Log in

View Full Version : FIA GT @ Circuit Zolder 2007


gwyllion
18-10-2006, 09:33
SportautoMoto (Italian magazine) today reports:

1) FIA GT 2007 Schedule:

04 March- Interlagos (3h)
11 March - Argentina (2h)
25 March - Cina (2h)
08 May - Silverstone (2h)
20 May - Bucarest (2h)
24 June - Monza o Mugello (2h)
08 July - Oschersleben (2h)
24 July - Spa (24h)
24 September - Nogaro (2h)
21 October - Zolder (2h)
2) The Champ will be denominated World Championship

3) There should be an "Independent Trophy" reserved to "old" GT1 cars, like Lister Storm, Ferrari F550/F575, Chrysler Viper and old Saleenbron: http://www.ten-tenths.com/forum/showthread.php?p=1740824#post1740824

2 FIA GT races in Belgie :worship: Is dit een truk om SRT en PSI (en GLPK) naar FIA GT te lokken in plaats van naar LMS?

Viper GTS-R***
18-10-2006, 11:02
Nogaro? Dat is een verrasing...

3) There should be an "Independent Trophy" reserved to "old" GT1 cars, like Lister Storm, Ferrari F550/F575, Chrysler Viper and old Saleen
Dit noem ik nu een serieuse belangrijke beslissing die Ratel heeft genomen.
Alleen met Top GT1's racen is mooi, maar wat zwakjes in hoeveelheid.
Hij als oprichter van het FFSA GT heeft duidelijk gezien wat succes dit nationaal GT kampioenschap heeft en daardoor zal hij wel deze klasse oprichten, very smart Ratel;)

Belle
18-10-2006, 11:42
Twee races in België?? :drewl: Amai, we worden nogal verwend. Die independent trophy vind ik een goed concept, want inderdaad we hebben in de FFSA gezien dat het werkt. Een gevuld veld met 'oudere GT's' is vaak plezanter voor de supprter dan enkele exoten...

JorritVD
18-10-2006, 12:08
Een reden voor een 2de race in Belgie lijkt me redelijk duidelijk.
Belgie is eigenlijks het hart van Europa.
Teams uit Frankrijk, Engeland, Nederland hoeven in princiepe niet zover te reizen en de kosten zijn een stuk lager dan als de 24H van Spa waardoor de teams uit de Belcar makkelijker mee gaan doen op het vertrouwde thuisfront.

gwyllion
18-10-2006, 13:51
Belgie is eigenlijks het hard van Europa.HarT :eek:

Bling
18-10-2006, 16:57
Valt er nog iemand iets op?

Volgens de kalender van RacingWorld.be voor de Belcar 2007:
21/10 Belcar Last Race (Circuit Zolder – samen met BTCS)

En volgens deze FIA-GT kalender:
21 October - Zolder (2h)

Brecht
18-10-2006, 17:25
Wat een kalender :(

Ratel begrijpt het gewoon niet.

Ja tuurlijk ben ik blij dat ze naar Zolder komen, maar als je die andere races bekijkt, hoe ver weg sommige wel zijn.

Gaan veel teams afhaken hoor denk ik.
Uitstapjes naar Brazilië, Argentinië,....
Daar zijn Europese teams niet mee gediend.

De teams hadden al laten aanvoelen dat ze liever geen ''fly away'' races wilden.

Raceboy
18-10-2006, 17:51
Eindelijk hebben ze het door. Zolder was altijd de populairste en druk bezochtste race van de FIA GT.

JPMontoya
18-10-2006, 18:31
Wat een kalender :(

Ratel begrijpt het gewoon niet.

Ja tuurlijk ben ik blij dat ze naar Zolder komen, maar als je die andere races bekijkt, hoe ver weg sommige wel zijn.

Gaan veel teams afhaken hoor denk ik.
Uitstapjes naar Brazilië, Argentinië,....
Daar zijn Europese teams niet mee gediend.

De teams hadden al laten aanvoelen dat ze liever geen ''fly away'' races wilden.

Wat wil je alle races in onze buurlanden??? Het is wel een wereldkampioenschap. Je mag toch verwachten van zo'n kampioenschap dat ze buiten Europa gaan.

Ik heb respect voor Ratel al 10 jaar lang zo'n kampioenschap runnen én dat niet zonder enig succes. Iets wat veel andere Endurance-kampioenschappen niet kunnen zeggen.

