View Full Version : Champcars 2007, de aanloop.....
Mr.Dallara
16-11-2006, 19:43
Canadees Sean McIntosch die in 2005 nog in de FR 2000 reed en die dit jaar nog zeer knap 6e werd in de World Series met een KTR Dallara, gaat deze maand nog een champ car test doen. Waar, wanneer bij welk team moet ik jullie verschuldigd blijven.
Weet er iemand waar er ergens een lijstje te vinden is van de collectieve winter testings van de champcar? of zijn het meestal privé tests die er gebeuren in de states?
(word het niet stilaan tijd voor een volwaardige Champcar 2007 thread?)
grote veranderingen buiten het nieuwe chassis:
-staande starts:
The switch follows on from the Champ Car Atlantic Championship successfully doing likewise this season. Not only were there no reliability issues, but also there was a notable drop in first-corner-first-lap shunts, with drivers arriving at the braking zone at a lower speed.
For Champ Cars' standing start, the field will line up in their grid positions where the drivers will see a 15-second board once all cars are in position. A series of red lights will illuminate one by one until all the lights are lit, and the race will start once the red lights go out.
Series organisers have stated that they will introduce standing starts 'at venues where the starting procedure can be accommodated in a safe manner', and the first of these is likely to be the season-opener at the new street course in Las Vegas.
"This should provide a very exciting start to our races," said Champ Car Vice-President of Operations Tony Cotman. "Unlike Formula One, where they have traction control, the success of the standing starts in Champ Car will be up to the skill of the individual drivers."
autosport.com
-geen rondes maar een tijdsduur:
This will counteract the criticism the series has faced on occasion in the recent past where races have switched from a set number of laps to a timed race in order to fit into the television schedule. Such instances have occurred in events blighted by frequent or long yellow-flag periods.
In 2007, as the finish time of the race approaches, a signal indicating one lap to go will be displayed to the field, with the race ending the next time the leader crosses the start/finish line.
The white flag will not be shown from the starter's stand and will be used more in line with international FIA guidelines around the course.
autosport.com
-ongelimiteerd aantal banden
- wanneer je met een chasis kwalificert en daarna crasht waardoor je overstapt in de reservewagen vervallen alle kwalifikatietijden voor het andere chassis.
JPMontoya
19-12-2006, 00:46
Stoddart confirmed that Dutch businessman Harry Muermans, who backed Jan Heylen at Dale Coyne Racing this season and Stoddart's Minardi team in Formula One, will also have an association with the team.
Stoddart declared: "Harry Muermans is not just a business partner but also a friend of mine, and he will have some involvement in the team. The exact nature of this has not yet been finalised.
"Regarding drivers, Jos [Verstappen] and I go back a long way, and I think he'd be an asset to the team and to the series. We're also talking to Robert Doornbos, who I think is a very talented driver."
www.autosport.com
Paul Stoddart in de CCWS...zou wel eens niet zo'n goed nieuws voor Jan Heylen kunnen betekenen...Als ik het zo lees wordt er niet met Heylen gesproken....
Als Muermans bij Stoddart in de boot stapt ziet het er niet zo goed uit voor Heylen.
Mr.Dallara
20-12-2006, 02:57
Zijn er in de Champcars collectieve winter testen (met het nieuwe chassis)? wanneer zijn die gepland? circuits?
Ik dacht ergens iets gelezen te hebben van 20 tot 23 jan, maar weet niet meer waar... :(
Zijn er in de Champcars collectieve winter testen (met het nieuwe chassis)? wanneer zijn die gepland? circuits?
Ik dacht ergens iets gelezen te hebben van 20 tot 23 jan, maar weet niet meer waar... :(
De eerste tests vinden plaats van 23 t/m 25 januari 2007 in Sebring, Florida.
De eerste tests vinden plaats van 23 t/m 25 januari 2007 in Sebring, Florida.
Ook te Sebring dat weekend de eerste ALMS test. ALMS en Champcar test dus in hetzelfde weekend.
Een vroeg cadeau voor de champcar teams
http://www.champcarworldseries.com/content/photos/2006/By800/20061220P_0002.jpg
http://www.champcarworldseries.com/content/photos/2006/By800/20061220P_0003.jpg
cadeau ? ze zullen er toch wel voor betaald hebben ? :D of moet dat niet in de champcar ?
