - Wim Beelem - Verschuur - 1'34"046
Greg Franchi / Vincent Vosse - Verschuur
http://www.turbomagazine.be/nldes_infos.asp?id=6928&back=1
Nooit zo veel "Beneluxers" gezien in een WSbR weekend... :)
Mr.Dallara
07-04-2007, 17:42
Nog 1 week, én het is zover: :) de seizoens opener in Monza!
Als we de weersvoorspellingen mogen geloven, word het een warm weekend in Italië. (temperaturen rond de 25°)
Op renault-sport.com vond ik deze "WSbR, FR3.5 - season previeuw"
Take your pick!
Both in 2005 and 2006, seventeen drivers made it onto the podium at least once in a World Series Formula Renault 3.5 race. The 2007 season doesn't look likely to be any different with the thirty participating drivers seemingly so evenly matched. As the season gets underway in the 'temple of speed', everyone will be hoping that they will prove to be the chosen one.
The World Series Formula Renault 3.5 comes to Monza for the second time in its history. In 2005, the Italian circuit played host to the final round of the World Series by Renault. Felix Porteiro (Epsilon Euskadi) then took both pole positions, with the victories going to Adrian Valles (Pons Racing) and Markus Winkelhock (Draco Multiracing USA). We can therefore expect to see these teams in the thick of the action right from the word go this season!
By retaining the services of Milos Pavlovic, Draco can continue to draw on the experience of one of the two most seasoned drivers in the category. Like Celso Miguez, the Yugoslavian driver has contested 34 races organized over the past two seasons. This season should be the one for Milos, who will nevertheless have to fight off the challenge from his teammate Alvaro Barba, who looked impressively comfortable in the last session of collective testing at the Nürburgring.
At Epsilon, everyone will be hoping this is their comeback season. With the support of Red Bull, the Basque team has held on to the Italian driver Davide Valsecchi, who will be joined by Filipe Albuquerque. The Eurocup Formula Renault 2.0 winner has already shown he is at least an even match for his teammate. Another two favourites to add to the list then…
Both new to the category last season, Red Devil Comtec, Prema Power Team and Tech 1 Racing will not have the benefit of previous experience of Monza. But that's not to say that these teams are short on strengths. At Comtec, Jaap van Lagen seems to have no shortage of motivation to succeed the 2006 Champion Alx Danielsson. At Prema, the RDD driver Ben Hanley will clearly be going for the title after a promising first season last year. The same goes for Alvaro Parente, who has made the move to Tech 1 after his three wins in 2006. All of which means that Alejandro Nuñez, Xavier Maasen and Julien Jousse, the respective teammates of these three leading drivers, will all be able to call on some sound references to forward their careers.
But sound references don't always work to your advantage. Plenty will be out to upset the plans of the three F1 test drivers competing in the Championship. The first man on the target list is Sebastian Vettel (Carlin Motorsport), who has teamed up with Mikhail Aleshin to form one of the strongest pairings in the field. At Victory Engineering, Giedo van der Garde reckons that it may be hard for him to be in with a chance of victory from the outset. Finally, Fairuz Fauzy also looked very convincing at the Nürburgring, confirming Cram Competition's return to form.
Other drivers to look out for include Salvador Duran (Interwetten.com), Guillaume Moreau and Bertand Baguette (KTR), Miguel Molina (Pons Racing), as well as James Walker (Fortec Motorsport). Moreau will be active on two fronts in Monza, as he will also be taking part in the Le Mans Series in a Courage LMP1!
In addition to Valsecchi, there will be three other Italians taking part: Marco Bonanomi (RC Motorsport), Alessandro Ciompi (Eurointernational) and Pasquale di Sabatino (GD Racing).
On a circuit where the effect of slipstreaming is of utmost importance, the new ‘push-to-pass’ system on the Formula Renault 3.5 should lend an extra touch of spice to the race action for the fans. For logistical and safety reasons, there will be no compulsory pit stop in race one. In another new development introduced by the 2007 regulations, the grid for race two will be reversed for the ten leading drivers from race one.
Op autosport.be staat dan weer een previeuw van Baguette en KTR voor het treffen in Monza. Daaruit kan je overduidelijk hoge verwachtingen lezen uit de woorden van Mollekens en Bertrand...
F.Renault 3.5: Bertrand Baguette is klaar voor Monza
De openingsmeeting van de World Series by Renault staat geprogrammeerd op 14 en 15 april op het supersnelle circuit van Monza. Bertrand Baguette zal er zijn officieel debuut maken in de Formula Renault 3.5. De recente collectieve testsessies in Barcelona en op de Nürburgring hebben de piloot uit Verviers, die meteen in de top 10 zat, dubbel gemotiveerd...
Het begin van de samenwerking tussen Bertrand en KTR, het team van Kurt Mollekens, was dus meteen een succes! Na een spectaculaire kennismaking onder de Catalaanse zon, waar de Belgische piloot onmiddellijk in de top 10 reed en zelfs in de top 5 zat, volgde de bevestiging tijdens de testsessie in de Eifel. "De eerste ochtend gebruikten we een nieuw stel banden en ik reed meteen de 2de tijd van de dertig aanwezige piloten," vertelt Bertrand trots. Hij was daarbij sneller dan Sebastian Vettel en Giedo Van der Garde, twee testpiloten in de F1. "Vervolgens besloten we te werken aan de afstellingen voor de wedstrijden. In eerste instantie, met gebruikte banden, waren we tevreden. Helaas, toen we de volgende dag overschakelden op nieuwe banden, bleek de wegligging toch niet zo goed. We wijzigden alles opnieuw en ik reed de 6de chrono in de laatste sessie. Ik had zelfs beter kunnen doen, maar bij mijn tweede poging ging ik even in de fout..."
Bertrand Baguette en zijn nieuwe teamgenoot, de Fransman Guillaume Moreau, bewezen dat KTR nog steeds een topteam is in de World Series. "De wagen is uiterst competitief en de samenwerking met het team is voortreffelijk," vervolgt Bertrand. "Ik denk dat we in Monza op een plaats in de top 10 kunnen mikken. Dat is trouwens mijn doelstelling voor de eerste twee races. Ik heb twee jaar geleden in Monza in de Formula Renault 2.0 gereden en ik hou wel van die omloop. Donderdag voor de race zullen we bijna 7 uren kunnen trainen. Dat moet volstaan om de wagen aan te passen aan het Italiaanse circuit..."
Het optimisme van Bertrand wordt gedeeld door Kurt Mollekens, de teambaas van KTR. "Bertrand stond op de 14de plaats in de uiteindelijke rangorde van die collectieve test op de Nürburgring, maar ik kan je verzekeren dat hij niet op zijn plaats stond. Hij heeft het potentieel om zich staande te houden in de top 10. Zonder het tijdverlies door de verkeerde afstelling op het einde van de eerste dag,was hij nog sneller geweest. Wellicht hield zijn schuiver op het einde van de tweede dag hem van een chrono die een paar tienden beter was. Daarmee had hij in de buurt van Guillaume gekomen. Na analyse van de data heb ik het volste vertrouwen voor Monza. KTR komt in Monza aan de start met twee wagens en twee piloten die de top 10 kunnen halen. Monza is trouwens een omloop die ons ligt. We behaalden er goede resultaten met Tristan Gommendy en, vroeger, met Bas Leinders. Ik denk dat KTR de mogelijkheden heeft om zich in de kijker te rijden vanaf de eerste wedstrijden, zelfs met twee Rookies op dit niveau..."
Afspraak op het circuit waar jaarlijks de Grote Prijs van Italië Formule 1 wordt verreden voor de eerste dubbele confrontatie van het seizoen. Hopelijk schitteren de zwart-geel-rode kleuren...
