PDA

View Full Version : Nissan R30 Skyline RS-C


Nismo
23-12-2006, 16:10
Omdat het decallen van mijne Calsonic-Skyline wat tegenviel (decal beschadigd) heb ik hem voorlopig aan de kant geschoven om verder onheil te voorkomen. Ondertussen zijn de vervang-decals al in mijn bezit. (bedankt Flame)

Daarom heb ik deze fujimi-kit van een Nissan R30 Skyline RS-C er maar bij genomen. Een zeer eenvoudige kit met weinig onderdelen.(1)

Er is al wat aan gewerkt omdat ik al een idee had in welke richting dit model zou moeten evolueren. Ik had nog een stel brede Watanabe's liggen die ooit verkeerd waren besteld. (brede besteld ipv gewone) De achterbanden zijn dan een flink stuk breder dan de voorste. In deze eenvoudige kit zitten ook een 2-tal voor- en kofferspoilers.
Ik ga voor de agressieve look. Daarmee bedoel ik dat de grotere spoilers ga plaatsen en ook een wielkapverbreding ga proberen toe te passen. De styrene plaatjes zijn al gesneden en staan nu op een fotorolletje vastgemaakt om de ronde vorm te krijgen. (2)

Op de vorige foto staan de wielen er nog los onder. Vandaag heb ik er werk van gemaakt om de wielen mooi op hun plaats te krijgen alsook de uiteindelijke hoogte van de wagen bepaalt. De origineele voorwielophanging ,die eerst wou gebruiken, verdwijnt. Een hol buisje waardoor precies een metalen asje gaat dient nu als wielophanging, zowel aande voor- als aan de achterkant. Later worden daar nog de remschijven op gemonteerd en dan valt het minder op. (3+4)

Nismo
23-12-2006, 16:14
Zo ziet de wagen eruit zonder de brede wielkappen. (1+2)
Hier zie je ook de spoilers die er voorlopig met wat tape zijn vastgemaakt. De wielkappen moeten nog een beetje bewerkt worden alvorens de verbreding kan aangebracht worden.
Als de wielkappen aangebracht zijn, zal ik eens bekijken wat ik met de zijschorten ga aanvangen,maar dat zijn zorgen voor later.

Nismo
31-12-2006, 18:00
Vandaag heb ik deze kit ook nog even onderhanden genomen.
De wielkappen werden eerst mooi rond geschuurd. (foto 1-2)
Daarna werden de wielkapverbredingen aangebracht. (foto 3-4-5)

Binnenkort worden de verbrede wielkappen op maat gemaakt en overal even breed.

Zo beste Paddockers,plekkers en lijmsnuivers,dit was het voor 2006 en ik wens jullie allemaal een plezant eindejaar en veel plekplezier voor 2007

Wild Goose
01-01-2007, 01:25
Dit ga ik volgen.

Vraagje:

De styrene plaatjes

Waar haal je dat Styrene?

Dank bij voorbaat Nismo.

Nismo
01-01-2007, 14:47
Dit ga ik volgen.

Vraagje:


Waar haal je dat Styrene?

Dank bij voorbaat Nismo.

Kan je in principe in elke modelbouwwinkel kopen en is verkrijgbaar in verschillende diktes. ;)

Nismo
05-01-2007, 00:54
Ik heb de voorspoiler eens goed afgeplakt om eens te kijken hoe hij eruit zou zien alsof hij al aan de body vasthangt. Ook heb ik de 2 koelgaten dichtgeplakt en een schuine verbinding gemaakt naar de buitenkant van de wielkappen. Waarschijnlijk komt er nog een lip onderaan de spoiler die dan schuin doorloopt naar de wielkappen.
Ik vind hem zo van voor bekeken wel een stoer uiterlijk hebben.

Binnenkort gaan we verder met de wielkappen op maat te maken

Nismo
28-01-2007, 22:34
Gisterenavond had ik eindelijk nog eens wat inspitatie om wat verder te werken aan dit model. Ik was al een tijdje aan het denken over hoe ik de zijschorten zou maken. in één of andere doos vond ik volgende skirts die mits wat aanpassingswerken zouden kunnen dienen. (foto 1)
Na wat passen bleken ze me toch niet te voldoen en heb ik besloten om ze zelf te maken. Nadat ik wat styrene profieltjes vond, ging ik dan aan de slag.
Ook de wielkappen kregen nog een smaller strookje styrene, dit met de bedoeling dat ik minder plamuur moet gebruiken bij de verdere afwerking.(foto 2-4)
Ook de voorspoiler werd vastgelijmd. Hier moeten nog een aantal gaatjes weggewerkt worden en heb ik nog redelijk wat plamuur- en schuurwerk voor de boeg. (foto 5)

Nismo
28-01-2007, 22:43
Het geheel dan maar eens in elkaar gestoken om eens te zien of de grondspeling nog oke is. De Porsche GT-2-velgen misstaan er ook niet onder, al blijven die brede Watanabe's wel eerste keuze.

