PDA

View Full Version : Vroemdag


Jemme
09-10-2006, 19:47
En gaat er hier volk volgende dinsdag (17/10) naar Vroemdag? Na een jaartje stalling komt de MX5 nog eens buiten :worship:

LeonM
09-10-2006, 19:59
En gaat er hier volk volgende dinsdag (17/10) naar Vroemdag? Na een jaartje stalling komt de MX5 nog eens buiten :worship:

Hoe gaat dat in zijn werk, zo'n VROEMdag? Graag ook info over hoe en waar aan te melden en evt. kosten. Max. 95 decibel neem ik aan. Afgelopen vrijdag had ik 1x 95,7 en op het laatst 96, mocht ik vertrekken met mijn Anglia.:(

Jemme
10-10-2006, 08:39
Vrij eenvoudig eigenlijk. Je schrijft je in voor 5/10 (dus nu te laat), je gaat naar daar en neemt om de 3-4 ronden een ander kindje mee voor een circuitdoop. Er wordt redelijk beschaafd gereden, gezien je soms wel heel jonge kinderen mee neemt.
Er zijn geen kosten aan verbonden, enkel je benzine en slijtage kosten. Toegang tot het circuit en lunchpakket krijg je gratis.
Nadien is het een uurtje vrij rijden, waar helm verplicht wordt. De 95dB regel is ook van toepassing.

arno_tt
10-10-2006, 09:36
Leon,

had even wat gezegd, had je mijn nr en transponder kunnen hebben afgelopen vrijdag. Bij mij was er om 2 uur een bougie uit de kop gevlogen van de goggo :(
Had je in ieder geval nog wat olie kunnen opstoken uit je nieuwe motortje :D

tot binnenkort, als we eens naast elkaar naar de bocht kunnen vliegen!!!!

groetjes
arno
www.nsutt-scirocco.nl

LeonM
10-10-2006, 10:18
Leon,
had even wat gezegd, had je mijn nr en transponder kunnen hebben afgelopen vrijdag. Bij mij was er om 2 uur een bougie uit de kop gevlogen van de goggo :(
Had je in ieder geval nog wat olie kunnen opstoken uit je nieuwe motortje :D
tot binnenkort, als we eens naast elkaar naar de bocht kunnen vliegen!!!!
groetjes
arno
www.nsutt-scirocco.nl

Hee Arno,
het was rond 17u45 toen ik de laatste overtreding beging, het was toch bijna gedaan. Moeten idd eens ergens samen gaan gummen:gas:
Ga jij naar die Vroemdag ?

arno_tt
10-10-2006, 10:31
hoi Leon

haal ik niet, moet eerst de kop even maken, en wil daarna eerst de keuring bij de RDW doorvoeren, daarna gaat de motor eruit om het koelprobleem op te lossen, misschien dat ik het allemaal haal om de eran middag van 3 november te kunnen benutten
Kom gerust eens langsrijden in nieuwstadt bij bij of bij speedservice als ik er aan het sleutelen ben
groetjes
arno

stars
12-10-2006, 07:33
Als er paddockers moesten zijn die graag gaan vroemdaggen (Vandaele here i come) laat maar iets weten.
Ik heb ons team namelijk ingeschreven met 2 wagens en kreeg gisteravond doodleuk te horen dat ik geen vrijaf kan krijgen die dag :frusty:

Grtz

Han
12-10-2006, 19:40
Als er paddockers moesten zijn die graag gaan vroemdaggen (Vandaele here i come) laat maar iets weten.
Ik heb ons team namelijk ingeschreven met 2 wagens en kreeg gisteravond doodleuk te horen dat ik geen vrijaf kan krijgen die dag :frusty:

Grtz

Mocht je nog niemand gevonden hebben om je plaatsje over te nemen, ben ik wel geïnteresseerd.

Han
13-10-2006, 14:39
@Stars, heb u reeds geantwoord via PM.

M545i
16-10-2006, 10:32
Ben ook geinteresseerd om nog een plaatsje als je er nog één hebt?

Thanks,
Mischa

Dirtdevil
16-10-2006, 11:02
Ben er morgen ook bij!

Blijkbaar is iedereen die vorig jaar deelgenomen heeft automatisch ingeschreven! Heb in ieder geval zo een mailtje ontvangen wat mij mijn deelname meldt en waarin een briefing in bijlage zit! :applaus:

Leuk voor de kinders, en na 2 jaar inactiviteit met de corsa de ideale gelegenheid om me op te warmen voor de wintersprint! :worship:

greetz

M545i
16-10-2006, 11:09
Wij doen al van de eerste keer mee maar deze keer krijg ik vandaag te horen dat er niet genoeg plaatsen zijn!? De clubs hebben blijkbaar teveel plaatsen opgeslorpt.:mad: Waaronder velen wel een logger en startnummer hebben maar liever op de parking hun bumper nog een keertje staan op te blinken in plaats van met de kinderen te rijden......

