PDA

View Full Version : De Paddock goes ... Essen 2006!!!


Sennake
09-11-2006, 17:17
Zoals elk jaar gaan we ook dit jaar weer naar Essen. Het centrale thema in het showcenter is deze keer "Die 24 Stunden von Le Mans". Meer dan 20 Le Mans winnaars die er geschiedenis geschreven hebben zullen er te bewonderen zijn. Lijkt me een uitermate interessant onderwerp.

Gewoontegetrouw begeven we ons naar Essen op de eerste maandag na het openingsweekend. Dit jaar wordt dat dus op 4 december. De inkom bedraagt 16 euro, maar De Paddock clubleden zullen ook deze keer weer kunnen genieten van een korting. Het clubvoordeel voor clubleden bedraagt :

1) gratis vervoer naar en van Essen
2) een korting van 6 euro op je ticket
3) een drankje aangeboden door de clubkas op de beurs

Nuttige informatie :


Wanneer? Maandag 4 december 2006
Vertrek? om 06.00u aan "afrit 23" van de E313 Antwerpen richting Hasselt. Onderweg wordt er gestopt voor ontbijt. Voor de mensen die op deze plaats niet kunnen samenkomen om gezamelijk te rijden, kunnen natuurlijk apart rijden. Hoofdzaak is: we gaan om 10.00 hr binnen.
Vervoer? Met enkele auto's, waarbij de bereidwillige bestuurders genieten van een DePaddock-kilometervergoeding van 40 euro per auto.
Inkom? De inkom bedraagt 16 euro pp. Voor groepen groter dan 20 man bedraagt de inkom 14 euro pp. DePaddock zal voor de clubleden een tussenkomst doen in deze toegangsprijs van 6 euro per clublid. Niet-clubleden betalen de volle prijs.
Programma? Gans de dag wordt de beurs bezocht. In groep of een beetje individueel hangt van jezelf af. 's Avonds wordt er op de terugweg bij een wegrestaurant gestopt voor een gezamelijk avondmaal.
Terug? We verwachten terug te zijn omstreeks 22.00u.


Meer in detail ziet het er zo uit :

We komen samen om 05.50 uur aan afrit 23 van de E313 (Geel West). Dat is zeer vroeg, we weten het, maar daar staat tegenover dat je nog niet ontbeten hoeft te hebben, want dat doen we gezamelijk. Wie van Antwerpen komt zal na het verlaten van de afrit recht voor zich de parking van winkel "Bertels" zien liggen. Daar moet je zijn. Wie van Hasselt komt moet na het verlaten van de afrit aan de lichten naar rechts, de brug over en dan zie je dezelfde parking aan je rechterkant liggen.

Vervolgens delen we ons in enkele groepen, zodat we zo weinig mogelijk auto's moeten inzetten, met dien verstande dat we wel comfortabel willen zitten, dus we gaan uit van 4 personen per auto. Moest het nu zijn dat we bv met 13 zijn, dan zetten we in de grootste auto 5 man natuurlijk.

De clubkas komt tussen in de transportonkosten en de parking van de bereidwillige chauffeurs, wat concreet betekent dat elke wagen 40 euro krijgt voor brandstof en parkinggeld. Wie dat wordt zien we wel, ik ben al sinds jaar en dag chauffeur en wil dat gerust blijven doen, en ik ben ervan overtuigd dat er nog wel wat goede zielen bij zijn.

