PDA

View Full Version : raceverslag HRT racing Team

pudding1
13-11-2006, 14:44
Zaterdagmorgen 06.30u we ontwaken in de mobile home, ikzelf onze "team engineer" en chief mechanic hebben vrijdagavond laat de box nog aan het klaarstomen geweest (wegens tijdsgebrek) normaal is dit donderdag al klaar maar na enkele verkenninsrondjes leek mij de versnellinsbak niet ok dus even terug naar huis en nieuwe bak steken.

Na de obligate technische en administratieve keuringen tijd voor banden te laten monteren, regenbanden want tijdens de nacht zijn de hemelsluizen opengegaan en ligt de piste er behoorlijk nat bij.

Snel tijd voor een ontbijt in onze box en de kwalificaties komen er aan, afspraak was om hier niet de held uit te hangen en te zorgen dat we op zen minst konden starten aan de wedstrijd, een 40e chrono op 45 deelnemers is niet spectaculair, maar de startplaats is op een wedstrijd van 10h iets minder belangrijk.

Start van de wedstrijd: Rigo nam de start een reed een probleemloze stint en na 2 uur wedstrijd reden we dan ook op een 27e plaats, tanken en pilootwissel en op voor de volgende 2 uur, ondertussen was het opgehouden met regenen en kwam de tijd om sliks te monteren. Bart ging er voor en de rondetijden lagen plots heel wat lager.

Na zo'n 4 uur reden we op een 23e plaats en zag ales er nog goed uit!
Jef vertrok voor zijn stint met aan het eind een tankbeurt en pilootwissel, tijdens het tanken melde hij al problemen met differentieel achteraan, een snelle check up tijdens de pilootwissel toonde niets verdacht en rigo vertrok voor zijn stint, maar na enkele ronden stond hij terug in de pits, het differentieel had de geest gegeven.

Onze mensen begonnen als gek te schroeven waarbij ik in tussentijd een ander differentieel uit de camionete ging halen, en na zo'n 40 minuten konden we onze weg vervoegen, welliswaar hebben we hier kostbare tijd verloren!

op nog een probleempje met de bevestiging van de uitlaat na zijn er geen noemenswaardige problemen meer opgedoken en zijn we de wedstrijd gefinischt op een annonieme 27e plaats, al bij al was de vreugde groot dat de wagen over de finich kwam!

Persoonlijk wil ik de mensen bedanken die dit mogelijk hebben gemaakt, namelijk de "pitcrew", de "catering" en zeker ook de piloten. Het was een geweldige dag, en ik zal er alles aan doen om dit volgend jaar terug mogelijk te maken!!!

Einde!

Jerre
13-11-2006, 21:17
Leuk om te lezen Manuel :) Heb je mijn sms nog gehad ?

Thomaske
13-11-2006, 22:09
Die losgekomen uitlaat gaf tijdens de nacht knappe resultaten op de foto's in de chicane.

Een hele vonkenregen achter de wagen.

Mvg...

Nonkel Vroem
14-11-2006, 17:10
dus er bestaan foto's van?
Wil er iemand eentje posten eventueel.... dan zien we wat we niet gezien hebben.....
thanks.

Thomaske
14-11-2006, 23:00
http://img490.imageshack.us/img490/4227/10hours18nk3.jpg

Mvg...

ICEMAN
15-11-2006, 20:30
Proficiat Puddingske. ;)