Log in

View Full Version : Tom Boonen in de 10hrs of Zolder

GT2-R
17-10-2006, 17:07
Vandaag in de Standaard:

In 2002 werd hij op de fiets nog 38ste op het WK in Zolder, op 11 november gaat Tom Boonen voor winst in een Porsche in de Belcar 10hrs of Zolder. Deze 'mini 24uren van Zolder' geldt als de traditionele afsluiter van het raceseizoen. Jaarlijks nemen er BV's aan deel. Voor de tweevoudig winnaar van de Ronde van Vlaanderen, die zoals bekend een zwak heeft voor snelle wagens, wordt het zijn debuut in een competitiewagen. Boonen zal slechts de eerste twee of drie uren voor zijn rekening nemen. 's Avonds moet hij naar Brugge waar de beste profrenner van het jaar zal worden gehuldigd op het Gala van de Flandrien

:eek: :eek: :) :) .

schumivill
17-10-2006, 17:30
Mja,aan alle aspirant autosporters,word eerst bv,ge moogt dan onmiddellijk in een Porche kruipen :crazy:,de speaker op Zolder mag het zinnetje "Tommeke,Tommeke,wat doede nu" al instuderen :D

B.V.S.
17-10-2006, 17:34
Goede publiciteit... alleen een rijdende chicane erbij.

Brecht
17-10-2006, 17:38
Hij gaat rijden met de GLPK Porsche.
Hij zal team vormen met Kumpen en Longin en eventueel nog een 4de man.

Hij moet wel nog zijn licensie halen.

eea te lezen op racingworld.be

GT2-R
17-10-2006, 17:42
GLPK heeft het weer goed voor elkaar! Op het vlak van publiciteit is dit natuurlijk een prachtige zet van Kumpen en Co. Ik wens hen alvast veel succes toe, maar ik zie hen eerlijk gezegd niet op het podium finishen...

Neo-242
17-10-2006, 18:23
Ik heb Boonen meermaals in interviews horen zeggen dat hij na zijn wielercarrière de autosport wil proberen. Hij begint al vroeg te oefenen blijkbaar:D

marcel
17-10-2006, 19:10
Hij gaat rijden met de GLPK Porsche.
Hij zal team vormen met Kumpen en Longin en eventueel nog een 4de man.

Hij moet wel nog zijn licensie halen.

eea te lezen op racingworld.be

rijdt Tommeke met een Ridley, misschien?

Bart.Vandecavey
17-10-2006, 20:46
rijdt Tommeke met een Ridley, misschien?

Nee maar hij draagt Le coq sportif ;)

206WRC-ke
17-10-2006, 21:28
Kan mss proberen met z'n nieuwe Lamborghini Murcielago... geld zat

Brecht
17-10-2006, 21:29
Kan mss proberen met z'n nieuwe Lamborghini Murcielago... geld zat

Of met zijn Corvette C6 :p

Mark
17-10-2006, 23:52
Wat is er geworden van dat ene talent bij GLPK? Ene Koen Debert..........

Brecht
17-10-2006, 23:53
Wat is er geworden van dat ene talent bij GLPK? Ene Koen Debert..........

Ik vroeg me juist hetzelfde af.

Baron
18-10-2006, 00:33
Ik vroeg me juist hetzelfde af.

Inderdaad. Het grote raadsel. Geld op? Niet goed genoeg?

Ik weet ook niet meer goed wat ik over die BV's in de autosport moet denken. Er zijn er de laatste jaren nogal wat de revue gepasseerd. Ze zorgen natuurlijk voor extra publiciteit en aandacht, maar puur sportief gezien kan je er meestal niets mee aanvangen. Doorgaans is hun rol beperkt tot die van rijdende chicane. Beste voorbeeld hiervan was Joyce De Troch. Op die manier wordt een wedstrijd ook een beetje tot een circusattractie herleid. Het komt de geloofwaardigheid van de sport zeker niet ten goede.
Anderzijds zijn er enkelen die na verloop van tijd bewijzen dat ze toch over de nodige rijderskwaliteiten beschikken en die erin slagen een vaste stek te veroveren in het peloton, zoals de broers Wauters en Walter Grootaers.
In dat opzicht ben ik dan toch weer geneigd elke BV-nieuwkomer een beetje krediet te geven.

Bugalfa
18-10-2006, 08:04

Die ken ik... trouwens waarvan kent hij GLPK denkt ge...

gwyllion
18-10-2006, 09:45
Die ken ik... trouwens waarvan kent hij GLPK denkt ge...Boonen heeft in het verleden met Ridley fietsen gereden en zijn vader Andre is vertegenwoordiger bij Ridley.

Dirtdevil
18-10-2006, 10:07
Kben eens benieuwd wanneer we eens een autosporter aan de start van de ronde van vlaanderen gaan zien ......

Z3Cp
18-10-2006, 16:24
Wat is er van klein beginnen ?
Moeten al die gasten meteen beginnen met een Porsche ? Qua veiligheid vind ik het maar niks...
Zou ze eerst moeten laten rijden met een 2 liter, dan weten ze ook meteen hoe ze hun spiegels moeten gebruiken en wat het betekent met een "kleine" wagen mee te rijden.
Nu zal het zijn van : volle gas op de rechte stukken, vroeg in de remmen en stilstaan in de bochten.
Boonen lijkt me toch een nuchtere gast, zou moeten beseffen dat dit niet de manier is om zijn debuut te maken.
Anderzijds, het geeft weer een boost voor de 10 uren, want daar wordt alleen geraced voor een handjevol insiders.

A.J.
18-10-2006, 17:33
Wat is het probleem met Boonen in een Porsche?
Everts maakte destijds ook zijn debuut in de 10 uren races en won die nog ook. Boonen zal ook wel besef hebben van ideale lijn enzo denk ik want dat heb je ook met ne velo nodig :D

Brecht
18-10-2006, 17:35
Zolang hij maar niet moet denken dat hij een volgwagen mee op de baan krijgt :D

FIRE
18-10-2006, 18:30
Zolang hij maar niet moet denken dat hij een volgwagen mee op de baan krijgt :D

http://www.britishcycling.org.uk/features/2003/track/EVENTS/motorpace.jpg

Of een derny als gangmaker :D

Pat
18-10-2006, 19:27
Dit is wel geen derny ...

Bugalfa
18-10-2006, 20:13
Hij weet alleszins hoe ge met 'n C6 dwars de baan op gaat na 'n servicebeurt...

Supra
18-10-2006, 20:30
Wat doe je als dik betaalde profwielrenner (die al dikwijls heeft laten blijken dat hij ooit autosport wil beoefenen) als je een plaats op een top Porsche krijgt aangeboden? Je neemt deze toch met beide handen aan! Of ben ik hier fout in? Dan denk ik in de eerste plaats aan de media aandacht die de 10 uren nu krijgt. Dit is toch goed voor iedereen? Tom zal zijn plan wel trekken. Anders vraagt hij maar rijles aan Thiers (welke van de 3 was het nu weer). Die woont ook in Monaco, en kan wel degelijk aan een stuur draaien.

Mark
18-10-2006, 20:32
Dit is wel geen derny ...

Keirin?

Er zijn er die 268 km/u halen op een fiets :D
http://forum.flyte1.com/uploads/darthglider/2005-12-12_172551_Fred-Rompelberg-2.jpg

Fredje Rompelberg jaren terug met een Belgische licentie ;)

Boonen in de 10 uur? Geheid meer belangstelling van de pers........normaal klagen we als we het niet hebben. Geef die gast het voordeel van de twijfel. Andere (snelheid)topsporters hebben in het verleden laten zien dat zo'n overstap redelijk makkelijk verliep.

Belle
18-10-2006, 20:51
Boonen in de 10 uur? Geheid meer belangstelling van de pers........normaal klagen we als we het niet hebben. Geef die gast het voordeel van de twijfel. Andere (snelheid)topsporters hebben in het verleden laten zien dat zo'n overstap redelijk makkelijk verliep.

Ik ben van dezelfde gedachte. Laat de man eerst z'n koerske uitrijden, dan kunnen we oordelen over z'n prestaties. En wie weet verrast hij ons wel. :)

Neo-242
18-10-2006, 21:38
aan zijn conditie zal het ni liggen denk ik:D

A.J.
18-10-2006, 22:32
benen zijn niet het belangrijkste in autosport...

JPMontoya
19-10-2006, 09:36
Boonen maakt zijn debuut op het racecircuit

do 19/10/06 - Tom Boonen houdt van snelle auto's, dat is bekend. Onlangs kocht hij een Lamborghini en volgende maand rijdt hij in een Porsche op de 10 Uren van Zolder. Ex-zwemster Brigitte Becue neemt voor de eerste keer deel aan de Dakar-rally.
Tom Boonen maakt op 11 november zijn racedebuut op het circuit van Zolder. Dan rijdt hij tijdens de "Race Promotion Night" in de 10 Uren van Zolder. Dat meldt Het Belang van Limburg.
Tom Boonen
(foto Belga)
De "Race Promotion Night" is de belangrijkste wedstrijd van de Touring Cup, de tweede divisie van de Belcar.

Boonen zal er een trio vormen met Bert Longin en Anthony Kumpen, de nieuwe kampioenen in de Belcar. Ze zullen er rondjes afmalen met een Porsche 996.

Tom Boonen heeft altijd al een grote voorliefde gehad voor snelle auto's. Onlangs haalde hij nog de voorpagina's met zijn nieuwste aankoop: een knalgele Lamborghini Murciélago (foto bovenaan).

bron: www.vrtnieuws.net

Zoek de fout?

Thomaske
19-10-2006, 10:23

Zoek de fout?

