PDA

View Full Version : Karten in Londen?


Rohrl-fan
16-10-2006, 11:05
Beste mede-paddockers,

Over enkele weken vertrek ik eindelijk zelf op vakantie. Samen met de vriendin ga ik voor enkele dagen naar Londen, wat altijd al leuk gaat zijn. (Bezoekje bij Motorbooks is al gepland! ;-)) Maar goed, als ik dan toch in Londen ben zou ik wel eens willen zien hoe een indoorkarting er in de autosportminnende UK uitziet. Staat bijvoorbeeld het stuur op een Engelse kart rechts? ;)

Ik heb al eens een kijkje genomen op het wereldwijde web en heb al enkele adresjes gevonden, maar als ik het goed lees kan je als individu daar niet rijden. :( Blijkbaar moet je meestal met minsten 4 zijn.

Zijn er hier mensen die al eens ergens in Londen hebben gereden? En was dat goed te doen? Op welke baan was dat? We gaan wel per Eurostar, dus moet ik er kunnen geraken per metro want ter plaatse heb ik geen auto ter beschikking.

Speesman
16-10-2006, 15:06
Hier ben ik ook wel eens geinteresseerd in.

Als ik in het buitenland ben, probeer ik om daar eens te gaan karten. Zo kan ik het wat met karting in Belgie vergelijken (voorlopig veruit het beste vind ik).

Rohrl-fan
16-10-2006, 15:12
Ik heb ondertussen naar 2 zaken mails verzonden en antwoord gekregen. Blijkbaar is het in de UK niet zo vanzelfsprekend om "eens efkens wat te komen vlammen". De ene zaak start een sessie niet met minder dan 4 deelnemers, de andere zelfs niet onder de 10! :eek: Ook wordt er veel gereden op LPG en zelfs op elektriciteit!!! Hmmmm... :rolleyes:

Rohrl-fan
20-11-2006, 19:08
Voor diegenen die dit intereseert heb ik een (klein) beetje info over karten in Londen. Na op voorhand het net afgesurft te hebben vond ik slechts 1 firma waar je een formule had om als individuele klant te komen rijden.

Dit was bij de firma "revolution karting", gelegen op 5 minuutjes wandelen van de underground (Mile End op de Central-line). Daar kan je een zogenaamde "practice session" boeken. Het mag gezegd worden dat dit serieus duur is. Je mag 16 rondjes rijden (zonder timing, hoewel men die op vraag wel wil opzetten) en daarvoor moet je dan maar liefst £20,- voor ophoesten, een slordige €30,-! :eek: Het bijzondere is dat je (zoals in mijn vorige posts te lezen is) op electriciteit rijdt, wat eigenlijk bijzonder goed meeviel.

Het is een buitenparcours, maar zeker niet te vergelijken met wat je mag verwachten in bv. Genk. Ik had het geluk dat het net goed geregend had voordat ik ging rijden, met de nodige glij- en slippartijen tot gevolg. (Hebben die wetracejes die ik gedaan heb dan toch nut gehad! ;) ) Het was duur, maar fun!!! Voor een keertje moet dat kunnen, hé!

Jochie
21-11-2006, 17:59
Daar kan je een zogenaamde "practice session" boeken. Het mag gezegd worden dat dit serieus duur is. Je mag 16 rondjes rijden (zonder timing, hoewel men die op vraag wel wil opzetten) en daarvoor moet je dan maar liefst £20,- voor ophoesten, een slordige €30,-! :eek:

De dingen kosten hier bijna altijd meer £ als bij ons Euros, dus om iets exclusiefs te zijn vind ik het echt nog meevallen van prijs.
Verwacht u aan een zeer veilige maar eerder saaie bedoening.

Voor Londen trips, gewoon het maximale bedrag meenemen wat ge wilt/kunt spenderen en doen waar ge goesting in hebt tot het op is.
Als ge hier begint te rekenen bij het uitgeven wordt ge gewoon depri ...
heb morgen als tegengif afspraak met een DB9 :D