JPMontoya
07-04-2007, 22:55
Nog wat nieuwtjes van het Mégane Trophy front voorafgaand aan Zolder
Timing
THURSDAY
before 09:00 ENGINE SILENCE
09:05 - 11:55 02:50 EUROCUP FORMULA RENAULT 2.0 COLLECTIVE TEST 1 00:05
12:00 - 13:00 01:00 ENGINE SILENCE 00:05
13:05 - 16:55 03:50 EUROCUP FORMULA RENAULT 2.0 COLLECTIVE TEST 2
after 17:00 ENGINE SILENCE
FRIDAY
before 14:00 ENGINE SILENCE
14:05 - 14:35 00:30 NEW RENAULT CLIO CUP FREE PRACTICE 00:05
14:40 - 15:35 00:55 EUROCUP MEGANE TROPHY COLLECTIVE TEST 1 00:05
15:40 - 16:10 00:30 FORMULA RENAULT 1.6 FREE PRACTICE 00:10
16:20 - 16:50 00:30 NEW RENAULT CLIO CUP QUALIFYING 00:10
17:00 - 17:55 00:55 EUROCUP MEGANE TROPHY COLLECTIVE TEST 2
after 18:00 ENGINE SILENCE
SATURDAY
before 09:00 ENGINE SILENCE
09:10 - 09:30 00:20 EUROCUP MEGANE TROPHY QUALIFYING (PART 1) 00:05
09:35 - 09:55 00:20 EUROCUP MEGANE TROPHY QUALIFYING (PART 2) 00:15
10:10 - 10:35 00:25 FORMULA RENAULT 1.6 QUALIFYING 00:10
10:45 - 10:55 00:10 HISTOIRE ET COLLECTION EXHIBITION HISTORICAL F1 00:05
11:00 - 11:35 00:35 EUROCUP FORMULA RENAULT 2.0 QUALIFYING 00:10
11:45 - 11:55 00:10 RENAULT F1 TEAM EXHIBITION 1 00:05
12:00 - 13:00 01:00 ENGINE SILENCE + PIT WALK (40') 00:05
13:05 - 13:40 00:35 COLLECTORS PARADE 00:15
13:55 - 14:40 00:45 EUROCUP MEGANE TROPHY RACE 1 (40'+1 lap) 00:15
14:55 - 15:10 00:15 HISTOIRE ET COLLECTION EXHIBITION 00:15
15:25 - 15:52 00:27 EUROCUP FORMULA RENAULT 2.0 RACE 1 (25'+1 lap) 00:13
16:05 - 16:15 00:10 RENAULT F1 TEAM EXHIBITION 2 00:15
16:30 - 16:50 00:20 INTERNATIONAL GORDINI REVIVAL DEMONSTRATION 00:15
17:05 - 17:40 00:35 NEW RENAULT CLIO CUP RACE 1 (35') 00:00
after 18:00 ENGINE SILENCE
18:00 - 19:30 ANIMATION CONCERT
SUNDAY
before 10:00 ENGINE SILENCE
10:15 - 10:30 00:15 HISTOIRE ET COLLECTION EXHIBITION 00:15
10:45 - 11:10 00:25 FORMULA RENAULT 1.6 RACE 1 (20'+1lap) 00:15
11:25 - 12:00 00:35 NEW RENAULT CLIO CUP RACE 2 (35') 00:15
12:15 - 12:50 00:35 COLECTORS + MARKETING PARADE + PIT WALK (30') 00:20
13:10 - 13:37 00:27 EUROCUP FORMULA RENAULT 2.0 RACE 2 (25'+1 lap) 00:13
13:50 - 14:00 00:10 RENAULT F1 TEAM EXHIBITION 1 00:05
14:05 - 14:25 00:20 INTERNATIONAL GORDINI REVIVAL DEMONSTRATION 00:15
14:40 - 15:25 00:45 EUROCUP MEGANE TROPHY RACE 2 (40'+1 lap) 00:20
15:45 - 16:10 00:25 FORMULA RENAULT 1.6 RACE 2 (20'+1 lap) 00:15
16:25 - 16:35 00:10 HISTOIRE ET COLLECTION EXHIBITION HISTORICAL F1 00:05
16:40 - 16:50 00:10 RENAULT F1 TEAM EXHIBITION 2 00:05
16:55 - 18:25 01:30 MARKETING TRACK INITIATION
after 18:30 ENGINE SILENCE
Op de voorlopige entry list zijn maar liefst 8 belgen te vinden.
- Kuppens/Horion (TBER)
- Soulet/Martin (TBER)
- Vosse/Franchi (Equipe Verschuur)
- Duval/Leinders (RSP)
Mr.Dallara
11-04-2007, 13:21
Voor wie steeds vloekte dat de World Series niet op TV kwamen is er nu een oplossing!
http://www.italiaracing.net gaat alle FR3.5, Mégane Tropy én Eurocup 2.0L race's (samengevat) uitzenden op een nieuwe internet TV kanaal!
Er zijn ook al deals met andere (Italiaanse) kampioenschappen gemaakt én er zijn er mogelijk nog in de maak...
http://www.italiaracing.net/public/14462vignettabig.jpg
Huge news keep coming Italiaracing.net goes TV
After opening to the world with a full English version, Italiaracing.net decided to take another important step: adding a WebTV section. For the 2007 Season, Italiaracing will show all the official videos and highlights from the World Series Renault, the Megane Trophy and the F.Renault Eurocup. A simple 2007 World Series promo is already on-line as a test.
On Italiaracing.net you'll also be able to watch the higlights from the Italian Championships promoted by Peroni Promotion Incentive: Endurance Touring Car Series, Endurance GT Series, Italian Touring Car Championship and Italian Prototype Series. Several other talks are in progress to bring more racing and editorial contents, available on-demand 24/7.
It's a long road to the end of the season, and a lot of work is awaiting. Stay with us!
Massimo Costa
Zéér goed nieuws denk ik! :)
JPMontoya
11-04-2007, 14:29
Voor wie steeds vloekte dat de World Series niet op TV kwamen is er nu een oplossing!
http://www.italiaracing.net gaat alle FR3.5, Mégane Tropy én Eurocup 2.0L race's (samengevat) uitzenden op een nieuwe internet TV kanaal!
Er zijn ook al deals met andere (Italiaanse) kampioenschappen gemaakt én er zijn er mogelijk nog in de maak...
Zéér goed nieuws denk ik! :)
Massimo = God ! ;)
Zend Motors Tv Niks uit ? Die deden dat vorig jaar toch ook.
Volgens italiaracing.net is Jaap Van Lagen ontslagen bij comtec voor het slecht presteren tijdens de wedstrijden in Monza, afgelopen weekend.
bluelite
16-04-2007, 14:53
Da's snel
JPMontoya
16-04-2007, 15:54
Volgens italiaracing.net is Jaap Van Lagen ontslagen bij comtec voor het slecht presteren tijdens de wedstrijden in Monza, afgelopen weekend.
Verbaasd me wel...maar anderzijds reed Jaap wel erg slecht dit week-end...
Respect voor Comtec dat ze zo'n belissing durven nemen.
Kan me onmogelijk voorstellen dat dit de werkelijke reden is, er kleven nogal wat Nederlandse stickers op die wagens ;)
Voorlopig valt Van Lagen inderdaad tegen, echter om hem na 1 weekend al te ontslaan gaat ver. Zoals Mark al zegt lijkt me er dan meer aan de hand te zijn.
Vandaag dit artikel (http://mgl.digi-dition.nl/daily/2007/4/16/MGL/PKS/3022/articles/artikel_DDLS_1SP_20070416_3022_164.php) gelezen over de sterke 2de race van Maassen van P30 naar P17. Dat ziet er goed uit :applaus:
Todat je gewoon de uitslag bekijkt ;) De nr's 21 t/m 30 zijn uitgevallen...........die plaatsen heb je makkelijk gewonnen lijkt me. Op de baan blijven en je gaat vooruit in de stand. De nr's 18, 19 en 20 heeft ie op papier dan wel ingehaald, echter als je naar hun snelste tijden kijkt kan ik me zo voorstellen dat die gasten wat problemen onderweg hebben gehad. Zijn snelste ronde in race 2 is de traagste van allemaal!
Als ik dan lees: "Gelukkig heb ik me vanuit een kansloze heb ik me naar voren weten te knokken" kan ik moeilijk een glimlach onderdrukken ;)
Yannick R
16-04-2007, 19:53
Vandaag dit artikel (http://mgl.digi-dition.nl/daily/2007/4/16/MGL/PKS/3022/articles/artikel_DDLS_1SP_20070416_3022_164.php) gelezen over de sterke 2de race van Maassen van P30 naar P17. Dat ziet er goed uit :applaus:
Todat je gewoon de uitslag bekijkt ;) De nr's 21 t/m 30 zijn uitgevallen...........die plaatsen heb je makkelijk gewonnen lijkt me. Op de baan blijven en je gaat vooruit in de stand. De nr's 18, 19 en 20 heeft ie op papier dan wel ingehaald, echter als je naar hun snelste tijden kijkt kan ik me zo voorstellen dat die gasten wat problemen onderweg hebben gehad. Zijn snelste ronde in race 2 is de traagste van allemaal!
Als ik dan lees: "Gelukkig heb ik me vanuit een kansloze heb ik me naar voren weten te knokken" kan ik moeilijk een glimlach onderdrukken ;)
:applaus: Je bent bescheiden of je bent het niet..
Jeronimo
17-04-2007, 08:56
Men schijnt in de aanloop naar het seizoen, tijdens de tests, al moeizaam met Van Lagen te hebben samengewerkt. Volgens een insider vond het team dat Jaap wel erg veel tijd doorbracht in de grindbak. Wellicht is er destijds al een waarschuwing afgegeven.. Iemand al iets vanuit het kamp Van Lagen gehoord?
Wat betreft X4; Inderdaad: promotie in de goede zin van het woord. Het is ook niet voor niets DDL die dit schrijft. De krant deelt dezelfde roots als de coureur. Men WIL het daar zo schrijven, omdat men het er zo WIL lezen.. ;) Ach, ik geef hem nog even het voordeel van de twijfel; wie weet kan hij straks na een weekend of twee extra racen wel aanhaken en zien we hem nog wel leuke dingen doen.
Mr.Dallara
18-04-2007, 15:43
Istanbul annulé!
uit de WSR newsletter...
Zoals verwacht word de Turkse round vervangen door een Spaans/Portugees weekend... In het weekend van 24 juni zullen de WSbR dus -99% zeker- Estoril of Valencia aandoen...
Bron: italiaracing.net
Estoril o Valencia al posto di Istanbul
Dovrebbero essere i circuiti di Estoril o Valencia a sostituire la prova del campionato World Series by Renault che è stata cancellata a Istanbul. Difficilmente verrà mantenuta la data del 24 giugno. Resta quindi da trovare la giusta collocazione in quanto occorre evitare le concomitanze tra la Eurocup di F.Renault 2.0 e i campionati nazionali della categoria.
Mr.Dallara
18-04-2007, 15:50
Tja, het is natuurlijk een oneindige discutie wat betreft het al dan niet terecht "wippen" van Jaap bij Comtec...
Ik concludeer er vooral één ding uit: het niveau van piloten én teams was nooit eerder zo hoog en professioneel als nu.
Jaap mag nog zoveel betaald hebben als nodig is voor z'n seizoen bij Comtec, als je z'n prestatie's volgde vanaf de eerste winter testen eind vorig jaar, is het nooit veel soeps geweest. Het ging van kwaad naar erger en iedere keer haalde hij wel een ander verhaal boven...
Met alle respect voor Jaap, maar Comtec heeft de enige goeie beslissing gemaakt...
(PS: om te weten wie de nieuwe man word bij Comtec moeten we niet lang wachten, er zijn nl. volgende week in Magny-Cours collectieve testen...)
Komen de 3.5 nu eigenlijk naar zolder. Staan niet op het programma maar ik heb gehoord op tv dat ze wel komen. Hoe zit dat nu eigenlijk?
Mr.Dallara
18-04-2007, 16:11
Kan me onmogelijk voorstellen dat dit de werkelijke reden is, er kleven nogal wat Nederlandse stickers op die wagens ;)
Alles kan natuurlijk, maar ik durf er bijna men kop op te zetten dat centen nog maar iets te maken hebben met dit verhaal...
Jaap voldoet gewoon niet aan de verwachtingen, punt uit!
Het niveau is nu eenmaal zeeeeer hoog én de concurentie is moordend in de top 15, als je dan als teambaas van een team als Carlin, Victory, Draco, Comtec, KTR,enz... dan niet ingrijpt en de zaken laat gebeuren, ben je volgens mij verkeerd bezig...
Pff, jullie gaan toch niet twijfelen aan de kwaliteiten van Maassen zekers? :D
Hij is nog steeds wat hij altijd is geweest... ;)
In de achterhoede leek het in bijde race's in Monza wel een crash festival (piloten die in de 1e chicane alles stuk reden wat er stuk te rijden was doordat hun banden en vooral remmen koud waren na een restart na safety car...)
Zo is het natuurlijk makkelijk om te stellen dat je 10 plaatsen hebt goedgemaakt tijdens een race... :)
Xavier zat op men vlucht zondag avond richting België (Ik schrok me een bult dat hij een Belgisch paspoort had!), hij leek me niet echt gelukkig over z'n Monza weekend.
Mr.Dallara
18-04-2007, 16:22
Komen de 3.5 nu eigenlijk naar zolder. Staan niet op het programma maar ik heb gehoord op tv dat ze wel komen. Hoe zit dat nu eigenlijk?
GEEN FR 3.5 IN ZOLDER!
De 3.5 had het voorbije in Monza hun eerste weekend en volgende maand hebben ze hun 2e meeting op de Nurburgring.
Voor alle duidelijkheid, hier nog eens de kalender voor 2007:
24 juni - Estoril of Valencia - Renault V6 3.5, Eurocup en Megane
19 august - Spa - Renault V6 3.5[/B] (samen met LMS)
Daar spa heeft ze wel en zolder niet. jammer!
JPMontoya
18-04-2007, 17:27
Miljaar - spijtig dat de datum van Istanbul behouden blijft.....
Mr.Dallara
25-04-2007, 10:42
Vandaag en morgen zijn het collectieve testen in Magny-Cours van de FR 3.5, dus gaan we snel weten wie het zitje van Jaap van Lagen heeft ingepalmt bij het engelse Comtec...
Fortec zal maar met één wagen rijden in Frankrijk, Richard Philippe mag nog niet racen van de dokter na z'n bewogen Monza weekend...
Richard Philippe to miss Magny-Cours test
Injured with a double fracture of the hand (metacarpus for the connoisseurs) after crashing at Monza, young Richard Philippe (Fortec Motorsport) will be unable to take part in collective testing this week. But he hopes to have recovered in time for the Nürburgring meeting.
http://www.italiaracing.net/notizia.asp?id=14637&cat=5
JPMontoya
25-04-2007, 13:03
En wat te verwachten viel....(En vooral te begrijpen valt...)
Comme on pouvait le craindre après le premier week-end des World Series by Renault sur le circuit de Zolder, notre jeune espoir Maxime Soulet a décidé de ne pas poursuivre l'aventure du Renault Mégane Trophy en compagnie du Thierry Boutsen Racing. "Les changements de règlement juste avant le week-end de Zolder ont complètement faussé la donne, et il est désormais impossible, pour un équipage de deux pilotes, d'espérer remporter la course", commente Max. "Dans ces conditions, inutile de dépenser de l'argent pour rien, ou si peu.
Bron: Turbomagzine
bluelite
25-04-2007, 18:02
Jaap van Lagen krijgt nog een kans van Comtec... (bron: italiaracing)
Mr.Dallara
26-04-2007, 10:05
... én verknalt het weer! :(
Gisteren voormiddag P19 op 1.6 sec (61 ronden gereden!), en in de namiddag P29 op 4.2 sec (Pippa Mann was sneller...)
OK, zeker voor die laatste plaats in de namiddag zal een technische probleem de oorzaak zijn, hij reed maar 2 rondjes. Maar het is keer op keer wat anders...
