View Full Version : MCE rallysprint 2006
Volgens de site van Zolder is het op 26 november en op 10december MCE rallysprint op en binnen het circuit. Volgens de VAS is het enkel op 26 november. Gaat die van 10 december ook door of niet?
MartijnS
08-11-2006, 16:02
Alleen 26 november.
Alleen 26 november.
Juist, wij hebben alleen een uitnodiging tot inschrijving ontvangen voor 26-11.
rallybiet
08-11-2006, 22:01
Stomste wedstrijd van het jaar de rallysprint in Zolder. Als piloot of co-piloot beleef je daar helemaal geen plezier. Om dan nog te zwijgen van de geluidslimiet 95 db voor en rally auto is gewoon belachelijk. En dan nog de datum. De sprint valt samen met de B-short de Cretes in Belleveaux. Elk jaar de seizoens afsluiter van het asaf kampioenschap met altijd een schitterend startveld en prachtige kp's. Altijd heel veel ambiance. Degenen die spektakel willen zien moeten daar naartoe:gas:
Dirtdevil
09-11-2006, 18:37
Stomste wedstrijd van het jaar de rallysprint in Zolder. Als piloot of co-piloot beleef je daar helemaal geen plezier.
En met welke wagen heb jij dan al deelgenomen?
rallybiet
09-11-2006, 22:00
En met welke wagen heb jij dan al deelgenomen?
BMW M3 paarse klasse 2g
Peugeot 106 klasse 1b
Stomste wedstrijd van het jaar de rallysprint in Zolder. Als piloot of co-piloot beleef je daar helemaal geen plezier. Om dan nog te zwijgen van de geluidslimiet 95 db voor en rally auto is gewoon belachelijk. En dan nog de datum. De sprint valt samen met de B-short de Cretes in Belleveaux. Elk jaar de seizoens afsluiter van het asaf kampioenschap met altijd een schitterend startveld en prachtige kp's. Altijd heel veel ambiance. Degenen die spektakel willen zien moeten daar naartoe:gas:
Je kan het ook anders bekijken : wij reden indertijd met de blauwe BMW e36 in jullie klasse en gebruikten deze rallysprint om vrienden, sponsors, ed. te ontvangen. Mensen die niet gewoon zijn om kp's op te zoeken, vinden wel de weg naar Zolder en kunnen toch een beetje sfeer snuiven.
Echt rallywerk is het idd niet, maar zuivere lijnen rijden heeft ook wel iets.
BTW : normaal gezien staan we in onze oude teamopstelling terug aan de start dit jaar met de Celica GT four van De Keersgieter (als em Hemicuda overleeft...).
Johan Vandeweyers terug aan het stuur (ipv naast Erik Vleminckx), en ik in de Co seat. Onze vroegere mechanieker Roeland Thijs zal verder onheil aanrichten met de Toyota Starlet.
Wij gaan er dus een gezellige zondag van maken...;) :D
rallybiet
09-11-2006, 23:14
Veel succes in de sprint. zal wel goed doen dat je weer in een rally beest kunt zitten.:gas:
Is de bmw nu al eigenlijk verkocht?
Veel succes in de sprint. zal wel goed doen dat je weer in een rally beest kunt zitten.:gas:
Is de bmw nu al eigenlijk verkocht?
Ja, miste het eigenlijk meer dan ik dacht... 't is een microbe, hé.;)
BMW is verkocht aan gasten die vorig jaar een tijdje met een Yaris reden in de VAS. Er waren echter nog heelwat las- en andere werken aan en het leken me niet echt mechaniekers. Dus, wagen is nog niet "back on track".
Hebben anders nog een paar plezante duels met jullie uitgevochten...:D
Ja Z2CP,
Een 4x4 zal wel een ander gevoel geven, dan snel en dwars gaan.
Laat ze maar een poepje ruiken op 26/11.
Greetz
WILMAI
rallybiet
12-11-2006, 00:20
Ja, miste het eigenlijk meer dan ik dacht... 't is een microbe, hé.;)
BMW is verkocht aan gasten die vorig jaar een tijdje met een Yaris reden in de VAS. Er waren echter nog heelwat las- en andere werken aan en het leken me niet echt mechaniekers. Dus, wagen is nog niet "back on track".