Mr.Dallara
24-01-2007, 19:37
Ondertussen is het zo ver, de 1ste collectieve testen met de nieuwe wagens!
De results:
1) Sebastien Bourdais - Newman/Haas Racing - 51.024 seconds/117.756 mph/58 laps
2) Neel Jani - Red Bull PKV Racing - 51.620/116.397/50 laps
3) Paul Tracy - Forsythe Championship Racing - 51.708/116.199/57 laps
4) Mario Dominguez - RuSPORT - 51.717/116.178/57 laps
5) Justin Wilson - RuSPORT - 51.773/116.053/59 laps
6) Jimmy Vasser - Red Bull PKV Racing - 51.814/115.961/44 laps
7) Graham Rahal - Newman/Haas Racing - 51.837/115.909/53 laps
8) Simon Pagenaud - Team Australia - 51.989/115.571/56 laps
9) Katherine Legge - Dale Coyne Racing - 52.110/115.302/69 laps
10) Alex Tagliani - Rocketsports Racing - 52.854/113.679/27 laps
11) Robert Doornbos - Minardi Team USA - 52.912/113.555/54 laps
12) Ryan Dalziel - Pacific Coast Motorsports - 54.048/111.168/25 laps
13) Alex Figge - Pacific Coast Motorsports - 57.260/104.932/10 laps
Bron: http://www.champcarworldseries.com/News/Article.asp?ID=11210
Vandaag de Champ cars zien rijden in Sebring. Dit gaay geweldig worden in Zolder. Dankzij Jan Heylen zijn we in de paddock en pits van deze test geraakt. Ontmoetingen met Bourdais, Tracy, Zwolsman, Pagenaud waren leuk. Nog plezanter was om met onze bende met Nigel Mansell op de foto te gaan die er met zijn twee zonen rondliep. Serre kon met Paul Newman op de foto en hij ging zeker ook naar Zolder komen...
Mooie dag waar Bourdais toch duidelijk boven iedereen uitstak en Legge verrassend sterk reed, al deden de geruchten dat ze onder het gewicht reed...
Blij dat we de Champ Cars al aan het werk gezien hebben als misschien we de eerste Belgen :D
Ford kapt als sponsor van de serie, niet zo gek als je bedenkt dat the blue oval vandaag het nieuws wereldkundig heeft gemaakt dat men +/- 8 miljard USD verlies heeft geleden over 2007. Vooruitzichten voor 2008 zijn net zo treurig.
Champs 2007, frisse nieuwe start met een zwak motorenpakket. Jammer, gemiste kans omin 1 keer een blits-start te maken.
Motor is een coshworth, niets met ford te maken tegenwoordig.
Vandaag de Champ cars zien rijden in Sebring. Dit gaay geweldig worden in Zolder. Dankzij Jan Heylen zijn we in de paddock en pits van deze test geraakt. Ontmoetingen met Bourdais, Tracy, Zwolsman, Pagenaud waren leuk. Nog plezanter was om met onze bende met Nigel Mansell op de foto te gaan die er met zijn twee zonen rondliep. Serre kon met Paul Newman op de foto en hij ging zeker ook naar Zolder komen...
Mooie dag waar Bourdais toch duidelijk boven iedereen uitstak en Legge verrassend sterk reed, al deden de geruchten dat ze onder het gewicht reed...
Blij dat we de Champ Cars al aan het werk gezien hebben als misschien we de eerste Belgen :DToch geen klop gekregen van Tracy he ? :fight:
Toch geen klop gekregen van Tracy he ? :fight:
neen, helemaal niet. toffe kerel. Toen we deze middag stonden te pissen in de toiletten van daytona kwam hij binnen en hij knikte vriendelijk en zei "Hi again".
Hij herkende ons nog. Ofwel had hij wat schrik om te vechten omdat hij de dag voordien zag dat we met meer volk waren dan hem :D
Ford kapt als sponsor van de serie, niet zo gek als je bedenkt dat the blue oval vandaag het nieuws wereldkundig heeft gemaakt dat men +/- 8 miljard USD verlies heeft geleden over 2007. Vooruitzichten voor 2008 zijn net zo treurig.
Champs 2007, frisse nieuwe start met een zwak motorenpakket. Jammer, gemiste kans omin 1 keer een blits-start te maken.
straffe boekhouder bij Ford, die weet nog voor het einde van de eerste maand al precies hoeveel verlies hij dit jaar zal hebben :+
Motor is een coshworth, niets met ford te maken tegenwoordig.
Juist, Cosworth is eigendom van Kevin Kalkhoven & Gerry Forsythe. Ford had wel zijn logo op de motor staan, plus wat stickertjes her en der ;) Het toegevoegde budget van Ford in de afgelopen jaren zal denk ik toch welkom zijn geweest bij Kalkhoven & Forsythe ;)
"I am going to race in the States for sure," Doornbos told autosport.com. "There are two teams which I am close to signing to, although I have to be quick because there are only four days left of proper testing."
www.autosport.com
Wie van de lage landers volgt?
Geen Denver:
Champ Car officials have announced that the Denver Grand Prix has been taken off the schedule for at least the next two years.
The street race had been a strong event over the past five years, but time conflicts with other facilities in the area means that the 2007 event has been postponed.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/56558
Het Champcarteam van Eric Bachelart is net niet op de fles gegaan, zijn team voor de Atlanctics was reeds langere tijd zeker van deelname :
CHAMP CAR: Conquest Not Folding
Just before 4 o'clock on Friday afternoon, Eric Bachelart called his Champ Car crew together and told them he had no sponsor, no money and no hope for 2007. Then his cell phone rang.
"My guys were either walking out the door or already in the parking lot when I got a call from the sponsor I'd been waiting on, and they told me we had a deal for '07," related Bachelart on Saturday from his shop in Indianapolis.
http://www.speedtv.com/articles/auto/champcar/35152/
Nu wil ik niet de azijnpisser uithangen maar de uitgesproken verwachtingen van het management van Champcar was dat het nieuwe Panoz chassis een opwaartse trend zou betekenen voor het aantal wagens op de grid. Volgens dat artikel op speedtv.com zien we op dat vlak geen verbetering voor 2007.
JPMontoya
04-02-2007, 20:50
Nu wil ik niet de azijnpisser uithangen maar de uitgesproken verwachtingen van het management van Champcar was dat het nieuwe Panoz chassis een opwaartse trend zou betekenen voor het aantal wagens op de grid. Volgens dat artikel op speedtv.com zien we op dat vlak geen verbetering voor 2007.
Verschiet ik niet van...
Die Panoz chassis lijken mij precies groot uitgevallen F3 wagens
F3
http://www.f3euroseries.com/fotos/2006-04-09/2006-04-09-020.jpg
Champcar
http://www.suttonimages.com/fotoweb/FWbin/preview.dll/dne0726ja07.jpg?D=B67EDF2071FDF02B0FECA359FE698AAB EF21EBFDC3EC4877A6C3234EC92188493A34B77557C4FFCEF6 05C5C3331591B9E77A7168F139D302498CAFF3DFA8DC8BE89A 0D231480B192934EED1E62E209BE1F4D1A5FE714FDF7697762 563E6A45D21C089F9474024D88519AB576A8D07E2C143DB586 CA65A80F27DFC034761CE9F428DB7C0439101B6067080DDA7C 94474806230741DD739784A2BC97F3DF963B3498947DB469A8 46D4C789E732DCAFB20D
ik zie toch maar weinig gelijkenissen, buiten de rolbeugel en de kleur
Heeft er idd wel wat van weg. Zo precies een uitgerokken F3.
Maar dan met een dikke motor.
