Log in

View Full Version : A1 GP Indonesie


JorritVD
07-12-2006, 19:43
wat nieuwtjes voor de aankomende race in Indonesie van de A1 GP.

4 nederlanders doen mee.
-Jeroen Bleekemolen en Renger van der Zande natuurlijk voor team Nederland
-De Nederlandse-Nieuw Zeelander Chris van der Drift rijdt de rookie tests voor Nieuw Zeeland.
-De Nederlandse-Chinees Ho-Pin Tung rijdt de rookie tests voo het team van China.

Daarnaast vervangt Jarek Janis (van de Fia GT) Tomas Enge die dit weekend test voor de Grand-Am series.

bron. www.racexpress.com

Mark
11-12-2006, 23:31
Team Nederland heeft weer prijs.........en toch weer niet. Team Nederland is gediskwalificeerd omdat men niet in de juiste "pit-window" van banden is gewisseld.

De verlaring van Lammers:
Jan Lammers: "Wij wachtten tot het laatste moment met het maken van onze verplichte pitstop om optimaal van de weersomstandigheden gebruik te maken. Dit werkte perfect en we vertrokken als eerste op de droogweer banden. Hetgeen ons op podiumkoers bracht. Superwerk van onze jongens! Tot onze verbazing werden wij na afloop van de race door de organisatie uit de uitslag geschrapt. Zij concludeerde dat wij niet reglementair gehandeld hadden omdat wij bij het completeren van onze twintigste ronde onze verplichte pitstop nog niet gemaakt hadden. Ons meningsverschil is dat wij vinden dat het reglement aangeeft (zie hieronder de Engelse originele versie) dat wij vóór het afmaken van onze twintigste ronde ‘op de racebaan’ een pit-stop moeten maken. Wij hebben onze twintigste ronde afgemaakt in de pitstraat. De definitie van de pitstraat (Pit lane) is: 'dit is de weg die toegang geef tot de Pits (garage boxes) en tevens de weg waarmee je de racebaan (Track) kunt oprijden en verlaten'. Onze conclusie: Het is onmogelijk de pitstraat (Pitlane) in te rijden zonder de racebaan te verlaten ergo wij hebben onze twintigste ronde niet op de racebaan afgemaakt, maar in de pitstraat. Ook representeert onze twintigste rondetijd een ronde die gedeeltelijk op de racebaan (track) en gedeeltelijk in de pitstraat werd afgelegd."

De rondetijden waren als volgt:
Lap 19 1:27.711 15:50 (Race ronde ‘on the track’)
Lap 20 1:35.470 B 15:51 (‘B’ staat voor Box/Pits) de tijd is langzamer dan de ronde ervoor vanwege het inrijden van de ‘pit lane’)
Lap 21 2:02.854 15:53 (Ronde in combinatie met het uitrijden van de Pits
Lap 22 1:27.646 15:55 (Race ronde ‘on the track’)


persbabbel Team Nederland.


Prachtig verhaal, geen speld tussen te krijgen. Of toch? Uiteraard ;) Wat blijkt, de pitbox van Team Nederland lag achter de finishlijn. M.a.w. de wagen is fysiek gestopt in ronde 21. Dus niet reglementair. Uitspraken even onder voorbehoud, kijken of we foto-bewijs vinden deze situatie in Sentul.

Lullig voor Team Nederland maar een goede beslissing van de sportcommissarissen ter plekke. Kunnen we helaas niet zeggen over het gestuntel rondom het begin van de hoofdrace.

Raceboy
12-12-2006, 02:44
inkomen van de de pitlane telt toch ook als einde van een ronde? Zi schumacher in GB 1998.

bluelite
12-12-2006, 14:06
En de finishlijn (in dit geval ook de startlijn) was ter hoogte van één van de laatste pitboxen, niet die van Nederland.

bluelite
13-12-2006, 22:01
Regel:
PIT STOP
219. At any time between the completion, on the Track, of lap 8 and before the completion, on the Track, of lap 20 during the Feature Race, each Car must complete a mandatory Pit Stop in order to change all four wheels and tyres to the satisfaction of the Stewards.

:rolleyes:

Het beste aan de hele zaak is dat ze in hun "verklaring" zelf het reglement citeren, maar blijkbaar niet inzien dat ze fout zijn.