Hebben anders nog een paar plezante duels met jullie uitgevochten...:D
Waren heel plezante duels toen. Heb er toen van genoten. Vooral ook van de vriendschappelijke sfeer. Als jullie sneller waren dan waren jullie gewoon beter dan. Het was altijd een mooie strijd:gas:
Ja Z2CP,
Een 4x4 zal wel een ander gevoel geven, dan snel en dwars gaan.
Laat ze maar een poepje ruiken op 26/11.
Greetz
WILMAI
Als de wagen klaarraakt...
De Hemicuda hebben ze niet kunnen rijden omdat Toyota de verkeerde onderdelen had geleverd. Zodoende kon men de start niet nemen.
En nu maar duimen dat alles klaar geraakt natuurlijk!!
Anders misschien een snelle andere auto ??
En nu maar duimen dat alles klaar geraakt natuurlijk!!
Anders misschien een snelle andere auto ??
Als 't van mij afhangt wel, maar er zitten nog teveel verplichtingen aan het huidige team ;)
Heb anderzijds wel weinig zin om daar op een paar minuten gefietst te worden of om na een proef ofzo terug in te pakken.
We zien wel...
Rallysprint in Zolder, Short des Crêtes en Champion's Day, allemaal op 26/11/06, dat is een beetje veel van het goeie.
Dirtdevil
14-11-2006, 12:38
Net mijn inschrijvingsformulier binnengebracht se!
Misschien niet de meest spectaculaire sprint die in Zolder, maar ik kan er handig van gebruik maken om mijn neefje voor zijn 18de verjaardag een co zitje te geven! :)
C U de 26ste!
Greetz
Rallysprint @ Zolder :
Koortsachtig brengen we al het nodige nog in orde .
Auto , keuring , vergunning .
Ben benieuwd of mijn drifthok ook rechtdoor wil rijden ;)
Thomaske
16-11-2006, 09:30
Rallysprint @ Zolder :
Koortsachtig brengen we al het nodige nog in orde .
Auto , keuring , vergunning .
Ben benieuwd of mijn drifthok ook rechtdoor wil rijden ;)
Dit noem ik eens prachtig nieuws. Een M3 Power lid dat komt mee rally(driften).
Ga je voor een snelle tijd of ga je voor een spectaculaire stint?
Ik zal er ook zijn met mijn camera.
Mvg...
Snelle tijd is :Offtopic:
Lachende toeschouwers : :eek:
Hopelijk val ik niet uit wegens te traag : :o
Maar we gaan voor : :D en :gas:
rallybiet
16-11-2006, 22:15
Zolang je de andere deelnemers maar niet hinderd. Want de sprint telt normaal gezien wel mee voor het vas kampioenschap. Als je toch alleen voor de schow rijdt vraag dan of je de 0 of 00 kan rijden
Bedankt voor de goeie raad .
Als ik dreig gedubbeld te worden ,
ga ik wel snel aan de kant hoor . . . :cool:
Trackfun
18-11-2006, 00:55
0 of 00
Of ge nu tegen 140 door de bocht gaat of dwars tegen 140 ik denk dat hij nie echt veel last ga hebben van de achterliggers...
De achterliggers gaan natuurlijk wel denken dat het gemist is op de meeste van de proeven..... :smokin :smokin
WD
Dirtdevil
18-11-2006, 11:44
Ik denk dat trackfun gelijk heeft!
Volgens mij gaan we Jo zelfs vrij hoog zien eindigen int eindklassement .....
Greetz
Mr.Dallara
18-11-2006, 16:07
Rallysprint in Zolder, Short des Crêtes en Champion's Day, allemaal op 26/11/06, dat is een beetje veel van het goeie.
Gaat de Champion's day door? op Spa?
Aangezien Spa dezer dagen één grote bouwerf is... (http://www.spa-francorchamps.be/gfx/travaux2006%2D2007/index.htm#15)
Géén excuses meer :D
Drifthok is gekeurd .
Nu enkel nog de vraag :
doen we het lekker strak en snel
of doen we het met hoek ?
Thomaske
21-11-2006, 10:32
Géén excuses meer :D
Drifthok is gekeurd .
Nu enkel nog de vraag :
doen we het lekker strak en snel
of doen we het met hoek ?
Dat is goed nieuws.