Tot zover deze update. ;)

Nismo
31-01-2007, 23:45
Vanmiddag heb ik de wielkappen in hun defenitieve vorm gevijld. Het geheel is nu nog wat grof maar er moet nog wat geplamuurd en zeker nog véél geschuurd worden. Volgende werkje dat ik ga doen zijn de kappen mooi gelijk en aan beide zijden even breed schuren, daarna wacht dan het plamuurwerk.
Omdat foto's meer zeggen dan een hoop tekst laat ik er jullie enkele zien. ;)

Mijn inspiratie haalde ik uit een artikel op het Automotive-forum waarvan de eerste foto afkomstig is.
http://www.automotiveforums.com/vbulletin/showthread.php?t=572361

Nismo
31-01-2007, 23:47
Nog enkele foto's van de verbouwingswerken. ;)

Guido
01-02-2007, 12:49
de verbredingen beginnen er al zeer netjes uit te zien.

Loeten
01-02-2007, 20:21
Pfff je weet wat doen... Maar het zal wel super zijn achteraf. Welke plamuur ga je gebruiken? Ik heb hier Tamiya Putty basic type liggen...

Nismo
01-02-2007, 23:56
@ Loeten: Ik weet nog niet met welke plamuur ik ga werken. Ik heb hier putty van Tamiya, plasto van revell, milliput extra fine en overlaatst heb ik Tamiya polyester putty gekocht. Deze laatste zou vergelijkbaar zijn met milliput, maar iets makkelijker te bewerken en dus overweeg ik van deze eens te proberen.

Nismo
18-03-2007, 22:04
Eindelijk nog eens wat tijd gevonden om nog wat aan modelbouw te doen.
Ik heb de meegegoten flankverbredingen weggeschuurd, een aantal panellines wat dieper uitgesneden, de achterspoiler vastgemaakt, een paar gaten in de voorspoiler dichtgemaakt, en een eerste laag plamuur aangebracht.

Eerstdaags worden de wielkapverbredingen in hun definitieve vorm gevijld en geschuurd om ze daarna verder met plamuur af te werken.

Flame
18-03-2007, 22:58
De carrosserie bouwer is vertrokken, goe bezig:worship:

Nismo
20-03-2007, 01:46
De carrosserie bouwer is vertrokken, goe bezig:worship:

Zeg dat wel. Ik ga eens kijken hoever ik kan gaan met deze kit op gebied van carrosseriebouw, ik ga er een gecleande versie van maken. Aan 1 zijde is de sierstrip al weggeschuurd en ook de deurklinken zijn verwijderd en dichtgeplamuurd. De voorspoiler is al gedeeltelijk geschuurd en misschien worden die kleine vierkante luchtinlaten ook nog dicht gemaakt. Zoals je kan zien is er nog een hoop werk aan te doen.;)

Nismo
26-03-2007, 14:23
Gisteren heb ik de karrosserie nog wat verder onder handen genomen.
-Alle sierlijsten zijn weggeschuurd.
-De kleine vierkantige luchtinlaten in de voorspoiler zijn vervangen door ronde gaten, hiervoor heb eerst een gat geboord en daarna er een stukje aluminium buisje in gestoken. Daarna heb ik de gaten afgewerkt met milliput. Ook de binnenkant van de voorspoiler werd verstevigd met milliput. De grote opening in het midden van de spoiler werd wat groter gemaakt. Onder de voorspoiler wordt later nog een lip aangebracht.
-de kleine groeven in de wielkastverbedingen zijn eveneens met milliput toe gesmeerd.

Als alles is uitgehard en geschuurd ga ik eens kjiken of ik de wielkasten nog verder ga bewerken ( schuiner maken ?)

Tot zover deze update

Guido
26-03-2007, 16:18
Tevreden over de polyester putty?

Nismo
26-03-2007, 16:33
Tevreden over de polyester putty?

Tot nu toe heb ik met milliput gewerkt, maar ik ben van plan om de afwerking met die polyester putty van Tamiya te doen. Er moet toch nog een laagje over om de kleine gaatjes hier en daar nog weg te werken.

Flame
26-03-2007, 16:34
Mooi werk als het gedaan is:worship:

Loeten
26-03-2007, 17:47
Hmmm, je hebt er ook je handen vol aan he. Je witte Milliput is nog beter dan die grijze van mij. Makkelijker als je gaat primen...