Als iedereen ingestapt is (en we zouden graag om 06.00 uur vertrekken) rijden we richting Turnhout, om er de E34/A21 op te rijden in de richting van Eindhoven. We houden halt omstreeks 07.00 uur aan AC Hotel Venlo-Sevenum om te ontbijten. Dat is aan afrit 38 "Helden", maar wel aan de overzijde van de autostrade. Wie de afspraak in Geel gemist heeft kan ons daar vervoegen, we zullen er ontbijten van 07.00 uur tot 08.00 uur. We hoeven ons dus zeker niet te haasten. Hieronder staat een plannetje met de exacte place to be.

http://www.depaddock.eu/sennake/ontbijt.jpg

Ook in datzelfde restaurant worden de betalingen voor de tickets gedaan. Wie clublid is, betaalt slechts 10 euro. De clubkas legt het verschil bij. Wie geen clublid is mag uiteraard ook mee maar betaalt wel 16 euro. Eens al het inkomgeld verzameld is, de magen gevuld zijn en iedereen die nog ontbrak op het appel toegekomen is, zetten we onze weg voort.

We gaan terug de E34/A67 op, richting Venlo. We steken de grens over en vervolgen onze weg naar Duisburg - Essen. Eens we in Essen zijn volgen we de aangegeven route die ons naar de Grugahallen zal leiden. In de stad is het wel zaak om goed aan te sluiten omdat er nogal vaak van richting veranderd dient te worden en er een boel rode lichten zijn die ons zouden kunnen uiteensplitsen. In principe rijd ik op kop en wacht ik de rest van de groep op indien dit zou gebeuren. Maar om zeker te spelen en op de juiste bestemming aan te komen als je toch om één of andere reden zou verloren rijden, is dit het adres :

MESSE ESSEN GmbH
Norbertstrasse
D - 45131 Essen

We parkeren in de parkeergarage vlakbij de expositiehallen. We wandelen op ons gemakje naar de ingang waar de deuren opengaan om 10.00 uur.

Eens we binnen zijn kan je de groep volgen (was vorig jaar enorm plezant) ofwel je eigen gang gaan, naar keuze. In elk geval spreken we af om ten laatste om 18.00 uur terug huiswaarts te keren (dan sluiten de deuren ook trouwens) omdat we onderweg in hetzelfde restaurant in de buurt van Venlo een gezamenlijk en afsluitend avondmaal gaan nemen. Van daaruit is het nog hooguit een uurtje tot Geel en daar scheiden onze wegen zich weer.

Dat is het zo'n beetje.

Aanmelden doe je in deze thread. Iedereen die in orde is met zijn lidgeld komt dus in aanmerking om voor een tegemoetkoming in de inkomprijs. Tevens zullen we in deze thread jullie op de hoogte houden van hoe we het transport zullen organiseren.

Jimbo
13-11-2006, 15:40
Voorlopig precies nog maar weinig animo :).

Ik ga voor 99% zeker weer mee gaan, dus mijn naam mag je alvast noteren. De kans bestaat weer dat er nog een niet-lid meekomt, maar dat laat ik dan wel weten eens het vast staat (en dat zal ruim op voorhand zijn natuurlijk ;)).

Jimbo.

A.J.
13-11-2006, 16:11
ik ga mee

sledge
13-11-2006, 17:51
Ik zal er normaalgezien ook weer bijzijn.

Roel
13-11-2006, 20:38
'k mee, kan ik in Turnhout instappen? Moet tot maandagmorgen 06u00 werken en heb geen zin om dan nog tot Venlo te rijden...

Sennake
13-11-2006, 20:41
'k mee, kan ik in Turnhout instappen? Moet tot maandagmorgen 06u00 werken en heb geen zin om dan nog tot Venlo te rijden...

Dat kan in principe geen probleem zijn. We spreken dan nog wel nadere details af, ok?

Raceboy
13-11-2006, 20:42
Ook ons ma wil in Turnhout opstappen. Ikzelf ga om 11u15 braafkes in de les verbintenissenrecht zitten.

Roel
13-11-2006, 20:44
Dat kan in principe geen probleem zijn. We spreken dan nog wel nadere details af, ok?

ok, stuur maar PM of anders lees ik het hier wel.