Zolder vind ik een stomme keuze - er zijn zoveel leukere circuits in Europa voor FIA GT.

Belle
18-10-2006, 22:51
Ik ga nu bijna voor 100% zeker naar zolder toe nu ook de Belcar en de BTCS er gaan komen. Zou de Belcar dan samen rijden met de Fia GT omdat ze nu samen 2 uurs races zijn.


De twee kampioenschappen gieten in één race zie ik nog niet snel gebeuren want wat met klasses 1 en 3? Klasse 2 (de Fia GT3's) zie ik dan wel als guest wagen meedoen in de Fia race. En dat zal ws ook wel hun bedoeling zijn, om die wagens aan te trekken...

A.J.
18-10-2006, 23:07
FIA GT terug in Zolder : Dat is nog eens goed nieuws.
Nu maar hopen dat er nog iets groot bij komt ...

Brecht
18-10-2006, 23:08
FIA GT terug in Zolder : Dat is nog eens goed nieuws.
Nu maar hopen dat er nog iets groot bij komt ...

Goed voor een themacaféke zekers :D

Thomaske
19-10-2006, 08:37
Goed voor een themacaféke zekers :D

Themacafékes?

Voor mij is er maar één hoor :D

Mvg...

Werner333
19-10-2006, 17:05
FIA GT terug in Zolder. Yeah. De datum staat al aangestipt.

Neo-242
19-10-2006, 21:03
Zou Circuit Zolder de GT1 geofferd hebben en de racetijd naar 2 u gebracht hebben om Ratel naar Zolder te halen?:cool:

In ieder geval erg leuk, 2 FIA GT races in België:applaus:

bill
20-10-2006, 17:25
is da de fia gt?
met aston,maserati,corvette?
da zou wel eens heel hard de moeite zijn

Thomaske
20-10-2006, 17:54
is da de fia gt?
met aston,maserati,corvette?
da zou wel eens heel hard de moeite zijn

Sorry dat ik het vraag. Maar van welke wereld kom jij of ben je zolang op reis geweest? :D

Natuurlijk is het de FIA GT. Er is maar één kampioenschap dat onder deze naam mag rijden.

Mvg...

bill
20-10-2006, 21:45
bedoelde er eigenlijk mee dak da nooit verwacht had dat die zolder gingen aan doen,ben dit jaar ook na de 24h gaan kijken en as er ne aston de radillion opscheurde kreeg ik toch kippevel:applaus:

Mark
20-10-2006, 22:45
bedoelde er eigenlijk mee dak da nooit verwacht had dat die zolder gingen aan doen,ben dit jaar ook na de 24h gaan kijken en as er ne aston de radillion opscheurde kreeg ik toch kippevel:applaus:

Kunnen de volgende berichten in correct Nederlands? Alsvast bedankt.

Mark
28-10-2006, 16:48
Eindelijk hebben ze het door. Zolder was altijd de populairste en druk bezochtste race van de FIA GT.

Dat is dus de werkelijke reden waarom Ratel en zijn FIA GT circus terugkomen naar Zolder. De liefhebbers en fans uit de "euregio" die ondanks alles maar blijven komen naar de endurance-races op Circuit Zolder. Belabberde faciliteiten, onvriendelijk en onbeschoft personeel aan de poort...........de liefde voor de sport is bij deze groep liefhebbers groter dan de nadelen die ze ervaren. Wij mogen dus best trots zijn op onze eigen prestatie als bezoeker! Wij zijn bikkels :D

Sterke taal? Nee hoor, het zijn woorden van Ratel zelf in de laatste editie van de Autosport. Zolder en Nogaro zijn op de kalender gekomen omdat men daar de sterke verwachting heeft dat we een "big crowd" mogen verwachten. Voor Zolder gokt men tussen de 30.000 en 40.000 toeschouwers. Uiteraard spelen de senioren Kumpen en Hezemans ook nog een rol ;)

Uit het bewuste artikel is op te maken dat Ratel zwaar op zijn gezicht is gegaan met FIA GT 2006 en zijn voorgestelde kalender voor 2007. Ratel is teruggefloten door de teams met Bartels voorop.

Doel 2007? Zorgen dat we weer toeschouwers zien bij FIA GT wedstrijden. Vandaar dus Zolder en Nogaro. De basis van deze serie weer sterker maken voordat men uberhaupt denkt aan wereldwijde expansie.

