View Full Version : FIA GT3 2007, De nieuwtjes en weetjes
Viper GTS-R***
15-11-2006, 19:29
Na de Mosler & Jaguar is er nog een nieuweling.
Große Pläne hat das Racing for Belgium Team um Renaud Kuppens. Zwar wird man dem skurilen GT der Marke Vertigo treu bleiben, baut aber ein neues Chassis für die kommende Saison auf. Gleichzeitig wird man die Klasse wechseln, weg von der G2, hinein in die GT3.
Bron: project-lemans
Is dat nieuw chassis een verbeterde versie van het huidige of een totaal nieuwe auto?
Voor zover m'n kleine kennis aan Duits me niet in de steek laat, denk ik een heel nieuw chassis?
Overigens, nog in dat bericht staat dat ze er een Audi V8 willen inlepelen. Eindelijke van die Alfa V6 af..?
Volgens racexpress.nl stopt Maserati waarschijnlijk met haar GT3 programma.
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=5244
Als dit waar is dan vind ik het maar een rare move van Maserati. Volgens mij kost GT3 weinig ontwikkeling (dus lage kosten en weinig mankracht) en bied het juist kansen op verkoop aan klanten.
Als ze geen vertrouwen hebben in het GT3-kampioenschap dan lijkt het me logisch dat ze er uitstappen. Waarschijnlijk hebben ze een kater door het afgelopen seizoen en hebben ze geen zin meer...
Hopelijk komen er wat meer wagens in GT1 dan. :)
De zwitser Loris Kessel wil volgend jaar ook meedingen naar de GT3 kroon met een Ferrari 430 Challenge.
Bron : Projectlemans.de
Loris Kessel is volgens mij bekend van de Italiaanse GT en van de Ferrari Challenge.
Hopelijk lukt dit project beter als dat van Mach One racing...
Misschien waagt iemand zich aan deze ... Jaguar XKR GT3
Misschien waagt iemand zich aan deze ... Jaguar XKR GT3
Ehm, newsflash, die fotoshop komt van de mensen die zich daaraan gewaagd hebben ;) Dat is een impressie van hoe hij er uit gaat zien, en hij doet volgend jaar het hele seizoen mee.
Pascal Witmeur is wel in vorm...
Hij heeft het idee opnieuw aangehaald om elk GT3-teamte laten deelnemen aan de 24 uren met de drie wagens meetellend voor de Beker Van België...
Laat toch gewoon elk team verplicht minstens één auto inzetten en voor de rest niets! :confused:
Viper GTS-R***
22-11-2006, 23:47
Als ik van SRO was dan zorgde ik ervoor dat de FIA GT3 wedstrijden samen lopen met die van de nationale GT3 kampioenschappen.
Zo zou:
UK manche samenvallen met een British GT weekend.
BE race samenvallen met een Belcar Weekend.
DE race samenvallen met een DGT weekend.
FR race samenvallen met een FFSA GT (GT2/GT3 grid) weekend.
Laat dan de FIA GT3's samen met die nationale GT3/GT2's rijden.
Goedgevulde grid's verzekerd en spanning zal wel hoog zijn.
Comunnicatie & organisatie met deze kampioenschappen zal niet moeilijk zijn aangezien ze oftewel van hen (SRO) zijn, of toch in goede samenwerking werken.
In een weekend waar er nog GT2's zouden meerijden (BE&FR) geef je deze een apparte puntentelling natuurlijk. Gezamenlijk in de resultaten kan, maar hoeft niet persé.
Als ik van SRO was dan zorgde ik ervoor dat de FIA GT3 wedstrijden samen lopen met die van de nationale GT3 kampioenschappen.
Zo zou:
UK manche samenvallen met een British GT weekend.
BE race samenvallen met een Belcar Weekend.
DE race samenvallen met een DGT weekend.
FR race samenvallen met een FFSA GT (GT2/GT3 grid) weekend.
Laat dan de FIA GT3's samen met die nationale GT3/GT2's rijden.
Goedgevulde grid's verzekerd en spanning zal wel hoog zijn.
Comunnicatie & organisatie met deze kampioenschappen zal niet moeilijk zijn aangezien ze oftewel van hen (SRO) zijn, of toch in goede samenwerking werken.
In een weekend waar er nog GT2's zouden meerijden (BE&FR) geef je deze een apparte puntentelling natuurlijk. Gezamenlijk in de resultaten kan, maar hoeft niet persé.En wat met de GT1 in Frankrijk ?
Viper GTS-R***
23-11-2006, 23:20
En wat met de GT1 in Frankrijk ?
Blijft zoals het nu is...
Gewoonweg wanneer het FIA GT weekend in Frankrijk komt dat de GT2/3's van FFSA GT samen in de grid van de FIA GT3's mogen rijden.
Dat wil ik ermee zeggen.
Het gerucht doet de ronde dat Morgan naar GT3 komt...
(forum endurance-info)
Er gaan er ook weg uit de FIA GT3 of worden simpelweg niet toegelaten:
Bei der letzten FIA Sitzung am 08. Dezember wurde der Antrag von Mosler auf GT3 Homologation des MT900 negativ beschieden. Trotz starker Unterstützung des Vorhabens durch die SRO und insbesondere durch Stephane Ratel entschied sich die FIA gegen die Zulassung.
http://www.project-lemans.de/
Uit hetzelfde bericht leren we dat de Venturi van het lijstje is geschrapt.
Wat is mich dat voor ijle !!! Vind dit belachelijke beslissing van de FIA. :mad:
De Ascari kreeg wel een homologatie, maar de Mosler, die al voorgesteld is en verkocht aan bepaalde teams (PSR), dan weer niet. Voorkeursbehandeling???
Nu ja, dan moeten de FIA ook niet claimen dat de GT3 die nieuwste generatie is qua GT racen. bouw je een wagen, wordt je niet toegelaten wegens te weinig verkochte baanwagens. en maar zeggen dat ze volle grids tegen goedkope kosten willen bieden, nu ja een nieuwe wagen bouwen om niet mee te kunnen racen (op dit niveua) kost nu ook niks hé.
Dacht dat dit een formule voor ook kleinere fabrikanten zou worden zoals idd. Mosler, Gillet, Venturi, Morgan, ...
Hopelijk komen ze op hun beslissing terug !!!
(zoals bij de Maserati MC12, nochthans ook niet veel straatwagens van gezien? 12 ofzo...?)
Dat van die te weinig verkochten aantallen is gewoon een smoes. De werkelijke reden is dat de Mosler te goedkoop en te snel is, waardoor de concurrentie simpelweg buitenspel word gezet.
Dat teams de Mosler al hebben gekocht en nu met de mond vol tanden staan is hun probleem, je moet de huid niet verkopen voordat de beer geschoten is. Veelbelovend is fijn, maar een wagen kopen voordat hij is gehomologeerd, ondanks positieve geluiden, is gewoon dom.
Ik kan er niet al te rouwig om zijn. De Mosler is gewoon een GT2, vind hem ook niet thuishoren in GT3, ookal ligt er een kleinere motor in.
First Jaguar XKR GT3 car breaks cover
The first racing Jaguar from Buckingham based Apex Motorsport was spotted outside the famous Bibendum restaurant in Fulham Road London on 7th December.
The occasion was the Top Gear Awards where Jaguar scooped two prestigious awards – one for best GT car and another for the hotly contested ‘Car of the Year’.
http://www.racecar.co.uk/story.asp?NewsID=15675
:drewl:
JorritVD
12-12-2006, 12:42
een paar foto's, helaas zijn ze klein.
http://www.racecar.co.uk/apexmotorsport/images/news5a.jpg
http://www.racecar.co.uk/apexmotorsport/images/news5b.jpg
http://www.racecar.co.uk
Viper GTS-R***
15-12-2006, 00:42
BMW wou op basis van de Z4 M een GT3 maken maar het plan is afgelast door té dure basis (250.000€) zonder het GT3 pakket.
Alles te lezen op volgende link (Italiaans)
http://www.racingworld.it/fiagt/notizia2.php?idtitolo=2825
Leuk, statistieken van 2006: http://www.projectlemans.de/component/option,com_docman/task,doc_download/gid,42/Itemid,142/
Opmerkelijk, een daling van 22%! in het aantal deelnemers tussen het eerste en laatste weekend.
Leuk, statistieken van 2006: http://www.projectlemans.de/component/option,com_docman/task,doc_download/gid,42/Itemid,142/
Opmerkelijk, een daling van 22%! in het aantal deelnemers tussen het eerste en laatste weekend.
???
weekend 1: 41 en 42 deelnemers
weekend 10: 39 en 40 deelnemers
???
weekend 1: 41 en 42 deelnemers
weekend 10: 39 en 40 deelnemers
:o :o :o
De lijst niet goed bekeken, om de een of andere reden heb ik Dijon als einddatum gezien. Een flater waar je U tegen zegt. Volgende keer het beeld weer op 100% zetten ;)
Viper GTS-R***
17-12-2006, 12:56
Loris Kessel komt volgend jaar met 3 F430's naar het FIA GT3.
