PDA

View Full Version : Beetje verduidelijking aub


Jerre
09-10-2006, 11:49
Sorry mensen, maar ik ben hier een beetje mijn draad kwijt :rolleyes:
Half dit jaar heb ik de autosport herontdekt :eek: (in lagere school grote fan geweest, maar toen werd Eurosport betalend ;)) maar ben mijn weg nog aan 't zoeken tss de verschillende klassen, categorieën, organisaties en dat soort dingen.
Daarmee dat ik nog maar een beetje kan volgen over die veranderingen in het Belcar gebeuren waarover op dit forum gepraat wordt.

Dus als ik het goed heb gaan we geen Vette's e.d. meer zien in de Belcar volgend jaar, dat we hiervoor naar Frankrijk moeten dan en dat er meer BTCS op Zolder te zien gaat zijn (sorry als ik er naast ben als dit al zo is, ik ben alleen nog maar naar Belcar gaan zien op Zolder :o).

Correct me if I'm wrong please :o

Z3Cp
09-10-2006, 14:46
Tja, Jerre... Ik denk niet dat er momenteel gasten zijn die je kunnen wijzer maken. Alles is voorlopig nogal voorwaardelijk gesteld. Afwachten dus wat de officiele kanalen de volgende weken gaan melden.

Toch effe een aanzet :
In grote lijnen komt het erop neer dat men Belcar enkel voor GT's openstelt en de BTCS enkel voor toerwagens. Men wil ook een aantal gezamelijke raceweekends organiseren, waarbij ieder dan in zijn eigen race rijdt. Daarnaast zou de 12 uren (Francorchamps) en de 24 uren (Zolder) een gezamelijke wedstrijd worden.
In de Belcar wil men de GT1's schrappen (wegens te weinig en te dominant) en enkel de GT2 klasse en de Fia GT3 klasse behouden.
Op BTCS vlak is verder nog niet veel gemeld.

Ik neem aan dat er nog aanvullingen komen op mijn aanzet tot opheldering.:D

ICEMAN
09-10-2006, 22:21
In de Belcar wil men de GT1's schrappen (wegens te weinig en te dominant) en enkel de GT2 klasse en de Fia GT3 klasse behouden. Er blyven 3 klasses in de Belcar. GT2 (nu de klasse 2), GT3 (nu de klasse 3) & FIA GT3.

Viper GTS-R***
09-10-2006, 22:41
Er blyven 3 klasses in de Belcar. GT2 (nu de klasse 2), GT3 (nu de klasse 3) & FIA GT3.
Logisch zou zijn dat ze die GT3 (nu de klasse 3) gewoonweg GTC noemen (GT Cup zoals in British GT).
Ik spreek dus NIET over die FIA GT3's, om verwaring te vermijden!
Nuja dat lezen we binnen enkele weken/maanden wel;)

ICEMAN
09-10-2006, 22:49
De GT3 klasse zou voorbehouden zijn voor Cup wagens.

Jerre
10-10-2006, 10:27
Dank u voor de verduidelijking tot dusver :)