View Full Version : FFSA GT 2007, de aanloop
JorritVD
06-11-2006, 17:59
Een leuk nieuwtje:
IMSA komt met een prive Oreca Saleen: http://www.racexpress.com/index.php?nav=Artikel&nid=5179
2 GT 1's minder:
First Racing zet in 2007 drie Lamborghini Gallardo's in
First Racing reed vorige jaren met twee Chrysler Vipers GTS-R, die staan nu te koop.
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=5182
Of 3 GT 3's meer, zo kun je het ook zien ;)
Viper GTS-R***
06-11-2006, 23:51
Een thread om goed te volgen naar mijn mening;)
quote van mijn post in ffsa gt magny cours thread:
In totaal gaan er dus eind dit jaar 3 teams in totaal 4 Viper GTS-R verkopen.
(Euroflash 1, First Racing 2, VBM 1)
2007:
Euroflash -> Zo goed als zeker met de (ex-)PSI C5-R.
First Racing -> 3 Lamborghini Gallardo GT3's.
VBM -> Nog geen zekerheid na de uitspraak van Bornhauser over de F550.
Oreca -> Komt terug met hun Saleen S7R.
Bron: allemaal uit persberichten gehaalt van ffsa.org -> grand tourismo.
Ik vraag me af of DDO hun Saleen de evolutie van de nieuwere generatie zou doorvoeren...
Viper GTS-R***
07-11-2006, 23:29
Red Racing sez they are selling the Lister GT1 and the Viper for a
new program for 2007!
lmsr.net
Gezien via Stranger;)
Er komen precies wat Vipers te koop te staan, die van AD Sport staat ook in het uitstalraam:D Waar gaan die allemaal naartoe kunnen?:p
JorritVD
08-11-2006, 15:34
Er komen precies wat Vipers te koop te staan, die van AD Sport staat ook in het uitstalraam:D Waar gaan die allemaal naartoe kunnen?:p
Zou leuk zijn als er een investeerder komt die met een Viper Cup of iets dergelijks opricht. Iets voor in het voorprogramma bij de Fia GT?
Misschien toch een goed idee als Ratel met die spciale cup coor ''oude'' GT1's komt.
Zou leuk zijn als er een investeerder komt die met een Viper Cup of iets dergelijks opricht. Iets voor in het voorprogramma bij de Fia GT?
Misschien toch een goed idee als Ratel met die spciale cup coor ''oude'' GT1's komt.
Lol, =>"zou"<= leuk zijn ja ;)
Thomaske
09-11-2006, 10:15
Zou leuk zijn als er een investeerder komt die met een Viper Cup of iets dergelijks opricht. Iets voor in het voorprogramma bij de Fia GT?
Misschien toch een goed idee als Ratel met die spciale cup coor ''oude'' GT1's komt.
Sorry dat ik het zeg hé. Maar droom je niet een beetje hard op.
Als je eens begint na te denken weet je zo al dat dat onmogelijk is. Dit wordt bekracht door volgende punten:
Financiële winsten voor dit kampioenschap?
Mogelijke teams voor dit kampioenschap? Hiermee bedoel ik, wie wil al deze reizen maken met een (oude) Viper GTS-R
Mogelijk klanten? Volgens mij rond de 10. Niet genoeg hé.
Enz...
Mvg...
Coach Ep
09-11-2006, 17:56
Luc Alphand zet zijn C5-R komend jaar in. Brengt dit het totaal aantal vettes op 5?
Luc Alphand zet zijn C5-R komend jaar in. Brengt dit het totaal aantal vettes op 5?
Bron ?
JorritVD
09-11-2006, 20:34
Nog een team met GT3 auto's.
Dit maal Hexis met DBRS9's
http://www.racexpress.com/index.php?nav=Artikel&nid=5204
Wordt mogelijk ook een kandidaat van de 24u van Spa.
Viper GTS-R***
09-11-2006, 22:36
Nog een team met GT3 auto's.
Dit maal Hexis met DBRS9's
Staat nu ook op ffsa.org
Mooie livery trouwens die Hexis DBRS9's!
http://www.ffsa.org/images/news/250_20061109025908.jpg
Coach Ep
09-11-2006, 23:42
Bron ?
according to dsc
Op Pitstop.TV staat dit intussen ook... evenals het feit dat GLPK Carsport hun C6R ook gaat verkopen en 2 nieuwe zal aankopen!:eek:
Op Pitstop.TV staat dit intussen ook... evenals het feit dat GLPK Carsport hun C6R ook gaat verkopen en 2 nieuwe zal aankopen!:eek:
Zijn er dit jaar meer dan 2 gebouwd dan? want 1 is er toch al verkocht aan Luc Alpand? Ben benieuwd wie die wagens gaan bemannen. Logen, Kumpen, Hezemans en Bleekemolen?
Dat vroeg ik me ook af toen ik dat bericht las. Mollekens op de tweede Vette misschien? Als het zover komt natuurlijk...:D
Maar dat is allemaal off-topic;)
Mooi videotje van het 2006 seizoen.
http://www.dailymotion.com/video/1218561
Bron: endurance-info.
Mooi videotje van het 2006 seizoen.
http://www.dailymotion.com/video/1218561
Bron: endurance-info.
Daar wordt ik nu ns jaloers van :worship: :drewl: ! Is de kalender trouwens al bekend voor volgend jaar???
Viper GTS-R***
30-11-2006, 23:44
Is de kalender trouwens al bekend voor volgend jaar???
Nope, http://www.ffsa.org/ en dan zie je rechts boven calender staan.
Als je er op klikt krijg je nog die van '06.
M'n wens is dat ze volgend jaar Spa zouden onveilig maken.
Indien niet, dan gaan we gewoonweg terug met de Paddock richting LeMans zeker? :+
Viper GTS-R***
26-12-2006, 23:25
Kalender voor 2007 is bekend gemaakt.
7/8/9 april NOGARO
28/29 april LEDENON
12/13 mei DIJON-PRENOIS
7/8 juli VAL DE VIENNE
8/9 september ALBI
13/14 oktober MAGNY-COURS
Bron: endurance-info.com
Bestaat er bij deze circuit's nog een mogelijkheid om ervan 1tje te bekijken zoals in LeMans dit jaar?
Of zijn deze allen te ver om erheen te reizen?
Mooi videotje van het 2006 seizoen.
http://www.dailymotion.com/video/1218561
Bron: endurance-info.
Wat een verschrikkelijk irritant ge-edit filmpje zeg, net een stroboscoop met al die mini-beeldjes.
7/8 juli VAL DE VIENNE
Das leuk...eindelijk eens een FFSA'tje dat in het groot verlof valt. :)
Magny-Cours is ook goed te doen. Dit jaar plan ik toch minstens 2 koerskes mee te pikken. Vraag mij af waarom ze 1 race laten wegvallen hebben...
:) kostenvermindering mss?
Viper GTS-R***
28-12-2006, 01:59
Une épreuve supplémentaire à définir pour le Championnat de France FFSA GT.
Composition des épreuves susceptible d’évoluer.
quote van endurance-info.com
Er zal dus nog een test worden gehouden voor men begint aan het seizoen.
Een nieuwigheid in FFSA GT, best wel OK zodat men direct van in begin de balans van alle wagens in evenwicht kan brengen en men terug spannende duels kan krijgen zoals vanaf de helft in 2006. Aangezien ze vanaf half '06 de trageren ietwat hebben geholpen;)
Zou best kunnen dat men dit voor sommige wagens nog meer gaat doen, aangezien er meer en meer snellere bij komen. Nu als het zo'n spanning brengt als toen in LeMans, dan mogen ze dat van mij gerust doen, dat was pas een spannende race's.
Viper GTS-R***
06-01-2007, 23:13
Hexis zijn 2 Aston's zijn geleverd en ze hebben hun shakedown gehouden.
Philippe Dumas heeft zo'n 40 ronden gereden zonder een probleem.
De Ex-Formule Renault piloot zal normaal gezien niet racen maar enkel testwerk verrichten. Piloten worden Manuel en Julien Rodrigues, de 2de wagen is momenteel nog niet bemand.
http://www.ffsa.org/images/news/250_20070103103630.jpg
Bron: ffsa.org
JPMontoya
06-01-2007, 23:58
http://img404.imageshack.us/img404/4430/aston12zz4.th.jpg (http://img404.imageshack.us/my.php?image=aston12zz4.jpg)
http://img236.imageshack.us/img236/4044/aston17fa7.th.jpg (http://img236.imageshack.us/my.php?image=aston17fa7.jpg)
1x jaartje FFSA GT3 kost 175 000 € op die bak.
Bron: een geintresseerde piloot :)
1x jaartje FFSA GT3 kost 175 000 € op die bak.
Bron: een geintresseerde piloot :)
Per wagen? of per piloot op basis van twee piloten?
JPMontoya
07-01-2007, 00:33
Per wagen? of per piloot op basis van twee piloten?
Per piloot zeker & op basis van 2 piloten vermoed ik.
Best veel geld als je weet dat je bij Pouchelon Racing op de Dodge voor 95000 € gesteld bent ook voor FFSA GT3.
Best veel geld als je weet dat je bij Pouchelon Racing op de Dodge voor 95000 € gesteld bent ook voor FFSA GT3.
Zeer zeker voor een DBRS9 die als een slak uit de Prodrive fabriek komt ;) Althans kwam.............in de Autosport van 4 januari 2007 staat een mooi verslag van een test door Darren Turner in een van de Barwell wagens. Turner was een van de AM testcoureurs voor de oorspronkelijke DBRS9 Trackday car. M.a.w., geen racewagen!
Tijdens de eerste wedstrijd waren de DBRS9's niet op hetzelfde nivo als de Vipers bijvoorbeeld. AM heeft naderhand de versnellingsbak en de aerodynamica aangepast. Als ik het stukje goed lees heeft Barwell zelf ook het nodige gedaan om er meer snelheid in te krijgen. Komt de vraag: hoe verlaten de 2007 modellen de fabriek? Aangepast met de modificaties van Barwell? Of mag een willekeurig klantenteam alsnog het e.e.a. zelf gaan ontwikkelen?
Viper GTS-R***
10-01-2007, 00:43
Sport Auto Vitesse, een nieuw team van dit jaar zet een Ex-Freisinger 996 RSR in. Alain Soulatge is de verantwoordelijke en oprichter van het team.
Bron: endurance-info.com
1x jaartje FFSA GT3 kost 175 000 € op die bak.
Bron: een geintresseerde piloot :)
Eh, die zijn niet goed ofwat?:crazy:
Met zo'n prijzen zal GT3 er op nationaal niveau maar moeilijk doorkomen vrees ik... Hallo kroket.:frusty:
Viper GTS-R***
07-02-2007, 01:57
Tarres Racing verkoopt 1 Viper, en zet er 1 in voor Olivier Porta en Didier Cormoreche. Als 2de wagen hebben ze een Saleen S7R aangekocht voor Olivier Thévenin en Eric Debard. Gaat hier niet om een versie als Zakspeed/ORECA, maar om een ex-RML chassis (#009R). Die we heeft geraced in Spaans GT toen er daar nog GT1's toegelaten werden. Ze hebben hem zelf opgebouwd en hopen ermee even competitief te zijn als de nieuwere Saleens om zo ook voor de algemene zege's te kunnen strijden.
Team GCR komt op zijn beurt met 2 Dodge Viper Comp. GT3's.
Bron: http://www.endurance-info.com/article.php?sid=3138&thold=0
Thomaske
03-03-2007, 17:50
Bron: http://www.endurance-info.com/
Larbre komt met twee Ferrari's naar het FFSA GT. Het gaat twee keer over een Ferrari 550 Maranello.