Hoe je het moet doen? Heel simpel: lekker snel met een lekkere hoek.
Liefst veel spektakel waardat ik sta om foto's te maken :D
Mvg...
Dirtdevil
21-11-2006, 14:00
Dat is goed nieuws.
Hoe je het moet doen? Heel simpel: lekker snel met een lekkere hoek.
Liefst veel spektakel waardat ik sta om foto's te maken :D
Mvg...
Seg, Thomas, richt jij je lens misschien ook even op ons corsake? Aan ons tempo heb je daar toch tijd genoeg voor! :gas:
Greetz
Dries DS
21-11-2006, 18:08
Seg, Thomas, richt jij je lens misschien ook even op ons corsake? Aan ons tempo heb je daar toch tijd genoeg voor! :gas:
Greetz
Thomas richt z'n lens steeds goed en heeft altijd aandacht voor alle deelnemers. Dus: don't worry... Het komt wel in orde ! Gaas geven, mannen! :gas:
Mvg,
Dries DS
Trackfun
21-11-2006, 19:14
@ M-Jo,
Hoe we ze willen zien dwars en met veel rook !!!
WD
Het verdict is gevallen .
Na rijp beraad .
Aangezien dit een totaal nieuwe ervaring is .
Bij aanvang rustig en strak .
En mischien wordt M-Jo wakker . . .
Dus bezint eer ge begint . :)
Dacht ik bij mezelf : )
Thomaske
21-11-2006, 20:58
Greetz
Geen probleem. Zoals Dries al zegt komt bij mij elke deelnemer verschillende keren op de foto. De één natuurlijk al wat meer dan de andere, is niet meer dan normaal é. Want van M-JO ben ik niet content met maar één driftfoto :D
Mvg...
rustig en strak. Dat zijn de meest on-M-jo termen die ik ooit gehoord heb :D
Trackfun
22-11-2006, 11:15
Als hij nie dwars gaat dan gaat hij in z'n blootje moeten rijden want dan blijft dienen raceoverall in mijn kleerkast hangen :D
Ik ben er vrij gerust in dat het allemaal nog goe ga komen, zal eens een klapke doen met zijnen co dat hij de bochten wat strakker moet aangeven dan ze in't echt zijn...
Kom maar eens kijken in het service park bij Quick Service Ninove zondagmorgen... de mensen gaan het direct begrepen hebben waarvoor hij meedoet.
Het moet een verassing blijven dus meer kan ik nog nie zeggen. Zoek ook nog twee hostesses. Ge zult zondag wel zien waarom :p
Witten Drifter
Big Boob Car Wash ?
In Bay Watch Outfit ?
Godverdommen hé . Eerst een Jupiler Joke .
Eens meedoen . Zomaar . Maar nu wordt ik wèl :gas: zenne !
Trackfun
22-11-2006, 23:52
Komt allemaal dik in orde. Een Jupke kalmeert de zenuwen.
Zaterdag wordt de natste dag van't jaar...en zondag ligt de baan droog voor extra veel rook :drewl: :drewl: :drewl:
Als hij nie dwars gaat dan gaat hij in z'n blootje moeten rijden want dan blijft dienen raceoverall in mijn kleerkast hangen :D
Ik ben er vrij gerust in dat het allemaal nog goe ga komen, zal eens een klapke doen met zijnen co dat hij de bochten wat strakker moet aangeven dan ze in't echt zijn...
Kom maar eens kijken in het service park bij Quick Service Ninove zondagmorgen... de mensen gaan het direct begrepen hebben waarvoor hij meedoet.
Het moet een verassing blijven dus meer kan ik nog nie zeggen. Zoek ook nog twee hostesses. Ge zult zondag wel zien waarom :p
Witten Drifter
zeg witten drifter voor die hostessen kan ik misschien helpen, weet er 2 zitten
het zijn wel zwartjes met dikkkkke boobs;) maar kgeloof dat hij ze zo graag heeft zal ik heffe bellen?:+
Thomaske
23-11-2006, 11:01
zeg witten drifter voor die hostessen kan ik misschien helpen, weet er 2 zitten
het zijn wel zwartjes met dikkkkke boobs;) maar kgeloof dat hij ze zo graag heeft zal ik heffe bellen?:+
Doen! :D
Mvg...
Chauffeur
23-11-2006, 11:52
Als ge zo een aap ziet rijden als co in een rode R5 turbo, geen foto's nemen hé :) Ben Co op Zolder:fight:
Misschien moet ik toch eens een woordje praten na de eerste rit om zo van hem het :gas: af te nemen.
Mag je trouwen wisselen tussen co en piloot?
Als ge zo een aap ziet rijden als co in een rode R5 turbo, geen foto's nemen hé :) Ben Co op Zolder:fight:
Misschien moet ik toch eens een woordje praten na de eerste rit om zo van hem het :gas: af te nemen.
Dus als er ne R5 ineens van de andere kant komt weten we wie co is :D
Dat mag als je een A3 vergunning hebt !
Chauffeur
23-11-2006, 13:29
Mijn vraag was eigenlijk: mag je wisselen tijdens de dag. Eerste special hij, en ik de andere?
Licentie is geen probleem.
btw: ik heb met hem reeds 3 rally's gereden, en telkens gewonnen in zijn klasse. :)
thrust ssc
23-11-2006, 21:24
weet er iemand waar ik een deelnemerslijst kan vinden ?
bedankt !
Of ie updated is weet ik niet .
Je vind em op : www.rallylovers.be
Dwarse groeten :)
Mijn vraag was eigenlijk: mag je wisselen tijdens de dag. Eerste special hij, en ik de andere?
btw: ik heb met hem reeds 3 rally's gereden, en telkens gewonnen in zijn klasse. :)
Ja, dat mag zolang je de juiste licentie maar hebt.
btw, ik rijd in de 00.
Chauffeur
24-11-2006, 17:20
Wij met 116.
De piloot onderweg er uitgooien zal de enige oplossing zijn denk ik ;)
Dat is toegelaten zie Reglementen VAS, standaardreglement Rallysprint hoofdstuk 7, artikel 8, pagina 103.
Voor alle gemak kunt ge dat ook het beste 's morgens zeggen (en breng ook uw rijbewijs mee :cool: ).
Mijn extra raad....lees tegen volgend jaar eens de reglementen door, ge zoudt er toch het een en ander van opsteken :rolleyes: :p
Chauffeur
25-11-2006, 17:19
Ik zou nie weten waarom ik ze zou lezen als ik het hier gewoon kan vragen. :) Pascal is dikwijls alleen en moet altijd op zoek naar een Co. Daar ik hem zijn plezier niet wil onthouden ga ik er dan maar naast zitten. Moet je eerlijk zeggen dat er niets aan is :) Als je gewend bent om zelf te rijden zit je de ganse tijd mee gas te geven en te remmen. Als men dan ook nog te vroeg remt en niet hard genoeg remt dan begint het te kriebelen om het zelf te doen. Als je in een rallysprint 4 x hetzelfde parcours doet, dan zit je er vanaf de derde ronde voor spek en bonen bij. De piloot weet na 2 verkenningen en 4 doortochten perfect waar de addertjes onder het gras zitten.
Zie mij morgen al zitten, 150 m 9H links. Moet ik daar dan a fond bijzetten als hij de eerste links van Zolder induikt :):)
We zien wel, zal mij wat teksten van BMR boek meenemen om na te lezen als het saai begint te worden ;)
Sorry Dries, ben er niet geraakt. Moeten werken tot 4 uur s'nachts en niet veel zin om naar Zolder te komen. Kan de boeken dus niet afhalen. Je mag die van mij dan spijtig genoeg anuleren.
R@ce@holiC
27-11-2006, 01:05
Vandaag dan toch naar de rallysprint gaan kijken. Het was de moeite! Wel veel wagens die precies aan het sneuvelen waren of pech kregen vond ik persoonlijk.
Machtig vond ik de prachtige drifts van M-Jo. Ze werden op hevig applaus, luid gejuich en getoeter onthaald!
De laatste run heb ik gekeken vanop de stands en vond ik persoonlijk prachtig!
Het hele publiek was gewoon aan't wachten op de M3 in de M-kleuren en je kon horen aan het getoeter of hij eraan kwam :).
Thomaske
27-11-2006, 09:37
Ook een prachtige dag gehad daar. Alleen op fotografisch gebied een kleine tegenvaller door het kl*te zonlicht. Dan wel zon, dan geen zon. Dan ISO 200 dan ISO 400 etc
De laatste 15 minuten van de laatste doorkomst heb ik moeten missen omdat mijn moeder opeens al daar was om me te komen halen. Waarom dan al? :(
Maarja, de foto's volgen in de loop van de week. School en eindwerk gaan nog steeds (een beetje dan toch) voor.
Mvg.. en proficiat aan al de winnaars...
Zoals zo vaak, de afwezigen hadden ongelijk...
Veel volk, mooi weer, gevuld deelnemersveld en mooi parkoers op en in Circuit Zolder.
Voor ons persoonlijk was het leuk en minder leuk...
Na de tweede verkenningsrit een verwittiging voor teveel geluid (96,2) en door te lang oponthoud aan die TK out, begon de motortemp. gevaarlijk te stijgen.
Na twee kp's stonden we echter 13e algemeen met uitzicht op een top-10 plaats. Voor de laatst kp nog eens alle registers open en we verbeterden onze tijd met 14 sekonden. Helaas, tweede overschrijding van geluid (97,6)en diskwalifikatie. Spijtig, maar voor onszelf de bevestiging dat we met een 4x4 eveneens uit de voeten kunnen (na jaren met een Bmw) en vooraan kunnen meedoen.
Onze vroegere racemechanic RT, finishte dan weer wel en behaalde een tweede klasseplaats met een Starlet. Nieuwe wagen, nieuwe co, en aan de finish, wat niet iedereen kon zeggen, gisteren.
En om geen polemiek te starten rond de geluidskwestie : circuit Zolder zit nu eenmaal met deze wetgeving en wij moeten ons daarbij neerleggen. Het heeft dan ook helemaal geen zin om tegen de organistoren of het circuit tekeer te gaan.
Integendeel zelfs : de organisatoren slagen er toch maar weer in om dit alles op poten te zetten hier in Zolder. Fijn voor ons en onze supporters die eens in alle rust kunnen kijken.
Tot volgend jaar dus bij een nieuwe MCE rallysprint :bye:
Machtig vond ik de prachtige drifts van M-Jo. Ze werden op hevig applaus, luid gejuich en getoeter onthaald!
De laatste run heb ik gekeken vanop de stands en vond ik persoonlijk prachtig!
Het hele publiek was gewoon aan't wachten op de M3 in de M-kleuren en je kon horen aan het getoeter of hij eraan kwam :).
Voor de mensen die deze drifts van Jo mooi vonden. Op 9 december rijdt Jo mee in de finale van de Benelux driftseries in Venray (bij Venlo).
Er zijn zelfs vrijkaarten te winnen via de paddock. 55 topdrifters aan de start en Jo kan wel wat steun gebruiken om zijn 2de plaats in de BE Driftseries te behouden en de Nederlandse toppers het vuur aan de schenen te leggen.
Dus vond je deze ene dwarse wagen mooi, kom dan naar Venray. Daar gaan ze allemaal dwars en Jo zelfs nog veel dwarser dan in Zolder...
Foto's of beelden van de 00 en 136 van VT Rallysport zijn steeds welkom. Waarvoor dank.
Netforce_1
27-11-2006, 20:04
De Jo heeft gisteren weer zijn best gedaan. Vooral zijn laatste run was beestig.
Het heeft nogal gesmoked in de paddock.:applaus: :applaus:
1 klein sfeerfotooken op onderstaande link
http://img245.imageshack.us/my.php?image=img0081resizeib0.jpg
En de Jupiler :p was voortreffelijk waarvoor dank aan M-Jo en http://www.quick-service-ninove.be/
Dirtdevil
28-11-2006, 12:55
Het was een leuk dagje daar in Zolder!
Moest er iemand foto's hebben van startnummer 47, zijn deze altijd meer dan welkom op info@raceworks.be !
Alvast bedankt
Yep . Ik ben ontmaagd in de rallysport .
Trainingen beetje verprutst door zéér trage deelnemers .
Co's waren blijkbaar nota's aan 't nemen vandaar .
1ste KP gestart met gekregen slicks .
We reden met vrij zwaar onderstuur welke niet weg te krijgen was .
Bij binnenkomen meteen de 1ste verwittiging voor decibel-overschrijding .
