PDA

View Full Version : In aanbouw: Subaru Impreza WRC - Patrick Snijers - Ypres Rally 2003

206WRC-ke
26-11-2006, 17:17
Kan het niet laten. :) Ben begonnen aan de Impreza WRC van Patrick Snijers in Ieper 2003. Had de kit en decals nog liggen.

http://www.wrcplace.be/mdb/11.ImprezaSnijers/snijers-kdm.jpg

Veel heb ik nog niet kunnen doen, maar had eerst enkele vraagjes...
- Foto's van deze wagen zijn altijd welkom.
- De rolkooi blijkt wit te zijn, is dat zo ook met de grondplaat binnenin en de "hoedenplank" enzo?
- Scooby, jij maakte deze wagen al zeker? Dat geel van de buitenkant, heb je de decals gebruikt of dat gespoten?? Welk geel is dat dan? (mss dat voor de Galli-307?)

Updates volgen.

Loeten
26-11-2006, 17:23
Hmmm, deze ligt hier ook nog ergens (allez, de decals toch al)

Ik zou persoonlijk kiezen om te spuiten. Dat decalleren is altijd fun, maar zo'n grote oppervlaktes in 1 kleurtje... Met het risico dat je decal ergens te klein is of zo, neej, spuiten die boel.

Gegevens over de wagen heb ik nog niet...

Succes

scoobyfreak
26-11-2006, 17:44
Dat zien we graag :D mooie wagen en goeide piloot.

Ik heb hem idd al eens gemaakt, maar ga hem nog eens maken voor mijn verzameling van wagens van Patrick Snijers. Als ze de decals nog hebben teminste.

De onderkant en binnenkant zijn idd wit en de goederenplank moet in het zwart. Ik heb voor dat geel de decals gebruikt, en ze zijn zeker niet te klein, zelfs iets te groot. Wel oppasen met die zilveren randen.

Veel sukses !

206WRC-ke
26-11-2006, 17:47
Dat zien we graag :D mooie wagen en goeide piloot.

Ik heb hem idd al eens gemaakt, maar ga hem nog eens maken voor mijn verzameling van wagens van Patrick Snijers. Als ze de decals nog hebben teminste.

De onderkant en binnenkant zijn idd wit en de goederenplank moet in het zwart. Ik heb voor dat geel de decals gebruikt, en ze zijn zeker niet te klein, zelfs iets te groot. Wel oppasen met die zilveren randen.

Veel sukses !
Als ik de mijne (decals) gehaald heb een eindje geleden hadden ze er in de Domino maar 1 of 2 meer denk ik...

En die gele decals, lukt dat ook goed rond de luchthapper?

scoobyfreak
26-11-2006, 18:07
Zal de volgende keer er zeker moeten mee brengen dan...

Die luchtgapper had ik gespooten met kleur verschil tot gevolg, maar met sol moet dat wel lukken. Volgens dat ik mij heriner waaren die stokjes van de luchtgapper toch blauw.

Loeten
26-11-2006, 19:39
Ik vond enkele foto's van de wagen op de site van patrick zelf:

http://www.patricksnijers.be/Images/2003IeperAlbum/images/2003-Ieper-5_JPG.jpg

http://www.patricksnijers.be/Images/2003IeperAlbum/images/2003-Ieper-3_JPG.jpg

http://www.patricksnijers.be/Images/2003IeperAlbum/images/2003-Ieper-2_jpg.jpg

Hopelijk ben je er iets mee...

