PDA

View Full Version : Oplossingen vraag 33 en 34


Sennake
01-10-2006, 22:00
http://www.depaddock.eu/sennake/logos/depaddock_autosportquiz_2006.jpg

Hier zijn de oplossingen van vraag 33 en 34 :

Vraag 33 :


Welke piloot bestuurde wagen met nr 1? Parasiliti
Welke piloot bestuurde wagen met nr 5? Bucci
In welk jaar speelt dit zich af? 1992
Op welk circuit rijdt hij hier? Mugello (Italië)
In welke serie speelt deze race zich af? Italiaans GT-kampioenschap


Hier werden enorm veel missers geregistreerd omwille van de schrijfwijze van “Parasiliti” die blijkbaar op een hele reeks sites als “Parasitili” opgegeven staat. Niet dat we deze vraag erin gestoken hadden als valstrik, want op het moment dat we ze opstelden hadden we er zelf geen erg in dat er zoveel sites bestaan die de verkeerde schrijfwijze vermelden. Het was pas bij het binnenkomen van de verschillende antwoorden dat het ons opviel. Proficiat aan al wie zich ondanks het feit dat het geen bedoelde valstrik was, toch niet liet vangen!

Verder werd Mugello enkele keren als Misano aanzien, en de rest was blijkbaar niet al te moeilijk.

Vraag 34 :


Welke piloot bestuurde deze wagen? Villeneuve
Om welke race gaat het hier? Labatt's Grand Prix de Trois-Rivieres (CanAm)
In welk jaar speelt dit zich af? 1983
Wat is de volledige naam van deze wagen (merk + type + motor)? Frissbee GR2 Chevrolet
Wat was het behaalde resultaat? 1e


Hier weinig missers, behalve dat de “GR2” één keer als “GR” en één keer als “GR3” opgegeven werd. Close, but no cigar eh jongens! Het ging hier trouwens om Jacques Villeneuve sr, de broer van de betreurde Gilles, en dus de oom van de jongere Jacques Villeneuve die F1 wereldkampioen werd in 1997.

Dit levert dus de volgende tussenstand op :


Huudo : 367 op 380
Pompierke : 365 op 380
Le pilote sans visage : 355 op 380
Vanni : 355 op 380
Pat : 350 op 380
Lotuzzz : 349 op 380
Bazzie : 345 op 380
Baron : 339 op 380
Juha : 339 op 380
Pedro : 318 op 380
Lambo : 315 op 380
The Interceptor : 315 op 380
Hhugo : 314 op 380
Kulgan : 274 op 380
Veloce : 257 op 380
Ottooke : 244 op 380
Marcel : 241 op 380
Zaibatsu Racing : 194 op 380
Tom : 166 op 380
Megane : 147 op 380
Bluelite : 49 op 380
Manu : 48 op 380
Thomaske GLPK : 30 op 380
Pinzie : 9 op 380



In elk geval proficiat aan alle deelnemers, en op naar vraag 35 en 36!

Je kan de tussenstand overigens HIER (http://www.depaddock.eu/sennake/quiz_2006/antwoorden_2006.xls) nog eens op je gemak bekijken.
En laat de straffe verhalen en nabeschouwingen nu maar komen :)

The Interceptor
01-10-2006, 22:52
Simpel waren de vragen zeker niet, integendeel, maar nog wel doenbaar.
Al had ik bij vraag 33 zeker niet de 100% zekerheid bij mijn antwoorden.
Wel vrij snel bij het Italiaanse GT uitgekomen, maar dan het jaar zoeken was niet voor de hand liggend, vooral wegens weinig info en fotomateriaal op internet te vinden.
Deze vraag eigenlijk opgelost via enkele wagentjes op die-cast verkoopsites. :) Vanaf 1993 zagen de F40's er blijkbaar niet meer rood uit ...
Voor 't circuit ook wel ff moeten zoeken, maar gebaseerd op de lay-out (pitcomplex op de achtergrond nog zichtbaar) en dan één foto van het pitgebouw, toch bij Mugello uitgekomen.

Bij vraag 34 had ik geen flauw benul. En ook pas gisteren op beginnen zoeken, en nog gedacht om het maar te laten, want in't begin geraakte ik niet verder. Zag ik zo'n klein stickertje 'scca' op de wagen, en toen wist ik dat in in Amerika moest zoeken. Dan snel bij Can-Am gekomen, daar zijn al meer foto's van te vinden. Wel schrok ik bij het zien van de eerste foto van deze wagen: Jacques Villeneuve, wtf? :)
Maar het plaatje bleek toch te kloppen.
Gelukkig rijdt Can-Am niet op teveel circuits, en zo was dat ook een haalbare kaart uiteindelijk.