View Full Version : FIA GT4 2007, de aanloop......
Eigenlijk is de vraag niet juist, in feite bestaat die klasse al sinds 2001 maar is er nooit echt werk van gemaakt. Het succes van GT3 kan wellicht een nieuwe start vormen voor GT4. Aan welke wagens moeten we denken? Lotus Exige, Honda S2000 of Mazda MX-5.
Aber auch eine seit langem existierende, aber nie zur Geltung gekommene Kategorie könnte nun zum tragen kommen: Die 2 Liter NGT
http://www.projectlemans.de/fia-gt3/fia-gt3-fahrzeugvielfalt-f-r-die-zukunft.html
Ik vond BTCS al redelijk ingewikkeld, maar nu met al die klasses in de Sportscars en GT's... :p
De vraag is dan nog waar je die klasse plaatst natuurlijk. Bij de GT3's? In het FIAGT?
Ik zie het wel slagen, maar dan in een apart kampioenschap. Anders wordt het te ingewikkeld...
Viper GTS-R***
05-11-2006, 21:27
Dat zijn wagens die je inzet in VLN of Nationale 24 uurs kampioenschappen.
Maar niet in FIA wedstrijden in mijn ogen, deze zullen volgens mij te traag zijn om er iets aan te hebben.
Dit lijstje vond ik op het forum van endurande-info:
Lotus Exige, Nissan 350Z, BMW Z4 M Coupe, Audi TT, Alfa GTV, Honda S2000 Mazda RX8, Opel GT, Porsche Cayman, Aston Martin V8 Vantage ou Ford Mustang in races van 30 minuten.
Ik vraag mij toch een beetje het nut af van een mogelijk GT4-kampioenschap...
BMW Z4 M Coupe
En ik hoopte die wagen nog in GT2 volgend jaar :rolleyes: :frusty:
Als je geen voorprogamma hebt dan er maar zelf 1 maken :P .
Dit lijstje vond ik op het forum van endurande-info:
Lotus Exige, Nissan 350Z, BMW Z4 M Coupe, Audi TT, Alfa GTV, Honda S2000 Mazda RX8, Opel GT, Porsche Cayman, Aston Martin V8 Vantage ou Ford Mustang in races van 30 minuten.
Ik vraag mij toch een beetje het nut af van een mogelijk GT4-kampioenschap...
Veel van dit soort auto's zijn al in het Britcar te vinden, het is een goedkope manier van racen en door het te koppelen aan het FIAGT een goedkope manier om exposure te krijgen en mee te reizen met de grote jongens. Kostenverlaging werkt, kijk maar naar het FIAGT3. Bied een goedkoper alternatief aan en mensen happen.
Coach Ep
23-11-2006, 13:49
Met een GT4 klasse en een eventuele 'klassieke/youngtimer' klasse, komt het aantal GT klassen onder SRO paraplu dus uit op 4. Begint zo langzamerhand redelijk weekendvullend te worden. Het gevoel bekruipt mij dat dit een beetje teveel van het goede gaat worden.
Diversiviteit is 1 van de aantrekkingsfactoren van de autosport, niet alleen binnen, maar ook tussen de verschillende kampioenschappen/series/klassen onderling. Een raceweekend met alleen maar GT's zonder formulewagens, cupklassen of sprintseries vind ik veel te ééntonig. Hou de variatie daarom hoog, zou ik zeggen!
Hou de variatie daarom hoog, zou ik zeggen!
Helemaal juist. Je weet pas wat je mist als het er niet meer is.............m.a.w., ik heb dit jaar de cups en formule wagens gemist bij diverse (Belgsiche) evenementen.
Pascal Witmeur heeft nu de GT4 aangekondigd die naast de GT3 in nationale kampioenschappen zou moeten rijden.
Ook mogen ze deelnemen aan de 24u van Spa...
En er is een manche in Spa :p
JorritVD
01-02-2007, 20:10
http://www.racexpress.com/index.php?nav=Artikel&nid=5879
G&A Racing heeft een GT4 versie van de BMW Z4 gemaakt. Eerste test is momenteel geweest.
