View Full Version : BELCAR 10 Hours of Zolder: De aanloop
Het is mss nog wat vroeg maar zijn er al enkele "bekenden" bekend?:confused: Hopelyk word het een groot startveld met mooie wagens & een mooie koers.
MExT Racing zal er zijn met de gloednieuwe sequentiële versnellingsbak :) Benieuwd wat het zal worden...
Thomaske
03-10-2006, 10:29
MExT Racing zal er zijn met de gloednieuwe sequentiële versnellingsbak :) Benieuwd wat het zal worden...
Komen er piloten bij of blijven we met het vaste duo.
Mvg...
Komen er piloten bij of blijven we met het vaste duo.
Mvg...
Karl Jacobs komt erbij...
Die nieuwe bak is trouwens al voor de Belcar Last Race :o
Dries DS
03-10-2006, 12:12
Traxx Racing Team zal van de partij zijn met de Renault Clio #42.
Piloten: Bart Van den Broeck - Chris Voet - TBN
Traxx Racing Team is trouwens druk bezig aan een nieuw project voor het komende seizoen. Meer nieuws over de toekomstplannen van Traxx Racing Team volgt in de loop van de maand november, eens alles concreet is. Betreffende de 10u wedstrijd te Zolder kunnen piloten (die beschikken over een budget) zich aanmelden via speed.action@laposte.net .
Traxx Racing Team hoopt alvast dit BEC seizoen in schoonheid te kunnen afsluiten tijdens deze wedstrijd over tien uren.
Ook de Backer Racing zal aanwezig zijn met volgende piloten:
De Backer/Vanhamme/Schulpé
Hopen op een mooi startveld en spannende wedstrijd uiteraard!
als testen op circuit goed meevallen zou Chris Van Woensel met zijn rally Nissan 350Z deelnemen. Dit met als tweede rijder Tim Van Parijs
als testen op circuit goed meevallen zou Chris Van Woensel met zijn rally Nissan 350Z deelnemen. Dit met als tweede rijder Tim Van Parijs
Dat zou nog is een verrijking zijn voor heb BEC-veld,een mooie exotische wagen.;)
Hopelijk wassen ze 'm goed na de Condroz, want daar wil al wel wat modder liggen :D
We doen nog 'ns mee met onze 156 : Alfons Mathieu-Jan Wouters en ikke .
Voor onze vrienden Serge de Beil en Jef Verhulst zoeken we nog 'n zitje nu we met't vaste trio PJA onze afscheidsrace rijden .
Uit artikel autosport.be:
Surinx Racing komt dit seizoen nog éénmaal aan de start tijdens de 10 Hours of Zolder, een wedstrijd die meetelt voor de BonGou Belcar Endurance Cup. Daarin zal het kwartet Bruynoghe-Daerden-De Beil-Robben de Honda Civic van Van Rompay-Maniet besturen.
http://www.autosport.be/show.image?id=10680&size=1&style=3
We doen nog 'ns mee met onze 156 : Alfons Mathieu-Jan Wouters en ikke .
Voor onze vrienden Serge de Beil en Jef Verhulst zoeken we nog 'n zitje nu we met't vaste trio PJA onze afscheidsrace rijden .
Hoor eens bij Ron van de water. Deze zou nog een zitje vrij hebben op zijn M3 E30 voor de 10 uren.
Serge heb ik via Erik Brunoghe al met Surinckx in contact gebracht en bovenstaande mail laat zien dat dit al beklonken is . Jef heeft al 2 opties maar nog niet beslist . Alleszins merci .
McDonald's racing zal waarschijnlijk ook naar Zolder afzakken (als ze tenminste nog een piloot vinden). Zie Belcar.com->te koop/te huur!:applaus:
Ergens al een voorlopige deelnemerslijst beschikbaar van 10 hours of Zolder?
racegreetz
bluelite
01-11-2006, 16:23
De Dumareys doen mogelijk ook mee.
pudding1
02-11-2006, 10:26
Wat is er aan de hand???
Gisteren (tijdens een rustig dagje) eens in de "P" (p magazinz) aan't kijken tot mijn oog plots (na de obligate fotoshoot van Miss BB) op:
Een ganse pagina ter promotie voor de "Belcar 10 Hours of zolder" viel. :worship:
Volgens mij is dit een van de eerste keren dat dit gebeurd? of ben ik mis.
yannick88
03-11-2006, 05:35
Wie kan mij de geluidslimiet bevestigen voor de tien uren .
Sommigen zeggen 100 decibel en in de timing staat vermeld dat de limiet bepaald wordt tot maximum 95 decibel .
Wie heeft er nu weet van het juiste ?
Volgens het reglement is het 100 decibel .
Mvg
bart VDB
03-11-2006, 08:07
95 dB ;)
Is gezegd geweest op de laatste briefing. Ze hebben een aanvraag ingediend voor 100 dB, maar zolang deze niet goedgekeurd was of is blijft de norm voor de 10 - uren 95 dB.