Tijden woensdag voormiddag:
1 - Alvaro Parente - Tech 1 - 1'25"426 - 24 giri
2 - Alvaro Barba - Draco - 1'25"974 - 30
3 - Milos Pavlovic - Draco - 1'26"060 - 24
4 - Miguel Molina - Pons - 1'26"287 - 35
5 - Giedo Van der Garde - Victory - 1'26"399 - 24
6 - Ricardo Risatti - GD - 1'26"441 - 42
7 - Clivio Piccione - RC - 1'26"482 - 16
8 - Sebastian Vettel - Carlin - 1'26"488 - 25
9 - James Walker - Fortec - 1'26"536 - 37
10 - Marco Bonanomi - RC - 1'26"539 - 30
11 - Bertrand Baguette - KTR - 1'26"556 - 37
12 - Guillaume Moreau - KTR - 1'26"586 - 18
13 - Filipe Albuquerque - Epsilon - 1'26"618 - 24
14 - Salvador Duran - Interwetten - 1'26"692 - 13
15 - Davide Valsecchi - Epsilon - 1'26"712 - 24
16 - Pasquale Di Sabatino - GD - 1'26"842 - 48
17 - Fairuz Fauzy - Cram - 1'26"887 - 35
18 - Julien Jousse - Tech 1 - 1'26"927 - 25
19 - Jaap Van Lagen - Comtec - 1'27"018 - 61
20 - Mikhail Aleshin - Carlin - 1'27"032 - 11
21 - Ben Hanley - Prema - 1'27"091 - 49
22 - Charlie Kimball - Victory - 1'27"140 - 33
23 - Daniil Move - Interwetten - 1'27"261 - 28
24 - Carlos Iaconelli - Pons - 1'27"284 - 30
25 - Celso Miguez - Eurointernational - 1'27"314 - 39
26 - Alejandro Nunez - Comtec - 1'27"352 - 50
27 - Alessandro Ciompi - Eurointernational - 1'28"051 - 42
28 - Xavier Maassen - Prema - 1'28"074 - 64
29 - Pippa Mann - Cram - 1'29"274 - 37
Tijden woensdag namiddag:
1 - Clivio Piccione - RC - 1'25"248 - 24 giri
2 - Marco Bonanomi - RC - 1'25"520 - 20
3 - Ricardo Risatti - GD - 1'25"602 - 24
4 - Giedo Van der Garde - Victory - 1'25"760 - 11
5 - Alvaro Parente - Tech 1 - 1'25"784 - 17
6 - Alvaro Barba - Draco - 1'25"789 - 26
7 - Davide Valsecchi - Epsilon - 1'25"797 - 26
8 - Fairuz Fauzy - Cram - 1'25"860 - 10
9 - James Walker - Fortec - 1'26"011 - 24
10 - Sebastian Vettel - Carlin - 1'26"224 - 24
11 - Mikhail Aleshin - Carlin - 1'26"307 - 13
12 - Salvador Duran - Interwetten - 1'26"344 - 10
13 - Ben Hanley - Prema - 1'26"355 - 22
14 - Miguel Molina - Pons - 1'26"460 - 20
15 - Filipe Albuquerque - Epsilon - 1'26"472 - 12
16 - Guillaume Moreau - KTR - 1'26"478 - 13
17 - Carlos Iaconelli - Pons - 1'26"502 - 20
18 - Julien Jousse - Tech 1 - 1'26"554 - 14
19 - Milos Pavlovic - Draco - 1'26"575 - 12
20 - Bertrand Baguette - KTR - 1'26"593 - 24
21 - Alejandro Nunez - Comtec - 1'26"771 - 27
22 - Charlie Kimball - Victory - 1'26"973 - 15
23 - Xavier Maassen - Prema - 1'27"244 - 30
24 - Daniil Move - Interwetten - 1'27"691 - 17
25 - Celso Miguez - Eurointernational - 1'27"921 - 19
26 - Alessandro Ciompi - Eurointernational - 1'27"962 - 12
27 - Pippa Mann - Cram - 1'28"230 - 26
28 - Pasquale Di Sabatino - GD - 1'28"319 - 4
29 - Jaap Van Lagen - Comtec - 1'29"412 - 2
Van der Garde mooi voorin! Hopelijk kan hij het eens doortrekken naar een goed result in de race...
Baguette (KTR) op P20, -slecht!- meer valt er niet over te zeggen... Hij kent de track van z'n seizoen Franse FR2.0L én de band tussen hem, KTR én z'n ingenieur is op en top dus mag/zal hij vandaag wel een top10 realiseren...
Op aandringen van de Nederlandse hoofdsponsors (Red Devil en Orient Shipping)?
... én verknalt het weer! :(
Gisteren voormiddag P19 op 1.6 sec (61 ronden gereden!), en in de namiddag P29 op 4.2 sec (Pippa Mann was sneller...)
OK, zeker voor die laatste plaats in de namiddag zal een technische probleem de oorzaak zijn, hij reed maar 2 rondjes. Maar het is keer op keer wat anders...
Op Ten-tenths las ik dat hun engineeer van vorig seizoen nu bij Cram werkt. Is dit mischien een belangrijke reden voor het slechte presteren? Ik kan me niet voorstellen dat Van Lagen ineens zijn talent verloren heeft.
JPMontoya
11-05-2007, 18:52
Estoril vervangt nu ook officieel Istanbul en dat op 20-21 Oktober 2007.
:o ik kan de data toch niet vinden waneer de "World Series by Renault/World Series FR 3.5" in Spa rijden :frusty:
JPMontoya
12-05-2007, 08:31
:o ik kan de data toch niet vinden waneer de "World Series by Renault/World Series FR 3.5" in Spa rijden :frusty:
Zelfde week-end als de 1000 KM van Spa
17-19 Augustus.
Mr.Dallara
12-05-2007, 15:54
Met deze verandering geeft het deze nieuwe kalender:
21 oktober - Estoril - Renault V6 3.5, Eurocup en Megane
28 oktober - Barcelona - Renault V6 3.5, Eurocup en Megane
Nu is het wel maar een rommel kalender, Estoril één week voor de race in Barcelona, terwijl er in juni-juli 6 weken geen race is (wanneer normaal de meeting in Istambul plaatsvond).
OK, om nu -wanneer alle kalenders al vast liggen- nog een vrij weekend te vinden op een circuit dat dan nog eens in je eigen schema past én terwijl er geen enkele europeese FR 2.0 serie mag samen vallen met die meeting die je moet plannen is het zeker niet makelijk...
Toch vind ik het op niks trekken z'n kalender! :(
(De laatste nieuwtjes in newsletter 5: http://www.renault-sport.com/en/world_series/formulaV6/news.php?news=50668.html)
Mr.Dallara
12-08-2007, 19:04
Er zijn geruchten dat Michael Ammermuller het zitje van Vettel gaat innemen in de WSbR, hij zou al in een Carlin Dallara zitten vanaf komend weekend in Spa.
Vettel zou z'n F1 job niet kunnen/mogen combineren met de FR3.5...
Bron: tuurlijk italiaracing.net ;)
Ahja, voor diegenen die er nog niet hebben bij stilgestaan: komend weekend (18-19 augustus) rijden naast de LMS de World Series 3.5 ook 2 race's in Spa ;)
De enige race's in Belgie dus dit jaar, want wat we in zolder zagen was maar klein bier met de FR1.6 en de Eurocup 2.0 ;)
Mr.Dallara
14-08-2007, 14:38
Jaap is er terug bij in Spa! Hopelijk rijden ze hem deze keer niet vd baan op de rechte lijn én kan hij zo laten zien hoe goed hij (nog) is...
Eurointernational confirms Van Lagen at Spa
Jaap Van Lagen will continue his relation with Eurointernational at Spa-Francorchamps. The Dutchman replaced Celso Miguez at Budapest after the split with the team owned by Antonio Ferrari.
italiaracing.net
buchinski
15-08-2007, 13:31
En blijkbaar is het dan toch zoals verwacht Ammermueller geworden die Vettel zal vervangen. Geheel binnen de lijn van de verwachtingen al had ik toch wat anders geprobeerd moest ik Carlin Motorsport zijn....
Ze hebben namelijk ook nog ene Maro Engel onder contract die hoge ogen gooit in de Britse F3, dit weekend daar geen verplichtingen heeft, Spa zeer goed kent en er in de F3 alleen maar goede resultaten heeft neergezet.
