PDA

View Full Version : Sonck goedenschoen.


Oneliner
23-01-2002, 23:20
Wiieeeee, dollebol......

maar om een of andere reden moetek em ni echt zo....

Sennake
23-01-2002, 23:21
"gouden" schoen bedoel je toch eh?

Finish
23-01-2002, 23:34
LOL. Ook ne goede schoen eh :)

Mnee, dit vind ik toch echt een gouden schoen omdat er bijna geen concurrentie is eh. 'k Bedoel, het is een pover voetbaljaar geweest, qua hoogtepunten was er bijna niets. Misschien de plaatsing voor het WK, tja..

Vorige week trouwens goed gelachen met de 'Sportklucht van het jaar'
Pardon, sportpersoonlijkheid van het jaar. Jacques Rogge.

Een show die de VRT heeft opgericht om het verlies van de gouden schoen te compenseren :) vreselijk :D

airco
23-01-2002, 23:45
bwa eigenlijk gun ik sonck de gouden schoen niet, wegens nog te weinig bewezen. Anderzijds zou ik niet weten aan wie we hem dan wel moeten geven. Afgelopen voetbaljaar was gewoon ondermaats.

En ivm met sportpersoonlijkheid van het jaar. Eerst vond ik dat ook een klucht. Anderzijds zal Jacques Rogge de komende jaren veel meer voor de sport doen dan eender welke belgische sportman ooit zal kunnen bereiken. De verkiezing gaat dan ook om persoonlijkheden, en niet om beste sportman of sportvrouw.

airco

Oneliner
23-01-2002, 23:51
wat heeft sonck idd al bewezen.
Khoop dat em ni te snel op den boot springt bij een of andere buiitenlandse club.

Gelijk paul Okon enkele jaren geleden ,wa wete nwe er ni van...
swat, waarom ni aan degryse (ni voor u glukkig te stellen ze airco ;)) Dien heeft al veel meer voor et belgisch voetbal gedaan dan sonck ooit zal doen peinzek.

En dan wete da deze degryse tot over een jaar of 3-4 in het b of c elftal speelde bij PSV....

wilmai
23-01-2002, 23:54
wesley was reeds jaren geleden één van de aankomende talenten in belgie. dat hij nu op zijn 23 na een fantastisch 2001 de gouden schoen krijgt is voor mij geen verrassing. Die jonge knaap komt niet goed over ten opzichte van de publieke opninie maar hij heeft een kijk over het voetbal die ik maar bij weining jonge spelers terug vind.

Vandaag in HBVL vertelde wesley zelf dat hij nog niet rijp was voor een topclub in het buitenland. (voorbeeld hiervoor is gilles de bilde, het manneke zijn kop gek gemaakt na die gouden schoen en daarna nooit meer in diezelfde vorm gezetten) Als gek kampioen zou spelen (waartoe een kans bestaat) dan denk ik niet dat wesley weggaat. Hij is misschien een klein brutaal en onvriendelijk figuur maar weet verdoemd goed wat hij wil.

Voor mij geen onverdiende winnaar alhoewel ik het Gert Verheyen evenzeer gegund had.

greetz
wilmai
www.corsa-racing.be

airco
24-01-2002, 00:09
Originally posted by wilmai
wesley was reeds jaren geleden één van de aankomende talenten in belgie. dat hij nu op zijn 23 na een fantastisch 2001 de gouden schoen krijgt is voor mij geen verrassing. Die jonge knaap komt niet goed over ten opzichte van de publieke opninie maar hij heeft een kijk over het voetbal die ik maar bij weining jonge spelers terug vind.

Vandaag in HBVL vertelde wesley zelf dat hij nog niet rijp was voor een topclub in het buitenland. (voorbeeld hiervoor is gilles de bilde, het manneke zijn kop gek gemaakt na die gouden schoen en daarna nooit meer in diezelfde vorm gezetten) Als gek kampioen zou spelen (waartoe een kans bestaat) dan denk ik niet dat wesley weggaat. Hij is misschien een klein brutaal en onvriendelijk figuur maar weet verdoemd goed wat hij wil.

Voor mij geen onverdiende winnaar alhoewel ik het Gert Verheyen evenzeer gegund had.



mja, maar ...

Hoeveel seizoenen is Sonck al pure topklasse ??? Vorig seizoen was zeker niet uitzonderlijk goed, eerder matig. De seizoenen daarvoor bij GBA was hij niet slecht, maar ook geen wereldklasse, eerder zoals je zegt een groot talent. Dus nu zou Sonck de schoen krijgen omdat hij nu 3 a 4 maanden heel goed staat te spelen.

Dan ff het lijstje van Degryse. Nog iedere week de beste van zijn club. Maakt ieder jaar een aantal schiterende doelpunten, maar laat bovenal zijn teammaat's scoren. De voorbije jaren was hij bij GBA zowat de leermeester van de jeugd. Normaal is een club als GBA gedoemd om te degraderen, of op de lagere regionen van het klassement te spelen. Door zijn spelinzicht, en opleiding dat hij geeft aan de jeugdige spelers (sommigen zijn nog niet eens 18) tilt hij GBA naar een hoger niveau. geloof mij hetgeen sonck zegt in het belang van Limburg is er enkele jaren gewoon ingeprent door degryse zene. Ik weet nog goed (ben GBA-supporter) het eerste seizoen van sonck in de fusieclub. Dan was hij eerder een zwever. Iemand voor wie het niet snel genoeg kon gaan. Ondertussen is er al veel verbeterd, maar in mijn ogen is Sonck het werk van degryse.

Degryse is al 20 jaar 1 van de prachtigste voetballers op de belgische velden, en ik vind dat je in zo een mager voetbaljaar zoals 2001 er toch 1 was toch wel eens een soort whole carreer award mag geven.

airco

Finish
24-01-2002, 00:21
Normaal is een club als GBA gedoemd om te degraderen, of op de lagere regionen van het klassement te spelen.

AAAH ge weet het toch :D :D

j/k eh :)

airco
24-01-2002, 00:42
mja da degraderen is misschien overdreven. Maar het is gewoon een vaststelling dat wij zonder degryse een plaats in de 1e kolom van het klassement bijna niet zouden kunnen bereiken.

airco

tsjolder
24-01-2002, 20:29
Ik zou de gouden schoen aan Filip De Wilde gegeven hebben. Die heeft er zowat op zijn eentje voor gezorgd dat Anderlecht nu nog meedoet voor de titel. Ik ben alleszins content dat Verheyen hem niet gewonnen heeft. Die heeft verdorie maar 2 goeie matchen gespeeld en heeft voor de rest nooit punten gewonnen voor Brugge.