[QUOTE=Bugalfa;190170]We doen nog 'ns mee met onze 156 : Alfons Mathieu-Jan Wouters en ikke .
We gaan er toch niet bij zijn en met Hans in 2007 vrees ik dat ik er mee stop .
95 dB ;)
Is gezegd geweest op de laatste briefing.
Dat zal gegarandeerd opnieuw gemor en frustratie opleveren.Benieuwd hoeveel auto's er na één uur nog zullen rondrijden:(
Na de eerste stappen in karting competitie, enkele dagen les op circuit onder begeleiding van enkele goeie piloten :worship: , en een deelname aan een fun cup koerske, zal ik ook paraat zijn voor de 10h Zolder, 'k kijk er naar uit, echt super !
Hoop op een leuke race zonder al te veel incidenten en vooral een toffe "end-of-the-season" ambiance, ook na de race :applaus: met een klein feesteke als we de 10h halen... Bezoekers van 'depaddock' zijn altijd welkom om een pinteke te komen drinken na de race :p
See you @ Zolder, November 11th !
Greetz, Scalle
Bezoekers van 'depaddock' zijn altijd welkom om een pinteke te komen drinken na de race :p
Nu alleen nog weten waar / met wie ;)
Chauffeur
04-11-2006, 22:41
Misschien ben ik er ook bij om mijn 2de plaats algemeen te verdedigen :)
Jawaddeman
05-11-2006, 11:04
zeker en vast ben ik er ook bij... omdat het zo leuk is... :gas:
Hoop op een leuke race zonder al te veel incidenten en vooral een toffe "end-of-the-season" ambiance, ook na de race :applaus: met een klein feesteke als we de 10h halen... Bezoekers van 'depaddock' zijn altijd welkom om een pinteke te komen drinken na de race :p
See you @ Zolder, November 11th !
Greetz, Scalle
Ge kunt er vanop aan, mateke! :cool:
De concurrentie in uw klasse zal niet min zijn, maar ben er zeker van dat ge u nie snel gewonnen zult geven!
We zijn alleszins zaterdag paraat om u te komen aanmoedigen!
Greetz
P De Sonville
07-11-2006, 12:37
Nadat de deelname van Tom Boonen met de GLPK-Porsche door omstandigheden niet doorgaat heeft men bij GLPK besloten om toch niet deel te nemen aan de 10 Hours of Zolder.
Bert Longin: "We wilden er iets tofs van maken tijdens de laatste wedstrijd van het seizoen. Met Tom Boonen erbij zou dit dit uitermate gesmaakt zijn. We hebben dan een alternatief gezocht. Vooral omdat onze deelname een goede zaak zou zijn voor de Belcar Series en de Belcar Endurance Cup in het bijzonder. Maar we hebben moeten afzien van ons plan. Tien uren wedstrijd vraagt een grote inspanning en momenteel zijn Anthony en ikzelf intensief bezig aan de voorbereiding van de GIA GT-race in Dubai een week later.
Tijdens deze laatste wedstrijd willen we resoluut voor de overwinning gaan. We zullen wel aanwezig zijn komende zaterdag, maar dan om alle BEC-teams aan te moedigen".
Van Woensel moet af haken voor de 10 u wegens zware crash Van Parijs in de Condroz:bye:
Hoppa racing heeft zijn team ook bij elkaar gekregen en behoudens heel vervelende tegenslagen :frusty: zullen Erik Crabbe en Jan schmook de vaste rijders Herman Servranckx en Patrick Michiels helpen om het algemene podium te halen met onze Clio.:)
De voorlopige deelnemerslijst hier te:http://www.belcar.com/endurance/lijst%20BEC10H1.htm
Er zo'n pakweg 45 wagens ingeschreven;)
racegreetz
Kwalitatief gezien geen slecht veld gezien seizoen 2006. Ron Marchal gaat het druk hebben, hij staat inschreven op de JMT BMW en op de MB CLK.
Prachtige lijst. Nog maar een geluk dat ik DePaddock lees want anders wist ik niet dat ik moest meerijden op de Mercedes :rolleyes:
Ik doe dit weekend niet mee, enkel aan den toog.. :+
Chauffeur
07-11-2006, 23:58
Hoppa racing heeft zijn team ook bij elkaar gekregen en behoudens heel vervelende tegenslagen :frusty: zullen Erik Crabbe en Jan schmook de vaste rijders Herman Servranckx en Patrick Michiels helpen om het algemene podium te halen met onze Clio.:)
Succes mannen, laat de Porsches een poepken ruiken.
Wie is Crabbé eigenlijk?
Hebben ze genoeg bekers op Zolder na de party. 6 verschillende piloten op 1 wagen, kampioen in klasse 4 en misschien ook prijs algemeen.