Sennake
13-11-2006, 20:53
Als we vanuit Geel om 6.00 uur vertrekken zijn we in principe rond 6.45 uur aan de oprit in Turnhout. Misschien ietske vroeger ter plaatse zijn voor het geval dat we rapper "aveceren" dan voorzien ;)

Roel
13-11-2006, 20:56
vertrek ook om 06u00 in Geel, maar anders moet ik s'avonds nog eens die rit doen terwijl ik in Turnhout woon. Kan eventueel wel met groep van Bertels mee doorrijden als da makkelijker is om af te spreken.

Rallyloverke
14-11-2006, 10:12
Ik kom ook mee! Als het kan, zou ik mijn 1400-je toch daar willen laten staan, want die gaat nie kunnen volgen :-)

Werner333
14-11-2006, 20:41
Ik ga nog eens passen. Vond het 2 jaar gelden al te veel tuning. Ben er nog niet goed van. :)
Misschien volgend jaar.

Mr.Dallara
14-11-2006, 21:38
Ik ga nog eens passen. Vond het 2 jaar gelden al te veel tuning. Ben er nog niet goed van. :)
Misschien volgend jaar.

Ik ben nog maar 2 maal geweest in Essen (2004 en 2005) en ben ook niet van plan om terug te gaan dit jaar door de -volgens mij- TEveel aanwezige storende tuning sh*t.

Belle
14-11-2006, 22:10
Ik zal ook moeten passen, al had ik er wel graag eens bijgeweest want het lijkt me best interessant. Maar ik moet arbeiten op maandag jammer genoeg...

Dominique
15-11-2006, 13:31
Ik kom ook mee. Ik zal zorgen dat ik om 05:50 in Geel West ben.

Alain
15-11-2006, 13:53
Ik ga ook mee. Ik zal zorgen dat ik op tijd in Geel ben.

Jimbo
20-11-2006, 14:37
OK, ik ga nu 100% zeker mee, en pak zoals vorig jaar weer 1 niet-Paddocker mee ('t is dezelfde :)). We stappen mee op aan de Bertels.

Jimbo.

Guido
21-11-2006, 18:17
jullie zullen het zonder mij moeten stellen dit jaar...

Niet dat ik vind dat er teveel tuning is, niet dat ik vind dat het te ver is, niet dat ik vind dat we telkens verkeerd rijden, niet dat ik vind dat ik te vroeg op moet... :D 't is dat ik werken moet. Belangrijk project t.e.m. midden december en er kan dus geen dagje verlof vanaf. :(

Dus ik zal een heel plezante dag moeten missen. Normaal gezien heb ik ook altijd een eerste "draft" mee, tijdens de trip naar Essen, van de Huudo.com Motorsport Kalender voor het volgende jaar. Deze zullen jullie dus nu niet te zien krijgen, maar niet getreurd, ik werk er wel aan, dus hij komt er zeker. ;)

Sennake
22-11-2006, 12:52
jullie zullen het zonder mij moeten stellen dit jaar...

Da's erg jammer en dat zal het "hei d'er iemand een vod"-gehalte wel serieus naar beneden halen natuurlijk, maar niets aan te doen zeker? Volgende keer beter...

Guido
22-11-2006, 13:50
Da's erg jammer en dat zal het "hei d'er iemand een vod"-gehalte wel serieus naar beneden halen natuurlijk, maar niets aan te doen zeker? Volgende keer beter...

Hoe graag ik ook zou willen en hoe flexibel dat ze zijn op het werk qua vrijaf nemen enz. Op 4 én 5 december moet iedereen er zijn. Om het in bekende terminologie te zeggen: "Verloven zijn gesloten". ;)

Sennake
22-11-2006, 14:35
Ik kan natuurlijk altijd komen betogen voor jullie deur eh :p

Jimbo
24-11-2006, 13:31
Verdorie toch. Er is een cursus gepland net nadat mijn verlof was goedgekeurd, en die kan ik absoluut niet missen. Ik zal dus alsnog moeten afzeggen, en je mag derhalve twee personen van de lijst schrappen.

tot zover die 100% zekerheid...

