PDA

View Full Version : Honda NSX Arta Super GT 2005

Futse
25-10-2006, 20:42
Heren,

ik ben begonnen aan mijn FIA GT wagen voor volgend seizoen. Ik was al lang zeker van mijn keuze voor een Honda NSX, en deze week vond ik deze doos bij Verborgh in Gent. Niet getwijfeld en direct aangeschaft!

http://i103.photobucket.com/albums/m152/Futse/Honda%20NSX%20Arta%20Super%20GT/HondaNSXArta_2005_001.jpg

Nu, bij het openen van de doos blijkt dat dit een ware uitdaging wordt om een deftige slotracer van te maken (maar dat wisten sommigen onder jullie al dacht ik...). Veel aparte carrosseriedelen, een bodemplaat in ijzer (inclusief de venturi, dat wordt dus veel gewicht achteraan), echt ideaal om te slotten...

Maar goed, een uitdaging gaan we nooit uit de weg. Een vraagje heb ik nu wel (er zullen er nog wel volgen...). De body moet in 3 kleuren gespoten worden. Overduidelijk het oranje, het wit op de neus ook, en dan de zwarte luchtinlaat en de achterruit, die ook volledig zwart is en bovendien meegegoten is in de volledige body. Dat wordt veel afplakwerk, maar...in welke volgorde spuit ik best?

http://i103.photobucket.com/albums/m152/Futse/Honda%20NSX%20Arta%20Super%20GT/HondaNSX_Arta_2005_007.jpg

Een beter zicht op de "achterruit"

Alvast bedankt

Bram

Gulfie
25-10-2006, 21:21
Altijd beginnen met de lichtste kleur en stoppen met de donkerste. In jouw geval dus eerst het wit, dan het oranje en eindigen met het zwart. Makkelijk te onthouden, want met zwart kan je wit dekken, maar met wit zwart dekken is 'mission impossible' ...

Futse
25-10-2006, 21:52
Thanx

Dus : gans de body wit, dan t wit afplakken en de rest oranje, dan wit en oranje afplakken en de rest dan zwart?

Je ziet, voor mij moetje het echt zo simpel mogelijk uitleggen ze. Heb al een aantal modellen gemaakt, maar dit is de eerste met 3 kleuren, en k wil dit zeker niet verkl... allee, verneu... allee ja, verpesten é

Bram

Guido
25-10-2006, 22:19
Thanx

Dus : gans de body wit, dan t wit afplakken en de rest oranje, dan wit en oranje afplakken en de rest dan zwart?

Je ziet, voor mij moetje het echt zo simpel mogelijk uitleggen ze. Heb al een aantal modellen gemaakt, maar dit is de eerste met 3 kleuren, en k wil dit zeker niet verkl... allee, verneu... allee ja, verpesten é

Bram

Daar komt het inderdaad op neer. ;)

En ja, de NSX als slotcar bouwen is een uitdaging. Ik heb hier nog restanten liggen van een eerdere poging :o, maar dat was het vorige model van NSX (ook in kit) dus nog met de plastic bodem.

Misschien dat ik er ooit nog eens opnieuw aan begin. Ik zal zeker geïnteresseerd blijven volgen hier. ;)

Pat
25-10-2006, 23:38
@Huudo,
Je zal je 20-stappenplan eens moeten herschrijven voor multikleuren.

En even off-topic ...

In feite hadden we die Paddock race moeten organiseren in de pure spirit van de Belcar. Je koopt een kit en je maakt er een racer van.
Ik denk dat ik zoiets ga proberen met mijn 944T ...

MFahrer
26-10-2006, 07:37
In feite hadden we die Paddock race moeten organiseren in de pure spirit van de Belcar. Je koopt een kit en je maakt er een racer van.
Ik denk dat ik zoiets ga proberen met mijn 944T ...

Jep... misschien wel, de keuze was gegaan voor de makkelijk te rijden wagens ipv makkelijk te bouwen wagens...

Maaaar... Ik ben altijd te verleiden voor t'één en tander hé!!!

Trouwens... Ik zal een nieuw draadje starten, maar Petit Spa heeft een eigen website met forum sinds kort, waar je de reglementen voor de klasses die we rijden kan op terugvinden! Misschien interesseert een andere makkelijker te bouwen klasse je ook wel als eerste wagen... FISA 2 Liters bijvoorbeeld...

G.

MFahrer
26-10-2006, 07:55
By the way Bram... super aankoop! Mooie wagen! Dat belooft voor de FIA GT/JGTC Races voor volgend jaar! Bijna iedereen zal met iets nieuws aan de start komen, en iedereen neemt een stap vooruit, terwijl ik achteruit wil!

Ik zou heel graag de GT's en de N-GT's splitsen en de N-GT's een lichtere motor mee te geven... dus ik probeer met de M3 GTR of met een 996 GT3R met een lichtere motor aan de start te komen... hopelijk zijn er nog wat Ferrari 360's of 430's en zo!

Maar bovenal! Zeeer mooie kit om te bouwen! Ben benieuwd naar het resultaat!

G.

Futse
26-10-2006, 08:02
Wel Gunther,

je wist al van mijn intentie om de Lamborghini Gallardo van AutoArt te kopen en die om te bouwen tot de GT3 wagen die dit jaar meereed. Zou een mooi duel kunnen worden met jouw 996. En mss ook wel een betere keuze voor circuits als Lester Raceway.... De NSX voor grote en snelle circuits à la Petit Spa, Gallardo voor de kleinere circuits à la Lester. Afspraak volgend jaar dus!

B

Futse
26-10-2006, 08:03
Thanx trouwens voor de raad voor het verven. Er rust vooral geen druk op mijn schouders nu Huudo de bouw van dichtbij zal volgen....

B