Ze hebben ook de 430 Challenge verbeterd met een nieuwe Kit die al is goedgekeurd door de FIA.
Kremer Racing zal de 1ste manche van het FIA GT3 meerijden ter voorbereiding van hun GT Masters campagne met hun nieuwe F430 Challenge GT3!
Freddy Kremer himself en Réne de Luigi zullen de Ferrari besturen.
Bron: project-lemans.de
Reaktie van Martin Short (Rollcentre/Mosler) op de weigering van FIA GT3 homologatie:
http://www.ten-tenths.com/forum/showpost.php?p=1793706&postcount=72
Martin Short op het ten tenth forum over de GT3 Mosler:
During this time, we took provisional orders for 12 Mosler GT3 cars. 6 for FIA (and German Masters), 2 for British, 1 for Belgian, and a further 3 for the German Masters
Dit stuk komt letterlijk van dailysportscar.com.
mvg
Joost
Dit stuk komt letterlijk van dailysportscar.com.
mvg
Joost
Dat kan kloppen, beide stukken komen namelijk letterlijk van Martin Short.
Meestal ben ik het met je eens Joost, maar hier had je eerst even moeten kijken en daarna reageren ;)
http://www.ten-tenths.com/forum/showpost.php?p=1793706&postcount=72
Viper GTS-R***
20-12-2006, 00:10
Intresant artikeltje op volgende link: http://www.racingworld.it/fiagt/notizia2.php?idtitolo=2833
Gillet Vertigo zou zijn homoligatie voor GT3 spijtig genoeg NIET krijgen...
Intresant artikeltje op volgende link: http://www.racingworld.it/fiagt/notizia2.php?idtitolo=2833
Gillet Vertigo zou zijn homoligatie voor GT3 spijtig genoeg NIET krijgen...
Als de Mosler al geweigerd wordt dan is het logisch dat de Gillet geweigerd wordt.
Wie gaan ze eigenlijk wel homologeren???
Wie gaan ze eigenlijk wel homologeren???
Ascari ZW1R
Aston Martin DBRS9
Corvette Z06
Dodge Viper Coupe
Ferrari 430
Lamborghini Gallardo
Lotus Exige (Is deze nog gehomologeerd?)
Maserati GranSport Light
Porsche 997
De Venturi is niet langer gehomologeerd.
Wissel die Maserati maar om met Jaguar ;)
Aston Martin DBRS9
Corvette Z06
Dodge Viper Coupe
Ferrari 430
Lamborghini Gallardo
Lotus Exige (Is deze nog gehomologeerd?)
Maserati GranSport Light
Porsche 997
De Venturi is niet langer gehomologeerd.[/QUOTE]
Welke daarvan gaan we in zolder zien?
Porsche heel veel,paar corvettes en een paar vipers.
Is er eigenlijk al een deelnemers lijst te verkrijgen ergens?
JorritVD
20-12-2006, 20:11
Welke daarvan gaan we in zolder zien?
Porsche heel veel,paar corvettes en een paar vipers.
Is er eigenlijk al een deelnemers lijst te verkrijgen ergens?
Volgens mij zijn er nog maar een paar auto's bekend gemaakt
twee Viper CC's bij GS Motorsport
een 997 RSR voor Prospeed
Corvette Z06 voor GLPK???
Porsche 997 Cup voor GPR?
sry voor :Offtopic:
Wissel die Maserati maar om met Jaguar ;)
De Jaguar onbreekt inderdaad in mijn lijstje.
De Maserati is toch nog steeds gehomologeerd?
Ik dacht dat Maserati er niet veel zin meer in had...
Maar ze zijn wel nog gehomologeerd. :)
logisch een homologatie geld ook niet voor maar 1 jaar
Stranger
21-12-2006, 03:40
Welke daarvan gaan we in zolder zien?Als je -gezien de topicnaam- FIA GT3 bedoelde, geen :D Belcar daarentegen...
Dat is toch wel een pittig stukje van Short. Ratel en FIA gaan daarin toch niet helemaal vrijuit. Vooral dat stukje over de Cologne Professional Motorsports Expo en de beurs in Essen. Toen was al bekend dat het met die FIA GT3 homologatie niet goed zat. En dan toch verkopen onder het motto: kijk, dit is onze GT3!. Short gaat hier overigens ook de mist in als ik dat zo inschat.
Mondelinge toezeggingen van de FIA en Ratel, het schijnt allemaal niks te betekenen in realiteit. Wellicht had Short wat minder goedgelovig ;) moeten zijn. Eerst de uitspraken op papier en dan pas beginnen met bouwen.
Nee, het hele zaakje laat een naar geurtje achter. Echter de houding van de andere fabrikanten is nog het treurigste. Alhoewel treurig, het is gewoon een simpel spelletje. That's life!
Short gaat niet helemaal vrijuit, toch gaat mijn sympathie uit naar die kerel.
Ik denk dat Ratel en Short te naief waren, en te voorbarig bezig zijn geweest. Iets met beer schieten en huid verkopen? Natuurlijk is het kinderachtig wat de fabrikanten nu doen, maar ik zou hetzelfde gedaan hebben waarschijnlijk.
Volgend jaar zullen we 3 Morgan Aero 8 GT3's zien gebouwd door het franse Mirabeau compétition (het zou niet gaan om een fabrieksinzet). De wagen zou ook al gehomologeerd zijn???
bronnen : DSC en forum ten-tenths
(Als Morgan het kan/mag dan voor mij ook Mosler!)
Stranger
22-12-2006, 16:50
Hoezo? Morgan bouwt er gewoon genoeg om die homologatie te krijgen, in tegenstelling tot Mosler (en Ascari...).
Volgens DSC zit het wel goed met de homologatie van de Morgan. :)
Ik blijf het onvoorstelbaar vinden dat er in de professionele wereld zoveel beslissingen worden genomen zonder schriftelijke, geldige overeenkomsten.
Je kan wel zeggen dat het een risico is van de passie naar je job toe, maar als het mislukt zitten ze wel mooi met de handen in het haar. Ook nu weer bij Mosler. Wie spendeert een half miljoen pond na enkel een mondelinge overeenkomst?:eek:
Rest mij enkel te zeggen dat het hele GT3 gedoe me nu al de strot uitkomt.
Als een wagen voldoet aan het GT3 performantie niveau en binnen de aankoop en onderhoudskosten valt van het kampioenschap, waarom zou je dan niet mogen meedoen?:frusty: Fabrikantjes bang dat een onafhankelijke kleinere fabrikant slimmer is dan hen?:mad:
De kracht van vele nationale kampioenschappen was net de diversiteit aan wagens, elk jaar opnieuw...
Ascari KZ1R
Aston Martin DBRS9
Corvette Z06
Dodge Viper Coupe
Ferrari 430 Challenge
Jaguar WKR GT3
Lamborghini Gallardo
Morgan Aero V8
Porsche 997 GT3 Cup
(Ford GT)
(Maserati Gransport Light)
Nationale kampioenschappen (dus toegelaten in Spa):
Mosler MT900R GT3
Vertigo GT3
Toch wel lekker als ik dit bekijk :)
Er is weer een nieuwe aflevering in de Mosler-soap:
Phil Keen heeft de GT3 een shake-down gegeven op Donington Park vlak voor de kerst. De GT2 wagen werd ook onderworpen aan een test. Coureurs van dienst? Stefan Mucke en ene Stephane Lemeret ;)
Bron: Autosport blad 28-12
Wie weet gaan we wel een GT1 zien van de Mosler:
Gerüchten zu Folge prüft man derzeit Überlegungen, um aus dem Mosler eine GT1-Version zu entwickeln. Martin Short bestätigte: „Ja, wir prüfen das auch gerade. Aber es würde eine Menge Aufwand und zu investierendes Geld bedeuten, um das wirklich in die Tat umzusetzen. Vom Konzept her ist der MT900 ein GT2-Wagen.“
http://www.gt-eins.at/cms/index.php
Dus binnenkort is er een GT1, een GT2 en een GT3 van Mosler???
Phil Keen heeft de GT3 een shake-down gegeven op Donington Park vlak voor de kerst. De GT2 wagen werd ook onderworpen aan een test. Coureurs van dienst? Stefan Mucke en ene Stephane Lemeret ;)
Bron: Autosport blad 28-12
Mucke was een paar weken geleden ook al aanwezig tijdens een test met de Rollcentre Radical LMP2.
Ik neem aan dat Ratel al heeft laten weten dat homologatie geen probleem gaat zijn? :p
Viper GTS-R***
29-12-2006, 21:53
Zal alvast geen primeur zijn, dit jaar reed er in JLMC (onder ACO normen) al een Mosler GT1. Wat de Jappaners daar hebben mee gedaan om er een GT1 van te maken zou ik niet weten.
Zal alvast geen primeur zijn, dit jaar reed er in JLMC (onder ACO normen) al een Mosler GT1. Wat de Jappaners daar hebben mee gedaan om er een GT1 van te maken zou ik niet weten.
De 7.0 l V8 eringegooid zeker?
JorritVD
30-12-2006, 15:26
Maar echt snel is de Mosler niet. Het kan natuurlijk aan de coureurs liggen. Maar 4 sec langzamer dan de JLOC Lambo en achter een Porsche 996 GT3 RSR staan vind ik wat te slecht voor een ''GT1'' auto.
Het vervolg:
Es gibt Neuigkeiten von Mosler: Martin Short hat die positive News vermeldet, dass der Mosler MT900 GT3 für die britische GT-Meisterschaft durch die SRO akzeptiert worden ist und die Homologationstests am 6. März in Nogaro bestreiten wird.
www.gt-eins.at
Er zouden nog twee lokale GT3 kampioenschappen op het punt staan om de Mosler GT3 toe te laten.
Foto van de definitieve Jag:
http://www.endurance-info.com/2007_FIA-GT3/Jaguar_XKR_25.jpg
BRON: ENDURANCE-INFO.COM
JPMontoya
12-01-2007, 23:44
sweet ;)
Op Planet Le Mans staat dat er een race wordt gereden in Francorchamps volgend jaar... Kan iemand dat nakijken a.u.b?
Op Planet Le Mans staat dat er een race wordt gereden in Francorchamps volgend jaar... Kan iemand dat nakijken a.u.b?
ja juist zoals vorig jaar :confused:
Stranger
28-01-2007, 00:26
Op Planet Le Mans staat dat er een race wordt gereden in Francorchamps volgend jaar... Kan iemand dat nakijken a.u.b?Klopt...
The 2007 season will get underway at Silverstone, for five more meetings and ten races - plus a non-Championship participation at Spa !
En wat houdt een non-championship race dan weer precies in? Verplicht? Met hoeveel wagens? Een maraton?
En wat houdt een non-championship race dan weer precies in? Verplicht? Met hoeveel wagens? Een maraton?
Gewoon dat de teams mogen deelnemen aan de 24U, maar dan buiten kampioenschap...(ik weet wel niet onder welke precieze voorwaarden)
Een race die NIET meetelt voor het kampioenschap. En waarschijnlijk is deze GT3 race een race in het voorprogramma van de 24 uur van Spa, net als vorig jaar.
Een race die NIET meetelt voor het kampioenschap. En waarschijnlijk is deze GT3 race een race in het voorprogramma van de 24 uur van Spa, net als vorig jaar.
Dat betekent wel dat we een vol voorprogramma krijgen van British F3, Nec Formule Renault 2.0, wss Maserati Trophy, GT4 én GT3...
Stranger
28-01-2007, 22:04
Geen probleem. World Series Renault 3.5 zijn er niet dus dat scheelt al wat tijd.
Ja dat zal ik me nog lang herinneren... :) geen pitwalk doordat de World Series niet op tijd konden starten door een crash van de GT3's :)
Volgens turbomagazine (... :)) komen er 57 wagens van 11 verschillende constructeurs aan de start volgend jaar... Mooi!
Stranger
28-01-2007, 22:14
Is het natuurlijk de vraag of die 57 wagens ook naar Spa komen. Zal er vanaf hangen hoe de race op Spa wordt georganiseerd.
Waren er geen geruchten dat het een estafette-race zou worden. Elk team zou 3 auto's inzetten die elk 1/3 deel van de race moeten rijden.
Ja dat bedoelde ik met die marathon :) dacht dat ze op Planet Le Mans dat bedoelde... Pascal Witmeur heeft denk ik al min of meer bevestigd dat het zoiets zal worden...
Al hoop ik dat gewoon elk team ok merk één wagen zal moeten inzetten...
Is het natuurlijk de vraag of die 57 wagens ook naar Spa komen. Zal er vanaf hangen hoe de race op Spa wordt georganiseerd.
Waren er geen geruchten dat het een estafette-race zou worden. Elk team zou 3 auto's inzetten die elk 1/3 deel van de race moeten rijden.
Ik geloof dat het de bedoeling was dat men in teams van 4 wagens zou gaan rijden. Als dat het geval zou zijn zou elke wagen dus 6uren moeten racen.
Waar gaan ze die vierde auto vandaan halen????
De 2007-versie van de F430 GT3. Ik vind hem persoonlijk niet zo geslaagd met die grote luchtuitlaten op de motorkap.
http://www.loriskesselauto.ch/racing/home.htm
De 2006 vond ik alleszins te braaf. Dit is beter :)
De voorlopige entry list in GT3:
- Tech 9 Motorsport : Porsche 997 GT3 Cup x3
- Trackspeed : Porsche 997 GT3 Cup x3
- Larbre Compétition : Dodge Viper Competition Coupe x3
- First Racing : Lamborghini Gallardo x3
- S-Berg Racing : Lamborghini Gallardo x3
- Martini Carsport Callaway : Corvette Z06 x3
- Riverside : Lamborgini Murcielago x3
- BMS Scuderia Italia : Aston Martin DBRS9 x3
- Hexis Racing : Aston Martin DBRS9 x3
- Damax : Ascari KZ1R x3
- Berlanga : Ascari KZ1R x3
- JMB Racing : Ferrari F430 Challenge x3
- Kessel Racing : Ferrari F430 x3
- Pouchelon Racing : Dodge Viper Competition Coupe x3
- Matech Concepts : Ford GT x3
- APEX Motorsport : Jaguar XKR x3
- AutoGT Racing : Morgan Aero V8 x3
- Multimatic Motorsports : Ford Mustang FR500 GT x3
Staan toch enkele verrassingen op,, je ziet ze met het blote oog...
gwyllion
22-02-2007, 19:47
Morgan?
Je moet naar de teams kijken. ;)
Je moet naar de teams kijken. ;)
Geen PSI / Race logistic met de Ford GT maar Matech Concepts ?
Jup, ook rijdt ‘AutoGT Racing’ met een Morgan en niet Mirabeau.
Riverside komt met drie Lambo’s Murciélago…
Barwell laat GT3 zo te zien links liggen en Hexis komt in de plaats.
En zoals Mark zei Matech Concepts met de Ford.
Zeg maar: "Matech Concepts OOK met een Ford"..
Race Logistic doet wel degelijk mee met 3 Ford's (zoals een tijdje terug is aangekondigd), is zelfs vandaag bevestigd door Tillie:
La bonne nouvelle de la journée nous vient de Philippe Tillié qui nous confirme lui-même l’engagement de trois Ford GT en championnat FIA GT3, sous la bannière Racing Logistics.
http://www.endurance-info.com/article.php?sid=3207&mode=&order=0&thold=0
Gezien de drukte mogen er per merk (of is het per type wagen) max 2 teams inschrijven. M.a.w., max 6 wagens i.p.v 9 zoals vorig jaar. Wat dat betreft ben ik benieuwd naar Ford. Daar zien we zowel de GT als de Mustang terug. Zitten we dus al op 6 wagens van het merk Ford, indien het per type gaat is er nog ruimte over op de grid ;)
Wel raar, dat een merk twee modellen als GT3 mag homologeren. In een presentatie van SRO was de Mustand een van de modellen voor GT4.
Vandaag de officiële aankondiging dat Matech 3 Fords GT40 zal inzetten. En dit met de inbreng van Christian Schumacher.
http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=984#more-984
Bron: pitstop.tv
(Ziet er toch knap uit zo in de Gulf-kleuren. :))
Mooie Gulf kleuren, passen perfect op die wagen.
JPMontoya
28-04-2007, 12:31
1 Tech 9 Motorsport GBR Porsche 997 GT3 Cup MY06
2 Tech 9 Motorsport GBR Porsche 997 GT3 Cup MY06
3 Tech 9 Motorsport GBR Porsche 997 GT3 Cup MY06
4 Trackspeed Racing GBR Porsche 997 GT3 Cup MY06
5 Trackspeed Racing GBR Porsche 997 GT3 Cup MY06
6 Trackspeed Racing GBR Porsche 997 GT3 Cup MY06
7 RPM° GBR Dodge Viper Competition Coupe
8 RPM° GBR Dodge Viper Competition Coupe
9 RPM° GBR Dodge Viper Competition Coupe
10 First Racing FRA Lamborghini Gallardo
11 First Racing FRA Lamborghini Gallardo
12 First Racing FRA Lamborghini Gallardo
13 S-Berg Racing Team AUT Lamborghini Gallardo
14 S-Berg Racing Team AUT Lamborghini Gallardo
15 S-Berg Racing Team AUT Lamborghini Gallardo
16 Martini Callaway Racing GER Corvette Z06R GT3
17 Martini Callaway Racing GER Corvette Z06R GT3
18 Martini Callaway Racing GER Corvette Z06R GT3
