PDA

View Full Version : Belcar Racing Festival - Van VT tot de RACE


Stephan
06-10-2006, 13:01
Voor de thuisblijvers alvast een link voor live streaming.

http://www.race-rally.be/2006/rf2006/multimedia/default.asp

Yvonne
06-10-2006, 13:23
Waar kan ik een volledige entry-list vinden, die klopt...

Want deze : http://www.race-rally.be/2006/rf2006/results/liveresults/borifreecla.pdf (resultaten vrije training) is niet volledig en klopt niet.

Wie rijden er op die JMT Porsches? En het is wel knap om in Brno en Spa tegelijk actief te zijn...zoals het nu lijkt bij Jeroen Bleekemolen...

Thomaske
06-10-2006, 13:50
In de eerste vrije training van de Belcar Original voor het Racing Festival te Spa was Val Hillebrand met de Stealth B6 de snelste van het pak.

Hij draaide op een half natte piste een tijd van 2.29. Hiermee was hij 1.2 sec sneller dan de GLPK Corvette.

De SRT #1 klokte de derde tijd.

Bron: SMSje uit Spa-Francorchamps

Mvg...

Viper GTS-R***
06-10-2006, 13:56
Resultaten van 1ste training.
Per klasse:http://www.race-rally.be/2006/rf2006/results/liveresults/borifreecla.pdf
ALgemeen: http://www.race-rally.be/2006/rf2006/results/liveresults/borifree.pdf

Belle
06-10-2006, 13:57
Amai, wat een knappe tijd voor de Stealth!

De kloof tussen de Vettes en Marcos is ook wel groot, Eurotech moet haast 10 seconden inboeten...

Yvonne
06-10-2006, 16:29
Waar kan ik een volledige entry-list vinden, die klopt...

Want deze : http://www.race-rally.be/2006/rf2006/results/liveresults/borifreecla.pdf (resultaten vrije training) is niet volledig en klopt niet.

Wie rijden er op die JMT Porsches? En het is wel knap om in Brno en Spa tegelijk actief te zijn...zoals het nu lijkt bij Jeroen Bleekemolen...

Gaaf, we gaan een duel krijgen tussen PSI coureurs...
Naast Jos Menten, als gast, op de SRT corvette, rijdt ook Markus Palttala deze race, als gast op JMT Porsche nummer 2 :D

ikke
06-10-2006, 17:45
tijden glpk niet geldig!
http://www.race-rally.be/2006/rf2006/results/liveresults/borient1.pdf
Wat is er gebeurt ?

Dries DS
06-10-2006, 17:52
tijden glpk niet geldig!
http://www.race-rally.be/2006/rf2006/results/liveresults/borient1.pdf
Wat is er gebeurt ?

De nota onderaan de uitslag vermeldt het volgende:
"Car n°7: All times deleted for qualification 1 - Decision clerk of the course (red light pitlane)".

Hoogstwaarschijnlijk heeft de wagen dus het rode licht genegeerd bij het verlaten van de pitlane...

Brecht
06-10-2006, 17:54
tijden glpk niet geldig!
http://www.race-rally.be/2006/rf2006/results/liveresults/borient1.pdf
Wat is er gebeurt ?

niet geldig zou ik niet zeggen, misschien niet gereden. Maar omdat deze sessie al kwalificatie was is het toch wel raar. Problemen met de wagen misschien?

Brecht
06-10-2006, 17:54
Bedankt Dries ;)
Weten we ook wat de oorzaak weer is.

Dries DS
06-10-2006, 18:23
Ik krijg hier net de bevestiging binnen dat Bert Longin het rode licht heeft genegeerd bij het verlaten van de pitlane. In totaal namen er 37 wagens (32 'vaste' wagens, 5 in de Guest Klasse) deel aan deze eerste kwalificatie, waaronder maar liefst 24 Porsches. Van de 37 wagens werden er 33 geklasseerd.

- de tijden van de GLPK Corvette werden dus nietig verklaard wegens bovenvermelde reden.
- de JMT Porsche #17 bleek niet conform te zijn met het technisch reglement en ook van deze wagen werden de tijden geschrapt.
- de AD Sport Porsche #8 van Wauters-Schreurs en de Rudolph Viper #28 hebben de eerste kwalificatie aangevat, maar kenden al vrij snel problemen, waardoor ze niet de 130% kwalificatienorm haalden.

Laten we voor elk van deze teams maar hopen dat het morgenochtend niet regent, zoniet zullen ze geen behoorlijke chrono meer kunnen klokken en bijgevolg vrij ver achteraan het deelnemersveld moeten starten.

Enkele opmerkelijke vaststellingen:

- Val Hillebrand heeft er eens goed de pees op gelegd (op de Stealth B6)
- Stef Van Campenhoudt deed hetzelfde op de Porsche Supercup van NGT Racing
- Het duo Penders/Lamot was tijdens deze kwalificatie meer dan drie seconden sneller dan hun belagers voor het kampioenschap in klasse 2, met op kop de BMW van Severich/Josten. De allersnelste tijd in deze klasse ging echter naar de Mosler MT900R van Kenis/De Keersmaecker.
- In Klasse 3 is de Ultima GTR van Derdaele/Verhoeven een dikke vier seconden sneller dan de Porsche van Haane/Meert. Laatstgenoemden moeten blijkbaar nog wat wennen aan hun 'nieuwe' wagen.
- Geen Daikin BMW te bespeuren in de uitslagen...

TOM
06-10-2006, 19:25
Daikin Racing Team rijdt mee in de Dutch Supercar Challenge.
Ze staan daar in de uitslag van de qualifying. Er staat wel niet bij met welke wagen ze rijden. Maar dat zal wel de bmw zijn zeker.

Pegasus
06-10-2006, 19:30
Longin: "De tweede wagen die SRT inzet, wordt ingeschreven als gastwagen en die heeft géén extra gewicht. En dat is een lacune in het reglement waar onze concurrent handig gebruik van maakt. Dat is zijn goed recht, maar het is onbegrijpelijk. In het FIA GT kampioenschap krijgt een gastwagen wél ballast (40 kg per rijder nvdr). Het kan niet dat een rechtstreekse concurrent een tweede wagen inzet om zo de koers proberen te vervalsen."


Voor die keer da GLPK eens niet zelfde achterpoortjes van het regelement gebruikt...

'Wenen en uitleggen' :frusty:

Belle
06-10-2006, 19:55
Gaaf, we gaan een duel krijgen tussen PSI coureurs...
Naast Jos Menten, als gast, op de SRT corvette, rijdt ook Markus Palttala deze race, als gast op JMT Porsche nummer 2 :D

Woohoo! Dat het maar snel zondag is! :p

Belle
06-10-2006, 20:40
- In Klasse 3 is de Ultima GTR van Derdaele/Verhoeven een dikke vier seconden sneller dan de Porsche van Haane/Meert. Laatstgenoemden moeten blijkbaar nog wat wennen aan hun 'nieuwe' wagen.


Jo Jamers had aangegeven in de BSN dat het duo Haane/Meert nu met een 2002 exemplaar rijden ipv hun vertrouwde 2005 exemplaar waardoor ze een aantal seconden moeten inboeten. Dus ze wisten zowiezo dat het moeilijk zou zijn om in deze wagen zich met de kop te mengen. Uitrijden is nu vooral priority...

Mark
06-10-2006, 21:01
Wederom een of andere blauwe blazer die denkt dat ie het middelpunt van de meeting is:

Even dreigde alles voor Heylen nog in het water te vallen, toen zijn HANS vanmorgen werd afgekeurd tijdens de technische controle.

Heylen: "Stel je voor! Ik rij hier met mijn HANS uit de Champ Cars, maar dat mocht niet. Waarom? Omdat er geen FIA-sticker op zat. Alles is dan toch in orde gekomen."

http://hwl.skynet.be/www.pitstoptv.be/nieuwsbericht.php?newsid=12799

Mark
06-10-2006, 21:06
Gaan we Longin tot Belcar Blaatschaap 2006 uitroepen? Begin een beetje moe te worden van de media-strategie van de beste man.

Longin: Voor mij staat een Corvette van SRT. Die vertrekt uit de pitlane, maar blijkbaar rijdt hij door het rood. Nu, ik pik gewoon aan en rij ook weg uit de pitlane, zonder op het licht te letten, dus ook door het rood.

http://hwl.skynet.be/www.pitstoptv.be/nieuwsbericht.php?newsid=12798


Als er een gek in de Maas of Schelde springt, dan doet Bertje dat ook? Om nog maar niet te beginnen over zijn uitlatingen m.b.t. de 2de SRT 'Vette. Wie tergt er normaal de reglementen? :)

Neo-242
06-10-2006, 21:55
Gaan we Longin tot Belcar Blaatschaap 2006 uitroepen?

Ja, wat een cry-baby zeg :rolleyes:

Fonne
06-10-2006, 22:00
Gaan we Longin tot Belcar Blaatschaap 2006 uitroepen? Ze zouden hem een enkele reis naar de klaagmuur moeten geven daar kan hij klagen zoveel hij wil. Die staat daar voor :frusty: :D
Ik vindt die persoonlijk een slechte verliezer.

JPMontoya
06-10-2006, 22:23
Jan Heylen: Voorts ben ik blij nog eens in Spa te kunnen racen. Dat was al 3 jaar geleden. De nieuwe chicane kende ik dus niet en daar was het even wennen."

http://hwl.skynet.be/www.pitstoptv.be/nieuwsbericht.php?newsid=12799


En de Megane Test vergeten vorig jaar in Spa Jantje?