Volgens autoweek: Volvo
andere geruchten: mazda, Caddillac, Hyundai
Volvo = Ford
Mazda = Ford
Volvo = Ford
Mazda = Ford
Ja maar ook wel met hun eigen marketingbudget
Mr.Dallara
14-02-2007, 21:30
Gisteren en vandaag zijn het Champcars testen in Houston:
Results day 1:
1 - Justin Wilson - RuSport - 1''30"162
2 - Sebastien Bourdais - Newman/Haas - 1''30"378
3 - Paul Tracy - Forsythe - 1''32"063
4 - Robert Doornbos - Minardi - 1''32"286
5 - Nelson Philippe - Conquest - 1''32"847
6 - Graham Rahal - Newman/Haas - 1''33"163
7 - Neel Jani - PKV - 1''33"168
8 - Alex Figge - Pacific Coast - 1''33"981
9 - Will Power - Australia - 1''34"256
10 - Andreas Wirth - Coyne - 1''34"314
11 - Oriol Servia - RuSport - 1''34"989
12 - Ryan Dalziel - Pacific Coast - 1''35"573
13 - Alex Tagliani - Rocketsports - 1''35"714
14 - Simon Pagenaud - Australia - 1''35"719
15 - Katherine Legge - Coyne - 1''36"215
Results day 2:
1 - Will Power - Australia - 1''10"040
2 - Graham Rahal - Newman/Haas - 1''10"079
3 - Neel Jani - PKV - 1''10"168
4 - Sebastien Bourdais - Newman/Haas - 1''10"333
5 - Bruno Junqueira - Coyne - 1''10"560
6 - Simon Pagenaud - Australia - 1''10"776
7 - Nelson Philippe - Conquest - 1''11"035
8 - Justin Wilson - RuSport - 1''11"179
9 - Robert Doornbos - Minardi - 1''11"216
10 - Oriol Servia - RuSport - 1''11"257
11 - Paul Tracy - Forsythe - 1''11"591
12 - Katherine Legge - Coyne - 1''11"607
13 - Ryan Dalziel - Pacific Coast - 1''11"658
14 - Alex Tagliani - Rocketsports - 1''12"161
15 - Alex Figge - Pacific Coast - 1''13"567
Nog steeds weinig wagens on-track... ?
Zijn alle wagens nog steeds niet geleverd?
De volgende collectieve testen gaan door van 7 tot 10 maart op Laguna Seca.
Zijn alle wagens nog steeds niet geleverd?
Nog niet alle coureurs gevonden ;)
JPMontoya
14-02-2007, 23:27
Hoe zit het eigenlijk met Jan Heylen...Hij rijd niet op de test...Laat niet echt het beste vermoeden.
Hoe zit het eigenlijk met Jan Heylen...Hij rijd niet op de test...Laat niet echt het beste vermoeden.Die is nog in onderhandeling met enkele teams.
CHAMP CAR: Zwolsman Sr. Link Takes DEA to Conquest Shop
The Drug Enforcement Administration and investigators from Holland paid a visit to Conquest Racing on Wednesday morning to question owner Eric Bachelart about his association with Dutch driver Charles Zwolsman.
http://www.speedtv.com/articles/auto/champcar/35396/
Tot op heden valt Conquest niets te verwijten alhoewel ik weinig geloof van de uitspraak van Mike Lanigan (partner van Bachelart): "I had heard his old man had gone to jail a few weeks ago but Eric and I didn't know anything about his past problems" . Die man zal wel geen internet hebben ;)
De loopbaan van Zwolsman jr. lijkt me om zeep in de States......ze maken al een verwijzing naar John Paul Jr.
Jammer dat dit Charles achtervolgt. Enkele weken geleden in Sebring nog met de jongeman gebabbelt. Is een bescheiden jongen en het is jammer mocht dit een stempel op zijn carrière drukken
Is dit waar ?
De eerste Champ Car Grand Prix in België zal niet op 7-8-9 september plaatsvinden, zoals eerder aangekondigd, maar wel op 24-25-26 augustus 2007
Info hier http://www.racexpress.com/index.php?nav=Artikel&nid=5978
Wordt steeds gekker .
yannick88
16-02-2007, 18:51
Is dit waar ?
De eerste Champ Car Grand Prix in België zal niet op 7-8-9 september plaatsvinden, zoals eerder aangekondigd, maar wel op 24-25-26 augustus 2007
Info hier http://www.racexpress.com/index.php?nav=Artikel&nid=5978
Wordt steeds gekker .
Staat vandaag ook in " Het Belang van Limburg "
En is bevestigd door W. Goossens van CZ zonder verdere mededeling .
Mvg
Staat vandaag ook in " Het Belang van Limburg "
En is bevestigd door W. Goossens van CZ zonder verdere mededeling .
Mvg
W.Goossens is toch op wereldreis met gans zijn gezin ???
W.Goossens is toch op wereldreis met gans zijn gezin ???
Denk dat je in de war bent met Jan Verschraegen ;)
crosserke
16-02-2007, 21:46
Champ car in Zolder op 25 en 26 augustus,dan moeten de 24 uur verschuiven?Is daar al een datum voorzien?