19 Riverside° FRA Corvette Z06R GT3
20 Riverside° FRA Corvette Z06R GT3
21 Riverside° FRA Corvette Z06R GT3
22 BMS Scuderia Italia ITA Aston Martin DBRS9
23 BMS Scuderia Italia ITA Aston Martin DBRS9
24 BMS Scuderia Italia ITA Aston Martin DBRS9
25 Hexis Racing° FRA Aston Martin DBRS9
26 Hexis Racing° FRA Aston Martin DBRS9
27 Hexis Racing° FRA Aston Martin DBRS9
28 Damax GBR Ascari KZ1GT3
29 Damax GBR Ascari KZ1GT3
30 Damax GBR Ascari KZ1GT3
31 Team Berlanga GBR Ascari KZ1GT3
32 Team Berlanga GBR Ascari KZ1GT3
33 Team Berlanga GBR Ascari KZ1GT3
34 JMB Racing (Ferrari) MON Ferrari F430
35 JMB Racing (Ferrari) MON Ferrari F430
36 JMB Racing (Ferrari) MON Ferrari F430
37 Kessel Racing SUI Ferrari F430
38 Kessel Racing SUI Ferrari F430
39 Kessel Racing SUI Ferrari F430
43 Matech Concepts SUI Ford GT*
44 Matech Concepts SUI Ford GT*
45 Matech Concepts SUI Ford GT*
46 Apex Motorsport° GBR Jaguar XKR*
47 Apex Motorsport° GBR Jaguar XKR*
48 Apex Motorsport° GBR Jaguar XKR*
49 AutoGT Racing FRA Morgan Aero 8 GT3*
50 AutoGT Racing FRA Morgan Aero 8 GT3*
51 AutoGT Racing FRA Morgan Aero 8 GT3*
52 Spectrum TOPSPEED Racing° GER Ford Mustang 500C GT*
53 Spectrum TOPSPEED Racing° GER Ford Mustang 500C GT*
54 Spectrum TOPSPEED Racing° GER Ford Mustang 500C GT*
° subject to full compliance with Article 36 of the Sporting Regulations concerned (Competitors’ application) at the latest on 1st May / sous réserve de conformité stricte avec l’Article 36 du Règlement Sportif concerné au plus tard le 1er mai
* subject to the homologation of the car / sous réserve de l’homologation de la voiture
Entry lijst voor FIA GT3 dit jaar...
Wow, dat is een aardig veld bij elkaar!:applaus:
JorritVD
28-04-2007, 14:25
Ben benieuwd hoe de Lambo in het Fia GT3 kampioenschap presteren. In de meeste Nationale klassen zijn ze zeer goed.
Racing for Belgium samen met Hexis aan de start in Silverstone :)
“Na de race in Donington trokken de organisatoren aan onze mouw en we hebben inderdaad toegezegd. We racen eigenlijk samen met het Franse Hexis, dat ook in de FFSA-GT3 uitkomt en in Silverstone twee wagens inzet. Samen maakt dat drie wagens, het vereiste minimum per team. De rijders van dienst zijn Ron Marchal, mijn partner in de Belcar, en normaalgezien onze Portugees César Campaniço. Maar Cesar heeft een ernstig kartongeval gehad en wordt in Engeland door Tom Cloet vervangen. We zullen trachten de andere Astons partij te geven. Meer kan ik over GT3 echter nog niet vertellen, omdat we uiteindelijk de waardeverhoudingen tussen de wagens totaal niet kennen. Het is overigens wel de bedoeling het hele kampioenschap te betwisten”, legt Wim Coekelbergs uit.
Racing for Belgium samen met Hexis aan de start in Silverstone :)
Die AM van Racing For Belgium gaat wel erg veel racen dit jaar. Belcar, DSC en de FIA-GT3 :crazy: :crazy: :crazy: . Maar aangezien het een prachtige wagen is heb ik hier niet bepaald problemen mee :rolleyes: !
fenixracing
02-05-2007, 17:48
Ik hoop maar dat ze niet uit de belcar gaan verdwijnen.
Er valt geen enkele FIA-GT3 gelijk met een Belcar race, dus dat zou geen probleem mogen zijn. En bij DSC vallen enkel de races in het voorprogramma van 24U Silverstone gelijk....met de 24U van Zolder :+
JorritVD
02-05-2007, 18:00
Die AM van Racing For Belgium gaat wel erg veel racen dit jaar. Belcar, DSC en de FIA-GT3 :crazy: :crazy: :crazy: . Maar aangezien het een prachtige wagen is heb ik hier niet bepaald problemen mee :rolleyes: !
