PDA

View Full Version : NASCAR topics


FIRE
29-10-2006, 17:31
Op dit moment staan er een aantal NASCAR topics in "Autosport algemeen" en een NASCAR topic in "Toerisme wagens". De interesse voor NASCAR is op dit moment te gering voor een eigen sectie maar is het geen goed idee om de NASCAR topics voortaan in de "Toerisme wagens" sectie te plaatsen?

Mark
29-10-2006, 20:42
Vroeger was er een "autosport in the USA" onderdeel......vanwege gebrek aan belangstelling destijds opgeheven. Wat zeggen de lezers? Toerisme of autosport algemeen?

Belle
29-10-2006, 20:48
Vroeger was er een "autosport in the USA" onderdeel......vanwege gebrek aan belangstelling destijds opgeheven. Wat zeggen de lezers? Toerisme of autosport algemeen?

Of waarom niet terug een Autosport in the USA topic maken? Nu Heylen Champ Car rijdt en Marc Grand Am, zal het zowiezo een meer bezochte topic worden. En Nascar ook indien Marc terug een paar keer zou kunnen meedoen volgend jaar...

Ik volg Nascar momenteel iets minder omdat ik er in feite nog niet genoeg over weet. Dat zal wel veranderen wanneer ik er meer kennis over vergaar. Dus ja, ik ben wel voorstander voor zo'n apart onderdeel. :)

FIRE
29-10-2006, 21:11
Of waarom niet terug een Autosport in the USA topic maken? Nu Heylen Champ Car rijdt en Marc Grand Am, zal het zowiezo een meer bezochte topic worden. En Nascar ook indien Marc terug een paar keer zou kunnen meedoen volgend jaar...
Maar Champ Car vind ik meer horen in "Eenzitters" en Grand Am in "Endurance". Er is toch ook geen topic "Autosport in Duitsland", etcetera? Simpel gezegd is NASCAR wat wij hier in Europa toerwagen racerij noemen.

Belle
29-10-2006, 23:17
Daar heb je ook wel een punt. Benieuwd wat anderen erover denken. :)

Ik kan me alleszins in beide opties vinden...

Viper GTS-R***
29-10-2006, 23:36
Nascar en Tourisme...

Ik weet niet of iedereen dit twee vergelijkebare zaken vinden maar ik denk er echt wel anders over. Nascar geeft me niet het gevoel dat ik naar een Tourisme race aan het kijken ben. Het principe van racen leunt naar mijn mening meer naar een Indy Racing League.

Zelf zou ik Nascar in Autsport Algemeen houden en niet in Tourisme te plaatsen.

A.J.
30-10-2006, 01:32
nu zitten stukjes over onze amerikaanse belgen vaak in de vergeethoek. Onterecht trouwens.

Verder is de Europese indeling niet hetzelfde als de Amerikaanse indeling van autosport. NASCAR duurt vaak 4 uren, langer dan een gemiddelde FIA GT Race of Grand Am race, de wagens zijn stock cars maar hebben minder weg van een baanauto dan een WTCC wagen.

Ik opteer terug voor een apart topic. Autosport in USA met NASCAR - Champcar- IRL - GRAND AM.

S. Claeys
30-10-2006, 12:31
Ik treed me aan bij A.J

FIRE
30-10-2006, 18:41
nu zitten stukjes over onze amerikaanse belgen vaak in de vergeethoek. Onterecht trouwens.
Heeft dat niet meer te maken met de forummers zelf dan met de indeling?

Verder is de Europese indeling niet hetzelfde als de Amerikaanse indeling van autosport. NASCAR duurt vaak 4 uren, langer dan een gemiddelde FIA GT Race of Grand Am race, de wagens zijn stock cars maar hebben minder weg van een baanauto dan een WTCC wagen.

Ik opteer terug voor een apart topic. Autosport in USA met NASCAR - Champcar- IRL - GRAND AM.
Dat NASCAR geen doorsnee toerwagenkampioenschap is zoals wij die in Europa kennen daar ben ik het mee eens, echter van de huidige forum indeling past NASCAR naar mijn mening het beste in Tourisme immers de wagens die gebruikt worden in NASCAR zijn gebaseerd op toerwagens. DTM heeft ook niks met een straatauto te maken toch hoort dat gewoon in Toerisme thuis.

Kortom mijn voorkeur gaat uit naar NASCAR in Autosport Algemeen of Toerisme. Grand-Am en Champ Car gewoon in respectievelijk Endurance en Eenzitters. De reden voor een aparte Amerikaanse sectie is me niet duidelijk.

marcel
30-10-2006, 18:47
met de Car Of Tomorrow die ze volgend jaar gaan gebruiken, lijkt de NASCAR toch wel verder van een Touring Car te gaan liggen

A.J.
30-10-2006, 20:16
De reden voor een aparte Amerikaanse sectie is me niet duidelijk.

voor jou tijd op de paddock was er een aparte USA rubriek. Mis dat wel, vond het jammer dat die destijds verdween

Brecht
30-10-2006, 20:39
Ik wil die USA rubriek dan ook wel terug. En zet ALMS daar dan ook maar bij.

Viper GTS-R***
30-10-2006, 22:33
Als je USA een apart deel geeft, dan kun je dat evengoed met de Pacafic doen naar mijn mening...
(Super GT, JLMC, V8Stars,...)

Wat ik wel zie zitten is bv. in Endurance een opsplitsing tussen Nationale (FFSA GT, Italian GT, Spanish GT, British GT, D(uits)GT,...) en Internationale(FIA GT, ALMS, LMS,...) kampioenschappen te maken.

Dat zou het Endurance gedeelte wel iets ordelijker houden denk ik :)

Guido
31-10-2006, 10:25
Ik denk dat we niet te veel mogen versnipperen. Wat we dan krijgen zijn subfora waar slechts hier en daar wat in gepost wordt. Nascar hoort in geen enkel rijtje echt thuis, dus kan het volgens mij best in Autosport Algemeen. En 't is niet omdat er nu een "hype" is over de Belgen in het buitenland dat we daarom onmiddellijk hier moeten gaan bijsturen. Ik schrijf hype omdat het nu populair is maar van voorbijgaande aard. Immers, als die Belgen dan niet meer in het buitenland rijden, moet de boel weer omgegooid worden.

Ik versta het entoesiasme wel, maar 't is niet omdat Heylen en andere landgenoten in America rijden dat hier de boel moet omgegooid worden. We hebben immers ook geen categorie in rally die enkel maar het Frans Rallykampioenschap behandeld omdat daar Munster, Bryuneel, Thiry, Colsoul en andere aan de slag zijn. Dat druppelt gewoon mee met de rest.

my 2 cents.

A.J.
31-10-2006, 11:17
Dan vind ik dat jullie admins ook wel bijsturen als er een NASCAR rubriek in toerisme wagens gezet wordt. Nu staat de tread over de "car of tomorrow" in toerismewagens en de meeste andere zaken in autosport algemeen...

Raceboy
31-10-2006, 11:42
en nu staat hij daar niet meer.

A.J.
31-10-2006, 11:43
great:D