Niet getreurd . Doch slechts 18de tijd algemeen . Tactiek wijzigen dus !
Banden gewisseld naar Wanli .
2de KP beetje gespeeld en afgetast zonder hinder aan de snelle jongens .
3de KP lekker gerookt en promotie gemaakt voor onze driftsport .
Voortgaande op het publiek en de over-enthousiaste baanposten
was deze KP de meest spraakmakende . :)
Ook groot respect voor de snelle jongens in DIV 4 .
Ik bedank iedereen die dit mogelijk maakte voor mij .
Ook de harde kern aanwezige supporters
voor de teamspirit en de always-party-sfeer !
Volgende editie starten we op Wanli . ;)
M-Jo, je post daar iets over je trainingen die verprutst werden door zeer trage deelnemers. Wel het zijn dan ook geen trainingen maar wel verkenningen. Het is de bedoeling dat deze trager afgewerkt worden. Een tip van een rallyrijder :)
btw, het was wel eens tof om een echte drifter in ons midden te hebben. Maar op een echte rally gaat dat toch niet zo denderend lukken, vrees ik.
btw, het was wel eens tof om een echte drifter in ons midden te hebben. Maar op een echte rally gaat dat toch niet zo denderend lukken, vrees ik.
Bwah, De MCE Rallysprint is toch vooral een beetje show en laat ook de leek eens met de rallysport kennismaken. Waarom dan niet zo'n showelement inbouwen ?
mss volgende keer een beetje extra tijd voorzien om een driftdemo te doen ?
Kan best als men toch maar drie Kp's rijdt... en iedereen tevreden;)
Vroeger moest men geen beroep doen op drifters, dan kwam iedereen zo om de bocht ...:D
Thomaske
28-11-2006, 23:14
Deze avond eens tijd gevonden om door mijn foto's heen te gaan. Ik heb er zo'n 14 geselecteerd die ik morgen avond normaal gezien wel online krijg. Anders wordt het donderdag.
Mvg...
Bwah, De MCE Rallysprint is toch vooral een beetje show en laat ook de leek eens met de rallysport kennismaken. Waarom dan niet zo'n showelement inbouwen ?
mss volgende keer een beetje extra tijd voorzien om een driftdemo te doen ?
Kan best als men toch maar drie Kp's rijdt... en iedereen tevreden;)
Vroeger moest men geen beroep doen op drifters, dan kwam iedereen zo om de bocht ...:D
Ze kunnen beter die tijd gebruiken om een extra reeks te rijden ipv showelementen toe te voegen.
De micky II is in de asaf normaal de seizoens afsluiter.
Dit jaar was dat niet zo.
Afgelast wegens een moeilijke buur.
Maar er zou terug aan gewerkt worden.
rallybiet
12-12-2006, 23:11
De micky II is in de asaf normaal de seizoens afsluiter.
Dit jaar was dat niet zo.
Afgelast wegens een moeilijke buur.
Maar er zou terug aan gewerkt worden.
De MickyII wordt niet meer georganiseerd. Ik weet dat omdat mijn Renstal de Ecurie Les Volants is . De organiseerende club. De reden komt door een nieuw reglement in de ASAF. Een wedstrijd die in 2006 niet georganiseerd is mag niet meer georganiseerd worden in 2007. Ze willen daarmee het aantal wedstrijden verminderen. Het zijn er nu ongeveer 16a18 en ze willen er maar 14 overhouden.
De MickyII wordt niet meer georganiseerd. Ik weet dat omdat mijn Renstal de Ecurie Les Volants is . De organiseerende club. De reden komt door een nieuw reglement in de ASAF. Een wedstrijd die in 2006 niet georganiseerd is mag niet meer georganiseerd worden in 2007. Ze willen daarmee het aantal wedstrijden verminderen. Het zijn er nu ongeveer 16a18 en ze willen er maar 14 overhouden.
Misschien een idee om een beurtrol in te voeren?
Voor de VAS niet echt geschikt aangezien ze maar amper genoeg wedstrijden hebben om een kalender op te vullen.
Azo
Had een tijdje geleden op het pitstop forum mijn versie gelezen.
Ma kan dus ook fout zijn.
Kwam volgens mij ook van een betrouwbare bron .
Oke we zullen zien.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.