Even snel een kalendertje gemaakt van alle races van de DSC, FiaGT3 en de Belcar
01/03/2007 Belgian First Race / Circuit Zolder
22/04/2007 British GT & F3 / Donington (UK) 22/04/2007 AVD Weekend / Nurburgring
06/05/2007 Fia GT3 / Silverstone
20/05/2007 Fia GT3 / Boekarest
03/06/2007 Zolder FunCup
09/06/2007 12 Heures Spa-Francorchamps
17/06/2007 Spa Euroraces / Spa-Francorchamps
24/06/2007 Fia GT3 / Monza
28/06/2007 Belcar Midsummer Race / Circuit Zolder
15/07/2007 Races Oschersleben
12/08/2007 Rizla Racing Days / TT-Assen
02/09/2007 Champcars / TT-Assen
09/09/2007 24 Hours of Zolder 09/09/2007 Britcar 24h / Silverstone
23/09/2007 Fia GT3 / Brno
30/09/2007 Francorchampagne / Spa-Francorchamps
14/10/2007 Spa Racing Festival / Spa-Francorchamps
21/10/2007 Belgian Last Races / Circuit Zolder
28/10/2007 DSC Finaleraces / TT-Assen
10/11/2007 Fia GT3 / Dubaï
Ik heb deze foto's nog niet zien passeren op het forum, er zijn nieuwe shots van de Ford GT/GT3 van Matech. Livery vind ik een beetje bizar met dat Jaguar-achtig logo?:confused:
http://www.autoblog.nl/archive/2007/04/24/ford-gt-gt3-door-matech-racing
en nog meer plaatjes op de site van Matech concepts zelf:
http://www.matech-concepts.ch/img/gal_F_Dijon_20070418/index2.html
Da's het logo van PSI ;) (ongeveer dan toch)
Ik heb deze foto's nog niet zien passeren op het forum, er zijn nieuwe shots van de Ford GT/GT3 van Matech. Livery vind ik een beetje bizar met dat Jaguar-achtig logo?:confused:
Aangezien Schumacher achter het project zit, is het niet echt zo bizar. Op de Porsches van PSI (die van Palttala) zat dat logo toch ook altijd in de livery verwerkt. Niks nieuws dus...
Oeps, ge waart mij vóór, Bling. :)
Jullie hebben overschot van gelijk, compleet vergeten:D
Om de een of andere manier vind ik het veel harder opvallen op de GT:+
Da's het logo van PSI ;) (ongeveer dan toch)
Toen ik de eerste foto's van de Matech wagens zag, dacht ik ook gelijk aan het PSI - logo. Ze hebben grote overeenkomsten. Maar de puma's (of panters of wat-dan-ook) springen 2 verschillende richtingen op...
En inderdaad, zoals Belle al zegt, Christian Schumacher heeft er zeer veel mee te maken...en had dus ook veel te maken met PSI.
Ik zal in Silverstone eens kijken of ik nog meer overeenkomsten zie..:)
Daarnet de Ford GT GT3 en de Mustang GT3 aan het werk gezien in Speed Action, mooie bolides en wat een geluid, vooral de GT! Beetje gelijk een Corvette!
Weet iemand waar je Silverstone beelden kan zien dit weekend?
JorritVD
03-05-2007, 16:47
Weet iemand waar je Silverstone beelden kan zien dit weekend?
Dan moet je even in de TV-Guide kijken op www.fiagt.com
De top 5 van de eerste race van de FIA GT3 2007:
Vannelet/Moser Ferrari 430
Khan/Daoudi Ferrari 430
Pirri/Von Garten Corvette Z06R GT3
Laginiez/Makowiecki Aston Martin DBRS9
Spooner/Willmott Ascari KZ1R GT3
De nieuwe evoluties op de Ferrari F430 lijken gewerkt te hebben. De AM van Racing For Belgium werd 21e.
De Ford GT heeft zijn eerste race niet kunnen uitrijden, maar ze stonden wel op pole voor hun eerste wedstrijd!:applaus:
De top 5 van race 2:
Moser/Vannelet Ferrari 430
Jirik/Janis Lamborghini Gallardo GT3
Dubrulle/Navarro Lamborghini Gallardo GT3
Frassinetti/Alessi Aston Martin DBRS9
Sardelli/Seiler Aston Martin DBRS9
De Racing For Belgium-AM eindigde op een 11e plaats. Zeer nette prestatie van Cloet en Marshall!
De Racing For Belgium-AM eindigde op een 11e plaats. Zeer nette prestatie van Cloet en Marshall!
Vooral als je weet dat Tom Cloet daarvoor net de Citation Cup had gewonnen, en dus daar nog de "verplichtingen" moest doen. En door een klein foutje ook de race eindigde...dus moest 'rennen' voor de GT3 - race.
De eerste race kwam maar moeilijk opgang doordat iedereen een plekkie verkeerd stond. Volgens mij was het praktischer om iedereen nog een rondje te laten rijden dan iedereen een plekkie terug te duwen.
Voor de rest was het top om te zien...
En over Matech...PSI en Matech hebben best veel met elkaar te maken. Tot mijn verbazing herkende ik niet alleen Christian Schumacher daar, maar ook een aantal monteurs en coureurs die allen ooit iets met PSI gedaan hebben...
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.