Plannen/onderhandeling voor volledig volledig Belcar seizoen en Euro GT seizoen zijn al gestart
http://www.racexpress.com/imgitems/article/2007/02/RX%20Z4%20DSC_7349.jpg
http://www.racexpress.com/imgitems/article/2007/02/RX%20Z4%20DSC_7354.jpg
Het principe van de GT4 vind ik op zich geslaagd. Ik hoop echter dat deze wagens geen te groot aandeel van het belcarveld gaan uitmaken binnen dit en enkele jaren. Ik vind namelijk dat GT4's iets te dicht aanleunen tegen de straatversie. (Zonder splitter, achtervleugel,... ). Bovendien meen ik dat de mensen die niet met autosport vertrouwd zijn niet naar het circuit zullen komen om wagens te zien die ze ook op straat of in de showroom kunnen zien. Maar om misverstanden te vermijden: ik hoop dat dit project van G&A slaagt en wens hen dan ook alle succes toe...
Viper GTS-R***
03-02-2007, 00:15
Ik vind namelijk dat GT4's iets te dicht aanleunen tegen de straatversie. (Zonder splitter, achtervleugel,... ).
Feitelijk moet de echte race-body er nog rond en zou het geheel nog eens 65 kilo moeten afslanken! En wagen met zeer veel potentieel en is zeker niet gebouwd voor een figurantenrol binnen het Belcar gebeuren
G&A over hun Z4 GT4
Bron: http://www.racingworld.be/nieuws/4030/Circuit-Zolder:-Donderdag-1-februari-2007,-Internationale-trainingsdag.html
Het principe van de GT4 vind ik op zich geslaagd. Ik hoop echter dat deze wagens geen te groot aandeel van het belcarveld gaan uitmaken binnen dit en enkele jaren. Ik vind namelijk dat GT4's iets te dicht aanleunen tegen de straatversie. (Zonder splitter, achtervleugel,... ). Bovendien meen ik dat de mensen die niet met autosport vertrouwd zijn niet naar het circuit zullen komen om wagens te zien die ze ook op straat of in de showroom kunnen zien. Maar om misverstanden te vermijden: ik hoop dat dit project van G&A slaagt en wens hen dan ook alle succes toe...
Bwah, dat weet ik zo nog niet. Als de wagens aan elkaar gewaagd zijn kwa prestaties, krijg je een mooie strijd. En dat moet het publiek toch aanspreken. Kijk maar naar de merkenraces = close racing . Of dat nou met of zonder vleugel is, maakt niet uit.
Volgens een berichtje in de Autosport van 15-03 heeft het GE Team :rolleyes: ( lees G&A Racing) reeds 4 wagens verkocht van het Z4 model. Of deze allen bestemd zijn voor FIA GT4 staat er niet bij.
Ook RJN komt met twee Nissans 350Z GT4 (het tweede chassis komt er vanaf de tweede manche).
Ook gaan ze dit jaar de GT2 verder ontwikkelen.
Volgens een berichtje in de Autosport van 15-03 heeft het GE Team :rolleyes: ( lees G&A Racing) reeds 4 wagens verkocht van het Z4 model. Of deze allen bestemd zijn voor FIA GT4 staat er niet bij.
In dat zelfde stukje maakt men melding dat Dubois bezig is met de Audi TT in GT4 spec. FIA GT4 of Belcar? geen idee.....
In dat zelfde stukje maakt men melding dat Dubois bezig is met de Audi TT in GT4 spec. FIA GT4 of Belcar? geen idee.....
SRO gaf dat tijdje terug al aan in hun newsletter, dus oftewel zijn het serieuze plannen ofwel heeft Autosport dat gewoon uit die newsletter geplukt.
Het Nederlandse Beek Auto Racing gaat samen met Mazda-gek Sjaak van Kempen proberen om een GT4 versie van de Mazda RX8 te bouwen. De auto krijgt een drieschijfs-wankelmotor ipv de tweeschijfs-wankelmotor die standaard in de RX8 zit. Dat zijn plannen voor 2008 of 2009. In de jaren '80 en '90 was Beek Auto Racing ook al actief in de racerij met door wankelmotoren aangedreven Mazda's.
Bron: Start
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.