Bartels heeft overigens een leuke nickname voor de FIA GT series, namelijk: "FBI Championship", because we travel around undercover. No one watches us, or is allowed to watch us (denk aan Paul Ricard).

marcel
28-10-2006, 17:29
onvriendelijk en onbeschoft personeel aan de poort...........


toegegeven, ik ga misschien niet zo veel naar Zolder als andere forummers hier, maar dit heb ik toch nog nooit meegemaakt hoor??

Benny_B
28-10-2006, 17:38
toegegeven, ik ga misschien niet zo veel naar Zolder als andere forummers hier, maar dit heb ik toch nog nooit meegemaakt hoor??

In Zolder zijn ze juist heel vriendelijk in tegenstelling tot wat ik al meegemaakt heb in Francorchamps :o Alhoewel het dit jaar ook goed meeviel

Baron
29-10-2006, 13:57
Dat is dus de werkelijke reden waarom Ratel en zijn FIA GT circus terugkomen naar Zolder. De liefhebbers en fans uit de "euregio" die ondanks alles maar blijven komen naar de endurance-races op Circuit Zolder. Belabberde faciliteiten, onvriendelijk en onbeschoft personeel aan de poort...........de liefde voor de sport is bij deze groep liefhebbers groter dan de nadelen die ze ervaren. Wij mogen dus best trots zijn op onze eigen prestatie als bezoeker! Wij zijn bikkels :D...

...Uiteraard spelen de senioren Kumpen en Hezemans ook nog een rol ;)...



Dat onbeschoft personeel in Zolder valt nog wel mee hoor. Ik heb het ook al meegemaakt dat ik door iemand met een 'Circuit Zolder'-logo op zijn jas brutaal werd afgeblaft, maar dat zijn toch de uitzonderingen hoor. Meestal gaat men in Zolder toch wel op een correcte en beleefde manier met zijn klanten om. Trouwens ook in Francorchamps en op het Duivelsbergcircuit in Opgrimbie heb ik al gezien dat vrijwilligers aan de poort hun boekje te buiten gaan en zich als volleerde Gestapo's gedragen. Dat is het typische verschijnsel dat als je sommige mensen een klein beetje macht in hun handen geeft, ze daar niet op een volwassen manier kunnen mee omgaan. En dat soort kinkels vind je overal. Zolder is op het gebied van klant(on)vriendelijkheid geen uitschieter, noch in positieve noch in negatieve zin.
Wat mij wel meer ergert in Zolder zijn inderdaad de belabberde faciliteiten voor de toeschouwers. Op dat gebied blijft het in Zolder huilen met de pet op. We hebben het daarover in andere threads al gehad. Dit jaar is er wel een tribune bijgekomen aan de Jacky Ickxbocht en de struiken in het bosgedeelte zijn eindelijk gerooid zodat je daar opnieuw het circuit kan zien. Maar tijdens de Belcar Master heb ik kunnen vaststellen dat de geluidsinstallatie langs grote delen van het circuit weer al eens defect is, zodat je als toeschouwer geen enkele informatie krijgt. Een fatsoenlijk programmaboekje in handen krijgen is ook bij elke race een haast onmogelijke opdracht. Het allerergste is het gebrek aan een fatsoenlijk aanbod voor een snelle hap of een drankje. Als je dat vergelijkt met andere circuits, zoals Francorchamps, dan loopt Zolder met zijn ouderwetse hamburger- en wafelbarakjes 50 jaren achterop. Gelukkig is er de Wheels nog.


En nu terug 'on topic'. Het is al een tijdje duidelijk dat er sterke link is tussen Ratel, Hezemans en Kumpen; en dat deze drie-eenheid een rol speelt in bepaalde beslissingen die de laatste tijd in Zolder zijn genomen. De hele Belcar GT 3-vaudeville en het onnodige en onlogische afslachten van de GT 1 kun je zo langzaamaan in de juiste context plaatsen. De puzzel past in elkaar. Offert men in Zolder een stukje van de Belcar op om de FIA-GT opnieuw in huis te kunnen halen?

Neo-242
29-10-2006, 14:12
Offert men in Zolder een stukje van de Belcar op om de FIA-GT opnieuw in huis te kunnen halen?

Dat zei ik in deze thread ook al eerder. Wat mij betreft: ja, heel duidelijk:frusty: