PDA

View Full Version : 1886 Daimler Motorkutsche - Minicraft - 1/16 - Ref 11205


Dominique
30-09-2006, 12:04
We zijn terug aan de tafel gaan zitten, voor een rasechte klassieker dit keer. Dit tuig wordt beschouwd als de eerste échte auto in de geschiedenis: op een stevige en stabiele basis (4 wielen) en aangedreven door een motor met interne verbranding.
Als je iets meer wil weten over de Motorkutsche zelf, dan verwijs ik graag naar de thread met de kitbespreking (dit (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=13922) is de link).

Ondanks het lage aantal onderdelen in de kit gaat de bouw van het model niet echt vanzelf. Zoals al werd aangegeven in de kitbespreking is er veel werk aan de verschillende onderdelen. De eerste 2 foto's geven een idee van de koets op zich. Die heeft al 2 lagen pimer gehad (en 2 bladen schuurpapier er op versleten).
De derde foto laat de onderdelen zien die de "stuurinrichting" gaat vormen (of moeten we hier de "bok" zeggen?). Ook die onderdelen zijn al grondig gekuist en hebben al wat primer gehad.
De 4e en 5e foto toont de rem. Dit onderdeel heeft nog geen primer gehad, maar het geeft wel een idee van het lapwerk dat nodig was om de sink marks weg te werken. En dit onderdeel is geen uitzondering. Je moet ze allemaal zo behandelen.

Dominique
30-09-2006, 12:12
En nog enkele foto's om te tonen hoe erg het met sommige onderdelen is gesteld: de eerste 2 foto's zijn van de motor, de laatste 3 van een (nog niet gekuiste) zitbank.

Voor wat betreft de verchroomde onderdelen: ik had gezegd dat ik die sowieso zou ontdoen van de gele chroomlaag. Dat is nodig, vermits je toch moet schuren om ze te laten passen, maar er is nog een andere reden die dat nodig maakt, en die ik toen nog niet kende. Het blijkt dat als je die onderdelen in het bleekwater werpt ("javel" voor de vrienden) dat de chroom er wel mooi afkomt, maar dat er ook een hele dunne film op de zwarte plastiek zit. Als je met een zacht schuurpapiertje over het onderdeel gaat komt die makkelijk los, dat is niet het probleem, maar dat heb ik nog niet gezien. Daar is dus ook de nodig aandacht aan te besteden: zorgen dat je alle resten van die film hebt verwijderd, vooraleer je verder werkt aan het onderdeel, want ik heb schrik dat als je een stukje vergeet, dat mettertijd alsnog gaat lossen. Heel raar vond ik dat.

Tot de volgende!

BSmodels
30-09-2006, 20:46
welcome back Domi,

het gaat ongetwijfeld weer zeer interessant worden hier.

allé nog veel plek :confused: en putty :eek: plezier

Flame
30-09-2006, 23:26
hier gaan we weer iets leren :applaus:

Dominique
29-10-2006, 22:30
Ok, een (heel) kleine update. De koets zelf was gespoten, maar moest de olie in omdat er een joekel van een sinkmark tevoorschijn kwam nadat alles in het glanzend zwart stond. Met alleen de primer was die helemaal niet zichtbaar.
Ondertussen staat ze alweer terug in het zwart en krijgt ze de tijd om uit te harden. Update binnen een paar dagen als ze een laagje of 2 clear heeft gekregen.

Verder heb ik me vooral bezig gehouden met het oplappen van een een aantal onderdelen: wegwerken van ejector pins, sink marks, bramen en flash, ...

In bijlage zien jullie foto's van de motor, de benzinetank en de zetels.
De motor en benzinetank heb ik gestript van hun gele chroomlaag. Dan werden ze geassembleerd en werden alle voegen weggewerkt. Na de obligate primer laag kregen ze dan 3 laagjes glanzend zwart enamel als onderlaag voor de Alclad Pale Gold finish. Er zitten 8 heel dunne lagen Pale Gold op. Dat was de beste match die ik kon vinden voor geel koper.

Heeft iemand van jullie een beter idee om geel koper te spuiten, laat maar weten.
Enjoy.

BSmodels
30-10-2006, 13:07
Heeft iemand van jullie een beter idee om geel koper te spuiten, laat maar weten.


In de geest van het model vind ik dit perfect, komt zeer realistisch over. Dus voor mijn part VERDER doen

Gulfie
30-10-2006, 16:17
Heeft iemand van jullie een beter idee om geel koper te spuiten, laat maar weten.
Enjoy.

Spuiten niet, maar als je handig bent met messing buisjes kan dat een alternatief zijn. Een Dremel, vijlen en staalwol + polierpasta en het is net echt geel koper.

Guido
30-10-2006, 16:41
sjiek genoeg voor mijn smaak. ;)

Dominique
30-10-2006, 16:58
Spuiten niet, maar als je handig bent met messing buisjes kan dat een alternatief zijn. Een Dremel, vijlen en staalwol + polierpasta en het is net echt geel koper.

Mmmh, dat wordt weer een leuke conversatie, volgende week daar in Nieuwegein ...;)

Guido
30-10-2006, 20:08
Mmmh, dat wordt weer een leuke conversatie, volgende week daar in Nieuwegein ...;)

Daar wil ik bij zijn, al was het maar om jullie te wijzen op het feit dat "too far in detailing" kan leiden tot "no model finished". :D ;)

Gulfie
31-10-2006, 08:55
Daar wil ik bij zijn, al was het maar om jullie te wijzen op het feit dat "too far in detailing" kan leiden tot "no model finished". :D ;)

Is dat ne steek onder de gordel????

Sennake
31-10-2006, 10:05
Heeft iemand van jullie een beter idee om geel koper te spuiten, laat maar weten.

Misschien, maar ik heb het zelf nog niet geprobeerd : als je nu eens de "gewone" alclad gebruikt (de chroom dus) en daarover een laag doorzichtig geel zou spuiten?

Guido
31-10-2006, 10:18
Is dat ne steek onder de gordel????

neen hoor, een gewone vaststelling, die niet alleen voor jullie opgaat, ook voor mezelf. Heb thuis nog een Benetton B188 al enkele jaren in de doos terug zitten omdat ik er maar niet uitgeraak hoe ik nu het best het uitlaatsysteem maak. Soms is het gewoon beter om tevreden te zijn met iets dat "looks right", maar het daarom misschien niet 100% is. ;)

Dominique
31-10-2006, 13:00
Misschien, maar ik heb het zelf nog niet geprobeerd : als je nu eens de "gewone" alclad gebruikt (de chroom dus) en daarover een laag doorzichtig geel zou spuiten?

Valt eens uit te testen. Thx.

Dominique
31-10-2006, 13:04
neen hoor, een gewone vaststelling, die niet alleen voor jullie opgaat, ook voor mezelf. Heb thuis nog een Benetton B188 al enkele jaren in de doos terug zitten omdat ik er maar niet uitgeraak hoe ik nu het best het uitlaatsysteem maak. Soms is het gewoon beter om tevreden te zijn met iets dat "looks right", maar het daarom misschien niet 100% is. ;)

Just for the record: tot nog toe is er aan dit model (nog) niks gewijzigd: alles wordt "straight out of the box" gebouwd, op uitzondering van de radiator, waar onze kameraad HHugo mij een onderdeeltje heeft geëtst (waarvoor natuurlijk onze eeuwige dank :worship: )
Ik vroeg mij alleen af of het niet mogelijk is om geel koper te reproduceren... Toch niks verkeerds mee?

Loeten
31-10-2006, 14:12
Ze Dominique, ik ben eigenlijk vooral benieuwd hoe deze wagen er moet komen uit te zien. Heb je bvb een foto van de doos of zo, dat ik (en met mij nog enkelen) een idee heb??

Thanksssss

Dominique
31-10-2006, 14:20
No problemo. Dat vind je allemaal in de kitbespreking die ik heb gepost. Hier (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=13922) vind je die.

Loeten
31-10-2006, 14:52
No problemo. Dat vind je allemaal in de kitbespreking die ik heb gepost. Hier (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=13922) vind je die.

Okey super ! veel interessante info ook. Zeg diene Daimler, heeft die niet zijn auto's later naar zijn dochter "Mercedes" genoemd???

Dominique
31-10-2006, 16:04
Okey super ! veel interessante info ook. Zeg diene Daimler, heeft die niet zijn auto's later naar zijn dochter "Mercedes" genoemd???

Neen, dat was niet Daimler. Foei!! :no:

Rond 1899 was er een zekere Jellinek die in Nice Daimler's auto's verkocht. Tijdens races in Nice (waar Daimlers auto's zo goed als onklopbaar waren) mat hij zichzelf het pseudoniem "Mercédès" aan, naar de naam van zijn dochter. Een soort van racenaam, als je wil.
Het probleem dat Jellinek echter ondervond met zijn raceauto's was dat ze moeilijker en moeilijker te hanteren werden, omwille van het hoge zwaartepunt. Ze werden onstabiel en zelfs levensgevaarlijk in de bochten toen de snelheid tijdens de races stilletjes aan hoger en hoger werd.
Dus vroeg Jellinek om auto's die een lager zwaartepunt had om mee te racen. Die werden voor hem ontwikkeld door een zekere Wilhelm Maybach (jazeker!).
De wagens werden voor het eerst ook Mercedes genoemd vanaf april 1900 toen Jellinek en Daimler contractueel overeenkwamen om een nieuwe evolutie van de ontploffingsmotor te commercialiseren onder de naam Daimler-Mercedes. Vanaf 1902 werd Mercedes dan als merknaam gedeponeerd.

Mercedes was dus de dochter van een autoverkoper / racer / zakenman in Nice.

Loeten
31-10-2006, 17:20
Okey thanks, ik wist dat ik in de buurt zat, maar dat was het ook. De kids leren dit jaar namelijk over enkele automerken en dan is zo'n weetje altijd leuk om mee te geven. De voorbije keren kon ik vertellen dat ik het niet precies wist maar dat er wel iets van aan was, nu kan ik het preciese verhaal uitleggen.

Thanks en good luck met dit "masschien"..

Dominique
09-11-2006, 21:03
Update: vooral veel schuurwerk verricht. Je ziet enkele onderdelen in verschillende stadia van afwerking: de aandrijfwielen die aan de binnenkant van de achterwielen zullen worden bevestigd, de 4 wielen die al in de primer zitten (en waar hier en daar nog snel met een schuurpapiertje is overgegaan), de veerelementen en enkele vliegwielen die op de achterste as worden bevestigd.
Tenslotte nog een foto van het koetswerk zelf na 2 clearcoats. Nu nog wat opblinken, en dan kunnen de montagewerken stillekesaan beginnen.

Enjoy!

BSmodels
09-11-2006, 21:56
nog niet zot geputtied ?

het koetswerk ziet er toch goed uit ?

Ik zou daar zelfs een paar stickers van "JPS" opzetten, kwestie van er een echt race-masschien van te maken :D :crazy: ('t was maar een idee hé)

Dominique
09-11-2006, 22:25
nog niet zot geputtied ?

het koetswerk ziet er toch goed uit ?

Ik zou daar zelfs een paar stickers van "JPS" opzetten, kwestie van er een echt race-masschien van te maken :D :crazy: ('t was maar een idee hé)

zot nog niet, maar het scheelt niet veel. Van opblinken gesproken: ik begin ook langzamerhand door mijn vodden te zitten.
"Hé der hi iemand nog e vod?" :+

JPS? Mmmh, niet zo'n goed idee denk ik ;)

Guido
10-11-2006, 00:34
nog niet zot geputtied ?

het koetswerk ziet er toch goed uit ?

Ik zou daar zelfs een paar stickers van "JPS" opzetten, kwestie van er een echt race-masschien van te maken :D :crazy: ('t was maar een idee hé)

Zie ik daar het woordje... STICKERS??? :fight:

Als straf betaalt ge een rondje bij de volgende meeting! :D :D :+

BSmodels
10-11-2006, 11:53
Zie ik daar het woordje... STICKERS??? :fight:

Als straf betaalt ge een rondje bij de volgende meeting! :D :D :+

't zal het nooit meer doen menier doktoor :o

Dominique
14-11-2006, 20:16
Dit project is behekst...

De koets ligt nu voor de 2e keer in de remolie. Na de 2e laag clear kreeg ik doffe plekken in de lak, en nog geen kleintjes. Opblinken bracht geen soelaas, dus zat er maar 1 ding op: stripping time!!

Ik hoop alleen dat het deze keer wat rapper gaat dan de vorige keer. Ik zal er eens moeten over nadenken om mijn dot4 te vervangen door dot3. Volgens mij is dot3 toch iets agressiever voor verf.

To be continued ...

Guido
14-11-2006, 22:04
Da's minder natuurlijk. Dot4, Dot3, Dot128, DotCom... what's in a name. Het enige wat ik weet, is dat wanneer ik een pas geposten onderdeel in de "afgetapte" remolie steek, het na enkele dagen (max. 5) gestript is.

Dominique
26-11-2006, 00:27
De koets is nu gestript. ik heb nieuwe remolie (dot3 deze keer, geen dotcom :no: ) gekocht. Dat schijnt te werken als een fluitje van een cent. Ik moet me dus aansluiten bij collega HHugo: nieuw of gebruikt speelt precies weinig film, als het maar dot3 is. Die is blijkbaar een stuk agressiever dan dot4 als het op het decaperen van verf aankomt.

Maar goed: ik heb alles nog eens onderworpen aan een volledige checkup. Je moet na zo een oliebad toch wel wat voorzichtig zijn en je putty controleren, want blijkbaar begon hier en daar toch wat schade zichtbaar te worden. Waarschijnlijk heeft die chemische reactie van de remolie op mijn putty toch wat effect gehad.
Alles werd dan opnieuw bijgeplamuurd, en het resultaat zie je in foto's 1 en 2.

Dan heb ik de radiator onder handen genomen. Zoals je kan zien in de kitbespreking (die vind je hier (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?p=194127#post194127)) is de radiator met alle koelbuisjes in 1 stuk gegoten. Ten eerste was het onderdeel niet mooi, en ten tweede was het veel te dik gegoten. Ik heb nog getracht om het plastiek tussen de koelribbels weg te schrapen, maar dat kwam niet goed.
Ik heb dan onze collega bouwer HHugo aangesproken, en hij was zo vriendelijk mij een onderdeeltje met die 48 koelbuisjes te etsen.
Het binnenwerk van die radiator heb ik dan weggesneden, en dan krijg je zoiets als in foto 3.

Je zou zeggen: "probleem radiator opgelost". Nee, niet helemaal. Want om het onderdeel te bevestigen aan de koets had Minicraft een extra onderdeeltje voorzien dat aan de achterkant van de radiator moest worden bevestigd en tegen de achterkant van de koets in een sleuf kon rusten. Dat was nu niet meer mogelijk vermits ik nu een onderdeel had dat half doorzichtig was, en ten tweede zou dat nu accuraat zijn tegenover het 1:1 model.
Ik heb dus de kader bevestigd zoals dat op het origineel zat: langs de bovenzijde alleen, met een versteviging van putty langs boven en beneden (foto's 4 en 5).

Dominique
26-11-2006, 00:30
Het uiteindelijke resultaat zal er ongeveer uitzien als in bijgevoegde foto's.
Ik wil hier echter nog eens uitdrukkelijk collega HHugo bedanken voor het etsen van dit onderdeeltje. Merci, Roeland.
Als er nog eens ene durft zeggen dat West-Vlamingen geen toffe peren zijn, die krijgt met mij te doen :mad:

Tot de volgende!

Guido
26-11-2006, 23:07
Sjieke dinges!

Dominique
27-11-2006, 00:14
Ik had op een referentiefoto gezien dat rond de stuurstang een of zat die met een versteviging aan het koetswerk zat verbonden. Die zat niet in de kit, dus ik heb die gemaakt met een restje van een fret waar foto-etch onderdeeltjes aan zaten. Daarvoor moest dan wel de stuurstang worden gemonteerd. Ook de radiator zit nu definitief op zijn plaats.
Het geheel heeft ondertussen een laag primer gekregen (niet zichtbaar op de foto's) en staat nu uit te harden in afwachting van de eerste lagen zwart.

Tot zover de werkzaamheden dit weekend.

Dominique
14-12-2006, 23:15
We hebben nog een beetje zitten prutsen aan de Motorkutsche.
Ze staat nu in de lak, en de dissel is gemonteerd. Je ziet dat ter hoogte van de dissel opnieuw met een overschotje van een PE fretje een bevestigingsijzer werd gesimuleerd. Dat zat dus ook niet in de kit. Omdat ik dat onderdeel heb toegevoegd moet ik ook de bevestiging van de voorste afschermplaat bijwerken. Die trok sowieso op niks. Dat krijg je te zien in volgende update.

Het gaat langzaam, maar het gaat dus nog steeds ...
Tot de volgende!

Loeten
15-12-2006, 08:33
Het gaat langzaam, maar het gaat dus nog steeds ...

Waarschijnlijk aan de snelheid waarmee deze wagen vroeger vooruitging. Dus ook in dat opzicht ben je heel goed bezig ;-)

grtzzz

Dominique
21-12-2006, 22:31
De benzinetank zit er op, en de cylinder is gemonteerd. Die bevindt zich aan de bovenkant van de body, de krukasbehuizing komt (later) onderaan te hangen. De benzineleiding is nog niet aanwezig, noch de leidingen voor aan- en afvoer van water tussen motor en radiator.

Je ziet dat er een niet zo proper gat in de vloer zit. Dat werd uit de koets gezaagd voor de montage van de motor. De passagiers zullen daar achteraan niet zo comfortabel hebben gezeten, ware het niet dat dit werd afgedekt met 2 vloerplaten. Weeral niet aanwezig in de kit, dus moesten we daar iets op vinden.
Ik heb dus een vloer gesneden uit een stuk aluminium. Met een boortje van 0,55 mm heb ik dan gaatjes aangebracht voor de "nagels". Die werden nagebootst met speldekopjes (de naaldjes zelf waren 0,5 mm). Je steekt gewoon de speld door het gaatje, knipt die aan de onderkant weg, en je houdt een mooi nageltje over. Dat kan je aan de onderkant dan bijschuren tot alles vlak zit, en klaar ...
Op de foto's zie je 1 van de 2 vloerdelen nog zonder nagels, maar dat was enkel om de foto te doen. Hier en daar ziet het er ook wat scheef uit maar dat is optisch bedrog. In werkelijkheid ziet het er zeker niet slecht uit.
Nu nog zwart spuiten, en de beau monde heeft weeral plaats om de voetjes te zetten. :)

Op de laatste foto zie je het frontpaneel dat werd aangepast om te laten passen nadat ik een bevestiging aan de voorkant van de koets had nagebootst. De schuine rand onderaan het onderdeel was doorgetrokken over heel de breedte van het paneel. Die moest dan aan de koets worden verlijmd. Dat komt niet overeen met het origineel, waar het front enkel door 2 bevestigingsijzers werd gemonteerd. Ik heb niet het risico genomen om dit te imiteren, want ik vrees dat het niet stevig genoeg zou zijn. Daarom heb ik na veel twijfelen gekozen voor deze (niet zo propere) oplossing. Maar ze biedt wel zekerheid.

A la suivante !!

Nismo
22-12-2006, 00:22
Jawadde, goe bezig maatje :applaus:

ac.cobra427
27-12-2006, 17:21
Prachtig Dominique. :tup: Zal net zo'n topper worden als uwe Morgan.

ps: hoe zit het met de Gullwing ? :dk:

Flame
27-12-2006, 18:36
Hier nog eene die een 1/1 aan het restoreren is zeker, tof wat je hier weer laat zien:applaus: :bye:

Dominique
27-12-2006, 23:10
Hier nog eene die een 1/1 aan het restoreren is zeker ...
Awel ja, toon mij ne keer waar staat dat dat nie mag ?
He? He? ;)

Dominique
27-12-2006, 23:12
ps: hoe zit het met de Gullwing ?
De Gulling ligt effe stil. Ik heb mijn tijd genomen om een aantal zaken eens een keer te overdenken. Daarbij is het voor mij lange tijd onmogelijk geweest om tijd vrij te maken om te bouwen, zodus.
Maar uitstel is geen afstel.
Na de Motorkutsche heb ik nog een verrassingsprojectje (jaja), en dan beginnen we der volle petrol aan.

Sennake
27-12-2006, 23:20
Na de Motorkutsche heb ik nog een verrassingsprojectje (jaja), en dan beginnen we der volle petrol aan.

Laat me raden : heeft het iets te maken met "bollekes"?

Dominique
28-12-2006, 01:02
Laat me raden : heeft het iets te maken met "bollekes"?

Zwijgen, ze gij :D

Guido
28-12-2006, 01:32
Zwijgen, ze gij :D

't is hier zo warm, 'k zou wel een verfrissinkje kunnen gebruiken!! :D :D

Dominique
28-12-2006, 01:35
't is hier zo warm, 'k zou wel een verfrissinkje kunnen gebruiken!! :D :D

Ah bah ja, ga dan buiten zitten ... :D

Dominique
29-12-2006, 12:54
Na de weer de nodige flauwe kul te hebben gespuid (zie vorige posts) gaan we weer de serieuze toer op: tijd voor een Major Update !

We kunnen stillekes aan beginnen denken aan afwerken na ...
... het monteren van de vloerplaten,
... het monteren van de benzineleiding,
en het monteren van het rijwielgedeelte.

De schrik sloeg me bijna om het hart toen bleek dat het achterste vliegwiel niet bleek te passen onder de koets. "Wat loopt er hier fout?", dacht ik koortsachtig, tot bleek dat ik de achterste partij gewoon achterstevoren aan het dryfitten was ...
Goe bezig!

Wat moeilijk te zien is op de foto's is dat het loopvlak van de wielen (die eigenlijk waren beslagen met een metalen band) een beetje gedrybrushed werd met gun metal. Dat geeft een ietske metaalachtig effect. Op één of andere manier komt dat niet uit de foto's.

Blijft te doen: het monteren van de stoelen, voorste beschermplaat, stuur-"wiel", verlichting, en nog wat prullaria.
Enjoy!

Guido
29-12-2006, 13:58
ze is bijna klaar om er vandoor de tuffen. Kijk er al naar uit om het model eens live te bekijken. ;)

Flame
29-12-2006, 15:25
Echt knap:applaus:Zo hem ook graag in het echt zien:bye:

Dominique
29-12-2006, 15:29
Echt knap:applaus:Zo hem ook graag in het echt zien:bye:

Ik zal hem volgende keer eens tussen de cervelaats en de bouletten stallen ;)

Nismo
29-12-2006, 16:23
Sjieke dinges :applaus:

BSmodels
29-12-2006, 17:39
hoe iets eenvoudig zo mooi kan zijn ......

('t zal wel een stofvreterke worden vrees ik, met al dat zwart :frusty: )

Gulfie
29-12-2006, 18:21
Niet echt mijn ding maar daarom kan ik hem niet minder bewonderen. Blijkbaar zijn de alclad problemen goed gekomen.

Meebrengen volgende keer ... ik wil dit zien!

Dominique
05-01-2007, 01:52
We naderen zo stilaan het einde van dit project. Ik geef jullie nog een laatste update vooraleer hij de volgende keer zal verhuizen naar de afdeling "afgewerkte producten".

Toegevoegd zijn:
- de waterleidingen van en naar de radiator,
- de krukasbehuizing (ik denk er wel aan om de zwengel door iets deftigers te vervangen),
- de voorste beschermplaat,
- stuurwiel,
- en de zitbanken.

Nog te doen:
- verlichting,
- modderplanken aan de voorkant, en that's it!
Live te bezichtigen op de volgende meeting.

Dominique
05-01-2007, 01:53
Nog een paar om het af te leren:

Guido
05-01-2007, 02:14
en de plekker hij bouwde verder.