Belle
06-10-2006, 22:26
Hij heeft overschot van gelijk over het inzetten van die 2de SRT corvette. Wat een laag bij de gronds manoevre...


Wat is daar laag bij de grond aan? :rolleyes:

JPMontoya
06-10-2006, 22:30
Ik vind het is goed dat Longin zen gedacht zegt...

Hij heeft overschot van gelijk over het inzetten van die 2de SRT corvette. Wat een laag bij de gronds manoevre...

Belcar Blaatschaap 2006 - Bert longin zal het dan toch moeten afleggen tegen enkele Paddockers die m.i meer "recht" op die titel hebben.

Leve de Stealth B6!

bluelite
06-10-2006, 22:37
Longin: Voor mij staat een Corvette van SRT. Die vertrekt uit de pitlane, maar blijkbaar rijdt hij door het rood. Nu, ik pik gewoon aan en rij ook weg uit de pitlane, zonder op het licht te letten, dus ook door het rood.

http://hwl.skynet.be/www.pitstoptv.b...p?newsid=12798

Bert ziet wel hoe een ander door rood rijdt, maar zelf kijkt hij niet naar de lichten? Dus spreekt hij zichzelf tegen...

Z3Cp
06-10-2006, 22:42
Als Longin een echte racer is, dan laat hij zondag de resultaten spreken en klopt de twee SRT's op de track. Op voorhand zitten mekkeren over racevervalsing... Ze nemen toch geen punten af wegens in de gastklasse.

Trouwens, het rode licht staat er niet om te pesten, maar voor de veiligheid van de piloten...
De mensen van de veiligheid zullen me bijtreden, hoog tijd dat een aantal piloten nog eens de reglementen gaan lezen.

jeep
06-10-2006, 22:50
Ik vind het is goed dat Longin zen gedacht zegt...

Hij heeft overschot van gelijk over het inzetten van die 2de SRT corvette. Wat een laag bij de gronds manoevre...

Belcar Blaatschaap 2006 - Bert longin zal het dan toch moeten afleggen tegen enkele Paddockers die m.i meer "recht" op die titel hebben.

Leve de Stealth B6!

Jp ik denk dat gij ook een beetje media gijl zijt . als iemand A zegt wil je automatis B horen. Hoeveel keer is Bertje Boemboem hier al ter spraken gekomen. Dit jaar nog niet veel vorig jaar koers na koers en steeds was het de fout van iemand anders. Rij je door het rood op de open bare weg wordt je ook beboet als je ze zien. Dus Bertje moet niet van zich laten horen. Janetten als Bert die zich steeds gefiseerd voelen kunnen we missen in de Belcar

JPMontoya
06-10-2006, 22:59
Jp ik denk dat gij ook een beetje media gijl zijt . als iemand A zegt wil je automatis B horen. Hoeveel keer is Bertje Boemboem hier al ter spraken gekomen. Dit jaar nog niet veel vorig jaar koers na koers en steeds was het de fout van iemand anders. Rij je door het rood op de open bare weg wordt je ook beboet als je ze zien. Dus Bertje moet niet van zich laten horen. Janetten als Bert die zich steeds gefiseerd voelen kunnen we missen in de Belcar

Welke taal spreek je trouwens...Ik versta Nederlands, Frans, Duits, Noors, Engels maar jouw taal niet...


Wat is daar laag bij de grond aan?

Iemand zegt hier dat Bert laat zien dat hij een echte racer is op de piste - daar geef ik je volledig gelijk in. Maar dat met z'n #1 wagen ook dan maar eens op de piste laat zien wat het man tegen man kan...

Een andere wagen inzetten om te beletten dat GLPK kampioen zou kunnen worden is imo een beetje laag bij de grond...

SRT verdedig op een waardige manier u titel door het in een 1 op 1 gevecht te laten zien..!

Ik vond het zelfde ook vorig jaar in het WTCC door het inzetten van RBM van een extra wagen.

Mark
06-10-2006, 23:09
SRT verdedig op een waardige manier u titel door het in een 1 op 1 gevecht te laten zien..!


Dit is autosport!! Dit komt in elke klasse of serie voor, hoeveel voorbeelden wil je hebben?

Belle
06-10-2006, 23:13
Een andere wagen inzetten om te beletten dat GLPK kampioen zou kunnen worden is imo een beetje laag bij de grond...

SRT verdedig op een waardige manier u titel door het in een 1 op 1 gevecht te laten zien..!
.

I guess we'll just have to agree to disagree. Ik vind dat niet laag bij de grond...ik vind het net een goed uitgekiende strategie van SRT. :)

Bling
06-10-2006, 23:23
Reglementen zijn er...om de achterpoortjes te vinden.
SRT heeft alles zeer goed uitgekiemd. Als je de middelen hebt, waarom ze dan niet gebruiken?

Yvonne
06-10-2006, 23:24
Hi,

Wat een gedoe allemaal om een actie van Bert...en wat een gedoe om die extra wagen van SRT.

De Belcar heeft al weinig positiefs te brengen, zoals een spannende competitie in klasse 1...dus wees eens blij met de positieve dingen, zoals een 3e Corvette in de race. Als de rollen om waren gedraaid, had GLPK ook gekeken of ze ergens SRT konden dwarsbomen.

Laten we hopen op een super gevecht óp de baan tussen GLPK en de 2 van SRT! En dat het geen gevecht wordt op dit forum tussen de voorstanders en tegenstanders van wie dan ook....

Sorry, maar ik moest dit even van mijn hart :o

GT2-R
06-10-2006, 23:36
Een andere wagen inzetten om te beletten dat GLPK kampioen zou kunnen worden is imo een beetje laag bij de grond...

SRT verdedig op een waardige manier u titel door het in een 1 op 1 gevecht te laten zien..!

Ipv van zo te klagen zou je beter blij zijn dat er twee internationaal bekende piloten deelnemen. En GLPK zou ook niet moeten zagen want voor het kampioenschap maakt het zo goed als niks uit. Als GLPK gewoon de laatste twee wedstijden uitrijdt (in dat geval bijna 100% zeker op het podium) dan worden ze toch kampioen. Want zelfs als ze derde eindigen dit weekend bij de BLR tweede eindigen zijn ze nog kampioen. Dus de verantwoordelijkheid ligt duidelijk bij hen als ze alsnog geen kampioen worden . Het maakt dus geen bal uit voor het kampioenschap!

Viper GTS-R***
06-10-2006, 23:40
Laten we hopen op een super gevecht óp de baan tussen GLPK en de 2 van SRT! En dat het geen gevecht wordt op dit forum tussen de voorstanders en tegenstanders van wie dan ook....

Sorry, maar ik moest dit even van mijn hart :o
Volledig mee eens Yvonne;)
Maar kzou wel graag aan je lijstje de Stealth willen toevoegen;)
En de Marcos... als deze terug wat kan aansluiten want dat draait bij hen niet zo lekker..., probs??

Baron
06-10-2006, 23:55
Ik vind het is goed dat Longin zen gedacht zegt...

Hij heeft overschot van gelijk over het inzetten van die 2de SRT corvette. Wat een laag bij de gronds manoevre...

Belcar Blaatschaap 2006 - Bert longin zal het dan toch moeten afleggen tegen enkele Paddockers die m.i meer "recht" op die titel hebben.

Leve de Stealth B6!


Het is het volste recht van SRT om hun 2e Corvette in te zetten. 'Op een handige manier gebruik maken van het reglement' noemt men zoiets. Meestal is dat een specialiteit van GLPK, maar ditmaal weet SRT er beter mee om te springen. Trouwens, als ik mij niet vergis, staat er in Hasselt nog een gele Corvette C6R. In plaats van op de boodschapper te schieten, had Bert - Het is altijd de schuld van de anderen - Longin er bij GLPK misschien kunnen op aandringen om ook een 2e wagen in te zetten?
Dat zou pas helemaal mooi geweest zijn, niet?

Viper GTS-R***
07-10-2006, 00:02
Trouwens, als ik mij niet vergis, staat er in Hasselt nog een gele Corvette C6R. In plaats van op de boodschapper te schieten, had Bert - Het is altijd de schuld van de anderen - Longin er bij GLPK misschien kunnen op aandringen om ook een 2e wagen in te zetten?
Dat zou pas helemaal mooi geweest zijn, niet?
Das een goed punt! Hezemans & Mollekens in de C6-R had net hetzelfde kunnen doen wat nu SRT doet met hun C5-R met Bouchut & Heylen.

Thomaske
07-10-2006, 06:13
Janetten als Bert...

:mad: :mad: :mad:

Woorden terug trekken aub. Dit gaat voor mij te ver!

Niet omdat Bert Longin (toevallig) een rijder is van GLPK. Maar zo'n uitspraken doe je gewoon niet!

Mvg...

JPMontoya
07-10-2006, 08:19
Das een goed punt! Hezemans & Mollekens in de C6-R had net hetzelfde kunnen doen wat nu SRT doet met hun C5-R met Bouchut & Heylen.

Je moet wel gek zijn om die wagen in te zetten in de Belcar. Die wagen is net terug uit Budapest en rijdt volgend week-end in Adria...

Je zet Ronaldo toch ook niet in een ploeg in derde klasse...

Yvonne
07-10-2006, 08:57
Je moet wel gek zijn om die wagen in te zetten in de Belcar. Die wagen is net terug uit Budapest en rijdt volgend week-end in Adria...

De 2e wagen van SRT rijdt volgende week toch ook in Le Mans ??? Ok, ze hebben vorige week niet gereden...maar toch.

Nicki_Mks
07-10-2006, 11:34
Top 10: 19-1-12-33-21-5-23-49-29-7

marcel
07-10-2006, 11:48
ge moogt zeggen over Longin wat hij wilt, maar hij heeft wel gelijk... als hij niet de eerste wagen uit de pit is, waarom wordt dan alleen hij bestraft voor het negeren van dat rode licht? me dunkt dat de wagen vóór hem dat dan ook gedaan heeft...

marcel
07-10-2006, 11:50
.

Je zet Ronaldo toch ook niet in een ploeg in derde klasse...


nochtans, de corvettes die in Belgie rijden, hebben allemaal al eens Le Mans gewonnen (of op het podium geëindigd). dus technisch gezien wordt "Ronaldo" hier al in "derde klasse" ingezet

Pinzie
07-10-2006, 11:56
ivm het rode licht: als je erdoor rijdt, en je wordt betrapt, dan moet je de gevolgen dragen, zonder morren ... In het geval van Longin is het pech voor hem dat hij betrapt is. In het geval van de andere wagen, die heeft gewoon geluk gehad deze keer. Omgekeerd zal ook wel eens gebeuren ...

marcel
07-10-2006, 11:59
dat is toch gewoon bullshit (sorry, maar een ander woord weet ik er niet voor)
zo'n corvette zie je toch? als je een wagen achter een andere wagen door het rood ziet rijden, dan zie je die eerste toch ook??

Neo-242
07-10-2006, 12:28
We gaan nu wel een spannende wedstrijd zien morgen. GLPK zal moeten jagen vanuit positie 10 om de wedstrijd te winnen. Ze zijn sneller dan de lichte SRT Vette, dat zag je in de trainingen al, dus alles is nog mogelijk, maar een one-man show wordt het niet denk ik:applaus:

lotuzzz
07-10-2006, 12:29
Tja, het zal zijn zoals in het voetbal: Soms ziet de scheidsrechter een strafschopfout en fluit, soms ziet 'ie het net niet, en blijft het stil ;)

(stil, behalve op de tribunes ;))

VDB Motorsport
07-10-2006, 14:20
Spijtige zaak voor GLPK en chance voor SRT. Zou SRT ook moeten bestraft worden? Eigenlijk wel, maar blijkbaar is de inbreuk van SRT niet vastgesteld. En kon Bert Longin even naar links kijken naar het licht alvorens buiten te rijden uit de pitlane? Waarschijnlijk wel. Moest de straf voor GLPK zo straf zijn? Waarschijnlijk niet. Ach ja je kan hierover blijven discussiëren, feit is dat we een interessante wedstrijd tegemoet gaan. De GLPK Corvette staat wat meer naar achteren, dus we mogen ons opmaken voor een leuke inhaalrace.

Prestatie van het weekend? Val Hillebrand die de Stealth op slechts 7 tienden van de 2e Corvette wist te zetten en daarme een zeer knappe 3e startplaats verdiende!

Mr.Dallara
07-10-2006, 15:37
Op http://www.race-rally.be/2006/rf2006/Appfotos/Multimedia/Gallery.asp?Ref=45 is er al een kleine foto galery van gisteren.

O.a. de nagelnieuwe RSR van CEO:
http://www.race-rally.be/2006/rf2006/Appfotos/Multimedia/GetImage.asp?Ref=1261

En nu al "beruchte" :) :rolleyes: guest C5R van SRT:
http://www.race-rally.be/2006/rf2006/Appfotos/Multimedia/GetImage.asp?Ref=1265


Herken ik hier de helm van Jefrey Van Hooydonk???
http://www.race-rally.be/2006/rf2006/Appfotos/Multimedia/GetImage.asp?Ref=1259

Nicki_Mks
07-10-2006, 15:55
Is er eigenlijk streaming dit weekend?

Neo-242
07-10-2006, 18:07
Mooie foto's Mr.Dallara... De wagens zo rechtvoor (zoals de Vette), waar heb je die gefotografeerd als ik vragen mag?:)

Brecht
07-10-2006, 19:52
Mooie foto's Mr.Dallara... De wagens zo rechtvoor (zoals de Vette), waar heb je die gefotografeerd als ik vragen mag?:)

Kijk wat Mr Dallara boven de foto's gezet heeft.
De foto's komen van de race-rally site :D

Brecht
07-10-2006, 19:53
Binnen de eerste 5 laps van de race hangt longin aan de SRT vette's. En dan zal Kumpen het afmaken. Lijkt me het meest voor de hand liggende scenario.

Raceboy
07-10-2006, 20:15
Voor de mensen die dat met het rode licht niet begrijpen. Tijdens de trainingen moet iedereen even stoppen aan het einde van de pitlane. Dan wordt er even gekeken wie er in de wagen zit en dan mag je 1 voor 1 het circuit op.

Neo-242
07-10-2006, 21:00
Kijk wat Mr Dallara boven de foto's gezet heeft.
De foto's komen van de race-rally site :D

Oei, even niet opgelet! Thx voor de correctie:)

Baron
07-10-2006, 23:44
Je moet wel gek zijn om die wagen in te zetten in de Belcar. Die wagen is net terug uit Budapest en rijdt volgend week-end in Adria...

Je zet Ronaldo toch ook niet in een ploeg in derde klasse...


Voor een team als GLPK mag het technisch en logistiek gezien geen probleem zijn om een wagen 3 weekends na elkaar in te zetten. En om een budget te vinden voor één of twee extra Belcar-races zal men bij Kumpen & Co ook wel niet wakker liggen, zeker?

En wat die Ronaldo betreft. Christophe Bouchut, en dat is toch wel een man die zijn lauweren verdiend heeft in de GT-racerij, kijkt blijkbaar niet neer op de Belcar.

Giovanni
07-10-2006, 23:51
Voor de mensen die dat met het rode licht niet begrijpen. Tijdens de trainingen moet iedereen even stoppen aan het einde van de pitlane. Dan wordt er even gekeken wie er in de wagen zit en dan mag je 1 voor 1 het circuit op.
Dit is niet alleen tijdens de trainingen zo,
ook tijdens de wedstrijd MOET er aan het einde van de stands even gestopt worden en mag men pas verder als het licht terug op groen is.
Het is dus niet zo dat je door mag als de wagen voor je groen licht heeft gekregen.
Een mega beginners fout trouwens ...

Baron
07-10-2006, 23:56
Een mega beginners fout trouwens ...

Foute denkwijze, hoor!
Longinke maakt immers nooit fouten. Alleen al de anderen maken fouten! :rolleyes:

yannick88
08-10-2006, 09:55
Binnen de eerste 5 laps van de race hangt longin aan de SRT vette's. En dan zal Kumpen het afmaken. Lijkt me het meest voor de hand liggende scenario.


Dat zullen ze toch zo niet op een presenteerblaadje krijgen zekers wat betreft Bert Longin .
Ik ga ook van de veronderstelling uit dat Kumpen zal starten en niet Longin .
Als er niet wordt gewonnen door GLPK dan kunnen ze het op hun slechte starplaats steken en niet op de prestaties van de piloten ( lees Longin ) .
Wie herrinerd zich nog de crasch van Longin vorig jaar in de 24 uren was zogezegd ook niet zijn fout maar die van een ander .
Eérst in eigen boezem kijken Bertje voor je anderen beschuldigd .

Mvg

Yves
08-10-2006, 13:34
Heeft Bert toch waargemaakt wat hij zei, na 4 rondjes ligt de GLPK corvette 2e op een handvol seconden van Bouchut.

Kan iemand mij trouwens uitleggen waarom de marcos lm600 een BTCS tempo draait? De mosler ligt er zelfs nog voor...

smiley
08-10-2006, 13:38
jaja glpk met hun tank al voor de 2 srt corvettes !

GT2-R
08-10-2006, 13:56
Heeft Bert toch waargemaakt wat hij zei, na 4 rondjes ligt de GLPK corvette 2e op een handvol seconden van Bouchut.

Kan iemand mij trouwens uitleggen waarom de marcos lm600 een BTCS tempo draait? De mosler ligt er zelfs nog voor...

Motorproblemen voor de Marcos LM600. En de GLPK-Corvette zit momenteel tussen de twee SRT-exemplaren... Wagen °38 is in Raidaillon van de baan gegaan->safetycar.

vinnie belcar
08-10-2006, 14:11
weet er iemand wat er met de ultima is gebeurt

ikke
08-10-2006, 15:21
allé wie is nu weer in de fout gegaan ??
glpk out of race

fordje
08-10-2006, 15:26
Kumpen in de fout en hiermee einde race. SRT pakt dubbel.

Knappe strijd tussen Menten en Kumpen. Menten was op het eind van de race een meester in het "deur dicht gooien" en Kumpen die te ongedulig was ging zwaar in de fout bij het aanremmen van de Busstop. Kumpen pakt een van de Porsches vol in de zij en knalt samen met de Porsche eraf. De SRT corvette slaagt erin de chrash min of meer te mijden en de wagen onder controle te houden. Na een kort oponthoud vervolgt Menten zijn weg naar een knappe 2° plaats.

Cru gesteld, eigen fout van Kumpen die niet voldoende anticipeerde en te laat aanremde. Hiermee verliest GLPK eigenlijk zelf de race.

GT2-R
08-10-2006, 15:49
Cru gesteld, eigen fout van Kumpen die niet voldoende anticipeerde en te laat aanremde. Hiermee verliest GLPK eigenlijk zelf de race.