Jimbo.

Rohrl-fan
25-11-2006, 13:35
Vorig jaar heb ik al moeten passen (ben zelf later op mijn eentje geweest) en ook dit jaar is het hetzelfde verhaal. We zitten dan net in de aanloop naar de kerstdrukte en ik kan me die dag niet vrijmaken. :( Normaal heb ik dinsdag mijn vrije dag, ik ga waarschijnlijk dan (weer eens) op m'n eentje.

Ook ik heb me verschrikkelijk geërgerd aan al die tuning-toestanden de vorige jaren. Het lijkt wel of het elk jaar erger wordt!!! :frusty: Toch blijf ik het de moeite vinden. Die MC12 Stradale en de kelderopstelling met de Rothmans Porsche en de verschillende concept cars konden me nog goed bekoren. En die tuning? Ach, die stand van Techart, AC Schnitzer, Brabus en dergelijke zijn ook niet mis. Ik ben wel benieuwd naar de tentoonstelling over Le Mans!

sledge
25-11-2006, 20:15
Helaas al veel afmeldingen blijkbaar :(

Chauffeur
25-11-2006, 22:32
Ik kan ook spijtig genoeg niet mee wegens te drukke periode op bureau. Ga wel zien of ik niemand mee kan sturen om alle info van de bedrijven daar te verzamelen.

Alain
01-12-2006, 11:45
Helaas al veel afmeldingen blijkbaar :(

Indeed en ik moet spijtig genoeg het rijtje langer maken. Wij zijn bezig met de aanschaf van een appartement en we moeten maandag bij de bank zijn om te tekenen en de nodige formaliteiten af te handelen.

Sennake
01-12-2006, 11:56
Als ik het eventjes samenvat, gaan volgende mensen maandag nog mee:


Sennake
AJ (eventueel op eigen vervoer)
Sledge
Roel (vanuit Turnhout)
Riet (vanuit Turnhout)
Johan
Dominique

Jimbo
01-12-2006, 13:53
Zouden de modelbouwers die afreizen (Sennake en Dominique zeker?) mij een groot plezier kunnen doen?

Ik vermoed dat jullie sowieso de standjes met bouwdozen aan een nader onderzoek zullen onderwerpen. Zouden jullie voor mij kunnen uitkijken naar een Bburago Kit (wat anders ;)?) in 1/18, serienummer 70045, van de Giugiaro Prima Speedster (zie hier (http://www.bburagoworld.nl/2005/pics/70045.jpg))?

Dit is de enige die ik nog niet heb, en wat meer is, ik ben eigenlijk niet zeker of ie ooit verkocht geweest is (de ready-made in alle geval wel, die heb ik ooit es gezien). De kit is namelijk bekend gemaakt vlak voor het failissement, en ik heb 'm vooralsnog online nergens gevonden. Wat ik wél vind, zijn links naar Oostbloklanden waar ie dan weer wel te koop lijkt te staan. Lijkt, want het is me maar een raar taaltje op die sites :).

Dit doet me in alle geval vermoeden dat ie dan toch nog te koop zou zijn geweest, en de standjes in Essen hebben steeds plafondhoge stocks van Bburagos bij, dus als hij nog bestaat, gaat hij er ongetwijfeld liggen.

Ik zal 'm dan wel op een van de volgende modelbouwmeetings in ontvangst komen nemen, in ruil voor een pint of twee (en de aankoopprijs natuurlijk :)). Sjanettenkoffies mogen ook hoor ;)...

Alvast bedankt,
Jimbo.

A.J.
01-12-2006, 20:14
Ik rij inderdaad zelf. Kan pas 's middags vertrekken en moet om 19u nog verder duitsland in.

Dominique
01-12-2006, 21:25
Zouden de modelbouwers die afreizen (Sennake en Dominique zeker?) mij een groot plezier kunnen doen?