Zeer mooi tot hiertoe. Enige kleine suggestie die ik nog zou willen toevoegen is misschien nog wat dry-brushen hier en daar. De zetels een beetje, het "stuur", de tandwielen hier en daar... Weet niet, moet maar zien, 't kan ook zijn dat het op de foto niet goed zichtbaar is. ;)

Wild Goose
05-01-2007, 06:25
Kwaliteits bouwer aan het werk :worship:

Daar kan ik alleen maar van dromen.

Succes met de laatste loodjes.

Carl.

Loeten
05-01-2007, 11:39
Heb deze vannacht op een Duitste modelbouwsite zien staan. Hij werd daar oob gebouwd en de kleuren waren ook helemaal anders. Maar het verschil in bouwkunst is groot. Die Duitser kan niet aan je tippen. Nu ja, ervaring doet veel he.

Prachtig alvast, ook al zou ik zoiets nooit bouwen. Ga je de autogeschiedenis nu namaken? Per jaartal een auto...??

Grtzzzz

Sennake
05-01-2007, 13:33
Prachtig werk, Dominique! Ik ben benieuwd om hem "in het echt" te zien!

Dominique
05-01-2007, 22:30
Heb deze vannacht op een Duitste modelbouwsite zien staan. Hij werd daar oob gebouwd en de kleuren waren ook helemaal anders.

Heb je die link nog ergens? Kan ik eens loeren wat ze daar allemaal uitspoken.

Ga je de autogeschiedenis nu namaken? Per jaartal een auto...??

Het is met mij erg gesteld, maar zo erg gaan we het niet drijven ;)

(maar breng mij op geen gedachten)

BSmodels
05-01-2007, 22:35
prachtig gewoon, heb de foto's denk ik al vijf keer herbekeken




Het is met mij erg gesteld, maar zo erg gaan we het niet drijven ;)

(maar breng mij op geen gedachten)

voor het uitzonderlijk "warme" jaar 2006 hebt ge wel een geknipte kit gekocht ! :cool:

Guido
05-01-2007, 23:49
voor het uitzonderlijk "warme" jaar 2006 hebt ge wel een geknipte kit gekocht ! :cool:

:applaus:

Nismo
06-01-2007, 00:39
prachtig gewoon, heb de foto's denk ik al vijf keer herbekeken






voor het uitzonderlijk "warme" jaar 2006 hebt ge wel een geknipte kit gekocht ! :cool:

Dan gaat hij Dominique dit jaar ook nog mooie momenten bezorgen, want ze voorspellen dat 2007 nog warmer gaat worden. :cool:

Dominique
11-01-2007, 23:57
Dan gaat hij Dominique dit jaar ook nog mooie momenten bezorgen, want ze voorspellen dat 2007 nog warmer gaat worden. :cool:

Dat is goed, dus daarom heb haar nu helemaal afgewerkt: In bijlage vind je de foto's van dit gezellige oudje. Live te bezichtigen op de volgende meeting: 19/01/2006.
Verder nog wat foto's in mijn galerij.
Enjoy!

Guido
12-01-2007, 00:19
:applaus:

Mooi model geworden. Sjieke dinges!!

En, en, en, wat wordt het volgende modelleke dat ge gaat plekken?? :D :D

Dominique
12-01-2007, 17:40
:applaus:

Mooi model geworden. Sjieke dinges!!

En, en, en, wat wordt het volgende modelleke dat ge gaat plekken?? :D :D

Bwah, ik weet ni. U kennende zult ge wel weer met een heel belachelijk voorstel komen, in de trant van een "triporteur" of een "creemkar" of zoiets ...
Stel eens iets voor zou ik zeggen? :+

Bart.Vandecavey
12-01-2007, 17:53
http://www.stoomwalsenclub.nl/logoetc/wals%204711w.jpghttp://www.arlon.be/uploads/RTEmagicC_V_lo.JPG.jpghttp://www.bouwmaat.nl/img/spaarplan/290634.jpg

paar ideetjes

B. the builder
13-01-2007, 22:38
Diene pletwals heeft wel iets :D
________
Wong Amat Tower Condos Pattaya (http://pattayaluxurycondos.com)