En waarschijnlijk ook het kampioenschap. SRT moet waarschijnlijk slechts uitrijden in de BLR...

Pinzie
08-10-2006, 15:54
Welke porsche was het die bij die crash betrokken was?
Hoe zit dat eigenlijk met die schade, moet Kumpen of zijn verzekering die betalen, of is dat gewoon pech voor het porsche-team?

MMS
08-10-2006, 15:57
Welke porsche was het die bij die crash betrokken was?
Hoe zit dat eigenlijk met die schade, moet Kumpen of zijn verzekering die betalen, of is dat gewoon pech voor het porsche-team?

de 35 van jeuris Vetters

Yves
08-10-2006, 18:28
En waarschijnlijk ook het kampioenschap. SRT moet waarschijnlijk slechts uitrijden in de BLR...

GLPK is nog als 6e geklasseerd in klasse 1, ze pakken dus nog 10 punten. SRT pakt 20 punten, en laat dat verschil van 10 punten nu ook net het verschil zijn in de tussenstand in klasse 1. GLPK en SRT gaan dus met evenveel punten de laatste race in. Belooft alleszins een spannende ontknoping te worden..

Edit: ik begrijp alleen geen bal van de algemene puntentelling, iemand die weet hoe dat in elkaar steekt?

B.V.S.
08-10-2006, 18:41
Welke porsche was het die bij die crash betrokken was?
Hoe zit dat eigenlijk met die schade, moet Kumpen of zijn verzekering die betalen, of is dat gewoon pech voor het porsche-team?
De schade... dit is dikke pech voor de Porsche van Vetters-Jeuris. In de autosport is het ieder voor zich.
De ophanging links achter was afgebroken, en wat carrosserieschade...

Neo-242
08-10-2006, 19:03
Ben net terug van Spa, wat een race!!:worship:
Schitterende dubbel van SRT! Hun strategie is compleet gelukt. GLPK heeft zich laten opnaaien en ze hebben zich zwaar verslikt! Toch een beetje vreemd dat een team dat in FIA GT meedraait zich nog aan zulke trucen laat vangen:no: De Stealth was goed op dreef:D
Jammer van het trage tempo van de Marcos, hebben ze daar geen reservemotor bij Eurotech dan? :confused:

JorritVD
08-10-2006, 19:23
GLPK is nog als 6e geklasseerd in klasse 1, ze pakken dus nog 10 punten. SRT pakt 20 punten, en laat dat verschil van 10 punten nu ook net het verschil zijn in de tussenstand in klasse 1. GLPK en SRT gaan dus met evenveel punten de laatste race in. Belooft alleszins een spannende ontknoping te worden..

Edit: ik begrijp alleen geen bal van de algemene puntentelling, iemand die weet hoe dat in elkaar steekt?

Dat is zeer apart dat ze punten krijgen, want ik herriner mij dat de Viper van AD Sport geen punten kreeg op Zolder in de laatste minuten.

Megane
08-10-2006, 19:33
Ben net terug van Spa, wat een race!!:worship:
Schitterende dubbel van SRT! Hun strategie is compleet gelukt. GLPK heeft zich laten opnaaien en ze hebben zich zwaar verslikt! Toch een beetje vreemd dat een team dat in FIA GT meedraait zich nog aan zulke trucen laat vangen:no: De Stealth was goed op dreef:D
Jammer van het trage tempo van de Marcos, hebben ze daar geen reservemotor bij Eurotech dan? :confused:

Als ge moest weten wat AK ooit al kapot heeft gereden. ( 24U franco. + zolder en andere)

Z3Cp
08-10-2006, 19:58
Was ook aanwezig in Francorchamps. Knappe race gezien, waar voor mijn (vrijkaart) gehad.;) Spijtig genoeg was ik haast alleen:D

Ik dacht dat Kumpen al bijna een volle ronde voorbij Menten was ? Aan de source (waar ik stond) gingen ze zij aan zij naar beneden. De volgende ronde zie ik AK met een zwaar gehavende auto uit de busstop komen. Een tijdje daarna volgde Menten.
Mijn idee was (en is nog steeds) dat AK's zegedrift zo groot was, dat ie absoluut nog achter Bouchut wou aangaan.
Verschil tussen de beide teams ? Bij SRT beslist de teamchef over de racestrategie, bij GLPK beslist het ego van de rijders...
Als AK dit flikt in het FiaGt, dan schopt vader Hezemans em uit die Corvette...

Mark
08-10-2006, 20:10
Toeschouwers? Die waren op 1 hand te tellen.............pas tegen 12.00 in Spa en nog vooraan kunnen parkeren. Geen goed teken.

Op de baan zelf was het na verloop van tijd ook rustig, er is weer een behoorlijk pak schade gereden. Zal wel een rustige Belcar Masters worden ;)

smiley
08-10-2006, 20:11
Toeschouwers? Die waren op 1 hand te tellen.............pas tegen 12.00 in Spa en nog vooraan kunnen parkeren. Geen goed teken.
zal ook wel aan de verkiezingen gelegen hebbe

B.V.S.
08-10-2006, 20:26
Ik dacht dat Kumpen al bijna een volle ronde voorbij Menten was ? Aan de source (waar ik stond) gingen ze zij aan zij naar beneden. De volgende ronde zie ik AK met een zwaar gehavende auto uit de busstop komen. Een tijdje daarna volgde Menten.
Mijn idee was (en is nog steeds) dat AK's zegedrift zo groot was, dat ie absoluut nog achter Bouchut wou aangaan.
Hey Frank... :D

Op het ogenblik dat ze zij aan zij uit de source kwamen, zat ik op de tribune aan de raidillon. Menten blokte Kumpen af, en ging als eerste de raidillon omhoog. Kumpen is Menten in die ronde niet voorbij gegaan tot het aanremmen van de busstop.
Ik heb na de race met Ronald Vetters gesproken (Porsche n°35). Hij zei dat bij het aanremmen van de busstop de Corvette van Menten vlak achter hem zat.
Kumpen probeerde Menten uit te remmen, wat mislukte met de crash als gevolg.

Neo-242
08-10-2006, 20:27
Wat een zalige dag trouwens, leuke race en zo'n weer, jongens toch! Ik moet meer zeggen dat ik alleen naar Spa kom als het niet de hele dag regent:D
't Was precies voor mij besteld;)

Yvonne
08-10-2006, 20:37
Even een vraagje over dat JMT team...

Wat was er nu eigenlijk aan de hand met die wagen nummer 2? Ze hebben op vrijdag gereden...en voor de rest heeft die wagen in de pitbox gestaan....

Het hele seizoen gaat het al zeer moeizaam met die wagen #2!

Viper GTS-R***
08-10-2006, 20:46
Heb mij ook goed geamuseerd, net als m'n 3 compagno's die ik heb meegenomen naar Spa! DIt was men 2de keer race volgen op Spa, en 1ste keer de Belcar zien! Mooi weer, lekker gegeten:D en mooi race gezien.
Zeer mooi was ook dat treintje: Steath - Marcos - Prosp. RS - GS BMW, want ja Mosler kun je er niet bijzetten, die vloog ervan weg amai echt prachtige wagen!

Belcar Masters, datum is genoteerd;)
Foto's kunnen miss. nog volgen, maar later in de andere thread als ik tijd zie.

Mark
08-10-2006, 20:49
Even een vraagje over dat JMT team...

Wat was er nu eigenlijk aan de hand met die wagen nummer 2? Ze hebben op vrijdag gereden...en voor de rest heeft die wagen in de pitbox gestaan....

Het hele seizoen gaat het al zeer moeizaam met die wagen #2!

Was dat die wagen met de Bingoal stickers? Tja JMT..............laten we het zo stellen, ze hebben erg veel verschillende coureurs. Zelden dat je iemand meer dan twee wedstrijden ziet rijden bij dat team. Zoiets roept bij mij vragen op ;)

Z3Cp
08-10-2006, 21:00
Hey Frank... :D

Op het ogenblik dat ze zij aan zij uit de source kwamen, zat ik op de tribune aan de raidillon. Menten blokte Kumpen af, en ging als eerste de raidillon omhoog. Kumpen is Menten in die ronde niet voorbij gegaan tot het aanremmen van de busstop.
Ik heb na de race met Ronald Vetters gesproken (Porsche n°35). Hij zei dat bij het aanremmen van de busstop de Corvette van Menten vlak achter hem zat.
Kumpen probeerde Menten uit te remmen, wat mislukte met de crash als gevolg.

Aha, Merci Bart.
Toch blijf ik bij mijn stelling, Anthony wou absoluut nog wat bewijzen...;)

Bart.Vandecavey
08-10-2006, 21:04
GLPK is nog als 6e geklasseerd in klasse 1, ze pakken dus nog 10 punten. SRT pakt 20 punten, en laat dat verschil van 10 punten nu ook net het verschil zijn in de tussenstand in klasse 1. GLPK en SRT gaan dus met evenveel punten de laatste race in. Belooft alleszins een spannende ontknoping te worden..