Twee keer de vermelding dat hij een geel monsterke heeft gekocht!

Mvg...

A.J.
19-10-2006, 10:24
Longin en Kumpen zijn nog niet kampioen

Bart.Vandecavey
19-10-2006, 10:54
Zoek de fout?

Touring cup

B.V.S.
19-10-2006, 12:04
Zoek de fout?

Touring Cup = Belcar Endurance Cup
Belcar = Belcar Original

Weet waarover je spreekt noemen ze dat :rolleyes:

Guido
19-10-2006, 12:13
Wat doe je als dik betaalde profwielrenner (die al dikwijls heeft laten blijken dat hij ooit autosport wil beoefenen) als je een plaats op een top Porsche krijgt aangeboden? Je neemt deze toch met beide handen aan! Of ben ik hier fout in? Dan denk ik in de eerste plaats aan de media aandacht die de 10 uren nu krijgt. Dit is toch goed voor iedereen? Tom zal zijn plan wel trekken. Anders vraagt hij maar rijles aan Thiers (welke van de 3 was het nu weer). Die woont ook in Monaco, en kan wel degelijk aan een stuur draaien.

Ge zijt helemaal niet fout. En om dat stuur aan te nemen, moet ge zelfs geen dik betaalde whatever zijn. Ik denk dat iedereen dat wel zou aannemen.

Dat ze nu in ieder team eens verplicht een "leek", BV of niet, achter het stuur zetten. Kwestie dat de rijdende chicanes allemaal tegelijkertijd op de baan zijn. :D

Dat Tom het maar probeert. Iedereen die meerijdt is er op een bepaald moment toch ook moeten mee beginnen. Ook de gebroeders Wouters, of konden die al rijden nog voor ze konden zingen? Dat weet ik nu precies niet zo goed meer.

;)

Bart.Vandecavey
19-10-2006, 12:36
Ook de gebroeders WAuters, of konden die al rijden nog voor ze konden zingen? Dat weet ik nu precies niet zo goed meer.

;)

Die hebben leren rijden op de parking van AD-sport met een R5ke... gecoacht door Albert

Bugalfa
19-10-2006, 12:43

Die heeft'm juist verkocht aan collega Leif Hoste...

Pat
19-10-2006, 17:32
Laat ons toch even zeggen wat je velen bijna hoort denken ...

Veel teams in de BEC moeten vechten om het seizoen budgettair rond te krijgen. Sommigen bezien de zaken zelfs koers per koers.

Dan knipt een vaandelvluchtig wielrenner even met zijn vingers en meteen krijgt hij een topwagen aangeboden samen met twee Belgische toppiloten.
De kans is dus groot dat Tommetje zaterdagavond op het podium zal staan ...

We zien het al staan in de kranten: "Wielerkampioen nu ook superpiloot !"

Publicitair blijft dit natuurlijk mooi gezien, maar er hangt een zuur nasmaakje aan.

Werner333
19-10-2006, 19:21
En toch. Geef hem zijn kans. Hij kan wel supergoed zijn. Je weet nooit.
Anderen hebben ook hun kans gekregen (inclusief ik). En bij die beginners zaten ook superpiloten. (ikke niet :D )

Pat
19-10-2006, 19:34
En toch. Geef hem zijn kans. Hij kan wel supergoed zijn. Je weet nooit.
Anderen hebben ook hun kans gekregen (inclusief ik). En bij die beginners zaten ook superpiloten. (ikke niet :D )

Je weet inderdaad nooit.
En iedereen hoopt ooit een kans te krijgen.
Maar niet velen krijgen een topauto en twee topkompanen in de schoot geworpen ! Is het niet ... ?

Mark
19-10-2006, 19:58

Zoek de fout?

Uiteraard Touring Cup..............echter volgens dit bericht zijn Boonen-Longin-Kumpen reeds de winnaar van de Race Promotion Night! Heeft die Boonen dat toch niet slecht gedaan.

Hoe kunnen die mannen nu al gewonnen hebben? Heel simpel, ze zijn de enigste deelnemer aan deze race. ;) De rest gaat van start in de Belcar 10 hours of Zolder. :D

Mark
19-04-2007, 21:02
In het kader van Wrecked excotics:

Wielrenner Boonen rijdt Lamborghini tegen paal

De Belgische wielrenner Tom Boonen heeft maandagavond zijn Lamborghini in de prak gereden. De topsprinter belandde met zijn auto tegen een elektriciteitspaal nadat hij was uitgeweken voor een overstekende kat.

http://images.fok.nl/upload/070418_272_boonenprak.jpg

http://frontpage.fok.nl/nieuws/75727

Dat is zwaar Balen :D (ja, zeer slechte en goedkope grap ;) )

Jakke.be
20-04-2007, 10:38
Dat is zwaar Balen :D (ja, zeer slechte en goedkope grap ;) )

Hahaha!!! Ik lag ff onder tafel Mark, echt waar:bye: