PDA

View Full Version : Jaguar XK 120 C -- winnaar Le Mans 1951 -- Provence moulage 1/43


BSmodels
01-12-2006, 13:28
Jaguar domineerde met zijn drie fabrieksauto's zowat de hele wedstrijd. Elk van de drie reden wel eens aan de leiding. Niet in het minst deze van ene Stirling Moss die niet eens voluit moest gaan om een confortabele voorsprong uit te bouwen. Echter door oliedruk problemen moesten er twee Jags naar de kant. De leiding kwam dan in handen van Peter Walker en Peter Whitehead op de derde Jaguar die de wedstrijd wonnen met 9 ronden voorsprong op de Talbot van Meyrat/Mairesse.

Pittig detail: Moss zette wel de snelste ronde neer. Het was zijn eerste Le mans en dan nog met een nieuwe wagen.


Dit modelletje stond al sinds de zomer voor 95% afgewerkt op de werkbank, hoog tijd vond ik om hem dus af te werken.
Echter er bestaat zoiets als de wet van Murphy maw het een en ander is nog misgelopen. Zo ontbreekt het glaswerk op de koplampen. Niet omdat ze stuk zijn maar het is een gevolg van het perfect rechthoekig maken van iets dat rond moest zijn (:applaus: voor mezelf).
Enfin ik kan zo nog een tijdje doorgaan. Ik heb er alsnog het beste van proberen te maken en ik ben van mening als het iets minder is moet je het ook durven tonen.

BSmodels
01-12-2006, 13:30
vervolg

Sennake
01-12-2006, 14:50
Ik zie er anders niet veel mis aan, behalve het feit dat hij nog niet af is dan.

Ik heb zelf de Starter versie (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=13608) gebouwd onlangs (ik dacht al, "tiens waar heb ik die Jag nog gezien") en blijkbaar was die kit net ietsje gedetailleerder. Zo is jouw radiatorgrille blijkbaar gewoon meegegoten en zit er dus ook geen 3e koplamp achter, terwijl de Starter versie een foto-ets grille heeft met koplamp erachter...

Flame
01-12-2006, 15:58
Knappe bak,pure nostalgie:applaus:knap gebouwd:bye:

BSmodels
01-12-2006, 16:23
Zo is jouw radiatorgrille blijkbaar gewoon meegegoten en zit er dus ook geen 3e koplamp

Klopt inderdaad van die derde koplamp. Die radiatorgrille was wel niet meegegoten maar was 1 ruwe brok white metal, waar intens aan geschuurd en gevijld werd (tot ik niet fijner durfde). Daarna heb ik er een laagje bare metal foil overgelegd.

Toch wel raar dat 2 merken die nauw hebben samengehangen zo'n verschillen vertonen. De kleuren van de concarde zijn trouwens ook niet correct (had ik je al eens verteld).

Sennake
05-12-2006, 08:29
De kleuren van de concarde zijn trouwens ook niet correct (had ik je al eens verteld).

Idd : de buitenste cirkel moet rood zijn en de middenste moet blauw zijn. Maar als je dit niet expliciet aan de argeloze toeschouwer meedeelt zal hij het niet merken hoor. Nu, "dank zij" De Paddock wl natuurlijk ;)