PDA

View Full Version : [DTM 2006] Round 9 - Le Mans


Mark
01-10-2006, 23:11
DTM-coureur Nicolas Kiesa, die sinds de race op de Nürburgring in augustus uitkomt voor het Audi-klantenteam Futurecom TME, waar hij de plaats van Jeroen Bleekemolen innam, heeft afgelopen week bij het motocrossen zijn rechter been gebroken.

http://www.autosport.nl/actueel/news.php?keuze=bericht&rubriek=28&bericht=4062


Maar..........Kiesa is van plan om te gaan racen met een plaat in zijn been:eek: Zoniet, wie zien we dan na Tielemans, Bleekemolen en Kiesa in die ouwe kist? De Bleek again?

Raceboy
01-10-2006, 23:17
Ik ben dat weekend toch toevallig in le Mans. :+

Viper GTS-R***
01-10-2006, 23:30
Ik ben dat weekend toch toevallig in le Mans. :+
Gij?? Neeneen zeg maar: "WIJ";):D
Ik zou ook wel liever Bleekemolen zien rijden ipv Kiesa hoor...

Belle
02-10-2006, 00:26
Meest logische lijkt mij Bleekemolen, maar ja, is dat budget er wel na de recente sponsorproblemen...

Racen met een plaat in je been lijkt mij ook niet meteen verantwoord.

En gezien ik ook op die bus richting DTM zit, wil ik mij anders ook wel opofferen hoor. No problem... Het zou toch een leuk marketingsconcept zijn indien beide Audi's door een dame bestuurd worden zeker?! :p

ICEMAN
02-10-2006, 21:15
De vraag is, wil Bleekemolen nog wel voor Futurecom rijden? :confused:

Mark
02-10-2006, 21:23
De vraag is, wil Bleekemolen nog wel voor Futurecom rijden? :confused:

Dat lijkt me van wel. Het was vooral die Roger P. die ze zaakjes niet goed had geregeld. Daarnaast is de Bleek opgeroepen voor diverse Taxi-ritjes met de Audi's tijdens de diverse weekends. Le Mans staat/stond ook op dat lijstje.

Of de blessure van Kiesa goed nieuws betekent voor Jeroen Bleekemolen, die op Brands Hatch en de Norisring met de Audi A4 DTM van het team Futurecom TME in actie kwam, valt nog niet te zeggen. Bleekemolen werd zaterdagavond door ons van het nieuws op de hoogte gesteld. "Ik zal maar eens even met Audi en het team bellen", aldus de A1-coureur

http://www.autosport.nl/actueel/internationaal/dtm/index.php?keuze=bericht&rubriek=28&bericht=4062

ICEMAN
02-10-2006, 21:39
Mag hy dan wel DTM rijden van Audi nu hy ook A1 rijd? Mss domme vraag.

Raceboy
02-10-2006, 22:41
Mag hy dan wel DTM rijden van Audi nu hy ook A1 rijd? Mss domme vraag.

In het woordje "rijd" zie ikd at je i en je j toets beiden werken, waarom gebruik je die dan niet?

Mark
02-10-2006, 23:57
Mag hy dan wel DTM rijden van Audi nu hy ook A1 rijd? Mss domme vraag.

Waarom zou dat een probleem zijn? Beide zijn FIA sanctioned events. Als A1GP Team Netherlands er geen probleem mee heeft dat ie DTM gaat rijden bij Audi. En andersom ook uiteraard........zie ik geen belemmering, uitgezonderd de centjes natuurlijk ;)

We konden nog weleens een gastrijder tegenkomen op Le Mans. De positie van Jean Alesi schijnt zeer wankel te zijn na zijn "brake-test" op Nobbie lieveling Hakkinen:

Die emotionale Achterbahn Jean Alesis hatte ihre Höchstgeschwindigkeit erreicht. Hat sich der Franzose in seinem Bestreben, eine Vertragsverlängerung auszuhandeln und weitere DTM-Rennen zu bestreiten, selbst ein Bein gestellt? Es kann nicht ausgeschlossen werden...

http://www.adrivo.com/nachrichten/dtm/37743/2006/09/27/die_achterbahnfahrt_des_jean_alesi.html

Brecht
03-10-2006, 00:18
Zou jammer zijn moest de Jean er niet bij zijn, ik moet nog een handtekening van hem :D

Thomaske
03-10-2006, 08:44
Dit wordt echt ons weekend jongens :D

Nu nog ergens een Belgische vlag zoeken. Die moeten we allemaal zeker meepakken é. En als Jeroentje rijdt ook de Nederlandse

Mvg...

