PDA

View Full Version : Technisch reglement 2007


Jawaddeman
16-11-2006, 10:03
even zien...
http://peterbaert.wordpress.com/2006/11/16/belcar-normtijd-vanaf-2007/

CarRerA
16-11-2006, 13:23
Wat een grap, dat kunnen ze toch niet menen?
Goe bezig...

Belle
16-11-2006, 14:30
De normtijd geldt wel niet voor alle wagens:
http://peterbaert.wordpress.com/2006/11/16/belcar-meer-details-over-de-normtijd/

Ik ben niet zo'n voorstander van die normtijden. Racen en inhouden vind ik niet zo erg samengaan. Vind ik ook een minpunt aan de BTCS...

Ik zou het houden bij technische restricties, maar we zagen dit jaar dat dat ook niet altijd zo denderend werkt...

Bart.Vandecavey
16-11-2006, 14:32
De normtijd geldt wel niet voor alle wagens:
http://peterbaert.wordpress.com/2006/11/16/belcar-meer-details-over-de-normtijd/

Ik ben niet zo'n voorstander van die normtijden. Racen en inhouden vind ik niet zo erg samengaan. Vind ik ook een minpunt aan de BTCS...

Ik zou het houden bij technische restricties, maar we zagen dit jaar dat dat ook niet altijd zo denderend werkt...

De top in de BTCS ligt wel veel dichter bij elkaar door die normtijd...

Belle
16-11-2006, 14:34
De top in de BTCS ligt wel veel dichter bij elkaar door die normtijd...

Ja, dat is zo, maar er zijn zoveel meer raceklassen waar topwagens dicht bij mekaar rijden, zonder het invoeren van een normtijd.

marcel
16-11-2006, 14:50
De top in de BTCS ligt wel veel dichter bij elkaar door die normtijd...

ja, als ze de normtijd laag genoeg houden, is het niet moeilijk om het veld bijeen te houden he

Integra
16-11-2006, 18:11
Normtijd, wat een onzin, als de Prospeed GT3 RS (die uiteraard wel een Porsche van niveau is) al 1:31 haalt met Marc Basseng, dan verwacht ik dat Prospeed met de 997 RSR ook wel in die buurt zal komen, wat gaan ze daar dan mee aanvangen?

GT2-R
16-11-2006, 18:57
Nu is het zo goed als zeker: ik ga waarschijnlijk nooit meer mijn favoriete PSI-Porsche zien door die =:%^$1"(!6 normtijd :mad: :mad: :mad: ! Volgens mij is racen nog altijd een combinatie van snelheid (op het circuit en in de pits), tactiek en uithouding. Als je één van die schrapt klopt het geheel gewooon niet meer!

Baron
16-11-2006, 18:58
Compleet geschift - Klinkklare onzin! :no:
Het is juist die normtijd die me een afkeer van de BTCS heeft bezorgd.
Een normtijd is niet verenigbaar met de filosofie van het racen.
Ik begin me toch stilaan vragen te stellen over het inschattingsvermogen van de mensen die dit soort belachelijke beslissingen nemen voor de Belcar.
Het wordt steeds maar erger. :frusty:

GT2-R
16-11-2006, 19:00
@Integra: op pitstoptv stond dat de normtijd enkel voor de Porsche biturbos zou gelden :mad: ...

Neo-242
16-11-2006, 19:11
Ik ben benieuwd naar het finale reglement. Volgens mij blijft er geen spaander heel van 'overgangsjaar' 2006 als men zo bezig blijft :)

El Torro
16-11-2006, 21:05
@Integra: op pitstoptv stond dat de normtijd enkel voor de Porsche biturbos zou gelden :mad: ...

Inderdaad zie hier: http://peterbaert.wordpress.com/2006/11/16/belcar-meer-details-over-de-normtijd/

P.S.
Tijdens de vergadering van het Racing Festival werd ons verteld dat voor de Last Race de regelementen bekend zouden zijn,
Goed bezig :applaus: :applaus: :applaus:

Brecht
16-11-2006, 21:15
manmanman, wat een zever allemaal.
Nu gaan de 997's RSR"s gewoon ownen.
Hetzelfde scenario als dit jaar, maar dan de RSR's in de rol van de Corvette's.

A.J.
16-11-2006, 22:56
ik stel voor een normtijd van 3 minuten in Zolder voor alle wagens! Dan blijven ze mooi dicht bij mekaar... en kunnen de mindere piloten ook winnen...

Raceboy
16-11-2006, 23:26
ik stel voor een normtijd van 3 minuten in Zolder voor alle wagens! Dan blijven ze mooi dicht bij mekaar... en kunnen de mindere piloten ook winnen...

maakt er 10 minuten van en we komen ondertussen wel iets drinken.

jeep
17-11-2006, 10:41
maakt er 10 minuten van en we komen ondertussen wel iets drinken.

en dan kan Tom Boonen nog de sprint winnen

CarRerA
17-11-2006, 13:53
manmanman, wat een zever allemaal.
Nu gaan de 997's RSR"s gewoon ownen.
Hetzelfde scenario als dit jaar, maar dan de RSR's in de rol van de Corvette's.

In 2008 dan een normtijd voor de RSR's.
En als dan de gewone Porsche RS te snel gaat, in 2009 voor die een normtijd.
Goe bezig...

Mark
19-11-2006, 20:19
P.S.
Tijdens de vergadering van het Racing Festival werd ons verteld dat voor de Last Race de regelementen bekend zouden zijn,
Goed bezig :applaus: :applaus: :applaus:

Met zet vol in op die GT3 wagens, die moeten dan wel nog aangeschaft worden. De markt schijnt al erg krap te zijn waarbij er meer vraag dan aanbod is. Een voorbeeld hieronder van AM.

Neal Garrad, commercieel manager van Aston Martin Racing, is eveneens zeer optimistisch over de GT3-formule: “Na de Belcar-race in Spa kregen we een achttal aanvragen voor informatie, maar teams lijken te wachten op de definitieve regels om een bestelling te plaatsen. Nochtans lijkt de GT3-piste voor ons een zekere piste en gezien het volle orderboek, te danken aan bestellingen uit ondermeer Frankrijk, Spanje en Engeland, mogen teams die in ons product interesse hebben, niet te lang meer aarzelen.”

http://peterbaert.wordpress.com/2006/11/15/endurance-kort/


Maar wie gaat er nu iets bestellen? Er is nog steeds niks definitiefs. Gezien de escapades in het verleden lijkt me dat wel verstandig. 12 maanden terug kregen bepaalde erkende FIA GT3 wagens doodleuk het stempel opgedrukt van klasse 1. Dergelijke fratsen wekken geen vertouwen.

De Belcar Group GT3 staat open voor de veelbesproken FIA GT3-tuigen en in de Belcar Promotion vinden we de GT’s uit de huidige klasse 3 terug. De Belcar Guests is voor de gastrijders, die niet het hele kampioenschap rijden.

De reglementen zijn nog niet definitief goedgekeurd.

http://peterbaert.wordpress.com/2006/11/16/belcar-meer-details-over-de-normtijd/


Nee, als we in januari de definitieve versie krijgen dan hoef je ook niet aan te kloppen bij bepaalde fabrikanten.

Neo-242
19-11-2006, 21:30
Je kan het verhaal van het 'volle orderboekje' bij A.M. ook zien als een oeroude verkoopstruc natuurlijk. Uiteraard hebben die liever nu een bestelling dan binnen een maand:D

GT2-R
22-11-2006, 15:19
Op pitstop.tv te vinden:

Circuit Zolder heeft nog geen reglementen voor volgend seizoen naar de Belcar-teams gestuurd. Aan die reglementen wordt nog altijd gesleuteld. Dat zegt Circuit Zolder in een reactie op onze berichtgeving van vorige week.

Walter Goossens, Circuit Zolder: “Circuit Zolder laat weten dat de informatie die via de pers werd verspreid niet het definitief Technisch Reglement van de Mediagroep Van Dyck Belcar Original 2007 is. Momenteel wordt de laatste hand gelegd aan dit reglement. Het is de betrachting om naar goede gewoonte het Technisch Reglement klaar te hebben tegen de Belcar Party. Dit jaar zal deze doorgang vinden op 8.12.2006. De verdeling van het reglement zal dan onmiddellijk nadien kunnen plaatsvinden.”

Viper GTS-R***
22-11-2006, 23:32
Hopenlijk lopen de gesprekken met SRO - Belcar - Circuit Zolder goed af.
SRO wilt alvast GEEN normtijd gebruiken voor bv. de Bi-Turbo Porsches e.d.

Circuit Zolder zou wel te hoge eisen stellen, zoals bv te hoge Televisie Rechten...
Aan wat moeten we dan denken? Eurosport, MotorsTV? Of.....

Integra
23-11-2006, 17:55
Ik vind het positief dat Circuit Zolder hoge TV eisen stellen, anders wordt zo'n schandalig gedoe zoals bij FIA GT en die tv coverage trekt echt op geen ZAK.

marcel
23-11-2006, 18:45
Ik vind het positief dat Circuit Zolder hoge TV eisen stellen, anders wordt zo'n schandalig gedoe zoals bij FIA GT en die tv coverage trekt echt op geen ZAK.


als Zolder TV eisen die Ratel te hoog vindt, denk ik niet dat een goede zaak is. ik denk dat Zolder meer aan centjes dan aan kijkertjes denkt in deze

Mark
09-12-2006, 20:05
De deal met SRO betekent niet dat alles in de Belcar nu op zijn kop wordt gezet. Er komt een overgangsperiode van een jaar of 2, waarin niet alleen de GT3, maar vanaf 2008 ook de GT4 wordt geïntroduceerd.

http://peterbaert.wordpress.com/2006/12/08/sro-wordt-organisator-en-promotor-van-belcar/


:rolleyes: Nieuwe reglement is nu al niet stabiel te noemen. De GT2's zijn dus vanaf 2009 uitgesloten........of gaat het 2008 of 2010 worden? Zo te zien staat er op de overgangsperiode geen vaste datum. Lijkt me lastig om dan nog e.e.a. (financieel) te plannen voor de teams die nog een GT2 ter beschikking hebben. Schrijf je af over 1, 2 of 3 jaar?

Mark
21-01-2007, 13:50
ELIGIBLE CARS

Division 1 - Belcar Group GT3 : This is the star category which will dominate the overall classification. This will be open to cars homologated by the FIA in GT3, cars homologated by the RACB in GT3 and eventually to other GT cars not included in the previous categories, via a technical dossier.

Division 2 - Belcar Promotion : cars which took part in Class 3 of the Belcar 2006, Belcar Production. These are cars from single-make series, totally unmodified. Cars from the new GT4 category will also run in this class.

Division 3 - Belcar Specials : This category is reserved for Belcar Specials and for gentlemen drivers, on invitation. This is for Grand Touring cars which have taken part in the Belcar or the Belgian Touring Car Series in the past. Competitors in Division 3 will be subject to a pivotal time, determined by the RACB and SRO Belgium, so that they will be slower than those in Division 1.

Division 4 - Belcar Guest : GT cars which do not comply entirely with the technical specifications of the other Divisions, but which will be accepted for one meeting for evaluation purposes.


SRO NEWSLETTER NR 1 - 19th JANUARY 2007


De namen en de indeling van de klassen zijn dus bekend. Zo te zien zuller er heel wat Porsches van het type 996 nog een vermageringskuur moeten houden voor 1 april. Belcar Specials? Weinig hoop dat we daar veel deelnemers in terug zien. GT3 moet domineren!

DDRT_Fred
21-01-2007, 18:44
Ik wacht tot de eerste race begint kijk naar de deelnemers. Dan pas kan ik oordelen of al die beslissingen goed of slecht waren

Belle
21-01-2007, 18:52
Ik wacht tot de eerste race begint kijk naar de deelnemers. Dan pas kan ik oordelen of al die beslissingen goed of slecht waren

Idem hier. Vorig jaar stond het ook allemaal mooi op papier geschreven, tot we de eerste Belcar race gezien hadden...

YMS
28-01-2007, 05:13
de kans is groot dat iedereen met de zelfde merk van banden gaat rijden.
De aanbesteding naar bandenlev is in de maak / opgestuurt?
Redelijk laattijdig.
Zoals in BTCS zal iedereen zijn banden moeten kopen bij dezelfde leverancier.
Niet hetzelfde merk van banden maar wel de leverancier van banden zal in het reglement staan.
Voorbeeld = indien men hetzelfde type merk en band bij een andere leverancier goedkoper kunt kopen ??

DDRT_Fred
28-01-2007, 15:37
Dat heeft op zich niet enkel nadelen. Omdat die leverancier de mogelijkheid heeft om een heel veld te bevoorraden met zijn banden zullen die, hopelijk, ook goedkoper zijn in aankoop voor de teams.

Raceboy
28-01-2007, 16:00
Dat heeft op zich niet enkel nadelen. Omdat die leverancier de mogelijkheid heeft om een heel veld te bevoorraden met zijn banden zullen die, hopelijk, ook goedkoper zijn in aankoop voor de teams.

Lijkt me een nieuw economisch principe: monopolie dat voor een prijsverlaging zorgt.

DDRT_Fred
29-01-2007, 01:07
Heeft niets te zien met een economisch principe. Er zal wel ergens een contract zijn met een aantal bepalingen.

Jawaddeman
01-02-2007, 11:25
1. Op de laatste wedstrijd in Spa werd ons medegedeeld dat de reglementen 2007 er zouden zijn bij de laatste wedstrijd in Zolder...

2. Op de Belcar party in Spa werd ons beloofd dat de reglementen 2007; nu zeer snel zouden volgen...

3. In SRO NEWSLETTER NR 1 - 19th JANUARY 2007; staat geschreven dat de teams de reglementen zouden bezitten Januari 2007...

wel SRO kan zijn eerste belofte al niet waar maken, nope geen technisch en geen sportief reglement...
We zijn minder als twee maanden voor de eerste wedstrijd, denken de heren niet dat het eens tijd wordt een reglement uit te brengen of gaan ze de schuld weer doorschuven op een ander...

Mvg...

GT2-R
01-02-2007, 20:05
1. Op de laatste wedstrijd in Spa werd ons medegedeeld dat de reglementen 2007 er zouden zijn bij de laatste wedstrijd in Zolder...

2. Op de Belcar party in Spa werd ons beloofd dat de reglementen 2007; nu zeer snel zouden volgen...

3. In SRO NEWSLETTER NR 1 - 19th JANUARY 2007; staat geschreven dat de teams de reglementen zouden bezitten Januari 2007...

wel SRO kan zijn eerste belofte al niet waar maken, nope geen technisch en geen sportief reglement...
We zijn minder als twee maanden voor de eerste wedstrijd, denken de heren niet dat het eens tijd wordt een reglement uit te brengen of gaan ze de schuld weer doorschuven op een ander...

Mvg...

Groot gelijk! Hoe kan je nu verwachten dat er een groot startveld gaat opdagen wanneer er nog niet eens een reglement voor handen is. Ondanks dat ik niet in één of ander team zit erger ik mij hier dood aan :mad: ! En blijkbaar ben ik zeker niet de enige...

El Torro
01-02-2007, 22:01
Schandalig !!!!!!!!!!!!!!!!! :mad: :mad: :mad:

Mark
01-02-2007, 23:07
1. Op de laatste wedstrijd in Spa werd ons medegedeeld dat de reglementen 2007 er zouden zijn bij de laatste wedstrijd in Zolder...

2. Op de Belcar party in Spa werd ons beloofd dat de reglementen 2007; nu zeer snel zouden volgen...

3. In SRO NEWSLETTER NR 1 - 19th JANUARY 2007; staat geschreven dat de teams de reglementen zouden bezitten Januari 2007...


Bovenstaande opsomming is een prachtig voorbeeld van hoe je vooral niet moet communiceren met je klanten / gebruikers. Steeds worden er verwachtingen gewekt door de diverse spreekstal-meesters van de Belcar, CZ of SRO. Keer op keer worden de verwachtingen niet ingelost. Heb het al eens eerder geschreven dat als je een verkeerd verwachtingspatroon schept je als kado een bende lastige klanten over de vloer krijgt.

Soms hoor je weleens het verwijt dat mensen negatief praten over de Belcar, zou zeggen: kijk eens naar de oorzaak ;) Wij zijn niet meer dan een gevolg van bepaalde (chronische) oorzaken.

YMS
02-02-2007, 00:39
Nog over banden
De reden voor één bandenlevencier ,opgegeven door inrichters VAn BTCS en BElcar original (B.O.)

1 reden = verschillende banden kunnen de resultaten sterk beinvloeden zonder een getrouw beeld te geven van het talent van de rijders.

= Als ge talent wilt meten van de piloten , cup wedstrijd inrichten waar iedereen met dezelfde wagen banden motor enz rijdt
= Belcar is meer dan de "piloten" , is ook preparatie van auto , piloot , banden ,teamchef en mechaniekers. En een juiste combinatie ervan.

2 reden = "goedkopere banden"
De fabrikant kan alleen goedkoop leveren als iedereen met de dezelfde band rijdt en op voorhand weet hoeveel banden er per seizoen nodig is.
En op voorhand is in november deceber , en geen 6 weken voor de 1ste wedstrijd.
Nog beter de eerste banden moeten al op 15/2/2006 beschikbaar zijn.
En met dezelfde band is zoals in WTCC ,iedereen rijdt met velg 17" diameter 610 en breedte 240 geleverd door advan in soft hard en regenband.

Groeten
YMS

Mark
03-02-2007, 02:14
Uit de laatste newsletter die ik heb mogen ontvangen zullen het sportief en technisch reglement medio februari worden vrijgegeven. Ruim op tijd dus ;)

Pat
03-02-2007, 02:23
Truuk: je hebt drie raceklasses waarvan eentje moet voldoen aan een reeds bestaand internationaal reglement.
Je publiceert geen reglementen voor de serie en dus de 2 overblijvende klasses.
Een team dat absoluut Belcar wil rijden heeft dus zekerheid van één reglement ... GT3 ... en kan in principe zonder problemen en zonder de reglementen te lezen, een wagen gaan aanschaffen.

Slim gezien toch van Ratel en de bende van Zolder !

Viper GTS-R***
03-02-2007, 18:26
Groot gelijk Pat :) zeer slim gezien van Ratel & Co

Langs de andere kant lijkt het mij wel niet zo simpel om een technisch reglement voor de overigen (en dan spreek ik vooral over de Belcar Specials) te maken. Krijg maar eens een GT3 klasse gelijk met een Belcar Special. Het zal dan wel de bedoeling zijn dat de Specials zo veel mogelijk worden bestuurd door suptoppers en de GT3's door toppers. Maar wat te doen met bv. de G&A Mosler en de Prospeed RSR.... vrees dat men hier het wat moeilijker mee heeft om deze te equalizeren op niveau van GT3's bestuurd door de toppers...

JorritVD
03-02-2007, 21:03
Groot gelijk Pat :) zeer slim gezien van Ratel & Co

Langs de andere kant lijkt het mij wel niet zo simpel om een technisch reglement voor de overigen (en dan spreek ik vooral over de Belcar Specials) te maken. Krijg maar eens een GT3 klasse gelijk met een Belcar Special. Het zal dan wel de bedoeling zijn dat de Specials zo veel mogelijk worden bestuurd door suptoppers en de GT3's door toppers. Maar wat te doen met bv. de G&A Mosler en de Prospeed RSR.... vrees dat men hier het wat moeilijker mee heeft om deze te equalizeren op niveau van GT3's bestuurd door de toppers...

de G&A Mosler zou kunnen worden omgeboud tot de GT3 versie.
Betreft de Belcar Specials: de Normtijd.
En de Porsche RSR van Porspeed. Verkopen en een gt3 versie van de 997 kopen. Want een 997 rsr kopen lijkt mij geen goede keuze.

Bling
03-02-2007, 21:10
http://www.gt-eins.at/cms/index.php?option=com_content&task=view&id=1111&Itemid=1

Michelin wird exklusiver Reifen-Lieferant für das ADAC GT Masters.

Michelin exclusieve bandenleverancier voor de "SRO" ADAC GT3 Masters, ik vraag me af of dit ook het geval zal zijn bij ons. Ik zou er in ieder geval niet van schrikken...

Jawaddeman
04-02-2007, 15:00
http://www.gt-eins.at/cms/index.php?option=com_content&task=view&id=1111&Itemid=1



Michelin exclusieve bandenleverancier voor de "SRO" ADAC GT3 Masters, ik vraag me af of dit ook het geval zal zijn bij ons. Ik zou er in ieder geval niet van schrikken...

Michelin heeft reeds exclusiviteit met BTCS, zou mij sterk verbazen mochten de andere merken de Belcar ook zo maar laten wegsnoepen...
Mvg...

Dries DS
04-02-2007, 15:13
Michelin heeft reeds exclusiviteit met BTCS, zou mij sterk verbazen mochten de andere merken de Belcar ook zo maar laten wegsnoepen...
Mvg...

Bwa... In hoeverre spreken we hier nog over 'Belcar' (behalve over de merknaam) zoals deze serie door de meesten gekend is? De contacten tussen Michelin en SRO zijn (zacht uitgedrukt) 'zeer goed' te noemen, dus mij zou het helemaal niks verbazen ;) . Al hoop ik natuurlijk dat alle potentiële bandenleveranciers via dezelfde schaal gewikt en gewogen worden. Maar dat ligt dan weer bij SRO...

ICEMAN
04-02-2007, 19:24
Michelin heeft reeds exclusiviteit met BTCS, zou mij sterk verbazen mochten de andere merken de Belcar ook zo maar laten wegsnoepen...
Mvg...
Een reden te meer dat Michelin ook Belcar zou voorzien van hun rubber. Belcar & BTCS rijden sowieso al 4 wedstryden samen. Dus zyn ze toch in de buurt. ;)

Eva
10-02-2007, 11:40
:mad: Michelin ook exclusief in Belcar Original
Peter Baert op 9/2/2007 om 20:39
Michelin wordt ook de exclusieve bandenleverancier van de Belcar Original
Pffff, hier toont SRO zijn kaarten. Vriendje bibendum krijgt alles:worship: . En wat met de kleine teams? jaren afstelling op een band, en nu opeens alles veranderen?? Een paar weken voor de start? En waarom Michelin. Draaien of keren is dit veel duurder!! Waarom niet Pirelli, Dunlop, of zelfs Avon (zoals First aan het testen was)??

Bramzel
10-02-2007, 17:42
Vriendje Bibendum? Dat valt ook wel weer mee hoor, niet overdrijven. SRO heeft geen bandenvriendje, ze runnen Avon in Engeland, Pirelli in Frankrijk, en nu dus Michelin in Belgie.

Verder was het al lange tijd bekend dat iedereen met dezelfde banden zou gaan rijden, dus ook dat is overdreven, het is dus niet zoals je zegt een paar week voor de start, het was al langere tijd bekend.

Verder betwijfel ik ook ten sterkste dat het duurder is. Michelin kan gaan massaproduceren voor het Belcar, weet elke race hoeveel banden ze mee moet nemen, en zo zijn er nog meer voorbeelden. De prijs hoeft dus absoluut niet te stijgen, en voor sommige teams zou het zelfs nog wel eens goedkoper kunnen worden ook.

YMS
11-02-2007, 00:21
Vraag aan Bramzel
opmerking Bramzel ="lange tijd bekend dat iedereen met dezelfde banden zou gaan rijden"
Kan Mhr Bramzel eens uitleggen waar die informatie afkomstig is?
Als de aanbesteding eind januari wordt opgestuurt naar bandenfabrikanten en pas 9feb2007 beslist wie bandenleverancier is voor belcar.

Massaproduktie = alleen als iedereen met dezelfde velg diameter en breedte rijdt , zoals in WTCC.
Niet zo in Belcar waar men banden moet leveren van diameter 16" to 18"(wat met 15"? Michelin is niet verplicht om ze te leveren) in soft , hard en regenband. En dan nog eens in verschillende breedtes en diameter band.

Goedkoper = zien wat de toekomst brengt.

Mark
11-02-2007, 00:58
Vriendje Bibendum? Dat valt ook wel weer mee hoor, niet overdrijven. SRO heeft geen bandenvriendje, ze runnen Avon in Engeland, Pirelli in Frankrijk, en nu dus Michelin in Belgie.


En Michelin in DE ;)

M.a.w., ze hebben dus drie vriendjes;) Waarbij SRO bij elk een bepaald percentage naar binnen zal tikken over de omzet van het jaar 2007 ;)

Goedkoper? Alleen voor de topteams/banden-leveranciers. We zien geen sticky qualifiers meer terug in 2007. De kleinere teams zullen gemiddeld meer voor een band betalen in 2007, of is Michelin opeens charitatieve instelling geworden? Ze hebben toch het alleenrecht voor 1 bepaalde klasse? Zou graag een voorbeeld zien, van de afgelopen 50 jaar autosport, waarbij de eindgebruiker dan goedkoper uit is ;)

Bramzel
11-02-2007, 01:00
D'r wordt hier al sinds December of zo gepraat over dat er 1 bandenleverancier gaat komen. Die informatie is dus afkomstig van dit forum.

Dat punt over massaproductie heb je dan gelijk in, dan zal wat dat betreft weinig veranderen.

Iemand had een mooi stukje geschreven over de bandenperikelen waar ik het mee eens was, maar dat kan ik nu zo niet vinden. Zal nog even verder zoeken.

Jawaddeman
11-02-2007, 12:29
Verder was het al lange tijd bekend dat iedereen met dezelfde banden zou gaan rijden, dus ook dat is overdreven, het is dus niet zoals je zegt een paar week voor de start, het was al langere tijd bekend.

Verder betwijfel ik ook ten sterkste dat het duurder is. Michelin kan gaan massaproduceren voor het Belcar, weet elke race hoeveel banden ze mee moet nemen, en zo zijn er nog meer voorbeelden. De prijs hoeft dus absoluut niet te stijgen, en voor sommige teams zou het zelfs nog wel eens goedkoper kunnen worden ook.

Lange tijd bekend??? nee vorige vrijdag is er uitgekomen Michelin, dus iedereen kan NU pas beginnen aan de Set up van hun auto's en dan zou je nu al die banden moeten kunnen krijgen... hahaha...

En wat de prijs betreft... Michelin was vorig jaar al minstens 25% duurder als de collega's, dus ben wel eens benieuwd wie hier een voordeel uit gaat maken... SRO???
Mvg...

Bramzel
11-02-2007, 15:07
Lange tijd bekend??? nee vorige vrijdag is er uitgekomen Michelin, dus iedereen kan NU pas beginnen aan de Set up van hun auto's en dan zou je nu al die banden moeten kunnen krijgen... hahaha...

Lees eens wat beter, het was al langer bekend dat er met een bandenmerk zou worden gereden. Niet specifiek Michelin, maar wel dat het er maar 1 zou worden.

Jawaddeman
11-02-2007, 15:28
Lees eens wat beter, het was al langer bekend dat er met een bandenmerk zou worden gereden. Niet specifiek Michelin, maar wel dat het er maar 1 zou worden.

Idd. zo lees ik het ook... Maar je lang van te voren, wat hebben teams daar aan???, als ze niet weten het welk...

Bramzel
11-02-2007, 16:14
Idd. zo lees ik het ook... Maar je lang van te voren, wat hebben teams daar aan???, als ze niet weten het welk...

Vrij weinig, heb je gelijk in.

TT Racing
11-02-2007, 19:51
Van de top 3 in elke klasse verleden jaar reden de eerste twee met michelin, in klasse 3 zelfs de top 3, slecht zullen ze dus ni zijn. Voor GT3, als de band een onderdeel uitmaakt van het pakket om elke auto even snel te krijgen, is het ook ni meer dan logisch dat je ook die banden gebruikt, en over het prijsverschil, even wachten tot de prijzen bekend zijn zeker?

Fonne
11-02-2007, 22:55
Van de top 3 in elke klasse verleden jaar reden de eerste twee met michelin, in klasse 3 zelfs de top 3, slecht zullen ze dus ni zijn. Voor GT3, als de band een onderdeel uitmaakt van het pakket om elke auto even snel te krijgen, is het ook ni meer dan logisch dat je ook die banden gebruikt, en over het prijsverschil, even wachten tot de prijzen bekend zijn zeker?Michelin heeft altijd toch de betere band gehad he. En over de prijs,als je iets goed wil zal je ervoor moeten betalen heeft mijn vader mij altijd gezegd. En ik denk wel dat hij gelijk heeft. Kijk naar vorig seizoen.

pudding1
12-02-2007, 11:43
Over dat goedkoper worden heb ik erg m'n twijfels in de enkele jaren dat ik al in de autosport zit heb ik nog niet goedkoper zien worden, eerder het tgenovergestelde. Bovendien is michelin nu zonder concurentie, sterker nog als iemand wil rijden MOET hij wel de gevraagde prijs betalen !!

Chauffeur
12-02-2007, 14:04
Van de top 3 in elke klasse verleden jaar reden de eerste twee met michelin, in klasse 3 zelfs de top 3, slecht zullen ze dus ni zijn. Voor GT3, als de band een onderdeel uitmaakt van het pakket om elke auto even snel te krijgen, is het ook ni meer dan logisch dat je ook die banden gebruikt, en over het prijsverschil, even wachten tot de prijzen bekend zijn zeker?

We spreken dus over 7 van de ongeveer 40 wagens hé Luc ;) Ik heb vorig jaar niemand horen klagen over het feit dat konden kiezen uit diverse merken, waarom dan weer veranderen? Roelands kan niet alleen zowel BTCS als Belcar afwerken als ze samen rijden. Steun zou er komen van Michelin Frankrijk. Ben eens benieuwd wat dat gaat geven tijdens 2de wedstrijd Belcar in England als net op de weekend de WS rijden in Zolder en gans Michelin hier zijn tenten zal opslaan.

Buiten het feit dat men iedereen even snel wil maken zie ik verder geen enkel positief punt (buiten de centen voor SRO) aan deze deal. De Belcar wordt een regelrechte cup dat het spektakel wel zal verhogen, maar de kosten ook drastisch zal verhogen. Om de kosten te drukken? Dit is wel de beste die ik in 2007 al gehoord heb. :)

Uit dit soort deals komen geen winnaars, ( buiten SRO ) enkel verliezers, vooral de kleinere teams. De topteams hebben zowieso hun contract met de bandenleverancier.

936lover
12-02-2007, 15:14
Toen bekend werd dat witmeur de belcar ging runnen moest iedereen al door hebben dat het duurder werd. Die vent moet zelfs zen percent hebben op de opbrengst van de wc madam. En hij zal dan ook wel een vriendje bij een strontophaaldienst hebben waarvan ie dan nogmaals een frankske krijgt.

Zo zal het van nu af gaan in de Belcar (Witmeur) paddock.

ALLES zal DUURDER worden.

Ps: ik weet niet hoe ze het doen maar ik dacht dat er een vrijheid van markt was in europa (kan ook mis zijn, ben geen economisch specialist), is er iemand die dat wel weet???

Triestige zaak!!!!!!

Professionele organisatie???? Men kloten ja!!!!! Waar is het regelement dat ons zolang al beloofd was?????

Ze spelen met iedereen zen kloten!!!!!

Saluut

Bramzel
12-02-2007, 15:45
Ach, aan de grid-voorspellingen te zien heeft het spelen met de kloten geen enkel effect. De deelnemers vind het gekietel aan de ballen blijkbaar wel prettig, aangezien de grid er weer gezond uit ziet. Misschien moeten de deelnemers de organisatie eens wat meer onder druk gaan zetten ipv hun gal te spuwen op fora (niet lullig bedoeld!)? Als het de FIAGT teams lukt bij Ratel, waarom zou het de Belcar teams dan niet lukken? Steekt de koppen maar eens bij elkaar en kom met een publiek (negatief) statement richting organisatie.

Eva
12-02-2007, 21:43
Over het gekietel aan de ballen kan ik moeilijk meespreken, maar wat ik wel weet is dat er niets dan verliezers zijn bij een monopolie. In dit geval is er maar 1 winnaar: SRO. Michelin heeft waarschijnlijk een gigantisch bedrag moeten neertellen om unique leverancier te zijn. Ten koste van vele andere aspecten. Michelin heeft misschien nu een leuke "verkoop", maar ze moeten het nog kunnen waarmaken. Heeft iemand al een uurtje gekeken naar de drukte bij de bandenmonteurs tijdens een race? Dit is gigantisch. Ik denk dat er op de monteurs die dat zullen moeten doen een enorme druk zal zijn. En ze kunnen zich weinig misstappen veroorloven.

Autosport is meer dan 1 snelle piloot!! Het is teamwerk. De rol van een mechanicien, van een teamdirector, ... is minstens even belangrijk! Laat ons dan zelf kiezen hoe we onze wagens willen maken, met wie we aan boord willen gaan, wie onze leveranciers zijn (in overeenstemming met het technisch reglement).
Wie Rattel kent, weet dat die man werkt van "poen pakken en wegwezen". Kijk wat eris gebeurd in de UK: hij heeft op 2 jaar tijd de "locale Belcar" de dieperik in gebracht. Gewoon door dit soort praktijken!

Jawaddeman
16-02-2007, 01:06
http://www.autosport.be/news/8699.awm

zie zo...

Mvg...

Mark
16-02-2007, 01:16
http://www.autosport.be/news/8699.awm

zie zo...

Mvg...

Het leek wel op de zwangerschap van een olifant qua tijdsduur ;)

Die oplossing van GT3 en ex-klasse 2 wagens in divisie 1? Het lijkt wel politiek, wat een compromis! :)

A.J.
16-02-2007, 01:48
Kurt Mollekens gaat wagens testen...
Kurt is een schitterende piloot, maar vraag me af hoe dat dit verzekeringstechnisch zit moest er iets gebeuren tijdens deze test???

936lover
16-02-2007, 12:39
Mollekes zal van ieder teambaas van wie hij een auto moet "testen (hahahahah) een papier onder de neus geschoven krijgen wat hij moet tekenen en waarbij hij in verklaart verantwoordelijk te zijn voor de aangebrachte schade!!!!! Ni meer as normaal denk ik. En Witmeur kan dan nog maar eens failliet gaan. Kan hij in de boekskes weer gaan janken.

Daar hebben ze in brussel wel 3 maanden aan het over nadenken geweest om tot zo'n oplossing te komen.

Belachelijk!!!!!!!!



Kurt Mollekens gaat wagens testen...
Kurt is een schitterende piloot, maar vraag me af hoe dat dit verzekeringstechnisch zit moest er iets gebeuren tijdens deze test???

Bart.Vandecavey
16-02-2007, 12:49
Mollekes zal van ieder teambaas van wie hij een auto moet "testen (hahahahah) een papier onder de neus geschoven krijgen wat hij moet tekenen en waarbij hij in verklaart verantwoordelijk te zijn voor de aangebrachte schade!!!!! Ni meer as normaal denk ik. En Witmeur kan dan nog maar eens failliet gaan. Kan hij in de boekskes weer gaan janken.

Daar hebben ze in brussel wel 3 maanden aan het over nadenken geweest om tot zo'n oplossing te komen.

Belachelijk!!!!!!!!

Het is te hopen dat hij toch het materiaal wat zal sparen...

GT2-R
20-02-2007, 20:01
Technisch en sportief reglement eindelijk uit! Het zijn echter voorlopige versies....

Technische Reglement:

http://www.racb.be/extranet/pdf/upload/MVDB%20%20techn%20regl%202007%20NL%2007%2002%2016% 20voorlopig.pdf

Sportief Reglement:

http://www.racb.be/extranet/pdf/upload/MVDB%20%20sportregl%202007%20NL%2007%2002%2016%20v oorlopig.pdf

JPMontoya
20-02-2007, 22:21
Technisch en sportief reglement eindelijk uit! Het zijn echter voorlopige versies....

Technische Reglement:

http://www.racb.be/extranet/pdf/upload/MVDB%20%20techn%20regl%202007%20NL%2007%2002%2016% 20voorlopig.pdf

Sportief Reglement:

http://www.racb.be/extranet/pdf/upload/MVDB%20%20sportregl%202007%20NL%2007%2002%2016%20v oorlopig.pdf

én wat zeggen de experten hier ?

Bart.Vandecavey
21-02-2007, 11:10
Het lijkt me minder erg dan vooraf voorspeld, wel grappig dat indien geschil nu de franstalige tekst geldt en niet meer de nederlandstalige...

Trouwens nu mag ABS terug wel normaal werd dit dit seizoen verboden.

Bonuspunten zijn enkel voor divisie 1 want als er iemand uit divisie 3 de snelste ronde heeft gereden krijgt hij een drivetrough en vervalt deze ronde...