Succes
Chauffeur
08-11-2006, 00:00
Prachtige lijst. Nog maar een geluk dat ik DePaddock lees want anders wist ik niet dat ik moest meerijden op de Mercedes :rolleyes:
Ik doe mee aan den toog. Geen stuur gevonden. Eerste 10 uren die ik mis in 5 jaar., dju toch hé
Ik doe mee aan den toog. Geen stuur gevonden. Eerste 10 uren die ik mis in 5 jaar., dju toch hé
Dan zijn we zaterdag lotgenoten Dries... voor mij ook de eerste keer in 6 jaar geen Race Promotion Night. Blijft toch altijd iets speciaal vind ik. In 2000 reed ik mijn allereerste race tijdens de RPN. Het zal raar zijn... maja, ik heb het mijn al gehad voor dit jaar...
Ge moet wel weten wat ge wilt, he Bart...;)
Marcos, BMW, Mercedes... Keuze is precies moeilijk ?
Zal je wat gezelschap komen houden aan den toog :) :bye:
Ge moet wel weten wat ge wilt, he Bart...;)
Marcos, BMW, Mercedes... Keuze is precies moeilijk ?
Zal je wat gezelschap komen houden aan den toog :) :bye:
Weet ge nog Frank... mijn allereerste race met ons Corsake...? ;)
Ge weet waar we zitten hé, kom zaterdag maar enen drinken hé..
BMW Beliën
08-11-2006, 15:49
Wie wordt de opvolger van AD Sport ?
Nooit eerder vertrokken zoveel potentiële titelkandidaten richting Circuit Zolder voor de laatste wedstrijd van het seizoen. De benamingen ‘Race Promotion Night’ en ‘Zolder Touring Cup’ moesten onder de noemer Belcar Series plaats ruimen voor ‘10 Hours of Zolder’ en ‘BonGou Belcar Endurance Cup’. Maar aan het concept werd weinig gewijzigd. Alleen werd het aantal wedstrijden opgetrokken van zes naar zeven en de tijdsduur van de races ingekort van 240 minuten naar 125 of 150 minuten.
Maar de 10 Hours of Zolder blijft de traditionele seizoensafsluiter van Circuit Zolder en is naar jaarlijkse gewoonte één groot slotfeest met een groot deelnemersveld. Een mini-24 Hours of Zolder zeg maar. Naast de titelpretendenten komt telkens ook een horde gastrijders afgezakt. En dit seizoen zal dat niet anders zijn. Maar gelukkig voor de vaste deelnemers aan de BonGou Belcar Endurance Cup rijden de gastrijders enkel mee voor de fun en de eer en pakken geen punten. Maar er zijn enkele kleppers op komst die het wel op de algemene overwinning hebben gemunt. De deelname van AD Sport met Steegmans-Schreurs-Leest is bevestigd en mogelijk komt ook het kersvers kampioenenduo Kumpen-Longin aan de start in een Porsche. Verder nog tal van gastrijders met ondermeer de G&A-BMW M3 voor Peter & Frank Beliën die reeds voor het 8ste jaar op rij de traditie in leven houden. Zij worden bijgestaan door Olivier en Didier Boelen. Ook verschillende wagens uit de BTCS zoals enkele Clio’s en de Honda Civic van Surinx Racing komen zeker aan de start. De McDonald’s Porsche uit de Belcar Original heeft ook zijn oog laten vallen op de 10 Hours of Zolder.
Maar dat zal het verste van de zorgen wezen voor de teams die zowel algemeen als in de onderlinge Klassen nog een zware titelstrijd tegemoet gaan.
Er zijn tijdens de 10 Hours of Zolder nog 60 punten te verdienen. Dubbele punten dus, die net zoals vorig seizoen en naar voorbeeld van de 24 Hours of Zolder worden verdeeld over twee tussensprints en aan de geblokte vlag. 25% na drie, 25% na zes en nog eens 50% na 10 uren wedstrijd. Gezien de huidige toestand in de tussenstand zal er terug druk worden gerekend na de tussensprints en zal een goed uitgekiende strategie van groot belang zijn.
Zuiver mathematisch gezien komen nog 10 wagens in aanmerking voor de algemene titel. Maar als we er ons gezond verstand bijhalen moet dit worden gereduceerd naar vijf wagens.
Na zes manches hadden we reeds vier verschillende winnaars op het podium en vijf verschillende leiders in de tussenstand. Servranckx, die zijn Clio komende zaterdag deelt met het trio Michiels-Crabbe-Schmook, kon zich door het liberaal puntensysteem het langst handhaven aan de leiding, maar moest tijdens de Belcar Last Race de leiding toch uit handen geven aan de familie Raus. Vader en zoon Raus, komend weekend bijgestaan door Dirk Van Rompuy hebben momenteel 2 punten voorsprong op Servranckx, 4 op de BMW van Brinkmann-Jacobs die versterking krijgt van Jack ‘Pirelli’ Buytaert en Jan Van Elderen, 9 punten op de broers Werckx en 16 op de MINI van Tom Van de Plas en Wim Lumbeeck. Normaliter zal de titel naar één van deze vijf teams gaan. En met een verschil van amper 16 punten binnen de top 5 en met nog 60 punten te verdelen mogen we ons terug aan een Hitchcockthriller verwachten. De broers Werckx doen beroep op de ervaren en supersnelle Marc Goossens
In de onderlinge Klassen zijn nog 40 punten te verdienen, ook te verdelen na 3, 6 en 10 uren wedstrijd.
