PDA

View Full Version : Wtcc - Macau


Bugalfa
08-10-2006, 23:22
80kg : Farfus
75kg : Jörg M
45kg : Priaulx & Tarquini én Rangoni
35kg : Rydell & Dirk M
30kg : Terting
20kg : Thompson, Yvan M, Larini & Nieuwelingen (Couto ? bij Seat dus)
15kg : Gené
10kg : Zanardi, Huff, Menu & Morbidelli
5kg : Tavano, Coronel & Huisman
0kg : de rest w.o. :Giovanardi, Balzan

Favorieten voor de titel volgens mij in volgorde : Rydell, Priaulx, Tarquini, Thompson, Dirk, Farfus, Jörg, Yvan en Terting ...

Er gaan brokken vallen in Macau...

gwyllion
09-10-2006, 09:58
Macau gaat een enorme lotterij worden, maar ik denk dat Priaulx de beste papieren heeft.

senna's kingdom
09-10-2006, 19:53
Zeker met huisman.
Remember vorig jaar;) .

Bugalfa
10-10-2006, 08:25
Die kent Macau idd. goed en heeft nu ook de Bmw 'n paar races onder de bips ipv 'n oneshot bovendien slechts 5kg. .
Mogelijke guests gok ik op Couto (bij N-tech ? als die budget én auto hebben), Simon Harrisson (Jas ?, GR-asia), Giovanardi (Jas, N-tech ?), Engstler-Bmw, Plato & Turner (Seat-aid) .
Meer ook op : http://www.italiaspeed.com/2006/motorsport/touring_cars/wtcc/09_valencia/1010.html .

FIRE
10-10-2006, 14:55
Ik heb ergens gelezen dat Couto ook geinformeerd heeft bij BMW, echter die hebben geen wagen beschikbaar.

Bramzel
10-10-2006, 15:07
Ik heb ergens gelezen dat Couto ook geinformeerd heeft bij BMW, echter die hebben geen wagen beschikbaar.

Misschien geen personeel, maar ze hebben auto's genoeg daar.

FIRE
10-10-2006, 15:11
Lijkt me ook.

Misschien willen ze gewoon niet in zee met Couto? ;)

Petter-Jĺn
10-10-2006, 16:35
80kg : Farfus & Jörg M
45kg : Priaulx & Tarquini én Rangoni
35kg : Rydell & Dirk M
30kg : Terting
25kg : Thompson
20kg : Yvan M, Larini & Nieuwelingen (Couto ?)
15kg : Gené
10kg : Zanardi, Huff, Menu & Morbidelli
5kg : Tavano, Coronel & Huisman
0kg : de rest w.o. :Giovanardi, Balzan

Favorieten voor de titel volgens mij in volgorde : Rydell, Priaulx, Tarquini, Thompson, Dirk, Farfus, Jörg, Yvan en Terting ...

Er gaan brokken vallen in Macau...

Volgens mij +75kg voor Jörg Müller:
*Hij eindigt 3e voor het weekend: +20kg
*Hij gaat van 46 naar 59 punten in het kampioenschap: +5kg
*Hij komt van +50kg -> wordt +75kg

en +20kg voor Thompson:
*Hij eindigt zonder punten in Valencia: -20kg
*Hij komt van +30kg, maar heeft +20kg basisgewicht voor zijn 49ptn in het kampioenschap -> +20kg

Correct me if I'm wrong?
Ik heb een excel-worksheet gemaakt om het tijdens de race bij te houden. Als je wil mail ik het je wel eens door.

Groetjes,
Pieter-Jan.

Bugalfa
11-10-2006, 08:21
Klopt = ge-edit . Mail maar door . Ik was iets te vlug...

Viper GTS-R***
11-10-2006, 08:41
20kg : Thompson, Yvan M, Larini & Nieuwelingen (Couto ?)

Anré Couto? Die ook met een Supra GT500 in Super GT rijd?

EDIT:
66 triple a SARD SUPRA GT

TOYOTA SUPRA (JZA80, 3UZ-FE)
Andre Couto (P)
Katsuyuki Hiranaka TOYOTA TEAM SARD BS

Bugalfa
11-10-2006, 12:55
Die moet toch nog wat anders doen dan 1x per jaar Guia race... 't is idd. dezelfde André .

smiley
11-10-2006, 17:07
Jan Magnussen to Macau for RBM
Previous Formula One-driver from Denmark Jan Magnussen will drive the World Touring Car Championship final at Macau. Magnussen will drive the race with along side Andy Priaulx in the RBM-team to help him for the title, according to SportAutoMoto.
touringcartimes.com

Bramzel
11-10-2006, 17:21
Cool, dat gaat spannend worden. Magnussen rijd een E90 in het Deense toerwagenkampioenschap, waar hij het niet verkeerd doet. Hij zal alleen wel moeten wennen aan de H-bak, want in Denemarken rijd hij met een sequentiele bak.

FIRE
11-10-2006, 22:01
Couto in een SEAT:
The SEAT Sport team has today confirmed that it will run a seventh SEAT León for the final pair of races in the FIA World Touring Car Championship. Joining the Spanish team’s six regular drivers will be Macau resident André Couto. The 29 year old won the Macau F3 Grand Prix in 2000 and was leading the Macau WTCC race last year when he retired with mechanical problems. Couto’s inclusion in the SEAT Sport Squad for his home races underlines the team’s determination to secure both the 2006 Drivers’ and Manufacturers’ WTCC titles.

gwyllion
11-10-2006, 23:57
Dus geen Plato of Turner, veronderstel ik.

Bugalfa
12-10-2006, 11:52
Ik heb het ook gezien op www.motorsport.com trouwens Couto ging er naast vorig jaar, niks mechanical problems . Plato & Turner kan nog steeds met hun btcc-auto : dit WE doet Thompson omgekeerd en rijdt btcc met z'n wtcc-auto . Seat heeft er wel wat poen voor over blijkbaar...
Magnussen met de Bmw verwacht ik niet te veel van eerlijk gezegd . Meer van de Chevy's alhoewel Menu 10 plaatsen achteruit moet op de grid dan moet hij eerst al de start overleven... Larini heeft't meeste ervaring in Macau, maar ook de zwaarste Chevy .
Bij N-technology zijn er vrees ik geen centen, maar ik blijf hopen op Giovanardi en/of Balzan temeer daar ze 0kg zullen hebben .

FIRE
12-10-2006, 13:39
Op de DTC website ontkent Magnussen dat hij op Macau rijdt.

Petter-Jĺn
12-10-2006, 17:44
Klopt = ge-edit . Mail maar door . Ik was iets te vlug...

Sorry, wou het gisteren doorsturen, had niet veel tijd en vond het niet dadelijk, maar blijkbaar kan ik dus geen attachments posten. Ook aan je e-mailadres geraak ik niet via het forum precies.
Enfin, voor de komende wedstrijd zal het handicapgewicht natuurlijk niet meer uitmaken en voor volgend jaar zou ik iets beter moeten maken. Dit werkt wel, maar kan nog veel beter. Als je iets laat weten kan ik nog altijd doorsturen als je wil hoor!

Groetjes,
Pieter-Jan.

gwyllion
17-10-2006, 10:36
Op de DTC website ontkent Magnussen dat hij op Macau rijdt.Raar, want het staat nu op http://www.fiawtcc.com/fiawtcc/macau/2006/sport_sto986384.shtml

Bugalfa
17-10-2006, 12:37
Magnussen 'n vedette met streken ? In dtc moest hij Elgaard voor dulden, bij Jim Matthews was Goossens sneller, bij Corvette is'm ook niet de snelste...
PS : Pieter-Jan E-mail is peter.bens@buga.be

FIRE
17-10-2006, 14:01
Raar, want het staat nu op http://www.fiawtcc.com/fiawtcc/macau/2006/sport_sto986384.shtml

Hij is inmiddels inderdaad officieel bevestigd.


Gio ipv Corthals bij JAS (althans daar ga ik vanuit, bij 1e JAS Honda staat Gio bij 2e JAS Honda staat TBA). Bron: entrylist op Macau website

Bramzel
17-10-2006, 15:11
Magnussen 'n vedette met streken ? In dtc moest hij Elgaard voor dulden, bij Jim Matthews was Goossens sneller, bij Corvette is'm ook niet de snelste...
PS : Pieter-Jan E-mail is peter.bens@buga.be

Kan wel wezen, maar hij is stabiel, een teamplayer, weet als geen ander hoe hij een auto thuis moet brengen. En daar kon Priaulx wel eens veel meer aan hebben dan aan een supersnel iemand.

Bugalfa
17-10-2006, 20:52
Hij is inmiddels inderdaad officieel bevestigd.


Gio ipv Corthals bij JAS (althans daar ga ik vanuit, bij 1e JAS Honda staat Gio bij 2e JAS Honda staat TBA). Bron: entrylist op Macau website

Klopt : hij wist te melden dat hij 'n Brit als ploegmaat zou hebben, daarbij gok ik op Simon Harrison eerder dan Sharp . Anderzijds als die niet met de beloofde centen over de brug komen komt Corthals misschien toch weer in beeld . De nummers toegekend zijn 25 (had Piedone ook in Curitiba) en 26 (nog niet gebruikt) ; 23(Corthals) en 24(Sharp) zijn niet weergegeven ...

Balzan wordt ook niks, die had niet genoeg centen voor de laatste race van't Italiaans superturismo waar hij nog in aanmerking kwam voor de titel die nu naar Colciago met de Seat is gegaan...

Bugalfa
18-10-2006, 20:21
Geen Sharp bij JAS en ook geen 2e wagen als Harrison niet over de brug komt tenzij PYC nog iets uit de Tenneco-hoed tovert : dixit Piedone .

smiley
21-10-2006, 13:06
JAS Motorsport has announced that Fabrizio Giovanardi will rejoin the team for the final round of the World Touring Car Championship in Macau.
giovanardi gaat nog eens wat wtcc rijden !

FIRE
21-10-2006, 13:42
Was al gemeld in dit topic

FIRE
04-11-2006, 20:25
A fourth Alfa Romeo to Macau?
TouringCarTimes have received information that Alfa Romeo will run four cars during the World Touring Car Championship finale at Macau. Regular drivers Augusto Farfus, Gianni Morbidelli and Salvatore Tavano will be on the scene as usual. There is no word yet on who the new driver is.
...
Source: www.touringcartimes.com (http://www.touringcartimes.com/news.php?id=803)


First test for Couto in the SEAT León
Macau’s local hero André Couto had his first test in the SEAT León car that he will drive at his home race track during the FIA World Touring Car Champioship final meeting on November 19.

Couto joined the SEAT Sport team as they visited the Albacete track for a two-day test.

Couto spent an entire day in Albacete getting used to the car and adapting it to his racing style.

He said: “The SEAT León is a great car. It's very effective, but what impresses me the most is its tremendous balance”.
...
Source: www.fiawtcc.com (http://www.fiawtcc.com/fiawtcc/sport_sto1001023.shtml)

Deelnemers (onder voorbehoud)
#1 Andy Priaulx (GBR) - Racing Bart Mampaey (BMW Team UK) - BMW 320si
#2 Gabriele Tarquini (ITA) - SEAT Sport Italy - SEAT León
#3 Rickard Rydell (SWE) - SEAT Sport Sweden - SEAT León
#4 Alessandro Zanardi (ITA) - ROAL Motorsport (BMW Team Italy-Spain) - BMW 320si
#6 Robert Huff (GBR) - Ray Mallock Ltd (Chevrolet Racing) - Chevrolet Lacetti
#7 Nicola Larini (ITA) - Ray Mallock Ltd (Chevrolet Racing) - Chevrolet Lacetti
#8 Alain Menu (SUI) - Ray Mallock Ltd (Chevrolet Racing) - Chevrolet Lacetti
#9 Jordi Gené (ESP) - SEAT Sport Spain - SEAT León
#10 Peter Terting (GER) - SEAT Sport Germany - SEAT León
#11 James Thompson (GBR) - Team Oreca (SEAT Sport UK) - SEAT León
#12 Yvan Muller (FRA) - Team Oreca (SEAT Sport France) - SEAT León
#15 Augusto Farfus (BRA) - N.technology - Alfa Romeo 156
#16 Gianni Morbidelli (ITA) - N.technology - Alfa Romeo 156
#18 Salvatore Tavano (ITA) - N.technology - Alfa Romeo 156
#19 Maurizio Ceresoli (ITA)* - GR Asia - SEAT León
#20 Tom Coronel (NED)* - GR Asia (SEAT Team Holland) - SEAT León
#22 Jan Magnussen (DEN) - Racing Bart Mampaey (BMW Team UK) - BMW 320si
#25 Fabrizio Giovanardi (ITA) - JAS Motorsport - Honda Accord Euro R
#26 TBA* - JAS Motorsport - Honda Accord Euro R
#30 Luca Rangoni (ITA)* - Proteam Motorsport - BMW 320si
#31 Stefano D´Aste (ITA)* - Proteam Motorsport - BMW 320i
#34 Diego Romanini (ITA)* - Wiechers Sport - BMW 320i
#41 Duncan Huisman (NED) - ROAL Motorsport (BMW Team Italy-Spain) - BMW 320si
#42 Jörg Müller (GER) - Schnitzer Motorsport (BMW Team Germany) - BMW 320si
#43 Dirk Müller (GER) - Schnitzer Motorsport (BMW Team Germany) - BMW 320si
#49 TBA* - Wiechers Sport - BMW 320i
#66 André Couto (MAC) - SEAT Sport - SEAT León

* drivers eligible for the Yokohama Independents' Trophy

Bugalfa
10-11-2006, 14:30
Ao Chi Hong doet mee in Ao's racing Bmw 320i, zeg maar Engstler atcc team .
Bron racingworld.it

FIRE
11-11-2006, 14:36
WHAT IF...