Edit: ik begrijp alleen geen bal van de algemene puntentelling, iemand die weet hoe dat in elkaar steekt?

simpel je krijgt punten voor je plaats algemeen en punten voor de plaats in de klasse...

dus 1ste algemeen en 1ste in klasse is 40 punten

GLPK zal geen punten pakken omdat ze niet zijn aangekomen...

marcel
08-10-2006, 21:04
Toeschouwers? Die waren op 1 hand te tellen.............pas tegen 12.00 in Spa en nog vooraan kunnen parkeren. Geen goed teken.


en wat doen wij precies om leken te overtuigen van de prijs/kwaliteits-verhouding van Belcar?
niets, imo, integendeel. altijd klagen: Belcar gaat dood, Belcar is saai geworden, Belcar is niet meer wat het geweest is, Zolder pakt het verkeerd aan... soms lijkt dit forum wel een klaagmuur voor Belcar-fans. als dan als leek je interesse gewekt is, en je komt in je zoektocht naar informatie hier terecht... dan is die interesse wel snel weg


(akkoord, Zolder doet zelf niet veel promotie, en de RACB kent dat woord waarschijnlijk niet, maar soit)

joost
08-10-2006, 21:12
Ik ben positief, het was een fantastische race, en de meeste collega's vonden dat ook. Wat betreft AK & BL? zij pakken wel punten, ze werden 26ste algemeen en 6de in de klasse 1. Bouvy en Van Hooydonck daarentegen verdwijnen uit de uitslag.

Joost

B.V.S.
08-10-2006, 21:24
Toch blijf ik bij mijn stelling, Anthony wou absoluut nog wat bewijzen...;)
Daar ben ik het ook mee eens... hij was goed aan het terugkomen, maar Bouchut had hij volgens mij niet kunnen pakken.

Mark
08-10-2006, 21:25
en wat doen wij precies om leken te overtuigen van de prijs/kwaliteits-verhouding van Belcar?
niets, imo, integendeel. altijd klagen: Belcar gaat dood, Belcar is saai geworden, Belcar is niet meer wat het geweest is, Zolder pakt het verkeerd aan... soms lijkt dit forum wel een klaagmuur voor Belcar-fans. als dan als leek je interesse gewekt is, en je komt in je zoektocht naar informatie hier terecht... dan is die interesse wel snel weg


De rest van de races trekt ook geen toeschouwers. Dus niet een specifiek Belcar-probleem op Spa ;) Het Racing Festival was vroeger een groots festijn, het is nu nog maar een schimp van wat het ooit geweest is. Positief? Negatief? Nee, gewoon realist ;)

Mark
08-10-2006, 21:43
Josten: “Rudi ging onderuit op een oliespoor, ik raakte hem en we eindigden allebei in de muur."

Beide rijders kwamen ongedeerd uit het ongeval.

Bij de herstart, na een redelijk lange tweede veiligheidsinterventie, lag de Stealth dankzij een goede strategie op kop voor de beide SRT-vettes

http://hwl.skynet.be/www.pitstoptv.be/nieuwsbericht.php?newsid=12814


Sterk staaltje Spa ;) Waarschijnlijk heeft men een manitou nodig gehad om de bandenmuur te herstellen bij Blanchimont. Ben geen ooggetuige geweest van het ongeval maar zag naderhand de bandensporen van een Manitou in Blanchimont ;)

Je zou zeggen dat zo'n Manitou in de buurt staat van elke hot-spot op een circuit. Op Spa niet :) Daar moest de Manitou zowat een hele ronde afleggen tijdens de 2de SC-procedure. Zag hem voorbij komen in Les Combes................en dan ben je niet 1,2,3 in Blanchimont ;)

Steve
08-10-2006, 22:24
Heb gelezen in Autosport dat ze de chicane terug gaan verbouwen voor de F1, er staat ook een foto in het magazine.

JPMontoya
09-10-2006, 07:19
Ik snap niet goed waarom Anthony Kumpen geen 4 of 5 ronden gewoon in z'n wagen gewacht heeft en dan al hinkend in de laatste ronde toch de finish-vlag halen...

Dries DS
09-10-2006, 08:02
Ik snap niet goed waarom Anthony Kumpen geen 4 of 5 ronden gewoon in z'n wagen gewacht heeft en dan al hinkend in de laatste ronde toch de finish-vlag halen...

Dat is een vraag die ik me in feite ook stel, JP Montoya.
Uit het reglement van de Belcar Original 2006:

art. 7.4.2 Om geklasseerd te worden dient elke wagen minimaal 70% (afgerond naar het dichtste volledige cijfer) afgelegd te hebben van de afstand welke door de winnaar in zijn Klasse is afgelegd.

art. 7.4.3 Indien een wagen voor zijn laatste ronde meer tijd nodig heeft dan tweemaal de tijd van de snelste wedstrijdronde, dan wordt deze laatste ronde niet in rekening gebracht om de totaal afgelegde afstand van deze wagen te berekenen.

art. 7.4.4 Indien een wagen meer dan 70% heeft afgelegd van het aantal ronden van de winnaar in zijn Klasse, maar niet wordt afgevlagd, wordt hij geklasseerd na de laatst afgevlagde wagen en in volgorde van het aantal afgelegde ronden.

De hoofdvereiste om geklasseerd te worden is dus de 70% regel. Met 40 afgelegde ronden ten opzichte van de 43 afgelegde ronden v/d winnaar voldoet de GLPK Corvette hier dus ruim aan. Ook al had de wagen voor zijn laatste ronde meer dan tweemaal de tijd v/d snelste wedstrijdronde nodig, dus mits aftrok van 1 ronde, dan nog voldeed men met 39 ronden ruim aan de 70% norm. Indien Anthony Kumpen zich gedurende 3 rondjes (veilig en op een toegelaten plek, dus niet in de 'rode zone', beginnend op 250 meter voor de aankomstlijn) had geparkeerd, en bij het afvlaggen de wagen over de aankomstlijn had gebracht, dan werd hij wel afgevlagd en zou hij zowat 23ste zijn geweest en had hij ook in klasse 1 een plaats gewonnen...

Wat betreft de puntenverdeling in het algemene klassement zou dit geen extra zoden aan de dijk brengen, maar m.b.t. de puntenverdeling in klasse één had het GPLK wel een puntje meer opgeleverd... Of dit ene (gemiste) puntje een rol van betekenis zal spelen in het kampioenschap, zal moeten blijken tijdens de Belcar Last Race. Omtrent de deelname van SRT aan deze Last Race doen alvast nogal wat tegenstrijdige geruchten de ronde. Terwijl er enerzijds gisteren herhaaldelijk en uitdrukkelijk bevestigd werd (ook na de wedstrijd) dat SRT niet zou deelnemen aan de Belcar Last Race, werd dit door een andere 'belanghebbende' partij binnen het team later op de avond tegengesproken. Afwachten dus... In elk geval een dikke proficiat aan SRT, dat er dit weekend nogmaals in slaagde om ons te laten genieten van de aanwezigheid van enkele toprijders!

Yvonne
09-10-2006, 08:36
Was dat die wagen met de Bingoal stickers?

Niet verwarren met die Wauters Porsche...die er verdacht veel hetzelfde uitzag :-) Want die heeft een pracht prestatie geleverd. Die startte ergens op de achterste rij en eindigde als 7e / 8e en 3e in de Klasse.

Maar JMT is inderdaad een raar verhaal...

Dries DS
09-10-2006, 09:09
Niet verwarren met die Wauters Porsche...die er verdacht veel hetzelfde uitzag :-) Want die heeft een pracht prestatie geleverd. Die startte ergens op de achterste rij en eindigde als 7e / 8e en 3e in de Klasse.

Kr. Wauters/P. Schreurs eindigden 5de algemeen en 3de in hun klasse. Ondanks dit knappe resultaat (na achteraan gestart te zijn) verklaarde Kris Wauters achteraf dat zelfs een plaatsje hoger tot de mogelijkheden behoorde.

JMT... tja... Mark gaf het terecht al aan: sommige zaken stemmen tot nadenken. Volgens nog anderen stemt zelfs het hele bestaan van JMT tot nadenken :rolleyes: .

Dries DS
09-10-2006, 10:35
Ik ben positief, het was een fantastische race, en de meeste collega's vonden dat ook. Joost

Daar sluit ik me volmondig bij aan. Voor de eerste keer dit jaar een Belcar Original gezien die echt waarde had. Het was inderdaad 'koers' op het scherp van de snee. En dat in alle klassen. In klasse 1 werd de 'koers' dan wel gespeeld door de Corvettes, maar het kijkstuk dat ze er van maakten is er eentje om in te kaderen. Bert Longin maakte zijn woorden hard en zat zeer snel in het zog van de SRT Corvettes, om daarna zelfs de leiding te nemen. Jammer genoeg deed een tragere wagen Longin de das om. Hij zat vast en de andere Corvettes konden hem passeren. Maar, eerlijk is eerlijk: Longin reed een fantastische relais, waarbij hij zijn foutje van afgelopen vrijdag ruimschoots goedmaakte. Bouchut bewees nog maar eens zijn waarde, Heylen bevestigt een grote mijnheer te zijn. Soulet is dan weer het grote talent, terwijl Jos Menten op amper vier jaar tijd uitgroeide tot een ware topper onder de internationale GT rijders (En dat doet mij persoonlijk een zeer groot plezier!). Aan kwaliteit ontbrak het in elk geval niet bij SRT afgelopen weekend.

Ik klasse 2 raakten de beide tenoren voor de titelstrijd betrokken in een incident, wat hen beiden de opgave kostte. Rudi Penders kwam echter niet ongehavend uit de strijd, zoals sommige bronnen vermelden. Penders liep letsels op aan een sleutelbeen en begaf zich gisteren nog naar het ziekenhuis van Genk om daar een operatieve ingreep te ondergaan. Voor GS Motorsport zijn er dan weer andere kopzorgen. De BMW V8, die kort na de 24U Zolder verkocht werd, dient grondig opgelapt te worden alvorens die aan de nieuwe eigenaar te kunnen overdragen. Dat de Mosler MT900R de klasse won, zal wel niemand verbazen. Kenis en Co deden een pak werk aan de wagen, met een algemeen podium als gevolg. Knap gedaan!