206WRC-ke
26-11-2006, 21:40
Thx, maar die drie had ik ook al gevonden :D:p

Heb er ondertussen al enkele. Zal toch proberen met de decals dat geel...

coco
02-12-2006, 00:10
Hallo, ik heb deze ook in mijn vezameling en heb het geel gespoten ,boddy eerst in witte primer afgetapet waar het geel ts-16 moest komen daarna het geel afgetapet en dan het gebruikelijke blauw .
foto nog te goed
groeten coco

206WRC-ke
02-12-2006, 21:10
We hebben deze week wat heel wat voorbereidend werk kunnen doen en vooral vandaag alles in elkaar kunnen steken. Heb toch al redelijk wat kunnen doen. Onderkant is af, cockpit is af en kas is gespoten. Straks raamrubbers en lichten enzo en mss kunnen we morgen al beginnen decaleren ;)

http://www.wrcplace.be/mdb/11.ImprezaSnijers/01.jpg
http://www.wrcplace.be/mdb/11.ImprezaSnijers/02.jpg
http://www.wrcplace.be/mdb/11.ImprezaSnijers/03.jpg

Comment welkom :)

scoobyfreak
02-12-2006, 22:01
En ik ga dan rap :D :D Ziet er zeer prooper uit, aleen moet de onderkant normaal wit zijn.

sukses met de decals, en zoals al gezegd zeer goed oppassen met dat zilver.;)

Duval The Best
02-12-2006, 22:11
Ja ziet er al heel knap uit hoor.
En het vordert heel goed blijkbaar

Duval The Best
02-12-2006, 22:17
Alleen zie ik één klein foutje in de velgen.
Jij kan er niets aan doen hoor maar in je model zie ik 10-spaaksvelgen en in de echte auto tel ik 11 spaken, is wel detail maar is wss foutje van Tamiya

206WRC-ke
02-12-2006, 23:20
En ik ga dan rap :D :D Ziet er zeer prooper uit, aleen moet de onderkant normaal wit zijn.

sukses met de decals, en zoals al gezegd zeer goed oppassen met dat zilver.;)
Deze gaat idd vlug... :) Ik schilder eerst alle onderdeeltjes zoveel mogelijk ik kan en monteer dan alles in één keer. Ik had verstaan dat enkel de binnenkant vd grondplaat wit was... Dacht dat buitenkant nog gewoon Subaru-blauw was... Nuja, is toch niet echt te zien eh als de wagen op z'n wielen staat.

Dat van die velgen heb je idd gelijk en kan ik weinig aan doen. Expres 10-spaaks velgen gaan zoeken heb ik er niet voor over zu :D Het valt toch niet op. Zal wss wel geen fout zijn van Tamiya want om de wagen van de bouwdoos (de officiële Subaru) te maken heb je 10-spaaks nodig.

Zonet raamrubbers geschilderd.

scoobyfreak
02-12-2006, 23:54
Ik doe dat ook zo, savonds in de week veel dingen spuiten en in het weekend als ik tijd heb alles monteren. En dat gaat idd zeer rap dan:D En zo kan je heel het jaar door werken aan model auto's :cool:

En die velgen was mij nog nooit opgevallen... Had eigenlijk nog nooit die stokjes geteld:D En vindt dat ook niet zo belangrijk.

scoobyfreak
02-12-2006, 23:57
maar kun je eens een foto posten van de achterkant, en vooral de spoiler? denk dat die bovenste lat niet juist gangt?

206WRC-ke
03-12-2006, 00:38
Alles verloopt vlotjes :)
Kan morgen beginnen decaleren.

http://www.wrcplace.be/mdb/11.ImprezaSnijers/05.jpg
http://www.wrcplace.be/mdb/11.ImprezaSnijers/06.jpg
http://www.wrcplace.be/mdb/11.ImprezaSnijers/04.jpg

Deze voor scooby:
http://www.wrcplace.be/mdb/11.ImprezaSnijers/spoiler.jpg

Ik denk dat de bovenste lat wel goed ligt hoor in de spoiler. De voorkant moet een beetje afhangen naar beneden...

coco
03-12-2006, 00:50
Hallo ziet er alvast mooi uit .En zie je het niet zitten om dat geel te spuiten?
Kben benieuwd naar eind resultaat.
:applaus:

206WRC-ke
03-12-2006, 01:00
Zal geel idd niet spuiten. Heb in der tijd de OMV-Xsara van Stohl met veel blauw ook met decals gedaan en is redelijk gegaan. Zal nu ook wel lukken zeker... Nuja om te spuiten is het nu toch te laat.

Ook het feit dat ge dan zo'n buske geel moet kopen voor dat kleine oppervlakte terwijl je zo'n kleur wss bijna nooit meer nodig hebt... Ik smijt m'n geld ook nie door et venster eh :D

scoobyfreak
03-12-2006, 01:26
Zoals ik dacht spoiler gang omgekeert, dat stukje dat hoger is moet langs achteren

is gelukig niet al te veel werk om te veranderen ;)

scoobyfreak
03-12-2006, 01:38
Vindt niet derect een betere foto

http://img152.imageshack.us/img152/8533/cimg3156kh4.jpg (http://imageshack.us)

206WRC-ke
03-12-2006, 02:24
Nu je het zegt... Ik wist van niet beter, en had het ook zo gezien dat het fijne deel langs de voorkant moest... Ik weet niet of ik het zal veranderen want ik had de spoiler geinstalleerd vooraf zodat ik hem meteen met de body mee kon spuiten. Als ik die nu nog zal terug proberen af te breken zal ik meer schade doen dan goed denk ik...

scoobyfreak
03-12-2006, 02:32
Zal geen schade brengen ze, rust maar op 2 pinnetjes he, en zal veeeel mooier zijn, je bent nu op goede weg :D en anders gaat de decal die op de spoiler moet niet goed passen.

Loeten
03-12-2006, 11:49
Gaat goed hoor. Nog geen zin om eens blanke vernis erbij te voegen? Nu is het wel al te laat, je raamrubbers zijn al geschilderd (knap trouwens). Het is een aanrader, ik deed het ook nooit, maar je modellen zien er beter uit en zijn langer "hanteerbaar".

Grtzzz

scoobyfreak
03-12-2006, 21:21
Deze morgen naar domino geweest en ze hebben die decals niet meer :(

maar heb wel een andere subaru van snijers mee genomen :p .

Bij deze Gezocht: decals Patrick Snijers ieper 2003 :D

206WRC-ke
03-12-2006, 21:26
Vandaag wat gedecaleerd, enkel de zijkanten moet ik nog doen. Is wel niet makkelijk met dat geel, maar het lukt... Foto's als hij af is.

Welke Subaru heb je dan mee? Die van de Condroz?

scoobyfreak
03-12-2006, 21:28
Jip maar wel met de tamiya 2004 subaru met de 2003 voorbumper van reji

Gulfie
04-12-2006, 08:37
ik vind u manier van werken een beetje raar ... je monteert eerst de wagen af en gaat dan pas decals aanbrengen.

Probeer volgende keer eens eerst de decals aan te brengen vooraleer je de wagen voorziet van de andere accessoires. Dat maakt het geheel een pak handelbaarder en je kan daarna een laagje vernis zetten waarmee je de decals sealt.

Loeten
04-12-2006, 18:53
ik vind u manier van werken een beetje raar ... je monteert eerst de wagen af en gaat dan pas decals aanbrengen.

Probeer volgende keer eens eerst de decals aan te brengen vooraleer je de wagen voorziet van de andere accessoires. Dat maakt het geheel een pak handelbaarder en je kan daarna een laagje vernis zetten waarmee je de decals sealt.

Dat deed ik vroeger ook zo hoor. Het is de logische werkwijze als je de handleiding volgt... Maar door De paddock hier ler je veel bij !!

Trouwens, ik ga niet akkoord met je opmerking dat een wagen handelbaarder is na het plaatsen van decals. Integendeel, je zou te pas en te onpas decals afbreken... Handelbaar is ie pas na het zetten van vernis en voldoende wachttijd. Maar dat bedoelde je vast en zeker wel he ;-)

Ben best benieuwd naar de foto's aangezien deze hier ook nog gemaakt moet worden. Lukken de decals of ga ik wel voor het spuiten kiezen...

Grtzzz

scoobyfreak
04-12-2006, 19:01
Ben best benieuwd naar de foto's aangezien deze hier ook nog gemaakt moet worden. Lukken de decals of ga ik wel voor het spuiten kiezen... Als ik van u was zou ik die decals toch verkopen hoor:D

Dominique
04-12-2006, 22:15
Trouwens, ik ga niet akkoord met je opmerking dat een wagen handelbaarder is na het plaatsen van decals. Integendeel, je zou te pas en te onpas decals afbreken... Handelbaar is ie pas na het zetten van vernis en voldoende wachttijd. Maar dat bedoelde je vast en zeker wel he ;-)

Niet helemaal akkoord! Je moet inderdaad je decals eerst sealen vooraleer je met je wagen vanalle toeren gaat uithalen. Vandaar dat ik gulfclk toch gelijk moet geven:
1. body afwerken tot en met het spuiten en afwerking van de lak.
2. decals aanbrengen
3. wanneer als kurkdroog is restjes van sol/set producten wegwerken
4. sealing en afwerking van de clearcoats
5. verdere afwerking van de body met alle accessoires
Zo zou ik het doen. ;)

206WRC-ke
04-12-2006, 22:21
Daar ben ik allemaal nog niet echt thuis in hoor... Lukt nu toch goed vind ik, wagen maken en decals als laatste....

Duval The Best
05-12-2006, 00:08
Daar ben ik allemaal nog niet echt thuis in hoor... Lukt nu toch goed vind ik, wagen maken en decals als laatste....

Ja zo doe ik dat ook hoor.
Ben nog niet lang bezig met modelbouw ook en sealen ofzo doe ik nog niet en vernislagen ook nog niet dusja.
Maar bij ieder model leer ik veel bij :D

coco
05-12-2006, 00:20
Hallo ,Ik werk ook volgens dit systeem boddy afwerken vernissen raamrubbers verven ,chassis afwerken en dan de complete auto.

Loeten
05-12-2006, 00:39
Niet helemaal akkoord! Je moet inderdaad je decals eerst sealen vooraleer je met je wagen vanalle toeren gaat uithalen. Vandaar dat ik gulfclk toch gelijk moet geven:
1. body afwerken tot en met het spuiten en afwerking van de lak.
2. decals aanbrengen
3. wanneer als kurkdroog is restjes van sol/set producten wegwerken
4. sealing en afwerking van de clearcoats
5. verdere afwerking van de body met alle accessoires
Zo zou ik het doen. ;)

Beetje vreemd, dit is toch net wat ik zeg?? Eerst decals, dan die sealen met vernis en dan pas is ie echt handelbaar... Toch?? En ik dacht dat gulfke bedoelde dat ie direct na het decalleren goed handelbaar was. Maar ik vermoed dat hij net als ik het zo bedoel en dus net zoals jij Dominique :p

coco
05-12-2006, 01:42
Ja precies
groeten en tot morgen
coco:gas:

Sennake
05-12-2006, 08:20

Wat Tom bedoelt (denk ik) is dat je gemakkelijker decals kan aanbrengen als alle accessoires zoals spiegels, spoilers, antennes en weet ik wat nog meer, nog niet aangebracht zijn. Het is duidelijk dat je daarna eerst vernis aanbrengt om de decals te sealen, waarna het model idd beter "vastneembaar" wordt dan vóór het vernissen.

Trouwens, wat die volgorde van werken betreft, ook ik maakte enkele jaren geleden nog dezelfde fout. Dat had ook te maken met het feit dat ik toen geen enkele vernis vertrouwde om over de decals heen te spuiten. Dus werkte ik het model eerst helemaal af en daarna plaatste ik de decals, zonder vernislaag erover heen. Daar is sinds het bestaan van Gunze Sangyo vernis serieus verandering in gekomen, en nu werk ik ook in de juiste volgorde : body spuiten - body decalleren - body vernissen - afwerken.

Loeten
05-12-2006, 18:51
Helemaal gelijk. We zeggen allemaal hetzelfde maar ja, typen en praten is niet hetzelfde he. Iedereen legt andere nuances en dan heb je misverstanden.

Allez, en nu weer over de Subaru...

bart8016
05-12-2006, 19:33
Daar is sinds het bestaan van Gunze Sangyo vernis serieus verandering in gekomen.
Welke is dit. Op de site van hlj zie ik diverse sprays staan.
Deze toevallig: Mr. Super Clear Gloss

Gèrre
05-12-2006, 20:48
Welke is dit. Op de site van hlj zie ik diverse sprays staan.
Deze toevallig: Mr. Super Clear Gloss[/QUOTE]

Ja ik wil ook wel eens weten welke vernis van Gunze Sangyo Sennake gebruikt

BSmodels
05-12-2006, 21:46
Ja ik wil ook wel eens weten welke vernis van Gunze Sangyo Sennake gebruikt

Dit is de B-501 Gloss
B-503 is de matte, ideaal om de bandjes te doen

3943

(sorry voor de foto 206WRC-ke, maar maakt het wat duidelijker)

coco
05-12-2006, 21:50
Steven van domino heeft mij mr hobby top coat glanzend toegestuurd.
Het is waarschijnlijk deze die bedoeld wordt.
maar ondertussen zijn we wel ferm aan het afwijken he.
grts coco

206WRC-ke
05-12-2006, 23:52
Wat Tom bedoelt (denk ik) is dat je gemakkelijker decals kan aanbrengen als alle accessoires zoals spiegels, spoilers, antennes en weet ik wat nog meer, nog niet aangebracht zijn. Het is duidelijk dat je daarna eerst vernis aanbrengt om de decals te sealen, waarna het model idd beter "vastneembaar" wordt dan vóór het vernissen.

Ja, sommige zeggen hier accessoires na decals installeren, maar als er een decal op de spiegel moet bv, dan is die niet vernist?...

Dominique
06-12-2006, 00:06
Helemaal gelijk. We zeggen allemaal hetzelfde maar ja, typen en praten is niet hetzelfde he. Iedereen legt andere nuances en dan heb je misverstanden.

Allez, en nu weer over de Subaru...

Voila !

coco
06-12-2006, 13:47
spiegels die ahteraf op de zij ruit worden gekleefd infeite wel .bij sommige spiegels kun je gebruik makenvan de plastiek die van het gietraam overblijft
kleef waar het spiegelglas moet komen een stukje gietraam of een tandenstoker ,de spiegel spuiten eventueel carbon dec of andere en dan vernissen spiegelgas erin kleven en het spiegeltje monteren:)

206WRC-ke
10-12-2006, 22:21
Heb vandaag de Impreza afgewerkt. :)
Was echt niet simpel :S Vooral de decals op de zijkanten (aan de deurklinken) en dan met die zilveren stickers ook wat geklooid maar al bij al is het nog gelukt. Toch ben ik er zelf niet zo tevreden over... Had het geel mss toch best gespoten.

Tip voor wie hem nog maakt: plaats de zilveren stickers enkel maar een eind achter dat de decals droog zijn ! :D

Mss had ik beter deze decals aan scooby verkocht en de zwarte gemaakt :D Maar dat besefte ik pas toen ik halfweg was...

Nuja, oordeel zelf:

http://www.wrcplace.be/mdb/11.ImprezaSnijers/09.jpg

Meer foto's in m'n Gallerij: http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=14593

(foto's zijn binnen genomen omdat ik anders weer een week moet wachten om ze jullie te tonen als ik het buiten wil doen...)

Binnenkort wordt gestart met de 307 WRC van Thiry, die hier vandaag binnengevlamd is... :)

scoobyfreak
10-12-2006, 22:37
Mss had ik beter deze decals aan scooby verkocht en de zwarte gemaakt :D Maar dat besefte ik pas toen ik halfweg was...:D Weer geen geluk, maar die zwarte is ook niet zo maklijk hoor... Vooral die rode logo's aan de lichten.

Binnenkort wordt gestart met de 307 WRC van Thiry, die hier vandaag binnengevlamd is... :)Ga hem deze week ook normaal halen, maar zal wachten tot die van jouw afgewerkt is om er aan te beginnen.;)

En over de subaru, zier er zeer goed uit,zelfs dat zilver, die toch enorm moeilijk is. Aleen jammer dat je de spioler niet meer verandert hebt.

Duval The Best
10-12-2006, 22:38
Prachtige wagen hoor , echt enorm mooi afgewerkt.
Kan geloven dat da geel in decals heel moeilijk was maar ziet er toch heel mooi uit !

206WRC-ke
10-12-2006, 23:53
Ga hem deze week ook normaal halen, maar zal wachten tot die van jouw afgewerkt is om er aan te beginnen.;)
Waarom? :D Om mijn miserie te zien? :p
Mss wel een tip bij de aankoop. Pas thuisgekomen had ik gezien dat je ook nog een ander setje velgen moest erbij kopen, maar dat had ik niet gedaan. De velgen op de Marlboro-wagen zijn immers anders dan deze van Thiry's wagen. Ik dacht echter vlug aan dit: het zijn simpele 5-spaak velgen, die je bij elke 206 WRC vind, en aangezien ik er zo nog heb liggen kan je makkelijk deze velgen gebruiken ;)

En over de subaru, zier er zeer goed uit,zelfs dat zilver, die toch enorm moeilijk is. Aleen jammer dat je de spioler niet meer verandert hebt.

Heb dat zilver hier en daar wat moeten verknippen, maar als je dat dan mooi tegen elkaar kleeft lukt het al bij al nog. Enkel aan de (weeral) deurklinken staat het mij niet echt aan... Vooral de kant van de piloot is het minst goed gelukt vindt ik. Eens iets minder gelukt is aan een kant doe ik eigenlijk alles als eerste keer aan die kant, kwestie van een goeie kant te hebben en een mindere kant. De kant van de copiloot is beter gelukt omdat ik al wat ervaring had met de piloot z'n kant. Kan hem nu steeds bekijken van op de copiloot z'n kant :D

Heb de spoiler idd niet meer veranderd... Ik durfde eerlijk gezegd niet. Ik heb even geprobeerd, maar dat zat nogal goed vast. Ik had hem immers gemonteerd en daarna alles gespoten. Zo zaten alle gleuven en naden mooi blauw en als ik dat dan weer ging openbreken... Mij valt het eigenlijk niet zo op dat die plaat omgekeerd zit... Nuja :)

coco
10-12-2006, 23:57
T'ziet er goed uit prachtig :applaus:
Inderdaad de decals rond de deur klinken,daarom dat ik dat geel heb gespoten. wat die zilver strepen betreft die zijn inderdaad niet gemakkelijk om te plaatsen.:bye:

scoobyfreak
11-12-2006, 00:07
Waarom? :D Om mijn miserie te zien? :p
Mss wel een tip bij de aankoop. Pas thuisgekomen had ik gezien dat je ook nog een ander setje velgen moest erbij kopen, maar dat had ik niet gedaan. De velgen op de Marlboro-wagen zijn immers anders dan deze van Thiry's wagen. Ik dacht echter vlug aan dit: het zijn simpele 5-spaak velgen, die je bij elke 206 WRC vind, en aangezien ik er zo nog heb liggen kan je makkelijk deze velgen gebruiken ;)Nee gewoon om niet met de zelvde bezig te zijn zoals bij de focus van Tsjoen geweest. En van de velgen ga ik er niet achter kijken denk ik, weet zelfs niet of je andere kan krijgen voor een 307, omdat hun velgen niet meer met die pinnen zijn.

Waneer begin je er aan? :D