PDA

View Full Version : De autokeuring, een lachertje!

Steve
08-12-2006, 23:09
Gisteren naar de autokeuring geweest, afgekeurd wegens een te lage zonneband...
Heel normaal zou u zeggen? Ja, alleen, diezelfde zonneband hing er vorig jaar ook op en toen mocht dat wel!:confused: Twee maten en gewichten? Of gewoon de verkeerde gefrustreerde persoon tijdens het keuren?

Heb dan maar eens de verantwoordelijke van de autokeuring laten oproepen en gevraagd waarom het het ene jaar wel mag en het andere niet? (Kijkt twijfelend naar de zonneband): "Daar kan ik u niet op antwoorden"
Ik: Wil u dan zeggen dat je mensen vorig jaar hun job niet goed uitgeoefend hebben?
Antwoord: "Daar kan ik niet op antwoorden maar de zonneband mag niet onder de zonneklep komen, blablabla..."
Ik: Volgens mij komt die er echt niet onder...
Antwoord: (terwijl hij de klep TEGEN de voorruit duwt) "Kijk maar, blablabla..."
Ik: Jamaar, zo rijdt toch niemand want de zonneklep zet hem tijdens het rijden automatisch wat verticaal?
Antwoord: "Doe aub niet moeilijk, reglement is reglement!"
Ik: Wie doet er hier moeilijk?
Antwoord: "Ik kan u niet verder helpen".
Ik: Is het omdat u anders niets gevonden hebt?
Antwoord: "Sorry, dag meneer!"

Resultaat: bovenop de wachttijd van 50min. nog eens 15min. van mijn tijd verprutst! Plus 9 euro extra bij herkeuring.

Conclusie: liever onveilig en de zon constant in je ogen! Ik heb echt al het nut ondervonden van een degelijke zonneband...

Conclusie: heb je het geluk van een redelijke sportieve keurder te hebben, geen probleem!
Heb je zo'n gefrustreerd ventje dat altijd uitgelachen is op school, waarschijnlijk een heks van een vrouw heeft en twee lelijke kinderen en het nooit verder zal schoppen dan auto's keuren dan heb je wel pech!

Steve
09-12-2006, 01:16
Wie kan voor mij foto's plaatsen? Zo kan je zelf oordelen... ;-)

smiley
09-12-2006, 10:36
Wie kan voor mij foto's plaatsen? Zo kan je zelf oordelen... ;-)

kan je op http://www.imageshack.us/ uploaden en dan hier op zetten

Kaze
09-12-2006, 13:11
tijdje terug ook serieus avontuur meegemaakt:

Maandag 16/10 naar de keuring geweest.
Resultaat : beperkte geldigheid 3 maanden
Reden : remschijven vooraan (ATE Powerdisk)

Donderdag 19/10 opnieuw naar de keuring. (na wat informatie ingewonnen te hebben)

8h20 : ik begin aan te schuiven
8h50 : ik sta stil voor de brug en overhandig mijn papieren
9h30 : "ik wacht op een telefoontje van de GOCA" krijg ik te horen
10h00 : "remschijven niet goed.. 1400/2000 attest ontbreekt"
10h20 : ik neem zelf contact op met invoerder en kaart het probleem aan. Ik geef gsm door aan stationschef en laat invoerder het woord voeren.
11h00 : "Wij krijgen geen antwoord van GOCA, ik bel even naar het hoofdburo"
11h30 : u bent goedgekeurd

11h40 : mijn naam wordt afgeroepen aan de kassa
11h41 : ik weiger te betalen, stationschef wordt erbij geroepen
11h45 : na korte kibbeling en uitleg van mijnentwege wordt beslist dat ik niet moet betalen.

Steve
09-12-2006, 16:48
http://img296.imageshack.us/img296/8171/afbeelding979ch7.jpg

http://img150.imageshack.us/img150/8042/afbeelding980rb1.jpg

Zoals je kan zien heb ik de zonneklep zo vermogelijk tegen de ruit geduwd...

Guido
09-12-2006, 20:43
R.i.r. ;)

gofastfreddy
09-12-2006, 20:43
ken da zelfde meegemaakt , met die zonneband en toestanden , is om mens op kosten te jagen hoor .

Fonne
09-12-2006, 22:13
Ik heb nog geen problemen gehad met mijn zonneband en is de zelfde groote als hierboven op de foto.

Steve
09-12-2006, 22:37
Ik heb nog geen problemen gehad met mijn zonneband en is de zelfde groote als hierboven op de foto.

Is misschien het beste bewijs dat er met 2 maten en gewichten gemeten wordt...
Is er eigenlijk geen instantie waar je dit kan aanklagen?
Ah, het doet toch niets uit...

Don Kamiel
10-12-2006, 14:26
Bij mij is het ook ongeveer dezelfde afstand tov. de zonnekleppen.
Hij hangt er 4 jaar op, en nooit een probleem gehad.

2 maten en gewichten: da's bij mij al langer bekend. Het ligt er gewoon aan wie ge hebt.
In mijn venster staat al jaren een barstje. Nooit een opmerking, behalve de laatste keer.....