* either Augusto Farfus or Peter Terting wins the title:

- he would be the youngest FIA World Champion ever: on the race day Farfus will be 23-years, 2-months and 16-days old, Terting 22-years and 10-months; the current record is held by Fernando Alonso who claimed the 2005 Formula One crown being 24-years, 1-month and 27-days old.

* Augusto Farfus wins the title:

- he would be the first Brazilian World Champion in motor sport after Ayrton Senna in 1991.

- he would give Alfa Romeo their first World title since the 1977 World Sportscar Championship.

* Andy Priaulx wins the title:

- he would equal Roberto Ravaglia (1986 and 1988 ETCC, 1987 WTCC), being FIA Touring Car champion for three years in a row.

* Jörg Müller wins the title:

- he would be the second driver ever to be FIA champion for single-seaters (1996 in F3000) and touring cars after Jacky Ickx who claimed European titles in Touring Cars (1965) and F2 (1967).

* any of Jörg Müller, Dirk Müller and Peter Terting wins the title:

- he would be the first German to win an FIA Touring Car title, ten years after Manuel Reuter in the 1996 International Touring Car Championship.

* Gabriele Tarquini wins the title:

- he would be the first Italian FIA World Champion since Teo Fabi won the 1991 World Sportscar Championship.

* Rickard Rydell wins the title:

- he would be the first Swede to become FIA World Champion in car racing.

* James Thompson wins the title:

- this would reassert the superioriy of the British touring car school, following Priaulx's two titles and the recent success of Ryan Sharp in the FIA European Touring Car Cup.

* Yvan Muller wins the title:

- he would be the second French World Champion of the season together with WRC winner Sébastien Loeb.

* any SEAT driver wins the title:

- this would be the first international motor sport championship won by a Spanish car manufacturer.
Bron: WTCC PR

Bugalfa
14-11-2006, 09:29
Diego Romanini is nu bevestigd op de 49 Wiechers-Bmw . De 2e JAS-entry komt er blijkbaar niet, startnr. is alleszins gedelete .

Mr.Dallara
14-11-2006, 20:56
Gaat spannende slot race net zoals vorig jaar weer live te volgen zijn op de site van eurosport via stream?

(Ik heb geen Eurosport of Motors TV op m'n TV...)

FIRE
14-11-2006, 21:04
Het gehele WTCC seizoen was reeds via www.fiawtcc.com live te volgen.

A.J.
14-11-2006, 21:19
WTCC Finals live on Big Screen @ Wheels in Zolder.
Er zijn al enkele mensen die de finale bij ons komen kijken. Gaat weer een leuke race worden...

Mr.Dallara
14-11-2006, 21:25
Het gehele WTCC seizoen was reeds via www.fiawtcc.com live te volgen.

Okie, wist ik niet! 100X Thanks voor de info! :)

Dan kan ik net als vorig jaar weg gaan tot een redelijk uurtje, thuis komen en gaan supporteren voor Priaulx en RBM voor de 3e op één volgende wereld-/europeese tittel!


Go Andy! :gas:

Bugalfa
16-11-2006, 13:57
Vandaag is er al getest zie Live Timing .

FIRE
16-11-2006, 21:37
Testing
N° Driver Laps Time GAP
1 7 Nicola LARINI (Chevrolet Lacetti ) 9 00:02:34.912
2 8 Alain MENU (Chevrolet Lacetti ) 10 00:02:35.031 + 0.119
3 3 Rickard RYDELL (SEAT Leon ) 9 00:02:35.360 + 0.448
4 1 Andy PRIAULX (BMW 320si ) 10 00:02:35.540 + 0.628
5 12 Yvan MULLER (SEAT Leon ) 10 00:02:35.864 + 0.952
6 41 Duncan HUISMAN (BMW 320si ) 11 00:02:35.867 + 0.955
7 11 James THOMPSON (SEAT Leon ) 10 00:02:35.975 + 1.063
8 6 Robert HUFF (Chevrolet Lacetti ) 11 00:02:36.063 + 1.151
9 9 Jordi GENE (SEAT Leon ) 9 00:02:36.079 + 1.167
10 4 Alessandro ZANARDI (BMW 320si ) 11 00:02:36.174 + 1.262
11 42 Jorg MULLER (BMW 320si ) 10 00:02:36.342 + 1.430
12 66 Andre COUTO (SEAT Leon ) 10 00:02:36.441 + 1.529
13 2 Gabriele TARQUINI (SEAT Leon ) 9 00:02:36.614 + 1.702
14 15 Augusto FARFUS (Alfa Romeo 156 ) 11 00:02:36.633 + 1.721
15 10 Peter TERTING (SEAT Leon ) 10 00:02:36.781 + 1.869
16 43 Dirk MULLER (BMW 320si ) 9 00:02:36.809 + 1.897
17 20 Tom CORONEL (SEAT Leon ) 10 00:02:36.943 + 2.031
18 25 Fabrizio GIOVANARDI (Honda Accord Euro R ) 9 00:02:37.019 + 2.107
19 16 Gianni MORBIDELLI (Alfa Romeo 156 ) 11 00:02:38.532 + 3.620
20 30 Luca RANGONI (BMW 320si ) 11 00:02:38.939 + 4.027
21 40 Jan MAGNUSSEN (BMW 320si ) 10 00:02:40.616 + 5.704
22 18 Salvatore TAVANO (Alfa Romeo 156 ) 11 00:02:42.408 + 7.496
23 19 Maurizio CERESOLI (SEAT Leon ) 10 00:02:45.479 + 10.567
24 62 AO Chi Hong (BMW 320i ) 8 00:02:51.881 + 16.969
25 34 Diego ROMANINI (BMW 320i ) 4 00:02:56.029 + 21.117
26 31 Stefano D'ASTE (BMW 320i ) 00:00:00.000 +

Romanini en D'aste gecrashed:
Two independent drivers suffered crashes. On his first flying lap Stefano D'Aste was entering the Lisboa bend when his front right tyre flew off and he went straight down the run off area, spinning and hitting the barriers.

Later in the session Diego Romanini went wide at the 'R' bend and strayed into the barrier, badly damaging his Wiechers-Sport BMW 320i. As a result the session was red-flagged but resumed shortly after.

Bron: http://www.fiawtcc.com/fiawtcc/macau/2006/sport_sto1009774.shtml

Bugalfa
16-11-2006, 22:43
Tijdens kantooruren kan ik niet op www.fiawtcc.com en www.mstworld.com/live/livetiminges.html . Wie doet me een plezier en post de qualifying even op : http://www.clubquadrifoglio.be/phpBB2/viewtopic.php?p=484#484 ?
Mille Grazie !