R.T.
16-10-2006, 12:59
Ben er morgen ook bij!

Blijkbaar is iedereen die vorig jaar deelgenomen heeft automatisch ingeschreven! Heb in ieder geval zo een mailtje ontvangen wat mij mijn deelname meldt en waarin een briefing in bijlage zit! :applaus:

Leuk voor de kinders, en na 2 jaar inactiviteit met de corsa de ideale gelegenheid om me op te warmen voor de wintersprint! :worship:

greetz

kheb deze mail ook gehad in september. Maar vanmorgen heb ik dus ook dezelfde mail ontvangen als M545i..... snap het niet goed wat ze hiermee willen bereiken.. ik vrees toch wel dat het morgen ambras gaat zijn als sommigen een njet gaan krijgen...

Dirtdevil
16-10-2006, 13:29
@ R.T

Heb deze mail niet ontvangen, maar als dat idd zo is, dan denk ik dat de individuele rijders ook best even blok vormen en deftig van hun neus maken!
Denk niet dat gelegenheids "johny" clubs hiervoor beter geschikt zijn!

Grrrrr ...... :mad:

LeonM
16-10-2006, 14:49
Als ik dit allemaal lees ben ik blij dat ik vorige week besloten heb om niet te gaan. Ik ben benieuwd wat daar morgen uit gaat komen. :fight:
Je moet natuurlijk wel weten wat de organisatie nu eigenlijk wil, of met de kinderen in johny-bakken over het circuit toeren, of de kinderen in wedstrijdauto's laten kennismaken met de autosport.

A.J.
16-10-2006, 14:54
Ik hoop dat ze een "snelheidsbeperking" opleggen. Als ik hoor hoeveel totaal onervaren mensen gaan rijden op het circuit vind ik het allemaal een beetje onverantwoord aan het worden...
Verder een mooi initiatief...

Rohrl-fan
16-10-2006, 14:56
Ik hoop dat ze een "snelheidsbeperking" opleggen. Als ik hoor hoeveel totaal onervaren mensen gaan rijden op het circuit vind ik het allemaal een beetje onverantwoord aan het worden...
Verder een mooi initiatief...

Ik reed er vorig jaar zelf tussen. Andy, ik kan je alleen maar volgen in je redenering!

Dirtdevil
16-10-2006, 14:57
:applaus: Groot gelijk andy! 120 op het rechte stuk! 70 in de flauwe bochten, 50 in de chicanes en in de scherpere bochten 30!
Bij de ingang van de pitlane uitstappen en stapvoets uw "vwatuur" binnenduwen! :gas:

Rohrl-fan
16-10-2006, 15:09
:applaus: Groot gelijk andy! 120 op het rechte stuk! 70 in de flauwe bochten, 50 in de chicanes en in de scherpere bochten 30!
Bij de ingang van de pitlane uitstappen en stapvoets uw "vwatuur" binnenduwen! :gas:

Als ik zag hoe gij de 1ste linkse inging vorig jaar bedenk ik me dat dat voor u nog niet zo slecht zou zijn! ;) Just kidding! Ik zou willen dat ik het zelf kon!

Dirtdevil
16-10-2006, 15:18
Als ik zag hoe gij de 1ste linkse inging vorig jaar bedenk ik me dat dat voor u nog niet zo slecht zou zijn! ;) Just kidding! Ik zou willen dat ik het zelf kon!


Valt de linkse dan onder 70 of 50? :o

Neen, maar ik geef jullie groot gelijk hoor! Er zitten een aantal "cowboys" tussen die totaal de bedoeling van het gebeuren niet snappen!
De vroemdag is grandioos leuk, maar in de eerste plaats staan de deelnemers er voor in de minder bedeelde kinderen een onvergetelijke dag te bezorgen!

Heb vorig jaar bewust niet meer deelgenomen aan het vrij rijden omdat er een paar "wacko's" het wel erg bont maakten!
En dan denk ik eerder aan mensen met een geel zwarte decoratie voor en achter op de wagen ... :)

@ Rohrl-fan

Ben je er morgen ook?

Greetz

LeonM
16-10-2006, 15:21
Ik hoop dat ze een "snelheidsbeperking" opleggen. Als ik hoor hoeveel totaal onervaren mensen gaan rijden op het circuit vind ik het allemaal een beetje onverantwoord aan het worden...
Verder een mooi initiatief...

Dat is ook de reden waarom ik niet deelneem. Indianen-verhalen gehoord van vorige jaren. Ik vind het initiatief mooi, en met duidelijke afspraken en ervaren rijders zou ik best willen deelnemen.

Rohrl-fan
16-10-2006, 15:23
@ Rohrl-fan

Ben je er morgen ook?


Helaas niet. Mijn Integra is van zijn kenteken af en staat momenteel te koop. Het werd allemaal een beetje te kostelijk. Vind het wel jammer, want vorig jaar vond ik het een zalige dag!

Dirtdevil
16-10-2006, 15:26
Ik vind het initiatief mooi, en met duidelijke afspraken en ervaren rijders zou ik best willen deelnemen.

Probleem: hoe ga je voldoende ervaren piloten bij mekaar krijgen om meer dan 1000 kinderen een co-zitje aan te bieden!?
Ik begrijp wel waarom men toevlucht zocht bij clubs, maar ik kan niet begrijpen waarom bepaald rijgedrag niet gesanctioneerd wordt ...

Greetz

LeonM
16-10-2006, 16:10
Probleem: hoe ga je voldoende ervaren piloten bij mekaar krijgen om meer dan 1000 kinderen een co-zitje aan te bieden!?
Ik begrijp wel waarom men toevlucht zocht bij clubs, maar ik kan niet begrijpen waarom bepaald rijgedrag niet gesanctioneerd wordt ...
Greetz

vrijdag 6 okt j.l. was er ook zo'n "meerijdag", georganiseerd door bedrijven, voor klanten en medewerkers. Daar waren er ook heel wat mensen die meereden. Er waren redelijk wat wedstrijdautos aanwezig, die daar elk 2 of 3 ronden reden met een co. Ik weet niet precies hoeveel, maar ik heb i.i.g. bijna continu gereden tussen 13u00 en 18u00. Mooie gelegenheid om mijn nieuwe motor te roderen. Vond het allemaal goed geregeld, die dag.
Ik ben het met je eens dat 1000 kinderen heel veel is. Stel je rijdt veilig je rondjes en doet er 3 per gast aan 2min30 per ronde, dan zou je met in-uitstappen 10 min. per gast nodig hebben. Kun je er 6 per uur meenemen. Stel je rijdt in totaal 6 uur rond, heb je er 36 meegenomen. Als ieder dat doet, en hun autos blijven probleemloos, heb je 27,7 auto nodig om 1000 kinderen een leuke dag te bezorgen. Neem nog wat reserve, dan moet het toch mogelijk zijn om 35 tot 40 autos te krijgen om rond te rijden ? Ik denk dan niet alleen aan de vaste circuitrijders, maar ook ERAN-rijders, rally-en rallysprint rijders enz. Zou toch moeten lukken, niet?

Z3Cp
16-10-2006, 18:02
Wij doen al van de eerste keer mee maar deze keer krijg ik vandaag te horen dat er niet genoeg plaatsen zijn!? De clubs hebben blijkbaar teveel plaatsen opgeslorpt.:mad: Waaronder velen wel een logger en startnummer hebben maar liever op de parking hun bumper nog een keertje staan op te blinken in plaats van met de kinderen te rijden......

Hola, hola, waarom schieten op clubs ? Hebben jullie het alleenrecht op Circuit Zolder ?
Ik ben via BMW Vlaanderen ingeschreven, omdat ik lid ben bij hun. Maar mijn circuitervaring deed ik op tijdens de Eran days.

Het is eerstens al interressanter voor de organisator om clubs te vragen. Je bereikt er in 1 klap meer mensen mee... En zoals al iemand aangaf, het is een karwei om dat allemaal bijeen te krijgen om die gasten een fijne dag te laten beleven. En daar gaat het toch om ?
Verder denk ik dat er tussen beide groepen (clubs en racers) cowboys zitten. Men heeft gewoon nood aan een doortastend iemand die zo'n kerels stante pede van het circuit zet.
En tot slot : bij BMW Vlaanderen ga je d'er niet veel tegenkomen die staan te poetsen in de paddock. Freude am Fahren, weet je wel ;)
Ik hoop alvast dat het er morgen beleefd aan toe zal gaan, want met een hoop herrie is het uiteindelijke doel van de dag niet gebaat...

Dirtdevil
16-10-2006, 18:06
En zoals al iemand aangaf, het is een karwei om dat allemaal bijeen te krijgen om die gasten een fijne dag te laten beleven. En daar gaat het toch om ?
Verder denk ik dat er tussen beide groepen (clubs en racers) cowboys zitten. Men heeft gewoon nood aan een doortastend iemand die zo'n kerels stante pede van het circuit zet.


Inderdaad!
Naar wat ik de laatste jaren gezien heb ( en ik ben er bij sinds 2000) ligt het probleem niet zozeer bij de belgische racers of clubleden!