In Klasse 1 staat de Porsche van de familie Raus ruim aan de leiding en telt 22 punten voorsprong op het trio Van Hooydonck-Corbiau-Verhaeghe en 28 punten op de BonGou-Speedlover-Porsche 997 van Gevers-Taverniet-Kersten. Van Roij-Poncelet zijn reeds uitgeteld voor de titel. De ruime voorsprong van Raus-Raus staat niet garant voor de titel. De 10 Hours of Zolder zijn traditioneel een zware veldslag met véél slachtoffers. De MExT-Porsche van Van Elslander-Goegebuer krijgt versterking van de snelle Karl Jacobs.
Het Duits-Nederlandse duo Brinkmann-Jakobs leidt momenteel de Klasse 2, maar de broers Werckx volgen op amper 4 punten. Voor de laagste podiumtrede wordt het een gevecht tussen de BMW’s van De Backer-Vanhamme-Schulpé en Vanmanshoven-Cassiers.
Klasse 3 zal méér dan waarschijnlijk door het gebrek aan deelnemers worden ingedeeld in Klasse 2. Daarin zijn maar twee equipes in de running voor de titel. De Honda Civic van Beyers-Van Gool telt momenteel 16 punten voorsprong op de BMW van Stehr-Van Noolen. Indien Klasse 3 wordt ingedeeld bij Klasse 2 is het dubbel zo moeilijk om véél punten te scoren waardoor de Honda-rijders optimaal profijt kunnen trekken gezien hun respectabele voorsprong.
Klasse 4 zal terug in het teken staan van de strijd tussen de Renault Clio’s van Servranckx en Bart Van den Broeck. Zonder uiteraard Van de Plas-Lumbeeck te vergeten in de MINI. Van den Broeck krijgt in ieder geval het gezelschap van Chris Voet en Sarah Bovy.
In de Klasse 4B of de MINI Challenge kan Tom Van de Plas normaliter niet meer worden bijgebeend. Voor de overige podiumplaatsen gaat het tussen de Flandria Rent-MINI’s van Hopmans-Van de Parre-Daelmans en Callant-Kino-Horemans-Gijsbrechts.
Hopelijk krijgen we in Klasse 5 terug een mooie wedstrijd in de wedstrijd tussen de Toyota’s Yaris van Bessems-Stevens die 15 punten voorsprong tellen op hun enige rivalen Van Otterloo-Bender-Van Ratingen.
Niet te zat e Bartje. Ik zal er na de koers by komen zitten. ;)
BMW Beliën
08-11-2006, 15:53
mail van Zolder:
Beste Belcarist,
Zoals we reeds bij aanvang van het seizoen hebben gemeld, en recent nog hebben herhaald,
zal de maximale geluidsuitstoot tijdens de Belcar 10 Hours of Zolder op 11 november 2006
95 dB(A) bedragen.
Tot op heden werd door de bevoegde overheid nog geen beslissing genomen inzake het
verlenen van een A-statuut aan dit evenement (wat een maximale geluidsuitstoot van 105 dB(A)
zou inhouden). De kans is klein dat we tijdig in kennis worden gesteld van een eventueel positieve
beslissing. Mocht dit alsnog het geval zijn, zullen vanzelfsprekend de deelnemers de éérsten zijn
om dit te vernemen. In de tussentijd blijft het evenwel: B-statuut, 95 dB(A).
Alvast veel succes toegewenst voor de allerlaatste Belcar-race van 2006 !
Beste groet,
GLPK mag al geschrapt worden.
Bron: Pitstop.tv
Weet iemand wanneer er wordt getraind? Kwalificatie? morge of vrijdag?
alvast bedank
Weet iemand wanneer er wordt getraind? Kwalificatie? morge of vrijdag?
alvast bedank
Soms zijn sites van organisaties best handig.....................
http://www.belcar.com/timings/projecttiming%20B10H%2006%2010%2026.doc
Geen motorstilte op de middag?
Geen motorstilte op de middag?
Nee, de 10 uur start al jaar en dag voor 12.00 uur 's middags...............last van het geheugen Student Raceboy? ;) :D
Jawaddeman
09-11-2006, 10:04
Nee, de 10 uur start al jaar en dag voor 12.00 uur 's middags...............last van het geheugen Student Raceboy? ;) :D
Als je de start wil zien zou ik je aanraden om 11h40 aanwezig te zijn...;)
die timing had ik ook al gevonden maar men vraag was wanneer morge de kwalificaties zijn en eventuele training van andere staat nergens op die timing hoor!
volledige programma:
Oefening / Entraînement
BHS : 09u05 - 09u35
BEC : 09u45 - 10u30
Wedstrijd / Course
BHS : 10u45 - 11u15 25 min. + 1 ronde/tour
BEC : 11u40 - 21u40 Max. 10 uren/heures
Er wordt momenteel opnieuw een manuele versnellingsbak geplaatst in plaats van de sequentiële in de wagen van MExT Racing. Er zijn problemen opgetreden en daarom wordt voor de zekerheid de manuele bak opnieuw geplaatst.