Mark
16-11-2006, 23:33
Is de WTCC kampioen 2006 reeds bekend? Helmenfabrikant Arai is zeker van zijn zaak, zie de site van Arai. Blijft een leuke weblog van Rick Winkelman ;)

FIRE
16-11-2006, 23:38
De wijzen komen uit het Oosten ;) :)

Fonne
17-11-2006, 00:02
Is de WTCC kampioen 2006 reeds bekend? Helmenfabrikant Arai is zeker van zijn zaak, zie de site van Arai. Blijft een leuke weblog van Rick Winkelman ;)Er staat daar percies nog een bekende op een zekere P. Kuismannen WC Sidecar Teamchampion
Zou het hier gaan om Pertti ? De voormalige Belcarist ?

Viper GTS-R***
17-11-2006, 00:06
Er staat daar percies nog een bekende op een zekere P. Kuismannen WC Sidecar Teamchampion
Zou het hier gaan om Pertti ? De voormalige Belcarist ?

Suzuki Finland (FIN)

#88 LCR-Suzuki GSXR 1000
Driver: Tero Manninen (FIN)
Passenger: Pekka Kuismanen (FIN)

http://www.superside.com/teams.html

Fonne
17-11-2006, 00:14
Suzuki Finland (FIN)

#88 LCR-Suzuki GSXR 1000
Driver: Tero Manninen (FIN)
Passenger: Pekka Kuismanen (FIN)

http://www.superside.com/teams.htmlAh ok bedankt. Ik dacht al dat het goeie owe Pertti was. Kon ik eigenlijk moeilijk geloven ze.

Compact
17-11-2006, 12:25
Priaulx magistraal tactisch naar de pole!!!!!!

gwyllion
17-11-2006, 12:27
Wat is er gebeurd? Zware crash? Er zijn maar 15 wagens die zich hebben kunnen kwalificeren. Geen enkele Chevrolet rijder en de helft van de Seat mannen (Rydell en Thompson) heeft de kwalificatie limiet gehaald :(

http://www.mstworld.com/msptresult.aspx?eventid=60010&circuitid=6&series=WTCC&venue=Macau&circuit=Guia&resultfile=wtc4

gwyllion
17-11-2006, 12:33
4 BMWs op eerste 5 startposities :frusty: De uitslag van race 1 ligt al volledig vast :mad:

FIRE
17-11-2006, 12:49
Practice 1
N° Driver Laps Time GAP
1 3 Rickard RYDELL (SEAT Leon ) 9 00:02:34.315
2 1 Andy PRIAULX (BMW 320si ) 11 00:02:34.957 + 0.642
3 7 Nicola LARINI (Chevrolet Lacetti ) 7 00:02:35.085 + 0.770
4 42 Jorg MULLER (BMW 320si ) 11 00:02:35.330 + 1.015
5 43 Dirk MULLER (BMW 320si ) 7 00:02:35.592 + 1.277
6 6 Robert HUFF (Chevrolet Lacetti ) 8 00:02:35.621 + 1.306
7 2 Gabriele TARQUINI (SEAT Leon ) 8 00:02:35.621 + 1.306
8 11 James THOMPSON (SEAT Leon ) 10 00:02:35.682 + 1.367
9 4 Alessandro ZANARDI (BMW 320si ) 7 00:02:35.906 + 1.591
10 66 Andre COUTO (SEAT Leon ) 10 00:02:35.976 + 1.661
11 8 Alain MENU (Chevrolet Lacetti ) 9 00:02:35.992 + 1.677
12 12 Yvan MULLER (SEAT Leon ) 9 00:02:36.024 + 1.709
13 20 Tom CORONEL (SEAT Leon ) 10 00:02:36.100 + 1.785
14 40 Jan MAGNUSSEN (BMW 320si ) 11 00:02:36.157 + 1.842
15 25 Fabrizio GIOVANARDI (Honda Accord Euro R ) 9 00:02:36.238 + 1.923
16 10 Peter TERTING (SEAT Leon ) 8 00:02:36.486 + 2.171
17 15 Augusto FARFUS (Alfa Romeo 156 ) 10 00:02:36.487 + 2.172
18 9 Jordi GENE (SEAT Leon ) 8 00:02:36.876 + 2.561
19 41 Duncan HUISMAN (BMW 320si ) 9 00:02:36.969 + 2.654
20 16 Gianni MORBIDELLI (Alfa Romeo 156 ) 8 00:02:38.216 + 3.901
21 30 Luca RANGONI (BMW 320si ) 10 00:02:38.453 + 4.138
22 31 Stefano D'ASTE (BMW 320i ) 10 00:02:38.477 + 4.162
23 18 Salvatore TAVANO (Alfa Romeo 156 ) 10 00:02:38.983 + 4.668
24 19 Maurizio CERESOLI (SEAT Leon ) 10 00:02:44.303 + 9.988
25 62 AO Chi Hong (BMW 320i ) 10 00:02:50.514 + 16.199
26 34 Diego ROMANINI (BMW 320i ) 8 00:02:56.840 + 22.525

Practice 2
N° Driver Laps Time GAP
1 1 Andy PRIAULX (BMW 320si ) 9 00:02:34.335
2 8 Alain MENU (Chevrolet Lacetti ) 8 00:02:34.478 + 0.143
3 7 Nicola LARINI (Chevrolet Lacetti ) 6 00:02:34.585 + 0.250
4 3 Rickard RYDELL (SEAT Leon ) 7 00:02:34.673 + 0.338
5 43 Dirk MULLER (BMW 320si ) 9 00:02:34.742 + 0.407
6 20 Tom CORONEL (SEAT Leon ) 9 00:02:34.777 + 0.442
7 42 Jorg MULLER (BMW 320si ) 10 00:02:34.805 + 0.470
8 12 Yvan MULLER (SEAT Leon ) 8 00:02:34.827 + 0.492
9 11 James THOMPSON (SEAT Leon ) 9 00:02:34.893 + 0.558
10 6 Robert HUFF (Chevrolet Lacetti ) 8 00:02:35.020 + 0.685
11 10 Peter TERTING (SEAT Leon ) 8 00:02:35.090 + 0.755
12 9 Jordi GENE (SEAT Leon ) 7 00:02:35.625 + 1.290
13 4 Alessandro ZANARDI (BMW 320si ) 9 00:02:35.885 + 1.550
14 41 Duncan HUISMAN (BMW 320si ) 9 00:02:35.934 + 1.599
15 15 Augusto FARFUS (Alfa Romeo 156 ) 9 00:02:36.294 + 1.959
16 30 Luca RANGONI (BMW 320si ) 10 00:02:36.544 + 2.209
17 66 Andre COUTO (SEAT Leon ) 9 00:02:36.563 + 2.228
18 16 Gianni MORBIDELLI (Alfa Romeo 156 ) 8 00:02:36.654 + 2.319
19 18 Salvatore TAVANO (Alfa Romeo 156 ) 10 00:02:37.234 + 2.899
20 31 Stefano D'ASTE (BMW 320i ) 7 00:02:37.925 + 3.590
21 19 Maurizio CERESOLI (SEAT Leon ) 10 00:02:40.974 + 6.639
22 62 AO Chi Hong (BMW 320i ) 10 00:02:51.082 + 16.747
23 34 Diego ROMANINI (BMW 320i ) 10 00:02:51.650 + 17.315
24 40 Jan MAGNUSSEN (BMW 320si ) 3 00:10:58.604 + 8:24.269
25 2 Gabriele TARQUINI (SEAT Leon ) 1 00:13:09.156 + 10:34.821
26 25 Fabrizio GIOVANARDI (Honda Accord Euro R ) 00:00:00.000 +