In klasse 3 zijn de kampioenen gekend: het duo Haane-Meert (First Motorsport) heeft de titel binnen. Opnieuw een beloning voor het team van Jo Jamers, dat ondertussen zowat een referentie geworden is onder de 'Cup' Teams. Ik ben benieuwd naar hun plannen voor 2007...

Aan de kampioen in klasse 3: een welgemeende proficiat! Aan de tenoren in klasse 1 en klasse 2: nog een race zoals afgelopen weekend zou elke autosportliefhebber kunnen bekoren. Mannen, 'geef er een lap op', en laat ons nog een keertje genieten van een (sportief) sterk staaltje autosport!

Mvg,
Dries DS

Neo-242
09-10-2006, 11:20
Nog een paar dingeskes over gisteren:

Ik stond in Rivage in de slotfase van de race (laatste half uur). Toen de SC het veld terug loste, viel het me op dat de SRT Corvettes erg smooth door Rivage gingen, voet op het gas houdende. Kumpen in de GLPK Vette ging op en af het gas. Was er al iets met de wagen mis of is dat zijn (nerveuze) rijstijl?

De AD Sport Porsche (Wauters) maakte halfweg de wedstrijd een hard ratelend geluid... Enige idee vanwaar dat kwam? Had nooit gedacht dat ze een goede wedstrijd konden rijden op die manier:D

Ik ben maar heel even in de Paddock geweest, maar ik vraag me af waar die beloofde Aston Martin DBRS9 stond:confused: Iemand een foto van?

Dries DS
09-10-2006, 11:31
Ik ben maar heel even in de Paddock geweest, maar ik vraag me af waar die beloofde Aston Martin DBRS9 stond:confused: Iemand een foto van?

De Aston Martin DBRS-9 stond geparkeerd in de buurt van de Belcar tent, op 'het plateau'. De wagen is een 'beauty', afgewerkt tot in de puntjes. Zelden zo een juweeltje gezien. Kost ongeveer twee keer zoveel als een Porsche 997 GT3 Supercup, maar je krijgt er drie keer zoveel 'auto' voor. Al blijft de te betalen som niet niks, natuurlijk. Prachtige bolide, echt de naam Prodive waardig!

Baron
09-10-2006, 12:34
Het was een fantastische wedstrijd gisteren in Francorchamps. Dit was veruit de mooiste Belcar-race van het seizoen.
En wat ik gezien heb sterkt mij in mijn overtuiging dat GT 1 nog steeds zijn plaats verdient in de Belcar en dat die hele opschudding rond GT 3 die we de laatste weken meemaken nergens voor nodig is. De strijd tussen de 3 Corvettes was om duimen en vingers af te likken. Ook de Stealth en de top van de GT 2 (Mosler, GS-BMW, Penders-Porsche) draaiden aardig mee. Jammer dat de Marcos niet de volle 100% kon geven, en dat de Viper van AD Sport niet aanwezig was. Met een handvol GT 1's kan je dus wel een wedstrijd van zeer hoog niveau krijgen. Hopelijk hebben de bobo's van Circuit Zolder en de RACB dat ook gezien.
En wat de strijd tussen SRT en GLPK betreft. Ja, SRT heeft het ganse weekend het spel perfect gespeeld, zowel op de piste als met de psychologische oorlogsvoering. GLPK is in de val gelopen en heeft zich laten opnaaien. Longin blundert in de kwalificaties, Kumpen in de wedstrijd. Het grote ego-gehalte van de piloten heeft het daar gehaald op het gezond verstand. Met het gekende resultaat.

Raceboy
09-10-2006, 12:35
Nog een paar dingeskes over gisteren:

Ik stond in Rivage in de slotfase van de race (laatste half uur). Toen de SC het veld terug loste, viel het me op dat de SRT Corvettes erg smooth door Rivage gingen, voet op het gas houdende. Kumpen in de GLPK Vette ging op en af het gas. Was er al iets met de wagen mis of is dat zijn (nerveuze) rijstijl?

De AD Sport Porsche (Wauters) maakte halfweg de wedstrijd een hard ratelend geluid... Enige idee vanwaar dat kwam? Had nooit gedacht dat ze een goede wedstrijd konden rijden op die manier:D



Kumpen was gewoon sneller in rivage en moest van de gas om niet achterin de SRT corvette te rijden.

Bij wauters hing de splitter los.

Yvonne
09-10-2006, 12:39
De AD Sport Porsche (Wauters) maakte halfweg de wedstrijd een hard ratelend geluid... Enige idee vanwaar dat kwam? Had nooit gedacht dat ze een goede wedstrijd konden rijden op die manier:D


Ik heb hetook gehoord. En Kris is er 2x voor binnen geweest. De eerste keer op een zeer ongunstig tijdstip. De andere wagen kwam óók binnen voor een pitstop. Enkele rondes later was ie er weer en blijkbaar zat er iets los ofzo. Details weet ik niet! Maar na de 2x heb ik Kris niet meer binnen gezien. Gelukkig!

Ik ben maar heel even in de Paddock geweest, maar ik vraag me af waar die beloofde Aston Martin DBRS9 stond:confused: Iemand een foto van?


Ik heb er geen foto's van. De wagen stond naast de Paddock tent. Maar Aston Martin heeft toch iets met "Britisch Racing GREEN" :confused: . Als je tracht zo'n ding te verkopen, dat zet je daar toch een groene neer...en geen zwarte! :mad: :rolleyes: Zo'n DBR9 is mooi, maar wel in het groen!!! (Of de totale belettering van Team Modena)

Neo-242
09-10-2006, 12:47
Kumpen was gewoon sneller in rivage en moest van de gas om niet achterin de SRT corvette te rijden.

Ik weet niet in welke fase jij daar stond, maar toen ik er stond reed Kumpen een heel eind achter de SRT's... van mogelijk aanrijden was er absoluut geen sprake:confused:

Raceboy
09-10-2006, 12:50
Ik weet niet in welke fase jij daar stond, maar toen ik er stond reed Kumpen een heel eind achter de SRT's... van mogelijk aanrijden was er absoluut geen sprake:confused:

De eindfase toen hij op de porsche ging knallen (maar dat wist hij toen nog niet ;))

Belle
09-10-2006, 14:31
Nog een paar dingeskes over gisteren:

Ik ben maar heel even in de Paddock geweest, maar ik vraag me af waar die beloofde Aston Martin DBRS9 stond:confused: Iemand een foto van?


Ik heb er twee, maar moet eerst zoeken hoe ik die hier kan attachen. Ik zit namelijk op mijn werk en heb mijn ftp programmatje hier niet op m'n laptop geïnstalleerd.

Maar idd, de DBRS9 stond vlak naast de Belcartent, je liep er in feite zo voorbij...

vinnie belcar
09-10-2006, 15:21
misschien :Offtopic: ... daarom heb ik mijn artikel bij autosport algemeen geplaatst ... allen daarheen ...

doei
Vincent

Dries DS
09-10-2006, 15:37
zal ook wel aan de verkiezingen gelegen hebbe

Stemmen kon men vanaf 8u. De Belcar wedstrijd was pas na de middag, dus de lokale verkiezingen kunnen hier geen uitvlucht zijn. Niet enkel bij het publiek, maar ook bij de pers was er een beperkte opkomst, en dat zal heus niet enkel aan de verkiezingen liggen. Het is trouwens niet de eerste keer dat het publiek massaal forfait geeft voor een Belcar wedstrijd in Spa.

Wie of wat het ook moge organiseren, Belcar in Spa slaat de laatste tijd niet meer aan :( . Zelfs het rondstrooien van gratis toegangstickets helpt niet voor deze serie. Jammer. Doet men in Spa hetzelfde voor een BTCS wedstrijd met een omringend programma, dan trekt men bij gelijkaardige weersomstandigheden makkelijk 10.000 bezoekers. Het zal wel ergens aan de communautaire ingesteldheid van de Belgische autosportliefhebber (en Belcar fans) liggen :( . De 'Die Hards' waren er, het grote publiek en een groot deel van de autosportpers echter niet...

Neo-242
09-10-2006, 16:18
Kiezen om 8 uur? Waar ik woon stonden de mensen die om 8u gekomen waren er om 9u nog, de PC's waren namelijk defect:frusty:
Ik was er om kwart na 9 en om tien uur pas buiten. Het lokaal ernaast had bijna niks te doen... onbegrijpelijk:confused:

Belle
09-10-2006, 16:28
Kiezen om 8 uur? Waar ik woon stonden de mensen die om 8u gekomen waren er om 9u nog, de PC's waren namelijk defect:frusty:
Ik was er om kwart na 9 en om tien uur pas buiten. Het lokaal ernaast had bijna niks te doen... onbegrijpelijk:confused:

Jij woont dus in dat stadje (kom nie meer op de naam) waar ze op Q-Music zeiden dat de er problemen waren met de opstartdiskettes. Ik ademde toen opgelucht en dan volgt er: 2de en 3de rijvak afsloten in Haasrode wegens ongeval! Dan maar langs Zolder gegaan. Ben er gelukkig toch ook geraakt. ;)

En idd, de publieke opkomst was zeer mager te noemen. Maar dit heeft de sfeer niet beïnvloed voor mij. Bovendien vond ik het een super raceje, vooral voor SRT dan. Prachtig om de beide Vettes te horen voorbijbrullen!
Alleen jammer dat de Marcos met problemen te kampen had...maar anderzijds verdient AD ook wel eens dat 3de plekje op podium na hun pechreeks...