Denk dat je in de war bent met Jan Verschraegen ;)
juist ja :o
Champ car in Zolder op 25 en 26 augustus,dan moeten de 24 uur verschuiven?Is daar al een datum voorzien?
zie belcar forum, de datums zijn gewoon omgewisseld
FormulaV-JH495
17-02-2007, 11:31
Any news ?? over Jan en een racezitje voor volgend jaar ?? (Anywhere ??)
Verstappen blaast ChampCar plannen af
Jos Verstappen heeft zijn zoektocht naar een Champ Car stoeltje gestaakt. De Nederlander heeft geen zin meer om te wachten op duidelijkheid van de verschillende teams waar zijn management mee in gesprek was. Ondanks steun van de organisatie van de race in Assen en zijn fans, heeft Verstappen niet de garantie op een stoeltje kunnen krijgen, waarbij hij salaris zou ontvangen.
Link naar artikel op champcar.nl (http://www.champcar.nl/pages/news.php?id=2512)
Ik heb het gevoel dat ik dit al ken alleen ik weet niet helemaal waarvandaan :rolleyes:
JPMontoya
02-03-2007, 00:04
Jan Heylen klinkt niet al te optimistisch voor 2007
Pour Jan Heylen, il s'agit avant tout de poursuivre sur sa lancée de 2006, et de revendiquer un poste de pilote pour l'ensemble de la saison... "Les négociations se poursuivent, et j'ai même reçu un budget des organisateurs du Champ Car, qui tiennent à avoir un Belge au départ cette année", explique "Belgjan". "Néanmoins, l'enveloppe en ma possession n'est pas assez importante pour espérer signer un contrat. Je veux malgré tout rester positif, puisque non moins de 6 baquets sont encore disponibles. Il y aura des tests à Laguna Seca dans une dizaine de jours, et je veux être de la partie. Cela dit, je n'ai pas l'intention de passer tous mes hivers à chercher de l'argent. Cette fois, j'ai joué le jeu, mais si cela continue de cette manière là, je chercherai d'autres championnats l'an prochain..."
Turbomagazine.be
ze zitten in champcars duidelijk met een probleem
op 10/10ths is de opmerking al gevallen dat teams naar betalende piloten zoeken, terwijl de piloten naar betalende teams zoeken
Bourdais heeft tijdens de testen in Laguna Seca het ronderecord van de Toyota TF04 gebroken met 0.4s
Voorlopig nog geen staande starts
INDIANAPOLIS (March 13, 2007) -- Citing the need for further testing of its standing-start procedures, the Champ Car World Series today announced that it would not use standing starts for the first three races of the 2007 season.
"Safety is our concern and we feel we need to fine-tune our standing-start process before we implement it," said Champ Car Vice-President of Operations Tony Cotman. "We will continue to work with the teams and the manufacturers to find the safest and most reliable option for the standing-start process with an eye toward using them at Portland if possible."
http://motorsport.com/news/article.asp?ID=245526&FS=CHAMPCAR
JPMontoya
22-03-2007, 23:50
Het team wacht nu op de tweede Viper voor Boden-Van de Velde, die pas volgende week dinsdag geleverd wordt. AD Sport liet Raf “BergHOFF” Vanthoor en Kris Wauters kennismaken met zijn Viper, de vijfde in het veld.
Vanthoor: “Het is weer wennen, want ik heb toch enkele jaren niet gereden. Ik vind wel dat de Viper makkelijk te besturen valt. Ik rij dus samen met Kris Wauters en voor de 24 Uren kunnen we rekenen op broer Koen én op Jan Heylen. Ik ga met Jan ook de Belcar-race in Donington afwerken.”
www.pitstoptv.be
ik neem aan dat het Amerikaans avontuur van Heylen niks wordt.
Voor de lezers die beschikking hebben over de Nederlandse Tv-kanalen:
SBS6 zendt Champ Car World Series uit
Het TV-station zal enkele races wel live op de Nederlandse TV brengen. Voormalig Formule 1 pitreporter Jack Plooij zal hiervoor de Champ Car races bezoeken.
http://www.champcar.nl/pages/news.php?id=2680
Dat is zowel goed als slecht nieuws. Ja, de Benelux races zijn live te zien. Nee, niet weer die tandarts met zijn welbekende foutief gestelde vraag: "Do you have time for a shorty":fight: :fight: ik hoop dat ze hem ooit de tanden uit zijn bek rammen als ie zo'n vraag weer durft te stellen. :)
Voor de lezers die beschikking hebben over de Nederlandse Tv-kanalen:
Dat is zowel goed als slecht nieuws. Ja, de Benelux races zijn live te zien. Nee, niet weer die tandarts met zijn welbekende foutief gestelde vraag: "Do you have time for a shorty":fight: :fight: ik hoop dat ze hem ooit de tanden uit zijn bek rammen als ie zo'n vraag weer durft te stellen. :)Is hier niet te ontvangen denk ik.
Mss via sateliet via omwegen. Zit niet in het TV Vlaanderen pakket.
Yannick R
29-03-2007, 22:13
In het Canal+ pakket van nederland zit het wel, vroeger had ik zo'n kaart. Nu heb ik ook TV Vlaanderen en daar vind je het jammer genoeg niet op ja.
Eurosport zend het toch wel voor het merendeel live uit zoals vorig jaar?
Eurosport zendt van de eerste races samenvattingen uit
Nicki_Mks
07-04-2007, 16:45
Eurosport zend het toch wel voor het merendeel live uit zoals vorig jaar?
Niet voor gewone mensen, enkel op Eurosport 2... Wat blijft er eigenlijk nog voor ons over op dat kanaal?
Vind 17 wagens toch maar een beschamde vertoning....
Vinden? Dat is gewoon een beschamende vertoning. De uitspraken van het management m.b.t. car-count 2007 missen dus elk doel. Er is zelfs sprake van een afname i.p.v. de voorspelde toename!
De nieuwe wagen heeft vooralsnog nog niet gewerkt als een stevig positief signaal voor de toekomst. Zelfs de kampioen Seb is ietwat zwartgallig gestemd over 2007:
Toch uitte regerend kampioen Bourdais deze week kritiek op Champcar. “Ik denk niet dat Champcar echt erkend wordt, laten we eerlijk zijn, als er een week voor de eerste race nog niet eens een aantal rijder/team combinaties bekend is, vind ik dit beangstigend. Zeker al die “last minute deals.”
http://www.autosport.nl/actueel/news.php?id=4918&rubriek=int
Uiteindelijk maar 1 lage lander aan de start voor de eerste wedstrijd. Geen Zwolsman jr., Heylen, Pastorelli of Verstappen. Een magere vangst. In de voorbeschouwing van Autosport over seizoen 2007 is er zelfs het spijkerharde commentaar (uitgesproken door een teammanager) te lezen over Pastorelli: "Liever Heylen zonder centen dan Pastorelli met zijn 2 USD miljoen"
Al met al niet gunstig voor de kaartverkoop van Assen en Zolder.
Om toch een klein lichtpuntje in deze duisternis te scheppen; Het schijnt dat Panoz gewoon nog niet meer wagens heeft kunnen leveren: Mannen als Heylen en Zwolsman Jr. schijnen gewoon budget te hebben, maar er zijn geen teams met wagens beschikbaar. Ik ben er dan ook positief over dat we later in het seizoen nog meer auto's gaan zien. Ik heb hier geen harde bron voor, het zijn geruchten die ik las op een ander forum. Maar ik mag graag optimistisch zijn, dus ik hoop op het goede :)
Om toch een klein lichtpuntje in deze duisternis te scheppen; Het schijnt dat Panoz gewoon nog niet meer wagens heeft kunnen leveren: Mannen als Heylen en Zwolsman Jr. schijnen gewoon budget te hebben, maar er zijn geen teams met wagens beschikbaar. Ik ben er dan ook positief over dat we later in het seizoen nog meer auto's gaan zien. Ik heb hier geen harde bron voor, het zijn geruchten die ik las op een ander forum. Maar ik mag graag optimistisch zijn, dus ik hoop op het goede :)
Dat je geen wagens kan bouwen omdat je zoveel mogelijk reservestukken nodig hebt wegens onbetrouwbaarheid is niet echt positief.
En waar zeg ik dan of lees jij dat dan?
Mr.Dallara
08-04-2007, 16:45
Wat je hier zegt ivm dat Panoz nog geen 20-25 chassis heeft kunnen afleveren bij teams vind ik maar iets strafs...