Imo hadden ze daarmee minder te verliezen dan met een "topper" als Ammermueller. Die heeft wegens blessure dit jaar nog quasi niets laten zien in de GP2, kwam er verleden jaar ook al niet aan te pas en liet zich twee jaar geleden in de Euro F3 de kaas van het brood eten door Kobayashi. Niet echt de figuur die IK in mijn wagen zou willen zetten. Plaats daartegenover een Engel die nog alles kan en mag bewijzen en zeer gemotiveerd is... een heel ander verhaal.
Nu ja, de volgende keer dat ik eens 700.000 euro op overschot heb zal ik maar eens zelf een team beginnen zeker?
bluelite
15-08-2007, 13:52
Willy, 't was in de FR2.0 Eurocup dat Ammermüller de titel aan Kobayashi verloor ;)
buchinski
15-08-2007, 15:18
Willy, 't was in de FR2.0 Eurocup dat Ammermüller de titel aan Kobayashi verloor ;)
I stand corrected... :)
bluelite
15-08-2007, 15:26
Mja, tegenwoord met al die klassen en al die rijders wordt het er niet makkelijker op hé Willy. Waar is de tijd dat je de F1 had... en net daaronder de Formule Junior, voor de rest noppes.
Mr.Dallara
16-08-2007, 17:21
De kop is er af voor de 5e round van de FR3.5 in Spa, de 4 uur durende collectieve test zorgt voor dit resultaat:
1 - Fairuz Fauzy - Cram - 2'03"291
2 - Clivio Piccione - RC - 2'03"770
3 - Filipe Albuquerque - Epsilon - 2'03"793
4 - Alvaro Parente - Tech 1 - 2'03"924
5 - Davide Valsecchi - Epsilon - 2'04"178
6 - Mikhail Aleshin - Carlin - 2'04"180
7 - Guillaume Moreau - KTR - 2'04"196
8 - Alvaro Barba - Draco - 2'04"372
9 - Carlos Iaconelli - Pons - 2'04"422
10 - Bertrand Baguette - KTR - 2'04"465
11 - James Walker - Fortec - 2'04"465
12 - Salvador Duran - Interwetten - 2'04"531
13 - Marco Bonanomi - RC - 2'04"656
14 - Giedo Van der Garde - Victory - 2'04"664
15 - Jaap Van Lagen - Eurointernational - 2'04"693
16 - Ben Hanley - Prema - 2'04"846
17 - Miguel Molina - Pons - 2'04"904
18 - Milos Pavlovic - Draco - 2'05"084
19 - Pasquale Di Sabatino - GD - 2'05"279
20 - Alejandro Nunez - Comtec - 2'05"291
21 - Charlie Kimball - Victory - 2'05"435
22 - Michael Ammermuller - Carlin - 2'05"545
23 - Richard Philippe - Fortec - 2'05"653
24 - Xavier Maassen - Prema - 2'05"844
25 - Michael Herck - Comtec - 2'06"101
26 - Alessandro Ciompi - Eurointernational - 2'06"475
27 - Daniil Move - Interwetten - 2'06"957
28 - Pippa Mann - Comtec - 2'06"961
29 - Ricardo Risatti - GD - 2'07"387
30 - Julien Jousse - Tech 1 - 2'07"819
buchinski
17-08-2007, 14:26
Gisteren op de collectieve testen geweest.
Ik heb korte gesprekjes gehad met Pippa Mann, Jaap Van Lagen en Felipe Albuquerque.
GeÎnteresseerden kunnen deze hier even komen lezen :
http://www.f1world.be/f1_nieuws.aspx?34_5=890
Ik ben ook nog foto's aan het uploaden dus die post ik straks wellicht.
Mr.Dallara
17-08-2007, 17:51
De enige kwalificatie sessie dit weekend is daarnet gereden en heeft voor deze grid gezorgd:
Met Baguette op een zeer knappe 5e plaats in z'n KTR Dallara!!!
Starting Grid
Row 1
Fairuz Fauzy - Cram - 2'03"224
Alvaro Barba - Draco - 2'05"771
Row 2
Clivio Piccione - RC - 2'03"272
Miguel Molina - Pons - 2'06"166
Row 3
Bertrand Baguette - KTR - 2'03"727
Giedo Van der Garde - Victory - 2'06"295
Row 4
Davide Valsecchi - Epsilon - 2'03"750
Alvaro Parente - Tech 1 - 2'06"541
Row 5
Salvador Duran - Interwetten - 2'03"793
Mikhail Aleshin - Carlin - 2'06"858
Row 6
Filipe Albuquerque - Epsilon - 2'04"054
Ben Hanley - Prema - 2'07"129
Row 7
Carlos Iaconelli - Pons - 2'04"067
Charlie Kimball - Victory - 2'07"152
Row 8
Marco Bonanomi - RC - 2'04"187
Alejandro Nunez - Comtec - 2'07"717
Row 9
Milos Pavlovic - Draco - 2'04"590
James Walker - Fortec - 2'07"717
Row 10
Michael Ammermuller - Carlin - 2'04"797
Xavier Maassen - Prema - 2'08"008
Row 11
Pasquale Di Sabatino - GD - 2'04"918
Guillaume Moreau - KTR - 2'08"131
Row 12
Julien Jousse - Tech 1 - 2'05"023
Ricardo Risatti - GD - 2'08"675
Row 13
Alessandro Ciompi - Eurointernational - 2'05"158
Daniil Move - Interwetten - 2'14"004
Row 14
Xavier Maassen - Prema - 2'06"500
Jaap Van Lagen - Eurointernational - 2'24"457
Row 15
Richard Philippe - Fortec - no time
Michael Herck - Comtec - 2'26"406
Ik ben zeer benieuwd hoe de race gaat verlopen (voor Baguette), hopelijk gaat hij deze keer -eindelijk- eens geen pech hebben en rijden ze hem dus niet van de baan...
Al zal het weer, de regen deze keer ook zeker een grote rol gaan spelen in de race's. De weersvoorspellingen zijn weer typisch Belgisch, half bewolk en een beetje regen, het hele weekend lang....
Op renault-sport.com staat deze reactie van Baguette na de testen van gisteren:
Bertrand Baguette (KTR) is already in the top 10. The Verviers driver hopes to do even better tomorrow: “The car was very good, but we got the tyre pressure slightly wrong when I put on a fresh set of tyres. That cost me a top five spot, but it doesn’t matter. I’m a little worried there could be rain, because I have never driven the car on a wet track.”
Mr.Dallara
18-08-2007, 21:20
Een knappe 1e race zien, de start was weer spectaculair, met -al weer- Milona die alles op z'n kop zet doordat hij Barba z'n wagen als schans gebuikt net voor de source!
http://www.italiaracing.net/public/15995molinacrashbig07.jpg
Deze keer geraakt Baguette (vertrokken vanop P5) eindelijk wel eens door al de brokken door en word hij er niet afgereden en komt zo mooi 2e door, verliest dan enkele plaatsen aan piloten van het GP2 caliber om dan na een gehinderde pitstop knap 5e te worden voor eigen publiek! Well done Baguette! ;)
Uitslag race 1:
1 - Alvaro Parente - Tech 1 - 20 laps
2 - Fairuz Fauzy - Cram - 4"242
3 - Ben Hanley - Prema - 4"580
4 - Salvador Duran - Interwetten - 12"147
5 - Bertrand Baguette - KTR - 26"981
6 - Giedo Van der Garde - Victory - 30"231
7 - Filipe Albuquerque - Epsilon - 31"529
8 - Milos Pavlovic - Draco - 32"189
9 - Carlos Iaconelli - Pons - 32"635
10 - Marco Bonanomi - RC - 33"383
11 - Michael Ammermuller - Carlin - 41"410
12 - Alejandro Nunez - Comtec - 51"246
13 - Charlie Kimball - Victory - 52"086
14 - Xavier Maassen - Prema - 55"066
15 - Ricardo Risatti - GD - 1'04"123
Als het morgen droog blijft en met de juiste afstelling die hij nu wel zal hebben, ziet hij het heel positief in en moet een top 6 mogelijk zijn!
Moreau, die zien we morgen niet meer in Spa, hij is al opweg richting Frankrijk. Hij heeft z'n pols zeer zwaar gekneusd tijdens de race. Hoe ze het oplossen bij Courage in de LMS is me onbekend.