Ik vermoed dat jullie sowieso de standjes met bouwdozen aan een nader onderzoek zullen onderwerpen. Zouden jullie voor mij kunnen uitkijken naar een Bburago Kit (wat anders ;)?) in 1/18, serienummer 70045, van de Giugiaro Prima Speedster (zie hier (http://www.bburagoworld.nl/2005/pics/70045.jpg))?
Alvast bedankt,
Jimbo.

in ruil voor een pint of 2 meer willen we zelfs nog een 2e Bburago meebrengen. :D
We zullen eens kijken of we er ene voor u kunnen vinden.;)

Roel
03-12-2006, 14:46
moet spijtig genoeg ook verstek laten gaan, lig met hoge koorts en mijn bed

Sennake
03-12-2006, 15:10
Als ik het eventjes samenvat, gaan volgende mensen maandag nog mee:


Sennake
AJ (op eigen vervoer)
Sledge
Riet (vanuit Turnhout)
Johan
Dominique


Conclusie : als Dominique zijn 407SW ter beschikking stelt, kunnen we allemaal samen in 1 auto. Da's een pak gezelliger natuurlijk dan met 2 auto's...

sledge
03-12-2006, 15:18
Mischien in het vervolg sponsoring aan Peugeot vragen. Dit is geloof ik al de 3de keer op rij dat er een SW zou instaan voor het vervoer :D

Dominique
03-12-2006, 15:22
Mischien in het vervolg sponsoring aan Peugeot vragen. Dit is geloof ik al de 3de keer op rij dat er een SW zou instaan voor het vervoer :D

De vraag is alleen nog: zal het 307SW of een 407SW worden? :gas:

Dominique
03-12-2006, 15:24
Conclusie : als Dominique zijn 407SW ter beschikking stelt, kunnen we allemaal samen in 1 auto. Da's een pak gezelliger natuurlijk dan met 2 auto's...

Geen probleem jong, ik zal hem straks volgooien.

Dominique
04-12-2006, 22:22
Zouden jullie voor mij kunnen uitkijken naar een Bburago Kit (wat anders ;)?) in 1/18, serienummer 70045, van de Giugiaro Prima Speedster (zie hier (http://www.bburagoworld.nl/2005/pics/70045.jpg))?

Dit is de enige die ik nog niet heb, ...

Jimbo: ik heb hem. Ik zal hem meebrengen op de eerstvolgende meeting in de Paddock.
Tot dan!

Rohrl-fan
05-12-2006, 12:43
En? Was het een beetje de moeite? Ik ga donderdag zelf, vandaar... ;)

Jimbo
05-12-2006, 13:46
Jimbo: ik heb hem. Ik zal hem meebrengen op de eerstvolgende meeting in de Paddock.
Tot dan!
Kijk, dat is nu nog eens ne Sinterklaaskado se! Ik had er echt niet op gerekend om die kit nog te vinden.

Bedankt Dominique. Normaliter zou ik de 15de in Zolder moeten geraken.

Jimbo.

sledge
05-12-2006, 21:37
En? Was het een beetje de moeite? Ik ga donderdag zelf, vandaar... ;)

