PDA

View Full Version : MAK: race 7: Aalst


TOM
16-11-2006, 23:44
Nu zaterdag wordt de voorlaatste race gereden. Wij zullen er in ieder geval weer bij zijn. Maar ben wel eens benieuwd naar het circuit.( naar het schijnt vrij hobbelig )
Hopelijk komen er veel teams opdagen zodat we een leuke en spannende race krijgen.
Wie komt nog?

Raceboy
16-11-2006, 23:48
Volgens kartgrid is het tegenwoordig een snel circuit. De karts zouden zich soms gedragen als pogosticks.

senna's kingdom
17-11-2006, 17:46
Ik kom rijden.
Het zal eerst weer het circuit leren kennen worden.

Giovanni
17-11-2006, 19:39
Volgens kartgrid is het tegenwoordig een snel circuit.

Aalst is altijd een snel circuit geweest.
Je moet wel in conditie zijn, de ondergrond maakt het uitermate vermoeiend ...

TOM
19-11-2006, 14:40
De race is voor ons gisteren nogal tristig afgelopen.
Als 4de gestart, maar snel 2 plekken verloren. Dan als ik in mijn ritme kwam veel te lang vastgezeten achter mario k. Uiteindelijk er toch voorbij geraakt
( was wel met een aantal tikken, sorry daarvoor ) en dan reed ik nogal makkelijk naar rhino 1 ( hun kart was iets minder veronder stel ) Dan als 4de de pits in en gewisseld. Dan reden we met beetjes toe naar the old men en er voorbij geraakt en een klein kloofje geslagen. Dus we rijden mooi 3de. Tot de laatste 4 minuten ongeveer, toen die kl*te kart stil viel. Dan nog van kart gewisseld en als 9de aangekomen.
Het heeft toch nog 2 voordelen:
weten we ineens welke race we moeten schrappen
komen we de volgende race toch nog voor iets meerijden
Maar normaal gezien schrap je een 3de plaats niet, dus hopen dat we de volgende race toch ook zeker bij de eerste 3 zijn.

senna's kingdom
19-11-2006, 14:45
Het was een toffe race met regelmatig een duel.
Ik ben jammer genoeg een keer rond gezet en dat scheelde me heel wat tijd.
De kart had veel onderstuur in de rechtse bochten waar ik soms helemaal moest af draaien om de flauwe bochte door te kunnen nemen (eerste rechtse).
De laatste 10 minuten een sterk duel gehad met VDH racing als ik me niet vergis.Soms 3 à 4 keer zij aan zij door een bocht op 1 ronde.
Dat kon wel als een mooi duel aanzien worden.
Fisiek zat ik er door op het einde.
Mijn handen werden zo slap als iets.
Door de pitstop werd ik even zo mottig dat mijn eten terug naar boven kwam:( .Nadien met die hobbels bleef dit nog even aan houden.
Soit,ik heb haar op mijn tanden en deze keer heb ik mijn vel duur moeten verkopen.

vertigo
19-11-2006, 14:53
Voor Rhino Racing 1 was het een race om snel te vergeten. 3de startplaats was een zeer goed resultaat. Maar dan tijdens de race na een ronde of 3 lukte het langst geen kanten meer. De kart wilde maar niet optrekken bij het uitkomen van de bochten. Wat nogal essentieel is op een hairpinrijk circuit. Op die manier was het machteloos toekijken hoe zowat iedereen naderde. Dan was het een kwestie van verdedigen maar dat spelletje bleef niet duren en zo moesten we steeds de duimen leggen. Om uiteindelijk tot de 7de plaats terug te vallen en dan nog 6de te worden door de brute pech voor vanzelf racing.

Volledig verslagje staat op http://www.rhino-racing.be

senna's kingdom
19-11-2006, 15:06
Giovanni, als freddy moest zien doe hem dan eens een goeie dag van mij;) .

Giovanni
19-11-2006, 23:15
't Was weer een plezant koerske.
Het parcour was licht aangepast sinds mijn laatste bezoek daar in Aalst.
Snel kan je het daar niet meer noemen, hobbelig daarintegen ...
De piste ligt er nog steeds even ruw bij en dat maakt het enorm uitputtend om daar te rijden ...
Wat het kampioenschap betreft zijn er tich wel enkele verschuivingen gebeurt.
Door de technische pech van "Vanzelf Racing" vallen ze van een 2de plaats terug naar een 4de plaats en moeten daarbij al 6 punten toegeven op "The Old Men".
Calamitas Racing heeft weer enkele twijfels over hun kansen van tafel geveegd door met de overwinning te gaan lopen.
Ze hebben nu 10 punten voor op "Rhino Racing 1" die gisteren overklast werden door hun collegas van "Rhino's 2".
Mike is de enige die de afgelopen 3 wedstrijden op het podium mocht klimmen :applaus:

De tussenstand in het individuele kampioenschap is hier (http://www.giovanniherbots.com/html/tussenstand_ind.html) te vinden.
De tussenstand in het team kampioenschap is hier (http://www.giovanniherbots.com/html/tussenstand_team.html) te vinden.