Grid voor race 2:
P1 Marco Bonanomi
P2 Carlos Iaconelli
P3 Milos Pavlovic
P4 Filipe Albuquerque
P5 Giedo Van der Garde
P6 Bertrand Baguette
P7 Salvador Duran
P8 Ben Hanley
P9 Fairuz Fauzy
P10 Alvaro Parente
Mr.Dallara
26-09-2007, 15:46
Ondertussen zijn we al 2 race weekends (Donington en Magny-Cours) verder en is de stand van zaken niet heel veel veranderd vooraan in het klassement. Parente loopt langzaam uit op Hanley, terwijl Pavlovic en Albuquerque vechten voor de 3e plaats in de eindstand.
In Donington won Barba met z'n Draco bolide race1 en won Walker dankzij de troepen van Fortec in race2 voor eigen publiek.
Terwijl Buurman alles en iedereen verbaaste met 2 eindresults in de top 5!, haalde Baguette z'n eerst podium in de WSbR in race1 (terwijl hij in R2 nog maar eens niet de eindstreep haalde)
In de 2e race bevestigd Moreau nog eens dat de troepen van Mollekens er niet zijn als "gridvulling", zo haalde hij het 2e podium op 1 weekend voor KTR!
R1:
1 - Alvaro Barba - Draco - 29 laps
2 - Julien Jousse - Tech 1 - 0"257
3 - Bertrand Baguette - KTR - 1"668
4 - Alvaro Parente - Tech 1 - 2"277
5 – Yelmer Buurman - Fortec – 4”754
6 - Michael Ammermuller - Carlin - 5"319
7 - Marco Bonanomi - RC - 6"013
8 - Guillaume Moreau - KTR - 7"351
9 - Mikhail Aleshin - Carlin - 8"227
10 - James Walker – Fortec – 8”839
11 - Milos Pavlovic - Draco - 9"344
12 - Miguel Molina - Pons - 9"699
R2:
1 - James Walker – Fortec – 30 laps
2 - Guillaume Moreau - KTR - 0"614
3 - Marco Bonanomi - RC - 2"274
4 - Yelmer Buurman - Fortec – 3"030
5 – Michael Ammermuller - Carlin – 3”823
6 - Filipe Albuquerque - Epsilon - 4"332
7 - Julien Jousse - Tech 1 - 4"704
8 - Salvador Duran - Interwetten - 5"272
9 - Alejandro Nunez - Comtec - 5"800
10 – Fairuz Fauzy – Cram – 6”124
11 - Miguel Molina - Pons - 7"628
12 - Giedo Van der Garde - Victory - 8"557
Het voorbije weekend was het dan "home race" voor de WSbR zelf, in "Renault land", in Magny-Cours deze keer. Op zaterdag was de race compleet maar dan ook compleet verzopen, wat er voor zorgde dat er maar 14(vd 30!) wagens de finisch haalden! Hanley was de "rean master" en won zeer overtuigend wat nogmaals bewijst dat hij terecht 2e staat in de stand.
Baguette ging er af in de regen, maar Moreau -z'n teammaat bij KTR- werd "tactisch" 10e in de regen, om zo de pole te hebben op zondag tijdens zijn eigen home race...
Hij benutte de 1e plaats op de grid perfect en won zo overtuigend de 2e race!
Met 2 top6 finisches is Parente de winnaar van het weekend wat betreft het kampioenschap, terwijl Moreau opklimt naar een 8e plek in de standings.
R1:
1 - Ben Hanley - Prema - 23 laps
2 - Davide Valsecchi - Epsilon - 18"468
3 - Clivio Piccione - RC - 25"902
4 - Milos Pavlovic - Draco - 41"145
5 - Giedo Van der Garde - Victory - 50"370
6 - Alvaro Parente - Tech 1 - 51"870
7 - Carlos Iaconelli - Pons - 58"917
8 - Miguel Molina - Pons - 1'01"320
9 - Julien Jousse - Tech 1 - 1'03"470
10 - Guillaume Moreau - KTR - 1'20"577
11 - Pasquale Di Sabatino - GD - 1'21"955
12 - Alvaro Barba - Draco - 1'32"462
R2
1.Moreau - KTR - 27 laps
2.Molina - Pons - 6"482
3.Jousse - Tech 1 - 7"831
4.Parente - Tech 1 - 8"190
5.Iaconelli - Pons - 9"564
6.Van der Garde - Victory - 11"511
7.Piccione - RC - 12"970
8.Valsecchi - Epsilon - 14"811
9.Nunez - Comtec - 17"511
10.Aleshin - Carlin - 22"659
11.Barba - Draco - 25"107
12.Di Sabatino - GD - 28"937
Stand na Magny-Cours: (met nog 4 race's te gaan in Estoril en Barcelona)
1.Parente (Tech 1) - 99
2.Hanley (Prema) - 84
3.Vettel (Carlin) - 74 *
4.Pavlovic (Draco) - 65
5.Albuquerque (Epsilon) - 63
6.Van der Garde (Victory) 47
7.Barba (Draco) - 45
8.Moreau (KTR) - 43
9.Duran (Interwetten), Jousse (Tech 1) - 44
11.Bonanomi (RC) - 41
12.Fauzy (Cram) - 37
18.Baguette (KTR) - 20
Mr.Dallara
26-09-2007, 16:28
Het voorbije weekend werd in "Renault-land" de nieuwe FR3.5 powered by Renault voorgesteld in de paddock van Magny-Cours:
http://www.italiaracing.net/public/16434dallarawsrbig07-2.jpg
http://www.italiaracing.net/public/16489dallaracarwsr07.jpg
Volgend jaar is er niet alleen een nieuwe wagen, ook zijn er wat regels die veranderen, o.a.:
- 13 teams ipv 15 teams in de WSbR paddock, nog maar 26 wagens dus. :)
- Een nieuw kwalificatie systeem: de top 6 uit elke groep moet gaan strijden in "super pole" voor de top 12 op de grid.
- Voor de grid van race 1 keert men de top 8 om van de super pole! :rolleyes: :fight:
- Voor de grid van race 2 zal de top 14 van de super pole de top 14 op de grid zijn, derest word bepaald door de uitslag van race1.
(Jeeeeeeeeeeeezus hoe zijn ze toch weer op z'n ingewikkeld systeem gekomen???) :fight: :frusty:
- In 2008 zijn er terug 9 race weekends voor de FR3.5, maar er zijn meer "F1 tracks" als voordien. (Silverstone, Barcelona, Budapest, Hockenheim, Magny-Cours en Monaco) Terwijl men een trip plant naar Mexico :rolleyes:.
- Het ART team van Todt en Vasseur is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de nieuwe wagen.
- Bij Dallara kunnen ze al beginnen aan de productie van de nieuwe wagens, want in november word er al getest met de nieuwe wagens (die op de versnellingsbak en ophanging na, VOLLEDIG nieuw is). In Le Castellet op 6-7-8 november en op 28-29-30 november in Valencia gaat er getest worden met de nieuwe wagens.
Bron: http://www.italiaracing.net/notizia.asp?id=16489&cat=5
buchinski
26-09-2007, 19:22
Wow .. looking good and going green.
WSbR evolueert er stilaan naar mijn favoriete race serie te worden. Spijtig dat ze wat meer de F1 toer zijn opgeschoven met een beperkte startgrid en een ingewikkeld qualifying systeem. Ik snap ook niet waarom je de snelste zou willen zijn als dat betekent dat je sowieso toch als 8ste terechtkomt op de grid? De beste plek is dan de 8ste snelste tjd toch me dunkt?
Maar ik ga toch present geven op een aantal circuits volgend jaar denk ik dan.... Geen Zolder meer (zoals te verwachten viel) maar anders moet ik maar eens een tripje naar Mexico maken zeker? :-)
bluelite
26-09-2007, 20:23
- Bij Dallara kunnen ze al beginnen aan de productie van de nieuwe wagens, want in november word er al getest met de nieuwe wagens (die op de versnellingsbak en ophanging na, VOLLEDIG nieuw is). In Le Castellet op 6-7-8 november en op 28-29-30 november in Valencia gaat er getest worden met de nieuwe wagens.
Bedriegt mijn kennis van het Italiaans mij, of staat er op Italiaracing daadwerkelijk dat de nieuwe wagens pas in maart getest worden? Voorlopig grijpt men terug op de oude auto's...
Nu gaan ze in de kwalificatie zo traag mogelijk rijden. :no: Welke pippo van Renault is daar nu weeral opgekomen? 'In plaats van zo snel mogelijk te rijden, gaan we eens de allertraagste belonen.':+
buchinski
27-09-2007, 11:54
Bedriegt mijn kennis van het Italiaans mij, of staat er op Italiaracing daadwerkelijk dat de nieuwe wagens pas in maart getest worden? Voorlopig grijpt men terug op de oude auto's...
Uw kennis Italilaans is nog van een redelijk niveau :-)
De nieuwe wagen (die blijkbaar tot 2010 in gebruik zal blijven) zal pas worden getest op de eerste collectieve tests begin maart 2008.
Alle testwerk dat dit jaar nog wordt verricht zal gedaan worden met de oude wagen. Dus ook de tests in Valencia en Barcelona.
Belangrijk om weten is ook dat als alternatieven ook nog Le Mans, Turkije en Donington in de running zijn en dat Spa waarschijnlijk ook nog zal worden aangedaan, mogelijk als "support series".
Mr.Dallara
04-10-2007, 18:39
Klopt! Van nu tot maart zal er maar één 2008 versie rondrijden, de testwagen. In het testwerk zullen nog allerhande details aangepast worden vooraleer men in Parma aan de productie van alles kan beginnen...
Daarnet las ik op http://www.italiaracing.net/notizia.asp?id=16595&cat=5 dat niemand minder dan AF Corse probeerd om vanaf volgend seizoen ook op de World Series grid te staan!
Terwijl er vanaf 2008 nog maar 13 teams in de WSbR paddock binnen mogen, zijn er nu 19 teams kandidaat! Waaronder dus AF Corse (FIA GT), SG Formula (FR 2.0), Mucke Motorsport (euro F3 en DTM) en Hitech (Britse F3)
Ik ben benieuwd welke koppen gaan moeten rollen van de huidige teams!
bluelite
04-10-2007, 20:38
Ik denk dat GD Racing het niet zal halen om volgend jaar op de grid te staan... en eventueel Eurointernational. Klopt. De twee slechtste teams op de grid. Als AF Corse, SG Formula, Mücke en HiTech iets willen doen, dan zal dat wel in samenwerking met andere teams moeten gebeuren. Ik zie Mücke met Interwetten, HiTech met Fortec, SG Formula met Tech 1 en AF Corse met Prema samenwerken. Nu ja, niks is zeker. We zien wel wat het zal worden.
En Luis Razia's zitje bij GD Racing wankelt. De mannen van Tagliabue en Giardina zijn op zoek naar een andere piloot voor de laatste twee races.
AF Corse naar single seaters?
Duits F3 kampioen Van Dam gaat testen voor Comtec. Bron: www.autosport.nl
Mr.Dallara
05-10-2007, 19:04
The provisional 2008 team roster
Two Italian teams are in jeopardy for the 2008 World Series Renault. Renault announced 12 out of 13 teams admitted to next year's championship and both Antonio Ferrari's Eurointernational and Cristiano Giardina's GD Racing appear to be out of play.
Victory Engineering, owned by Gabriele de Bono and managed by Trevor Carlin was also off. The main rival for the 13th place will be SG Formula, supported by Pascal Vasseur and Nicolas Todt.
La lista dei team accettati per il campionato 2008
Carlin - UK
Comtec - UK
Epsilon - Spain
Fortec - UK
KTR - Belgium
Draco - Italy
Interwetten - Austria
P1 - UK
Pons - Spain
Prema - Italy
RC Motorsport - Italy
Tech 1 - France
italiaracing.net
bluelite
09-10-2007, 09:18
Een derde Belg in de WSR. Frédéric Vervisch: http://www.autosport.be/news/10942.awm
Formula Three Euro Series team Signature are to link up with new British F3 squad Ultimate Motorsport for next year's World Series by Renault.
Signature have announced that the new alliance have secured the thirteenth and final place on the entry list for the 2008 WSbR championship.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/63333
.....
Mr.Dallara
18-10-2007, 17:44
De eindsprint van de WSbR 2007 is nu écht ingezet met de laatste 2 meetings (Estoril en Barcelona) van het seizoen op 10 dagen tijd!
Vooral voor de teams is het een enorme logistieke klus om de Zuid-Europeese toer te realiseren! Vooral doordat de 1e collectieve winter testen al direct na de race in Barcelona plaats vinden (6-7-8 november op Le Castellet)!
Zelfs zonder grote brokken zullen de team trucks dag en nacht moeten doorrijden om alles te laten uitkomen...
De meeting in Estoril is vandaag al begonnen met voorafgaande testen.
Parente en Hanley die strijden voor de tittel hebben duidelijk geen nieuwe banden gebruikt voor deze test want geen van bijden staan in de top15.
Van der Garde en Baguette staan mooi in de top 6, terwijl Vervisch bij z'n terugkeer in de WSbR op een 21e plaats strande.
01. Filipe Albuquerque (Epsilon Euskadi) 1:27.103
02. Giedo van der Garde (Victory Engineering) +0.286
03. Davide Valsecchi (Epsilon Euskadi) +0.355
04. Mikhail Aleshin (Carlin Motorsport) +0.462
05. Alejandro Nunez (Team Comtec) +0.469
06. Bertrand Baguette (KTR) +0.565
07. Carlos Iaconelli (Pons Racing) +0.690
08. Alvaro Barba (Draco Racing) +0.762
09. Fairuz Fauzy (Cram Competition) +0.820
10. Salvador Duran (Interwetten.com) +0.875
11. Milos Pavlovic (Dracon Racing) +0.909
12. Marco Bonanomi (RC Motorsport) +1.043
13. James Walker (Fortec Motorsport) +1.084
14. Julien Jousse (Tech 1 Racing) +1.084
15. Robert Wickens (Carlin Motorsport) +1.156
16. Alvaro Parente (Tech 1 Racing) +1.237
17. Michael Herck (Team Comtec) +1.264
18. Guillaume Moreau (KTR) +1.280
19. Miguel Molina (Pons Racing) +1.361
20. Clivio Piccione (RC Motorsport) +1.414
21. Frédéric Vervisch (GD Racing) +1.443
22. Richard Philippe (Fortec Motorsport) +1.684
23. Benjamin Hanley (Prema Powerteam) +2.012
24. Julian Theobald (Eurointernational) +2.088
25. Pasquale di Sabatino (GD Racing) +2.159
26. Xavier Maassen (Prema Powerteam) +2.352
27. Pippa Mann (Cram Competition) +2.646
28. Johannes Theobald (Eurointernational) +2.800
29. Daniil Move (Interwetten.com) +3.106
30. Charlie Kimball (Victory Engineering) geen tijd
bluelite
18-10-2007, 17:55
Zoveel typ- en spellingsfouten dat mijn ogen er pijn van doen. Gelukkig lukt kopiëren nog ;)
Voor zover ik weet reed Vervisch ook enkel op oude banden.
Mr.Dallara
18-10-2007, 19:45
Zoveel typ- en spellingsfouten dat mijn ogen er pijn van doen. Gelukkig lukt kopiëren nog ;)
Voor zover ik weet reed Vervisch ook enkel op oude banden.
Pfff, jij hebt precies net als ik ook weinig geslapen de voorbije dagen? ;) Ofwel moet je eens meedoen met het het groot dictee der Nederlandse taal, want ik zie geen fouten...
- tot zover de les Nederlands - :rolleyes:
Vanaf morgen zal ik de tijden wel halen uit het bericht van Massimo, die zal er niet over liggen azijnpissen... ;)
@Bluelite: Hoe is -voor zover je weet- het weer in Estoril? (Niks copiëren van weeronline.be ofzo hé :))
bluelite
18-10-2007, 19:57
't gaat hem om het principe Mr.Dallara... Niet meer dan dat ;)
Het weer in Estoril was aangenaam maar net iets te warm naar mijn zin. 25-26° (ik heb geen thermometer in mijn broekzak steken), zon, blauwe hemel.
bluelite
18-10-2007, 19:58
En ja, ik heb te weinig geslapen...
