PDA

View Full Version : [Round 17] GP Japan


Nicki_Mks
06-10-2006, 18:11
Terwijl Fisichella de snelste tijd neerzet roept Ferrari op tot fair play. Brawn zegt dat iedereen nu maar eens moet aanvaarden dat team orders niet meer toegelaten zijn. Wat een ongelooflijk hypocriete pot-verwijt-de-ketel uitspraak, ironisch genoeg net na de onthulling over Jerez...

redje
06-10-2006, 19:22
Terwijl Fisichella de snelste tijd neerzet roept Ferrari op tot fair play. Brawn zegt dat iedereen nu maar eens moet aanvaarden dat team orders niet meer toegelaten zijn. Wat een ongelooflijk hypocriete pot-verwijt-de-ketel uitspraak, ironisch genoeg net na de onthulling over Jerez...
Dat is wel een zwartwitte interpretatie van zijn woorden. Hij zegt dat de piloten het nog zelf kunnen beslissen of dat teams op een andere manier orders kunnen geven. Bovendien vraagt hij niet dat Renault geen orders gebruikt; hij wil enkel dat ze niet met opzet iemand anders gaan blokkeren. Dat op zich is wel een rare reactie van Ferrari.

airco
06-10-2006, 20:28
Terwijl Fisichella de snelste tijd neerzet roept Ferrari op tot fair play. Brawn zegt dat iedereen nu maar eens moet aanvaarden dat team orders niet meer toegelaten zijn. Wat een ongelooflijk hypocriete pot-verwijt-de-ketel uitspraak, ironisch genoeg net na de onthulling over Jerez...

Bwa ze zijn ervoor veroordeeld (ondanks het feit dat er op dat moment geen verbod was op teamorders) ... en hebben de straf ervoor gedragen. Nu vragen ze gewoon een naleving van de regels die door dat precedent ontstaan zijn. Wat mij betreft is hier weinig hypocriet aan. Temeer omdat er bij Ferrari nooit meer teamorders geweest zijn sindsdien. Beste bewijs was de GP van Turkije enkele weken geleden ... Daar was er bij de eerste pitstop de uitgelezen mogelijkheid om teamorders te geven. De teamorders zijn er niet geweest waardoor Schumacher kostbare punten verloor aan Alonso.

Ik denk dat de houding van Renault/Briatore veel hypocrieter is ... In 2002 stonden ze allen op de Baricaden om Schumacher/Ferrari met de grond gelijk te maken. Nu 4 jaar later passen ze dezelfde tacktieken SCHAAMTELOOS toe.

en over de "onthulling" van Jerez ... Ik denk dat je beter eventjes de post van Finish in die thread leest. Zijn suggestie dat deze uitspraken gewoon verzonnen zijn door een gefrustreerde Fontana zijn ondertussen wel bevestigd door Peter Sauber (destijds teambaas van Fontana). Een beetje meer naar de feiten kijken (ipv op de eerste de beste sensationele verklaring af te gaan) zou je realiteitszin veel goed doen

marcel
06-10-2006, 20:58
dus een teambaas die ontkent dat hij één van zijn piloten de opdracht gegeven heeft een piloot van ander team voor te laten?
klinkt als een 100% zekere bron...

Nicki_Mks
06-10-2006, 21:59
Bwa ze zijn ervoor veroordeeld (ondanks het feit dat er op dat moment geen verbod was op teamorders) ... en hebben de straf ervoor gedragen.

Als ik me niet heel erg vergis, zijn ze enkel veroordeeld voor het vestoren van de podiumceremonie. Dat is zoiets als een moordenaar die enkel gestraft wordt voor het sluikstorten van zijn wapen...

en over de "onthulling" van Jerez ... Ik denk dat je beter eventjes de post van Finish in die thread leest. Zijn suggestie dat deze uitspraken gewoon verzonnen zijn door een gefrustreerde Fontana zijn ondertussen wel bevestigd door Peter Sauber (destijds teambaas van Fontana). Een beetje meer naar de feiten kijken (ipv op de eerste de beste sensationele verklaring af te gaan) zou je realiteitszin veel goed doen

Marcel was me al voor met wat ik wou zeggen. Ik geef toe dat de feiten niet bewezen zijn, maar het tegendeel nog veel minder.

smiley
07-10-2006, 07:06
Yamamoto heeft al precies te veel f&f tokyo drift gezien... en dat tijdens hun thuis GP..

smiley
07-10-2006, 08:06
de eerste 10 op de grid voor morgen
1. massa
2. m. schumacher
3. r. schumacher
4. trulli
5. alonso
6. fisichella
7. button
8. barrichello
9. heidfield
10. rosberg


dit zou wel eens heel goed kunnen zijn voor schumi !

redje
07-10-2006, 11:23
Gezien het énorme voordeel dat Bridgestone heeft, zal Alonso al op pech voor MS moeten rekenen.

Finish
07-10-2006, 11:55
Briatore zit luid te roepen dat het 'kindje' Massa Alonso zou gehinderd hebben tijdens de kwalificatie. Hij heeft het voorgelegd bij Charlie Whiting, maar verwacht geen actie.

Ik zit te wachten op een boek waar de rioolputjes van de FIA worden opgetild. Ik wil exact weten wie de beslissingen neemt, wat hun banden zijn met de teams, of ze enig voordeel zouden kunnen hebben in een vriendjesbehandeling van bepaalde renstallen, of ze gewoon een bepaald gekleurde voorkeur hebben, of toch maar in de naam van de sport handelen.
Want nu krijg je een cowboys en indianen spelletje, waar Renault gefrustreerd raakt en Ferrari zich stil houdt omdat hen niets verweten wordt tot nader order. Het geeft de hele titelstrijd toch een fameuze schaduwkant, al die belangen die ermee gemoeid gaan. Of nu Alonso of Schumacher dit WK wint, het maakt me niet zo veel uit. Ik wil gewoon een felbevochten, eerlijke strijd zien. Alsjeblief, FIA, Ferrari en Renault ?

gwyllion
07-10-2006, 12:08
Ik denk dat Briatore gefrustreerd is met de uitslag van de kwalificatie. Vooral omdat die trage Toyotas nog voor de Renaults geeindigd zijn. Onopzettelijk hinderen wordt trouwens niet meer bestraft; dat kan je toch allemaal heel eenvoudig aan de telemetrie van Alonso en Massa zien. Briatore meldt trouwens ook niet wanneer dit gebeurd zou zijn. Tijdens de laatste snelle ronde van Alonso? Als dit het geval was, had hij wel wat harder aangedrongen...

airco
07-10-2006, 18:00
Als ik me niet heel erg vergis, zijn ze enkel veroordeeld voor het vestoren van de podiumceremonie. Dat is zoiets als een moordenaar die enkel gestraft wordt voor het sluikstorten van zijn wapen...


punt was dat hetgeen ze deden volkomen LEGAAL met het reglement was. Ze hebben een stok gezocht (en gevonden) om Ferrari toen mee te slagen. Laat echter duidelijk zijn dat de straf vooral gericht was op de team-orders. Zeker gezien het verbod op team-orders dat daar geboren is.