De volgende wedstrijd in Mol zal moeten uitwijzen wie met de prijzen gaat lopen.
Hopelijk krijgen we dan nogmaals een spannende, plezante wedstrijd.

senna's kingdom
20-11-2006, 00:34
Dave en ik hebben het zelfde aantal punten met 4 schrap resultaten.
Ben benieuwd of hij een rechtstreeks duel zou zien zitten :+ .
;)

Giovanni
20-11-2006, 00:57
Ben benieuwd of hij een rechtstreeks duel zou zien zitten
Maak er dan maar ineens een publieke uitdaging van.
Dave zal dit wel lezen, wat ga je ermee doen :p

Speesman
20-11-2006, 04:06
Heb het net gelezen :)

Ik zou zo'n rechtstreeks duel zeker zien zitten, maar heb wel een probleem (ik niet alleen trouwens, ook de Calamitas piloten). Op 9 december vindt namelijk ook de prijsuitreiking van de kartgridcup plaats, in Eupen. Dit omvat oa een 1 uurs race, en een heel buffet (voor de piloten, waaronder mezelf dus, zijn beiden zaken gratis). Ik zal dus maw die avond in Eupen te vinden zijn, en niet in Mol. Tzal dus voor een andere keer zijn. :)

senna's kingdom
20-11-2006, 15:50
Ah zo.
Geen probleem.

Iemand foto's van zaterdag?
Je mag ze door sturen naar: Kennes.Mario@pandora.be

De tegenstand was deze keer wel groot naar mijn mening.
Een ronde om mijn oren gedraaid gebeurd ook niet veel:frusty: .
Soit,volgende keer...:D

Chauffeur
20-11-2006, 16:20
1 ronden maar, gij moogt van geluk spreken :)
Mijn grasmachien thuis gaat sneller in de bochten :(

snelle
20-11-2006, 18:35
Mike is de enige die de afgelopen 3 wedstrijden op het podium mocht klimmen :applaus:

.

Oei, Dan bevond ik me die momenten toch niet naast Mike op podium?
Ik dacht nochtans ook dat ik de afgelopen 3 wedstrijden op het podium ben geklommen? Of speelt de Alzheimer me nu al parten? :p
hehe

Spijtig genoeg stond Mike in Bilzen alleen een trede hoger dan mij, Mja, als hij dat in Mol herhaalt ben ik weeral content

senna's kingdom
20-11-2006, 19:16
1 ronden maar, gij moogt van geluk spreken :)
Mijn grasmachien thuis gaat sneller in de bochten :(

Het is u vrouw zeker die er achter hangt:D .
Nee,het is wel degelijk zo.
Het voelde niet echt goed aan.
Helemaal niet mijn ding.
De layout van het circuit is wel goed.
De eerste bocht vond ik wel knap.
Alle,niet veel kartings zouden het zo doen na een snel stuk.
Zeker niet na start-finish voor de brokken.
De start is wel beter verlopen dan verwacht.
Moest iedereen nu eens zo goed ritsen op de snelweg:D .

Mickey
23-11-2006, 18:39
Oei, Dan bevond ik me die momenten toch niet naast Mike op podium?
Ik dacht nochtans ook dat ik de afgelopen 3 wedstrijden op het podium ben geklommen? Of speelt de Alzheimer me nu al parten? :p
hehe

Spijtig genoeg stond Mike in Bilzen alleen een trede hoger dan mij, Mja, als hij dat in Mol herhaalt ben ik weeral content

Hmmm, ja Dieter nog een beetje groeien en dan zal Gio je wel zien staan op het podium :fight:
Pfff in Mol wil je weeral podium, gaan we het nie te rap beu worden dan, zo altijd hetzelfde? :+
Maar als je het persé wil, we zullen ons best doen, hé Dieter :gas:

Worldkarts
24-11-2006, 16:25
Hoi kartfanaten,

ik ben een beetje aan het rondsnuffelen op het forum en blijkbaar zit ik hier bij een bende fanatieke karters.
Gaan jullie telkens in Aalst rijden of doen jullie nog andere circuits?
Al eens in Kortrijk geweest? Niuw circuit, nieuwe karts, nieuw clubkamioenschap, ...

Speesman
24-11-2006, 17:52
Mmm, ik heb zo de indruk dat elk bericht van jou een (verborgen) reclameboodschap is voor de karting in Kortrijk (alle, zo verborgen is het eigenlijk niet, want je moet al serieus je best doen om erover te kijken). :)

senna's kingdom
24-11-2006, 17:57
Nee hoor.
Ik heb je site bezien en het lijkt me best een mooi circuit met veel mogelijkheden.
Helaas is karten een dure hobby en de prijzen liggen ook niet zo laag voor een wedstrijd als je club kampioenschap.
Mijn mening is als je een 150 euro (voorbeeld) moet betalen voor een wedstrijd dat je even goed outdoor races kan gaan rijden.
Het verschil tussen niet leden en leden is ook relatief groot naar mijn mening.
Loncin cup is bv een betaalbaar kampioenschap en Briggs & Stratton ook.
Als team ben je dan ongeveer 125 euro/man kwijt per wedstrijd voor de Briggs & Stratton.
Begrijp je wat ik bedoel?
Je hebt mooie prijzen zoals die porsche doop op zolder.
Ik kom wel op meerdere circuits.
Maar als ik vrije wedstrijden rijd is dit op JPR.(4ever kartig)
Andere circuits is met kampioenschappen.

Trouwens, iemand pics van afgelopen wedstrijd?

Bart.Vandecavey
24-11-2006, 18:02
Mmm, ik heb zo de indruk dat elk bericht van jou een (verborgen) reclameboodschap is voor de karting in Kortrijk (alle, zo verborgen is het eigenlijk niet, want je moet al serieus je best doen om erover te kijken). :)


Er was toch 1 post die niks met Kortrijk te maken had... ...een gemiste kans! :+

Mickey
24-11-2006, 19:34
Trouwens, iemand pics van afgelopen wedstrijd?

Ja, maar kmoet ze nog uitkiezen/verwerken/verkleinen/uploaden...

Heb er eerder nog geen tijd voor gehad, zal iets voor komend weekend zijn normaalgezien.;)

senna's kingdom
24-11-2006, 19:50
No problemo.
Je mag ze in groot formaat doorsturen naar mij als je wil;) .

Ik had gezien dat je een bi-motor zoekt te kopen?
Ik heb net een chassis gekocht voor een mooie prijs.
Moest het je intresseren kan ik je de info wel geven van die kart.
Je hebt het voordeel dat het nieuw is en van een deftig merk voor de prijs van een 2de handskart..
Een bi-motor is normaal ook geen probleem om er van te maken.
Laat maar weten. Of als je meer foto's van wil zien.
Mijn chassis http://kartgrid.be/phpBB/viewtopic.php?t=3110&postdays=0&postorder=asc&start=100
Grtz Mario

Mickey
24-11-2006, 21:01
No problemo.
Je mag ze in groot formaat doorsturen naar mij als je wil;) .

Ik had gezien dat je een bi-motor zoekt te kopen?
Ik heb net een chassis gekocht voor een mooie prijs.
Moest het je intresseren kan ik je de info wel geven van die kart.
Je hebt het voordeel dat het nieuw is en van een deftig merk voor de prijs van een 2de handskart..
Een bi-motor is normaal ook geen probleem om er van te maken.
Laat maar weten. Of als je meer foto's van wil zien.
Mijn chassis http://kartgrid.be/phpBB/viewtopic.php?t=3110&postdays=0&postorder=asc&start=100
Grtz Mario

Dank je, maar we hebben zéér waarschijnlijk al gevonden wat we zochten, indien we hem hebben zullen er zeker foto's van komen te staan op onze website.
Maar een bimotor maken van een gewoon chassis gaat niet zomaar hoor ;-)
De bimotor chassis hebben vooral structurele verschillen t.o.v. gewone chassis.
Mooi chassis, véél suc6 met jou kart. Welke motor komt erop?

De foto's van jou van de mak zal ik ook dit weekend al proberen doorsturen

Mickey
24-11-2006, 21:08
Spijtig genoeg stond Mike in Bilzen alleen een trede hoger dan mij

Das je eigen schuld hé :no:, je had maar samen met mij moeten rijde:fight:

snelle
24-11-2006, 21:30
Das je eigen schuld hé :no:, je had maar samen met mij moeten rijde:fight:

Tja, ik dacht: Dave geeft je vleugels. Blijkbaar had de kart dit niet begrijpen en sputterde ze wat tegen:fight:

senna's kingdom
24-11-2006, 21:50
Er komt een Briggs & Stratton op.
Flitser, de moderator van kartgrid heeft 2 dezelfde kartjes.
1 daarvan is met bi-motor.
Dus ik veronderstel dat het geen probleem is.

Mickey
07-12-2006, 02:37
Er komt een Briggs & Stratton op.
Flitser, de moderator van kartgrid heeft 2 dezelfde kartjes.
1 daarvan is met bi-motor.
Dus ik veronderstel dat het geen probleem is.

Lol, onze kart zal een bi-motor worden, een Birel chassis met 2 getunede honda's op. 2 x 200cc, geeft in totaal een 20pk en 34 nm. :bye:

Het zijn trouwens motoren die nog van Flitser zijn geweest ;)

Mickey
07-12-2006, 02:45
Beter héél laat dan nooit, de foto's --> Rhino Racing.be (http://www.rhino-racing.be)

http://mikemeulemans.dommel.be/rhino-racing/MAK07/images/MAK07_82.JPG

Heb ze er echt nie eerder kunne opzette door al het werk (vooral voor school :frusty:)

snelle
07-12-2006, 19:16
Beter héél laat dan nooit, de foto's --> Rhino Racing.be (http://www.rhino-racing.be)

http://mikemeulemans.dommel.be/rhino-racing/MAK07/images/MAK07_82.JPG

)

Ik vraag me af wie het meeste plezier had op het podium.
Wij of de organisator?:applaus:
Was elke kerel van een karting, maar zo enthousiast.
autopsport zou veel meer aandacht krijgen in België:+