Ik denk dat het eerder zo is dat Panoz nog geen 20-25 chassis heeft kunnen verkopen aan teams, aangezien die ook wachten op (veel) geld van piloten (en/of sponsors)... Iedereen heeft zowat schrik om in een zeer duur avontuur te stappen (lees: investeren) met heel wat onzekerheden...
Wacht iedereen op iedereen?
Ik sprak 2 weken terug McIntosch nog uitgebreid over (z'n project in) de Champcars en hij heeft me over het telaat leveren van de Panoz wagens bij de teams helemaal niks gezegt...
En waar zeg ik dan of lees jij dat dan?
Staat in de preview van Autosport (5 april). Heel wat teams hebben hun rookies gewaarschuwd geen al te gekke dingen te doen wegens een gebrek aan spare-parts.
Volgens een ander bericht in diezelfde Autosport hebben de heren Heylen, Wirth en Pastorelli wel budget maar geen wagen. Die moeten gewoon wachten totdat de volgende wagen klaar is.
Volgens een ander bericht in diezelfde Autosport hebben de heren Heylen, Wirth en Pastorelli wel budget maar geen wagen. Die moeten gewoon wachten totdat de volgende wagen klaar is.Das geen goede reclame. Het kampioenschap is al bezig en al de wagens zijn nog niet klaar. Vertel dat dan maar aan je sponsor die het hele seizoen heeft betaald. :frusty: En je mist 1 of 2 races.
Dries DS
13-04-2007, 14:45
Volgens een ander bericht in diezelfde Autosport hebben de heren Heylen, Wirth en Pastorelli wel budget maar geen wagen. Die moeten gewoon wachten totdat de volgende wagen klaar is.
Het welgekende blaadje blijkt maar een afkooksel meer te zijn van wat het ooit was. Rijders gaan zelf bepaalde regels/uitspraken uit 'de' Autosport gaan tegenspreken... En het hele verhaal over het ontbreken van Champ Car chassis blijkt één grove leugen te zijn. Bedankt 'Autosport', tot nooit meer :no: ...
Ten bewijze van het geheel: een uitspraak die Jan Heylen gisteren deed tegen de Vaamse bladjesschrijver (blijkt een halve Waal te zijn :D ) van Turbomagazine.be:
On a dit et on a écrit beaucoup de choses, nous a expliqué Jan, mais la plupart, c’est de la foutaise. Même des journaux anglais réputés se sont fait attraper et ont modifié certaines déclarations pour en faire leur vérité. De rest staat te lezen op www.turbomagazine.be
Een kleine samenvatting voor de niet-franstaligen?
bluelite
13-04-2007, 16:06
Een kleine samenvatting voor de niet-franstaligen?
Het komt erop neer dat Jan zegt dat de media niet altijd juiste dingen schrijven...
JPMontoya
13-04-2007, 16:36
Het komt erop neer dat Jan zegt dat de media niet altijd juiste dingen schrijven...
Dat is nu eenmaal journalistiek....Als Journalisten gewoon moesten debiteren wat eenieder ter wereld zegt.....tja.
dat is nu eenmaal wat de job inhoudt.
anders zijn het fictie-schrijvers
Rijders gaan zelf bepaalde regels/uitspraken uit 'de' Autosport gaan tegenspreken... En het hele verhaal over het ontbreken van Champ Car chassis blijkt één grove leugen te zijn. Bedankt 'Autosport', tot nooit meer :no: ...
Met de volgende uitspraak ga ik zeer zeker geen vrienden maken maar een coureur, zonder aanziens des persoons, is een van de minst betrouwbare bronnen;) Het zal niet de eerste keer zijn dat coureur X iets roept in blad A en dan, geschrokken door de reacties, het doodleuk gaat ontkennen op site B.
Een week later, in exact hetzelfde blaadje, vernietigende commentaren van Robin Miller over champcar 2007, toch niet de minste (lees onderaan deze link zijn bio/achtergrond) (http://www.speedtv.com/commentary/35734/). Als ik zijn stukje juist vertaal moet er toch een productie-probleempje zijn bij Elan ;) Met alle respect voor Heylen maar ik schat ene Miller net ff iets hoger in ;)
Enkele opmerkingen uit dat artikel:
Status Champcar 2007: shaky, shrinking and stumbling.
Media: American media ignores the series and it costs the owners millions to be on television, where dog shows get better ratings.
Kalender: Waardeloos, teveel gaten.........we eindigen tijdens de kerstboodschappen.
Onduidelijke leiding: 4 directeuren ( Kalkhoven, Forsythe, Pettit & Gentilozzi) die alle 4 iets anders verkondigen. m.a.w. geen dictator binnen de groep die een duidelijk pad uitstippeld.
DP01: leuk, sexy, snel maar de kwaliteit? Er zijn er (monteurs/engineers met een lange staat van dienst) die roepen: ''biggest shitbox in modern history" Een gammele bak: lekkende brandstoftanks, problemen met bekabeling en versnellingsbakken, ophangingen die niet passen, onduidelijke gaten op verkeerde plaatsen en de paddles achter het stuur die het niet doen. Praten we nog niet over het nieuwe tanksysteem dat 2 dagen voor de wedstrijd arrivieerde! Vraag eens aan Tracy of die daar blij mee is ;)
Spare-parts: Carl Haas heeft werkelijk geen idee hoe hij deze service moet verlenen tijdens de komende twee wedstrijden. Hij heeft de voorraad van zijn eigen team aangesproken om de rest te helpen.
En zo gaat dat stukje nog wel ff door.............. in IRL in de lange termijn geloof ikzelf ook niet ondanks een tijdelijke opleving in 2007 (wel 20 wagens voor een seizoen en nu reeds voldoende wagens voor de Indy 500). Wat blijft er dan over in de States? Naast NASCAR (en onderliggende series) gaan de DP's van de Grand-Am de winnaar worden. Zie de reacties van Lola en Tatuus m.b.t. deze afzetmarkt ;)
Dat is nu eenmaal journalistiek....Als Journalisten gewoon moesten debiteren wat eenieder ter wereld zegt.....tja.
Idd, liever eigen stukjes met een eigen sterke mening die weleens naast het potje pissen dan de blaadjes/sites die niets anders dan sterk gekleurde persbabbels online gooien zonder de zooi eens door te lezen. Laat staan dat ze ooit eens van research gehoord hebben ;)
Enkele opmerkingen uit dat artikel:
DP01: leuk, sexy, snel maar de kwaliteit? Er zijn er (monteurs/engineers met een lange staat van dienst) die roepen: ''biggest shitbox in modern history" Een gammele bak: lekkende brandstoftanks, problemen met bekabeling en versnellingsbakken, ophangingen die niet passen, onduidelijke gaten op verkeerde plaatsen en de paddles achter het stuur die het niet doen. Praten we nog niet over het nieuwe tanksysteem dat 2 dagen voor de wedstrijd arrivieerde! Vraag eens aan Tracy of die daar blij mee is ;)
Panoz heeft Lola onder andere op het gebied van de kostprijs verslagen, goedkoop uiteindelijk duurkoop? (al is dit na 1 race natuurlijk te vroeg om te concluderen)
Voor de liefhebbers:
http://champcar.sbssport.nl/ => alle uitzendingen zijn daar te zien. Leuk? Ja! Nadeel? Ja, die dekselse tandarts is weer te zien ;) Do you have time for a shorty? Pardon me?
M.b.t. kijkcijfers, die schijnen aardig te zijn. Relatief gezien zelfs beter dan de wereldberoemde A1GP ! Gunstig teken voor de ticketverkoop in Assen in Zolder.
Champ Car: Jan Heylen aan de start in Portland
Hoewel het wachten blijft op de officiële bekendmaking lijkt het een uitgemaakte zaak dat Jan Heylen op 9 en 10 juni eerstkomend in Portland aan de start staat van de eerstvolgende Champ Car-manche.
http://www.autosport.be/news/9755.awm
Goed voor de bezoekersaantallen ergens in augustus ;)
Zoals eerder gemeld voelde Jan Heylen vrijdag op de Putnam Park Raceway, een omloop in de buurt van de thuisbasis van Conquest Racing, voor het eerst het Panoz DP01-chassis aan de tand.
http://www.autosport.be/news/9787.awm
Ik dacht dat testen buiten de officiele dagen verboden was, of valt dit onder "shake-down kilometers", zoals bij de F1?
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.