PDA

View Full Version : Mijn ervaringen na twee maand aldi pc


Ferrari Forever
21-01-2002, 12:04
Nog 's wat betreft mijn pceetje dat ik einde november in de Aldi heb gekocht. Na twee maand intensief gebruik kan ik jullie nu eens eindelijk een objectief oordeel geven :

Voor :
- Uitzonderlijk stabiel, al valt dat misschien toe te schrijven aan die XP. Die overigens nog verre van perfect is, maar voor de paar kleine problemen die ik al heb gehad, heb ik altijd een oplossing gevonden op de forums van Microsoft. Microsoft zelf rept er meestal natuurlijk met geen woord over
- Prachtig afgewerkt. Binnenin is alles biezonder netjes afgewerkt, je krijgt een nederlandstalige handleiding en een pak software. Ook toekomstgericht met om 2 firewire aansluitingen.
-specs : ga ik hier niet herhalen, maar is toch een behoorlijk krachtig machientje (geforce 3ti, 80GB,256 mb...)
Tegen
- 256 mb SDRAM. Waarom ze niet gekozen hebben voor DDR ram, gezien het kleine prijsverschil, is me een raadsel. IK moet er wel meteen bij zeggen dat ik , in de praktijk daar weinig of geen last van heb. Meestal speel ik mijn games (ook Max payne) onder 1280x768 en de frame rate is uitstekend.

Conclusie :
Niet het perfecte systeem, maar in de 10 jaar dat ik nu bezig ben, qua stabiliteit, afwerking, prijs-kwaliteit, wel met een straatlengte voorsprong het beste systeem dat ik totnogtoe heb gehad.

airco
21-01-2002, 12:41
vwalla, gij content iedereen content

maybe dak mijn mening dan ies moet herzien zene. Van de nieuwe generatie aldi PC's heb ik er nog geen gezien. Ook nog geen ter herstelling binnen gehad, dus das al een mooie vooruitgang (bij de 1e versie was het al na 4 weken prijs, nvdr.).

airco

Ferrari Forever
21-01-2002, 13:09
tja, ik kan alleen maar zeggen dat ik er tevreden mee ben. En wees maar zeker dat ik geen pc bij de aldi zou gekocht hebben als ik geen goeie dingen had gehoord van mensen die eerder zo'n ding reeds hadden gekocht bij den Aldi.
Trouwens, de winkel waar ik mijn vorige computer had gekocht (en die dus maar half en half werkte, maar waarvoor ik dus uiteindelijk mijn geld teruggekregen heb - zie een vorige post) is failliet , zo heb ik gisteren bij het voorbijrijden gezien. Kon ook niet blijven duren, de knoeiers.

Pascal
21-01-2002, 13:38
Ik ben reeds 3 jaar in het bezit van een "ALDI-PC" en heb er nog geen klagen over gehad. Maar ja ik ben dan ook een pure leek op informaticagebied. Ik heb me net als Ferrari Forever laten leiden door de goede kritieken die ik voordien over deze toestellen had gehoord.

Moet er wel bijzeggen dat 6 maanden geleden mijn modem naar de eeuwige jachtvelden verdween. Dit vond ik echter niet erg vermits ik nu een goed excuus had om ADSL aan te schaffen.

C U

Oneliner
21-01-2002, 19:45
Originally posted by Ferrari Forever

Trouwens, de winkel waar ik mijn vorige computer had gekocht (en die dus maar half en half werkte, maar waarvoor ik dus uiteindelijk mijn geld teruggekregen heb - zie een vorige post) is failliet , zo heb ik gisteren bij het voorbijrijden gezien. Kon ook niet blijven duren, de knoeiers.

Huis peter??

Ferrari Forever
21-01-2002, 20:04
Nope, een zaak in Aalst (ik woon op 5 km van Aalst)

airco
22-01-2002, 00:01
huis Peter zijn die failliet ???

nie datet me veel kan schelen zene, mor das toch 1 van de zaken die ik kende. Buiten diegene waar ik mijn eigen stuff haal natuurlijk.

airco

Oneliner
22-01-2002, 18:00
Mjah ik heb da erges gehoord.
die hun winkel(s) waren de slechtste nog niet...