't was weer de moeite hoor, tenminste in groep.
Indien ik er alleen zou geweest zijn, zou ik op een uurtje of 3-4 al weer buiten zijn, omdat er opnieuw veel tuning was.
In groep daarintegen valt er zelfs op de meest hardnekkige tuninghal wat te zien/lachen.
Zonder problemen daar geraakt, en nog opvallender, zonder problemen de weg teruggevonden. We stonden dan ook in een recordtijd opnieuw in Sevenum :applaus:
Kwestie van modellekes kopen was er dit jaar niet veel te vinden. Keuze in overloed, maar ik heb in feite het meeste al wat ik wil. Al heb ik wel een goeie zaak gedaan door een mp4/9 aan €20 te vinden :)
Guy heeft een 917 boek gekocht, dat hij voor 0.9€ goedkoper heeft gevonden dankzij een nogal geirriteerde verkoper.
Het middagmaal bestond nu eens niet uit een snitzel, maar uit Chinees eten. :applaus: En als goede Belgen hebben we dat Chinees diensterje natuurlijk geholpen met afruimen. Alleen liep dat wel even mis toen die plateauhouder niet wou meerwerken:D :applaus:
Maar waar we natuurlijk voor gingen waren de wagens. Veel mooie Le Mans wagens gezien, waar we natuurlijk als één van de eersten die hal kwamen binnengewandeld. Ook een mooie verassing was de aanwezigheid van alle F1 boldides, op uitzondering van de williams en Torro Rosso na.
Ook veel vrouwelijk schoon gezien, maar geen gebodypainte madammen gezien deze keer helaas. Tenminste niet zo uitgebreid gebodypaint tenminste, maar "less is more" zeggen ze. ;)
En Guy wou natuurlijk weer met de Osram dames op de foto, wat je natuurlijk hieronder kunt zien, zoals gevraagd ;)

En dan op de teruggweg op de radio gehoord van werken in Kennedytunnel. Maar eer we daar waren, werden we nog op zwaar regenweer getrakteerd. Toen Dominique de ring van Antwerpen verlier reed ik er vlak achter. Van daar kon het max 1500m geweest zijn, tot de Kennedytunnel, maar over die 1500 heb ik wel 45 minuten gedaan. Da's nu al de 2de keer op rij dat ik niet vlot thuisgeraak, hopelijk wordt dat geen nieuwe gewoonte ;)

Dominique
05-12-2006, 23:24
Zonder problemen daar geraakt, en nog opvallender, zonder problemen de weg teruggevonden. We stonden dan ook in een recordtijd opnieuw in Sevenum :applaus:

Ja, het is ooit anders geweest :D


Guy heeft een 917 boek gekocht, dat hij voor 0.9€ goedkoper heeft gevonden dankzij een nogal geirriteerde verkoper.

Voor mij onbegrijpelijk. Ik heb nog nooit zo een vriendelijke meneer geweten die toen ik het boek stond te doorbladeren mij zelfs heel rustig kwam vertellen dat het een beperkte oplage was, splinternieuwe uitgave, niet lang meer verkrijgbaar, ...
En daar heeft Guy ambras mee. :D

Het middagmaal bestond nu eens niet uit een snitzel, maar uit Chinees eten. :applaus: En als goede Belgen hebben we dat Chinees diensterje natuurlijk geholpen met afruimen. Alleen liep dat wel even mis toen die plateauhouder niet wou meerwerken:D :applaus:
Waarschijnlijk moeten we daar volgend jaar ons gezicht niet meer laten zien op gevaar af van een paar rare Oosterse lappen tegen ons oren ...:o


Toen Dominique de ring van Antwerpen verlier reed ik er vlak achter. Van daar kon het max 1500m geweest zijn, tot de Kennedytunnel, maar over die 1500 heb ik wel 45 minuten gedaan. Da's nu al de 2de keer op rij dat ik niet vlot thuisgeraak, hopelijk wordt dat geen nieuwe gewoonte

da's inderdaad niet zo positief. Waarschijnlijk was ik allang thuis voordat gij door de Kennedytunnel zijt geraakt.
Het is ook altijd iets op die ring rond Antwerpen ...

Mark
05-12-2006, 23:57
En Guy wou natuurlijk weer met de Osram dames op de foto, wat je natuurlijk hieronder kunt zien, zoals gevraagd ;)


Gaven die licht toen ze de energie van Guy merkten? ;) :D :D

sledge
06-12-2006, 00:03
Gaven die licht toen ze de energie van Guy merkten? ;) :D :D

De lampjes of de madammen?

Die lampjes gaven al licht, maar die madammen vonden het schijnbaar wel plezant ;)