Belle
10-10-2006, 00:51
Hieronder de gevraagde foto's van Aston DBRS9.

Trouwens, bij Aston Martin wisten ze mij te vertellen dat ze wellicht van plan zijn om een exemplaartje van Barwell Motorsport te laten meebollen in de Belcar Last Race. Maar 100% zekerheid konden ze niet garanderen. I'll certainly cross my fingers. ;)

http://users.pandora.be/goodvibes/Aston%20DBRS9%2001.jpg

http://users.pandora.be/goodvibes/Aston%20DBRS9%2002.jpg

JorritVD
10-10-2006, 14:34
Hieronder de gevraagde foto's van Aston DBRS9.

Trouwens, bij Aston Martin wisten ze mij te vertellen dat ze wellicht van plan zijn om een exemplaartje van Barwell Motorsport te laten meebollen in de Belcar Last Race. Maar 100% zekerheid konden ze niet garanderen. I'll certainly cross my fingers. ;)

Ik ook, misschien dat ik dan maar een paar dagen later op vakantie ga.

p.s. Mooie foto's.

Neo-242
10-10-2006, 17:23
Belle, ge zijt ne schat om de Aston foto's te posten:worship:
Ik hoop echt dat er een team (of 2) toehapt voor zo'n wagen... Publicitair levert dat toch aardig wat op ipv de zoveelste Porsche.
Echt megamooi wagen:applaus:

marcel
10-10-2006, 17:27
ik denk wel dat als er volgend jaar enkel GT3's mogen rijden, er zeker een DBRS9 op de gird zal staan

A.J.
10-10-2006, 18:18
ik denk wel dat als er volgend jaar enkel GT3's mogen rijden, er zeker een DBRS9 op de gird zal staan

De organisatie heeft dit weekend toch gemeld dat er FIA GT3 wagens zullen rijden naast de huidige klasse 2 en 3 wagens.

JPMontoya
11-10-2006, 18:22
Zo net op http://video.google.nl/videoplay?docid=-1695946022961526851&hl=nl (met dank aan pitstoptv) beelden gezien van de Belcar race...

- Ik vraag me af of Bert Longin niet al wagens aan het inhalen was voor de groene vlag...Wat denken jullie
- Ik stel me toch ook de vraag bij de Porsches en hun crashes - De piloten die die wagens besturen zijn die capabel om hun wagen onder controle te houden...

marcel
11-10-2006, 18:36
De organisatie heeft dit weekend toch gemeld dat er FIA GT3 wagens zullen rijden naast de huidige klasse 2 en 3 wagens.

naar ik verstaan heb, was dat nog maar een voorstel (en hebben de teams hun bijdrage op de vergadering daaromtrent beperkt tot klagen en zagen over de huidige reglementen :rolleyes: )

Mr.Dallara
11-10-2006, 19:10
Zo net op http://video.google.nl/videoplay?docid=-1695946022961526851&hl=nl (met dank aan pitstoptv) beelden gezien van de Belcar race...

Zeer knap werk van Pitstop.tv!

Overduidelijk te zien dan Longin meerdere wagens zonder twijfel voor de start al inhaalde! Snelste wagen of traagste wagen, regels zijn regels voor iedereen! (behalve voor GLPK in de Belcar blijkbaar weer)

Nog een ding dat me opviel na de race: 20 na de race zie ik de kikker C5R staan in de pitlane voor de box van GLPK, terwijl al de andere wagens nog in parc ferme (voor de boxen van de FIA) staan! (Kumpen en Co zijn wel degelijk geklasseerd als 24e ofzo)
De wagen stond niet alleen voor de box, er werd zelfs al "gewerkt" aan de wagen.
Dusja weer is het overduidelijk dat er voor GLPK andere regels gelden in de Belcar...

:( :no: :(

bart VDB
11-10-2006, 19:24
Zo net op http://video.google.nl/videoplay?docid=-1695946022961526851&hl=nl (met dank aan pitstoptv) beelden gezien van de Belcar race...

- Ik stel me toch ook de vraag bij de Porsches en hun crashes - De piloten die die wagens besturen zijn die capabel om hun wagen onder controle te houden...:no:

Ja, waaarom niet? Maakt niet iedereen (eens) fouten. Is het trouwens telkens hun eigen fout???

Groetjes

Bart

Mark
11-10-2006, 20:51
- Ik vraag me af of Bert Longin niet al wagens aan het inhalen was voor de groene vlag...Wat denken jullie..

100% schuldig. Zo, en nu wil ik een quote van Longin lezen over deze actie !

Bling
11-10-2006, 21:37
100% schuldig. Zo, en nu wil ik een quote van Longin lezen over deze actie !

"Ik pikte gewoon aan achter een SRT Corvette!" ;)

Mark
11-10-2006, 23:01
"Ik pikte gewoon aan achter een SRT Corvette!" ;)

Als Longin niet met een verklaring komt in de pers dan heeft ie een (ludiek)spandoek aan zijn broek hangen tijdens de Last race. Opgehangen door een anonieme toeschouwer ;)

JPMontoya
11-10-2006, 23:04
Amaai. Danny Dubois ligt ook wel ferm te slapen als ge zo iets niet opmerkt bij de start...

Neo-242
11-10-2006, 23:41
Dat was ook het eerste dat me opviel toen ik die beelden zag... niet moeilijk dat je dan na een ronde al derde hangt:bye:
Wel cool hoe de SRT's bij het uitkomen van de Raidillon terugkwamen door die gedubbelde!:applaus:

Giovanni
11-10-2006, 23:58
Ik vraag me af of Bert Longin niet al wagens aan het inhalen was voor de groene vlag...Wat denken jullie
Ik wil Bert zeker niet verdedigen, maar hij doet daar niks fout.
De race is bezig vanaf het moment dat het licht op groen gaat.
Als je dan iets verder in het pak zit kan en mag je reeds voorbij gaan.
Er staat nergens beschreven dat je niet mag racen voor de startlijn te hebben gepasseerd ( dacht ik ... )

Ik stel me toch ook de vraag bij de Porsches en hun crashes - De piloten die die wagens besturen zijn die capabel om hun wagen onder controle te houden...
Van de gecrashte Porsches was er deze keer geen enkele onder controle te houden. Op de beelden is duidelijk te zien dat de CEO Porsche plots in overstuur gaat.
Op die plaats is dat niet op te vangen, je wagen gaat in een compressie en krijgt daarna zelfs lift ...
De Prospeed wagen worsteld met een oliespoor, daar is echt niks aan te doen.
( Bidden kan misschien helpen, maar op dat moment wil je wel je handen op het stuur ... )
Bij JMT was er een onderdeel van de ophanging gebroken.
Ook daarmee is het moeilijk te sturen.
Allemaal voorbeelden waarbij geen enkele piloot die wagens onder controle zou kunnen houden.
Niet op die kerels schieten als je de feiten niet correct kan/wil analiseren a.u.b..

Pat
12-10-2006, 00:28
Er staat nergens beschreven dat je niet mag racen voor de startlijn te hebben gepasseerd ( dacht ik ... )

Dit staat inderdaad niet in het Belcar Original sportreglement.

In het sportreglement van de BEC staat daarentegen wel dat inhalen tijdens de rollende start niet toegelaten is ...

Ik veronderstel hierbij dat je pas gestart bent als je de finishlijn een eerste keer hebt overschreden.

Pluim voor Gio !

JPMontoya
12-10-2006, 09:40
Van de gecrashte Porsches was er deze keer geen enkele onder controle te houden. Op de beelden is duidelijk te zien dat de CEO Porsche plots in overstuur gaat.
Op die plaats is dat niet op te vangen, je wagen gaat in een compressie en krijgt daarna zelfs lift ...
De Prospeed wagen worsteld met een oliespoor, daar is echt niks aan te doen.
( Bidden kan misschien helpen, maar op dat moment wil je wel je handen op het stuur ... )
Bij JMT was er een onderdeel van de ophanging gebroken.
Ook daarmee is het moeilijk te sturen.
Allemaal voorbeelden waarbij geen enkele piloot die wagens onder controle zou kunnen houden.
Niet op die kerels schieten als je de feiten niet correct kan/wil analiseren a.u.b..


Ik trek m'n woorden terug...Bedankt voor de analyse.

JPMontoya
12-10-2006, 09:42
Dit staat inderdaad niet in het Belcar Original sportreglement.

In het sportreglement van de BEC staat daarentegen wel dat inhalen tijdens de rollende start niet toegelaten is ...

Ik veronderstel hierbij dat je pas gestart bent als je de finishlijn een eerste keer hebt overschreden.

Pluim voor Gio !

In elke andere categorie ter wereld mag dit niet me dunkt en in de Belcar mag dit dan plots wel. Dat Belcar reglement van 2006 hangt echt met haken en ogen aan elkaar zo lijkt het wel.

Bramzel
12-10-2006, 10:17
Dat was ook het eerste dat me opviel toen ik die beelden zag... niet moeilijk dat je dan na een ronde al derde hangt:bye:

Dit vind ik nou weer flauw. De beste man had voor s/f welgeteld 2 wagens ingehaald. Dat betekend dat die andere 5 gewoon door goed rijden voorbijgestoken zijn, en dan vind ik ook dat je de man de credits moet geven die hij verdient.

Thomaske
12-10-2006, 10:29
Is het niemand opgevallen dat de SRT Corvette C5-R #1 met twee rijders reed waarvan geen één deelgenomen heeft aan de eerste race eerder dit jaar op Zolder.

Als ik me niet vergis moet deze wagen dan verhuizen naar de 'Guest Class'. Na een klacht van Eurotech en GLPK is dit nog niet gebeurd.

Mvg...

Neo-242
12-10-2006, 10:57
Dit vind ik nou weer flauw. De beste man had voor s/f welgeteld 2 wagens ingehaald. Dat betekend dat die andere 5 gewoon door goed rijden voorbijgestoken zijn, en dan vind ik ook dat je de man de credits moet geven die hij verdient.

LOL, daarom dat ik zeg: niet te verwonderen dat hij 3de hing, anders had hij vijfde gehangen:+ Door het feit dat hij zo vroeg vol op het gas ging, kon hij ook meteen de Marcos en de Mosler (denk ik?) voor de remzone aan Les Combes voorbijgaan...

Thomaske
12-10-2006, 11:14
LOL, daarom dat ik zeg: niet te verwonderen dat hij 3de hing, anders had hij vijfde gehangen:+ Door het feit dat hij zo vroeg vol op het gas ging, kon hij ook meteen de Marcos en de Mosler (denk ik?) voor de remzone aan Les Combes voorbijgaan...

Denk je dat echt? De Corvette is volgens mij gewoon een stukje sneller op dit deel van het Circuit. Je zag toch ook dat de twee wagens van SRT ook al een stukje voorlagen.

Mvg...

Bramzel
12-10-2006, 11:19
LOL, daarom dat ik zeg: niet te verwonderen dat hij 3de hing, anders had hij vijfde gehangen:+ Door het feit dat hij zo vroeg vol op het gas ging, kon hij ook meteen de Marcos en de Mosler (denk ik?) voor de remzone aan Les Combes voorbijgaan...

Onzin, die Corvette kan gewoon verschrikkelijk veel later remmen. Dat zag je bij de Stealth in Les Combes ook.

Coach Ep
12-10-2006, 11:33
Van de gecrashte Porsches was er deze keer geen enkele onder controle te houden. Op de beelden is duidelijk te zien dat de CEO Porsche plots in overstuur gaat.
Op die plaats is dat niet op te vangen, je wagen gaat in een compressie en krijgt daarna zelfs lift ...


Goed om te melden dat de CEO Porsche (nr. 38?) ook in de opwarmronde in Les Combes in de banden is gedoken, zachtjes weliswaar maar genoeg om een deel van de achtervleugel (vermoedelijk een wing-end-plate) af te doen breken. Wellicht daardoor toch iets minder stabiliteit gehad dan normaal gesproken.

Belle
12-10-2006, 13:26
Onzin, die Corvette kan gewoon verschrikkelijk veel later remmen. Dat zag je bij de Stealth in Les Combes ook.

Dat is mij ook opgevallen bij het zien van de beelden. Op de rechte stukken kon de Corvette er net niet langs, maar doordat die veel later in de remmen ging kon hij telkens als eerste de bochten induiken.

Bramzel
12-10-2006, 13:33
Ja idd. Zal wel komen door die remschijven (zijn ze keramisch of van carbon?), rijden de Marcos en de Stealth met gewone stalen schijven? Weet iemand dit?

Scapa
12-10-2006, 13:36
Enkel stalen remschijven zijn volgens mij toegelaten in de Belcar, vorig jaar was het allesinds zo.

Yves
12-10-2006, 13:55
Enkel stalen remschijven zijn volgens mij toegelaten in de Belcar, vorig jaar was het allesinds zo.

Was vorig jaar inderdaad zo, maar aangezien ze dit jaar op basis van het FIA GT regelement rijden zijn die keramische carbon remmen nu wel toegestaan.

Rhino
12-10-2006, 16:34
Zo net op http://video.google.nl/videoplay?docid=-1695946022961526851&hl=nl (met dank aan pitstoptv) beelden gezien van de Belcar race...

- Ik vraag me af of Bert Longin niet al wagens aan het inhalen was voor de groene vlag...Wat denken jullie
- Ik stel me toch ook de vraag bij de Porsches en hun crashes - De piloten die die wagens besturen zijn die capabel om hun wagen onder controle te houden...

Ik denk wel dat Rudi Penders en Bert Van Rossem met een Porsche kunnen rijden hé?Als deze piloten het al niet kunnen wie dan wel in de belcar.
Welke piloot crashte met de jmt Porsche?

marcel
12-10-2006, 17:00
LOL, daarom dat ik zeg: niet te verwonderen dat hij 3de hing, anders had hij vijfde gehangen:+ Door het feit dat hij zo vroeg vol op het gas ging, kon hij ook meteen de Marcos en de Mosler (denk ik?) voor de remzone aan Les Combes voorbijgaan...

maar hij moet wel meteen weer van het gas op de Radillion, of denk je dat je daar vlak na de start, in het midden van het veld vol over kan?

Giovanni
12-10-2006, 17:27
In het sportreglement van de BEC staat daarentegen wel dat inhalen tijdens de rollende start niet toegelaten is ...
Ik veronderstel hierbij dat je pas gestart bent als je de finishlijn een eerste keer hebt overschreden.
Dat is natuurlijk weer voor interpretatie vatbaar hé.
Volg even deze denkpiste :
- Je mag niet voorbij steken TIJDENS de startprocedure.
- Wanneer is de startprocedure voorbij ?
- Als het licht op groen gaat !!!
- Mag ik dan voorbijsteken voor de start/finishlijn : JA.

Dit geldt voor mij in zowel FIA-GT, Belcar Original alsook Belcar Endurance.
Ik heb het alleszins altijd zo gedaan en laat mij maar eens iemand het tegendeel bewijzen aan de hand van reglementen.

Let er wel op dat je de start niet verwisseld met een HERSTART.
Tijdens een herstart ( na een SC periode ) mag je pas terug racen, en dit is ook inhalen, na het overschrijden van de start/finishlijn.
Daar staat letterlijk beschreven in de desbetreffende reglementen.

Pat
12-10-2006, 18:48
Dat is natuurlijk weer voor interpretatie vatbaar hé.
Volg even deze denkpiste :
- Je mag niet voorbij steken TIJDENS de startprocedure.
- Wanneer is de startprocedure voorbij ?
- Als het licht op groen gaat !!!
- Mag ik dan voorbijsteken voor de start/finishlijn : JA.

Yep, ik heb dit ook altijd dubbelzinnig gevonden.
Ik redeneerde dat je tijd pas begint te lopen ans je start/finish overschrijdt, zelfs al ben je pakweg 20ste wagen ... dus je start maar op die moment.

Maar ja, zo kan je over nog verschillende punten een boompje opzetten !
Misschien iets voor een nieuwe thread als de reglementen voor 2007 er zijn ...

Thomaske
12-10-2006, 19:01
Ja idd. Zal wel komen door die remschijven (zijn ze keramisch of van carbon?), rijden de Marcos en de Stealth met gewone stalen schijven? Weet iemand dit?

De GLPK Corvette C5-R , die van SRT denk ik ook, heeft Keramische remschijven.

De Stealth en de Marcos hebben echter stalen schijven eronder.

Mvg...

LSD
13-10-2006, 11:12
De stealth en marcos hebben volgens mij gewone stalen remschijven.
Keramische schijven worden standaard op sommige exoten gemonteerd, in racerij weet ik het niet.

GT2-R
13-10-2006, 17:23
De stealth en marcos hebben volgens mij gewone stalen remschijven.
Keramische schijven worden standaard op sommige exoten gemonteerd, in racerij weet ik het niet.

IK dacht dat de GLPK-Corvette uitgerust was met keramische remschijven??

Brecht
13-10-2006, 17:44
De GLPK Corvette C5-R , die van SRT denk ik ook, heeft stalen remschijven.

De Stealth en de Marcos hebben echter Keramische schijven eronder.

Mvg...

Het is net andersom volgens mij ;)

Thomaske
13-10-2006, 17:48
Het is net andersom volgens mij ;)

Oeps, foutje van mij ;)

Mvg...

A uit PDGRacing
01-02-2007, 22:17
http://users.pandora.be/goodvibes/Aston%20DBRS9%2001.jpg

http://users.pandora.be/goodvibes/Aston%20DBRS9%2002.jpg

In de Auto Hebdo 1582 van deze week, staat een foto van deze DBRS9 in de ateliers van Prodrive. De Belcar-nummers hangen er nog aan.
Een beetje verder in het artikel cijfertjes. Verkocht door Prodrive: 14 DBRS9, 15 DBR9 en 20 (!) Vantage Rally's... De prijskaartjes schrikken niet af DBR9:£495.000, DBRS9: £175000.

Mr.Dallara
09-02-2007, 23:21
In de Auto Hebdo 1582 van deze week, staat een foto van deze DBRS9 in de ateliers van Prodrive. De Belcar-nummers hangen er nog aan.
Een beetje verder in het artikel cijfertjes. Verkocht door Prodrive: 14 DBRS9, 15 DBR9 en 20 (!) Vantage Rally's... De prijskaartjes schrikken niet af DBR9:£495.000, DBRS9: £175000.

14 stuks maar verkocht van de DBRs9 :eek: , pfff lijkt me ver van een succes.... :no: :(

Belle
10-02-2007, 00:56
14 stuks maar verkocht van de DBRs9 :eek: , pfff lijkt me ver van een succes.... :no: :(

Vind je? Gezien de kostprijs vind ik dat toch lang niet slecht...