't Begint al goed :rolleyes:
Wie van de paddockers zal aanwezig zijn ?
Als het droog weer is, ga ikzelf normaal gezien, en mijn vriendin zal nakomen ...
:gas:
Sabine zegt juist:" een kletsnatte zaterdag"
Xsara_VTS
09-11-2006, 22:47
Ik ben deze namiddag weer foto's en filmkes gaan maken tijdens de training.
Er waren toch een 20-tal auto's aanwezig.
Veel BMW's en Porsches, enkele classics, Mini's, Clio's, A4 Silhouette, ...
en dit wit machien.
http://img131.imageshack.us/img131/9229/img5697if3.jpg
Als er iemand is die weet wat voor auto dit ooit was, dan mag die het altijd posten.
en dit wit machien.
Als er iemand is die weet wat voor auto dit ooit was, dan mag die het altijd posten.
Een flink verbouwde Toyota MR2 (http://www.sdsefi.com/features/jan05mr2.htm)?
Hehe, jouw foto lijkt net op een snapshot uit een racing game. Ziet er cool uit zo. :)
Chauffeur
09-11-2006, 23:12
Toch aan de start doordat Tom Van de Plas Depaddock leest :)
Met de Mini die 5de algemeen staat dan maar proberen het de Clio's lastig te maken ;)
Das even geleden met de Mini, maar heb wel veel kilometers in de benen met dat soort wagen :);)
See you @ the track.
TT Racing
09-11-2006, 23:24
Ik ben deze namiddag weer foto's en filmkes gaan maken tijdens de training.
Er waren toch een 20-tal auto's aanwezig.
en dit wit machien.
Fiat X1/9
zopas een mailtje gekregen van zolder:
"Beste Belcarist,
De bestendige deputatie heeft gisteren de uitbatingsvergunning van de vzw Terlamen aangepast en heeft o.a. beslist om aan de Belcar 10 Hours of Zolder 2006 een A-statuut te verlenen.
D.w.z. dat de maximale geluidsuitstoot 105 dB(A) bedraagt !
Vriendelijke groeten
Lucia Gallucci
race organisation manager"
Xsara_VTS
10-11-2006, 20:36
Een flink verbouwde Toyota MR2 (http://www.sdsefi.com/features/jan05mr2.htm)?
Da dacht ik eerst ook, maar de achterkant is anders dan de oude MR-2
btw: deze maakte ook nog een mooi turbo-geluidje :D
Rond het middaguur krijgen we wat spetters te verwerken............dan droog.......en rond het avondeten wederom spetters. Blijft een leuke site accuweather.com
Zouden we nog enkele spontane gasten mogen verwachten nu we 105 dB mogen produceren i.p.v de welbekende 95 dB?
Hi,
Door omstandigheden kan ik er niet bij zijn, maar ik wil wel graag de race volgen. Ik weet dat de Endurance Cup niet de Original is...maar weet iemand of er ook een Live-Timing ergens is?
Op de site van Race Results, stopt de Belcar bij 'Last Race'.
Anders probeer ik de stand wel uit de beelden van HIBN.TV te achterhalen.
Greetz
Hi,
Door omstandigheden kan ik er niet bij zijn, maar ik wil wel graag de race volgen. Ik weet dat de Endurance Cup niet de Original is...maar weet iemand of er ook een Live-Timing ergens is?
Op de site van Race Results, stopt de Belcar bij 'Last Race'.
Anders probeer ik de stand wel uit de beelden van HIBN.TV te achterhalen.
Greetz
Jawel, het is thuis te volgen via : http://www.raceresults.nu/uitslagen/2006/Belcar%202006/9%20-%20Promotion%20night/Race%20live-results.htm (Live Timing)
http://www.hibn.tv/content/rubrique.php?id_rubrique=394 , HIBN Live Streaming...
Wow!!!!!
Voor Xsara VTS
De wagen op je foto is een FIAT X1/9. Hij is gebouwd door Erik De Koninck en zijn zoon en heeft een V6 Turbo achterin de wagen liggen.
De ophanging is te vergelijken met de ophanging van een formule wagen.
Prachtig ding, veel moeite en tijd gekost en kan voorlopig in geen enkel kampioenschap terecht.
Erik De Konink is hiermee niet aan zijn eerste proefstuk toe.
Ik heb hem ooit weten deelnemen aan rallycross wedstrijden met een Susuki Swift. Dit op basis van een buizenframe en aangedreven door een moto-motor uit een GSX-R 1300. Zeer snel maar kon het vermogen niet goed aan de grond krijgen, het ding woog maar een goede 400kg. In de beginjaren van SRT was Erik een vaste monteur en vriend van Patrick, toen nog met een FIAT 131 Abarth waarin deze dapperen een motor monteerden uit een Ferrari Dino.
Patrick had toen al een hart dat je moeilijk wegkrijgt in een gemiddelde kookpot.Toen de Villeneuve chicane nog niet bestond, met een vastgelaste achterbrug de dubbele rechtse na de heuvel plankgas nemen, je moet het maar durven. Is toen ook op een haar na net niet slecht afgelopen.
Die foto van vorige pagina is volgens mij een Fiat XY9,van eind jaren 70 of begin 80.
Voor Marc Goossens, aan de start met de Werckx-BMW, liep de race niet goed af. Na een spin werd Goossens door de Clio van De Hoen aangetikt. De NASCAR-rijder kwam er vanaf met wat stramme spieren.
http://peterbaert.wordpress.com/2006/11/11/heyer-en-gs-motorsport-winnen-10-uur-van-zolder/
Heb toch wel wat anders gehoord.
Was een ferm harde knal ja, stond er vlak bij. Goossens verremde zich (denk ik toch alleszins) bij het insnijden van de Ickx-chicane, en wou terug de baan oprijden. Net op dat moment wil die Clio de pits binnenrijden (of die verremde zich ook), en die reed met een rotvaart in de zijkant van die BMW. Clio was volledig total loss...
Was een ferm harde knal ja, stond er vlak bij. Goossens verremde zich (denk ik toch alleszins) bij het insnijden van de Ickx-chicane, en wou terug de baan oprijden. Net op dat moment wil die Clio de pits binnenrijden (of die verremde zich ook), en die reed met een rotvaart in de zijkant van die BMW. Clio was volledig total loss...
Er lag op dat moment een ferm oliespoor op dat gedeelte van het circuit.
Er lag op dat moment een ferm oliespoor op dat gedeelte van het circuit.
Dat verklaart veel natuurlijk! Nuja, er was dan ook weer een geweldige voorziening qua becommentariëring (lees: helemaal niks), zodoende is het nogal moeilijk om de wedstrijd iets of wat te kunnen volgen.
Dat verklaart veel natuurlijk! Nuja, er was dan ook weer een geweldige voorziening qua becommentariëring (lees: helemaal niks), zodoende is het nogal moeilijk om de wedstrijd iets of wat te kunnen volgen.
Bij wedstrijden met een regionaal karakter is er nooit een speaker voorzien, dat heeft te maken met de lopende milieu-vergunning.
Het was weer een geslaagde afsluiter!
mooie strijd tot op het einde. Minimale verschillen tussen de eerste 4 wagens want bij GS heeft men het tempo er wat moeten uitnemen om niet te moeten gaan tanken in de laatste ronden.
En ja het jaar werd pas echt afgesloten op een bescheiden feestje in de Wheels waar zowat alle teams aanwezig waren.
Deze morgen om 7u was iedereen buiten, dus de 10 uren race is zijn andere naam "de mini 24 uren van Zolder" meer dan waardig :D
Aan alle deelnemers, winnaars, mecaniekers, officials en sympatisanten : bedankt voor toch weer een mooie "Race Promotion Night" (toch wel de originele en waardige naam van deze race)
Dat verklaart veel natuurlijk! Nuja, er was dan ook weer een geweldige voorziening qua becommentariëring (lees: helemaal niks), zodoende is het nogal moeilijk om de wedstrijd iets of wat te kunnen volgen.Marc slipte op het olie spoor maar kon de wagen nog opvangen maar er reed een Clio in zijn deur die waarschijnlijk ook slipte op het spoor want Marc had de Clio niet gezien. Gevolg opgave voor beide wagens en een manke voet voor Marc. De onderste buis van de rolkooi van de BMW was geplooid.
Chauffeur
12-11-2006, 18:00
Leuk koersken!!
Het was inderdaad een zeer geslaagd feestje in de wheels :+
Iemand iets gehoord wat er gebeurd is met de M3 van Team-Charly (onze duitse vrienden) ?
Leuk koersken!!Zal wel als je de klasse wint . Proficiat. :applaus:
Leuk koersken!!
wat is de exacte nieuwe mini recordtijd nu?Ik wist ni da ge mensenschuw waart of was de trap anar het podium te steil ;)
Chauffeur
12-11-2006, 19:03
1.49.356 denk ik.
Trap was niet te steil, maar ik wist niet dat er podium was voor klasse 4B.
Was trouwens niet in de stemming, wij hadden klasse 4 moeten winnen, zo simpel is dat. Een uur gevochten met de Clio van Sevranckx, en deze is niet sneller dan de Mini.
2 minpuntjes van de Mini: geen sequentiële bak waardoor je enkele tienden laat liggen na een trage bocht bij het opschakelen, en het verbruik. Voor de rest lag de Mini prima en heb ik altijd kunnen pushen en aanvallen. Voor de laatste 90 minuten diende ik een gat dicht te rijden van 6 ronden. In de veronderstelling dat zij nog dienden te tanken, en dat ik 3 ronden kon inhalen op basis van de rondetijden was het mogelijk. Bleek dat zij niet hoefden te tanken waarbij ik 15 minuten voor het einde met de voet van het gas gegaan ben.
Zonder enige fout mijn beste koers ooit, heb eigenlijk eens zonder teamorders mogen laten zien wat ik waard was, en dat deed deugd.
Iemand iets gehoord wat er gebeurd is met de M3 van Team-Charly (onze duitse vrienden) ?
defecte achterbrug met opgave op het circuit tot gevolg
crosserke
12-11-2006, 20:40
1.49.356 denk ik.
Was trouwens niet in de stemming, wij hadden klasse 4 moeten winnen, zo simpel is dat. Een uur gevochten met de Clio van Sevranckx, en deze is niet sneller dan de Mini.
2 minpuntjes van de Mini: geen sequentiële bak waardoor je enkele tienden laat liggen na een trage bocht bij het opschakelen, en het verbruik. Voor de rest lag de Mini prima en heb ik altijd kunnen pushen en aanvallen. Voor de laatste 90 minuten diende ik een gat dicht te rijden van 6 ronden. In de veronderstelling dat zij nog dienden te tanken, en dat ik 3 ronden kon inhalen op basis van de rondetijden was het mogelijk. Bleek dat zij niet hoefden te tanken waarbij ik 15 minuten voor het einde met de voet van het gas gegaan ben.
Zonder enige fout mijn beste koers ooit, heb eigenlijk eens zonder teamorders mogen laten zien wat ik waard was, en dat deed deugd.
Heb je dan nog problemen gehad het laatste uur want volgens de uitslag had Servranckx 297 ronden afgelegd en de mini 276??Is volgens mij toch een verschil van 21 ronden!
Chauffeur
12-11-2006, 21:37
Ik ging niet achter de Clio van Sevranckx of Van den Broeck maar achter de Honda die op dat moment 3de hing in klasse 4.
Aan alle baanposten: bedankt voor het afgelopen seizoen. Ik hoop dat jullie genoten hebben van de uitloopronde :);)
Aan alle baanposten: bedankt voor het afgelopen seizoen. Ik hoop dat jullie genoten hebben van de uitloopronde :);)
We hebben nog geprobeerd de strepen te zoeken bij het uitsturen van de Villeneuve :D Bij een van de inhaalacties heeft de gele Mini nog een mooie douche gehad van modder en water, het gras is altijd groener aan de andere kant ;)
Waren overigens leuke duels met de Hoppa-Clio ;)
Aan diegene die eraan twijfelen. Ik heb dus wel degelijk iets anders gehoord en nog wel uit zeer betrouwbare bron. Dus er staan geen leugens.
Als die verwonding dan achteraf meer blijk mee te vallen ja dat gebeurd.
1.49.356 denk ik.
Teamorders waren zeker niet nodig! Je deed het zoals het moest, nl. aanvallen en nog eens aanvallen. Nu hebben wij ook bewezen dat een Mini en betrouwbaar en snel kan blijven! Je was zelfs op bepaalde momenten even snel als de top 5 wagens. De Mini recordtijd heb je dan nog gedaan met de harde Dunlop banden! Als je weet dat de zachte nog sneller zijn + een Yokohama ook al ongeveer 0.5 a 1 seconde sneller is .......... goed gedaan!:applaus: :gas: Ik bedank dan ook de volledige A+ Racing ploeg, de A+ piloten en de mensen die ons steunde tijdens het seizoen 2006, een seizoen met 3 kampioenschapstitels! (BTCS klasse T2, BSC klasse 2 en 3e algemeen met een Mini, BEC klasse 4b)
Chauffeur
14-11-2006, 00:53
Op 26 november ben ik weer Co tijdens de rallysprint op Zolder met een Renault R5. Kan dat met de MINI? Anders zou ik wel eens durven ...;)
Op 26 november ben ik weer Co tijdens de rallysprint op Zolder met een Renault R5. Kan dat met de MINI? Anders zou ik wel eens durven ...;)
it's been done :)
Awel ik vertrek morgen terug naar huis (España). Ik kom even terug begin december voor de Belcar-party te Spa en eventueel de ERAN wedstrijd op 3 december. Vraag het aan Tom, het transport en de service kunnen de andere A+ mensen ook wel doen.
@ Chauffeur: Jammer dat ik de uitloopronde gemist heb. Wel mooie strepe na gelaten op t rechte stuk aan de finish. ;) De mooiste finish blyft wel die van de Flandria Rent MINI. Tof dat ze het nog gehaald hebbe. :)
Chauffeur
15-11-2006, 22:17
De mooiste finish blyft wel die van de Flandria Rent MINI. Tof dat ze het nog gehaald hebbe. :)
Ge moet hen dan eens vragen hoe ze tot daar geraakt zijn :) Duwen tijdens de race mag niet, in de uitloopronde wel ;):)
Ge moet hen dan eens vragen hoe ze tot daar geraakt zijn :) Duwen tijdens de race mag niet, in de uitloopronde wel ;):)Op hun website staat dat ze tijdens de race de motor hebben vervangen. Mag dat wel tijdens een race ?
Duwen tijdens de race mag niet, in de uitloopronde wel ;):)
35.7 Het is verboden de wagen te duwen of te trekken, of te laten duwen en te laten trekken om de finish te
bereiken. Overtreders worden uit wedstrijd genomen en uit de uitslag geschrapt.
nope in de uitloopronde ook niet.
Werner333
15-11-2006, 23:31
Toch wel want ge zijt dan de finish al voorbij.
Toch wel want ge zijt dan de finish al voorbij.
Maar de andere niet en die is het die bedoeld wordt. Ik neem aan dat het zo was? dat de mini van flandria nog niet gefinisht was en de duwer al wel.
@ Fonne: Waarom zou dat niet mogen? Vorig jaar gebeurde dit ook by de Audi TT tydens de 24 uur.
@ Chauffeur: Ik heb ze toch op eigen kracht over de finishlyn zien komen met daarachter een interventiewagen. Tof van de vlaggeman dat hy bleef staan om de MINI alsnog af te vlaggen.
Chauffeur
16-11-2006, 00:10
Van de Villeneuve tot de Jacky Ickx.
Laatste meters bergop heeft hij zelf gedaan :);)
@ Fonne: Waarom zou dat niet mogen? Vorig jaar gebeurde dit ook by de Audi TT tydens de 24 uur.
Stond mss in het regelement he. Er zijn toch raceklassen waar dit niet mag he. Motor in de soep gedraaid = opgave.
Ik vindt dat niet meer dan juist.
De olie spoot naart schijnt uit de motor ze hebben de motor uit de andere (rode)Mini gehaald en in de zwarte geplaast op 1.25 u !
Even ter verduidelijking wat betreft de finish van de Flandria Rent Mini.
Onze wagen reed nog op eigen kracht, hebben inderdaad wat "hulp" gekregen in de laatste ronde naar de Finish, dit was echter niet echt nodig geweest aangezien het enkel een koelingsprobleem was waardoor de motortemperatuur wel erg hoog opliep.
Het probleem was dat de riem van de koeling het begeven had in de laatste ronden, dit was te wijten aan een iets scheef getrokken aandrukrol hiervan (waarschijnlijk toch een opdoffertje gekregen tijdens de crash van de rode Mini waar de motor inderdaad uitkwam).
Al bij al vonden wij dit toch een mooi en sportief gebaar van onze collega's, waarvoor onze dank :-)
@ Fonne: Motor was dus eigenlijk niet in de soep gedraaid (de 2° toch niet)
Onze originele motor zat er wel helemaal door na +/- 3.30 u. koers, was op dat moment zelf aan het rijden en de power viel volledig weg.
Ben nog net binnengeraakt (op eigen kracht) met de wagen waar na controle mijn vrees werd bevestigd door de teamchef.
Opgeven met onze beide wagens zagen we echt niet zitten en dus besloot onze teamchef met heel zijn ploeg de motor van de zwarte Mini te vervangen door die van de (gecrashte) rode Mini.
En deze klus hebben ze inderdaad op +/- 1.30 u. geklaard, een mooi stukje teamwork als je het mij vraagt.
Alle krediet gaat dus uit naar Leo Bylemans en zijn medewerkers, nogmaals nen dikke MERCI hiervoor.
10 u. van Zolder blijkt mijn race niet te zijn.
Vorig jaar uitgevallen met de Porsche Boxter => zonder benzine
Dit jaar nog niet vertrokken en wagen al in de muur (stond zoals heel het seizoen ingeschreven op de rode Flandria-Rent Mini met de dames aan mijn zijde)
Schriftelijke aanvraag gedaan bij de koersdirectie op vraag van onze teamchef om plaats te kunnen nemen in de zwarte Mini die dan gelukkig werd goedgekeurd.
Nog net geen 1/2 uur gereden in mijn stint en motor erdoor........
Denk dat ik volgend jaar gewoon aan de toog ga hangen :-)
Sportieve groeten,
Chauffeur
18-11-2006, 19:38
Al bij al vonden wij dit toch een mooi en sportief gebaar van onze collega's, waarvoor onze dank :-)
Graag gedaan hoor :) Had je al een tijdje zien staan, en op sommige momenten was het echt gevaarlijk, zoals bij het uitkomen van de Bianchi. Door je te duwen wou ik dat je binnen was voor het donker zou zijn en zo de party zou missen.
Duw jij me volgend jaar? Van de wheels naar de Paddock? :);)
Dries
Graag gedaan hoor :) Had je al een tijdje zien staan, en op sommige momenten was het echt gevaarlijk, zoals bij het uitkomen van de Bianchi. Door je te duwen wou ik dat je binnen was voor het donker zou zijn en zo de party zou missen.
Duw jij me volgend jaar? Van de wheels naar de Paddock? :);)
Dries
Het was op dat moment collega Ronny die aan het stuur zat, maar mocht het nodig zijn (hopelijk niet) zal ik jou ook wel "helpen".
We waren gelukkig met zen allen op tijd voor de party :D :+
Greetzzz,:bye:
Das het voornaamste Guy. Op tyd op de party zyn. :D
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.