Qualifying
POS NO CL DRIVER NAT CAR TIME LAPS GAP KPH
1 1 Andy PRIAULX GBR BMW 320si 2:33.318 6 143.70
2 43 Dirk MULLER GER BMW 320si 2:34.628 8 1.310 142.48
3 12 Yvan MULLER FRA SEAT Leon 2:34.663 5 1.345 142.45
4 41 Duncan HUISMAN NED BMW 320si 2:34.761 5 1.443 142.36
5 42 Jorg MULLER GER BMW 320si 2:34.896 9 1.578 142.23
6 20 I Tom CORONEL NED SEAT Leon 2:35.476 7 2.158 141.70
7 15 Augusto FARFUS BRA Alfa Romeo 156 2:35.624 7 2.306 141.57
8 25 Fabrizio GIOVANARDI ITA Honda Accord Euro R 2:35.705 4 2.387 141.49
9 2 Gabriele TARQUINI ITA SEAT Leon 2:36.008 7 2.690 141.22
10 40 Jan MAGNUSSEN DEN BMW 320si 2:36.381 7 3.063 140.88
11 10 Peter TERTING GER SEAT Leon 2:38.052 5 4.734 139.39
12 31 I Stefano D'ASTE ITA BMW 320i 2:38.469 7 5.151 139.03
13 16 Gianni MORBIDELLI ITA Alfa Romeo 156 2:38.561 7 5.243 138.95
14 30 I Luca RANGONI ITA BMW 320si 2:39.936 7 6.618 137.75
15 19 I Maurizio CERESOLI ITA SEAT Leon 2:43.664 5 10.346 134.61
Qualification Maxima 2:44.050
4 Alessandro ZANARDI ITA BMW 320si 2:44.268 2 10.950 134.12
9 Jordi GENE ESP SEAT Leon 2:44.281 7 10.963 134.11
66 Andre COUTO MAC SEAT Leon 2:44.552 8 11.234 133.89
18 Salvatore TAVANO ITA Alfa Romeo 156 2:48.698 7 15.380 130.60
6 Robert HUFF GBR Chevrolet Lacetti 2:49.943 8 16.625 129.64
8 Alain MENU SUI Chevrolet Lacetti 2:50.943 7 17.625 128.88
3 Rickard RYDELL SWE SEAT Leon 2:55.171 5 21.853 125.77
34 I Diego ROMANINI ITA BMW 320i 3:21.266 5 47.948 109.46
7 Nicola LARINI ITA Chevrolet Lacetti 13:18.943 1 10:45.625 27.57
11 James THOMPSON GBR SEAT Leon 13:24.187 2 10:50.869 27.39
62 I AO Chi Hong MAC BMW 320i 13:46.094 2 11:12.776 26.67

FIRE
17-11-2006, 12:54
Goede kansen voor Priaulx en BMW in het algemeen i.v.m. titel bij coureurs en fabrikanten.

Regen spelbreker:
The reigning WTCC champion put in quick laps right at the start of qualifying and, when a downpour soaked the track near the start-finish line, there was no chance of his rivals beating his time.

...

The rain was a disaster for title contender Rickard Rydell, who had looked like one of Priaulx's main challengers for the pole slot. The Swede failed to make it out of the pits before the rain came down and will line up 22nd.

There was bad news also for SEAT's James Thompson, who brought the red flag out with 17 minutes of the session remaining when he crashed at Fishermen's Bend. He will start 25th.

Bron: http://www.autosport.com/news/report.php/id/55661

gwyllion
17-11-2006, 13:26
Regen spelbrekerIn combinatie met 2 rode vlaggen.

Ik vind het enorm spijtig dat het kampioenschap nu al volledig beslist is :( Waarom geen 2de kwalificatie sessie?

Als BMW team order geeft, ligt de uitslag van race 1 volledig vast. Tijdens de start vliegen Huisman en J. Muller voorbij Y. Muller dankzij achterwielaandrijving. Huisman blokkeert heel het veld en 3 BMWs staan op het podium :rolleyes:

gwyllion
17-11-2006, 15:27
Rydell kan het nu wel vergeten:
"I have been the fastest SEAT-driver by far and I have been in the top of all practices until qualifying. Sadly I made a mistake on my first flying lap. We had time to repair the car but when I re-entered the track it was much more slippery due to the rain," Rydell said.

"Sadly I lost virtually all chances of taking the title. Anything can happen in Macau, but to believe that I can drive from 22nd place to at least 8th in the first race and take points is simply not realistic."
Idem voor Thompson. Seat moet alles op Tarquini zetten, maar het lijkt mij zo goed als onmogelijk.

Bugalfa
17-11-2006, 20:24
Op www.macau.grandprix.gov.mo kan je video's bekijken van o.a. crash Larini & Thompson . De 1e clip is de recentste : het duurt wel even om te laden .

Mr.Dallara
17-11-2006, 20:32
Voorlopig alles volgens plan dus voor RBM! :) Go Andy! Go Mampay Racing!

Een korte maar krachtige promo clip van de 53rd GP of Macau: http://www.macau.grandprix.gov.mo/mgpc/public_html/highlights/32sec-53rd_MGP_en.wmv

FIRE
17-11-2006, 21:06
Op www.macau.grandprix.gov.mo kan je video's bekijken van o.a. crash Larini & Thompson . De 1e clip is de recentste : het duurt wel even om te laden .
Ondanks dat Macau mischien niet de beste plaats is voor de eindstrijd om de WTCC titel blijft het een prachtig gezicht om die toerwagens door de straten te zien racen. :cool:

smiley
18-11-2006, 20:54
wie weet hoe laat het morgen te zien is.. ?

FIRE
18-11-2006, 21:11
23:30 CET - Qualifying report
00:15 CET - Warm-Up LIVE
04:00 CET - Race 1 LIVE
Race 2 will also be LIVE

Alles op Eurosport 1

Bugalfa
18-11-2006, 22:11
Ik ben op post deze nacht ! Als't regent is't de vraag of ze nog wagens intact gaan hebben voor race 2... De start & 1e bocht gaat vonken geven !

Mr.Dallara
18-11-2006, 22:15
Dus 4u Belgische tijd is race1?


kwestie van geen uur verkeerd te zijn.... (ik ga nog weg sevens en wil geen uur te vroeg thuis zijn, en erger nog zeker geen uur te laat ;) )

Fonne
18-11-2006, 22:17
Dus 4u Belgische tijd is race1?


kwestie van geen uur verkeerd te zijn.... (ik ga nog weg sevens en wil geen uur te vroeg thuis zijn, en erger nog zeker geen uur te laat ;) )Ja om 4 u Live op Eurosport 1.
Ook de warm up wordt live uitgezonden.
CET staat voor Central European Time.

Bugalfa
18-11-2006, 22:49
Couto van p.18 naar p.20
Menu in zowel race 1 als race 2 10plaatsen achterop (leuk vooruitzicht !)
Larini in race 1 10pl. achteruit, maar die stond al laatst ! Of moet die nu in't zeewater starten ?
bron www.fiawtcc.com
Als ze genoeg brokken maken (lees tijd verliezen) mogen de Formule 3 nadien koplampen monteren !

Bugalfa
18-11-2006, 23:26
Op www.fiawtcc.com kan je rechts in de bovenhoek naar Chevy interviews door Pierre Van Vliet gaan Video (grafstemming bij de 3 piloten wat wil je) en je kan zelf ook vragen mailen : tof .
Ik vind het zonde voor Larini : diens prestatie in de trainingen bracht herinneringen aan z'n Nordschleife Dtm epos op .

Mr.Dallara
19-11-2006, 05:07
Het is al 4.05u en ik zie nog steeds de promo clip met de timing er op van de uitzending en dus geen live stream van de race. :(


Is dit normaal?


Ik ben aan het kijken op deze url: mms://event-1-com.eurosport.com/D/101/25706/v0001/reflector:36105

Mr.Dallara
19-11-2006, 05:08
Het is al 4.05u en ik zie nog steeds de promo clip met de timing er op van de uitzending en dus geen live stream van de race. :(

Is dit normaal?

Ik ben aan het kijken op deze url: mms://event-1-com.eurosport.com/D/101/25706/v0001/reflector:36105

Is er nog een andere live stream? url?

JPMontoya
19-11-2006, 05:32
Stomme klootzakken van Eurosport...

Mr.Dallara
19-11-2006, 05:39
Stomme klootzakken van Eurosport...


Dat kan je wel stellen! :fight:


Er is nog wel de live tream van de speaker in Macau: mms://gp2006.macau.ctm.net/GPLive



R1 is gereden en RBM is weer een flinke stap dichter bij de 3e opéénvolgende wereldtitel! :)

1 Priaulx - BMW
2 Huisman - BMW
3 Y Muller - Seat
4 Giovanardi - Honda
5 Farfus - Alfa
6 J Muller - BMW
7 Coronel - Seat


Andy is nog niet kampioen, R2 is nog van belang. Maar kan er iemand mij vertellen wat de stand nu is na R1?
top3?

Voor Macau was de stand van zaken:
1 Augusto Farfus Jr (BRA) 60
2 Andy Priaulx (GBR) 59
3 Jörg Müller (GER) 59
4 Gabriele Tarquini (ITA) 57
5 Rickard Rydell (SWE) 54

J.E.
19-11-2006, 06:14
Andy 69
Farfus 64
Joerg Muller 62

A.J.
19-11-2006, 06:23
Stomme klootzakken van Eurosport...

Hier hebben we de race perfect kunnen zien op Eurosport, zelfs zonder één commercial break... Nice...

Weer mooi werk van RBM...
Hoop dat Priaulx het voor de derde keer op rij kan afmaken...
Met zo'n voornaam moet het lukken :D

Mr.Dallara
19-11-2006, 06:43
De stream is terug tot leven gekomen :) wel de eerste bochten moeten missen van R2 :(


wat een chaos in de eerste ronde! Jeeeeezus! precies niet genoeg takelwagens voorhanden... :fight:

Farfus er ook af en dus uitgeteld voor het kampioenschap.
Het gaat dus nu tussen de 2 BMW's Andy en Jorg respectievelijk op P6 en P1 in race tijdens de SC situatie.

Hopelijk word de race snel vrijgegeven zodat Priaulx plaatsen kan winnen...

Neok
19-11-2006, 07:07
Proficiat RBM

Proficiat Andy

Tweede keer op rij World Champion met slechts één luttel puntje verschil...

:applaus:

Mr.Dallara
19-11-2006, 07:07
Jiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihaa!

Proficiat Andy én vooral proficiat RBM en Bart Mampay!

smiley
19-11-2006, 13:38
mooi voor RBM en Priaulx !
wel jammer dat farfus al meteen met de start van race 2 eraf was gegaan.. anders was het nog wel spannender geweest.. maar kom ik ben blij voor priaulx
ook de prestatie van giovanardi vond ik wel goed, met die jas honda liet hij toch wel wat mooi zien !

wel stom dat de chevy's zo veel pech hebben gehad in de races en quali.. maar kom.. het was toch een geslaagd jaar voor hun met 2 zeges !

edit: bijna vergeten.. yvan muller :worship: beste seat !
te hopen kan hij volgend jaar voor kampioen gaan

FIRE
19-11-2006, 14:42
Warm up
N° Driver Laps Time GAP
1 20 Tom CORONEL (SEAT Leon ) 6 00:02:34.575
2 6 Robert HUFF (Chevrolet Lacetti ) 6 00:02:34.588 + 0.013
3 10 Peter TERTING (SEAT Leon ) 6 00:02:34.673 + 0.098
4 8 Alain MENU (Chevrolet Lacetti ) 4 00:02:34.811 + 0.236
5 42 Jorg MULLER (BMW 320si ) 6 00:02:34.840 + 0.265
6 3 Rickard RYDELL (SEAT Leon ) 6 00:02:34.963 + 0.388
7 66 Andre COUTO (SEAT Leon ) 6 00:02:35.122 + 0.547
8 43 Dirk MULLER (BMW 320si ) 6 00:02:35.359 + 0.784
9 9 Jordi GENE (SEAT Leon ) 5 00:02:35.469 + 0.894
10 40 Jan MAGNUSSEN (BMW 320si ) 6 00:02:35.497 + 0.922
11 4 Alessandro ZANARDI (BMW 320si ) 5 00:02:35.548 + 0.973
12 1 Andy PRIAULX (BMW 320si ) 6 00:02:35.578 + 1.003
13 7 Nicola LARINI (Chevrolet Lacetti ) 5 00:02:35.661 + 1.086
14 12 Yvan MULLER (SEAT Leon ) 4 00:02:35.663 + 1.088
15 25 Fabrizio GIOVANARDI (Honda Accord Euro R ) 5 00:02:35.712 + 1.137
16 41 Duncan HUISMAN (BMW 320si ) 6 00:02:35.749 + 1.174
17 15 Augusto FARFUS (Alfa Romeo 156 ) 6 00:02:36.359 + 1.784
18 2 Gabriele TARQUINI (SEAT Leon ) 4 00:02:36.396 + 1.821
19 16 Gianni MORBIDELLI (Alfa Romeo 156 ) 6 00:02:36.772 + 2.197
20 30 Luca RANGONI (BMW 320si ) 5 00:02:37.147 + 2.572
21 18 Salvatore TAVANO (Alfa Romeo 156 ) 5 00:02:37.453 + 2.878
22 31 Stefano D'ASTE (BMW 320i ) 4 00:02:37.738 + 3.163
23 19 Maurizio CERESOLI (SEAT Leon ) 5 00:02:39.890 + 5.315
24 34 Diego ROMANINI (BMW 320i ) 5 00:02:47.745 + 13.170
25 62 AO Chi Hong (BMW 320i ) 3 00:02:56.259 + 21.684

Race 1
N° Driver Laps Time GAP
1 1 Andy PRIAULX (BMW 320si ) 9 00:23:44.490
2 41 Duncan HUISMAN (BMW 320si ) 9 00:23:45.510 + 1.020
3 12 Yvan MULLER (SEAT Leon ) 9 00:23:45.875 + 1.385
4 25 Fabrizio GIOVANARDI (Honda Accord Euro R ) 9 00:23:47.151 + 2.661
5 15 Augusto FARFUS (Alfa Romeo 156 ) 9 00:23:54.086 + 9.596
6 42 Jorg MULLER (BMW 320si ) 9 00:23:54.985 + 10.495
7 20 Tom CORONEL (SEAT Leon ) 9 00:23:55.579 + 11.089
8 10 Peter TERTING (SEAT Leon ) 9 00:24:04.267 + 19.777
9 6 Robert HUFF (Chevrolet Lacetti ) 9 00:24:11.121 + 26.631
10 11 James THOMPSON (SEAT Leon ) 9 00:24:14.549 + 30.059
11 2 Gabriele TARQUINI (SEAT Leon ) 9 00:24:17.324 + 32.834
12 9 Jordi GENE (SEAT Leon ) 9 00:24:18.251 + 33.761
13 66 Andre COUTO (SEAT Leon ) 9 00:24:18.848 + 34.358
14 43 Dirk MULLER (BMW 320si ) 9 00:24:20.005 + 35.515
15 18 Salvatore TAVANO (Alfa Romeo 156 ) 9 00:24:48.049 + 1:03.559
16 3 Rickard RYDELL (SEAT Leon ) 9 00:24:56.703 + 1:12.213
17 19 Maurizio CERESOLI (SEAT Leon ) 9 00:25:44.582 + 2:00.092
18 34 Diego ROMANINI (BMW 320i ) 9 00:25:54.658 + 2:10.168
19 62 AO Chi Hong (BMW 320i ) 8 00:23:52.104 + 1 LAP
20 30 Luca RANGONI (BMW 320si ) 8 00:24:07.912 + 1 LAP
21 8 Alain MENU (Chevrolet Lacetti ) 7 00:18:42.487 + 2 LAPS
22 7 Nicola LARINI (Chevrolet Lacetti ) 6 00:16:14.039 + 3 LAPS
23 4 Alessandro ZANARDI (BMW 320si ) 6 00:24:01.837 + 3 LAPS
- 40 Jan MAGNUSSEN (BMW 320si ) 1 00:04:19.724 D.N.F.
- 31 Stefano D'ASTE (BMW 320i ) 1 00:06:59.299 D.N.F.
- 16 Gianni MORBIDELLI (Alfa Romeo 156 ) 1 00:07:55.293 D.N.F.

Race 2
N° Driver Laps Time GAP
1 42 Jorg MULLER (BMW 320si ) 11 00:36:01.074
2 12 Yvan MULLER (SEAT Leon ) 11 00:36:03.176 + 2.102
3 20 Tom CORONEL (SEAT Leon ) 11 00:36:03.771 + 2.697
4 11 James THOMPSON (SEAT Leon ) 11 00:36:05.547 + 4.473
5 1 Andy PRIAULX (BMW 320si ) 11 00:36:06.347 + 5.273
6 25 Fabrizio GIOVANARDI (Honda Accord Euro R ) 11 00:36:07.198 + 6.124
7 66 Andre COUTO (SEAT Leon ) 11 00:36:11.418 + 10.344
8 43 Dirk MULLER (BMW 320si ) 11 00:36:12.482 + 11.408
9 4 Alessandro ZANARDI (BMW 320si ) 11 00:36:12.908 + 11.834
10 8 Alain MENU (Chevrolet Lacetti ) 11 00:36:20.450 + 19.376
11 31 Stefano D'ASTE (BMW 320i ) 11 00:36:23.044 + 21.970
12 30 Luca RANGONI (BMW 320si ) 11 00:36:27.650 + 26.576
13 41 Duncan HUISMAN (BMW 320si ) 11 00:36:31.554 + 30.480
14 3 Rickard RYDELL (SEAT Leon ) 9 00:33:36.207 + 2 LAPS
15 34 Diego ROMANINI (BMW 320i ) 9 00:37:18.795 + 2 LAPS
- 62 AO Chi Hong (BMW 320i ) 4 00:18:05.420 D.N.F.
- 10 Peter TERTING (SEAT Leon ) 4 00:18:20.847 D.N.F.
- 18 Salvatore TAVANO (Alfa Romeo 156 ) 1 00:03:26.956 D.N.F.
- 40 Jan MAGNUSSEN (BMW 320si ) 1 00:04:12.137 D.N.F.
- 6 Robert HUFF (Chevrolet Lacetti ) 0 00:00:00.000 D.N.F.
- 2 Gabriele TARQUINI (SEAT Leon ) 0 00:00:00.000 D.N.F.
- 9 Jordi GENE (SEAT Leon ) 0 00:00:00.000 D.N.F.
- 15 Augusto FARFUS (Alfa Romeo 156 ) 0 00:00:00.000 D.N.F.
- 19 Maurizio CERESOLI (SEAT Leon ) 0 00:00:00.000 D.N.F.

Proficiat aan Priaulx! Ik had liever gezien dat een SEAT coureur of Jorg Muller kampioen zou worden echter de Brit is de terechte kampioen.