Voor zover ik weet reed Vervisch ook enkel op oude banden.Hij heeft inderdaad heel de dag op oude banden gereden.
Tijdens de 2 de sesie heeft hij wel een olie lek gehad.
Hij hoopt op een plaats in de top 15.
Mr.Dallara
25-10-2007, 13:53
Terwijl vorig weekend bijna iedereen -in de koude- van de FIA GT finale aan het genieten was in Zolder, reden de World Series hun 2 race's in Portugal bij een aangename 25°!
Voor het Estoril weekend leek het nog heel spannend te zijn voor de titel (Parente met 99p en Hanley met 84p), maar na een weekend vol tegeslagen van Hanley heeft Parente nu een serieuze -nog te overbruggen!- kloof geslagen:
1.Parente (tech1) - 110
2.Hanley (Prema) - 88
3.Pavlovic (Draco) - 79
4.Albuquerque (Esilon) - 75
Bij de start van race1 gebeurde een huiveringwekkende crash waarbij Hanley in z'n Prema-Dallara 2x overdekop ging! door een zetje van Parente? Als bij wonder werd er niemand "meegenomen" in deze spectaculaire crash! (kort filmpje vd start (http://www.zoomin.tv/asx/dsp_asxplaylist.cfm?id=266503&pid=hln&quality=3&WMCache=0&iebr=1))
Parente word 6e terwijl Hanley niet aan de 1e bocht geraakte en geen punten scoorde.
Race 1 Results:
1 - Miguel Molina - Pons - 27 laps 40'36"310
2 - Julien Jousse - Tech 1 - 10"730
3 - Alvaro Barba - Draco - 16"669
4 - Giedo Van der Garde - Victory - 22"151
5 - Filipe Albuquerque - Epsilon - 22"654
6 - Alvaro Parente - Tech 1 - 23"677
7 - James Walker - Fortec - 24"555
8 - Fairuz Fauzy - Cram - 25"109
9 - Milos Pavlovic - Draco - 27"533
10 - Clivio Piccione - RC - 28"037
Bij KTR liep alles goed -tot met de pitstops-, Baguette die een knappe 5e tijd had gereden -tussen alle grote namen!- dook de eerste bocht in als 4e en kon deze plaats knap houden tot z'n pitstop...
Daar liep dan alles mis, want de crew van Mollekens stond helemaal niet klaar en zo gingen er 30 seconden verloren! veelmeer dan uitrijden zat er dan niet meer in ...
In race 2 -met omgekeerde start grid-, kon Parente weer niet mee voor het podium en werd pas 7e na nog een foutje. Terwijl Hanley die helemaal achteraan achteraan moest starten nog de snelste ronde reed en zo nog één puntje scoorde.
De race werd gewonnen door Pavlovic, die in een schitterend maneuver Piccione voorbij ging, Fauzy versloeg dan weer Van der Garde en scoorde weer mooie punten met de 3e plaats.
Race 2 Results
1 - Milos Pavlovic - Draco - 27 laps 40'16"424
2 - Clivio Piccione - RC - 5"114
3 - Fairuz Fauzy - Cram - 6"261
4 - Giedo Van der Garde - Victory - 7"072
5 - Filipe Albuquerque - Epsilon - 7"566
6 - Alvaro Barba - Draco - 8"239
7 - Alvaro Parente - Tech 1 - 14"434
8 - Marco Bonanomi - RC - 16"654
9 - Julien Jousse - Tech 1 - 17"718
10 - Robert Wickens - Carlin - 18"037
Op naar Barcelona, waarnaar heel de paddock al naar verhuist is voor de échte super finale van de FR3.5 op het Circuit de Catalunya, die morgen start met de vrije trainingen!
-live timing: http://130.117.162.111/live.html
-live webcam: http://www.circuitcat.com/webcam2/webcam1.htm
Mr.Dallara
25-10-2007, 14:19
De 2 race's van Estoril volledig in beeld en met commentaar in engels:
Race 1: http://www.italiaracing.net/video/videoview.asp?cod=110
Race 2: http://www.italiaracing.net/video/videoview.asp?cod=111
Mr.Dallara
26-10-2007, 14:01
De battle tussen in Hanley en Parente is al direct vanaf de eerste training begonnen! Terwijl bij de start van de training de track nog wat nat lag, zijn ze bijde al de limieten gaan opzoeken...
WSR Practice 1 Results - Barcelona
1 - Alvaro Parente - Tech 1 - 1:35.972
2 - Ben Hanley - Prema - 1:36.511
3 - Giedo Van der Garde - Victory - 1:36.902
4 - Alejandro Nunez - Comtec - 1:36.923
5 - Fairuz Fauzy - Cram - 1:37.151
6 - Robert Wickens - Carlin - 1:37.272
7 - Guillaume Moreau - KTR - 1:37.522
8 - Clivio Piccione - RC - 1:37.753
9 - Milos Pavlovic - Draco - 1:37.838
10 - Miguel Molina - Pons - 1:37.845
11 - Pasquale Di Sabatino - GD - 1:37.864
12 - Filipe Albuquerque - Epsilon - 1:38.011
13 - Bertrand Baguette - KTR - 1:38.241
14 - Davide Valsecchi - Epsilon - 1:38.552
15 - Alvaro Barba - Draco - 1:38.767
16 - Carlos Iaconelli - Pons - 1:38.830
17 - Frederic Vervisch - GD - 1:38.932
18 - Richard Philippe - Fortec - 1:39.005
19 - Giorgio Mondini - Eurointernational - 1:40.727
20 - Michael Herck - Comtec - 1:41.118
Mr.Dallara
27-10-2007, 14:08
Parente World Series kampioen 2007!
Race 1 is net afgelopen in Barcelona, Milona wint knap z'n thuis race, Duran word 2e en Parente reed "save" naar de 3e plaats. Terwijl Hanley niet verder geraakte dan een 10e plek die hem maar één punt opleverd.
Zo is Parente voor de allerlaatste race -morgen in Barcelona- al zeker van de titel!
Baguette werd knap 8e tussen en houd weer ervaren namen als Valsecchi en Hanley achter zich!
Mr.Dallara
27-10-2007, 14:09
http://img143.imageshack.us/img143/5909/wsr1ps5.jpg
Mr.Dallara
28-10-2007, 15:40
Baguette schitterend 2e in laatste race van 2007!
http://www.autosport.be/show.image?id=15840&size=3&style=2
foto: autosport.be
Een knap verslag van de race: http://www.autosport.be/news/11091.awm
Mr.Dallara
30-10-2007, 11:03
FR 3.5 komt terug naar België in 2008, in het weekend van 11mei (TBC).
Bron: Italiaracing.net
Il calendario della stagione 2008, torna in ballo l'Italia
A Montmelò è stato diramato il calendario della stagione 2008 della World Series Renault. Nove gli eventi per la V6 3.5, sette quelli in cui vi sarà anche la Eurocup Renault 2.0 e il Megane Trophy. Renault e Rpm per ora hanno proposto le date e i Paesi ospitanti (ancora non tutti) ma non i circuiti. C'è invece ancora un weekend da decidere. Potrebbe essere inserito nel mese di luglio, interesserà solo la V6 3.5 ed il circuito dovrebbe essere quello di Città del Messico per la prima trasferta della categoria fuori dall'Europa. E' tornata in ballo l'Italia che se la giocherà col Portogallo e la Turchia (poche però le possibilità per Istanbul). Dovrebbero essere avviate trattative con Imola, anche se non si capisce bene a chi rivolgersi...
11 maggio - Belgio
25 maggio - Monaco (solo V6 3.5 nel weekend F.1)
8 giugno - Gran Bretagna
29 giugno - Ungheria
31 agosto - Germania
7 settembre - Francia
28 settembre - Italia o Portogallo o Turchia
26 ottobre - Spagna
TBA - TBA
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.