Marcel was me al voor met wat ik wou zeggen. Ik geef toe dat de feiten niet bewezen zijn, maar het tegendeel nog veel minder.

Wel dan heb je de brute pech dat in een democratie de aanklager de schuld van de beschuldigde moet bewijzen en niet omgekeerd. Ofwel lever je die bewijzen ofwel is er sprake van laster.

smiley
08-10-2006, 08:08
de ferrari motor van schumi begeeft het, terwijl hij op kop reed :(

JPMontoya
08-10-2006, 08:17
It's all over :(:(

PorscheGT
08-10-2006, 08:31
Race over .. Alonso wint voor Massa en Fisichella .. Spijtig voor Shumi om zo de race te beëindigen ..

Neok
08-10-2006, 08:50
Het zal nog moeilijk worden voor de ex wereldkampioen...

Een complete verrassing natuurlijk, maar ik rouw er niet over ;)

pompierke
08-10-2006, 08:59
Eindelijk toch een beetje gerechtigheid.:applaus:
De tegenslagen die Alonso de laatste GP's heeft gehad, awel nu was Schoenmakers (sorry, niet mijne favoriet) aan de beurt.
Nu verstandig rijden die laatste en hij is opnieuw CHAMPION.:D

Sennake
08-10-2006, 09:04
YES!!!!

Gerechtigheid is geschied!!!

De 10 punten die Schumacher in zijn schoot geworpen kreeg toen Alonso uitviel, zijn nu terug in Alonso's schoot gevallen, en daarmee staan beide piloten nu terug op het niveau van hun eigen kunnen. Ik zie graag een verbeten strijd, maar als er eentje pech krijgt is het maar fair dat de andere net hetzelfde voorheeft.

Is de titel nu binnen voor Alonso? Zeer zeker niet, want je mag Schumacher NOOIT uit het oog verliezen en hij zal zich zeer zeker ook nog niet gewonnen geven. Alonso heeft natuurlijk wel het psychologische voordeel want hij moet nog maar 1 puntje halen terwijl Schumacher MOET winnen op een circuit dat de Michelins beter ligt.

Spannend wordt het zeker nog, maar ik ga toch al een Renault R26 bestellen om in mijn collectie wereldkampioenen op te nemen. Zo neem ikzelf ook een beetje risico en zit er wat extra spanning in de laatste GP voor mij ;)

marcel
08-10-2006, 09:24
punt was dat hetgeen ze deden volkomen LEGAAL met het reglement was. Ze hebben een stok gezocht (en gevonden) om Ferrari toen mee te slagen. Laat echter duidelijk zijn dat de straf vooral gericht was op de team-orders. Zeker gezien het verbod op team-orders dat daar geboren is.



Wel dan heb je de brute pech dat in een democratie de aanklager de schuld van de beschuldigde moet bewijzen en niet omgekeerd. Ofwel lever je die bewijzen ofwel is er sprake van laster.


wel enkel toeval dat in het geval Fontana de aanklager één van de beschuldigden is.




over de race... over 2 weken zal het weer klinken: "Alonso is geen waardig kampioen, want hij heeft de titel door de pech van Schumacher, het is wéér een gelukstitel"
nu, persoonlijk vind ik dat Alonso minstens evenveel pech heeft gehad als Schumacher...

JPMontoya
08-10-2006, 11:42
Ik denk dat Schumacher besefte dat zijn carriere eigenlijk vandaag eindigde en niet binnen 2 weken...

Finish
08-10-2006, 12:05
Een iets minder grote vreugde-uitbarsting hier, dat mag duidelijk zijn.
wat de ontploffende motoren betreft: toen Alonso uitviel in Monza, zat hij op P5 vast, en was hij nergens een bedreiging voor Schumacher. Ook zonder het betwistbare kwalificatie-incident waarin hij Massa ophield startte hij vanop een P5. Dit wanneer Schumacher vanmorgen aan de leiding reed en redelijk makkelijk op weg was naar de zoveelste overwinning op rij. Ik denk dat het bij hem toch wel ietsje harder zal aankomen, een zekere overwinning uit handen geven én het verliezen van de wereldtitel. Hoe kan je dan van 'gerechtigheid geschiedt' spreken als iemands motor onploft ? 'Ongerechtigheid' was dus gelijk aan een Ferrari die nooit uitvalt. Die mannen van Ferrari eh, schandalig. Betrouwbaarheid is een enorm belangrijke factor in een F1seizoen, die evengoed meespeelt in het bepalen wie op 't eind het WK-kroontje mag dragen. Alle WK's die WK geworden zijn in een direct duel met een tegenstander die meer uitviel zijn dus geen volwaardige wereldkampioenen ?

Ik denk dat het eerder 'YES (maar dan een nog groter lettertype) MIJN visie van gerechtigheid geschiedt (....want die arrogante sjoemel ligt er uit)

Gerechtigheid, wanneer Alonso inderdaad op basis van het uitvallen van Schumacher vandaag al WK wordt. Zo kan je het namelijk ook zien. Maar wij dragen verschillende gekleurde brillen, nietwaar ?

nog even wat Fontana betreft: wat makkelijk toch om net nu, in een periode van uitermate hevige kritiek op Schumacher (na Monaco dit jaar) nog wat extra vuil te smijten naar Ferrari. Een kerel die iedereen nagenoeg vergeten heeft en nauwelijks iets heeft getoond in die Sauber van '97 krijgt dan plots zoveel aandacht alsof het schokkend authentiek wereldnieuws is waar niet aan getwijfeld kan worden 'want Schumacher en Ferrari zijn nou eenmaal corrupt, dat is al genoeg bewezen (niet, maarja. de geruchtenmolen draait graag door he, want een charismaloze Duitsers (off all people, een DUITSER!) daar zijn we feitelijk niks mee. Kwam Christus-Senna maar terug, met dat brazilaans temperament.). Waarom krijgt een onbewezen dubieus verhaal plots anders zoveel aandacht ?

Nouja. Schumacher gaat vanaf vandaag de geschiedenis in als verguisd zevenvoudig wereldkampioen. Ik had hem liever als verguisd achtvoudig wereldkampioen zien stoppen. En dat hij het nog in zich had/heeft om er een paar extra te sprokkelen, dat hebben we de laatste races genoeg gezien. Concentratiegebrek? nihil. Wil om te winnen ? maximaal. Conditie ? Beter dan de helft van het huidige rijdersveld. Ik ga hem missen.

Sennake
08-10-2006, 12:27
Ik ga hem missen.

Ik niet. Maar dat had je al wel door zeker.

7 titels is al meer dan genoeg me dunkt. Alonso zal zijn record sowieso niet breken, dus alle Schumi-fans kunnen op 2 oren slapen. Of zoals Gaëtan Vigneron het vandaag zei : Schumacher heeft alle records op zijn naam staan, inclusief die van de meeste dubieuze manoeuvers. De eerlijkheid gebiedt me dan wel om erbij te vermelden dat hij hiermee Alonso quotte, en dat Alonso dit ook zei met een kwinkslag, want ik denk dat Schumacher nog maar zelden een rechtstreekse tegenstrever gehad heeft waarmee hij (relatief gezien) zo goed mee overeenkwam, en vice versa.

En ook Schumacher schenkt me af en toe een gelukzalig moment hoor, dus misschien ga ik hem toch nog missen. Vandaag was zo'n moment :D

Sennake
08-10-2006, 12:29
Ik denk dat het bij hem toch wel ietsje harder zal aankomen, een zekere overwinning uit handen geven én het verliezen van de wereldtitel.

Ik loop over van medelijden met die arme jongen die amper zijn achtste titel door de neus geboord ziet worden.

marcel
08-10-2006, 12:44
want ik denk dat Schumacher nog maar zelden een rechtstreekse tegenstrever gehad heeft waarmee hij (relatief gezien) zo goed mee overeenkwam, en vice versa.



ik denk dat Schumi beter overeenkwam met Hakkinen dan met Alonso nu. En met Raikkonen.

Finish
08-10-2006, 12:45
Knap toch dat je voor die achtste keer dan nog zoveel motivatie eruit kan persen en toch nog altijd als bompa tussen de kleintjes meevecht voor een titel die hij net zo hard verdiende als Alonso nu.

Amper nummer acht. Ik vond de eerste wereldtitel van Jacques Villeneuve bijvoorbeeld al teveel.
Terwijl Schumacher die van '94,'95,2000,2003 toch ook niet gestolen heeft. 2001-2002 en 2004 was dan weer te danken aan een overmatig slappe concurrentie. Zijn fout ? geen idee. Eerder een fameuze concentratie van Bridgestone op één team en een groep die er stond.

Op basis van dit seizoen heb ik inderdaad medelijden met Schumacher, hoewel hij inderdaad een fameuze carrière van wereldtitels op zak heeft om hem te troosten. Maar dat neemt niet weg dat hij zich nu terecht kut zal voelen, zeker als je er binnen twee weken met ophoudt en er nog zoveel meer had ingezeten. Als je nog altijd kan meegaan, waarom stop je dan in feite, hé. Hakkinen heeft zo bijvoorbeeld nog een jaartje doelloos aangemodderd om dan onopgemerkt van het toneel te verdwijnen.

lotuzzz
08-10-2006, 12:46
7 titels is al meer dan genoeg me dunkt.

Maximum aantal titels invoeren dan? Drie, en dan moet je op pensioen :+

:frusty:




In plaats van iemand die álles al gewonnen heeft wat er te winnen valt in de hoogste tak van de autosport, te bewonderen wanneer 'ie in zijn laatste seizoen vanuit een schier verloren positie (-25 punten) terugvecht (akkoord, geholpen door pech bij Renault) en in het zicht van de titel (want zo was het, ondertussen) al z'n werk van dit jaar in rook ziet opgaan.
Tuurlijk heeft die mens het recht teleurgesteld te zijn!!!
Als je van dat niveau bent, moét je elk jaar voor de titel gaan, en véchten tot het rekenkundig onmogelijk is.
Hoeveel titels 'ie in totaal heeft kan hem ook niet bommen hoor, maar telkens 'ie aan een nieuw seizoen begint, wilt 'ie dié titel.

Bekijk het zo: Jij 'plekt' meesterwerk na meesterwerk, zie ik in het modelbouw-subforum. Als er dan eentje wat minder uitvalt, ben je dan érgens niet teleurgesteld?


Ik ben geen Schumi-fan, verre van, maar uw reacties, Sennake, zijn me net iets te ondoordacht ;)

Sennake
08-10-2006, 13:23
Als je nog altijd kan meegaan, waarom stop je dan in feite, hé.

Vraag dat maar eens aan Stefan Everts (die trouwens zowel op aantal GP-overwinningen als op WK-titels de meerdere is van Schumacher)...

Sennake
08-10-2006, 13:26
In plaats van iemand die álles al gewonnen heeft wat er te winnen valt in de hoogste tak van de autosport, te bewonderen wanneer 'ie in zijn laatste seizoen vanuit een schier verloren positie (-25 punten) terugvecht...

Euh, en die voorsprong van 25 punten, die heeft Alonso zeker gratis gekregen bij het begin van het seizoen of zo? :crazy:

Het WK F1 is (gelukkig) nog niet de Comedia del Arte van het Italiaans voetbal hoor.

Sennake
08-10-2006, 13:27
Als er dan eentje wat minder uitvalt, ben je dan érgens niet teleurgesteld?

Tuurlijk, maar daarom moet jij nog niet teleurgesteld zijn eh.

airco
08-10-2006, 13:28
En ook Schumacher schenkt me af en toe een gelukzalig moment hoor, dus misschien ga ik hem toch nog missen. Vandaag was zo'n moment :D

Ik loop over van medelijden met die arme jongen die amper zijn achtste titel door de neus geboord ziet worden.

Wat voor BELACHELIJKE opmerkingen zijn dit ... Als je als 46-jarige uw geluk in de pech van een ander moet gaan zoeken, dan zit er toch duidelijk iets inhoudelijk fout in je leven. De sportiviteit is hier ver te zoeken.

ik verwijs even naar de thread van de GP van Italy (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=13909). Daar is niemand die vreugdedansjes doet op het moment dat Alonso zijn motor opblaast.

En dan te zeggen dat Schumacher al jaren van zulke mensen de wind van voren krijgt als het over sportiviteit gaat :fight:

Als we het dan toch over Schumacher hebben ....

Wat betreft de titel voor de coureurs, die is verloren. Ik wil niet een race ingaan en hopen dat mijn rivaal uitvalt. Dat is niet de manier waarop ik een kampioenschap wil winnen.

Misschien wordt het wel eens tijd dat je wat lessen neemt bij de persoon die je haat

Sennake
08-10-2006, 13:28
Ik ben geen Schumi-fan, verre van, maar uw reacties, Sennake, zijn me net iets te ondoordacht ;)

Aha? Amateur-psycholoog? Sterk!

smiley
08-10-2006, 13:30
Daar is niemand die vreugdedansjes doet op het moment dat Alonso zijn motor opblaast.ma goed dat er geen camera's bij men thuis hinge :+

Sennake
08-10-2006, 13:36
De sportiviteit is hier ver te zoeken.

Als je op 1 GP van je pensioen, met zo goed als een verloren titel, een sportieve uitspraak doet, ben je ineens sportief? Ik denk dat ik zeker zo sportief ben als Schumacher in zijn ganse carrière geweest is voor zijn tegenstrevers.

En omdat ik fan ben van Alonso ben ik inderdaad blij dat het noodlot beide rivalen gelijke kansen schenkt. Ik denk niet dat daar iets mis mee is? Het is 1-1 in de opgeblazen motoren, beide piloten hebben dus 1 GP minder de kans gehad om punten te scoren. Ze hebben er met andere woorden terug evenveel om wèl te scoren, en daarbij heeft Alonso er 10 meer gescoord dan Schumacher. Voorlopig, want de beer is nog niet geschoten en zoals ik al zei mag je Schumacher nooit onderschatten. Het is niet omdat het mijn favoriet niet is dat ik niet wil inzien dat het een uitmuntend piloot is. Hem haten doe ik zeker niet. Maar mijne beste vriend zal het ook wel nooit zijn. Wat is daar verkeerd aan?

Sennake
08-10-2006, 13:46
Als je als 46-jarige uw geluk in de pech van een ander moet gaan zoeken, dan zit er toch duidelijk iets inhoudelijk fout in je leven.

Ik denk niet dat dit forum de ideale plek is om mijn leven in te ontleden. Laten we de discussie misschien beperken tot Schumacher en Alonso?

airco
08-10-2006, 13:50
ma goed dat er geen camera's bij men thuis hinge :+

Sorry, bij mij absoluut niet.

Ik zou nog kunnen aannemen dat je tevreden bent omdat dit terug een spannende titelstrijd oplevert. Maar tevreden zijn omdat iemand pech kent is pure afgunst en dit hoort niet thuis in de sport.

senna's kingdom
08-10-2006, 13:55
Sennake,ik ben het helemaal eens met u.
Bovendien niet vergeten dat alonso nog eens 10 punten kwijt is aan een wielmoer.Dus het is had normaal 20 punten meer geweest nu en had alonso kampioen geweest.
En zoals sennake zegt,omdat schumacher in de voorlaatste wedstrijd enkele mooie praatjes verkoopt en eens sportief overkomt dat hij ineens de sportief was.Ik dacht het niet he.
Op F1racing.nl staat trouwens dat hij niet kampioen wil worden door het uitvallen van alonso.Zo wil hij niet kempioen worden.
Wat met '94 en '97:confused: .
Daar was niets aan de hand waarschijnlijk want het was gewoon een race incident.
En ik zeg het nog eens voor die met hun rode brilletjes op.
Fontana zuigt het niet uit zijn duim.
De beelden zijn het bewijs.
En het meteen ontkennen van sauber en ferrari wil wat zeggen.
Maar ja,als sauber en ferrraro ontkent zullen we het maar geloven zeker:crazy: .

airco
08-10-2006, 13:58
Ik denk niet dat dit forum de ideale plek is om mijn leven in te ontleden. Laten we de discussie misschien beperken tot Schumacher en Alonso?

Sorry maar ik gebruik enkel informatie die hier openlijk op het forum staat en trek daar de voor de hand liggende conclusies uit. Daar lijkt me niets fout mee. Anders mag jij ook per direct stoppen met de conclusies te trekken over de sportiviteit/karakter/... van bepaalde personen.

Sennake
08-10-2006, 14:09
Sorry maar ik gebruik enkel informatie die hier openlijk op het forum staat en trek daar de voor de hand liggende conclusies uit. Daar lijkt me niets fout mee. Anders mag jij ook per direct stoppen met de conclusies te trekken over de sportiviteit/karakter/... van bepaalde personen.

Bij mijn weten is dit nog altijd een autosportforum, en geen Sennake-forum. Als niemand nog een conclusie mag trekken over autosport-piloten, zullen we misschien best het forum maar sluiten. Het trekken van conclusies (zoals jij ze ziet dan) over de forumgebruikers echter is niet het doel van dit forum. Maar dat zou jij eigenlijk het best van ons allemaal moeten weten...

Lambo
08-10-2006, 14:10
En ik zeg het nog eens voor die met hun rode brilletjes op.
Fontana zuigt het niet uit zijn duim.
De beelden zijn het bewijs.
En het meteen ontkennen van sauber en ferrari wil wat zeggen.
Maar ja,als sauber en ferrraro ontkent zullen we het maar geloven zeker:crazy: .

welke beelden zijn er dan? Die van Todt bij Sauber en Fontana op de koffie?

Trouwens, mijn bril is groen...

Sennake
08-10-2006, 14:12
Ik zou nog kunnen aannemen dat je tevreden bent omdat dit terug een spannende titelstrijd oplevert.

Dat zou hypocriet zijn, want spannend is iets anders dan de huidige situatie. Hier op het forum openlijk komen verklaren dat ik totaal onbewogen gebleven ben bij het opblazen van de Ferrari-motor zou ook hypocriet zijn. Als ik dan niet sportief ben, ben ik tenminste wel eerlijk.

Mario
08-10-2006, 14:19
Kalmte mensen. Slaap er een nachtje over, dan zien jullie heel wat dingen misschien door een andere bril. :)
Al die bitterheid ineens.

student
08-10-2006, 14:29
Jeezes zeg...

Over de GP dus: eigenlijk een enorm saaie GP, en ook enorm spijtig voor het kampioenschap. Het kan mij niet schelen wie kampioen wordt, Alonso verdient het op basis van de eerste helft van het jaar en Schumacher op basis van de tweede, wat mij betreft zijn ze dus elkaars gelijken dit jaar, maar ik had graag spanning gehad tot in de laatste GP

airco
08-10-2006, 14:35
welke beelden zijn er dan? Die van Todt bij Sauber en Fontana op de koffie?

Trouwens, mijn bril is groen...

gelukkig zijn er nog enkelen die het verschil tussen bewijs en perceptie begrijpen.

Als die beelden van Jerez moeten bewijzen dat Fontana verplicht is door Ferrari om Villeneuve te hinderen ... Dan zijn de beelden van de GP van China een bewijs dat Button geld heeft gegeven aan Yamamoto om Button's teamgenoot (Barrichello) te rammen. :crazy:

Finish
08-10-2006, 15:35
Fontana zuigt het niet uit zijn duim.
De beelden zijn het bewijs.
En het meteen ontkennen van sauber en ferrari wil wat zeggen.
Maar ja,als sauber en ferrraro ontkent zullen we het maar geloven zeker:crazy: .

dan bewijs ik met de beelden van vorige week dat Fisichella teamorders uitvoerde door z'n plaats niet te verdedigen en Alonso voorbij te laten. Uit die beelden kan je NIKS bewijzen. De kerel rijdt inderdaad flink in de weg, maar dat gebeurt in de achterhoede ook meermaals. Ik zou zelfs meer zeggen; als een of andere Baumgartner of weetikveel wie, Sato ofzo, eens flink in de weg rijdt (want dat gebeurt), dan moet je ook al beginnen nadenken of dit met al dan niet voorbedachten rade is, of wat ?

Maarnee, direct koren op de molen tegen Ferrari nemen, direct inslikken en uitspuwen op hen, zonder even concreet een 'zou kunnen'-mening aan te nemen ipv hen direct te veroordelen als meedogenloze schurken.

Ik heb inderdaad een voorkeur voor Schumacher en Ferrari, maar ik gun het Alonso even hard als Schumacher om de titel te halen. Maar ik doe niet mee aan het spuwen op Ferrari en co. Want daar is iedereen hier heel goed in bedreven, meestal (en ik blijf erbij) de Senna-erfenis die moet toekijken hoe iemand zonder het christuscharisma alle records en alles wat Senna zo groot maakte verpulvert (buiten het record in Monaco). Daarom dus.

marcel
08-10-2006, 16:01
gelukkig zijn er nog enkelen die het verschil tussen bewijs en perceptie begrijpen.

Als die beelden van Jerez moeten bewijzen dat Fontana verplicht is door Ferrari om Villeneuve te hinderen ... Dan zijn de beelden van de GP van China een bewijs dat Button geld heeft gegeven aan Yamamoto om Button's teamgenoot (Barrichello) te rammen. :crazy:

en Yamamoto heeft dan het geld doorgegeven aan Sato of zo? :+

student
08-10-2006, 16:15
en Yamamoto heeft dan het geld doorgegeven aan Sato of zo? :+
maar nee, die hebben gewoon van helm gewisseld tijdens een pitstop

Jochie
08-10-2006, 16:28
Even opgestaan om een geladen race te zien.
Terug gaan slapen toen Alonso P2 had maar niet in staat leek om Schumi terug te halen.
Toch een verrassing deze middag! :D

Ik heb het niet voor Schumi maar sportief gezien vind ik het toch spijtig om zoiets te zien gebeuren, deze overwinning leek mij verdiend.

Mario
08-10-2006, 17:29
Als je louter afgaat op het scoreverloop van dit jaar, dan dit seizoen veel om een klassieker te worden. Echter, er zal toch altijd een smet of waas van partijdigheid of incompetentie rond blijven hangen door het geklungel van de FIA (ik heb het niet eens over bevoordeling van deze of gene renstal).

En de MS-fans mogen blij zijn dat ze zich al een hele tijd (psychologisch) kunnen voorbereiden op zijn afscheid. Bovendien is het een waardig afscheid en niet echt een in mineur, zelfs indien hij de titel niet wint (ik heb het dan over de laatste GP's). Ik denk dat het harder aankomt voor de gewone fan als je idool van de ene op de andere dag onaangekondigd niet meer meedoet (en af en toe zelfs niet langs de baan of elders te zien is) en mogelijk is dat door velen nog niet helemaal verwerkt.

senna's kingdom
08-10-2006, 19:11
finish,je moet wel het een en ander relativeren.
De omstandigheden zijn ook heel anders dan toen.
Nu zijn er veel meer races op een seizoen dan vroeger.
De punten telling is ook veranderd en bovendien heeft schumacher zo goed als altijd een superieure auto gehad waar de concurentie een stuk te kort kwam.
Zoals de poles heeft schumacher toch langer over moeten doen dan senna heeft gedaan.Dus is senna statistisch gezien nog de betere poles-gp's.
Wat betreft records lig ik niet wakker van.Zo kan een rijder tot zijn 100 jaren door blijven gaan voor zijn records.senna heeft immers zijn carrieré niet afgemaakt.
Het is wat schumacher is dat ik er niet van moet weten.
Op momenten dat ik toch respect krijg voor hem bewijst hij weer het tegendeel.Dat hij de meest onsportieve rijder is dat ik ooit geweten heb.
En blijkbaar zijn er heel wat mensen die deze mening delen.
Senna is voor mij nog steeds de beste rijder dat ik ooit geweten heb.
Senna heeft naar mijn mening meer laten zien dan andere rijders.

En wat alonso laat zien dit jaar is dat hij de betere is van schumacher.
Nu heeft hij 10 punten voorsprong op schumacher met alonso 2x uitgevallen (ook nog hongarije waar hij 10 punten kwijt was door die wielmoer) en monza met de motor.Schumacher 1x door motor.
Maakt dat Alonso 20 punten voor had kunnen staan en de tittel al beslist kunnen zijn.En vorig jaar ook oppermachtig raikkonen en schumacher verslagen.
Alonso rede iedere wedstrijd aanvallend en berekend!
Turkije was ook zo'n moment dat alonso optimaal presteerde voor de tittel en schumacher punten liet liggen.
Schumacher heeft dit jaar veel fouten gemaakt.
Dus alonso meer dan verdiend:worship: .

redje
08-10-2006, 20:21
En wat alonso laat zien dit jaar is dat hij de betere is van schumacher.
Nu heeft hij 10 punten voorsprong op schumacher met alonso 2x uitgevallen (ook nog hongarije waar hij 10 punten kwijt was door die wielmoer) en monza met de motor.Schumacher 1x door motor.
Maakt dat Alonso 20 punten voor had kunnen staan en de tittel al beslist kunnen zijn.En vorig jaar ook oppermachtig raikkonen en schumacher verslagen.
Alonso rede iedere wedstrijd aanvallend en berekend!
Turkije was ook zo'n moment dat alonso optimaal presteerde voor de tittel en schumacher punten liet liggen.
Schumacher heeft dit jaar veel fouten gemaakt.
Dus alonso meer dan verdiend:worship: .

Schumacher reed in Australië toen hij even te breed ging op een restant van een wegwijzer, die slecht was verwijderd. Gevolg: opgave, dikke pech, want dat restant mocht er gewoon niet zijn.
Alonso raakt in Canada de wall of champions (naar eigen zeggen, want dat was denk ik niet op de beelden te zien). gevolg: niks, want wagen hield het uit. Veel chance gehad dus.

Zo kunt ge vermoedelijk nog wel voorbeelden aanhalen hoor.

Kortom: die voorsprong van 25 punten die hij bijeenreed was dus niet volledig bereikt op eigen kracht. Hij heeft ook een geluksfactor gehad. De fouten die MS maakte betaalde hij vaak cash, en die enkele fouten van Alonso werden hem zowat vergeven.

Nu ze elk twee keer een 0-score hebben, vind ik niet dat ze, zoals Sennake zei, terug op hoogte van eigen kunnen staan. De invloed van eigen kunnen is miniem tegenwoordig, de banden en wagens zijn belangrijker.

Alonso laat heel veel zien, en is op bepaalde vlakken duidelijk beter, ttz drukbestendiger dan Schumacher. Maar Alonso maakt evengoed fouten, maar heeft geluk gehad.

Ik denk dat velen in hun reacties beter eens tweemaal nadenken vooraleer ze iets posten. Men trekt in het Fontana-geval een directe, onweerlegbare link tussen de beelden en een verklaring. Ik zeg niet dat die link er niet kan zijn, maar niemand kan bewijzen dat het zo is. De politiek in de F1 is zo alomtegenwoordig dat er voor elke woord dat gesproken wordt er wel een gegronde reden voor is, die wij niet kennen. Er zijn dozijnen voorbeelden van twijfelachtige manoeuvres in de F1, en als er dan ne pippo opduikt en daarover de wildste verhalen oprakelt, moet ge dan direct concluderen dat er gefraudeerd is?? Ge moet toch tenminste de zaken in twijfel durven trekken. De F1 is niet bepaald een instelling, die alles prijsgeeft van zichzelf.

Sennake
08-10-2006, 20:32
Nu ze elk twee keer een 0-score hebben, vind ik niet dat ze, zoals Sennake zei, terug op hoogte van eigen kunnen staan. De invloed van eigen kunnen is miniem tegenwoordig, de banden en wagens zijn belangrijker.

Met "ze" bedoel ik niet zozeer de piloot Schumacher versus de piloot Alonso, maar wel Renault nr 1 met alles erop en eraan (inclusief toch ook wel een beetje de piloot) versus Ferrari nr ? met alles erop en eraan (inclusief Schumacher). Met mijn excuses voor het feit dat ik het nummer van Schumacher's Ferrari niet ken, maar dat is geheel en alleen te wijten aan de FIA die de voorkeur geeft aan sponsors boven duidelijke racenummers. Maar dat is weer een andere discussie.

Neo-242
08-10-2006, 20:34
Prachtige winst voor Alonso!:worship: Weerstond de druk en kon Schumacher volgen. Als de Ferrari niet geploft was, had het moeilijk geweest om te winnen, maar "als" bestaat niet in de autosport hé:+

Finish
08-10-2006, 20:48
1. finish,je moet wel het een en ander relativeren.
--> oke, laat ik eens beginnen met relativeren zoals jij relativeert met het geval Fontana.

2. De omstandigheden zijn ook heel anders dan toen.

euhm. ja, klopt. zijn de huidige omstandigheden in het voordeel van Schumacher, dan ?

3. Nu zijn er veel meer races op een seizoen dan vroeger.

Klopt. Spreekt dat in het voordeel van Schumacher ?

4. De punten telling is ook veranderd

Klopt 100%. Daarom moet men ook naar zeges kijken, en niks anders als dat.


5. en bovendien heeft schumacher zo goed als altijd een superieure auto gehad waar de concurentie een stuk te kort kwam.

niet waar. '94: Williams beter. '95: evenwaardige Williams '96: Williams duidelijk beter. '97: Williams beter. '98: McLaren beter. '99: gelijkwaardige McLaren. 2000: gelijkwaardige McLaren. 2001 en 2002 was de Ferrari superieur. 2003 kwam de McLaren opzetten, 2004 superieure Ferrari, 2005 superieure Renault. 2006: gelijkwaardige Renault.
Bovendien; als je over superieure wagens praat, heeft Alonso ook de juiste wagens onder z'n poep zitten hoor. Flauw argument.
Wat trouwens de Senna-tijd betreft: de kerel heeft toch ook geen miskleunen van wagens gehad begin jaren '90, dacht ik zo. McLaren, Williams.

6. Zoals de poles heeft schumacher toch langer over moeten doen dan senna heeft gedaan. Dus is senna statistisch gezien nog de betere poles-gp's.

kan goed zijn. leve de statistieken vol records.

7. Wat betreft records lig ik niet wakker van. Zo kan een rijder tot zijn 100 jaren door blijven gaan voor zijn records. senna heeft immers zijn carrieré niet afgemaakt.

kan goed zijn. weg met de statistieken vol records.


ik was dus niet Senna aan het aanvallen ofzo hoor ?

marcel
08-10-2006, 20:53
Schumacher reed in Australië toen hij even te breed ging op een restant van een wegwijzer, die slecht was verwijderd. Gevolg: opgave, dikke pech, want dat restant mocht er gewoon niet zijn.
Alonso raakt in Canada de wall of champions (naar eigen zeggen, want dat was denk ik niet op de beelden te zien). gevolg: niks, want wagen hield het uit. Veel chance gehad dus.
.



ja man...

Schumacher reed te breed op een wegwijzer die slecht verwijderd was en waar extra gladde verf voor gebruikt werd, en die scherpe kantjes had, en nog een paar redenen waarom hij er totaal niks aan kon doen dat hij daar gecrasht is op de zelfde plek waar Montoya zijn wagen wel onder controle kon houden.
Schumacher is gecrasht, en da is zijn eigen fout. punt.

en dat de Renault van Alonso niet beschadigd is na die aanraking met de muur, is geen geluk, dat is een stevige wagen gebouwd hebben



ik snap het toch niet echt ze... blijkbaar kunnen 2 piloten niet aan elkaar gewaagd zijn, is het onmogelijk voor de wereld om dat te vatten.
t is nochtans precies wat we dit jaar zien. In de seizoenshelft dat Alonso dominant was, had Schumi een paar keer pech. In de seizoenshelft dat Schumi dominant was, had Alonso een paar keer pech. en toch waren ze beiden telkens outstanding...


en geluk/pech... dat dwing je af

redje
08-10-2006, 20:55
Met "ze" bedoel ik niet zozeer de piloot Schumacher versus de piloot Alonso, maar wel Renault nr 1 met alles erop en eraan (inclusief toch ook wel een beetje de piloot) versus Ferrari nr ? met alles erop en eraan (inclusief Schumacher). Met mijn excuses voor het feit dat ik het nummer van Schumacher's Ferrari niet ken, maar dat is geheel en alleen te wijten aan de FIA die de voorkeur geeft aan sponsors boven duidelijke racenummers. Maar dat is weer een andere discussie.


Als je de teams bedoelde, is het wel niet bepaald logisch om te schrijven 'nu staan beide piloten terug op hoogte van eigen kunnen.'

redje
08-10-2006, 21:08
ja man...

Schumacher reed te breed op een wegwijzer die slecht verwijderd was en waar extra gladde verf voor gebruikt werd, en die scherpe kantjes had, en nog een paar redenen waarom hij er totaal niks aan kon doen dat hij daar gecrasht is op de zelfde plek waar Montoya zijn wagen wel onder controle kon houden.
Schumacher is gecrasht, en da is zijn eigen fout. punt.

en dat de Renault van Alonso niet beschadigd is na die aanraking met de muur, is geen geluk, dat is een stevige wagen gebouwd hebben



ik snap het toch niet echt ze... blijkbaar kunnen 2 piloten niet aan elkaar gewaagd zijn, is het onmogelijk voor de wereld om dat te vatten.
t is nochtans precies wat we dit jaar zien. In de seizoenshelft dat Alonso dominant was, had Schumi een paar keer pech. In de seizoenshelft dat Schumi dominant was, had Alonso een paar keer pech. en toch waren ze beiden telkens outstanding...


en geluk/pech... dat dwing je af


Ik kan perfect aanvaarden dat twee piloten aan mekaar gewaagd zijn, maar ik kan er niet bij dat de ene zo de hoogte ingeprezen wordt, en de andere niet. Ze zitten in mekaars buurten de ene zal wel beter zijn dan de andere. Echter, het verschil is niet groot.

Tuurlijk dat het MS zijn fout is dat hij van de baan gaat, hij moest er maar opblijven, al weet ge niet wat er allemaal misgegaan is. Ik heb foto's van dat paaltje gezien (al staan ze op dat forum niet meer online). Bewijzen dat het de schade veroorzaakt heeft, lukt toch niet. Ik wilde enkel aantonen dat er ook pech mee gemoeid was, voor elke partij. Iedereen praat hier maar over 'als dit' en 'als dat niet', maar daar koopt ge niks mee hoor. De ene heeft, en de andere ook, maakt niet uit of het een team was dat de fout in ging, of een idioot die over de baan loopt (was dit jaar wel niet) of... Om het nog es te illustreren: In 2003 zeiden velen dat Raikkonen het verdiende om WK te worden, maar dat is anders uitgedraaid. De redenering was ook maar met 'als, als, als'.
Met uw conclusie ga ik dan ook volledig akkoord.

Sennake
08-10-2006, 21:28
Als je de teams bedoelde, is het wel niet bepaald logisch om te schrijven 'nu staan beide piloten terug op hoogte van eigen kunnen.'

Neen, dat bedoel ik niet, anders zou ik niet Renault nr 1 en Ferrari nr X vermelden. Jongens toch, hoe moeilijk kan je iets verstaan als je het niet wil verstaan? Hoe moet ik het nu nog anders uitleggen? Alonso + zijn wagen + zijn ingenieurs + zijn mechaniekers versus Schumacher + zijn wagen + zijn ingenieurs + zijn mechaniekers. Tenslotte zijn het ook de MOTOREN die ontploft zijn en niet de piloten zelf eh!

Als ik de piloten alleen bedoelde kunnen ze beter tegen elkaar gaan spurten eh :rolleyes:

bluelite
08-10-2006, 21:42
Och weet je. Nog één race en dan zit het tijdperk Schumacher erop. De meeste van die zogezegde MS-fans zullen zogezegd treuren om hun "verlies". (Uiteindelijk is 90% daarvan toch maar successupporter, hoe verklaar je bvb de enorme groei Alonso-aanhangers in onze contreien? En dan zijn ze plots allemaal al supporter van Alonso sinds hij in de Formule Nisson rondreed. Zelfde verhaal met MS)

Maar met de komst van Hamilton, Kovalainen, (Piquet als testrijder) en dan nog eens Alonso, Räikkönen, Rosberg, Button, Wurz,... Het seizoen 2007 kan gewoon niet beter beginnen. Een goede mix tussen jong en oud en er is ook weer een goede mix tussen rookies, ervaren F1-rijders, niet-GP-winnaars, Gp-winnaars,... Ideaal toch? Niemand met meer dan 20 zeges. En dat is al geleden van ??? medio 1995? En de piloten die volgend seizoen starten hebben maar 1 wereldtitel (allicht 2 na GP Brazilië) behaald. Moet ook al geleden zijn van 1996.

Ik zal waarschijnlijk niet de enige zijn die de laatste tijd nog maar sporadisch kijkt, of met minder aandacht dan voorheen. Tot 2000 kon de F1 me nog boeien. Nadien werd het een... nu ja... flop.

Mark
08-10-2006, 22:15
Tot 2000 kon de F1 me nog boeien. Nadien werd het een... nu ja... flop.

Zelf afscheid genomen na Oostenrijk 2002 ;)

Guido
08-10-2006, 22:29
:)

Hier zitten weer leuke stukjes tussen om te lezen.

Ze hebben allebei evenveel overwinningen nu en Alonso heeft 10 punten meer. Dan lijkt het mij wel duidelijk wie de titel verdiend. Bovendien heeft iedere wereldkampioen in het jaar dat hij kampioen geworden is op bepaalde momenten dat tikkeltje geluk meer gehad dan zijn opponenten. Je moet het én kunnen én doen én de wagen hebben enz., maar zonder dat tikkeltje kom je er niet. Ga maar na en ontleed maar eens alle seizoenen. In de rally is dat net zo. WK's worden niet op 1 race gewonnen maar zijn een optelsom van het hele seizoen. De details van iedere race verdwijnen in de boekjes en zijn binnen 10 jaar door zo goed als iedereen vergeten.

Feit is en blijft dat indien Alonso deze titel nu nog zou missen, hij een kieken is of de pechduivel ook nog eens bij hem zou passeren. Afterall, we spreken over motorsport nietwaar. :)

Finish
08-10-2006, 23:32
Tenslotte zijn het ook de MOTOREN die ontploft zijn en niet de piloten zelf eh!



ik hoor lammens nochtans vaak zeggen 'en kijk daar wat gebeurt daar ? Schumacher ontploft !' :D

Finish
08-10-2006, 23:41
Och weet je. Nog één race en dan zit het tijdperk Schumacher erop. De meeste van die zogezegde MS-fans zullen zogezegd treuren om hun "verlies". (Uiteindelijk is 90% daarvan toch maar successupporter, hoe verklaar je bvb de enorme groei Alonso-aanhangers in onze contreien? En dan zijn ze plots allemaal al supporter van Alonso sinds hij in de Formule Nisson rondreed. Zelfde verhaal met MS)

Maar met de komst van Hamilton, Kovalainen, (Piquet als testrijder) en dan nog eens Alonso, Räikkönen, Rosberg, Button, Wurz,... Het seizoen 2007 kan gewoon niet beter beginnen. Een goede mix tussen jong en oud en er is ook weer een goede mix tussen rookies, ervaren F1-rijders, niet-GP-winnaars, Gp-winnaars,... Ideaal toch? Niemand met meer dan 20 zeges. En dat is al geleden van ??? medio 1995? En de piloten die volgend seizoen starten hebben maar 1 wereldtitel (allicht 2 na GP Brazilië) behaald. Moet ook al geleden zijn van 1996.

Ik zal waarschijnlijk niet de enige zijn die de laatste tijd nog maar sporadisch kijkt, of met minder aandacht dan voorheen. Tot 2000 kon de F1 me nog boeien. Nadien werd het een... nu ja... flop.

ik volg F1 vanaf 1994,echt intensief vanaf '96. Gek genoeg ben ik er ooit mee gestart door Geoff Crammonds Grand Prix 2-spelletje :D. Ik was in ieder geval reuze geboeid door Ferrari, en toen een wereldkampioen daar kwam rijden, was mijn keuze snel gemaakt. Vanaf dan ben ik fervent supporter geweest van de scuderia, en heb ik Schumacher genoeg 'meegemaakt' om mezelf niet meer de stempel 'successupporter' toe te kennen. Ik herinner mij Spanje '96, ik herinner mij Monaco '97 en Spa '97, ik herinner mij talloze klasse-overwinningen waar Schumacher duidelijk maakte dat hij de beste was op de baan. Ik kan me geen F1 zonder Schumacher voorstellen, omdat ik nooit een F1 gezien heb zonder hem ! En wat overblijft na dit seizoen, lijkt me niet al teveel soeps. Ik zie een Raikkonen die intrinsiek wel snelheid heeft maar kan hij wel een team dragen en motiveren ? Ik zie een Massa die een volwaardig evenbeeld is van een Barrichello die zichzelf niet kan doordrukken, ik stel me vragen bij het competitieve van de McLaren en zodoende ook Alonso's 3de wereldtitel....Misschien rondt dit uit op een strijd tussen drie of vier coureurs, halleluja in dat geval. Maar ik ga hem dus missen, en niet als successupporter.

Jan
09-10-2006, 15:44
Niet opgestaan voor deze race, op basis van de startgrid leek het mij een beklonken zaak voor Michael S. Uit nieuwsgierigheid ‘s namiddags toch maar even de video bekeken in fast forward mode, en warempel, blijkt Fernando A. toch over enig potentieel tot weerwerk te beschikken. Behalve de vrij spannende strijd tussen beide titelpretendenten viel er op de baan inderdaad niet veel racelol te beleven:( Echter, in de huidige fase van het WK mag zelfs dat voldoende zijn.

De verrassing en teleurstelling bij het uitvallen van Den Duits na 2/3 koers was dan ook groot.
Verrassing omdat Ferrari sinds een aantal jaren hyperbetrouwbare motoren weet te bouwen en dat, net nu het erop aankomt, precies die motor de geest geeft.
Teleurstelling omdat door het uitvallen van Michael S. meteen de race beslecht was en naar alle waarschijnlijkheid ook het WK 2006. Samen met Fernando A. zou hij immers de enige geweest zijn die deze GP van Japan tot op het einde spannend kon maken.

Vooraleer het bij iemand opkomt om mij verkeerd te begrijpen wil ik het volgende even duidelijk stellen. Ik ben geen fan van Michael S., en al evenmin van Fernando A.. De laatste 20 jaar kijk ik naar F1 op een neutrale manier (voorheen was ik een fanatiek Lauda-fan, van een Senna hype heb dan weer geen last gehad) en tracht te genieten van het racen. Daarom is het des te jammer dat gisteren één van de twee strijd leverende wagens zijn kansen in rook zag opgaan, niet omdat het Michael S. overkwam.

En kunnen de aanhangers van de scharlakenroden en van de lichtblauwen nu terug een beetje begrip voor mekaar opbrengen?

Neo-242
09-10-2006, 16:20
En kunnen de aanhangers van de scharlakenroden...

Marlboro rood bedoel je?:+

Raceboy
09-10-2006, 16:47
Verrassing omdat Ferrari sinds een aantal jaren hyperbetrouwbare motoren weet te bouwen en dat, net nu het erop aankomt, precies die motor de geest geeft.

Het begin van dit jaar was anders ook een motorische ramp voor ferrari.

gwyllion
09-10-2006, 16:53
Het begin van dit jaar was anders ook een motorische ramp voor ferrari.Maar nooit tijdens de race :confused:

Raceboy
09-10-2006, 17:06
Maar nooit tijdens de race :confused:

Omdat ze voordien al een nieuwe hadden gestoken

gwyllion
09-10-2006, 18:36
Omdat ze voordien al een nieuwe hadden gestokenSo? Dit is de eerste keer sinds Frankrijk 2000 dat de Ferrari van Schumacher aan de kant moet met motorpech. Ongelooflijk slechte timing en brute pech dus :(

gwyllion
10-10-2006, 13:09
Ik begin mij af te vragen of Schumacher het slachtoffer geworden is de motorregels voor volgend jaar. Alle teams proberen nog snel wat meer vermogen uit hun V8 te halen alvorens de specificatie bevroren wordt. Misschien heeft Ferrari te veel risico's genomen. We hebben gezien dat Honda V8 voor volgend jaar 2 keer spectaculair de geest gegeven tijdens de vrijdag training van Monza.

Raceboy
10-10-2006, 16:50
Ik begin mij af te vragen of Schumacher het slachtoffer geworden is de motorregels voor volgend jaar. Alle teams proberen nog snel wat meer vermogen uit hun V8 te halen alvorens de specificatie bevroren wordt. Misschien heeft Ferrari te veel risico's genomen. We hebben gezien dat Honda V8 voor volgend jaar 2 keer spectaculair de geest gegeven tijdens de vrijdag training van Monza.

Ik denk niet dat ze dat bij schumacher zouden proberen, dan zouden ze eerder Massa laten testkoersen. Er zijn trouwens nog altijd geen motorregels voor 2007.

gwyllion
12-10-2006, 11:29
Onderzoek heeft uitgewezen dat de motor van Schumi ontploft is door een probleem met 1 van de kleppen. Het is de eerste keer dat dit gebeurt en het gaat om een andere deel dat al een tijdje niet meer veranderd is en dus al langer gebruikt werd. Dikke pech dus.

bron: http://www.autosport.com/news/report.php/id/55104

smiley
12-10-2006, 19:16
dat is ook wel dom dat ze het blijve gebruiken.. in de plaats te vervangen !
maja als schumi nu de titel nie haalt is da de schulf van ferrari (:p handig om me ergens uit te praten) maja schumi heeft ook wel de meeste titels aan zijn samenwerking met ferrari te danken !

trouwens geweldig van schumi na de gp van japan... toch nog iedereen de hand schudden ! dat is toch iets wat de jongere rijders (en ook sommige oudere) nog moeten leren !
samen winenn, maar ook samen verliezen !

Lambo
12-10-2006, 20:14
dat is ook wel dom dat ze het blijve gebruiken.. in de plaats te vervangen !


een stuk waar al een tijd niet meer aan doorontwikkeld is hé, slimpie... ;) Het is niet dat dat stuk nooit werd vervangen hé.

smiley
12-10-2006, 20:22
een stuk waar al een tijd niet meer aan doorontwikkeld is hé, slimpie... ;) Het is niet dat dat stuk nooit werd vervangen hé.aahja int zo :D :o
maja.. wel raar dat nu dat stuk het dan gaat begeve,..

Mario
16-10-2006, 10:23
Gisteren in de MotoGP viel niemand over teamorders bij Yamaha.
Verschil met bijvoorbeeld Oostenrijk (2002 ?) was dat het kampioenschap enkel door nog maar 1 Yamaha-rijder kan worden gewonnen, terwijl dat toen misschien niet zo duidelijk was. Ook was RB toen gewoon de beste of snelste tijdens die race.

Gisteren teamorders bij Yamaha, wat iedereen ok vond. Geen teamorders bij Honda, wat al wat wenkbrauwen deed fronsen en al helemaal toen de voor het wk haast kansloze Pedrosa zijn teammaat en leider in het kampioenschap onderuit reed. Gevolg : de mogelijkheid dat Rossi en Yamaha met het kampioenschap gaan lopen is meer dan reëel en wat een afgang voor Honda...
Had wel medelijden met Hayden. Als neutraal kijker wens je iemand zoiets niet toe.