Yvonne
03-10-2006, 09:08
Nu nog ergens een Belgische vlag zoeken. Die moeten we allemaal zeker meepakken é. En als Jeroentje rijdt ook de Nederlandse Mvg...

Je kunt véél van me vragen, maar een Belgische vlag meenemen...gaat me te ver. Ondanks ik een supporter ben van een Belgisch team, zal ik toch altijd het 'Oranje' gevoel houden...:D Een grote Nederlandse vlag...die kan ik wel voor je meenemen.

Ook ik zal Jeroen uiteraard supporteren, als hij rijdt in de DTM.

:Offtopic:
Verder hoop ik toch echt dat Canal + Finland daar live vandaan komt, dan kan ik misschien een Finse vriend verrassen met een foto van zijn helden bijeen. (JJ L. (Commentator Canal+ Finland), Markus P., Mika H, en Pertti K.)

Brecht
03-10-2006, 12:10
Ik heb een Belgische vlag, een heel grote zelf :D

gwyllion
13-10-2006, 13:38
Maar..........Kiesa is van plan om te gaan racen met een plaat in zijn been:eek: Zoniet, wie zien we dan na Tielemans, Bleekemolen en Kiesa in die ouwe kist? De Bleek again?Het is STCC kampioen Thed Björk geworden. Hij schittert al onmiddellijk tijdens de eerste training. Een sterk debut.

http://www.dtm.de/ergebnisse/pdf/2006-10-15a.pdf

FIRE
13-10-2006, 14:09
Inderdaad sterk debuut.

Belle
13-10-2006, 15:11
Die naam zegt me helemaal niks. Waar zouden we hem nog van moeten kennen?

Ondertussen kijk ik heel fel uit om de koers eens live te zien. ;)

FIRE
13-10-2006, 15:15
Vorig jaar 2e in STCC en dit jaar dus kampioen met een Audi A4. Is in het verleden SR2 kampioen geworden (voorloper van huidige LMP2 klasse) en heeft voor Courage deelgenomen aan Le Mans.

Brecht
13-10-2006, 15:16
Heeft die Björk ooit met een zwarte touringcar BMW gereden?

Bramzel
13-10-2006, 16:34
Was dat vorig jaar niet in het STCC? Als teammate van Goransson?

gwyllion
14-10-2006, 12:04
Tijdens de laatste vrije training voor de kwalificatie laat Green weeral zien dat hij de snelste in kwalificatie trim is. De andere Mercedes rijders doen het wat minder.

Thed Bjork imponeert opnieuw met een 14de tijd. Benieuwd wat hij kan doen tijdens de kwalificatie sessie.

gwyllion
14-10-2006, 18:47
Spengler klopt Kristensen nipt voor de pole. De strijd om de 2de plaats in het kampioenschap zal spannend worden. Schneider start pas als 9ste, maar zal tijdens de race vermoedelijk wel in top 5 geraken en zo dit weekend nog maar eens DTM kampioen worden.

fish88
14-10-2006, 23:48
Echt jammer hoopte op Kristensen op pole in Lemans. Als hij het morgen maar goedmaakt.

student
15-10-2006, 15:07
DTM begint echt mijn keel uit te hangen!
- Bij de start ramt alleman mekaar er uit, Ekstrom gaat van de baan en smijt zich er weer op (uit frustratie voor verloren tijd?). Resultaat: nog meer brokken. Ze zouden iedereen zijn eigen brokken moeten laten betalen, die pipo's zouden wel langer nadenken als ze er eentje rammen.
- Betekent het woord "chicane" iets voor die mannen? In het begin deden ze nog moeite om een beetje naar links en naar rechts te sturen, nu gaan ze al bijna zonder proberen rechtdoor. Mannen, das sneller maar zo loopt de baan nu eenmaal ni he. De baan is dat deel tussen de witte lijnen, in de bochten kunt ge een stukje curbstone meepakken, maar deze mannen vliegen regelmatig met alle vier de wielen voorbij die curbstone. Dat is de baan niet meer!
- de gemiddelde race is gewoon saai, amper inhalen en spelen met pitstops, alles komt neer op de pitstops. Tegelijk met de DTM was er ook MotoGP te zien, zalige race met spanning van begin tot eind.

Ik vind echt niks meer aan DTM, ik erger me er zelfs alleen maar aan

student
15-10-2006, 15:09
hehe, nog een mooie screenshot gevonden van anderen die er ook zo over denken

http://img86.imageshack.us/img86/1936/noooooobsxp3.jpg

The Interceptor
15-10-2006, 16:43
Ik heb ook nog eens een DTM raceke op tv gevolgd, maar ik heb me toch geamuseerd hoor.
Maar kgeef u voor een groot deel gelijk.
Die start tegenwoordig 't is nogal wat. En die chicane nog veel meer, in't begin stonden er nog twee paaltjes, na enkele ronden was dat al weg en reed iedereen volledig rechts van de curb, tot halverwege Frentzen het 2e paaltje ook nog omverreed, en ze bij die chicane al bijne rechtdoor reden :s
Daar zouden ze strengere regels moeten opleggen en snel straffen, dan zal't snel gedaan zijn met dat afsnijden.

Anderszijds heeft die startcrash het verloop van de race wel bepaald. Vooral met de ogen op Schneider, die in mijn ogen een heel goede wedstrijd reed en gezien het seizoensverloop ook de terechte kampioen is.

Vooral de acties Schneider - Kaffer waren heel mooi om zien.

Vond het wel jammer voor Mika, die reed ook héél sterk, maar ziet dat dan in zijn 1e stop verloren gaan, die Mercedes stops gingen echt slecht vandaag, dikwijls meer dan een seconde trager als de Audi-stops.

En ik ben er zeker van dat de Paddockers ter plaatse zich zeker geamuseerd hebben!
Er was vandaag ook enorm veel publijk precies, zeker tegenover gisteren. Daar kunnen ze in Spa nog iets van leren.

smiley
15-10-2006, 17:59
heb de race niet gezien, maar aan de beelden te zien rijdenze precies toch wel een bocht te weinig !!
bernd schneider nog maar eens kampioen :eek:, ik had het voor het seizoen niet verwacht, ik dacht eerder aan een eckstrom... maar die heeft dit seizoen dan ook wel super veel pech gehad..
ik denk ook dit ze dit jaar weer vollebak achter schneider stonden !
in 2003 reed albers ineens supergoed, waardoor in 2004 veel aandacht neer hem, en super talent paffett ging, in 2005 waren ze bij mercedes ook vol op paffett geconsentreert, maar dit seizoen moesten ze het toch weer met ouwe bernd dien :D, en hij doet het dan ook wel ! als je zijn kampioenschap bekijkt :applaus: 2x gewonnen, dan 4x 2de en 1x 3de :worship: dan ben je gewoon super verdient kampioen !
spengler en kristensen waren ook wel goed, maar waren lang niet zo constant als bernd ! we gaan trouwens de laatste koers nog eens naar hockenheim.. schneider heeft wel al een race gewonnen (wat hij tot nu toe elk jaar heeft gedaan)

The Interceptor
15-10-2006, 18:04
Ik had dit jaar ook niets meer van Schneider verwacht. Eerder een Hakkinen die zich met de titel zou kunnen moeien.
Spengler kende wel een heel sterke 2e seizoenshelft met vandaag zijn 3e overwinning! Kijk daar volgend jaar maar naar uit ;) (of zou hij iets anders als DTM gaan rijden)

gwyllion
15-10-2006, 19:48
Bij de start ramt alleman mekaar er uit, Ekstrom gaat van de baan en smijt zich er weer op (uit frustratie voor verloren tijd?). Resultaat: nog meer brokken. Ze zouden iedereen zijn eigen brokken moeten laten betalen, die pipo's zouden wel langer nadenken als ze er eentje rammen.Het is toch logisch dat Ekstrom en Stippler rechtdoor gaan en proberen terug op het circuit te geraken. Al bij al is er maar 1 slachtoffer extra gevallen: Lauda.

Vrijdag was al duidelijk dat de Audis een probleem hadden met hun long runs, terwijl de kwalificatie setup wel competitief was. Ze konden de Mercedesen totaal niet volgen tijdens de race.

De prestatie van Schneider vandaag was enorm knap. Heel wat Audi rijders voorbij gestoken die enorm hun best deed om Schneider te vertragen. Buiten die eerste paar bochten waren het zeer faire duels.

Ik begrijp wel niet waarom Alesi keer op keer grind op het circuit bleef gooien.

Belle
16-10-2006, 19:25
DTM begint echt mijn keel uit te hangen!
- - Betekent het woord "chicane" iets voor die mannen? In het begin deden ze nog moeite om een beetje naar links en naar rechts te sturen, nu gaan ze al bijna zonder proberen rechtdoor. Mannen, das sneller maar zo loopt de baan nu eenmaal ni he. De baan is dat deel tussen de witte lijnen, in de bochten kunt ge een stukje curbstone meepakken, maar deze mannen vliegen regelmatig met alle vier de wielen voorbij die curbstone. Dat is de baan niet meer!

http://img86.imageshack.us/img86/1936/noooooobsxp3.jpg


Dat was niet alleen tijdens de DTM race hoor. Dat gebeurde ook regelmatig tijdens de FFSA, F3 euroseries en Seat races. Het bleek voor velen precies een moeilijk S-bochtje. :)


- de gemiddelde race is gewoon saai, amper inhalen en spelen met pitstops, alles komt neer op de pitstops. Tegelijk met de DTM was er ook MotoGP te zien, zalige race met spanning van begin tot eind.

Ik vind echt niks meer aan DTM, ik erger me er zelfs alleen maar aan

Dat gevoel heb ik totaal niet. OK, ik heb dit jaar al iets meer DTM-races met spanning gezien, maar die van gisteren was zeker de moeite. :)
Die sound alleen al gaf me de nodige rillingen. ;)

Yannick R
16-10-2006, 19:27
Ik ben blij dat Schneider kampioen is, meer dan verdiend!

Mark
16-10-2006, 19:33
- Betekent het woord "chicane" iets voor die mannen? In het begin deden ze nog moeite om een beetje naar links en naar rechts te sturen, nu gaan ze al bijna zonder proberen rechtdoor. Mannen, das sneller maar zo loopt de baan nu eenmaal ni he. De baan is dat deel tussen de witte lijnen, in de bochten kunt ge een stukje curbstone meepakken, maar deze mannen vliegen regelmatig met alle vier de wielen voorbij die curbstone. Dat is de baan niet meer!

Je hebt gelijk maar de coureurs die dit doen hebben ook gelijk. Zolang men wegkomt met dergelijk rijgedrag waarom zou je het dan niet doen? Als jij het het niet doet, dan doet je collega het wel. Die staat dan op P1 en jij als liefste jongetje van de klas op P18 ;)

Wie is dan wel de schuldige? koersdirectie en sportcommissie, die moeten optreden tegen dergelijk rijgedrag.

senna's kingdom
16-10-2006, 20:11
Waarom ligt daar geen grind?
Ik ben van mening dat rond iedere volle witte lijn gras en/of grind moet liggen.
Maar ja,dan maken ze het nog wat makkelijker voor een rijder.
En dat is al jaren zo:rolleyes: .
Voor de veiligheid:( .Zielig....
Een fout moet afgestraft worden.Nu kan men fouten maken zoveel men wil en zoals op spa kan je tot 10 tallen meters extra asfalt gebruiken als je een fout maakt.
Ach,moto GP en superbike de toekomst?;)

gwyllion
19-10-2006, 13:50
Kort interview met Thed Bjork die een sterk debut gemaakt heeft: http://www.touringcartimes.com/news.php?id=761