De livery van de Alphand C5-R ziet er knap en strak uit http://www.endurance-info.com/2007_LMS/00_LAA_Corvette_C5R.JPG
Mvg...
Ik vind de nieuwe livery (nog) slechter dan de vorige en Brecht deelt die mening. :p
Niet alleen Brecht. Ik vind 'm ronduit lelijk.
Viper GTS-R***
03-03-2007, 21:10
Begrijp totaal niet wat jullie er lelijk aan vinden, mja iederen z'n smaak natuurlijk.
Maar ik vind hem echt wel héél schoon in z'n nieuwe Livery hoor ;)
Ook wel mooi dat we al direct een 997 RSR in FFSA GT zullen zien rondrijden, ingezit door IMSA Matmut.
endurance-info.com
Ik vind die nieuwe Alphand livery helemaal niet verkeerd, ook van de zijkant ziet hij er een stuk strakker uit dan de vorige.
Hij is best cool, alleen dat groen van de sponsor past er niet goed bij vind ik:(
Thomaske
04-03-2007, 11:36
Ook wel mooi dat we al direct een 997 RSR in FFSA GT zullen zien rondrijden, ingezit door IMSA Matmut.
endurance-info.com
Misschien houden ze enkele bezoeken aan het FIA GT en LMS in het achterhoofd?
Mvg...
Viper GTS-R***
20-03-2007, 23:10
http://www.endurance-info.com/2007_FFSA_GT/00_EntryList.jpg
Bron: endurance-info.com
Opvallend weinig Vipers, wat de lijst er iets magerder doet uit lijken.
Wel mooi al die nieuwe GT3's, en ook verrasend Belloc nog eens terug te zien :)
Ik hoop dat de F550's van Larbre met de goede bemanning er wat van kan maken tegen de Vette's en Saleen(s)...
Maar waar ik het meeste op hoop is een mooi (podium) resultaat voor de dappere Mirabeau Viper met toch te vermelden Beltoise er terug op!
In Frankrijk rijden er tenminste nog Vipers rond, iets wat (bijna) nergens anders het geval is. Hopelijk kunnen ze nog wat strijd leveren tegen de nieuwe generatie waarvan toch opvallend toch opvallend veel wagens ingeschreven zijn...
Misschien houden ze enkele bezoeken aan het FIA GT en LMS in het achterhoofd?
Mvg...
Wat bedoel je met 'misschien'? Hebben ze zelf aangegeven dat die kans bestaat? Of zie je jij het als een mogelijkheid :cool: :)
Weet iemand wat meer over die Ferrari 550 GT2 van GPA Racing??? Ik vind een Ferrari 550 in GT2-spec toch maar vreemd....
JPMontoya
30-03-2007, 11:32
Une autre Ferrari sera engagée par Boutsen Energy Racing, écurie née de l’union entre les teams de l’ancien pilote de F1 Thierry Boutsen et de Georges Kazca. Pascal Balay et Johan Boris Scheieir tenteront de faire triompher cette Ferrari, soutenue par Ferrari Belgique.
Wel erg om te horen dat Ferrari Belgie een project in Frankrijk steun.
TBER is overigens wel een grote structuur geworden nu Energy racing er bij gekomen is...
- BTCS (1x Mégane Trophy)
- Formule Renault 1.6 (2 wagens)
- Eurocup Mégane Trophy (2 wagens)
- Clio Cup France (2 wagens)
- Eurocup Formule Renault 2.0l (2 wagens)
- FFSA GT (1x Ferrari 430)
- Nog een paar fun cups
TBER moet zowat het grootste team van Belgie zijn op het ogenblik?
Viper GTS-R***
30-03-2007, 18:28
Red Racing heeft dan toch geen Panoz gekocht, maar een ex-PSI 996 RSR.
Piloten van dienst bijven Romain Brandela en Thierry Stepec.
endurance-info.com
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.