Ook een mooi resultaat voor Coronel en Huisman. Ik hoop dat Coronel volgend seizoen de beschikking krijgt over een fabrieks SEAT.

senna's kingdom
19-11-2006, 15:23
Priaulx verdient het.
3 keer op rij en dit jaar was het toch wel weer een spannend kampioenschap.
Giovanardi kwam nog aan de deur kloppen en Priaulx kreeg het mentaal toch moeilijk.
Hier kon hij het verliezen.Indien hij een tik kreeg en plaatsen zou verliezen was het het kampioenschap kwijt.
Ik vind dat J.Muller zich naar het einde van het seizoen sterk heeft herpakt.
Ik had zelfs niet verwacht dat het nog tussen J.Muller en Priaulx zou gaan in de laatste race.
Farfus vergooide het zelf door van de baan te kegelen.
In race 1 was al duidelijk dat de balans helemaal niet perfect was.
Oorzaak zal misschien zijn dat de achterste banden nog niet helemaal op temperatuur zijn.Het is dan ook een voorwiel aangedreven auto.
De seat rijder van dit jaar is Coronel die toch regelmatig de fabrieks Seats het leven zuur maakte.
Y.Muller was te wissel vallig.Tegen dat hij voor de tittel gaat is Priaulx op pensioen:D .Ik kan Y.Muller niet hebben.
Trouwens, wat deed hij bij die herstart???
J.Muller was al 2 straten verder.
D.Muller had het in de 2 races wel erg moeilijk.
Macau is toch altijd wel de race van het jaar.
En die honda heeft toch wel potentieel:eek: .Zeker met ene Giovanardi er in.

FIRE
19-11-2006, 15:42
Y.Muller was te wissel vallig.Tegen dat hij voor de tittel gaat is Priaulx op pensioen:D .Ik kan Y.Muller niet hebben.
Trouwens, wat deed hij bij die herstart???
J.Muller was al 2 straten verder.

Oorzaak:

Yvan MULLER – 3rd in Race 1, 2nd in Race 2

“Of course I'm happy with my fourth place in the Drivers' classification on my first season here. As Andy (Priaulx) stated, this is a world championship of the highest level and every small mistake costs points and I made a few mistakes while I was learning. What happened at the re-start of Race 2 was that Peter Terting misfired and slowed. However, there were yellow flags so I wasn't sure whether to overtake. He remained slow so I decided to overtake and everyone else followed me. When I was issued the penalty for three laps I had Tom Coronel flashing his lights at me and I wanted him to go away! In the end the penalty was cancelled so it was fair.”
Bron: WTCC PR



En die honda heeft toch wel potentieel:eek: .Zeker met ene Giovanardi er in.
Die Honda heeft zeker potentieel. Er zijn geruchten dat Honda officieel deel gaat nemen aan het WTCC komend seizoen.

Eindstanden
Drivers Championship
1 A. Priaulx 73
2 J. Müller 72
3 A. Farfus Jr 64
4 Y. Muller 62
5 G. Tarquini 57
6 D. Müller 54
7 R. Rydell 54
8 J. Thompson 54
9 P. Terting 49
10 J. Gené 36
11 A. Zanardi 26
12 N. Larini 24
13 D. Huisman 22
14 G. Morbidelli 22
15 A. Menu 21
16 R. Huff 20
17 T. Coronel 20
18 S. Tavano 15
19 L. Rangoni 14
20 F. Giovanardi 8
21 R. Sharp 6
22 A. Balzan 5
23 A. Couto

Manufacturer Championship
1 BMW 254
2 SEAT 235
3 Alfa Romeo 154
4 Chevrolet 128

Yokohama Independent Trophy
1 T. Coronel 178
2 L. Rangoni 100
3 S. D'Aste 93
4 R. Sharp 75
5 M. Ceresoli 69
7 P. Corthals 57
7 D. Romanini 57
8 A. Balzan 25
9 V. Radermecker 20
10 E. O'Brien 17
11 R. Colciago 14
12 S. Iacone 13
13 R. Romagnoli 11
14 J. Edman 10
15 C. AO 10
16 I. Okyay 9
17 L. Molo 5
18 O. Hidalgo 5
19 E. Naspetti 4
20 R. Bastuck 3
21 M. De Villota 2
22 P. Geipel 2
23 D. Roda 2
24 S. Valli 2
25 J. Janák 2
26 J. Vonka 1

Yokohama Team Trophy
1 GR Asia 247
2 Proteam Motorsport 192
3 JAS Motorsport 132
4 Wiechers-Sport 90
5 DB Motorsport 25
5 Maurer Motorsport 25
7 SEAT Sport Italia 16
8 Zerocinque Motorsport 15
9 Scuderia La Torre 11
10 Peugeot Sport Denmark 10
11 AO's Racing Team 9
12 Kosifler Motorsport 9
13 Equipo TekProm 5
14 GDL Racing 4
15 TFS - Yaco Racing 2
16 Ceskoslovensky Motorsport 2

smiley
19-11-2006, 21:57
De seat rijder van dit jaar is Coronel die toch regelmatig de fabrieks Seats het leven zuur maakte.
Y.Muller was te wissel vallig.Tegen dat hij voor de tittel gaat is Priaulx op pensioen:D .Ik kan Y.Muller niet hebben.

zo wisselvallig was hij toch wel niet oor..
Priaulx haalde 6 x een 0 en 6x het podium (5x 1ste en 1x 2de)
J.Muller haalde 8 x een 0 en 6x podium (4x 1ste en 2x 2de)
Farfus haalde 10 x een 0 en 6x het podium (3x 1ste, 2x 1ste en 1x 3de)
Y. Muller haalde 9 x een 0 en 7x het podium (1x 1ste, 3x 2de en 3x 3de)

als je hem met de rijders voor hem vergelijkt deed hij het toch niet zo slecht ! en was hij toch niet zo onregelmatig..
ik denk dat hij moet leren met gewicht te racen.. race 1 8ste proberen en dan race 2 voor de overwinning gaan..

Steve
20-11-2006, 00:30
Mocht er in de haarspeld niet gepasseerd worden of nog in andere bochten??

German-Power
20-11-2006, 11:53
Mocht er in de haarspeld niet gepasseerd worden of nog in andere bochten??

Ik denk dat het eerder " kan er wel gepasseerd worden in de haarspeld " is . R2 veel dubbel geel . Macau heeft maar weinig inhaal mogelijkheden , enkel de uitrem mogelijkheid op het einde van het rechte stuk .

Z3Cp
20-11-2006, 13:10
Ik vind dat we als Belgen mogen fier zijn op het resultaat van Andy Priaulx en natuurlijk het RBM team onder Bart Mampaey.

Zij hebben het ganse jaar door zeer tactisch gereden, constant punten gescoord en (meestal) uit de brokken gebleven. Dat is de enige manier om in dit kampioenschap bovenaan te eindigen.
Bart Mampaey bewijst nog maar eens dat hij uit het goede racehout is gesneden en moet zeker niet meer onderdoen voor pa Julien (Juma team).

BMW zal nu toch moeten inzien dat er naast het o zo geroemde Schnitzer een ander groot team is. Een Belgisch dan nog...:D :applaus:

A.J.
20-11-2006, 14:44
in de haarspeld mag niet ingehaald worden. Is al jaren zo...

JPMontoya
20-11-2006, 15:26
Leve de mannen van Mechelen!

Mr.Dallara
07-12-2006, 19:43
Iemand intresse in een de cap van Priaulx van het podium in Macau?

>> http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ih=006&sspagename=STRK%3AMESE%3AIT&viewitem=&item=160057527151&rd=1&rd=1

het gaat wel wat geld kosten....