Hou het morgen maar eens in de gaten en je zal zien dat ik gelijk heb ..... :)

Jemme
16-10-2006, 21:32
Er komen 280 auto's gespreid over 2 sessies???? Dus met z'n 140 samen op het circuit.... euh dat wordt file rijden !

LDWRX
17-10-2006, 18:36
zoals elk jaar blije gezichten bij de kinderen en de rijders, het weer zat ook mee; en het ging er vrij gedisciplineerd aan toe; een pluim voor de deelnemers

http://www.imagestation.com/album/pictures.html?id=2100628925

http://img.photobucket.com/albums/v108/ldwrx/vroemdag2006/HPIM1169.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v108/ldwrx/vroemdag2006/HPIM1178.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v108/ldwrx/vroemdag2006/HPIM1186.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v108/ldwrx/vroemdag2006/HPIM1203.jpg

R.T.
18-10-2006, 16:12
Als je naar onderstaande link gaat, snap je waarom er zoveel Nederlanders komen rijden op de (Belgische) vroemdag.... zeer interessante communicatie :no:

http://www.subaruclub.nl/forum/viewtopic.php?t=23085&sid=b965fa3600037a72f9dbc00165c3dc07

loe
18-10-2006, 16:15
@jemme uwen Mx5 klont graaf :)

Jemme
18-10-2006, 20:59
De mijne? Ik denk het niet. Ik was met mijne muisstille boswachter groene daar. Iemand soms fotos van de MX'ers in actie?

loe
18-10-2006, 21:48
o jawel,

uw rechte vertandingen klonken heel goe :)

of was het een diff? of ne blower? :)

't klonk heel speciaal alleszins :applaus:

Z3Cp
18-10-2006, 22:30
Als je naar onderstaande link gaat, snap je waarom er zoveel Nederlanders komen rijden op de (Belgische) vroemdag.... zeer interessante communicatie :no:

http://www.subaruclub.nl/forum/viewtopic.php?t=23085&sid=b965fa3600037a72f9dbc00165c3dc07

Amai zeg...! Ik vond al dat er zo'n hoop Subaru's aanwezig waren.
Moeten we binnenkort ook in de organisatie gaan, om nog te kunnen meerijden ?
Hoog tijd dat men op Zandvoort ook zo'n evenement gaat organiseren.

Jemme
19-10-2006, 08:29
o jawel,

uw rechte vertandingen klonken heel goe :)

of was het een diff? of ne blower? :)

't klonk heel speciaal alleszins :applaus:


Nee hoor, De witte MX had ne blower en een van de rode een turbo. Ikke met mijne groene bijna volledig standaard. Het 'fluitend' geluid dat je waarschijnlijk bedoeld is mijn lichter vliegwiel.

joost@X
19-10-2006, 17:11
Inderdaad!
Naar wat ik de laatste jaren gezien heb ( en ik ben er bij sinds 2000) ligt het probleem niet zozeer bij de belgische racers of clubleden!

Hou het morgen maar eens in de gaten en je zal zien dat ik gelijk heb ..... :)

Het was een mooie dag.
wel 1 auto die kort ging en dat had vorig jaar al moeten gebeuren.
zonde dat er een kind bij zat toen de passagierskant aan flarde ging.

http://img102.imageshack.us/img102/3464/dsc03786oo1.jpg
zoals ook op het SCN omschreven boontje komt ..........

Julle
19-10-2006, 17:29
Ik wens dit niemand toe, maar hij reed mij verleden jaar ook bijna het decor in terwijl hij meer dan plaats genoeg had . :mad:

joost@X
19-10-2006, 19:03
Ik wens dit niemand toe, maar hij reed mij verleden jaar ook bijna het decor in terwijl hij meer dan plaats genoeg had . :mad:
idd je wenst het niemand toe!

er is vorig jaar ook veel geklaagd over hem.

Z3Cp
20-10-2006, 12:21
Ik wens dit niemand toe, maar hij reed mij verleden jaar ook bijna het decor in terwijl hij meer dan plaats genoeg had . :mad:

Heb hem dit jaar ook binnendoor gekregen aan de Villeneuve. Beetje verder kon ik dan weer op zijn bumper rijden. Rare rijlijnen trouwens.:(
Is idd niet gepast om met een kind naast je zo onnozel te doen...

Rohrl-fan
20-10-2006, 17:43
Ik heb vorig jaar geen last gehad van die Seat, ik denk zelfs dat die in de andere groep reed, maar ik hab me toen wel serieuze vragen gesteld bij het rijgedrag van iemand met een zwarte E36 M3. Gelukkig is er toen niets foutgelopen.